• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Fredrikstad, onsdag 23 mai kl.19.00 (11. runde)

Started by olebrann3, April 30, 2012, 21:05:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Det meldes kjempe vær og 22 grader på onsdag  8). Skal bli herlig med en kamp i skikkelig temperatur og ikke de 5 - 8 grader vi har vært vant med hittil i år under hjemmekampene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Helvete fitte faen. Har ikke fått med meg at denne kampen går onsdag, og så på et så jævla dårlig tidspunkt. Møte kl 18 meg opp i ræven.
Ka du ve?

vebo

Tiocfaidh ár lá

Markmus

Er utrolig sjelden opptatt med noe på kveldene. Hadde det ikke engang i tankene at det var runde i midtuken. Det er ikke engang et jobbrelatert møte som jeg ville tjent penger på, men et utviklingsprosjekt jeg ikke engang hadde særlig lyst å være med på. Får håpe det er kjapt unnagjort slik at jeg i alle fall får med meg andre omgang.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Viktig kamp dette. Kan enten invitere ffk opp igjen eller isolere de i bunnen med stabæk
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Her blir det nok fest, ja. Sogndalkampen er eit vagt minne etter kveldens tradisjonelle misere mot aafk.
Gå av.

Gepard

Alt annet enn Brannseier bør bety game over for Skarsfjord. Hvis styret har et gram ære da, og det ser jammen ikke slik ut.

blobby winters

Quote from: Gepard on May 20, 2012, 18:59:11 PM
Alt annet enn Brannseier bør bety game over for Skarsfjord. Hvis styret har et gram ære da, og det ser jammen ikke slik ut.


Ikke si det. Nå har jeg nesten lyst til å tape kampen mot FFK onsdag hvis det betyr ny trener.

ostraume

Barmen skal selvsagt inn. Kanskje med Haugen som DM?

Mjelde har 2 mål og 2 assist i sine to kamper som OM, begge har vi vunnet, så han burde være klokkeklar der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Haugen har storspilt mot FFK før. Nå får vi se på utviklingen, folkens! Men ja, Barmen - Haugen er beste alternativ som DM foreløpig - om ikke Hassan vurderes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Endelig noe som ser ut som en sikker 3-poenger. Her kan vi eksperimentere litt med laguttaket, slippe noen unggutter til og ellers flyte på rutinen. Hvile med ballen i laget og samle krefter til neste kamp.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Quote from: dudo on May 21, 2012, 10:24:08 AM
Haugen har storspilt mot FFK før. Nå får vi se på utviklingen, folkens! Men ja, Barmen - Haugen er beste alternativ som DM foreløpig - om ikke Hassan vurderes.
Hassan satt vel ikke på benken not AaFK. Har han fått et tilbakeslag?
Tipper Kvelle eller Mjelde starter på DM

Lasaron

Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Vil se Haugen og Barmen i midten og Mjelde som OM.

dudo

Quote from: krakra on May 21, 2012, 13:15:07 PM
Quote from: dudo on May 21, 2012, 10:24:08 AM
Haugen har storspilt mot FFK før. Nå får vi se på utviklingen, folkens! Men ja, Barmen - Haugen er beste alternativ som DM foreløpig - om ikke Hassan vurderes.
Hassan satt vel ikke på benken not AaFK. Har han fått et tilbakeslag?
Tipper Kvelle eller Mjelde starter på DM


Han skulle på benken, men ble syk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Haugen og Barmen på dm vil jeg for all del ikke se, håper at Hassan er klar eller at Kvelle spiller der sammen med Barmen i stedet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Kvelle var elendig som DM mot AaFK. Var ikke allverdens i andreomgang, men flere hakk bedre. Har vært svak i alle kampene på DM og det er dårlig gjort å bruke ham i en rolle han overhode ikke behersker. Han sa jo før han kom at han ikke var allverdens på DM og det har vist seg at han hadde rett og Skarsfjord feil. Haugen har vist i de kampene han har.fått som DM at han har tatt steg i rollen. Fakiri er vel også et alternativ, men hadde han vært aktuell fra start tror jwg ikke han hadde spilt mot Mandalskammeratene

Klaus_Brann

Alt annet enn Haugen og Barmen sammen, det blir for mye for min smak.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Henrik8

Kjør over pakket 09`

Nixon

Det er vel heller spørsmål hva det blir for lite av enn hva det blir for mye av.

Men det kan likefullt vise seg å være det beste alternativet.
Rød makt på Hansa

osoerli

May 22, 2012, 08:24:56 AM #23 Last Edit: May 22, 2012, 08:29:21 AM by osoerli
Trur Fakiri spelar, enten venstreback eller dm.
Mest sannsynleg venstreback, reknar med Shars må testa stopperduoen Jonsson-Kalvenes også.

edit: Sidan Shars synes me brukar for få langballar, vil det nok sitta langt inne å benka Grorud.  Tippar han for rokkeringa sin del vil testa ut denne i kamp:
Jonsson  Kalvenes  Grorud   Sævarsson

Difor blir det dm på Fakiri.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Rød makt på Hansa

kabelmann

Herlighet. Mener Skarsfjord at Barmen trenger mer hvile?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Barmen er syk og stod over treningen i dag. Han er tvilsom til kampen i morgen.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

May 22, 2012, 16:53:22 PM #28 Last Edit: May 22, 2012, 16:55:12 PM by roaldinho
Kjipt med Barmen, nå som han er i slag og greier.

Haugen burde ikke startet mot Aafk, det er ikke en kamp som han kan spille seg opp  selvtillit på.  Mjelde burde spilt, men er langt fra sikker på at han hadde skapt noe særlig selv. Det er tross alt Aafk, et spillende lag, ikke LSK borte eller Sogndal på stadion der Brann har mye ball. Alltid vanskelig der oppe, så man skulle heller spilt med samme lag mot Aafk og mot FFK gitt noen andre sjansen. Helt feile prioriteringer. Ikke sikkert kamputfallet hadde blitt annerledes, for Aafk er gode hjemme. Grorud burde heller ikke spilt da det er viktig å holde på 2 midtstoppere som skal kunne bli bedre sammen. Det går jo ikke når Skarsfjord bytter i hytt og pine. Barmen burde også spilt, men om man skal forsvare Skarsfjord så er vel Haugen->Mjelde det man kan forsvare han på. Uten at han burde gjøre det uansett.

Håper å se Mjelde mot Tromsø på Alfheim, da får man se hvor god han virkelig er i den OM-rollen. Det er 5 dager etter denne kampen, så det er nok hvile iallefall. Dette er ikke noe kritikk til Mjelde, men det blir litt falskt når Mjelde får sjansen mot to antatt dårlige lag og Haugen kastes inn i en knallhard bortekamp. Haugen var jo glimrende mot Sandnes Ulf, et lag på nivå med dagens LSK, samt Sogndal som er ute av det.

Riktig at Kalvenes spiller venstreback, jeg vil ikke se Fakiri på venstreback når han bruker høyrefoten. Feilbent spiller ødelegger bredden i laget, og Kalvenes har vel klart seg greit mens Demir er ute.

Tror midtbanen kommer til å få kjørt seg veldig. Nordkvelle var ikke bra mot Aafk, men det var tross alt ingen andre heller. Tror det kan bli en del tempoproblemer, men Fakiri kan ta det på rutinen. Nordkvelle er mye bedre som indreløper.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Henrik8 on May 22, 2012, 07:30:01 AM
Bergensere. Klaus er jo østlending.


Hehe. Det var nok mer at to uerfarne unggutter sammen der som ikke har spilt sammen der, ikke er noe jeg vil vi skal satse på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Det er jo ett godt spørsmål, men når alternativene i ren 10'er rolle ikke virker, så mener jeg det er på tide å slippe til formspillere på Brann2. Uavhengig av alder eller "navn".

roaldinho

Quote from: Xminator on May 23, 2012, 08:37:29 AM
Det er jo ett godt spørsmål, men når alternativene i ren 10'er rolle ikke virker, så mener jeg det er på tide å slippe til formspillere på Brann2. Uavhengig av alder eller "navn".


Det er tross alt ikke før i 2015 Brann skal levere likevel ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Med seier i dag kan vi passere en hel haug med lag. Med tap blir vi uansett ikke voldsomt parkert, men FFK kommer helt opp i ryggen på oss, men det vil uansett fortsatt være et par-tre lag som har 13 poeng og dermed helt innenfor rekkevidde.

Om vi vinner, passerer vi ett av lagene Sogndal/Sandnes-Ulf, uavhengig av resultatet i den kampen, vi passerer Odd om de taper borte mot Godset, VIF om de taper hjemme for RBK (men VIF har en hengekamp), Viking om de avgir poeng mot Stabæk, og AaFK om de taper borte for LSK. Ingen av tingene vil være veldig overraskende. Men vi må vinne - det er kanskje den største bøygen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragonman

May 23, 2012, 13:25:35 PM #36 Last Edit: October 22, 2017, 17:11:47 PM by dragonman
-
Når du sitter under kampen og reiser deg i pausen er du havnet på feil tribune!

Det nærmeste du kommer utlandet i Norge er vel Bergen og Brann (Ruben Yttergård Jenssen)

dudo

Joda, men det er noe helt annet å møte FFK hjemme enn AaFK borte. Uansett, selv om alle resultater skulle gå oss imot denne runden, så er vi fortsatt ikke fullstendig hektet av. Det blir verre neste runde når vi møter Tromsø borte. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: Markmus on May 20, 2012, 16:22:19 PM
Er utrolig sjelden opptatt med noe på kveldene. Hadde det ikke engang i tankene at det var runde i midtuken. Det er ikke engang et jobbrelatert møte som jeg ville tjent penger på, men et utviklingsprosjekt jeg ikke engang hadde særlig lyst å være med på. Får håpe det er kjapt unnagjort slik at jeg i alle fall får med meg andre omgang.


Det straffer seg å være hjelpsom. Håper dette blir en lærepenge for deg neste gang du har anledning til å være snill.

Sindre32

Quote from: dudo on May 23, 2012, 13:29:56 PM
Joda, men det er noe helt annet å møte FFK hjemme enn AaFK borte. Uansett, selv om alle resultater skulle gå oss imot denne runden, så er vi fortsatt ikke fullstendig hektet av. Det blir verre neste runde når vi møter Tromsø borte. ;)


Taper vi denne runden begynner jeg å få trua på nedrykkskamp ut sesongen.

Spelaren

Quote from: Sindre32 on May 23, 2012, 14:10:35 PM
Quote from: dudo on May 23, 2012, 13:29:56 PM
Joda, men det er noe helt annet å møte FFK hjemme enn AaFK borte. Uansett, selv om alle resultater skulle gå oss imot denne runden, så er vi fortsatt ikke fullstendig hektet av. Det blir verre neste runde når vi møter Tromsø borte. ;)


Taper vi denne runden begynner jeg å få trua på nedrykkskamp ut sesongen.


Tenk så herlig det blir med kvalikkamp, returoppgjør på Stadion ein sein haustdag - ender 1-1 og me berger oss på bortemål. Roald har på forhånd satt opp bruskasser med fyrverkeri og begynner å fyre av rakett etter rakett. Gåsehud!
Gå av.

Sindre32

Sant, det ville varmet. Man får jo i hvert fall se to ekstra Brann-kamper, ikke bare negativt det.

Tom C

Quote from: Sindre32 on May 23, 2012, 14:19:08 PM
Sant, det ville varmet. Man får jo i hvert fall se to ekstra Brann-kamper, ikke bare negativt det.


180 minutter med lidelse isåfall...
Aldri mer Obos....

Sindre32

Deilig. Vi er jo alle masochister, er vi ikke? Kan ikke se noen annen grunn til å holde med Brann.

Nixon

Kvalik er bare å glemme. Greit nok at det blir noen ekstra spennende kamper. Men det vil også bli en laaaang og skandaløs sesong før den tid!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Kvalikk mot Sandefjord. Yaw nøytraliserer Ojo. Hansen scorer hattrick i siste kamp og sender Brann ned. Alle mådlene regissert av Jaiteh

dudo

Jeg skrev litt om det i "Sesongen 2012"-tråden: Vi har nest færrest ballvinninger i TL hittil i år. Det er noe jeg kommer til å følge ekstra godt med på i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on May 23, 2012, 14:49:18 PM
Jeg skrev litt om det i "Sesongen 2012"-tråden: Vi har nest færrest ballvinninger i TL hittil i år. Det er noe jeg kommer til å følge ekstra godt med på i dag.


Uten Austin og Barmen (er Barmen med i troppen, forresten?) vinner vi nok enda færre baller enn noensinne.

Edvartsen som dommer, da ligger jo alt til rette for et flaut hjemmetap.

dudo

Viktigere er det nesten at vi faen ikke vinner baller i fremste tredjedel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Ballen skal fremover!

Go Up