• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on August 04, 2013, 18:49:13 PM
Quote from: roaldinho on August 04, 2013, 18:38:45 PM
Quote from: nero on August 04, 2013, 18:37:36 PM
Og nå ligger vi på 7. plass.


Hvor mange poeng var vi foran Vif på det meste?


7 poeng foran - for tre runder siden...


Riktig, men man skal jo ikke kunne hamle opp med dem heller, de er jo en gigant i forhold til Brann. Helt naturlig at Vif skal ta igjen Brann på så kort tid.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

nero

Det er vel en viss sjanse for at Odd kan smette forbi oss snart også. Vi er en middelhavsfarer i den mediokre norske serien. Jippi.
Lions led by donkeys.

dudo

Vi skal møte dem på Grenland om tre kamper ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: dudo on August 04, 2013, 19:03:47 PM
Vi skal møte dem på Grenland om tre kamper ...


Kunstgress og bortebane, kan ikke forvente at Brann skal ta poeng på en matte som de sjeldent spiller på, og er kun mot lag som Hønefoss, Sarpsborg og Start der Brann kan kjempe for et verdifullt poeng. Kan ikke sette listen høyere enn det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 04, 2013, 19:03:47 PM
Vi skal møte dem på Grenland om tre kamper ...


Pirketid. Heter det ikke i?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2013, 19:52:45 PM
Quote from: dudo on August 04, 2013, 19:03:47 PM
Vi skal møte dem på Grenland om tre kamper ...


Pirketid. Heter det ikke i?


Heheh, jeg skrev først i, så endret jeg det. Aner altså ikke, jeg er elendig på preposisjoner.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nummer9

Quote from: dudo on August 04, 2013, 19:57:05 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2013, 19:52:45 PM
Quote from: dudo on August 04, 2013, 19:03:47 PM
Vi skal møte dem på Grenland om tre kamper ...


Pirketid. Heter det ikke i?


Heheh, jeg skrev først i, så endret jeg det. Aner altså ikke, jeg er elendig på preposisjoner.

Ligger det ved havet?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 04, 2013, 19:57:05 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2013, 19:52:45 PM
Quote from: dudo on August 04, 2013, 19:03:47 PM
Vi skal møte dem på Grenland om tre kamper ...


Pirketid. Heter det ikke i?


Heheh, jeg skrev først i, så endret jeg det. Aner altså ikke, jeg er elendig på preposisjoner.


Sånn er det;)
Grenland er vel et distrikt, så jeg går for i Grenland.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: nero on August 04, 2013, 13:53:26 PM
Det vi ikke trenger er ny læregutt/semi-amatør som hovedtrener i Brann! Hvem er det som har fått det for seg at vi skal være en slags trenerskole for mer eller mindre talentfulle trenerspirer? Det kan man da være i Adecco og lengre nede i ligasystemet, ikke i Brann. I de siste ti-tolv årene har vi jo bare hatt trenere med liten eller ingen tidligere erfaring som hovedtrener. Hva med å prøve noe nytt? Eller er det på dette feltet det er viktig med "kontinuitet"?


Saken er at jeg vil ha Skars ut nå! Han ødelegger klubben. Da vet jeg ikke hvor mye penger vi har til å hente en fra Jønsson-hyllen. Men sikrer vi oss Jan Jønsson fra og med neste sesong, allerede nå i sommer, så er det bedre. Men da kan jo ikke Skars trene på oppsigelse. Han må vekk da og. Så må Kaz eller Helge Nilsen trene laget ut sesongen. Det er ikke sikkert vi har råd til å sparke Skars og hente Jønsson.

Ok. Billigløsning: Nielsen (bedre enn dagens situasjon uansett). Dyr løsning: Jønsson

Jeg vil heller sparke Skars nå, og ha Jønsson fra neste sesong, om det så betyr at vi ikke har råd til noen forsterkninger, og må selge Badji og Piotr.
Tren på langskudd

Henki

Dårlig løsning: Erstatte Skarsfjord med enda en urutinert trener (f.eks. David Nielsen)

Eneste akseptable løsning: Hent inn en rutinert trener som har oppnådd resultater tidligere. Det kan godt være det koster en del penger, men det er en investering Brann må være villig til å gjøre. Gode trenere koster, men gode trenere oppnår og resultater.
Ballen skal fremover!

krakra


Red Rabitt

Quote from: Brann_ruler on July 30, 2013, 16:02:18 PM
Vi trenger en nedfelt strategi for hvordan brann ønsker å fremstå. Vi må ha trenere som passer inn i en Brann stil. Blir bare tull når man henter trenere med diametralt motsatt filosofi. Nilsen som erstatter for Mjelde er vel et eksempel på hvor gale det kan gå når det ikke er en overordnet strategi. Spesielt når man ikke har midler til å hente inn en 4/5 stk som passer "ny treneren".

Jeg er enig med Krøvel her. Få inn en trener med offensiv filosofi, en som ikke legger seg bak og "poler" ball. Det får Odd og LSK ta seg av.


Helt enig!

Det burde være forbudt for Brann å ligge defensivt. Som i andre ofte suksessrike klubber burde Brann og ha nedfelt i vedtektene til klubben at en skal spille en viss formasjon og etter et viss angrepsmønster, selv på bortebane. Jeg vil mye heller ha offensiv fotball og tap enn safe og kjedelig fotball som om vi er heldig kanskje ender med en femte plass når sesongen er over. Om en slik lov hadde eksistert hadde vi vært foruten både Nilsen og Skarsfjord og hadde jo etterhvert blitt et meget habilt angrepslag. Da snakker vi kontinuitet i spillestil og et mønster enhver spiller og trener kjenner før de kommer til Brann. Brann skal være et offensivt lag og er ikke seg selv når det ligger defensivt, det passer rett og slett ikke, derfor ser jeg ikke den helt store nedsiden i å ha en slik lov.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

pidre

Før ny trener, kunne eg tenkt meg at:

1. Rammene for spillemønster vart lagde/reviderte. Finnes det noko slikt i dag, ein Brann-modell? Eg har aldri høyrt om det, og det er ingenting som tyder på det. Noko må ligge i bunn, som trenere som kommer og går er nødt til å forholde seg til..

2. Få vekk RBH, ikkje la han få ansette ny trener.

Saludar a los monos!

Red Rabitt

Er vel ganske så soleklart etterhvert at både RBH og Skarsfjord må gå! Trøsten får være at de har ødelagt klubben såpassa mye at det rett og slett ikke kan bli så mye verre.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on August 05, 2013, 12:05:27 PM
Før ny trener, kunne eg tenkt meg at:

1. Rammene for spillemønster vart lagde/reviderte. Finnes det noko slikt i dag, ein Brann-modell? Eg har aldri høyrt om det, og det er ingenting som tyder på det. Noko må ligge i bunn, som trenere som kommer og går er nødt til å forholde seg til..

2. Få vekk RBH, ikkje la han få ansette ny trener.




Enig her. Så langt har ikke RBH vist noe som helst prov på at hans trenerteft er bedre enn hans spillerteft.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2013, 12:10:36 PM
Quote from: pidre on August 05, 2013, 12:05:27 PM
Før ny trener, kunne eg tenkt meg at:

1. Rammene for spillemønster vart lagde/reviderte. Finnes det noko slikt i dag, ein Brann-modell? Eg har aldri høyrt om det, og det er ingenting som tyder på det. Noko må ligge i bunn, som trenere som kommer og går er nødt til å forholde seg til..

2. Få vekk RBH, ikkje la han få ansette ny trener.




Enig her. Så langt har ikke RBH vist noe som helst prov på at hans trenerteft er bedre enn hans spillerteft.


Enig! Bruun kan selvsagt ikke ansette sin tredje trener på 5 år, det sier seg selv. Her ligger også litt av problemet. Bruun vet at han er ferdig(bør i hverfall) dersom han nok en gang skal finne ny trener. Sier seg selv at ingen vil ha troen på han enda en gang til

ostraume

Det eneste Bruun vet er at han er i best-i-alt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Det at ikke styre og stell skjønner at for å få has på publikum, så må man ha en gjennomgående offensiv innstillinger, der alle motstandere blir angrepet og satt under press, uavhengig av om det er på hjemme- eller bortebane. Pr dato er det ingen som stiller krav til Skars og da får vi bare en skokk med begredelige matcher der hovedtrener kun er ute etter å minimere nederlaget.

storB

Kan ikke snart styret gå ut i media med "treneren har vår fulle tillit". En får ikke sikrere tegn på snarlig avgang.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

osoerli

Alle maser om ny trener, men ingen gjer noko med det.
Det er bare å få styret (ved skriftleg krav frå 1/3 av medlemene) til å kalle inn til ekstraordinært årsmøte.  Instruere styret om å sparke treneren, eventuelt velge nytt styre som sparker treneren.
Eg er ikkje medlem, men melder meg gladeleg inn om eit slikt "opprør" er på trappene.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Igjen dukker spørsmålet opp: Hvordan får man tak i medlemslisten?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

August 05, 2013, 15:12:48 PM #1021 Last Edit: August 06, 2013, 09:29:11 AM by osoerli
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: dudo on August 05, 2013, 14:48:37 PM
Igjen dukker spørsmålet opp: Hvordan får man tak i medlemslisten?


Om du sjølv er medlem, send ein mail til SK Brann og be om medlemslista fordi du har tenkt å samle 1/3 for å be styret innkalle til ekstraordinært årsmøte.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Tipper Bergstrand glir fint inn på tredje hylle. Dempsey er et interessant alternativ jeg ikke har tenkt på en gang. Erlandsen og Pellerud skal mye lengre ned!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: osoerli on August 05, 2013, 15:14:38 PM
Quote from: dudo on August 05, 2013, 14:48:37 PM
Igjen dukker spørsmålet opp: Hvordan får man tak i medlemslisten?


Om du sjølv er medlem, send ein mail til SK Brann og be om medlemslista fordi du har tenkt å samle 1/3 for å be styret innkalle til ekstraordinært årsmøte.


Done. Litt usikker på om de har lov å sende den ut, men det får da være grenser for hvor vanskelig det skal være?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

http://beta.bt.no/100Sport/fotball/landslaget/Huseklepp---Jeg-ma-fa-tilbake-selvtilliten-385578_1.snd#.Uf_IjJI4XIU

For Huseklepp hadde nok Jonsson vært beste valg av ny trener. ekstremt bra med offensive spillere, og Janne liker nok Huseklepp veldig godt, prøvde jo hardt å få han til Stabæk i sin tid.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Quote from: osoerli on August 05, 2013, 15:12:48 PM


Fagermo er vel og merke uspiselig for alle Brann supportere etter Kovacs episoden, men klarer vi å se forbi dette er han utvilsomt en av norges beste trenere. Han har hatt svært gode resultater med Odd med tanke på små resurser og er bra taktisk i tillegg til at han har vært god på talentutvikling.

Ville nok ha plassert ham et par hyller høyere.

krakra

Men Fagermo er jo like usympatisk og traust som Skarsfjord og står for en kjip og kjedelig fotball, uten å være i nærheten av noen garantist for resultater.

monzilla

Brann trenger ikke nok en trener som har vist at han får mye ut av lite ressurser.

eivhelle

Quote from: monzilla on August 05, 2013, 17:27:58 PM
Brann trenger ikke nok en trener som har vist at han får mye ut av lite ressurser.


Hjelper det med en trener som ikke får noe ut av små resurser?

Jeg har ikke noe personlig ønske om å se Fagermo som Brann trener, men det blir feil å sette ham to hyller under f.eks Grindhaug som har hatt omtrent samme resultater med tilsvarende resurser.

Nå virker vel og merke Grindhaug som en svært trivelig type, men vi er ikke først og fremst ute etter en trivelig type.

Henki

Quote from: krakra on August 05, 2013, 11:47:59 AM
Ikke alltid


Det vil fortsatt være en dårlig løsning å ansette en urutinert trener.
Ballen skal fremover!

eivhelle

Et annet alternativ på lista kunne vært Geir Bakke som akkurat nå ligger ann til å føre kristiansund fra 2. divisjon til tippeliga på to år.

dudo

Heheh, og Geir Bakke ville jo uansett fått jobben når Skars må gå om vi hadde greid å hente han som ass da vi prøvde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mr. T

Fagermo??  :o Mannen er jo direkte uspiselig! Vi har på ingen måte behov for enda en klovn i klubben, spesielt ikke som hovedtrener.

osoerli

Quote from: eivhelle on August 05, 2013, 17:38:08 PM
Quote from: monzilla on August 05, 2013, 17:27:58 PM
Brann trenger ikke nok en trener som har vist at han får mye ut av lite ressurser.


Hjelper det med en trener som ikke får noe ut av små resurser?

Jeg har ikke noe personlig ønske om å se Fagermo som Brann trener, men det blir feil å sette ham to hyller under f.eks Grindhaug som har hatt omtrent samme resultater med tilsvarende resurser.

Nå virker vel og merke Grindhaug som en svært trivelig type, men vi er ikke først og fremst ute etter en trivelig type.


Det er då klasseforskjell på grunnspællet til FKH og Odd, i favør FKH.  Fagermo er på rett hylle, eller skal muligens ned eit hakk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Nå har Fagermo faktisk, i motsetning til nordlænningen, ikke hatt ressurser da. Bare solgt gode spillere og nesten erstattet alle med lokale.

Jose Arrogantio

Om valget sto mellom Fagermo og Skarsfjord hadde jeg faktisk valgt Skarsfjord. Fotballen hadde om mulig blitt enda kjedeligere, og treneren enda mer uspiselig hadde vi fått Fagermo.

osoerli

Quote from: krakra on August 05, 2013, 18:27:44 PM
Nå har Fagermo faktisk, i motsetning til nordlænningen, ikke hatt ressurser da. Bare solgt gode spillere og nesten erstattet alle med lokale.


meiner du Fagermo har øvd inn eit betre grunnspæll enn Skarsfjord?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

tsrqpo

Det at noen skulle argumentere for Fagermo, her inne, det hadde eg ikkje trudd. Mannen er totalt uspiselig. Ville valgt Skars forran Fagermo 10 av 10 ganger.

Huff

Alle vil vel ga en trener med både resultater, erfaring og offensiv fotball å vise til, og slike trenere finnes. Men det er ikke nødvendigvis slik at Brann klarer å hente en slik trener, og da vil jeg heller ha en urutinert trener som er rett type enn en trener som ikke har overbevist tidligere eller en defensiv og kjip trener med bra CV. Fagermo er en middelmådig trener som står for kjip fotball og som attpåtil er totalt uspiselig, eneste pluss er at han er bra med talenter.

dudo

Quote from: osoerli on August 05, 2013, 18:29:13 PM
Quote from: krakra on August 05, 2013, 18:27:44 PM
Nå har Fagermo faktisk, i motsetning til nordlænningen, ikke hatt ressurser da. Bare solgt gode spillere og nesten erstattet alle med lokale.


meiner du Fagermo har øvd inn eit betre grunnspæll enn Skarsfjord?


Utrolig, men sant. Men dette er jo unødvendig å snakke om. Fagermo er selvsagt totalt uaktuell som Branntrener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: osoerli on August 05, 2013, 18:29:13 PM
Quote from: krakra on August 05, 2013, 18:27:44 PM
Nå har Fagermo faktisk, i motsetning til nordlænningen, ikke hatt ressurser da. Bare solgt gode spillere og nesten erstattet alle med lokale.


meiner du Fagermo har øvd inn eit betre grunnspæll enn Skarsfjord?
Nja. Kanskje ikke offensivt, men de er bedre defensivt strukturert og siden Skars ikke har noen plan noen veier så vinner vel Fagermo den.

Men Fagermo er en av de mest kynisk og defensive trenerne i TL. I tillegg til å være veldig usympatisk. Så jeg sier helt klart nei takk.

eivhelle

Quote from: tsrqpo on August 05, 2013, 18:32:33 PM
Det at noen skulle argumentere for Fagermo, her inne, det hadde eg ikkje trudd. Mannen er totalt uspiselig. Ville valgt Skars forran Fagermo 10 av 10 ganger.


Grunnen til at jeg valgte å dra inn Fagermo er at jeg synes mange av trenerene får karakter ut i fra trynefaktor heller enn hva de egentlig er gode for. Og Fagermo ligger sånn sett på absolutt sisteplass sammen med Ivar Hoff.

Mellom annet ser jeg også at Haglund er plassert nesten på bånn av lista. Han har slitt lenge i LSK, men den siste tiden har LSK spillt meget bra fotball og rundspillte blandt annet RBK på lerkendal da de meget ufortjent tapte.

Nixon

Jeg nevnte tidligere Bård Wiggen etter en sak der han fikk mye skryt for jobben som barteassistent. Han har jo lang erfaring både fra inn- og utland, men det er vel en stund siden han har vært hovedtrener noen steder. På en annen side har assistentjobbene hans under Solbakken sikkert vært meget lærerike. Hvor ville han ligget på en slik hylleliste? Jeg aner f.eks. hvilken fotball han står for dersom han får bestemme.
Rød makt på Hansa

esp123

August 05, 2013, 19:11:47 PM #1045 Last Edit: August 05, 2013, 19:14:40 PM by esp123
Brann trenger en trener med en filosofi. En identitet. Det er en stor mangelvare blant dagens tippeligatrenere. Tom Nordlie har en klar identitet, kan veldig mye fotball, bare synd at han har så store mangler på den menneskelige siden.

Og hva med Lars Arne Nilsen? Lokal, står for attraktiv fotball, vant cupen og kjemper nå om kvalik/opprykk med Hødd.

Og det er ikke sånn at Brann kan bytte trener og dermed fikse alt. Hele organiseringen rundt det sportslige bør sees på. Fjerner man Skarsfjord står man egentlig på bar bakke. Han er tross alt både sportslig leder og trener.

paf

Quote from: pidre on August 05, 2013, 12:05:27 PM
Før ny trener, kunne eg tenkt meg at:

1. Rammene for spillemønster vart lagde/reviderte. Finnes det noko slikt i dag, ein Brann-modell? Eg har aldri høyrt om det, og det er ingenting som tyder på det. Noko må ligge i bunn, som trenere som kommer og går er nødt til å forholde seg til..

Arne Møller brukte mye tid på denne planen i sin tid som sportssjef, og den var vel retningsgivende for både Teitur og MIM sin trenergjerning. Men kastet ettertrykkelig på båten da Steinar Nielsen ble trener (og Roald Bruun-Hanssen sportssjef).


dudo

Enig i at retningslinjene ikke skal være skriftlig nedfelt. Det viktigste er at vi har en sportslig ledelse med en rød tråd i tankegangen som finner trenere som passer inn - som igjen fører til at vi vil ha en spillerstall som passer inn. Det er helt normalt å etterstrebe dette i fotballen, men å forvente at generalforsamlingen skal henge med i den taktiske utviklingen i fotballen er for mye forlangt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: SK on August 05, 2013, 19:53:39 PM


Uenig med deg, meiner det må være nedfelt eit tydelig rammeverk/filosofi for korleis klubben skal spele. Innanfor desse rammene kan trenaren bevege seg. Slik vert han som ein del som kan skiftast ut, utan at ein må bygge opp det sportslige på nytt.

Ikkje misforstå meg, eg ønsker meg Skarsfjord nordover, men det er dessverre ikkje løysinga. Det er som å pisse på seg. Styret og ledelsen, der er problemet.    
Saludar a los monos!

Go Up