• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

LSK - Brann 13.05.2012

Started by Northside, April 13, 2012, 10:31:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

I dag er Brann er klubb vi kan være stolt av.

Brann er mer enn poengene laget tar.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Christian

Dette var viktige tre poeng. Var hellig overbevist om at LSK ville utligne på noe fjas etter alle de brente Brann-sjansene.

Tidvis bra spill i dag, men LSK er virkelig dårlige. Kommentator snakket om at de hadde fått dårlig betalt tidligere i år, men om de fortsetter på denne måten går de ned.

Kjell249

Veldig gledelig kamp hvor vi spiller bra og vinner fortjent. Viktigst av alt er neste at Bentley er i gang. Herlig spill! Finner vi en OM som funker nå så begynner vi å få etn slagkraftig kvartett på topp. Håper ikke vi må vente til Huse er tilbake til sommeren før vi får en OM som fungerer. Barmen er solid i dag, og bra å ha funnet en solid makker til Austin.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Begynner forresten å helle mot 4-3-3 med Barmen og Nordkvelle som indreløpere.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Markmus

Har pokker meg vært vitne til mye sykt i dag.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Spesiell han keeperen til LSK. Helt fantastisk og helt elendig omhverandre.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on May 13, 2012, 21:49:25 PM
Spesiell han keeperen til LSK. Helt fantastisk og helt elendig omhverandre.


Dreit seg ut ja, men jeg vil så definitivt si at han gjorde opp for seg. For noen vanvittige TV-redninger han hadde. Sykt at vi bare vinner 3-4.
Ka du ve?

Gepard

Gratulerer til panelet i fotbllkveld som ikke klarer å anerkjenner Branns fairplay, i stang inn innslaget, sinnsykt

Nightfox

Quote from: Gepard on May 13, 2012, 22:10:56 PM
Gratulerer til panelet i fotbllkveld som ikke klarer å anerkjenner Branns fairplay, i stang inn innslaget, sinnsykt


Jeg synes de anerkjente det nok ellers i sendingen jeg. Litt av poenget med spalten er at man skal se små detaljer og situasjoner som man ikke har kastet lys på tidligere i sendingen.

Huff

Hvordan var Davy ift Brann?

Markmus

Davy var UTROLIG opptatt av at Piotr var uenig i å la LSK score.
Ka du ve?

Erlend

Quote from: Huff on May 13, 2012, 22:43:34 PM
Hvordan var Davy ift Brann?

Skrev følgende på Twitter rett etter episoden:

"Bravo, Brann! Stolt av klubben min!"

Leffen

Quote from: SK on May 13, 2012, 21:22:10 PM
Trist å se at det bare er én spiller med skikkelig innstilling og som faktisk tar jobben sin seriøst utpå der.

Dette er altså hva SK Brann er blitt redusert til. En klubb som ikke har som mål å prestere før i 2015. En klubb som gir bort mål med vilje fordi motstanderen har elendig keeper. En klubb som tydeligvis føler det er viktigere å få et pluss i den totalt uviktige "fair play"-boken fremfor å vinne kamper. Ikke at det hadde noe med fair play å gjøre heller, idioti er snarere ordet. Fair play-ansvaret til Brann tok slutt da Mjelde spilte ballen tilbake til keeper.


Ta deg en bolle. Du aspirerer til å bli en av Fagermos disipler. Hadde det skjedd MOT Brann skulle jeg likt å se reaksjonen din.

Huff

Quote from: Kjell249 on May 13, 2012, 21:45:33 PM
Begynner forresten å helle mot 4-3-3 med Barmen og Nordkvelle som indreløpere.


Dagen i dag synes jeg viser -nok en gang- at vi har mannskapet til 4-2-3-1. I tillegg var vi en wingback i minus. OM-rollen fungerer riktignok ikke, men så spiller vi som om Gustav fremdeles var her. Synes ikke vi skal kutte ut OM-rollen helt, men som en hengende spiss bak Ojo, funker det ikke, vi har jo ingen hengende spiss, og det å putte offensivt orienterte sentrale midtbanespillere der er en dårlig oppskrift.

Nå fremstår vi vel slik fra midtbanen og oppover.
-----------Spiss
------------OM
VK--------------------HK

---------DM-DM.

Tror vi er langt bedre rustet slik.

-----------Spiss
VK--------------------HK
------------OM
----------DM-DM

Er vel litt mer ala hvordan Molde fremstår, og kan vel kalles en 4-3-3. Passer i alle fall Kvelle og Haugen bedre enn å luske bak Ojo. Ojo blir i utgangspunktet mer alene, men en eller beggen kantene bør flyttes lengre opp. Bentley trives langt fremme. I tillegg var vel dette omtrent hvordan Haugen gjorde det mot Ulf, og for Kvelles del blir vel og dette mer likt der han likte seg i Godset.

krakra

Min vurdering av våre tre OMer?

Kvelle: veldig bevegelig og bra driv. God når han får sette fart fremover. Ikke spesielt god nærteknikk eller ro, så han trenger rom. Avhengig av at andre offensive spillere beveger seg rundt ham for å skape rom.

Haugen: Bra overblikk og pasnings- skuddfot. Litt for opptatt av å måtte slå forløsende pasninger. Ender med pasninger som det ikke er gode nok løp på. Avhengig av gode løp foran seg som han kan spille på.

Mjelde: Smart foran mål. Ofte i scoringsposisjon. Brukbar skuddfot. Målteft. Mangler også nærteknikk og fart. Trenger også spillere som skaper rom.

Ingen er gode på små flater eller en mot en. Slik Guastavino var. Mangler også beinkjappheten til å være først på andreballene som Gustav var god til. De kan derimot bli gode hvis de brukes rett og vi får opp bevegrlsene rundt dem

SK

Quote from: Jose Arrogantio on May 13, 2012, 21:36:06 PM
Quote from: SK on May 13, 2012, 21:22:10 PM
Trist å se at det bare er én spiller med skikkelig innstilling og som faktisk tar jobben sin seriøst utpå der.

Dette er altså hva SK Brann er blitt redusert til. En klubb som ikke har som mål å prestere før i 2015. En klubb som gir bort mål med vilje fordi motstanderen har elendig keeper. En klubb som tydeligvis føler det er viktigere å få et pluss i den totalt uviktige "fair play"-boken fremfor å vinne kamper. Ikke at det hadde noe med fair play å gjøre heller, idioti er snarere ordet. Fair play-ansvaret til Brann tok slutt da Mjelde spilte ballen tilbake til keeper.


Alternativt kan du se på det som at vi er stolte og selvsikre nok til å ikke trenge tøye sportslighetens grenser for å vinne. Skulle vi kanskje også begynne å filme og legge oss ned ved hver eneste mulighet også, siden "fair play boken" er så uviktig? Vi kunne jo også be Piotr begynne å plystre som keeperens fløyte i en mot en situasjoner også. Det er ikke et ansvar å være sportslig, det er noe som er hederlig å gjøre. At det gjør oss ynkelige eller uambisiøse å være sportslige er bare tull.

SK

Quote from: Leffen on May 13, 2012, 22:51:42 PM
Quote from: SK on May 13, 2012, 21:22:10 PM
Trist å se at det bare er én spiller med skikkelig innstilling og som faktisk tar jobben sin seriøst utpå der.

Dette er altså hva SK Brann er blitt redusert til. En klubb som ikke har som mål å prestere før i 2015. En klubb som gir bort mål med vilje fordi motstanderen har elendig keeper. En klubb som tydeligvis føler det er viktigere å få et pluss i den totalt uviktige "fair play"-boken fremfor å vinne kamper. Ikke at det hadde noe med fair play å gjøre heller, idioti er snarere ordet. Fair play-ansvaret til Brann tok slutt da Mjelde spilte ballen tilbake til keeper.


Ta deg en bolle. Du aspirerer til å bli en av Fagermos disipler. Hadde det skjedd MOT Brann skulle jeg likt å se reaksjonen din.


Ja, for denne situasjonen var jo helt lik Kovacs-situasjonen. Du har meldt deg ut av diskujonen grunnet mangel på virkelighetsforståelse.

Hadde det skjedd mot Brann hadde jeg vært irritert på elendig keeperspill. Jeg er ikke fyren som går og sipper i årevis etterpå som noen kjerringer i motsetning til en del andre, jf. Kovacs-situasjonen.

krakra

Det handler ikke om å gi xra seg noe vi fikk pga. av en dårøog keeper, men at vi ikke skal dra fordel av at ballen spilles ut for skade. Når vi scorer etter det påfølgende inniastet er det bare rett og rimelig å la dem scorw. Keepertabbe eller ikke.

StuckedPaaOstlandet

Likte et jeg fikk se av vår nye kaptein. Mener han ryddet unna nesten samtlige av LSK sine forsøk etter han kom på banen og slo en nøkkelpaning gjennom som burde resultert i en stor sjanse. Viste også trygghet og ro, noe vi desperat trenger bak der.

Sett litt rundt på nettet at folk raser på piotr (noen også på Austin?), jeg mener det ikke er noen selvfølge at LSK skal få lov å score, men heller en veldig fin gest av brann. Klar keepertabbe, har mine tvil om så mange andre lag hadde gjort det samme i tilsvarende situasjon. Herlig at det går å være sportslig å samtidig vinne.

Leffen

May 13, 2012, 23:31:41 PM #319 Last Edit: May 13, 2012, 23:33:53 PM by Leffen

Markmus

Quote from: krakra on May 13, 2012, 23:18:48 PM
Min vurdering av våre tre OMer?

Kvelle: veldig bevegelig og bra driv. God når han får sette fart fremover. Ikke spesielt god nærteknikk eller ro, så han trenger rom. Avhengig av at andre offensive spillere beveger seg rundt ham for å skape rom.

Haugen: Bra overblikk og pasnings- skuddfot. Litt for opptatt av å måtte slå forløsende pasninger. Ender med pasninger som det ikke er gode nok løp på. Avhengig av gode løp foran seg som han kan spille på.

Mjelde: Smart foran mål. Ofte i scoringsposisjon. Brukbar skuddfot. Målteft. Mangler også nærteknikk og fart. Trenger også spillere som skaper rom.

Ingen er gode på små flater eller en mot en. Slik Guastavino var. Mangler også beinkjappheten til å være først på andreballene som Gustav var god til. De kan derimot bli gode hvis de brukes rett og vi får opp bevegrlsene rundt dem


Quote from: krakra on May 13, 2012, 23:25:21 PM
Det handler ikke om å gi xra seg noe vi fikk pga. av en dårøog keeper, men at vi ikke skal dra fordel av at ballen spilles ut for skade. Når vi scorer etter det påfølgende inniastet er det bare rett og rimelig å la dem scorw. Keepertabbe eller ikke.


Hva i...

Hvordan klarte du å drikke deg komplett dritings på bare 7 minutter? ;D
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Leffen on May 13, 2012, 23:31:41 PM
Jeg tror oppriktig at de fleste andre lag ville gjort det samme.


Det skal jeg ikke spekulere i, men det er i alle fall 100% sikkert at Odd ikke hadde gjort det samme :) De hadde jublet som bare pokker i tillegg.
Ka du ve?

Leffen

Har du nok rett i:) Kanskje ikke Vålerengen heller, tror neppe Martin ville latt spillerne gjøre det.

Oppreist

Er enig med alle som sier at fair play er viktig, men i dag syntes jeg det var helt latterlig at vi lot LSK score. MÃ¥let til Mjelde kom utelukkende fordi LSK-keeperen gjorde en gigatabbe av et format jeg kun tidligere har sett i kvinnefotball.  Pjotr hadde min fulle støtte.  

Her er forøvrig et sitat fra Kanarifansen sitt forum i kveld:

"faktisk enig med Brann-keeper. Der var det totalt mongokålhue-show av vår keeper som var årsaken til det hele. Artig med Fair Play men det får da være grenser....Har støttet Logi hele veien, men nå sitter jeg helt paralysert av lavmålet som han presterer på en fotballbane. Dette er slik du kun ser i bedriftserien! "
Stein på stein blir Steinar.

Huff

Quote from: krakra on May 13, 2012, 23:18:48 PM
Min vurdering av våre tre OMer?

Kvelle: veldig bevegelig og bra driv. God når han får sette fart fremover. Ikke spesielt god nærteknikk eller ro, så han trenger rom. Avhengig av at andre offensive spillere beveger seg rundt ham for å skape rom.

Haugen: Bra overblikk og pasnings- skuddfot. Litt for opptatt av å måtte slå forløsende pasninger. Ender med pasninger som det ikke er gode nok løp på. Avhengig av gode løp foran seg som han kan spille på.

Mjelde: Smart foran mål. Ofte i scoringsposisjon. Brukbar skuddfot. Målteft. Mangler også nærteknikk og fart. Trenger også spillere som skaper rom.

Ingen er gode på små flater eller en mot en. Slik Guastavino var. Mangler også beinkjappheten til å være først på andreballene som Gustav var god til. De kan derimot bli gode hvis de brukes rett og vi får opp bevegrlsene rundt dem


Er helt enig i denne vurderingen, derav en mindre formasjonsendring. Skal vi faktisk spille med en hengende spiss er nesten Mjelde det beste alternativet, tross at jeg vurderer han som svakest av de tre (tror riktignok at Larsen muligens hadde vært enda bedre).

Huff

LSKkeeperen er forøvrig klar på at det ikke er alle lag som hadde gjort det samme som Brann.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10053411


krøvel vellevold

Jeg syns Brann burde vise sin storhet og la motstanderen score uhindret i hver kamp. Eller vent litt... det gjør vi jo...
Legg ned hele klubben!


dudo

TV2 har 9-4 til LSK i målsjanser. Det må da være en tastefeil og ment å være omvendt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Haha, det er jo helt feil uansett. Vi hadde da flere sjanser enn det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ja, BT opererer vel med 13-4, om jeg ikke husker feil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: SK on May 13, 2012, 23:20:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 13, 2012, 21:36:06 PM
Quote from: SK on May 13, 2012, 21:22:10 PM
Trist å se at det bare er én spiller med skikkelig innstilling og som faktisk tar jobben sin seriøst utpå der.

Dette er altså hva SK Brann er blitt redusert til. En klubb som ikke har som mål å prestere før i 2015. En klubb som gir bort mål med vilje fordi motstanderen har elendig keeper. En klubb som tydeligvis føler det er viktigere å få et pluss i den totalt uviktige "fair play"-boken fremfor å vinne kamper. Ikke at det hadde noe med fair play å gjøre heller, idioti er snarere ordet. Fair play-ansvaret til Brann tok slutt da Mjelde spilte ballen tilbake til keeper.


Alternativt kan du se på det som at vi er stolte og selvsikre nok til å ikke trenge tøye sportslighetens grenser for å vinne. Skulle vi kanskje også begynne å filme og legge oss ned ved hver eneste mulighet også, siden "fair play boken" er så uviktig? Vi kunne jo også be Piotr begynne å plystre som keeperens fløyte i en mot en situasjoner også. Det er ikke et ansvar å være sportslig, det er noe som er hederlig å gjøre. At det gjør oss ynkelige eller uambisiøse å være sportslige er bare tull.


Men det er ikke en naturlig del av kampen vi scorer på heller.

Og man kan ha være sportslige og ha en vinnermentalitet. Det er ikke sånn at de mest skitne spillerne er de som har mest vinnerinnstinkt.

Kent

Enig med Piotr eg, det skal da ikkje være vanskelig å plukke den ballen for keeper. Dessuten ga vi jo ett mål til togstasjonen ved å ha Grorud på banen

Hatleking

Det må forresten har vore eit av dei mest lettvindte hattricka (Sigurdarson). Først får har stå heilt aleine på eit innlegg, for det andre får han ta ein gratis straffe (det var kanskje straffe, men det var minimal kontakt - neppe fatal - og at svensken gjekk for den kyniske metoden å få straffe på er vel ingen tvil om) og så eit gratis mål der Brann gav. Jaja.

Nixon

Kunne blitt mer gøy dersom polakken hadde reddet. Da hadde det blitt uenighet også i Brann. Skarsfjord og Grorud sier til VG at LSK da hadde fått en ny sjanse. Mens kaptein Mjelde sier at nok hadde vært nok fordi det tross alt var en keepertabbe involvert. Polakken mener selvsagt det samme.
Rød makt på Hansa

SK

Quote from: Leffen on May 13, 2012, 23:31:41 PM


Så hva fotball-Norge måtte mene betyr noe? En klubb med stolthet bryr seg ikke om irrasjonelle oppfatninger hos andre klubber. Har sett nok kommentarer som rister på hodet av hva Brann gjorde også, så det er ikke sant heller.
At du ikke ser koblingen til vinnermentalitet, er bare en bekreftelse på min påstand. Når alt kom til alt, var det viktigere å kompensere for motstanders udugelige keeper og fremstå som som nr.1 på fair-play, snarere enn kampens resultat som var viktig for oss. Det er ikke fair-play tabellen vi spiller for å vinne, men for enkelte er det tydeligvis det viktigste.

SK

Quote from: Jose Arrogantio on May 14, 2012, 07:01:39 AM
Quote from: SK on May 13, 2012, 23:20:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 13, 2012, 21:36:06 PM
Quote from: SK on May 13, 2012, 21:22:10 PM
Trist å se at det bare er én spiller med skikkelig innstilling og som faktisk tar jobben sin seriøst utpå der.

Dette er altså hva SK Brann er blitt redusert til. En klubb som ikke har som mål å prestere før i 2015. En klubb som gir bort mål med vilje fordi motstanderen har elendig keeper. En klubb som tydeligvis føler det er viktigere å få et pluss i den totalt uviktige "fair play"-boken fremfor å vinne kamper. Ikke at det hadde noe med fair play å gjøre heller, idioti er snarere ordet. Fair play-ansvaret til Brann tok slutt da Mjelde spilte ballen tilbake til keeper.


Alternativt kan du se på det som at vi er stolte og selvsikre nok til å ikke trenge tøye sportslighetens grenser for å vinne. Skulle vi kanskje også begynne å filme og legge oss ned ved hver eneste mulighet også, siden "fair play boken" er så uviktig? Vi kunne jo også be Piotr begynne å plystre som keeperens fløyte i en mot en situasjoner også. Det er ikke et ansvar å være sportslig, det er noe som er hederlig å gjøre. At det gjør oss ynkelige eller uambisiøse å være sportslige er bare tull.


Men det er ikke en naturlig del av kampen vi scorer på heller.

Og man kan ha være sportslige og ha en vinnermentalitet. Det er ikke sånn at de mest skitne spillerne er de som har mest vinnerinnstinkt.

Spelaren

Quote from: SK on May 14, 2012, 07:35:15 AM
Det er ikke fair-play tabellen vi spiller for å vinne, men for enkelte er det tydeligvis det viktigste.


Kan du liste opp disse "enkelte"? Eg må ærlig talt sei eg har problemer med å finne dei, men så har eg minst to tanker i hodet samtidig.

Flott av Brann, som forventet egentlig. Kjerneverdiene våre stemmer overens med dette.
GÃ¥ av.

ostraume

Quote from: SK
Jeg er ikke fyren som går og sipper i årevis etterpå som noen kjerringer i motsetning til en del andre, jf. Kovacs-situasjonen.


Tosk. Du skjønner åpenbart ikke at en klubb er ingenting annet enn sin egen historie. Alt som skjer vil, og skal, være en del av klubbens historie. Kovavc-episoden vil for alltid være en skamplett for spilleren, treneren og klubben Odd.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on May 13, 2012, 22:04:53 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 13, 2012, 21:49:25 PM
Spesiell han keeperen til LSK. Helt fantastisk og helt elendig omhverandre.


Dreit seg ut ja, men jeg vil så definitivt si at han gjorde opp for seg. For noen vanvittige TV-redninger han hadde. Sykt at vi bare vinner 3-4.


Var ikke bare på målet, han hadde mange katastrofale inngripber og nesten like mange kjemperedningee
"og der snubler Sæternes igjen"

Jose Arrogantio

Quote from: SK on May 14, 2012, 07:41:35 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 14, 2012, 07:01:39 AM
Quote from: SK on May 13, 2012, 23:20:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 13, 2012, 21:36:06 PM
Quote from: SK on May 13, 2012, 21:22:10 PM
Trist å se at det bare er én spiller med skikkelig innstilling og som faktisk tar jobben sin seriøst utpå der.

Dette er altså hva SK Brann er blitt redusert til. En klubb som ikke har som mål å prestere før i 2015. En klubb som gir bort mål med vilje fordi motstanderen har elendig keeper. En klubb som tydeligvis føler det er viktigere å få et pluss i den totalt uviktige "fair play"-boken fremfor å vinne kamper. Ikke at det hadde noe med fair play å gjøre heller, idioti er snarere ordet. Fair play-ansvaret til Brann tok slutt da Mjelde spilte ballen tilbake til keeper.


Alternativt kan du se på det som at vi er stolte og selvsikre nok til å ikke trenge tøye sportslighetens grenser for å vinne. Skulle vi kanskje også begynne å filme og legge oss ned ved hver eneste mulighet også, siden "fair play boken" er så uviktig? Vi kunne jo også be Piotr begynne å plystre som keeperens fløyte i en mot en situasjoner også. Det er ikke et ansvar å være sportslig, det er noe som er hederlig å gjøre. At det gjør oss ynkelige eller uambisiøse å være sportslige er bare tull.


Men det er ikke en naturlig del av kampen vi scorer på heller.

Og man kan ha være sportslige og ha en vinnermentalitet. Det er ikke sånn at de mest skitne spillerne er de som har mest vinnerinnstinkt.


Men hvorfor klager du over at vi lar de score på unaturlig vis når vi også scorer på unaturlig vis? Ellers så forstår jeg deg og Piotr, og andre som mener det var en keepertabbe og vi ikke hadde trengt å være fair der. Men jeg er helt uenig i at det viser mangel på vinnervilje og er en ynkelig holdning å vise sportslighet i fotball.

Markmus

Quote from: SK on May 14, 2012, 07:35:15 AM
Så hva fotball-Norge måtte mene betyr noe? En klubb med stolthet bryr seg ikke om irrasjonelle oppfatninger hos andre klubber. Har sett nok kommentarer som rister på hodet av hva Brann gjorde også, så det er ikke sant heller.
At du ikke ser koblingen til vinnermentalitet, er bare en bekreftelse på min påstand. Når alt kom til alt, var det viktigere å kompensere for motstanders udugelige keeper og fremstå som som nr.1 på fair-play, snarere enn kampens resultat som var viktig for oss. Det er ikke fair-play tabellen vi spiller for å vinne, men for enkelte er det tydeligvis det viktigste.


Det handler om verdier. Vi hadde riktig nok langt mindre grunn til å la dem score et mål enn Odd hadde mot oss når Kovacs gjorde sitt, men det viser hvilke holdninger som definerer oss. Ja, Logi driter seg ut - det er en kjempetabbe, men jeg hadde blitt meget bekymret om vi ikke lot dem score målet. Vi hadde tross alt aldri i verden fått det målet uten at LSK spilte den fra seg pga skade.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Jævlig vits å være tidenes "fair play"-lag, når alle bare maser om Piotr hele tiden. Utakk er verdens lønn
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Quote from: Utmedsnolken on May 14, 2012, 09:54:33 AM
Jævlig vits å være tidenes "fair play"-lag, når alle bare maser om Piotr hele tiden. Utakk er verdens lønn


Det er litt av problemet. Om Piotr hadde holdt kjeft og latt trener og kaptein ta valget, så hadde hele fair play gesten gitt en mye høyere verdi.

Ricky

Quote from: Utmedsnolken on May 14, 2012, 09:54:33 AM
Jævlig vits å være tidenes "fair play"-lag, når alle bare maser om Piotr hele tiden. Utakk er verdens lønn


Det er jo sånn det er. Alle ville ha godtet seg fordervet om dette hadde skjedd Brann og vi ikke hadde fått fri bane til å score et gratismål etterpå. På samme måte som om vi hadde syntes det var kjempefestlig om noe slikt hadde skjedd RBK eller VIF. Eller når det skjedde mot Viking borte i Litauen.
Sånn sett er det litt meningsløst for vår del å bli en fair play-rytter. Ingen kommer til å like oss noe bedre av den grunn; vi får ikke noe 'cred' for å gjøre dette. Ingen husker snille Brann fra Aker Stadion i fjor; eneste vi sitter igjen med derfra er null bronsemedalje og null e-cup (som i stedet gikk til RBK).

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on May 14, 2012, 12:07:13 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 14, 2012, 09:54:33 AM
Jævlig vits å være tidenes "fair play"-lag, når alle bare maser om Piotr hele tiden. Utakk er verdens lønn


Det er jo sånn det er. Alle ville ha godtet seg fordervet om dette hadde skjedd Brann og vi ikke hadde fått fri bane til å score et gratismål etterpå. På samme måte som om vi hadde syntes det var kjempefestlig om noe slikt hadde skjedd RBK eller VIF. Eller når det skjedde mot Viking borte i Litauen.
Sånn sett er det litt meningsløst for vår del å bli en fair play-rytter. Ingen kommer til å like oss noe bedre av den grunn; vi får ikke noe 'cred' for å gjøre dette. Ingen husker snille Brann fra Aker Stadion i fjor; eneste vi sitter igjen med derfra er null bronsemedalje og null e-cup (som i stedet gikk til RBK).


Men den MFK-kampen er jeg enig med Brann. Fotball skal avgjøres på gresset - ikke av paragrafryttere. Men av den grunn er jeg også uenig i fair play-tullet i år. Fotball skal avgjøres av prestasjoner og tabber. Ikke av arrangerte mål.
Legg ned hele klubben!

vivamusica

Det har skjedd før.... artig at de holdt pÃ¥ Ã¥ bomme for Ã¥pent mÃ¥l. Det hadde toppet situasjonen i gÃ¥r  ;D!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=e9PD2rJdfNo

Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann


krakra


Go Up