• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Etter at Skars tok over har vi vel kjøpt for mer og solgt for mindre enn VIF?

apop

Selv om denne tråden nok er lite relevant før et lite stykke ut i neste års sesong , så vil jeg bare si at den dagen vi skal bytte trener så vil jeg ikke ha en trener med lite erfaring og ett-to års suksess (ala Steinar Nilsen), jeg vil ha en erfaren trener med et moderne syn på fotballen, og da tror jeg det er ingen vei utenom det store utlandet. Det må da finnes erfarne/meriterte trenere i mellom-europa/skandinavia som kan tenke seg til Norge og som ikke trenger 10-12 millioner i årslønn.

Den norske trener-gjengen er så full av innavl når det gjelder treningsmetoder og spillestil at jeg ikke ser hvordan vi skal klare å finne en slik trener i Norge.


Gepard

Helt enig i at vi må holde oss unna trenerferskinger, virker som brann som klubb viker unna trenere med pondus og erfaring. Er man redd for å bli utfordret av en skikkelig trenerkapasitet som vet hva som skal til ? Rettere sagt, er Roald Bruun Hansen redd for det?


Utmedsnolken

Jönsson har enda ikke svart aafk om forlengelse. hadde vært en mer en godkjent erstatning for Skars
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Quote from: Utmedsnolken on October 07, 2013, 11:53:58 AM
Jönsson har enda ikke svart aafk om forlengelse. hadde vært en mer en godkjent erstatning for Skars


Han er ikke førstevalget mitt, jeg er litt skeptisk til om han har mentaliteten som skal til i Brann. Men mye heller ham enn Skars.
Tren på langskudd

krakra

Skarsfjord ut, Jonsson inn med Nielsen som assistent.

ostraume

Quote from: krakra on October 07, 2013, 09:33:45 AM
Etter at Skars tok over har vi vel kjøpt for mer og solgt for mindre enn VIF?


Nå har ikke jeg oversikt over det, men når VIF hentet Grindheim og Mos i vinter så var det på en hylle som ikke var aktuell for oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on October 07, 2013, 12:29:35 PM
Quote from: krakra on October 07, 2013, 09:33:45 AM
Etter at Skars tok over har vi vel kjøpt for mer og solgt for mindre enn VIF?


Nå har ikke jeg oversikt over det, men når VIF hentet Grindheim og Mos i vinter så var det på en hylle som ikke var aktuell for oss.


Det var vel på lån?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krakra on October 07, 2013, 11:59:23 AM
Skarsfjord ut, Jonsson inn med Nielsen som assistent.


Solgt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ZsoltKorcsmar


Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 07, 2013, 11:59:23 AM
Skarsfjord ut, Jonsson inn med Nielsen som assistent.


Enda bedre: Skarsfjord ut, Eggen inn med Nielsen som assistent. Eggen har nok ikke mange år igjen og kan trene opp Nielsen som sin etterfølger.

Corran

I Norge tror jeg det ku er Eggen og Deila eg kunne tenke meg Muligens Jönsson men er litt usikker på ham. Virket i rbk som om at en sterk klubb (sterk som i en klubb med mange sterke meininger og mye press) svekket ham
Ellers må det jo være noen svensker eller dansker som kunne tenke seg en utfordring?

Og Solbakken får sikkert fyken i Køben neste år rundt de tider årsmøtet har forlang RBH sitt hode på et fat og ny sjef sparker Skars (lov å drømme vel?)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

I Brann er det jo verken press eller sterke meninger, så må være perfekt for Jönsson i så fall.

krakra

De eneste sterke meningene han ville merket er når RBH ankommer jobben og brøler "Jeg er best for FAEN!" og Gorm stikke hodet ut av kontoret og roper "Det er du Roald. DET er du!!"

krakra

Men Skars roer selvsagt fort ned. "Dæ ekke så nøye kem som e bæst. Så længe vi har ei utvikling vi e fornøyd med!"

Xminator

Bakkerud er ledig igjen! (og angriper FFK gjennom pressen, mønster?)

Gulløl

Quote from: Xminator on October 09, 2013, 12:30:07 PM
Bakkerud er ledig igjen! (og angriper FFK gjennom pressen, mønster?)


Mønster ja. Gikk kraftig i strupen på Brann også. Virker som han har problem med å samarbeide med folk og ikke har den rette personligheten til å holde på med dette. Er nok ferdig som trener i de to øverste divisjonene for mange år fremover.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Bakkerud-til-angrep-pa-FFK-397089_1.snd#.UlVFcdxdVjY
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Da har David Nielsen forsvunnet fra Bergen og Godset har sikret sin nye topptrener etter Deila.

Men hva gjør vel det. Vi har Rune Skarsfjord. Verdensmester.

krakra

Quote from: Gulløl on October 09, 2013, 13:04:13 PM
Quote from: Xminator on October 09, 2013, 12:30:07 PM
Bakkerud er ledig igjen! (og angriper FFK gjennom pressen, mønster?)


Mønster ja. Gikk kraftig i strupen på Brann også. Virker som han har problem med å samarbeide med folk og ikke har den rette personligheten til å holde på med dette. Er nok ferdig som trener i de to øverste divisjonene for mange år fremover.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Bakkerud-til-angrep-pa-FFK-397089_1.snd#.UlVFcdxdVjY

Han har vel problemer med å være politisk korrekt og holde kjeft om en ukultur som er godt kjent. Ingenting han har tatt opp verken i FFK eller Brann er nye saker. Det har lenge vært et miljø med folk som motarbeider hverandre i Fredrikstad og flere trenere har lidd under det.

Håper han tar over Nest Sotra. Når Nielsen forsvinner trenger Bergensfotballen påfyll med kompetanse.

Nixon

Quote from: krakra on October 09, 2013, 13:36:07 PMDa har David Nielsen forsvunnet fra Bergen og Godset har sikret sin nye topptrener etter Deila.


Kan ha sikret seg sin nye topptrener er vel en mer presis formulering...

Men det er ikke så mye synd på Brann her. Tror sjansen til Nest om å overleve i Adecco minket drastisk med denne overgangen.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on October 09, 2013, 14:14:34 PM

Men det er ikke så mye synd på Brann her. Tror sjansen til Nest om å overleve i Adecco minket drastisk med denne overgangen.


Ja, det gjenstår å se. Jeg ville gjerne sett David i en eller annen rolle på Brann, men jeg mistenker også at det kunne ha blitt oppfattet som at Brann fortsetter i samme sporet som en treningsplass for nye trenere....

krakra

Og jeg ser fortsatt  ikke problemet med dette. Det er bare RBK i Norge hvir trøkket er større enn i Brann. Jeg tror en som jar vært assistent i Brann i fem år er langt bedre forberedt på å lede et lag som Brann enn det Ronny Deila er.
Det Brann har gjort er bare å ansette den som tilfeldigvis var assistent og satse på at  det funker etterhvert. Godset henter en av de mest spennende trenerne i norsk fotball for å forme han inn i rollen som Deilas arvtaker. Det er ganske forskjellig.

Problemet er bare at hvis vi skulle gjort det samme måtte fyren gått i skole under Skarsfjords vinger.

Sindre32

October 09, 2013, 15:07:08 PM #1322 Last Edit: October 09, 2013, 15:10:33 PM by Sindre32
Quote from: krakra on October 09, 2013, 14:55:55 PM
Og jeg ser fortsatt  ikke problemet med dette. Det er bare RBK i Norge hvir trøkket er større enn i Brann. Jeg tror en som jar vært assistent i Brann i fem år er langt bedre forberedt på å lede et lag som Brann enn det Ronny Deila er.
Det Brann har gjort er bare å ansette den som tilfeldigvis var assistent og satse på at  det funker etterhvert. Godset henter en av de mest spennende trenerne i norsk fotball for å forme han inn i rollen som Deilas arvtaker. Det er ganske forskjellig.

Problemet er bare at hvis vi skulle gjort det samme måtte fyren gått i skole under Skarsfjords vinger.


Nixons poeng står fortsatt. Ellers skulle vi da 1) ha opprettet en stilling for å ansette ham, eventuelt ha sparket noen, eller 2) ha ansatt ham som hovedtrener.

Begge deler ville ha vært kritikkverdig.

krakra

Godset, med halvparten av vårt budsjett, klarte da å rydde plass til ham. Jeg tror først og fremst problemet er at han ikkepasser inn i dagens regime. Verken ned sin fotballfilosofi eller si  personlighet. Han har jo høye ambisjoner og slikt skremmer Skars.

Jose Arrogantio

Selv om de nok kunne ha ryddet plass om de ville, så tror jeg ikke Brann er villige til å rydde plass for noen nye trenere, uavhengig av personlighet. På grunn av penger. Må jo spare.

krakra

Mulig, men nå har vi faktisk hentet endeø trenere det siste året og Nielsen har aldri vært nevnt som kandidat. Jeg tror ikke manglende plass eller midler er hovedårsaken til at han ikke er i Brann.

Jose Arrogantio

Forresten så liker vel Nielsen Bergen såpass godt at om Skars forsvinner og vi må rokkere trenerkabalen bør det være mulig å lokke ham hit, selv fra Godset.

Sindre32

Kritikk og å være presset har alltid to funksjoner som rager høyere enn noe annet; Frykten for å feile og frykten for å bli kritisert enda mer.

Forøvrig ønsker jeg også ledere som tør å ta den sjansen, men selvsagt er det lettere for Godset å rydde plass (om det er det de har gjort) enn for Brann. I Brann ville det ha vært enda et punkt vi utenfor kunne kritisere dem for.

Sindre32

Quote from: krakra on October 09, 2013, 15:23:49 PM
Mulig, men nå har vi faktisk hentet endeø trenere det siste året og Nielsen har aldri vært nevnt som kandidat. Jeg tror ikke manglende plass eller midler er hovedårsaken til at han ikke er i Brann.


Timingen er jo også god. Han har nå sikret opprykk for Nest. Hadde Brann prøvd seg tidligere i sesongen, før vi ansatte Kaz, ville det sjansen ha vært mindre. Fortsatt mulig, men mindre, Hvorvidt de forhørte seg eller ikke vet jeg ikke, men jeg er enig med deg i at de burde ha vurdert Nielsen, noe de kanskje gjorde.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 09, 2013, 15:24:16 PM
Forresten så liker vel Nielsen Bergen såpass godt at om Skars forsvinner og vi må rokkere trenerkabalen bør det være mulig å lokke ham hit, selv fra Godset.
Ja. Hvis Skars sparkes før Deila drar ja.

Sindre32

October 09, 2013, 15:32:52 PM #1330 Last Edit: October 09, 2013, 15:34:56 PM by Sindre32
Quote from: krakra on October 09, 2013, 15:30:36 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 09, 2013, 15:24:16 PM
Forresten så liker vel Nielsen Bergen såpass godt at om Skars forsvinner og vi må rokkere trenerkabalen bør det være mulig å lokke ham hit, selv fra Godset.
Ja. Hvis Skars sparkes før Deila drar ja.


Her ligger det selvmotsigelser i forhold til "Vi er Brann, en storklubb" og "Det er flaut at vi ligger bak småklubber som Godset".

krakra

Vi er en storklubb, men ingen toppklubb. Det er  Godset. Er det noen som tror det er realistisk å hente Deila i dag? Selv RBK hadde slitt med det.

Sindre32

Jeg tror du overvurderer Deilas markedsverdi per dags dato.

krakra

Så du tror at Brann kunne hentet Deila hvis de ville?

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 09, 2013, 15:30:36 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 09, 2013, 15:24:16 PM
Forresten så liker vel Nielsen Bergen såpass godt at om Skars forsvinner og vi må rokkere trenerkabalen bør det være mulig å lokke ham hit, selv fra Godset.
Ja. Hvis Skars sparkes før Deila drar ja.


Ja, og jeg tror faktisk Skars forsvinner før Deila.

Sindre32


krakra

Da er det jo en skandale at vi ikke gjør det. Alle må gå!

ostraume

Quote from: krakra on October 09, 2013, 15:12:46 PM
Godset, med halvparten av vårt budsjett, klarte da å rydde plass til ham. Jeg tror først og fremst problemet er at han ikkepasser inn i dagens regime. Verken ned sin fotballfilosofi eller si  personlighet. Han har jo høye ambisjoner og slikt skremmer Skars.


Godset har Deila og kan dermed hente en "uferdig" assistent. Hva skulle Brann gjort? Sparket Kaz?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ansatt Nielsen uten å sparke noen slik som Godset gjør?

Jose Arrogantio

Om Nielsen vil kræsje såpass med Skarsfjord personlighetsmessig som man kan anta han ville, er det egentlig bedre at han utvikler seg videre i en annen klubb enn at han kommer hit og får ødelagt forholdet til Brann a'la Bakkerud. Skal man ha inn folk som tør å si i fra og tale for endringer må denne personen også få autoritet, eller så vil han bare bli overkjørt og drit lei hele klubben. Altså, hovedtrener eller helst høyere opp i systemet.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 09, 2013, 15:35:26 PM
Vi er en storklubb, men ingen toppklubb. Det er  Godset. Er det noen som tror det er realistisk å hente Deila i dag? Selv RBK hadde slitt med det.


Hvorfor skulle RBK hatt problemer med det? Hvis man har ambisjoner som fotballtrener sier man selvsagt ikke nei til norges største klubb.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Tja, har han ambisjoner utenfor Norge er det nok mer imponerende på CVen å få en liten klubb til å bli en stabil toppklubb og muligens vinne gull enn å vinne et par titler med Rosenborg som har vunnet mange flere før ham de siste årene.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 09, 2013, 19:12:51 PM
Quote from: krakra on October 09, 2013, 15:35:26 PM
Vi er en storklubb, men ingen toppklubb. Det er  Godset. Er det noen som tror det er realistisk å hente Deila i dag? Selv RBK hadde slitt med det.


Hvorfor skulle RBK hatt problemer med det? Hvis man har ambisjoner som fotballtrener sier man selvsagt ikke nei til norges største klubb.
Fordi Deila er veldig opptatt av å fullføre prosjektet han har i Godset. Når man er trener hos en gullkandidat som man har bygget fra grunden selv og hvor man er konge på haugen rr det ingen automatikk i at man går til en annen gullkandidat hvor det sportslige nivået er omtrent det samme, men presset vesentlig høyere.
Hadde RBK bare kunnet hente Deila hadde de nok gått for ham fremfor Per Joar Hansen. Deila er nok sammen med Solskjær den treneren som er minst aktuell for en intern overgang i TL.
Og Skarsfjord da, fordi ingen andre vil ha ham.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 09, 2013, 19:16:55 PM
Tja, har han ambisjoner utenfor Norge er det nok mer imponerende på CVen å få en liten klubb til å bli en stabil toppklubb og muligens vinne gull enn å vinne et par titler med Rosenborg som har vunnet mange flere før ham de siste årene.
I RBK er sjansen for å feile og sette karrieren kraftig tilbake mye større enn i Godset også. Mye større press og omtrent samme sportslig nivå, med en klovn som sportssjef.

Lasaron

Jeg tror ikke det er plass til Nielsen i Branns trenerteam, utenom som hovedtrener. Er litt spent på hvordan det vil gå med ham som assistent. Vinner Godset i år kan det plutselig være kort tid til Deila forsvinner, men på den andre siden vil kanskje mulighet for CL friste.

Det er iallfall soleklart at Nielsen ikke vil bli spesielt dyr reint lønnsmessig, og med tanke på det vi tjener på å sparke Skars og få inn en offensiv og engasjert type vil det fort bli økonomisk bedre lønnsomt selv om Skars må få fallskjerm.

Skars må sparkes fortest mulig. Bruun også, forsåvidt.
Deretter er ønskelisten min slik:

1. Ronny Deila
2. David Nielsen
3. Jan Jönsson
4. Ruud Gullit
5. Brian Deane
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Ruud Gullit? Da er Solskjær med Deila som assistenttrener mer sannsynlig.

krakra

Haha. Fyren har jo knapt overlevd en sesong i en eneste klubb og virker som en konfliktskaper.

Corran

Nå har ikke Strømsgodset ryddet plass til David Nielsen
Assistenten der skal trappe ned nest sesong og de er derfor ute etter ny assistent
Den store taperen her er Nest Sotra som har minsket sjansen for å lykkes i Adecco
Får håpe de får inn en bra trener som kan holde dem oppe Bra for Bergensfotballen at det er en utviklingsarena mellom TL og 2 divisjon
Skulle gjerne sett Nielsen som hovedtrener i Brann om det var valget mellom det eller fortsette med Skars, men han er ikke en drømme trener før han har fått litt mer erfaring (men som sagt helt sikkert bedre en Skars)
Tror heller ikke det ville vært noe poeng å ha ham som assistent til Skars da jeg ikke kan tenke meg at de to er på bølgelengde når det kommer til treneryrket og det fotballfaglige
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 09, 2013, 21:32:25 PM
Haha. Fyren har jo knapt overlevd en sesong i en eneste klubb og virker som en konfliktskaper.


Ja. Ikke ville han vært god, og ikke ville han kommet hit. Merkeligste ønsket jeg har sett på forumet siden 4-årskotrakt til Labbetuss.

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on October 09, 2013, 22:38:34 PM
Quote from: krakra on October 09, 2013, 21:32:25 PM
Haha. Fyren har jo knapt overlevd en sesong i en eneste klubb og virker som en konfliktskaper.


Ja. Ikke ville han vært god, og ikke ville han kommet hit. Merkeligste ønsket jeg har sett på forumet siden 4-årskotrakt til Labbetuss.


Bergkamp! Med medfølgende lyntog og håp om at Tromsø rykker ned.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up