• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VIF - Brann

Started by Hansi_95, July 20, 2012, 00:45:21 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: vebo on July 30, 2012, 19:51:27 PM
Quote from: Spelaren on July 30, 2012, 19:15:29 PM
Måtte jo skje. Barmen som roter det til der. Men alikevel, Fakiri inn? Her går det på ræv.


Tuller med? Som ventet er han helt rett mann. Dumt at byttet ikke kom litt før. Mannen har roen, dersom Barmen ikke får igjen formen så er han det klart beste alternativ.


Det seier litt. Fakiri overrasket ved eit par anledninger, noko eg også bemerket. Men han er ingen pre-Monaco-Fakiri, og er her strengt tatt fordi det var billigere for oss å forlenge kontrakten framfor å betale SOF og daværende lønn.
Gå av.

Belfort

De tapte poengene må først og fremst Rune Skarsfjord så ansvarlig for. Det kan ikke være tilfeldig at vi nok en gang ligger oss bakpå når vi leder, det må være etter direktiver fra Skarsfjord. Vær 100% sikker på at vi i neste kamp mot Stabæk kommer til å ligge oss bakpå etter 5 minutter hvis vi tar ledelsen

Kai-Olai

Noen her på forumet som vant billetter til Bieber? PM meg, byttes lett mot en pose med peanøtter! :D

Sindre32

Quote from: Belfort on July 30, 2012, 20:00:50 PM
De tapte poengene må først og fremst Rune Skarsfjord så ansvarlig for. Det kan ikke være tilfeldig at vi nok en gang ligger oss bakpå når vi leder, det må være etter direktiver fra Skarsfjord. Vær 100% sikker på at vi i neste kamp mot Stabæk kommer til å ligge oss bakpå etter 5 minutter hvis vi tar ledelsen


At kambildet ble endret kan umulig ha noe med at VIF lå under på hjemmebane og endret taktikk fra å "ligge kompakte og kontre" som de selv påpekte i pausen, vel?

Nixon

Det er den gamle diskusjonen om Brann legger seg bak frivillig eller om de blir presset bakover av en motstander som begynner å spille bedre. Veldig ofte får vi ikke noe klart svar. Men i likhet med Mjelde (treneren) pleier vel Skarsfjord også å stort sett få skylden!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Vif var uansett ikke bedre enn at vi presset dem bak når vi selv prøvde. Feig start-taktikk i andre, det kan det da ikke herske noen tvil om.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Måten vi går ut på i andre er ingenting annet enn feighet, defensiv tankegang og en vilje til å kvele kampen som overhodet ikke er tilstede. Skamfullt!

Sindre32

... så vi kan ikke ha blitt presset de første 15 minuttene, fordi VIF hadde lagt om taktikken og hadde høyere intensitet de første 15 etter pause, altså? Det finnes faktisk ikke andre tenkelige grunner til at man ikke nødvendigvis greier å overkjøre hjemmelaget i 2 x 45?

Sindre32

Hvis det er slik det henger sammen, så synes jeg det er merkelig at vi hadde det meste spillet etter fra 60 minutter og ut. Kunne han ikke da fortsette, og heller prøve å trygge det ene poenget, hvis han likevel ikke trodde at vi kunne slå dem med eget spill?

Xminator

Synest Bentley igjen står frem som den offensive drivkraften vår. Mye ballkontakt når Brann angriper, og stort sett en offensiv tanke bak når han leverer ballen fra seg igjen. Det er ikke en spiller som skal byttes ut før han har krampe i begge leggene.

Vi hadde fortjent alle poengene, men det er 1 poeng tjent i forhold til bunnkampen og 2 tapte i forhold til å blande seg inn i medaljekampen. Får vi en forsterkning til i tillegg til Huseklepp, så tror jeg vi seiler inn til en 4. plass.

Sindre32

Quote from: Xminator on July 30, 2012, 20:29:30 PM
Synest Bentley igjen står frem som den offensive drivkraften vår. Mye ballkontakt når Brann angriper, og stort sett en offensiv tanke bak når han leverer ballen fra seg igjen. Det er ikke en spiller som skal byttes ut før han har krampe i begge leggene.

Vi hadde fortjent alle poengene, men det er 1 poeng tjent i forhold til bunnkampen og 2 tapte i forhold til å blande seg inn i medaljekampen. Får vi en forsterkning til i tillegg til Huseklepp, så tror jeg vi seiler inn til en 4. plass.


Mange av de øverste lagene igjen i cupen, så 4. plass kan fort holde til UEFA-cup i år. Jeg synes Nordkvelle var frisk i dag, skjønte ikke hvorfor han ble byttet ut med Mjelde (ikke Mjelde-hets, jeg syntes Mjelde gjorde en brukbar figur i dag).

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on July 30, 2012, 19:28:51 PM
Fakiri har lest situasjoner overraskende godt, faktisk.


Han var som ventet bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

På samme måte som vi klager på måten Brann spiller på i begynnelsen av andre omgang, kan Vålerengatilhengerne si: "Hvorfor spilte vi ikke i første som vi gjorde i begynnelsen av andre?" Jeg er ganske enig med Sindre, Vålerenga har helt klart spillere til å prege kamper til tider.

Honnør til Skarsfjord for måten Brann spilte på i dag. Trekk for at han er for nølende med byttene. Fakiri skulle kommet inn tidligere i forhold til at han var klar, og Soko skulle bli byttet ut med en gang han fikk kramper.

Dette laget, med en mer fit Barmen, og med Huseklepp, kommer til å plukke mange poeng i høst.
Tren på langskudd

eivhelle

Quote from: Lasaron on July 30, 2012, 20:41:59 PM
Honnør til Skarsfjord for måten Brann spilte på i dag. Trekk for at han er for nølende med byttene. Fakiri skulle kommet inn tidligere i forhold til at han var klar, og Soko skulle bli byttet ut med en gang han fikk kramper.


Vel du hørte jo at Skarsfjord ikke fikk gjort byttet tidligere fordi 4. dommeren var opptatt med å spille på oddsen.

melkegutten

Hadde vert kult og sett ojo og karadas i boksen sammen siste 20 min idag med huse rundt de mtp alle innleggene og cornerene Brann hadde  ;D

kabelmann

Karadas vant knapt en hodeduell forrige gang han var i Brann, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle vært så kult.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

StuckedPaaOstlandet

Karadas kunne vært en brukbar backup, men han ville også kommet fremfor grønner i forsvars køen. Ser heller ikke at han kan bidra med så mye mer enn rutine.

vebo

Ryktene forteller om ufrivillig dansing. Noe info?
Tiocfaidh ár lá

vekkreist

Quote from: Belfort on July 30, 2012, 20:20:12 PM
Måten vi går ut på i andre er ingenting annet enn feighet, defensiv tankegang og en vilje til å kvele kampen som overhodet ikke er tilstede. Skamfullt!

Xminator

Det er helt meningsløst å slakte Barmen for feilen før 1-1 slik det ser ut avisene gjør i dag. Både Austin og Sokolowski har tilsvarende feil denne sesongen.

Spelaren

Quote from: Xminator on July 31, 2012, 08:47:31 AM
Det er helt meningsløst å slakte Barmen for feilen før 1-1 slik det ser ut avisene gjør i dag. Både Austin og Sokolowski har tilsvarende feil denne sesongen.


Alle fortjener kritikk når slike ting skjer, samme om det er Austin, Sokolowski eller Barmen. Er ein ein del av A-troppen så tåles det nok. BT sin artikkel er overveiende positiv til unggutten, og lar ham sjølv stå for unnskyldelsen.
Gå av.

vebo

Quote from: Xminator on July 31, 2012, 08:47:31 AM
Det er helt meningsløst å slakte Barmen for feilen før 1-1 slik det ser ut avisene gjør i dag. Både Austin og Sokolowski har tilsvarende feil denne sesongen.


Han trenger ikke slaktes, men det var likefullt hans personlige feil som ledet til målet.
Tiocfaidh ár lá

Ricky

Tja, det var da ikke akkurat en Korcsmar-brøler heller.. Selv om han ikke fikk stokket beina etter å ha presset bort VIF-spilleren, stod vi nå fortsatt i etablert forsvar med to firere på linje, og VIF-spilleren kunne verken gå på mål selv eller hadde noen gode pasningsalternativer. At det til slutt likevel endte med baklengsmål i den situasjonen var nå litt tilfeldig.

dudo

Det er jo en brøler å gi bort ballen på 20 meter. At vi er etablert i forsvar spiller liten trille, det burde du som mangeårig Brannsupporter vite. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

BA gir vel Zsolt en 6'er og BT en 3'er, så den helt store enigheten er det ikke...

aleksanderhjelleseth

Har tenkt litt på dette med Barmen, etter den "brøleren" i går. selfølgelig skulle han ikke mistet ballen slik han gjorde, men det var da voldsomt tilfeldig at det ble mål på det. greit nok, i fotball er det ofte tilfeldighetene som rår.
Men han bør starte neste kamp, bli trygg i rollen. vi må huse på at han bare er 18! år, og da trenger han tillit over tid! For og min respekt for måten han tok målet på sin kappe.

Ricky

Quote from: dudo on July 31, 2012, 12:50:26 PM
Det er jo en brøler å gi bort ballen på 20 meter. At vi er etablert i forsvar spiller liten trille, det burde du som mangeårig Brannsupporter vite. ;)


20 og 20, fru Blom... Tenker vi sier 30 meter (minst) :)

Når en av forsvarerne våre sentrer til en motspiller og gir ham en stor målsjanse helt ut av ingenting, da er jeg med på å kalle det en "brøler". Synes ikke det blir helt det samme når vi ligger i etablert forsvar, og førsteforsvareren vår taper en duell ute på 30 meter. Ja, det var svakt av Barmen siden han var sterkest og selvfølgelig burde ha klart å snu spillet, men herlighet.. han var da sannelig også den eneste Brann-spilleren som i det hele tatt gjorde et forsøk på å vinne ballen i løpet av det angrepet. Han var også den eneste av midtbanespillerne som jobbet tilbake. Både Nordkvelle og Sokolowski stod i rommet mellom Barmen og forsvarsfireren, og de ble bare stående og se på helt til ballen lå i mål, førstnevnte attpåtil med hendene plantet på knærne (!) idet han ble passert. Mens Barmen kom seg ned i feltet og fikk også blokkert det første innleggsforsøket.

Synes det er kjipt hvis den eneste som så ut til å gjøre et hederlig forsøk på å stoppe det VIF-angrepet skal gjøres til syndebukk fordi han ikke lyktes.

Sindre32

August 02, 2012, 13:22:30 PM #177 Last Edit: August 02, 2012, 13:33:25 PM by Sindre32
Jeg vet det er mange som har bestemt seg for at Skarsfjord ikke er mannen. Selv sitter jeg på gjerdet. Men å bruke denne kampen til å påstå at Skarsfjord feiget ut, at vi la oss bakpå - det blir omtrent som å skyte først og male blinken rundt kula etterpå. Hvis man desperat prøver å underbygge sin egen påstand, så vil man som regel alltid finne ett eller to elementer man kan prøve å bruke. Fullstendig idioti!

Det festlige er at flere forsvarer Mjelde mot kritikken hver gang Mjelde ikke er aldeles ubrukelig, men kritiserer Skarsfjord for enhver pris, uansett. I grunn småfestlig.

Go Up