• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Har egentlig Skars hatt så mye valg med sin assistent? Mener å huske at det var en sak i fjor om hvordan han lette etter en assistent, og de som ble snakket om var vel offensivt innstilte trenere om jeg husker rett. Men så var det dette her med ressurser som ødela alt.

dudo

Det var vel vi som snakket om offensiv? Skarsfjord fikk kompisen Mikkelsen, eller hva han heter, som er bra på det fysiske. Tror han var veldig godt fornøyd med det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi hentet Mikkelsen som definitivt er Skars' mann. Jeg ser ikke misstillitten i å ha et klubbstyrt trenerteam. Det handler om å ha folk rundt a-laget som er der hele tiden uavhengig av trener og sikrer kontinuiteten. Hovedtreneren må klart få velge seg 1-2 karer selv, men å ha et stabilt team over tid tror jeg er viktig. Det har jo Brann med Hansson og Riisnes, men jeg er usikker på hvor kvalitetsbevisste man er. Hansson er uansett bare en mann og Riisnes er bare keepertrener.

Huff

Quote from: krakra on May 22, 2012, 00:16:44 AM
Vi hentet Mikkelsen som definitivt er Skars' mann. Jeg ser ikke misstillitten i å ha et klubbstyrt trenerteam. Det handler om å ha folk rundt a-laget som er der hele tiden uavhengig av trener og sikrer kontinuiteten. Hovedtreneren må klart få velge seg 1-2 karer selv, men å ha et stabilt team over tid tror jeg er viktig. Det har jo Brann med Hansson og Riisnes, men jeg er usikker på hvor kvalitetsbevisste man er. Hansson er uansett bare en mann og Riisnes er bare keepertrener.


Jeg er ikke uenig i at dette er en god ting på lengre sikt, men i dagens situasjon med elendige prestasjoner og fryktelig fotball ser jeg for meg at å begynne på noe slikt nå vil oppfattes som mistillit. I teorien vel å merke. Slik kabalen i Brann er lagt opp er det jo Skars som må hente eventuelle forsterkninger selv.

Xminator

Det er på tide å prøve to spisser istedenfor ensome Ojo og en usynlig 10'er.

Onside !!!

"- Mitt lag kommer aldri til å spille fotball som Odd, det er rett og slett flaut. De la seg bakpå, slo langt og det er ikke fremtiden hvis vi skal ha folk på tribunen, sier Deila til TV 2."

Gi mannen det han vil ha for å komme! Er en drøm å se på Godset i forhold til alle lagene i TL (unntak i Molde og Haugesund til tider). Perfekte trener etter mine øyner.


roaldinho

Quote from: Onside !!! on May 23, 2012, 22:42:52 PM
"- Mitt lag kommer aldri til å spille fotball som Odd, det er rett og slett flaut. De la seg bakpå, slo langt og det er ikke fremtiden hvis vi skal ha folk på tribunen, sier Deila til TV 2."

Gi mannen det han vil ha for å komme! Er en drøm å se på Godset i forhold til alle lagene i TL (unntak i Molde og Haugesund til tider). Perfekte trener etter mine øyner.




100% enig. Deila er fremtiden. Han vil at laget skal spille fotball, ikke bare spille pole pasninger mot Kovacs. Har stor respekt for Deila og det han har gjort så langt i Godset.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Stemmer i de to ovenstående, mye heller Deila med hans filosofi enn Skars. Det han har fått til med Godset er sterkt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Noen som har sett HBK i flere kamper i årets TL? Synes Smerud virker som en spennende trenertype.

Spelaren

Quote from: Huff on May 24, 2012, 21:37:35 PM
Noen som har sett HBK i flere kamper i årets TL? Synes Smerud virker som en spennende trenertype.


La meg bare stoppe deg der -> Nyuuu  :)
Den neste treneren vår skal ikkje vere eit opplæringsprosjekt. Han må kunne gå rett inn med pondus og erfaring.
GÃ¥ av.

StuckedPaaOstlandet

HBK treneren bør få litt mer erfaring før han blir nevnt som aktuell, spillerne rir på selvtillit fra adecco og vil nok falle i prestasjoner utover. Om han klarer å holde det hele året ut og gjør det bra også neste år vil det kanskje bli aktuellt. Jeg vil ha Deila som trener av de som er i TL pdd. God fotball, flink med yngre spillere, hatt en god utvikling gjennom flere år og fått til mye med relativt lite.

Men kan vel like gjerne legge ned denne tråden her. Skarsfjord sitter trygt da alle skadene har kjøpt han tid, og resultatene er på bedringens veg. Kan leve med det ut året, men da bør han få fyken om vi ikke har bedret spillet. Er lei av at målene må komme på tilfeldigheter og enkeltmannsprestasjoner. Spesiellt evnen til å snu kamper irriterer meg.

Onkel Joni

Som nevnt tidligere trenger vi ett mer tydelig spillemønster.
Holde ballen mere på bakken, når det blir langpassning etter langpassning blir vi framstått som ett lag uten kreativitet, uten nytenking. (noe vi ikke er) Vi har dyktige og løpsvillige sidebacker som burde bli utnyttet mer. Dette mener jeg Skars har påført brann, han tenker for defensivt, og det passer oss ikke som hånd i hanske. Vi har fantastiske angrepsvillige spillere med gode talenter, men Skars for ikke ut det beste av dem. At Skars greier å dra oss i land uten at vi trenger å være ett år i adecco tviler jeg ikke på. Men vi trenger en mer agressiv tenkende trener (Og ikke minst ett spillemønster). Personlig mener jeg Deila hadde vært spennende å se i brann, agressiv trener som har styr på spillergruppen og ett flott mønster, fantastisk talent når det gjelder å finne spillere. (uten at de koster en ''formue'')

Gepard

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article239378.ece

Da er nok ikke jonevret aktuell som ny branntrener, synd. Samtidig synes jeg også det er et bevis på at Brann kunne tatt konsekvensene av at vi har en trener som ikke fungerer i fotballbyen bergen, og her kunne vi fått inn en offensiv trenertype. Men i Brann aksepterer man at laget er i fritt fall, i motsetning til i Stavanger.

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on June 09, 2012, 12:46:51 PM
Men i Brann aksepterer man at laget er i fritt fall, i motsetning til i Stavanger.


Hæh? Hareide har da vært trener i Viking lenger enn Skarsfjord har trent Brann, uten resultater. Viking aksepterte lenge at Hareide underpresterte, Skarsfjord har underprestert et halvt år.

kabelmann

Jonevret blir det definitivt ikke... ikke de første fem årene i hvert fall (vel, han ryker nok ut etter to).

http://www.dagbladet.no/2012/06/19/sport/fotball/tippeligaen/viking/kjell_jonevret/22187355/
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Ricky

Spørs vel om Tippeligaen lar seg friste av Jørn Andersen, mannen som får selv Tom Nordlie til å virke som en langsiktig signering.

ostraume

Martin blir vel ledig snart.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vebo

Ja, hva sier folk om Martin. For vanskelig å svelge?
Tiocfaidh ár lá

krakra

Halve spillergruppen tåler ikke trynet hans og talentene rømmer klubben. Han takler ikke presset i VIF. Da har han endel voksing igjen før han er bra nok for oss. Men spennende fotballfilosofi.

ostraume

Alle som mente Mons var en idiot og Martin hjernen bak seriemester Brann må da juble over tanken?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vebo

Han har hvertfall vist at han ikke duger på spillerlogistikk. Og jeg tviler at han ville komme til å klare å innfinne seg i et system der han ligger under en sportssjef.
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

June 26, 2012, 09:30:58 AM #172 Last Edit: June 26, 2012, 09:32:40 AM by Gulløl
Hvorfor være klovn og hakkekylling i VIF nÃ¥r en kan være konge i Skeidar ? NÃ¥r Martin fÃ¥r sparken om kort tid blir det nok slutt med fotball, lang sommerferie og deretter livstids kontrakt i Skeidar tipper jeg. NÃ¥r en nesten eier hele skitten er det vel nesten bare Ã¥ ansette seg selv, sette seg i stresslessen med bena pÃ¥ bordet og kjefte og smelle sÃ¥ mye en vil uten at journalistene henger over en daglig  :P
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article171484.ece

Tror ikke han etter VIF tiden blir mer ettertraktet som fotballtrener en Steinar Nilsen, som fremdeles er ledig over to år etter at han fikk sparken i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Han trenger strengt tatt ikke jobbe noe mer en den styrejobbem han gjør heller.
Tiocfaidh ár lá

blubbin

Quote from: ostraume on June 25, 2012, 19:55:19 PM
Alle som mente Mons var en idiot og Martin hjernen bak seriemester Brann må da juble over tanken?


De fleste har vel med tiden forstått at dette bare var en myte.

Spelaren

Quote from: vebo on June 25, 2012, 19:24:52 PM
Ja, hva sier folk om Martin. For vanskelig å svelge?


Altfor masse hår. Oppskrytt trener som verkeleg har pedagogiske mangler, elendige responser under press og mindre karismatism enn vår daglige leder.
GÃ¥ av.

StuckedPaaOstlandet

Ser på "foppall" på vg nå, der de snakker om Martin Andresen saken. Kjenner meg ganske mye igjen på det med lite utvikling. De lurer på hva VIF har drevet med, langtidsplanen deres har ikke funket. Jeg er veldig redd det samme skjer her om vi holder på skarsfjord i flere sesonger. Blir for meg for dumt å begynne nå å trene mot etablert forsvar. Blir spennende å se hva som skjer nå når det er få skader. Blir spillet bedre? Kommer resultatene?

Lasaron

Jeg ønsker en trener som sverger til 4-4-2. Ja, Brann kan ha i statuttene sinet at alle lagene fra G13 og oppover skal spille 4-4-2. Jeg LER av alt pratet om at det er umoderne osv. Se på Italia i EM. Og jeg tror Fredrik Haugen har det i seg å bli like dominerende på sentral midt i en 4-4-2 i eliteserien som Pirlo er i EM
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on June 30, 2012, 13:05:52 PM
Jeg ønsker en trener som sverger til 4-4-2. Ja, Brann kan ha i statuttene sinet at alle lagene fra G13 og oppover skal spille 4-4-2. Jeg LER av alt pratet om at det er umoderne osv. Se på Italia i EM. Og jeg tror Fredrik Haugen har det i seg å bli like dominerende på sentral midt i en 4-4-2 i eliteserien som Pirlo er i EM


4-4-2 er ikke en magisk formasjon som nødvendigvis vil føre oss nærmere gull, og den er heller ikke automatisk mer underholdende enn formasjoner med 1 spiss. Mange av de mest underholdende lagene i Europa spiller med andre formasjoner, Bayern Munich var et av de mest underholdende lagene under CL med en 4-2-3-1. Blir for trangsynt å se seg blind på denne 4-4-2 formasjonen.

dudo

Det er nesten ingen store lag som spiller 442 lengre. Det er forbeholdt litt svakere lag, Hodgson-style. Når det er sagt kan det selvsagt funke fett i TL.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Italia, har spillt med 5 forsvarere i alle utenom en kamp...
Tiocfaidh ár lá

krakra

Lurer på hva vi har trent på i sommer når vi kun holder i en omgang mot Stabæk

kabelmann

Quote from: krakra on June 30, 2012, 19:54:02 PM
Lurer på hva vi har trent på i sommer når vi kun holder i en omgang mot Stabæk


Ikke skyting i hvert fall.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Sannsynligvis støttepasninger...
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Det er snart nok nå, i 2015 er det kun duene som vill se brann spille kamp. Visst ikke styret snart griper inn, så vill det ikke være rare partourkortsalget de har neste sesong. Kampen mot viking viser nok engang at dette brannlaget ikke har noe å komme med, ingen glimt engang. GJESP!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Endelig noen trenere som tar et oppgjør med dette tullet med at det tar så lang tid og spille inn et lag osv. Dette er noe som usikre/dårlige trenere sier for å kamuflere sin egen uduglighet. Vi skal jo ikke bli et topplag før i 2015, er faen meg så sykt!

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1-divisjon/artikkel.php?artid=10058795

krøvel vellevold

Men er det at vi ikke skal bli et topplag før 2015 nødvendigvis riktig? Handler det ikke om at vi skal ha blitt et stabilt topplag i 2015? Med andre ord; at vi i 2015 skal ha lagt i toppen i flere år på rad? Ergo bør vi være et topplag allerede i 2013 for at man i 2015 skal kunne si at vi ligger stabilt i toppen.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Er jo enig med Erlandsen, men treneren til Ull-Kisa bør kanskje ikke klage på TL-trenere...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

maximus1963

Den nestetreneren våres bør være MIM. Den eneste treneren som har gitt oss noe å glede oss over de siste ti årene.
Kniksen var kongen

melkegutten

Neste trener bør vere MIM eller Per M Høgmo.

StuckedPaaOstlandet

Burde være Deila, men tror han er urealistisk.

Gulløl

Quote from: StuckedPaaOstlandet on July 28, 2012, 09:52:24 AM
Burde være Deila, men tror han er urealistisk.


Han trenger ihvertfall ikke mye penger for å bygge det beste fotball laget i Norge. 4 mill. ble det vel nevnt på tv2 i dag. Hadde vært spennende hva han hadde fått ut av alle de spennende talentene og aldersbestemte landslagslags spillerne i Brann. Men Deila blir nok aldri Brann trener.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

http://fotball.bt.no/blogg/lars_tjaernaas/article244373.ece

Interessant lesning, særlig for en som tidligere har påstått og fremdeles mener vi har skiftet spillestil tre ganger denne sesongen.

dudo

Ja, det har vært mye snakk om videreutvikling og whatnot, men jeg er enig med deg i at vi famler noe voldsomt. Og nå blir det mer famling med ny midtbane. I det plassen er sikret bør vi gå all in og prøve å sette det Skarsfjord anser som det perfekte system.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

QuoteParadoksalt har et av Godsets viktigste suksesskriterier trolig vært mangelen på ressurser. Med begrensede midler følger en større tålmodighet fra omgivelsene, og en større forståelse for at veien tar tid, og at den inneholder motbakker og svinger underveis.


Skal man snakke om utvikling av spillet er dette kanskje noe å merke seg ;) Har jo vært veldig lite tålmodighet rundt Skarsfjord. Tross alt har vi hatt en god sesong under Skarsfjord, og de siste månedene har vist at vi prøver å utvikle spillet.


Spelaren

Med Huseklepps retur trur eg denne tråden etterkvart vil få spindelvev og trives nede med gamle tråder. Med mindre Skarsfjord klarer å drite oss heilt ut trur eg faktisk Huseklepp får oss opp på eit akseptabelt nivå etterkvart - tru det eller ei. Dei siste kampene har vist antydninger til eit lag som sitter bedre, men eg er veldig klar over at det er livsfarlig å vere optimist med Brann. Tre kamper frå no kan me like gjerne fortsatt vere i bunnen.
GÃ¥ av.

dudo

Lite tålmodighet rundt Skarsfjord? LITE?! Det er jo utelukkende her på forumet det er et knippe standhaftige mennesker som sier seg misfornøyd. I media er det tyst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

I den ånd: Jonevret virker å ha fått dreisen på Viking, og ligger an til å få sin tredje strake seier på fem forsøk. Just sayin'
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on July 29, 2012, 16:30:16 PM
Lite tålmodighet rundt Skarsfjord? LITE?! Det er jo utelukkende her på forumet det er et knippe standhaftige mennesker som sier seg misfornøyd. I media er det tyst.


Bor i utlandet, så er mest forumet her jeg har sett hva folk tenker rundt Brann, og her har man ropt om at Skars må gå siden allerede før denne sesongen.

Go Up