• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Belfort on November 09, 2013, 21:12:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2013, 20:55:09 PM
Hah! De har lavere odds på Svennis enn Eggen! Jeg for min del ser på Svennis som fullstendig urealistisk. Han er jo et stort internasjonalt navn. Hva skulle han til lille Brann etter? Noen som tror han ville trent Brann for 2,5 mill i året? Men fy faen, det hadde blitt feber med et sånt trenernavn! P-kort-salget hadde gått i taket og det hadde blitt smekkfult på første kampen.


I tillegg til at han er en av fotballens største fittjuver så er han på nedadgående. Garantert ikke den sulten lenger, samme som med Hareide og Prahl,uten sammenligning forøvrig. Se for deg Svenis på nymark i mars, 5 grader og regn fra siden, tror ikke det.


Tenker Svennis er proff nok til å overlate treningene til folk som kan slikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Nixon

Brann kunne bare laget til en varmebod med panoramavinduer på Nymark, og det problemet hadde vært løst!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Quote from: tsrqpo on November 10, 2013, 13:36:26 PM


Eller hver eneste manager i storklubber verden over. Det er unaturlig å tro at én mann er best i alt, og skal lede alt fra treninger til taktikkmøter og spillersigneringer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on November 10, 2013, 14:10:34 PM

Eller hver eneste manager i storklubber verden over. Det er unaturlig å tro at én mann er best i alt, og skal lede alt fra treninger til taktikkmøter og spillersigneringer.


Nåvel, det er jo en mann i verden som er best i alt...

Giles

Andresen er ikke det verste alternativet. Mentaliteten er riktig, lar seg ikke pille på nesen av noen. Det vil bli temperatur og det er viktig både i en snorksovende spillergruppe og i byen. Han har "øvet" seg i VIF og er mye bedre rustet nå. Vil også generere skikkelig satsing og klar beskjed til spillere som bør komme seg videre.

tsrqpo

Quote from: dudo on November 10, 2013, 14:10:34 PM
Quote from: tsrqpo on November 10, 2013, 13:36:26 PM


Eller hver eneste manager i storklubber verden over. Det er unaturlig å tro at én mann er best i alt, og skal lede alt fra treninger til taktikkmøter og spillersigneringer.


100% enig. Men de har vel et noe større og dyktigere apparat rundt seg i storklubbene. Det å være manager i ManU og trener i SKB innebærer ikke like arbeidsoppgaver. Per i dag i alle fall. :) OGS kjører vel litt denne modellen i Molde?

Xminator

Man har ihvertfall fått en god inngang på trenerjakten. Og en mulighet for at det faktisk er 12000 på tribunene når vi er ferdig med skisesongen 2014.

krakra

Kampen viste at det bor en god del i laget offensivt. Selv om vi manglet både Haugen og Demir. Tror det er mange trenere som kunne tnekt seg det utgangspunktet.


Lasaron

Quote from: Brannfan23 on November 10, 2013, 21:46:53 PM
http://www.tv2.no/play/sport/fotball/-magefoelelsen-sier-at-deila-er-ferdig-i-drammen-766980.html

Hvis dette blir en realitet, kommer han til Brann?


Han kan nok være fristet til å ville forsvare gullet og ta Godset ut i Europa. Men han ville likt å trene Brann, det tror jeg nok. Han er heller ikke klar for å ta steget til en større klubb i Europa, tror jeg.
Tren på langskudd

Corran

Han har jo blitt lagt merke til i utlandet. ESPN sammenlignet ham med Klopp
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Deila-sammenlignes-med-tysk-suksesstrener-400493_1.snd
Regner med han forsvinner ut eller blir i godset
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Deila er en fornuftig og sindig  mann. Det kan godt hende han vil prøve seg i en norsk klubb med et visst trøkk rundt og mer ressurser enn Godset får han stikker ut av landet.
Tjenesteforsømmelse å ikke snakke med ham iallefall

Huff

Quote from: krakra on November 10, 2013, 22:45:43 PM
Deila er en fornuftig og sindig  mann. Det kan godt hende han vil prøve seg i en norsk klubb med et visst trøkk rundt og mer ressurser enn Godset får han stikker ut av landet.
Tjenesteforsømmelse å ikke snakke med ham iallefall


Selvsagt skal en prøve seg på Delia. Det er totalt ussansynlig at han takker ja, men prøve skal en.

Chrisstah

Får vi Ronny Deila, så begynner vi å snakke. Skader ikke å høre. Selvom det er svært usannsynlig. Veldig spennende dette med at Svennis ikke utelukker en overgang til Norge i fremtiden. Tenk dere oppmerksomheten klubben hadde fått. Spillere ville stått i kø for å komme til oss.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

Brann hadde vært en perfekt ny utfordring for Deila.
Og Deila hadde vært perfekt for Brann.
Uten tvil bør Brann ha han som første valg, men har Brann kompetente nok ledere(Bruun) til å hente han ??
Sikkert flere gode pengekrefter i Bergen som er villig til å være med å betale Deila ut av kontrakten med Strømsgodset og gi han en kontrakt han er fornøyd med.
Med Deila inn hadde det blitt kraftig pågang etter partoutkort og stor forventning foran 2014 sesongen, akkurat det klubben trenger nå.
Har Brann råd til å la være å prøve seg på Deila ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Brann mangler for mye for at Deila hadde vært villig til å ta den risken. Jeg er enig med Davy, det er ikke gitt at Deila lyktes andre steder. Det er ikke bare han som har gjort Godset til det de er i dag. Det er flere som skal ha en del av den æren. Jostein Flo har vært særdeles dyktig på overgangsmarkedet, og koblingen med City har vært essensiell.

krakra

Men hadde Flo fremstått like dyktig på overgangsmarkedet hvos det hadde vært Rune Skarsfjord eller Steinar Nilsen han hentet spillere til?

esp123

Neida. Deila har selvfølgelig gjort en kjempejobb han og! Men hadde jeg vært Deila hadde jeg ikke gått til Brann.

Xminator

Det er totalt urealistisk å tro Deila stikker fra Strømsgodset etter gull og med Champions League i kikkerten i 2014.

Huff

Quote from: Xminator on November 11, 2013, 07:22:00 AM
Det er totalt urealistisk å tro Deila stikker fra Strømsgodset etter gull og med Champions League i kikkerten i 2014.


Selvsagt er det totalt urealistisk.Det betyr ikke at en ikke skal forhøre seg med Delia. At Andresen valgte Brann foran RBK var og urealistisk, dog er dette enda mindre realistisk.

Sindre32

Quote from: Huff on November 11, 2013, 08:50:53 AM
Quote from: Xminator on November 11, 2013, 07:22:00 AM
Det er totalt urealistisk å tro Deila stikker fra Strømsgodset etter gull og med Champions League i kikkerten i 2014.


Selvsagt er det totalt urealistisk.Det betyr ikke at en ikke skal forhøre seg med Delia. At Andresen valgte Brann foran RBK var og urealistisk, dog er dette enda mindre realistisk.


Klart man må forhøre seg, for alt vi vet kan det hende at Deila kunne tenke seg nye utfordringer. Det vil dog neppe bli billig å løse ham fra kontrakten.

nero

Tror neppe Deila blir våt i buksen av tanken på å jobbe under RBH, men vi kan jo håpe at han ikke er så informert om tingenes tilstand her i Bergen...
Lions led by donkeys.

Belfort

Quote from: nero on November 11, 2013, 11:50:28 AM
Tror neppe Deila blir våt i buksen av tanken på å jobbe under RBH, men vi kan jo håpe at han ikke er så informert om tingenes tilstand her i Bergen...


Tror nok det meste av fotball norge er inneforstått med klovnen Bruun.

Ricky

November 11, 2013, 15:52:28 PM #1774 Last Edit: November 11, 2013, 15:56:02 PM by Ricky
-feil tråd-

krakra

Når det gjelder sportssjef. Hva med å se om ikke Morten Kræmer er interessert i en retur til fotballivet? Sluttet i TIL for snart to år siden for å gå inn i familiebedriften, og pilen har pekt nedover siden den gang. TIL var fantastisk godt drevet rent sportslig under ham(selv om økonomien var et kaos). Nøkkelspillere som forsvant ble ersattet av nye kvalitetsspillere for en billig penge. At han hadde noen urealistiske forventninger for hva TIL skulle få for sine spillere får vi bare tåle. Han var TLs kanskje beste sportssjef da han var i TIL.

esp123

Tja, han var vel ganske lemfeldig med hvor mye lønn han ga til diverse spillere. 500 000 i året til Simen Stamsø Møller er vel en av de mer kjente.


Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Belfort

Quote from: Nixon on November 11, 2013, 18:00:39 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/article6976569.ece

Da er det offisielt at Nielsen går til Strømsgodset.


Kjenner jeg ikke liker det. Blir spennende med ryktebørsen fremover. Kommer vel snart at duoen Sandstø/ tørum tar over klubben

roaldinho

Hadde håpet at Nielsen skulle vært assistent under en med erfaring, men det å jobbe med Deila i Godset tenker jeg blir en glimrende erfaring.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Chrisstah

Kan tenke meg vi ender opp med Keiko, Tørum eller Sandstø. Ser for meg en komplett skandale når vår nye trener skal presenteres.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

StuckedPaaOstlandet

November 11, 2013, 18:14:27 PM #1782 Last Edit: November 11, 2013, 18:21:03 PM by StuckedPaaOstlandet
Det viktigste nå blir å hente en som skaper litt entusiasme, det gjør ikke Tørum, Sandstø, Nordlie eller andre trenere  på den hyllen. Litt kjipt at Nieslen nå ryker, regner nesten med at han har forhørt seg Brann før han tok avgjørelsen  og har fått bekjed om at han ikke er aktuell. Nielsen kunne skapt entusiame med væremåten sin, er ikke mange sånne typer.


23.1% Mons Ivar Mjelde
10.9% Ronny Deila
12.2% Trond Sollied
6.5% Nils Arne Eggen
2.1% Martin Andresen
1.6% Henning Berg
8.2% Tom Nordlie
3.5% Drillo
17.8% David Nielsen
0.5% Leif Gunnar Smerud
13.5% En annen

Her er jo listen til BA som nå har over 9000 stemmer, eneste jeg kunne tenke mer på denne listen er Deila, Eggen, Nielsen og under litt tvil Sollied, usikker på hvordan han gjør det for tiden. Tror heller ikke de andre på listen jeg plukket ut, uantatt Nielsen, har lyst på jobben. Så da må vi utenlands!

Nixon

Quote from: Belfort on November 11, 2013, 18:03:44 PMBlir spennende med ryktebørsen fremover.


Ryktebørsen har allerede begynt. Hørte på søndag om en som påsto at han hadde sett Robbie Fowler på Stadion!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Mister ingen nattesøvn av at Nielsen ikke blir Brann-trener. Helt greit, egentlig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henki

Quote from: Nixon on November 11, 2013, 18:18:12 PM
Quote from: Belfort on November 11, 2013, 18:03:44 PMBlir spennende med ryktebørsen fremover.


Ryktebørsen har allerede begynt. Hørte på søndag om en som påsto at han hadde sett Robbie Fowler på Stadion!:)


Det ryktet har jeg og hørt. Noen har tydeligvis lyktes godt med å spre det.
Ballen skal fremover!

Huff

Ettersom Nielsen nå er uaktuell er Lenhardsson den eneste treneren jeg anser som realistisk og spennende. Kunne  ikke skadet å forhørt seg meg Eggen heller.

Lasaron

Den Nielsen-saken? Søren! Men ingenting er klart før alt er klart.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Giles

Da er det bare å gå etter Andresen. Alt annet fra Norge blir kjedelig og kledelig uten punch. Ellers er det bare å se ut av landet, men det blir ikke billig. Billig blir det ikke med Andresen heller men han stiller ikke på bar bakke når det gjelder norsk fotball.En utenlandsk trener må om det skulle være aktuelt må ha et solid rekrutteringsnettverk. Det må utskiftninger til.

Chrisstah

Keiko har heldigvis fått seg jobb i dag. Andresen? Uff, det hadde vært uspiselig.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

nero

Quote from: Nixon on November 11, 2013, 18:18:12 PM
Quote from: Belfort on November 11, 2013, 18:03:44 PMBlir spennende med ryktebørsen fremover.


Ryktebørsen har allerede begynt. Hørte på søndag om en som påsto at han hadde sett Robbie Fowler på Stadion!:)

Hva har Robbiegutten drevet med etter at han la opp? Bare champagne og "cola"?  ;D
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Andresen håper jeg virkelig ikke er aktuell.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Vil ikke ha Andresen heller.

Tvilsomt at det er mange gode kandidater igjen. Eggen er jo der, men utenom det er det vel få som er uten jobb og som kan være aktuell. Deila hadde blitt for dyr, og Godset slipper ikke han lett. Samtidig tviler jeg på at han vil gå fra klubben nå som de har CL-kvalifisering.

Så jeg er spent på hva de trekker ut av hatten, men hva kan man forvente når RBH skal være med i jakten? Jeg tørr ikke forvente mer enn minimum, da blir ikke skuffelsen så stor heller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Synes det lukter svenske lang vei, Jørgen Lennartson  eller Tony Gustavsson, begge to kan bli veldig bra Branntrenere tror jeg. Og passer profilen gjør de og. Nanne Bergstrand er fort også svært aktuell, men forstår det slik at han er mer defensivt orientert en hva jeg først trodde, så sånn sett burde han være mindre aktuell.

Som sportsjef burde man definitvt i så fall få Svante med på lasset. Hadde vært helt genialt.

osoerli

Bruunen er jo kompis med Hareide så det blir nok Lennartson.  Men eg håpar framleis Sverige ryker mot Portugal og Hamren plutseleg vert ledig.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: Gepard on November 12, 2013, 00:48:48 AM
Synes det lukter svenske lang vei, Jørgen Lennartson  eller Tony Gustavsson, begge to kan bli veldig bra Branntrenere tror jeg. Og passer profilen gjør de og. Nanne Bergstrand er fort også svært aktuell, men forstår det slik at han er mer defensivt orientert en hva jeg først trodde, så sånn sett burde han være mindre aktuell.

Som sportsjef burde man definitvt i så fall få Svante med på lasset. Hadde vært helt genialt.



Har ikke Nanne nettopp signert for Hammarby?
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2013, 05:33:21 AM
Quote from: Gepard on November 12, 2013, 00:48:48 AM
Synes det lukter svenske lang vei, Jørgen Lennartson  eller Tony Gustavsson, begge to kan bli veldig bra Branntrenere tror jeg. Og passer profilen gjør de og. Nanne Bergstrand er fort også svært aktuell, men forstår det slik at han er mer defensivt orientert en hva jeg først trodde, så sånn sett burde han være mindre aktuell.

Som sportsjef burde man definitvt i så fall få Svante med på lasset. Hadde vært helt genialt.



Har ikke Nanne nettopp signert for Hammarby?


Stemmer det. Begriper ikke hvorfor Tony Gustavsson trekkes frem som en aktuell kandidat. han virker å være en  svært oppegående type, men resultatmessig er han på Skars-nivå. i alle fall  så lenge vi snakker herrefotball.

Lennartsson er noe annet. han gjorde en flott jobb med det svenske u21-landslaget, en solid jobb med Stabæk under svært vanskelige forutsetninger, og  han tok Elfsborg til gull  på første forsøk, etter at de hadde underprestert  i flere år under nåværende LSK-trener Magnus Haglund. at han ikke har klart å følge opp den suksessen i år, er jo en tanke foruroligende. men på den andre siden, er det ingen trener ( eller klubb for den del), som har  klart å forsvare et seriegull  i Sverige de siste 10 årene. og  når han i tillegg står for  en positiv og offensiv fotball, har jeg ingen problemer med å si   ja takk til ham!!

Xminator

Andresen er den norske treneren som hadde gitt oss mest nasjonal "prestisje" og dermed lavere terskel for nye spillere. Det følger mye annet med ham som ikke er like bra, men jeg er ikke utelukkende negativ til 3 år med Andresen.

En svenske hadde ikke gjort noe heller. Helst en som ikke er ødelagt for mye av norsk fotball. Det vil gi Brann ett litt mer internasjonalt snitt. Det er kanskje på tide å løfte blikket litt ut over byens grenser igjen.

Sindre32

Andresen er en trener som har bevist til gagns at han får ekstremt lite ut av mye. Han har ingen troverdighet som trener, han skal ikke være særlig god på personalpolitikk og han vil definitivt ikke være noe trekkplaster for spillere. Føler meg trygg på at han kan ta oss rett ned i Adecco på første forsøk.

Go Up