• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Sogndal, Onsdag 16.mai kl.20.00 (9. runde)

Started by olebrann3, April 26, 2012, 09:17:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Bentley herjet jo for øvrig mot Lillestrøm i oppkjøringen også. Liker seg tydeligvis mot dem ;)
Ka du ve?

Xminator

Vi kan jo håpe Sogndal glemmer Askar nå som Bentley får fokus igjen...

dudo

At noen ble BB mot Viking er ikke en enorm prestasjon. Men joda, tålig bra var han da. Relativt sett var han veldig god. Jeg ville uansett ikke puttet den kampen i skryte-portofolioen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on May 15, 2012, 12:10:39 PM
Vi kan jo håpe Sogndal glemmer Askar nå som Bentley får fokus igjen...


Veldig bra at vi nå har plutselig tre stykker i toppen opposisjonen må passe seg for. Nå har de både Ojo, Askar og Bentley å passe på. Burde skaffe mer rom for Mjelde, Nordkvelle eller Haugen, som alle trenger rom for å få utnyttet sine ferdigheter fullt ut.

aleksanderhjelleseth

Håper haugen får starte i morgen, satser på dette lager;

                    potr
sævr-kocm-jonsson/kalven-demir
           austin-barmen
     Askar-Haugen-bantly
                 Ojo.

Visst nordkvelle skal spille får han heller ta haugen sin plass, for deffensiv midtbane er han IKKE. Men eg tror Barmen har spillt seg godt inn på laget, men med skarsfjord vet en ikke, han har jo microballer.

Eirik_Eirik

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 15, 2012, 14:30:31 PM
Håper haugen får starte i morgen, satser på dette lager;

                    piotr
sævr-kocm-jonsson/kalven-demir
           austin-barmen
     Askar-Haugen-bantly
                 Ojo.

Visst nordkvelle skal spille får han heller ta haugen sin plass, for deffensiv midtbane er han IKKE. Men eg tror Barmen har spillt seg godt inn på laget, men med skarsfjord vet en ikke, han har jo microballer.

Bytta Kansje Haugen mot  Austin, Får sjå kos der lige an i kampen ;) Glede meg Sinsjukt  ;D ;D Heia Brann

Huff

Brann som jeg har skreket meg hes etter bør Brann flytte OMen ned foran DMene og kantene litt frem. laget -jeg håper på- blir da:

-------------Ojo
----Askar-------Bentley

------Haugen/Kvelle
-----Austin-Barmen

Sæv-Jonsson-Zsolt-Demir
-----------Piotr

Spiller vi som vi pleier ift OM-rollen vil jeg faktisk se Larsen, da jeg ser på han mer som en hengende spiss enn de andre. Ser og heller Mjelde enn Kvelle og Haugen som ikke passer i det hele tatt.

------------Ojo
----------Larsen
Askar------------Bentley

-----Austin-Barmen

Sæv-Jonsson-Zsolt-Demir
-----------Piotr


Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on May 15, 2012, 15:26:36 PM
Brann som jeg har skreket meg hes etter bør Brann flytte OMen ned foran DMene og kantene litt frem. laget -jeg håper på- blir da:

-------------Ojo
----Askar-------Bentley

------Haugen/Kvelle
-----Austin-Barmen

Sæv-Jonsson-Zsolt-Demir
-----------Piotr

Spiller vi som vi pleier ift OM-rollen vil jeg faktisk se Larsen, da jeg ser på han mer som en hengende spiss enn de andre. Ser og heller Mjelde enn Kvelle og Haugen som ikke passer i det hele tatt.

------------Ojo
----------Larsen
Askar------------Bentley

-----Austin-Barmen

Sæv-Jonsson-Zsolt-Demir
-----------Piotr




Elsker 4-3-3 og skulle derfor ønske du kunne tatt ut laget vårt :)

hansastril

Quote from: Super Hasund on May 15, 2012, 19:56:49 PM
Noe tifo planlagt imorgen?

Burde vell funnet på noe ang. bonde streiken som er for tiden.
Stolt og kry

Nixon

Quote from: hansastril on May 15, 2012, 22:38:19 PM
Quote from: Super Hasund on May 15, 2012, 19:56:49 PM
Noe tifo planlagt imorgen?

Burde vell funnet på noe ang. bonde streiken som er for tiden.


Så du vil ha dagsaktuelle temaer i stedet for om Brann og Bergen?
Du kan umulig være seriøs.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ricky

Han sikter vel gjerne til at Sogndal = bønder

Gulløl

May 15, 2012, 23:44:25 PM #62 Last Edit: May 15, 2012, 23:47:34 PM by Gulløl
Quote from: hansastril on May 15, 2012, 22:38:19 PM
Burde vell funnet på noe ang. bonde streiken som er for tiden.


Har ikke bøndene fått med seg at halve Norge er på lavkarbo og ikke spiser brød likevel ? Vil de ha skikkelig oppmerksomhet kunne de prøvd å lage en barrikade/ring rundt Brann Stadion i morgen med traktorene sine og sett hvor forbanna 17000 hadde blitt  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on May 15, 2012, 23:20:52 PM
Han sikter vel gjerne til at Sogndal = bønder


Akkurat. Og det er vel humor nok. Når sluttet vi å disse motstanderne?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2012, 06:14:31 AM
Quote from: Ricky on May 15, 2012, 23:20:52 PM
Han sikter vel gjerne til at Sogndal = bønder


Akkurat. Og det er vel humor nok. Når sluttet vi å disse motstanderne?


Det er dårlig fair play å disse motstanderne, vettu!
Gå av.

kabelmann

Quote from: Spelaren on May 16, 2012, 07:45:00 AM
Det er dårlig fair play å disse motstanderne, vettu!


Kan vi ikke bare avtale at de skal få disse oss etterpå da?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Er så jævlig vittig den promoen TV2 kjører foran kampen. Behagelig og beherskede bergensere med en rolig Nystemten, før det så skifter til bondeknøler fra Sogndal med Stao No Pao :)
Ka du ve?

Belfort

Quote from: Markmus on May 16, 2012, 08:42:17 AM
Er så jævlig vittig den promoen TV2 kjører foran kampen. Behagelig og beherskede bergensere med en rolig Nystemten, før det så skifter til bondeknøler fra Sogndal med Stao No Pao :)


Stao No Pao er den beste supportsangen utenom våre selvsagt

krakra

Behagelige og beherskede faktisk. Er vel mer deppa

Gulløl

Et par klipp fra Saftkokardn forumet:
___
Espen Næss Lund, Thomas Eriksen Ness, Eivind Daniel Røed, Joakim Rudolfsen, Per Egil Flo og Jasmin Mecinovic er fortsatt ute med skadar. Eirik Bakke og Eirik Skaasheim er friskmelde. Seks A-spelarar skada (   ) Til denne kampen er det ingen suspensjonar.
___
Trur han (Brochmann) vert testa på trening på Varden i løpet av føremiddagen.
__

Altså ikke bare Brann som er plaget med skader. Er vi heldig starter oldboys spillerene Erik Bakke og Tor Andre Flo  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det går mot duskregn og flomlys. En perfekt ramme rundt kampen.
Har Roald fikset straffemerket ?  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Nixon

Quote from: Gulløl on May 16, 2012, 11:32:56 AMDet går mot duskregn og flomlys. En perfekt ramme rundt kampen.


Nå vet jeg ikke hvilken årstid du tror at vi befinner oss i. Men noe flomlyseffekt blir det neppe i kveld. Og da blir det heller ikke noe stemning med duskregn. Så jeg holder en knapp på at det blir opplett.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 16, 2012, 07:45:00 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2012, 06:14:31 AM
Quote from: Ricky on May 15, 2012, 23:20:52 PM
Han sikter vel gjerne til at Sogndal = bønder


Akkurat. Og det er vel humor nok. Når sluttet vi å disse motstanderne?


Det er dårlig fair play å disse motstanderne, vettu!


Beklager. Glemte at vi var var de norske representantene for fair play.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 16, 2012, 08:42:17 AM
Er så jævlig vittig den promoen TV2 kjører foran kampen. Behagelig og beherskede bergensere med en rolig Nystemten, før det så skifter til bondeknøler fra Sogndal med Stao No Pao :)


Link?
Det er en av de mest fengende supportersangene i Norge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 16, 2012, 11:49:18 AM
Quote from: Gulløl on May 16, 2012, 11:32:56 AMDet går mot duskregn og flomlys. En perfekt ramme rundt kampen.


Nå vet jeg ikke hvilken årstid du tror at vi befinner oss i. Men noe flomlyseffekt blir det neppe i kveld. Og da blir det heller ikke noe stemning med duskregn. Så jeg holder en knapp på at det blir opplett.


Solnedgang er vel litt over 22, så vi får bittelitt flomlyseffekt:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Natan

Her er det bare å håpe på knusing av Sogndal, om ikke annet for å stanse usaklighetene til Knut Langeland i BT.
SIL er svekket hvis Brochmann må stå over, er den høyest rangerte utespilleren Sogndal har ifølge VG-børsen (som forøvrig toppes av Bjørn Bergmann Sigurdarsson i LSK).
Tar vi med cupflausen står SIL nå med 0-0-3 og 1-8 i målforskjell siste tre. Eirik Bakke og T.A. Flo var katastrofalt dårlig i sin opptreden mot Florø, bare å håpe på reprise her.

Denne SKAL vi ta. Ser for meg en kamp med 70-30 ballinnehav fordel Brann men med livsfarlige dødballer imot fra Hopen, vi må sette sjansene i kveld.

krøvel vellevold

Alle tror Brann er på rett vei, mens Sogndal er på vei nedover. Ingen tap 16. mai på ti år. Bortetribunen smekkfull og sikkert også Sogndal-fans andre steder også. Her ligger alt an til en kjempenedtur.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 16, 2012, 13:00:51 PM #78 Last Edit: May 16, 2012, 13:03:56 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on May 16, 2012, 12:50:08 PM
Alle tror Brann er på rett vei, mens Sogndal er på vei nedover. Ingen tap 16. mai på ti år. Bortetribunen smekkfull og sikkert også Sogndal-fans andre steder også. Her ligger alt an til en kjempenedtur.


Eller kjedelige 0-0  :-\

Men håper at det blir reprise på noe tilsvarende denne kampen i 2003, husker jeg satt på gamle sitte, lørdagskveld og tropevarme på 25 grader. Var en fantastisk fotballkveld  8)
http://www.youtube.com/watch?v=zJ_hijTYr7I
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: krøvel vellevold on May 16, 2012, 12:50:08 PM
Alle tror Brann er på rett vei, mens Sogndal er på vei nedover. Ingen tap 16. mai på ti år. Bortetribunen smekkfull og sikkert også Sogndal-fans andre steder også. Her ligger alt an til en kjempenedtur.


Vi kan ikke annet enn å tape i dag. Det beste vi kan gjøre er å vinne, som vil være "som forventet" av massene. Downsiden er enorm.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragonman

May 16, 2012, 13:15:12 PM #80 Last Edit: October 22, 2017, 17:12:51 PM by dragonman
-
Når du sitter under kampen og reiser deg i pausen er du havnet på feil tribune!

Det nærmeste du kommer utlandet i Norge er vel Bergen og Brann (Ruben Yttergård Jenssen)

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 16, 2012, 12:50:08 PM
Alle tror Brann er på rett vei, mens Sogndal er på vei nedover. Ingen tap 16. mai på ti år. Bortetribunen smekkfull og sikkert også Sogndal-fans andre steder også. Her ligger alt an til en kjempenedtur.


Ja, det ligger i kortene. For det er jo slik at vi etterhvert har fått en hel del tegn som tyder på Brann-nedtur. Hadde vi spilt borte med smekkfull borteseksjon og mange Brannsupportere ellers på tribunen hadde det vært et klart tegn på tap...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

May 16, 2012, 13:30:37 PM #82 Last Edit: May 16, 2012, 13:41:02 PM by Gulløl
Får legge den inn her også. Kort frist, men om jeg ikke blir kvitt den går jeg ned i billettkøen på Stadion og selger den:

Noen på Stord som trenger en billett og skyss ? Jeg har nettopp fått forfall til et av mine partoutkort. Er det en oppgående godt voksen person som vil henge seg på er det bare å sende PM.
Betaling ? Tja. Billetten har kostet meg 375 kr. Du kan betale 300 kr inkl. kampbillett, skyss og fergebilletter.
Dumt om plassen står ledig om det er noen som trenger billett.  Billetten er på Sp.Vest på linje med 16 meteren midt oppe på tribunen(mot Frydenbø). Kremplass. Kjører kl.16.30
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Ligger an til en kjempesmell her. Frykter det verste.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Antiklimaks er ordet jeg ikke fant i sted. Jeg har begynt å grue meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Tror vi at Jonsson starter? Og hva tror vi om duellstyrken hans? Jeg har glemt hvert eneste minutt jeg har sett av treningskampene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Det som kan felle Brann er dødballene. Da er det ikke stor hjelp i at Brann har ballen i 70 % av tiden. Sogndal er vel omtrent eliteseriens beste på dødball, mens Brann vel  er omtrent eliteseriens dårligste.

Et klipp hentet fra artikkelen under:
- Til no har me skåra 10 mål. Me er giftige på dødball, der har me netta fem gonger. Me har tre gjenvinningsmål og to mål etter innlegg. Det er jamnt i høve til om dødballsmåla og innleggsmåla er komne i spel mot etablert forsvar, eller om det har vore i overgangsspel.

http://www.sogndalfotball.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/486/ArticleId/16314/-Me-gler-oss-til-kampen-pa-ein-fullsett-Brann-Stadion.aspx
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Gulløl

Quote from: TheRock on May 16, 2012, 15:18:59 PM
Brochmann frisk, dessverre.


Vi får se hvor frisk han er etter den første Austin taklingen  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Tipper folk er lite vant med fullsatt Stadion og at de har glemt at de må være tidlig ute på en slik kamp. Medfører vill parkering og at køene ved inngangene ikke er avviklet før ca. 20 min ut i kampen. Forbanna folk men de har seg selv og takke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stigh

M. Jonsson starter sin første Brann-kamp. Fra start: Leciejewski, Sævarsson, Jonsson, Korcsmar, Kalvenes, Austin, Barmen, Askar, Mjelde, Bentley, Ojo

OmOssSjølOgHansaøl

Vi hadde ganske god kontroll på dødballene mot LSK. Vi får håpe det fortsetter i dag. I tillegg til at angrepsspillet og formkurven fortsetter. Trenden i forsvarsspillet trenger vi dog ikke fortsette ...

Det skal absolutt bli interessant å se Jonsson fra start.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Gleder meg til å se den gamle damen fra start i dag!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort


Sindre32


Xminator

De sier at Flo var sportslig. Se reprisen. Kneet i ansiktet. Så får han ballen igjen - ser på Piotr og ser han ligger nede - og prøver å score.

Er det noen som tror han hadde nektet å ta målet etterpå? For meg tok Ulrik Flo en Kovacs.

Klaus_Brann

Snakk om å være uheldig med skader! Pokker ass.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Xminator on May 16, 2012, 19:28:53 PM
De sier at Flo var sportslig. Se reprisen. Kneet i ansiktet. Så får han ballen igjen - ser på Piotr og ser han ligger nede - og prøver å score.

Er det noen som tror han hadde nektet å ta målet etterpå? For meg tok Ulrik Flo en Kovacs.


Har åpenbart noe å lære av kollegaen sin, ja. Får håpe Piotr ikke er lenge ute.

Go Up