• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk-Brann, mandag 06 august kl.19.00 (18 runde)

Started by Gulløl, July 30, 2012, 21:34:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Kommer ann på øyet som ser. Soko er noi en guttunge i Skars' øyne.

Xminator

Sokolowski var da ikke immun mot rotasjon da han var ute av form og småskadet... Nå er han i form. Om noen er bedre så får de spille. Om Barmen er bedre så får han spille. Verre er det ikke. For å si det slik, antatt lagoppstilling ser fornuftig ut, og kan ikke se noen jeg ville kastet ut av laget til fordel for Mjelde, Haugen eller Larsen.

Det store problemet i stallen er at vi i praksis ikke har gode alternativer til kantspillerene. Og da inkluderer jeg backene. Og selvsagt alternativer til spissene. Vi har rett nok doblet antallet, men jeg mener det er en "etablert" spiss for lite i stallen.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 05, 2012, 12:28:57 PM
Quote from: Xminator on August 05, 2012, 12:27:05 PM
Quote from: krakra on August 05, 2012, 12:00:17 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2012, 11:44:58 AM
Nordkvelle og Barmen er ikke like spilletyper, og vil nok ikke spille samme rolle selv om de begge settes på samme plass på banen. Derfor er det som Dudo sier ikke et spørsmål om etablert vs ungdom, men et spørsmål om taktikken Skarsfjord har tenkt å ta i bruk.

Det ses vel vanligvis på et pluss når en trener er villig til å rotere på plassene, etter hvem som er i form og hvem som passer best i de og de posisjonene etter hvordan kampbilde og taktikk man vil ha. Spillere skal ikke være immune mot rotering fordi de er under 20.


Hva med de over 20? Er det greit at de er immune mot rotasjon?


Nå får du si hvem du mener er immun mot "rotasjon".
Piotr, Sæv, Zsolt, Jonsson, Demir, Soko, Bentley, Huseklepp, Askar, Ojo.


Av disse er det bare Soko, Demir og Huse som vi har skikkelige alternativer for på benken, og Demir og Soko har av disse fått smake benken i år, mens Huseklepp er vår absolutt største profil og sannsynligvis mye bedre enn alternativene.

Lasaron

Er Grønner med landslaget, eller regnes han som dårligere enn Grorud?
Tren på langskudd

dudo

Han har fått fri etter å ha spilt mye for langslag og noe greier. Men han er garantert bak Lars i køen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Xminator on August 05, 2012, 15:53:10 PM
Sokolowski var da ikke immun mot rotasjon da han var ute av form og småskadet... Nå er han i form. Om noen er bedre så får de spille. Om Barmen er bedre så får han spille. Verre er det ikke. For å si det slik, antatt lagoppstilling ser fornuftig ut, og kan ikke se noen jeg ville kastet ut av laget til fordel for Mjelde, Haugen eller Larsen.

Det store problemet i stallen er at vi i praksis ikke har gode alternativer til kantspillerene. Og da inkluderer jeg backene. Og selvsagt alternativer til spissene. Vi har rett nok doblet antallet, men jeg mener det er en "etablert" spiss for lite i stallen.
Soko har da startet hver kamp han har vært tilgjengelig i?

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2012, 16:54:35 PM
Quote from: krakra on August 05, 2012, 12:28:57 PM
Quote from: Xminator on August 05, 2012, 12:27:05 PM
Quote from: krakra on August 05, 2012, 12:00:17 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2012, 11:44:58 AM
Nordkvelle og Barmen er ikke like spilletyper, og vil nok ikke spille samme rolle selv om de begge settes på samme plass på banen. Derfor er det som Dudo sier ikke et spørsmål om etablert vs ungdom, men et spørsmål om taktikken Skarsfjord har tenkt å ta i bruk.

Det ses vel vanligvis på et pluss når en trener er villig til å rotere på plassene, etter hvem som er i form og hvem som passer best i de og de posisjonene etter hvordan kampbilde og taktikk man vil ha. Spillere skal ikke være immune mot rotering fordi de er under 20.


Hva med de over 20? Er det greit at de er immune mot rotasjon?


Nå får du si hvem du mener er immun mot "rotasjon".
Piotr, Sæv, Zsolt, Jonsson, Demir, Soko, Bentley, Huseklepp, Askar, Ojo.


Av disse er det bare Soko, Demir og Huse som vi har skikkelige alternativer for på benken, og Demir og Soko har av disse fått smake benken i år, mens Huseklepp er vår absolutt største profil og sannsynligvis mye bedre enn alternativene.
Vi har fem stoppere i stallen og hvis ingen gir Zsolt reell konkurranse med den formen han har vist i år er det temmelig håpløst stallsammensetting. Soko har aldri sittet på benken. Demir har noen kamper, men han var småskadet og ærlig talt helt elendig. Det har ikke vært rullering på v.backen. Den eneste posisjonen vi har rullert på er OM, men der har ingen levert. Barmen har levert på DM, men rulleres visstnok av "taktiske årsaker". Det har jeg aldri sett fra Skarsfjird før. Han har knapt tok klart å vrake spillere som åpenbart ikke presterer.

Xminator

På tide å ta tastatur-pause Krakra, nå vrøvler du.

krakra

Kan du fortelle hvilke kamper Soko har blitt benket i?

dudo

Jeg kan heller ikke huske at Soko har vært benket. Alle kampene han har spilt har han ihvertfall startet, og stort sett blitt byttet ut.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Har tatt en kikk, og Soko har ikke sittet på benken, så tok feil der, men som det har blitt påpekt så er han og Barmen ganske like, og i det siste har Soko vært bedre enn Barmen så det har vært mer naturlig å benke Barmen hvis man skal benke en av dem.

At Demir har vært dårlig og dermed benket viser jo at han ikke er immun mot å bli rotert ut som du hevdet. At Zsolt er immun har litt med at bak ham har vi Grorud som har vist han ikke holder mål, Grønner som knapt nok har fått innhopp og Kalvenes som har vært en del småskadet. Grønner burde nok få litt mer sjanser, men han er vel bare 18 år ennå, synes han kan heller få litt fler innhopp fra benken før vi roter med stopperparet vårt fra starten.

Og Skars har da rotet med rotering av spillere av taktiske årsaker før. For eksempel med Holmvik som fikk prøve seg nå og da på kanten i fjor.

Markmus

Quote from: paf on August 04, 2012, 11:24:53 AM
Quote from: Markmus on August 04, 2012, 00:26:35 AM

Akkurat det eksempelet brukes fortsatt i dommerutdanning som et skoleeksempel på en korrekt avgjørelse når en spiller går inn med overdreven kraft og fart i en duell og dermed utsetter motspiller for fare selv om ikke nødvendigvis taklingen i seg selv blir spesielt stygg. Korrekt rødt kort ifølge dommerveilederne.


Lover dårlig for kommende dommergenerasjoner...
Ka du ve?

Brandt

Kan noen fortelle meg hvordan Brann-supporterne plasseres i denne kampen? Er det i den såkalte "kikkertsvingen"?


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

August 06, 2012, 08:07:12 AM #116 Last Edit: August 06, 2012, 08:09:46 AM by Xminator
Utgangspunktet er veldig greit, poengtap og vi mister litt kontakten med lagene foran. 3 poeng og ett nytt langt steg bort fra bunnlagene og samtidig heng på 4. plassen.

Jeg håper som jeg aldri har håpet før at Huseklepp får en pangstart i comebacket sitt. Dribler av 3 mann i telefonkiosken og avgjør kampen. Så kan Mini stå rødmende tilbake og de neste motstanderene gi Ojo uforskammet gode arbeidsforhold resten av sesongen.

Wingfoot

Quote from: Xminator on August 06, 2012, 08:07:12 AM
Dribler av 3 mann i telefonkiosken og avgjør kampen.


Du er klar over at de ikke spiller på telenor arena lengre?
Stabæk er tilbake på Nadderud igjen nå ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Xminator

Quote from: Wingfoot on August 06, 2012, 09:01:45 AM
Quote from: Xminator on August 06, 2012, 08:07:12 AM
Dribler av 3 mann i telefonkiosken og avgjør kampen.


Du er klar over at de ikke spiller på telenor arena lengre?
Stabæk er tilbake på Nadderud igjen nå ;)


Les BA.

Spelaren

På forsiden står det at Mini advarer om at Huseklepp ikkje er Messi. Gidder dere forklare sammenhengen for dei av oss som ikkje har BA eller gidder å betale for eAvis?
Gå av.

Belfort

Dagens kamp er en kamp som vi selvsagt skal vinne. Vinner vi ikke mot ligaens desiderte jumbo så kan jeg vanskelig se hvilke bortekamper vi skal ta 3 poeng i.

Sindre32

Quote from: Spelaren on August 06, 2012, 09:18:36 AM
På forsiden står det at Mini advarer om at Huseklepp ikkje er Messi. Gidder dere forklare sammenhengen for dei av oss som ikkje har BA eller gidder å betale for eAvis?


Mmmkay. Utrolig hvor PR-kåt det går an å bli, hva er poenget med å gå ut i media med selvsagtheter?

vebo

Quote from: Belfort on August 06, 2012, 09:44:50 AM
Dagens kamp er en kamp som vi selvsagt skal vinne. Vinner vi ikke mot ligaens desiderte jumbo så kan jeg vanskelig se hvilke bortekamper vi skal ta 3 poeng i.


.. de hjelpesløse hjelper? Du har vel fulgt klubben lenge nok til å vite at Brann lett kan tape mot jumbo og vinne mot serieleder.
Tiocfaidh ár lá

Ricky

Quote from: Spelaren on August 06, 2012, 09:18:36 AM
På forsiden står det at Mini advarer om at Huseklepp ikkje er Messi. Gidder dere forklare sammenhengen for dei av oss som ikkje har BA eller gidder å betale for eAvis?


Mini har en fetisj for kortvokste spillere

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Spelaren on August 06, 2012, 09:18:36 AM
På forsiden står det at Mini advarer om at Huseklepp ikkje er Messi. Gidder dere forklare sammenhengen for dei av oss som ikkje har BA eller gidder å betale for eAvis?


Huseklepp er vel mer som Ronaldo, så ser ikke hvorfor Mini må starte en "hvem er beste av Messi og Ronaldo/Huse..."

Gulløl

August 06, 2012, 10:23:05 AM #125 Last Edit: August 06, 2012, 10:41:30 AM by Gulløl
Brann på bortebane, de hjelpesløses hjelper, eller var det alles hjelper ? Brann sliter ofte borte mot Stabæk. Brann har ikke vunnet i Bærum på de fire siste forsøkene. Og her møter Stabæk et av de dårligste bortelagene i serien i år og kan fort vinne. Tipper 2-1 tap i en jevn kamp. Bjarte Haugsdal kommer til å briljere på venstrekanten og sette inn vinnermålet like før slutt. Huseklepp får lite eller ingen ting til. Skikkelig blåmandag  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Joda vet selvsagt alt om historien til Brann men i dag vil ikke tap aksepteres

Xminator

Quote from: Spelaren on August 06, 2012, 09:18:36 AM
På forsiden står det at Mini advarer om at Huseklepp ikkje er Messi. Gidder dere forklare sammenhengen for dei av oss som ikkje har BA eller gidder å betale for eAvis?


Vi skal vist ikke forvente at Huseklepp skal drible 3 mann i en telefonkiosk og score mål. Han er vistnok ikke en notorisk målscorer. Så vet vi det.

Minner meg på at jeg må lage "Tørk fliret av Mini"-appen.

vebo

Det er jo bare det alle med litt fornuft, men i motsetning til mini med hans manglende sosiale inteligens ikke utaler. - At Huse alene ikke vinner seriegull, og at han kan trenge tid før han kommer i form.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Er det noen bettingselskap som tar spill på hvem som går i flest offside av Huse og Ojo? :p

Jeg gleder meg til i kveld, folkens! Det er ikke ofte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Vi topper en liste i år, jippi.  Kim Ojo er den som har gått(eller mer riktig stått) mest i offside i eliteserien i år med 44 ganger. Gratulerer  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

HenningSB

Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..

dudo

Ville Jalasto er visst skaffet, og spiller ikke. Dette må være noe av det svakeste stabæk har stilt med i år. Objektivt sett skal det bli overkjøring, men vi er tross alt Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansi_95

Quote from: HenningSB on August 06, 2012, 15:54:14 PM
Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..


https://www.facebook.com/livefootballtvlinks

Kommer garantert opp via den linken!

Jose Arrogantio

Quote from: HenningSB on August 06, 2012, 15:54:14 PM
Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..


Hvis du er villig til å betale, så fungerer Dagbladets live-opplegg i utlandet. Ellers finnes det forhåpentligvis noen greie streamer også.

Gulløl

Quote from: HenningSB on August 06, 2012, 15:54:14 PM
Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..


http://www.coolsport.tv/schedule.php ; - den vises gratis her.
Har sett flere Brann kamper i utlandet på denne siden i år og den fungerer veldig bra.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

HenningSB

Takk takk! Skal prøve dette etterpå, senfrokost i 30C og Brann på tv, ikke gæli

Gulløl

August 06, 2012, 17:13:14 PM #138 Last Edit: August 06, 2012, 17:18:41 PM by Gulløl
Brann sitt lag er klart:

                          Piotr
Sævarsson - Zsolt  - Jonsson - Demir
            Nordkvelle - Sokolowski
          Askar - Huseklepp - Bentley
                          Ojo

Benken:
Jørgen Mohus
Lars Grorud
Hassan El Fakiri
Erik Mjelde
Fredrik Haugen
Kristoffer Larsen
Kristoffer Barmen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Ingen overraskelser med andre ord. Men det er vel ok å prøve ut Huse i en rolle i eksisterende system før vi evt lager nytt.
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

Soko markerer besøket i Bærum med pannebånd med sløyfe bak  ;D

Og Mini snakker bare tull og selvfølgeligheter som vanlig  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Både tull og selvfølgeligheter faktisk.
Nini er "trønder". Han liker selvsagt dårlig en TL-profil fra Bergen i Brann.

Markmus

Hvorfor ikke Barmen - Soko i stedet for Nordkvelle - Soko?
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on August 06, 2012, 16:19:38 PM
Quote from: HenningSB on August 06, 2012, 15:54:14 PM
Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..


http://www.coolsport.tv/schedule.php ; - den vises gratis her.
Har sett flere Brann kamper i utlandet på denne siden i år og den fungerer veldig bra.


Coolsport.tv funker ikke for meg. Funker den for noen andre her?

LikeABoss

Quote from: Jose Arrogantio on August 06, 2012, 17:57:26 PM
Quote from: Gulløl on August 06, 2012, 16:19:38 PM
Quote from: HenningSB on August 06, 2012, 15:54:14 PM
Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..


http://www.coolsport.tv/schedule.php ; - den vises gratis her.
Har sett flere Brann kamper i utlandet på denne siden i år og den fungerer veldig bra.


Coolsport.tv funker ikke for meg. Funker den for noen andre her?




Du kan få prøve en annen link hos meg om du ikkje allerede har fått en som virker..

Jose Arrogantio

Quote from: LikeABoss on August 06, 2012, 17:59:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 06, 2012, 17:57:26 PM
Quote from: Gulløl on August 06, 2012, 16:19:38 PM
Quote from: HenningSB on August 06, 2012, 15:54:14 PM
Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..


http://www.coolsport.tv/schedule.php ; - den vises gratis her.
Har sett flere Brann kamper i utlandet på denne siden i år og den fungerer veldig bra.


Coolsport.tv funker ikke for meg. Funker den for noen andre her?




Du kan få prøve en annen link hos meg om du ikkje allerede har fått en som virker..


Har ingen som funker, så vil gjerne få en av deg :)


LikeABoss

Quote from: Jose Arrogantio on August 06, 2012, 18:00:38 PM
Quote from: LikeABoss on August 06, 2012, 17:59:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 06, 2012, 17:57:26 PM
Quote from: Gulløl on August 06, 2012, 16:19:38 PM
Quote from: HenningSB on August 06, 2012, 15:54:14 PM
Noen som veit om hvor man kan få sett denne i utlandet? Er i Brasil at the moment, sumo og slikt funker ikke..


http://www.coolsport.tv/schedule.php ; - den vises gratis her.
Har sett flere Brann kamper i utlandet på denne siden i år og den fungerer veldig bra.


Coolsport.tv funker ikke for meg. Funker den for noen andre her?




Du kan få prøve en annen link hos meg om du ikkje allerede har fått en som virker..


Har ingen som funker, så vil gjerne få en av deg :)


Har sendt deg PM

Spelaren

Hittil ingen av lagene som har fått etablert eit spel i hvert fall.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Brann_ruler on August 06, 2012, 18:02:09 PM
http://www.coolsport.tv/stream4.php

fungerer for meg i Mexico iallefall


Rart. Får tilkobling avbrutt melding når jeg prøver å laste via coolsport.

Go Up