• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Aalesunds Søndag 22. juli kl. 1600 (16.runde)

Started by olebrann3, June 23, 2012, 10:06:45 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Da er det bare å glede seg til neste søndags kamp der cupfinaletapet skal revansjeres :). AaFK skal på torsdag spille  kvalifiseringen til Europaligaen i Albania mot FC Tirana. Den kampen, reisen og oppholdet i Albania og Europas bakgård kommer til å sitte godt i kroppen til Rekdals gutter 3 dager etter. Brann må bare trøkke på med tempo og fart så skal AaFK merke det utover i 2 omgang.

Om AaFK har planer om å komme direkte til Bergen fra Albania fredags kveld får vi satse på at Brann har klar en 7-er bane på Nymark så de får trene på lørdag. Treningstid på Brann Stadion går jeg ut fra er uaktuelt etter den simple behandlingen Brann fikk der oppe i mai.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6067780.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

Quote from: Hatleking on July 16, 2012, 00:55:34 AM
Gje dei ei grusbane!


Velkommen til Slettbakken Rekdal, grusbanenes Mekka. Hullene er ypperlig til avkjøle ananasbrusen i  ;D
http://fotball.aftenposten.no/incoming/article194192.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on July 16, 2012, 01:01:38 AM
Quote from: Hatleking on July 16, 2012, 00:55:34 AM
Gje dei ei grusbane!


Velkommen til Slettbakken Rekdal, grusbanenes Mekka. Hullene er ypperlig til avkjøle ananasbrusen i  ;D
http://fotball.aftenposten.no/incoming/article194192.ece


Haha, fantastisk. Ein av mange gode kommentarar:

"Da jeg spilte der for 2 år siden, var halve banen under vann. Vi prøvde å spille fotball, men endet opp med å spille vannrugby. At forholdene er like elendige i over 20 år, er helt utrolig."

Christian

Det blir vel tristesse uansett. Synes stadig at ulemper Branns motstandere skal ha får lite å si eller i værste fall ender opp med å være en fordel.

Rekdal er nok godt fornøyd med nedsablingen av Odd og har nok planen klar. Kanskje vi kan finte de ut med å selge Austin før kampen slik at Barantes ikkje får det like lett som han er vant med.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hansastril

Satse på at Albanerne skader Barrantes råtten. Evnt. at Rudy spiser han.
Stolt og kry

Christian

Hvorfor er denne runden flyttet fram til kl. 16.00 forresten? Nok et tiltak fra NFF for å redusere publikumstallene?

dudo

Kanskje for å gi tid til markeringer senere på kvelden?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

De kan få trene i ballbingen ovenfor Støletorget...
Ka du ve?

Christian


tj00m

Brann Bergens Stolthet!

stig

Quote from: Christian on July 16, 2012, 21:27:37 PM
Hvorfor er denne runden flyttet fram til kl. 16.00 forresten? Nok et tiltak fra NFF for å redusere publikumstallene?


Av hensyn til markeringer av 22. juli.

Forøvrig syns jeg 16:00 er bedre enn 18:00, i hvertfall hvis siste kamp da kunne gått 18 og ikke 20
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

tj00m

Hehe, helt klart. Men skulle nå media allikevel tatt det opp, så hadde det ikke gjort meg noe sålenge vi fremstår som modne :-)
Brann Bergens Stolthet!

Christian

Quote from: stig on July 17, 2012, 13:26:38 PM
Quote from: Christian on July 16, 2012, 21:27:37 PM
Hvorfor er denne runden flyttet fram til kl. 16.00 forresten? Nok et tiltak fra NFF for å redusere publikumstallene?


Av hensyn til markeringer av 22. juli.

Forøvrig syns jeg 16:00 er bedre enn 18:00, i hvertfall hvis siste kamp da kunne gått 18 og ikke 20

stig

Jeg ville heller sett fotball på dag/ettermiddag enn til langt på kveld med påfølgende oppsummering til midnatt. Nett som i andre land, foruten Spania da, som gjerne har en litt annen døgn/arbeidsrytme enn oss.
Nettsideansvarlig

Support your Team

Quote

Forøvrig syns jeg 16:00 er bedre enn 18:00,


Er helt enig, syns det er mye bedre hvis kampene går klokken 16.00 istedenfor 18.00.

Ricky

Quote from: Christian on July 17, 2012, 15:54:07 PM
Quote from: stig on July 17, 2012, 13:26:38 PM
Quote from: Christian on July 16, 2012, 21:27:37 PM
Hvorfor er denne runden flyttet fram til kl. 16.00 forresten? Nok et tiltak fra NFF for å redusere publikumstallene?


Av hensyn til markeringer av 22. juli.

Forøvrig syns jeg 16:00 er bedre enn 18:00, i hvertfall hvis siste kamp da kunne gått 18 og ikke 20


Hva med:
1 fredagskamp
1 lørdagskamp
Hovedrunde søndag 16:00-17:45
Fotballkveld 18:45-19:55
Hovedkamp søndag 20:00-22:10
Generell fjas og synsing m/Erik Thorstvedt & co 22:15-22:45

stig

Jeg ville foretrekt et slikt oppsett i forhold til det vi har.

Nå blir det endringer til neste år pga ny tv-avtale. Det som er sikkert er at det blir en fredagskamp og hovedkamp søndag kl 19:00. Tror begge er hos Tv2.

Resterende seks kamper er hos Canal pluss hvor de har sagt de vil spre kampene på flere kamptidsunkt lørdag og søndag. Siste kamp søndag hos de blir da sikkert kl 17:00 for å passe inn med tv 2 sin hovedkamp. Dvs ingen hovedrunde slik vi kjenner det. Antar den nye canal 9 skal brukes aktivt siden det er en gratiskanal.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

July 18, 2012, 09:32:58 AM #21 Last Edit: July 18, 2012, 09:35:02 AM by krøvel vellevold
Quote from: stig on July 18, 2012, 08:36:12 AM
Jeg ville foretrekt et slikt oppsett i forhold til det vi har.

Nå blir det endringer til neste år pga ny tv-avtale. Det som er sikkert er at det blir en fredagskamp og hovedkamp søndag kl 19:00. Tror begge er hos Tv2.

Resterende seks kamper er hos Canal pluss hvor de har sagt de vil spre kampene på flere kamptidsunkt lørdag og søndag. Siste kamp søndag hos de blir da sikkert kl 17:00 for å passe inn med tv 2 sin hovedkamp. Dvs ingen hovedrunde slik vi kjenner det. Antar den nye canal 9 skal brukes aktivt siden det er en gratiskanal.


Eller at det skal spilles søndag kl 2100...


Kampene burde gått f.eks. lørdag kl 1600 (ikke senere, fordi transport-Norge stenger tidlig lørdags kveld), og søndag kl 1600 og 1800.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Eg er kanskje i mindretal, men for meg funkar 18 og 20 strålande.

Søndagskamp klokka 20 frå stadda ein sein kveld i oktober med mykje som står på spel er magisk.

Og tippar TV 2 er godt nøgde, då bileta ser bra ut og.

Men no eg ein av dei som tykkjer fredagskampane klokka 19 er geniale og då.

Ein må hugsa at det er ikkje så mange år sidan siste serierunde vart spela 13.15.  Det var særs lite bra.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on July 18, 2012, 22:28:43 PM
Hett for Aalesund på torsdag. Forhåpentligvis tar de ut mye krefter.
http://fotball.aftenposten.no/uefa/article243429.ece


http://fotball.bt.no/uefa/article243482.ece

Rekdal sparer mange jugendpakkspillere. Så vi får nok ikke så veldig stor fordel likevel.
Rød makt på Hansa

Gulløl

http://fotball.bt.no/eliteserien/article243692.ece
Rekdal øyner fjerdeplassen og europacup plass. Håper Skarsfjord et poeng bak gjør det samme om det ikke blir for tøft hele tre år før 2015. Rekdal har vel en stall av så mye høyere kvalitet at han kan sikte høyere, eller ....?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Ja TIL og FKH har gjort det overraskende svakt i de siste rundene. Men så lenge vi er udugelige på bortebane, skal det bli tøft nok å holde følge med lag som Sogndal - som nå har tre strake uavgjorte borte mot lag som vi tapte mot...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

I beste fall ligger vi på 6. plass etter denne runden. Det innebærer at vi slår AaFK, at FFK tar poeng mot Hønefoss i Fredrikstad, og at Stabæk tar poeng mot VIF på Nadderud. Med seier i ettermiddag vil det også bare være tre poeng opp til Haugesund. Hvis Ulf slår TIL, er det bare ett poeng opp til TIL.

I verste realistiske fall ligger vi på 12. plass etter denne runden. Det innebærer at vi taper for AaFK, at LSK vinner på Lerkendal, og at Ulf vinner hjemme mot TIL når den kampen en gang blir spilt. I tillegg kan Odd i teorien gå forbi oss hvis vi f.eks. taper 0-5 for AaFK, mens Odd vinner 6-0 over Godset i Skien. Og så vil Sogndal gå forbi oss hvis vi taper 0-8 for AaFK. Da vil vi i så fall ligge på kvalik.  Ved tap vil det bare være fire poeng ned til FFK på direkte nedrykk hvis sistnevnte slår Hønefoss i Fredrikstad.
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on July 22, 2012, 10:13:27 AM
I beste fall ligger vi på 6. plass etter denne runden. Det innebærer at vi slår AaFK, at FFK tar poeng mot Hønefoss i Fredrikstad, og at Stabæk tar poeng mot VIF på Nadderud. Med seier i ettermiddag vil det også bare være tre poeng opp til Haugesund. Hvis Ulf slår TIL, er det bare ett poeng opp til TIL.

I verste realistiske fall ligger vi på 12. plass etter denne runden. Det innebærer at vi taper for AaFK, at LSK vinner på Lerkendal, og at Ulf vinner hjemme mot TIL når den kampen en gang blir spilt. I tillegg kan Odd i teorien gå forbi oss hvis vi f.eks. taper 0-5 for AaFK, mens Odd vinner 6-0 over Godset i Skien. Og så vil Sogndal gå forbi oss hvis vi taper 0-8 for AaFK. Da vil vi i så fall ligge på kvalik.  Ved tap vil det bare være fire poeng ned til FFK på direkte nedrykk hvis sistnevnte slår Hønefoss i Fredrikstad.


Utrolig viktig å vinne i dag, ja. Vinner vi, får vi litt kontakt med topplagene (bortsett fra topp 3, seff) og kan se oppover på tabellen. Taper vi, er det bare å innse at cupen er det eneste som kanskje kan gi oss glede i år.

krøvel vellevold

Quote from: Sindre32 on July 22, 2012, 11:52:39 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 22, 2012, 10:13:27 AM
I beste fall ligger vi på 6. plass etter denne runden. Det innebærer at vi slår AaFK, at FFK tar poeng mot Hønefoss i Fredrikstad, og at Stabæk tar poeng mot VIF på Nadderud. Med seier i ettermiddag vil det også bare være tre poeng opp til Haugesund. Hvis Ulf slår TIL, er det bare ett poeng opp til TIL.

I verste realistiske fall ligger vi på 12. plass etter denne runden. Det innebærer at vi taper for AaFK, at LSK vinner på Lerkendal, og at Ulf vinner hjemme mot TIL når den kampen en gang blir spilt. I tillegg kan Odd i teorien gå forbi oss hvis vi f.eks. taper 0-5 for AaFK, mens Odd vinner 6-0 over Godset i Skien. Og så vil Sogndal gå forbi oss hvis vi taper 0-8 for AaFK. Da vil vi i så fall ligge på kvalik.  Ved tap vil det bare være fire poeng ned til FFK på direkte nedrykk hvis sistnevnte slår Hønefoss i Fredrikstad.


Utrolig viktig å vinne i dag, ja. Vinner vi, får vi litt kontakt med topplagene (bortsett fra topp 3, seff) og kan se oppover på tabellen. Taper vi, er det bare å innse at cupen er det eneste som kanskje kan gi oss glede i år.


Da er vel cupen det eneste som kan gi oss glede i år, uansett om vi vinner eller taper i kveld...

4.plass.... hva glede gir det?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Fjerde plass kan gi E-cup neste år. Men vi blir jo aldri numme fire.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 22, 2012, 12:24:48 PM
Fjerde plass kan gi E-cup neste år. Men vi blir jo aldri numme fire.


Ja da må vel nr. 2 eller 3 i serien også vinne cupen, for hvis et lag vinner the double så er det vel finaletaperen som får plassen?

Jeg tror nok uansett det skal bli tøft å hamle opp med TIL og FKH, selv om begge har hatt en nedtur i det siste.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

si ikke det, fotballen er rund og Brann har noe på gang, tror eg.

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on July 22, 2012, 12:36:22 PM
Quote from: Nixon on July 22, 2012, 12:24:48 PM
Fjerde plass kan gi E-cup neste år. Men vi blir jo aldri numme fire.


Ja da må vel nr. 2 eller 3 i serien også vinne cupen, for hvis et lag vinner the double så er det vel finaletaperen som får plassen?

Jeg tror nok uansett det skal bli tøft å hamle opp med TIL og FKH, selv om begge har hatt en nedtur i det siste.


Skal vi melde oss på i toppen, må vi nesten vinne i dag i tillegg til å vinne borte mot VIF. Vi vinner jo aldri 3 på rad, så det er nok i overkant mye å håpe på.


vekkreist

går kampen på TV? evt nett tv? er ikke i Bergen idag og får ikke dratt på Stadion :/


Sindre32

Quote from: vekkreist on July 22, 2012, 13:56:54 PM
går kampen på TV? evt nett tv? er ikke i Bergen idag og får ikke dratt på Stadion :/




http://www.coolsport.tv/schedule.php

Ser ut som om de har klønet noe med sendeskjemaet, men den skal altså antakeligvis gå på stream 4 her. Regner med det er oss de mener når de skriver Odd Brann - Aalesund.

vekkreist

Ok takker. prøvde å sjekke Sumo på Tv2 men der viser dem ikke kampen.

Yngve

Det er for Sumo ikkje har rettar til nettsending lenger.

Det er det vel Comyo som har.

Spelaren

Her hedrer de 22. juli-ofrene, så bruker nettavisen eit bilde av Brann og Sogndal som hedrer Stabæk-spilleren med eitt minutts stillhet 16. mai.
Gå av.

Nixon

Jeg kunne sagt det før kampen at vi kom til å vinne. Jeg har en fin rekke av kamper med seirer når jeg selv er forhindret i å gå. Men jeg ville ikke jinxe noe!:)

Men det stikker dypt å gå glipp av Austin sin siste kamp. Og å ikke få oppleve ekstasen når vi kommer tilbake tre minutter før slutt. Det må jo ha vært en minneverdig kamp.
Rød makt på Hansa


TheRock

Demir var herlig å se på i denne kampen. Håper han virkelig er på gang nå, kan bli meget god for oss.

kabelmann

Er det noen mulighet for å hente frem gamle kamper, sånn som f.eks. denne, på Comoyo?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Siste fra Kjetil Rekdal er at han mener at Jason Morrison er ti ganger bedre enn Rodolph Austin.
http://fotball.aftenposten.no/uefa/article244086.ece

Den mannen er langt fra helt god  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Helt ute. Han har et forvridd verdens- og selvbilde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Han har jo ikke det, han bare elsker å trekke folk. Austin-kommentaren etter kampen var jo ikke i nærheten av troverdig for dem som så videobildene og ikke bare leste teksten. Glimt i øyet i min bok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Dette ville med andre ord blitt ein jevn kamp:



VS



Tippeekspert Rekdal hadde vel satset på denne. Brødskalle.
Gå av.

Gulløl

Gikk ikke mange dager etter tapet mot Brann før selvbildet til Rekdal var helt totalt i himmelen igjen  ;D.
Og det skulle ikke mer til en at de slo et skikkelig drittlag fra Albania som neppe holder norsk adecco nivå.
Nå snakker han om et Aalesund med internasjonalt snitt som har hatt vanvittig utvikling spillemessig, grunnspillet er godt, og at de styrer omtrent alle kampene de spiller, og sist men ikke minst gjenvinningfasen som Barcelona.
http://sport.aftenbladet.no/forstediv/article244347.ece

Nå er det pina meg på tide at noen stiler diagnose på den fyren   ::)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Barcelona begynner å bli nokså utslitt som referanse for ditt og datt. Kva med... Bayern Munchen? For øvrig betyr "internasjonalt snitt" like masse som at eit lag kan vere like godt som det andre bunnslammet som entrer europacupkampene i dei første kvalikrundene. Veldig internasjonalt faktisk.
Gå av.

Go Up