• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 10, 2012, 15:16:36 PM
Tom Freddy Aune har gitt seg i FFK. En mann med VESENTLIG dårligere forutsetninger for å lykkes, og bedre resultater i år enn oss.


Gamle gymlæreren min. Rimelig imponerende ut i fra hvordan han var i gymmen, hehe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Nei, men den perioden der tilskriver ikke jeg Tørum. Se heller på det han gjorde i Start. Men jeg kan moderere meg litt, han er kanskje kompetent nok, men han er overhodet ikke sterk nok til å styre en klubb som Brann. Det var han heller ikke i RBK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tørum er uansett uaktuell. Han har fått seg siviljobb i KrSand og trives visstnok med å kunne tilbringe helgene med familien.

blobby winters

Du har nok rett. Men likevel synes jeg at Knut Tørum er en bedre kandidat enn alle de andre mulige som har blitt nevnt så langt.

Rekdal, Berg, Solbakken, etc.  :(.    Uff da, kunne like greit ha foreslått Age Hareide

dudo

Solbakken er definitivt, helt uten tvil en vesentlig bedre trener enn Tørum. Kan ikke sammenlignes en gang. Han er også minst like uaktuell.

Av de nevnte holder jeg Jonevret som favoritt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hansastril

Nå melder halve England at Ståle er klar for Wolves også, bare sånn for å knuse mange troende hjerter.
Stolt og kry

dex1974

Hva med å gjøre Skars til manager, hente inn Tørum som offensiv trener samt og knytte Helge Nilsen til A-laget? Patrick er fortsatt med!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

StuckedPaaOstlandet

Quote from: dex1974 on May 11, 2012, 07:53:29 AM
Hva med å gjøre Skars til manager, hente inn Tørum som offensiv trener samt og knytte Helge Nilsen til A-laget? Patrick er fortsatt med!


Kunne sikkert funket til en viss grad, men tror det blir en dyr løsning med så mange knyttet til A-laget. I tilegg ønsker hvert fall jeg en klarere leder enn det Skarsfjord og Tørum er. De er ikke typene du vil følge etter  i krigen. Har også blitt lei skarsfjords evne til å spøke seg vekk fra kritiske spørsmål.

Mulig begge disse trenerene er tøffere i garderoben enn det hvert fall for meg virker som.


steinbygger

Det å diskutere om hvem som skal overta etter Skars er bortkastet da han sitter trygt og Brann har heller ikke økonomi til nok en fallskjerm. Det jeg derimot kunne tenkt å diskutere er hvordan man tenker fotball og spillestil på stadion. Vi vet hvilken spillestil Skars står for, men hvis vi mener alvor med talentutvikling og 2015 så forstår jeg ikke hvorfor det er så stor forskjell i spillestil mellom a laget og de andre lagene Brann har. Man kan ikke forvente at de unge spillerene skal prestere på a laget når de er vant til å prestere med andre bevegelsesmønstre og en annen måte og tenke og spille på.

Buljongmannen

Helt enig, det virker ikke helt gjennomtenkt. Spørsmålet er hvem som kommer til å endre spillestil. A-laget eller de andre?

steinbygger

Spørsmålet er hvem som har ansvaret for å få det endret. I mine øyne er det RBH sitt ansvar at det blir satt igang en jobb med å spikre hvordan Brann skal spille. Så lenge dette ikke blir gjort så kommer aldri talentsatsingen til å bli optimal. Det at RBH ikke har tatt tak i dette verken når han hadde sportslig ansvar eller nå som han har fått total ansvaret gjør at jeg mener at det å kvitte seg med treneren er bare tull når de lengre opp i systemet ikke har kompetanse til å styre klubben.

kabelmann

Quote from: steinbygger on May 11, 2012, 09:21:13 AM
Det å diskutere om hvem som skal overta etter Skars er bortkastet da han sitter trygt og Brann har heller ikke økonomi til nok en fallskjerm.


Jeg tar det som en selvfølge at midlene til en fallskjerm eksisterer eller vil bli anskaffet om situasjonen blir prekær nok. Et nedrykk vil koste langt mer enn en fallskjerm.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nero

Tviler på om Skars sitter så trygt hvis vi ligger der vi gjør nå til sommerpausen, for ikke å snakke om i august/september. En lei nøtt for Bruunikken & co, dette. Egentlig burde de være ute å kartlegge nye trenere, men det kan de jo ikke gjøre, da det vil komme ut og vise for all verden at de ikke har "full tillit til Rune".
Lions led by donkeys.

StuckedPaaOstlandet

Han sitter ikke trygt om vi ikke begynner å vinne igjen snart, han har kjøpt seg tid med at vi har hatt mange skader som selvfølgelig må ta litt av skylden. Men om fotballen fortsatt skal være så kjip vil en fallskjerm fort være ingenting i forhold til tapte bilettinntekter.

Huff

Quote from: steinbygger on May 11, 2012, 09:21:13 AM
Det å diskutere om hvem som skal overta etter Skars er bortkastet da han sitter trygt og Brann har heller ikke økonomi til nok en fallskjerm. Det jeg derimot kunne tenkt å diskutere er hvordan man tenker fotball og spillestil på stadion. Vi vet hvilken spillestil Skars står for, men hvis vi mener alvor med talentutvikling og 2015 så forstår jeg ikke hvorfor det er så stor forskjell i spillestil mellom a laget og de andre lagene Brann har. Man kan ikke forvente at de unge spillerene skal prestere på a laget når de er vant til å prestere med andre bevegelsesmønstre og en annen måte og tenke og spille på.


Ang dette med talentarbveid og spillestil ift a-laget er jeg helt enig, men jeg ser ikke at en kan legge om til a-lagets spillestil heller, hvordan skal en da utvikle spillernes ferdigheter?

Ang Skars tror jeg det er langt billigere å sparke han enn å la ham sitte. Spillestilen skremmer folk bort fra stadion, de manglende resultatene betyr enda mer. Men jeg følger meg rimelig trygg på at spillestilen alene betyr minst 1000 færre pkortinnehavere per år resten av Skars regjeringstid som Branntrener.

steinbygger

Det at spillestilen holder folk vekke er vi helt enig om,men han kan ikke få sparken pga kjedelig fotball. Det har aldri og kommer aldri til å bli en oppsigelsesgrunn. Jeg savner tydelighet fra de som sitter i ledelsen på hvordan de ønsker at vi skal spille. Når Arne Møller var sportslig ansvarlig fikk han styregodkjent at Brann skulle spille 4-4-2. Er jo litt spent om det er ett styre som har godkjent at vi skulle gå vekk fra dette, eller om det er noen trenere som har tatt seg til rette.

krakra

Hvor ofte sparker vi en trener da? Som regel er det vel snakk om en gjensidig oppsigelse med sluttpakke. Greit nok at det skyldes at treneren ikke er ønsket, men det trenger vel ingen "gyldig oppsigelsesgrunn" når kontrakten brytes ved enighet?

Lasaron

Med denne elleveren:

Piotr
Sæv - Jonsson - Zsolt - Demir
Austin - Barmen
Askar - Haugen - Bentley
Ojo

Og disse hyppige innbytterne: Grønner, Fakiri, Larsen, Soko

....så må vi vel kunne spille på samme måte som Brann 2 og talentene trener på. Så kan Skarsfjord gå kurs hos Helge Nilsen. Man kan eventuelt ha en femmer i midten der de tre sentrale er Haugen - Austin - Barmen

Ja, jeg vil ha 2 eller 3 i fremste ledd, men det skjer nok ikke under Skarsfjord.

Forøvrig kan jeg leve bra med at Finne, Skaanes og Kalve prioriteres foran Mjelde, Nordkvelle og Niasse.
Austin vil jeg ha i midtforsvaret før Grorud og Kalvenes.
Tren på langskudd

krakra

Hent Helge Nilsen opp til a-lagsteamet sier jeg. Så kan han bidra til å forbedre Branns offensive spill, og være en støttespiller for talentene som kommer opp i a-stallen. En de kjenner og er trygge på.

Gepard

Helge Nilsen kan fort være den nye assistenttreneren ja, dersom den nye treneren er ok med det. Nye trenere vil jo gjerne bringe med seg sine egne assistenter men det varierer vel.

krakra

Nå har ikke Skarsfjord fått sparken ennå. Det syns jeg heller ikke han skal få før eventuelt sesongslutt med mindre det blir totalkrise. Så får Walstad og "co". god tid til å finne en god løsning.

Helge Nilsen vil jeg se i trenerteamet ganske kjapt. Jeg skulle gjerne sett Skarsfjord med assistent som kan å skape god fotball.

Gepard

Tror regnestykket  : Skarsfjord drittfotball * Helge Nilsen godfotball = Godfotball
er et umulig regnestyket siden Skarsfjord trossalt er sjefen, da må jo hans faktor telle høyere.




Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gepard

Henning Berg inn som Skarsfjords sjef ? Det er fanken ikke umulig, småskremmende tanke, ved første tanke ;)

Huff

Quote from: Gepard on May 11, 2012, 12:34:31 PM
Tror regnestykket  : Skarsfjord drittfotball * Helge Nilsen godfotball = Godfotball
er et umulig regnestyket siden Skarsfjord trossalt er sjefen, da må jo hans faktor telle høyere.






Forrige gang vi påtvang en ny assstent til hovedtreneren gikk jo mannen av innen et halvår, kanskje det er dette Krakra vil ha...

I så fall sier jeg send inn Helge Nilsen, eller RBH or den saks skyld (ser for meg ''Send inn the Clovns'' runge på storestå om sistnevnte gjør sin inntreden som assistent, og den sangen er fin)

krakra

Jeg vil ha gode prestasjoner og god fotball. Jeg bryr meg lite om det er med eller uten Skarsfjord. Spørsmålet er jo om vi spiller gampefotballen fordi det er denne Skarsfjord absolutt ønsker, eller fordi han ikke klarer å skape resultater med noe annet. Hvis det er sistnevnte tar jeg gjerne inn en som kan hjelpe ham med det. Skarsfjord -må- ikke sparkes.

dudo

Joggi:

Jeg tar også helst imot en fra en annen fotballkultur. Problemet er at vi vet alle hvem som skal rekruttere, og da ender vi opp med Troels Bech. Jeg har tidligere foreslått assistenten til assistenten til en eller annen trener i den absolutte verdensklasse. En som har vært på innsiden lenge i de store klubbene, og vet hvordan man må tenke for å bli topplag og -trener. En som vet at det er trofeer som teller, og som vil vise seg frem i Europa. Problemet er at med en sånn trener, så vil han med suksess forlate oss etter toppen to år.

Vi må rett og slett ha inn en som tenker mye som Mjelde, men med en helhetlig tilnærming til klubben som gjør at vi også benytter oss av ungdommen på Vestlandet. For Mjelde bygget klubb, og var jævla god til de tingene han tok tak i. Det var bare det at han ignorerte litt vel mye, og overfokuserte på andre ting.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg savner også et større fokus på hele teamet, ikke bare hovedtreneren. Han skal lede dritten og hans lederegenskaper, filosofi osv. er viktig. Hvorfor skal det være hovedtreneren som bestemmer teamet? Brann bør kunne bygge et sterkt sportslig apperat uavhengig av treneren. Da får man også den berømte kontinuiteten.

Joggi Bogga

Quote from: dudo on May 11, 2012, 14:24:55 PM
Joggi:

Jeg tar også helst imot en fra en annen fotballkultur. Problemet er at vi vet alle hvem som skal rekruttere, og da ender vi opp med Troels Bech. Jeg har tidligere foreslått assistenten til assistenten til en eller annen trener i den absolutte verdensklasse. En som har vært på innsiden lenge i de store klubbene, og vet hvordan man må tenke for å bli topplag og -trener. En som vet at det er trofeer som teller, og som vil vise seg frem i Europa. Problemet er at med en sånn trener, så vil han med suksess forlate oss etter toppen to år.

Vi må rett og slett ha inn en som tenker mye som Mjelde, men med en helhetlig tilnærming til klubben som gjør at vi også benytter oss av ungdommen på Vestlandet. For Mjelde bygget klubb, og var jævla god til de tingene han tok tak i. Det var bare det at han ignorerte litt vel mye, og overfokuserte på andre ting.


En assistent til en topptrener høres veldig spennende ut. Selve konseptet du legger opp til, lære av de som er best på å tenke helhetlig, er akkurat det vi trenger. Og om treneren forsvinner etter 2 år, trenger ikke det bety så mye. Spesielt ikke om vi har en sportssjef som har andre like trenertyper i kikkerten. Evt kan assistente tre frem. Lyon vant gull på gull med forskjellige trenere, hentet av samme sportssjef.

Hvordan kan vi som supportere hamre inn fornuft i ledelsen? Er det noen i Brann som er opptatt av å revolusjonere klubbens tankegang, eller er folk der fortsatt fordi det gir høy status i byen?

Hva har representantene for supporterne i styret gjort i forhold til å legge til rette for helhetlig klubbutvikling?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Yngve

Fr å sitera meg sjølv frå for lenge sidan:

QuoteMitt fyrsteval er sjølvsagt Solbakken. Eg veit det er urealistisk, men lell.

Mitt andreval er ein up and comming nederlendar eller liknande som kan komma til Noreg med nye tankar og idear.

Det me treng er noko nytt, nye impulsar, tankar, erfaringar.

Og me må gje vedkomande tid.


Me må for alt i verda unngå ein eller annan norsk trenar som er sparka fleire gonger før. Det gjer oss IKKJE betre i det heile.

Men det er tydeleg at me i Noreg slit med det same som britane. Der er folk skuffa over at dei ikkje fekk ein eller annan middelmåtig trenar som alt er sparka fleire gonger som Huges og andre.

Rar den fotballpsykologien.

krakra

Hvem er det som har fått fyken så mange ganger?

Jose Arrogantio

Quote from: Yngve on May 12, 2012, 11:02:32 AM
Fr å sitera meg sjølv frå for lenge sidan:

QuoteMitt fyrsteval er sjølvsagt Solbakken. Eg veit det er urealistisk, men lell.

Mitt andreval er ein up and comming nederlendar eller liknande som kan komma til Noreg med nye tankar og idear.

Det me treng er noko nytt, nye impulsar, tankar, erfaringar.

Og me må gje vedkomande tid.


Me må for alt i verda unngå ein eller annan norsk trenar som er sparka fleire gonger før. Det gjer oss IKKJE betre i det heile.

Men det er tydeleg at me i Noreg slit med det same som britane. Der er folk skuffa over at dei ikkje fekk ein eller annan middelmåtig trenar som alt er sparka fleire gonger som Huges og andre.

Rar den fotballpsykologien.


Flere ganger? Både Solbakken og Hughes har blitt sparket nøyaktig en gang. Like mange ganger som Ferguson, Ancelotti og Wenger. Det å ha blitt sparket før gjør ikke nødvendigvis en trener dårlig, så å fokusere på om treneren har blitt sparket før eller ikke blir helt feil.

dudo

Det er mye læring i feiling, men klart, det er jo begrenset hvor mange ganger talentfulle folk blir sparket.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on May 12, 2012, 15:27:16 PM
Det er mye læring i feiling, men klart, det er jo begrenset hvor mange ganger talentfulle folk blir sparket.


Joda, men det er vel ingen av trenerne vi har spurt etter her i tråden som har blitt sparket flere enn en-to ganger. Så da blir det litt feil å beskylde oss for å gå for middelmådige trenere som har blitt sparket flere ganger.

krøvel vellevold

Viking har jo hatt en drøss med meritterte trenere de siste årene, men har jo aldri vært i nærheten av å vinne noe som helst. Tipper f.eks. folk hadde jublet om vi hadde fått Hareide som trener - før han gikk til Viking, vel og merke.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2012, 15:48:27 PM
Viking har jo hatt en drøss med meritterte trenere de siste årene, men har jo aldri vært i nærheten av å vinne noe som helst. Tipper f.eks. folk hadde jublet om vi hadde fått Hareide som trener - før han gikk til Viking, vel og merke.


Vet aldri hva Hareide kunne fått til her. Er ikke sikkert at det hadde blitt feil, selv om det ikke har gått bra i Viking.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

Sitat fra artikkelen om LSK i dagens BT

''I Brann har vi vært kulturmessig oppdradd til å spille underholdende fotball'' Bjørn Dahl.

Ser frem til kveldens langpasninger...


http://fotball.bt.no/eliteserien/article236340.ece

Huff

Sakser litt av det jeg skrev i kamptråden

Jeg er uansett dritfornøyd. Vi møter et totalt elendig lag og vinner kun med ett mål, men vi var og suverent best. Vi spiller og i all hovedsak langs bakken. Vi spilte også tidvis mye langs bakken mot VIF, og i perioder var det noget mot Viking, men da fremstp alt totalt tilfeldig, i dag er det løp foran ballfører, folk som sørger for å ikke være dekket opp av inntil fire motspillere osv. Det kan nesten se ut som om de har drevet med formasjonstreninger. 

Når vi i tillegg viser oss som gentlemanlaget Brann, et fyrtårn av sportsånd i en korrupt gryte av helvete (Les: resten av TL) blir alt bare bra. I dag er det direkte koselig å være Brannsupporter.

Vi fremstår på ingen måte som et TLs Barca, men som tidligere skrevet krever jeg ikke dette. Jeg krever at Brann forsøker å spille fotball kontra den fryktelige polingen. Dagens kamp er et syvmilssteg i den retning og jeg er dritfornøyd med at vi fremstår som et noenlunde spillende lag. Hvis Skarsfjord bygger videre på dette vil jeg selvsagt trekke tilbake alle krav om hans avgang, uten at en svale gjør noen sommer...

ostraume

Hehe, schizo-Huff? Foreslår du går tilbake til utgangspunktet ditt som var å gi Skars frem til sommeren før øksen evt. faller ;)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on May 13, 2012, 21:10:03 PM
Hehe, schizo-Huff? Foreslår du går tilbake til utgangspunktet ditt som var å gi Skars frem til sommeren før øksen evt. faller ;)


Litt vinglete for tiden, forumets PFO :)

Spelaren

Quote from: Huff on May 13, 2012, 22:42:57 PM
Quote from: ostraume on May 13, 2012, 21:10:03 PM
Hehe, schizo-Huff? Foreslår du går tilbake til utgangspunktet ditt som var å gi Skars frem til sommeren før øksen evt. faller ;)


Litt vinglete for tiden, forumets PFO :)


Sålenge du aldri blir forumets Cato Hansen, han scoret jo aldri... PFO glimtet jo til, innimellom!
Gå av.

ostraume

Hvem vil vi egentlig ha? Ting tyder på at "store" trenernavn som Jönsson og Hareide blir ledig i løpet av året...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking


dudo

Jönsson er litt fristende, selv om han overhodet ikke har fått det til i RBK. I utgangspunktet har han ihvertfall en helt motsatt filosofi av Skars.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

For å sitere Jönsson:  "Mnja..." Bartepakket slår mye langt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Heheh. Joda - men i utgangspunktet. Det de viser nå er omtrent like kjedelig som det vi driver med. Men uansett, de skaper desidert flest sjanser, og slipper til desidert færrest sjanser. De har selvsagt en bedre tropp enn oss, men jeg nekter å tro at det er like planløst det driver med som vår "taktikk".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

HANSA - Z

Yngve


pidre

Quote from: krakra on May 11, 2012, 14:48:52 PM
Jeg savner også et større fokus på hele teamet, ikke bare hovedtreneren. Han skal lede dritten og hans lederegenskaper, filosofi osv. er viktig. Hvorfor skal det være hovedtreneren som bestemmer teamet? Brann bør kunne bygge et sterkt sportslig apperat uavhengig av treneren. Da får man også den berømte kontinuiteten.


Ja fanken, treneren må vingeklippes, hans funksjon må spisses og det må være rammer han må forholde seg til - for eksempel fin fotball. Rollene i klubben må være tydelige og funkjonelle. Planen og målsettingen krystallklar. Funker ikkje ein del i maskinen, eksempelvis treneren, er det berre å bytte den ut og motoren går som ei klokke igjen. Problemet er berre at det er RBH som er mekaniker..
Saludar a los monos!

Huff

May 21, 2012, 22:34:00 PM #149 Last Edit: May 21, 2012, 23:00:39 PM by Huff

Go Up