• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Oransjepakket-Brann, søndag 20. mai kl. 18.00 (10. runde)

Started by Nixon, May 18, 2012, 14:33:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 20, 2012, 19:02:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2012, 18:58:15 PM
Quote from: krakra on May 20, 2012, 18:29:32 PM
Det andre gule er helt korrekt. Han løper jo ned Barrantes og ødelegger en kontring


Saa du kampen eller?
Barrantes er paa vei til aa stoppe opp, og Austin er litt paa han, begge bruker armene, og han gaar lett ned. Ok frispark, aldri kort.
Så lenge det er frispark er det kort. Forutenom Austin hadde Barrantes fri bane mot mål


Feil. Han vender og er ikke paa vei rett mot maal lenger, han oedelegger kontringen selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Overgangsmuligheten var ikke borte bare.fordi Barrantes.vendte

krakra

Quote from: eivhelle on May 20, 2012, 19:10:01 PM
Quote from: krakra on May 20, 2012, 19:02:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2012, 18:58:15 PM
Quote from: krakra on May 20, 2012, 18:29:32 PM
Det andre gule er helt korrekt. Han løper jo ned Barrantes og ødelegger en kontring


Saa du kampen eller?
Barrantes er paa vei til aa stoppe opp, og Austin er litt paa han, begge bruker armene, og han gaar lett ned. Ok frispark, aldri kort.
Så lenge det er frispark er det kort. Forutenom Austin hadde Barrantes fri bane mot mål

Nå stopper Barrantes opp og vender inn i Austin etter å ha spillt ballen på tverrs av fartsretningen. Om ikke Austin hadde stått der ville han derfor ikke lenger hatt fri bane mot mål. Det er ingen stygg takling og Barrantes nermest konstruerer frisparket. Altså ikke gult.

Skal man være så pirkete i forhold til kort kunne man like gjerne ha gitt Barrantes direkte rødt for å ha fratatt Brann en åpenbar målsjanse (selv om forseelsen skjedde på Branns halvdel og det på ingenmåte er åpenbart at det ville ha blitt en stor målsjanse. Graden av usportslighet i holdingen er bare så stor at det er nærmest et justismord når det blir gitt samme straff på de andre forseelsene)de
Mener du virkelig at AaFK ikke fortsatt hadde hatt en overgangsmulighet? Vi var jo i voldsom ubalanse. Det er ikke dommeren sin feil at regelverket sier gult kort til begge. Sjansen han ødela var ikke større enn den Austin ødela

eivhelle

Quote from: krakra on May 20, 2012, 19:18:45 PM
Quote from: eivhelle on May 20, 2012, 19:10:01 PM
Quote from: krakra on May 20, 2012, 19:02:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2012, 18:58:15 PM
Quote from: krakra on May 20, 2012, 18:29:32 PM
Det andre gule er helt korrekt. Han løper jo ned Barrantes og ødelegger en kontring


Saa du kampen eller?
Barrantes er paa vei til aa stoppe opp, og Austin er litt paa han, begge bruker armene, og han gaar lett ned. Ok frispark, aldri kort.
Så lenge det er frispark er det kort. Forutenom Austin hadde Barrantes fri bane mot mål

Nå stopper Barrantes opp og vender inn i Austin etter å ha spillt ballen på tverrs av fartsretningen. Om ikke Austin hadde stått der ville han derfor ikke lenger hatt fri bane mot mål. Det er ingen stygg takling og Barrantes nermest konstruerer frisparket. Altså ikke gult.

Skal man være så pirkete i forhold til kort kunne man like gjerne ha gitt Barrantes direkte rødt for å ha fratatt Brann en åpenbar målsjanse (selv om forseelsen skjedde på Branns halvdel og det på ingenmåte er åpenbart at det ville ha blitt en stor målsjanse. Graden av usportslighet i holdingen er bare så stor at det er nærmest et justismord når det blir gitt samme straff på de andre forseelsene)de
Mener du virkelig at AaFK ikke fortsatt hadde hatt en overgangsmulighet? Vi var jo i voldsom ubalanse. Det er ikke dommeren sin feil at regelverket sier gult kort til begge. Sjansen han ødela var ikke større enn den Austin ødela

Poenget er at han konstruerer frisparket selv ved å vende inn i kroppen til Austin som løper parallellt med ham og har større fart. Det er Barrantes selv som oppsøker kroppskontakt og da kan dommeren godt velge å la være å dømme frispark. Barrantes hadde gitt opp kontringen og gikk inn for å skaffe Austin gult kort og lykkes med det. Hvorfor skulle han ligge på bakken og vri seg i et halvt minutt etter "taklingen" hvis det ikke var filming?

Hvilken regel er det egentlig som sier at Austin må flytte seg fordi Barrantes plutselig får lyst til å løpe gjennom ham?

kabelmann

Quote from: krakra on May 20, 2012, 19:04:15 PMNår man hindrer en god kontring, jo da skal det gis gult. Tipper dommeren hadde fått kjeft hvis dtt hadde skjedd motsatt vei uten kort.


Hindrer en god kontring? Står dette spesifisert i regelverket noen sted? Hvordan definerer man i så tilfelle en god kontring? De to, kanskje tre nærmeste spillerne til å ta ballen utenom Austin var Brann-spillere. Jeg er slett ikke sikker på at Barantes hadde nådd den før noen av disse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Regelen sier en mulig scoringssjanse. Som en kontring er.

SK

Quote from: krakra on May 20, 2012, 19:44:36 PM
Regelen sier en mulig scoringssjanse. Som en kontring er.


Det blir for enkelt. Ethvert angrep er en mulig scoringssjanse. Det er ingen automatikk i at det er gult kort hvis det lages frispark i en kontring. Det blir en subjektiv avgjørelse fra gang til gang ut fra hvor stor den mulige sjansen er, type forseelse etc. Hvis man tar alt dette i betraktning står dommerens avgjørelse til stryk.

stig

Barrentes stopper hele kontringen selv, og velger å oppsøke Austin som har større fart. Austin har ikke sjans å unngå å bli påløpt. Fullstendig håpløst kort. Blir ofte frispark i de situasjonene, men antar Austin hadde protestert på det også siden han ikke kan unngå det.

Første gule må vel komme for munnbruk? Noe annet var det i hvertfall ikke. Skarsfjord virker å ta ut et lag mot Aalesund for å vinne bunnkampen mot FFK, og taktikken slår da håpløst tilbake da Austin mister den kampen. Han er i hvertfall utvilt for tiden.
Nettsideansvarlig

Gepard

Dette er uansett feil fokus etter denne kampen,  Når austin får gult kort står det allerede 0-2 ! Har ingenting å si for kamputfallet.

kabelmann

Quote from: Gepard on May 20, 2012, 20:19:16 PM
Dette er uansett feil fokus etter denne kampen,  Når austin får gult kort står det allerede 0-2 ! Har ingenting å si for kamputfallet.


Nei, men det kan få noe å si for neste kamp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Giles

Austin er ute enten det diskuteres her eller ikke. Nok engang viser Brann seg hjelpeløse når det gjelder å etablere eget spill. Det mangler rett og slett et par ballspillere som kan sette opp kombinasjoner og skape rom. Den spilleren som må ha det lille ekstra i Branns formasjon er den offensive sentrale midtbanespilleren og der sviktet det dessverre fullstendig. Haugen bør lånes ut for å få flyt i spillet sitt igjen og en ferdig utviklet spiller bør inn. Da kan kanskje stakkars Ojo også få støtte framover.

Markmus

Quote from: Gepard on May 20, 2012, 20:19:16 PM
Dette er uansett feil fokus etter denne kampen,  Når austin får gult kort står det allerede 0-2 ! Har ingenting å si for kamputfallet.
Ka du ve?

vebo

Orker ikke å lese gjennom dette referatet av en kamptråd, men for å sitere Jays - "fyttikatta", nå må Ojo slutte å ligge konstant i offside. Det er jo faktisk hovedgrunnen til at Skarsfjord sin taktikk, om man liker den eller ikke, med å fyre opp baller på han ikke virker.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Feilvendt spiss i evig offside. Det er helt utrolig. Blir vanskelig å etablere noe spill høyt i banen da.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 20, 2012, 19:14:58 PM
Overgangsmuligheten var ikke borte bare.fordi Barrantes.vendte


Nei, men han vender bakover, og da boer det ikke bli gult hvis det i det hele tatt er frispark.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on May 20, 2012, 20:19:16 PM
Dette er uansett feil fokus etter denne kampen,  Når austin får gult kort står det allerede 0-2 ! Har ingenting å si for kamputfallet.


Det maa da gaa an aa ha to tanker i hodet samtidig? Vi hadde nok tapt denne kampen uansett, men det er haaploes doemming.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Uansett skuffer Haugen igjen gang etter gang, det gjoer foroevrig de fleste andre ogsaa, men mulig det er fordi han ble skrytt opp i skyene foer seriestart at man har store forventninger til han. Han hadde et godt skuddforsoek, det ble med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stigh

Quote from: dudo on May 20, 2012, 21:38:04 PM
Feilvendt spiss i evig offside. Det er helt utrolig. Blir vanskelig å etablere noe spill høyt i banen da.


2 omg var nå offside fri .

dudo

Ja, Haugen er helt ute av det. Jeg så ikke for meg jeg skulle bli forbannet når Mjelde ble vraket til fordel for han i serien, men slik var det altså i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Tenk hvor bra Ojo hadde vært med en trener som faktisk KAN offensivt spill !?

vebo

Quote from: dudo on May 20, 2012, 21:38:04 PM
Feilvendt spiss i evig offside. Det er helt utrolig. Blir vanskelig å etablere noe spill høyt i banen da.


Gi meg Huse som makker, så kan han lukte på overgangene mens Ojo kan være oppspillspunkt.
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Quote from: vebo on May 20, 2012, 22:01:23 PM
Quote from: dudo on May 20, 2012, 21:38:04 PM
Feilvendt spiss i evig offside. Det er helt utrolig. Blir vanskelig å etablere noe spill høyt i banen da.


Gi meg Huse som makker, så kan han lukte på overgangene mens Ojo kan være oppspillspunkt.


Akkurat. Poleballer mot Ojos hode fungerer KUN hvis det er noen som truer bakrommet. Ala Huseklepp. Det er jo direkte latterlig og ikke minst meningsløst å pole på Ojo når han er helt alene der oppe.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: dudo on May 20, 2012, 21:46:21 PM
Jeg så ikke for meg jeg skulle bli forbannet når Mjelde ble vraket til fordel for han i serien


Samme her. Når Mjelde endelig har begynt å vise seg fra en god side, så blir han benket. Helt fullstendig uforståelig at det gikk an å blinkse så til de grader på taktikken i dag.

Vi hadde sikkert tapt som vanlig på danskebåten, men vi hadde i det minste kunnet gjøre det med stil og kanskje si at "vi fortjente poeng" etterpå.
Ka du ve?

Huff

Quote from: dudo on May 20, 2012, 21:46:21 PM
Ja, Haugen er helt ute av det. Jeg så ikke for meg jeg skulle bli forbannet når Mjelde ble vraket til fordel for han i serien, men slik var det altså i dag.


Foruten Skuddet har ikke Haugen en dritt å jobbe med i dag. Ikke en dritt. Er helt enig i at han har skuffet, for han har vært for dårlig, men akkurat i dag evner ikke DMene våre å nå han en eneste gang. Det var ikke som om han var så bortgjemt at de ikke forsøkte heller, men i første omgang var det faktisk slik at jeg tror jeg telte fem-seks pasninger i retning Haugen som han ikke mistet, men som aldri kom frem, fordi de var alt for upresise, samtlige ble stoppet omkring halvveis av Aafkere.

Haugen var dårlig mot eksempelvis Viking, men i dag er han unnskylt, umulig å få gjort noe som OM i den omgangen han spilte -umulig.  

psv-hasund

Quote from: Huff on May 20, 2012, 22:15:38 PM
Quote from: dudo on May 20, 2012, 21:46:21 PM
Ja, Haugen er helt ute av det. Jeg så ikke for meg jeg skulle bli forbannet når Mjelde ble vraket til fordel for han i serien, men slik var det altså i dag.


Foruten Skuddet har ikke Haugen en dritt å jobbe med i dag. Ikke en dritt. Er helt enig i at han har skuffet, for han har vært for dårlig, men akkurat i dag evner ikke DMene våre å nå han en eneste gang. Det var ikke som om han var så bortgjemt at de ikke forsøkte heller, men i første omgang var det faktisk slik at jeg tror jeg telte fem-seks pasninger i retning Haugen som han ikke mistet, men som aldri kom frem, fordi de var alt for upresise, samtlige ble stoppet omkring halvveis av Aafkere.

Haugen var dårlig mot eksempelvis Viking, men i dag er han unnskylt, umulig å få gjort noe som OM i den omgangen han spilte -umulig. 


Det er nettopp dette som gjør at Haugen er dårlig i dag. Han gjemmer seg, involverer seg for lite i spillet og kommer ikke på løpene når Ojo er oppspillspunkt. Ojo fikk mange baller å jobbe med, og det er Haugen sitt ansvar å komme i posisjon til å kjempe om returene i det minste. Idag var han helt usynlig.

dudo

Haugen er ikke den avslutteren vi trenger så langt fremme i banen. Jeg begynner mer og mer å se han som et alternativ som DM snarere enn den OM-rollen vi roter med nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

I dag var ikkr Jonsson all verdens heller. Det sies at en trygg og rutinert stopper gjør Zsoot bedre. Jeg heller mot at han og alle andre rett og slett blir dårligere sammen med Grorud fordi han sprer usikkerhet med sine manglende stabilitet. Han kan drite seg ut når som helst

kabelmann

Grorud er en levende skandale som burde vært shippet tilbake til Sogndal så fort som overhodet mulig. Opphever gjerne byttehandelen med Cato Hansen og henter han tilbake hvis det er det som må til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Begge to er klovner som hører hjemme på sirkus.
Ka du ve?

Sindre32

Quote from: kabelmann on May 20, 2012, 23:27:39 PM
Grorud er en levende skandale som burde vært shippet tilbake til Sogndal så fort som overhodet mulig. Opphever gjerne byttehandelen med Cato Hansen og henter han tilbake hvis det er det som må til.


Så, så. Rolig, nå ...

roaldinho

Quote from: kabelmann on May 20, 2012, 23:27:39 PM
Grorud er en levende skandale som burde vært shippet tilbake til Sogndal så fort som overhodet mulig. Opphever gjerne byttehandelen med Cato Hansen og henter han tilbake hvis det er det som må til.


Cato Hansen kunne truet bakrommet etter at Ojo flikker den videre ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Sindre32

Quote from: roaldinho on May 20, 2012, 23:42:38 PM
Quote from: kabelmann on May 20, 2012, 23:27:39 PM
Grorud er en levende skandale som burde vært shippet tilbake til Sogndal så fort som overhodet mulig. Opphever gjerne byttehandelen med Cato Hansen og henter han tilbake hvis det er det som må til.


Cato Hansen kunne truet bakrommet etter at Ojo flikker den videre ;)

dudo

Det er fortsatt mindre destruktivt for oss enn å ha Grorud galopperende på banen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on May 20, 2012, 23:47:12 PM
Det er fortsatt mindre destruktivt for oss enn å ha Grorud galopperende på banen.


Blir vel i grunn pest eller kolera.

kabelmann

Greit, greit. Cato Hansen blir drøyt, jeg ser den.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

psv-hasund

Grorud var ikke en av Branns dårligste i går, men alltid greit å ha en å skylde på.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on May 21, 2012, 08:11:24 AMEg kan ikkje hugsa å ha lese nokon stad at Zsolt er skada.


Nei, og ikke står han  i fare med for mange gule kort heller. Skarsfjord bruker kort som er argument for laguttaket. Så akkurat det byttet er mer enn merkelig. Mjelde med sine to gule kort er eneste vrakede spilleren i faresonen, så da må vi vel regne med at han spiller på onsdag? Ellers henger ikke forklaringen til Skarsfjord på greip i det hele tatt!

http://fotball.bt.no/eliteserien/article237435.ece
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Regner med Mjelde, Barmen og Zsolt er tilbake i startoppstillingen til onsdag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


dudo

Etterpåklokskap er det ikke, siden omtrent samtlige hadde innvendelser. I tillegg er hjemme mot FFK en "enklere" kamp, og i så måte en bedre kamp å hvile spillere i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Ffk er ikke en kamp å hvile noen i. Den må vinnes
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Joda, men om man først skal hvile, så er ikke borte mot AaFK kampen å gjøre det i - med mindre man allerede har gitt opp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

De skal jo ikke hvile. Litt fotball skal de tåle å spille. Tre dager med hvile er nok til at det ikke påvirker resultatene. Det viser Uefas offisielle statistikk
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on May 21, 2012, 10:55:32 AM


Andre som har bitt seg i merke at underlaget vårt virker å slite spelarar ut i større grad enn kva som er normalt for gras?
Gå av.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

Go Up