• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Rekdal har om mulig enda mindre plan over spillet enn Skarsfjord. Nei takk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on November 25, 2013, 13:05:25 PMRekdal har om mulig enda mindre plan over spillet enn Skarsfjord.


Hmmm, jeg kunne sverget på at jeg tenkte det motsatte etter cupfinalen for to år siden...;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Da skal visstnok en Lars Fredriksen ta over i Nest Sotra. Det betyr at muligheten for at vi får Lars Arne Nilsen stiger, da jeg såg på han som aktuell til Nest-jobben.

http://www.ba.no/sport/fotball/article7004158.ece
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Nixon on November 25, 2013, 13:09:31 PM
Quote from: dudo on November 25, 2013, 13:05:25 PMRekdal har om mulig enda mindre plan over spillet enn Skarsfjord.


Hmmm, jeg kunne sverget på at jeg tenkte det motsatte etter cupfinalen for to år siden...;)


Rekdal sin plan er å legge opp spillet etter motstanderen, ikke utvikle et eget spill. Han bør bli landslagstrener.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Nixon on November 25, 2013, 13:09:31 PM
Quote from: dudo on November 25, 2013, 13:05:25 PMRekdal har om mulig enda mindre plan over spillet enn Skarsfjord.


Hmmm, jeg kunne sverget på at jeg tenkte det motsatte etter cupfinalen for to år siden...;)


Hehe, touché.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: Lasaron on November 25, 2013, 13:11:42 PM
Da skal visstnok en Lars Fredriksen ta over i Nest Sotra. Det betyr at muligheten for at vi får Lars Arne Nilsen stiger, da jeg såg på han som aktuell til Nest-jobben.

http://www.ba.no/sport/fotball/article7004158.ece


Skulle ikke han begynne å jobbe i en eller annen jobb i Volda? Lars Arne Nilsen altså.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Quote from: Henki on November 25, 2013, 13:24:08 PM
Quote from: Lasaron on November 25, 2013, 13:11:42 PM
Da skal visstnok en Lars Fredriksen ta over i Nest Sotra. Det betyr at muligheten for at vi får Lars Arne Nilsen stiger, da jeg såg på han som aktuell til Nest-jobben.

http://www.ba.no/sport/fotball/article7004158.ece


Skulle ikke han begynne å jobbe i en eller annen jobb i Volda? Lars Arne Nilsen altså.


Mulig det, las et eller annet om en sivil jobb i Volda. Men får han tilbud fra en større klubb enn Hødd så vil han sikkert vurdere det.


Jeg har forøvrig bestemt meg for at når Brann først har ansatt en trener, så skal jeg være positiv. Jeg skal snakke ham opp, fokusere på de gode sidene, spre entusiasme og positivitet. Dette fordi jeg tror det er til Branns beste. Så da har dere allerede forklaringen på hvorfor jeg plutselig vil hylle Sandstø når han først er ansatt.
Tren på langskudd

Jepphepp

Quote from: Lasaron on November 25, 2013, 13:30:59 PM

Jeg har forøvrig bestemt meg for at når Brann først har ansatt en trener, så skal jeg være positiv. Jeg skal snakke ham opp, fokusere på de gode sidene, spre entusiasme og positivitet. Dette fordi jeg tror det er til Branns beste. Så da har dere allerede forklaringen på hvorfor jeg plutselig vil hylle Sandstø når han først er ansatt.


Blitt medlem av noen nye supportergrupper i det siste? ;)
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

osoerli

Quote from: Lasaron on November 25, 2013, 13:30:59 PM
Jeg har forøvrig bestemt meg for at når Brann først har ansatt en trener, så skal jeg være positiv. Jeg skal snakke ham opp, fokusere på de gode sidene, spre entusiasme og positivitet. Dette fordi jeg tror det er til Branns beste. Så da har dere allerede forklaringen på hvorfor jeg plutselig vil hylle Sandstø når han først er ansatt.


Med på den.  Usikker på eg eg kjem til å gjera det same uansett kven det blir.  Neppe for Sandstø.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: Jepphepp on November 25, 2013, 14:12:49 PM
Quote from: Lasaron on November 25, 2013, 13:30:59 PM

Jeg har forøvrig bestemt meg for at når Brann først har ansatt en trener, så skal jeg være positiv. Jeg skal snakke ham opp, fokusere på de gode sidene, spre entusiasme og positivitet. Dette fordi jeg tror det er til Branns beste. Så da har dere allerede forklaringen på hvorfor jeg plutselig vil hylle Sandstø når han først er ansatt.


Blitt medlem av noen nye supportergrupper i det siste? ;)


Haha  :)   Nei.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on November 25, 2013, 13:11:42 PM
Da skal visstnok en Lars Fredriksen ta over i Nest Sotra. Det betyr at muligheten for at vi får Lars Arne Nilsen stiger, da jeg såg på han som aktuell til Nest-jobben.


Ja vi er vel kommet på det nivået nå at vi plukker opp vrakgodset til Nest-Sotra. Partoutkort salget går vel som varmt hvetebrød i forventning. Noen som har sett kø tendenser uten for Stadion i det siste ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: osoerli on November 25, 2013, 14:14:00 PM
Quote from: Lasaron on November 25, 2013, 13:30:59 PM
Jeg har forøvrig bestemt meg for at når Brann først har ansatt en trener, så skal jeg være positiv. Jeg skal snakke ham opp, fokusere på de gode sidene, spre entusiasme og positivitet. Dette fordi jeg tror det er til Branns beste. Så da har dere allerede forklaringen på hvorfor jeg plutselig vil hylle Sandstø når han først er ansatt.


Med på den.  Usikker på eg eg kjem til å gjera det same uansett kven det blir.  Neppe for Sandstø.


Jeg kommer til å være positiv til Sandstø også, ja. Jeg er ikke det nå. Men hvis.
Tren på langskudd

Spelaren

Sandstø...
Skyte oss sjølv i foten etter å ha tråkket i hundebæsj og trampet rundt i salaten. Fin idé.
Gå av.

Kagain

Ola By Rise var jo kanskje en litt interessant kandidat da. Selv om han har tilhøriget der oppe hvor bartene bor..

Xminator

Skarsfjord hadde barte-bagasje, vi trenger ikke mer slikt.

nero

Sandstø er absolutt ingen tulling, og er nok trolig en bedre trener enn Rune Skarsfjord, men jeg synes likevel vi har en viss rett til å kreve noe bedre i landets nest største klubb.
Lions led by donkeys.

tildovrefaller

Jeg synes vi bør få en med litt pondus fra utlandet.
Og helst ikke norsk- da alle er en del av et resultat etter et toppidrettsenter, rbk, drillo etc.

Ville sett til England, man ser jo hvordan deres nåværende landslagssjef var innom viking på veien.
Så godt mulig man kan argumentere at det er en bra trampoline faktor.

Til og med Alex Ferguson har jo nevnt at tanken om litt eksotisk erfaring kunne vært gøy å ha.
Roy Keane kan gå, det er int. skole i Bergen til hans barn, han er vant til drittvær fra Nord-England og er hard!
Tross han var forkastelig mot haaland i sin tid.

Ass. trener på irlands landslag er ikke all verden....

Lasaron

Tenk om Smerud går til oss og Skars til pølsene.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Quote from: tildovrefaller on November 25, 2013, 16:42:33 PM
Jeg synes vi bør få en med litt pondus fra utlandet.
Og helst ikke norsk- da alle er en del av et resultat etter et toppidrettsenter, rbk, drillo etc.

Ville sett til England, man ser jo hvordan deres nåværende landslagssjef var innom viking på veien.
Så godt mulig man kan argumentere at det er en bra trampoline faktor.

Til og med Alex Ferguson har jo nevnt at tanken om litt eksotisk erfaring kunne vært gøy å ha.
Roy Keane kan gå, det er int. skole i Bergen til hans barn, han er vant til drittvær fra Nord-England og er hard!
Tross han var forkastelig mot haaland i sin tid.

Ass. trener på irlands landslag er ikke all verden....


Storbritania har jo et ekstremt dårlig rykte for trenerutvikling, så hvorfor skulle man se dit? Hvor mange britiske trenere finnes det i internasjonale toppklubber? Er jo såvidt det er noen igjen i toppen av PL
"og der snubler Sæternes igjen"

SK

Quote from: Utmedsnolken on November 25, 2013, 16:57:18 PM
Storbritania har jo et ekstremt dårlig rykte for trenerutvikling, så hvorfor skulle man se dit? Hvor mange britiske trenere finnes det i internasjonale toppklubber? Er jo såvidt det er noen igjen i toppen av PL


Sant det, men det finnes flere gode. Og Viking gjorde det bra under Roy Hodgson.

Huff

Hodgeson var hypermerritert og gjorde det helt greit, ikke mer, vi får aldri en britisk trener på den hyllen, Viking hadde griseflaks uten at det gav enorme resultater. Skal vi gå etter britiske managere med CV blir det trolig dem som har prestert såpass dårlig i nyere tid at de ikke er særlig attraktive der borte. Eventuelt kan vi satse på en assistent, men da ser jeg heller en nederlender eller tysker om en først skal se utenfor Skandinavia.

SK

Hodgson var merittert, men lagnt fra regnet å være på noen topphylle på det tidspunktet. Det var en grunn til at han ble trener i TL.
Han gjorde det også veldig bra med Viking ut fra forutsetningene. De var skikkelig dårlige da han tok over, og var elendige året etter at han hadde dratt.

Huff

Quote from: SK on November 25, 2013, 20:05:48 PM
Hodgson var merittert, men lagnt fra regnet å være på noen topphylle på det tidspunktet. Det var en grunn til at han ble trener i TL.
Han gjorde det også veldig bra med Viking ut fra forutsetningene. De var skikkelig dårlige da han tok over, og var elendige året etter at han hadde dratt.


Uansett var han en spesiell trener med en spesiell tilknytning til Skandinavia. Jeg tror ikke det er realistisk å hente trenere med hovedtrenererfaring fra superklubber, og jeg tror den hyllen vi må ligge oss på når det kommer til trenere fra Storbritannia blir såpass lav at det blir lite interresant. Men for all del, hadde ikke nødvendigvis tallet nei til en brite som eksempelvis hadde jobbet under Wenger.

posemedsnopi

Har vrengt hodet for å prøve å finne trenerkandidater som kan løfte Brann. Finner ingen realistiske i Norge.
Truels Bech eller Ola By Rise er kanskje nærmest å gi meg et håp, men det håpet er syltynt.

Corran

Skal vi hente fra England eller andre "store nasjoner" så får vi ikke en som er meritert for de får tilbud i sitt eget land. Og Championship og andre nivå 2 ligaer rundt i Europa (i land med store gode ligaer) er mer attraktivt en TL
MEN en kan jo gå etter trenere som har jobbet under gode managere og som kanskje ser for seg å starte en sjefskarriere et sted.
Se bare på Solskjær og assistentene han dro med seg fra England.
Må jo være noen som har gått den rette skolen under noen som har den "rette" filosofien og har hatt suksess med den
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Nå er hverken skotten eller Lennartson aktuelle. Svensken skal ha ett friår. Noe som sannsynligvis kan oversettes med at han har blinket seg ut en jobb som blir ledig det neste året.

nero

Quote from: Xminator on November 26, 2013, 07:42:04 AM
Svensken skal ha ett friår. Noe som sannsynligvis kan oversettes med at han har blinket seg ut en jobb som blir ledig det neste året.

Det kan jo fort være trenerjobben i Brann, det...
Lions led by donkeys.

Gulløl

Vi kan gi Ivar Hoff noen måneder comeback og så sparke han. Om vi ikke får god fotball får vi ihvertfall show en stund :P. Han var trener min første sesong på Stadion da heistilværelsen startet.
Og Rune Skarsfjord trenger ikke klage, det var tøffere i 1979, før internett og bloggerere med store penner  ;)



http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5864681.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Selv om jeg har vært litt negativ til briter, så er jo dette en stor mulighet. Hva med å slenge ut et tilbud til Mike Phelan. Gjorde all jobb i United de siste 5 årene og finner seg ikke ny jobb nå. så er det bare å satse på at han ikke ringer solskjær for å forhøre seg om klubben http://www.dagbladet.no/2013/11/26/sport/fotball/premier_league/alex_ferguson/mike_phelan/30520946/
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Quote from: Utmedsnolken on November 26, 2013, 13:50:57 PM
Selv om jeg har vært litt negativ til briter, så er jo dette en stor mulighet. Hva med å slenge ut et tilbud til Mike Phelan. Gjorde all jobb i United de siste 5 årene og finner seg ikke ny jobb nå. så er det bare å satse på at han ikke ringer solskjær for å forhøre seg om klubben http://www.dagbladet.no/2013/11/26/sport/fotball/premier_league/alex_ferguson/mike_phelan/30520946/


Trenertyper ala dette er noe helt annet ja. Her hadde det bare vært å hive seg på.

Belfort

Utrolig at ikke avisene har klart å fange opp noen konkrete navn om dagen.

osoerli

Quote from: Huff on November 26, 2013, 14:41:47 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 26, 2013, 13:50:57 PM
Selv om jeg har vært litt negativ til briter, så er jo dette en stor mulighet. Hva med å slenge ut et tilbud til Mike Phelan. Gjorde all jobb i United de siste 5 årene og finner seg ikke ny jobb nå. så er det bare å satse på at han ikke ringer solskjær for å forhøre seg om klubben http://www.dagbladet.no/2013/11/26/sport/fotball/premier_league/alex_ferguson/mike_phelan/30520946/


Trenertyper ala dette er noe helt annet ja. Her hadde det bare vært å hive seg på.


Eg er for!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

StuckedPaaOstlandet

Skader ikke å prøve, men det er nok totalt urealistisk.

apop

Quote from: Belfort on November 26, 2013, 14:54:24 PM
Utrolig at ikke avisene har klart å fange opp noen konkrete navn om dagen.


Entusiasmen er borte, kanskje de rett og slett gir f**n.

Kagain

Jeg stiller meg litt tvilende til uttalelsene til denne Phelan. Jeg tror nok heller det er et utslag av at han prøver å snakke seg til en god managerstilling. Gjorde han all jobben for Alex, sa du? Ja, da er det jo klart at vi må hyre han!

Men, denne karen har jo lang erfaring som assistenttrener, og er kanskje således litt nærmere det vi i Norge tenker på når vi snakker om hovedtrenere fremfor managere. Sånn sett er det et spennende navn som blir spilt inn... Dessverre er det nok ikke aktuelt...

Gulløl

Phelan er neppe på topp 50 listen til Roald. På grunn av at han neppe vet at han eksisterer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Når bør Brann ha en ny trener på plass?

Utmedsnolken

Quote from: Røde Mor on November 26, 2013, 17:15:00 PM
Jeg stiller meg litt tvilende til uttalelsene til denne Phelan. Jeg tror nok heller det er et utslag av at han prøver å snakke seg til en god managerstilling. Gjorde han all jobben for Alex, sa du? Ja, da er det jo klart at vi må hyre han!

Men, denne karen har jo lang erfaring som assistenttrener, og er kanskje således litt nærmere det vi i Norge tenker på når vi snakker om hovedtrenere fremfor managere. Sånn sett er det et spennende navn som blir spilt inn... Dessverre er det nok ikke aktuelt...


Uttalelsen ble tatt med en stor klype salt, men selv om han bare strøk draktene ville jeg ha sjekket han ut
"og der snubler Sæternes igjen"

1908

Quote from: Belfort on November 26, 2013, 14:54:24 PM
Utrolig at ikke avisene har klart å fange opp noen konkrete navn om dagen.


Spørs om RBH har så mange på listen da.. Folk vet hvordan ting blir styrt der oppe.. Er ikke akkurat drømmejobb da..

Gulløl

Derfor droppet McLeish Brann
Alex McLeish ville ikke ha en sportssjef over seg.
http://www.ba.no/sport/fotball/article7007582.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

November 27, 2013, 07:01:31 AM #2340 Last Edit: November 27, 2013, 07:06:39 AM by Huff
Quote from: Gulløl on November 26, 2013, 23:02:40 PM
Derfor droppet McLeish Brann
Alex McLeish ville ikke ha en sportssjef over seg.
http://www.ba.no/sport/fotball/article7007582.ece



Vil takke BAs sportsjournalister for ikke åha tat juleferie, i motsetning til visse andre journalsiter...

Kjekt med litt Brannstoff på morgenen, og ikke overraskende at dinosauren takket nei til et sportslig opplegg fra etter KT-utryddelseshendensen.

Kagain

McLeish så vel kanskje for seg mer en klassisk manager-rolle og ikke hovedtrener slik vi bruker det i Norge. Da er det klart at han surner når han får vite at han må inn i et team når han skal gjøre noe, og ikke bare kan skalte og valte slik som han selv hadde villet.

gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Kagain

Hmm. Han er merittert da. Noen som har oversikt over spillestillen til Malmö under denne Norling?

Too far east

Norling er jeg meget positiv til. Har vunnet allsvenskan med både Malmö og Aik. Spiller en offensiv ,fin underholdende fotball. Dette blir i så fall en kjempe signering!
http://www.eurosport.se/fotboll/allsvenskan/2013/just-nu-rikard-norling-lamnar-malmo_sto4023337/story.shtml

actanon

Kjør på med Norling. Vi har ikke hentet en trener med mer meritter siden Tony Knapp i 86, som vant the double med Viking i 79.
Rikard Norling er vår mann!

kabelmann

Poplulær blant fans og spillere både i AIK og Malmø... det kan jo selvfølgelig skyldes gullene alene, men det _kan_ jo også skyldes en fotball som fenger folk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Baunebob


Belfort

November 27, 2013, 11:35:46 AM #2348 Last Edit: November 27, 2013, 11:38:36 AM by Belfort
Norling vil være en utrolig god signering. Et meget ungt Malmø lag spilte til tider veldig underholdende fotball.

krakra

Quote from: Belfort on November 27, 2013, 11:35:46 AM
Norling vil være en meget god signering. Et meget ungt Malmø lag spilte til tider veldig underholdende fotball.
Meget ungt lag, underholdende fotball og gull? En umulighet! I følge Skarsfjordmenigheten...

Go Up