• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann søndag 25 mars klokken 20.00

Started by vebo, February 14, 2012, 14:40:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 08:43:42 AM


Hvordan kan man på den ene siden vise noe lovende og på den andre siden ikke vise en drit? Nå må ikke skylappene falle helt ned slik at du ikke ser selvmotsigelsen.

Det er klart at han beviste noe i går.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Sindre32

Quote from: Nixon on March 26, 2012, 08:50:24 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 08:43:42 AM


Hvordan kan man på den ene siden vise noe lovende og på den andre siden ikke vise en drit? Nå må ikke skylappene falle helt ned slik at du ikke ser selvmotsigelsen.

Det er klart at han beviste noe i går.


Han beviste at det bor noe i ham, og at han virkelig er en mann for fremtiden. En feilberegning i feltet, en feilvurdert utrykning der han uansett måtte velge mellom pest og kolera og en annen litt smårotete involvering - og en virkelig klasseredning, som hadde gått i mål hvis ikke han hadde fått fingertuppene på den.

Alt i alt kan ikke det sies å være særlig mer rotete enn en gjennomsnittlig Opdal-kamp, ser ikke hyva godt det skulle gjøre å hente tilbake Opdal, om så på korttidskontrakt.


Nightfox

Quote from: Nixon on March 26, 2012, 08:50:24 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 08:43:42 AM


Hvordan kan man på den ene siden vise noe lovende og på den andre siden ikke vise en drit? Nå må ikke skylappene falle helt ned slik at du ikke ser selvmotsigelsen.

Det er klart at han beviste noe i går.


Det kommer an på kontekst. Han viste lovende takter til talent å være ut fra de 60 minuttene han spilte. Men han har ikke bevist at han er "god nok for TL" på noen som helst måte basert på 2/3 av en kamp. Men du står jo alltid beredt for å kritisere formuleringsfeil.

krakra

Eksemplene dine er to episoder hvor han holdt ballen i fast grep, men viste "null autoritet" og en corner som keepere rundt omkring i Europa ville plukket? Ser man jevnlig at TL-keepere plukker slike baller med den største selvfølgelighet?

Nixon

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:02:30 AMDet kommer an på kontekst. Han viste lovende takter til talent å være ut fra de 60 minuttene han spilte. Men han har ikke bevist at han er "god nok for TL" på noen som helst måte basert på 2/3 av en kamp. Men du står jo alltid beredt for å kritisere formuleringsfeil.


Jeg kommenterer det jeg leser. Noe annet er det vanskelig å gjøre. Og man kan jo alltids gjemme seg bak formuleringsfeil etterpå...

Men. Jeg er helt enig i at han ikke beviste at han er god nok til å bli Brann sin førstekeeper på en stund enda.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nightfox

Ja, man ser jevnlig at keepere med en viss erfaring plukker cornere uti feltet med den største selvfølgelighet. Selv i tippeligaen. Man trenger ikke gå lenger tilbake enn til Opdal for å finne en keeper som ofte var ute i feltet og plukket cornere, om enn hvor mye denne mannen skal hetses for tabbene han har gjort.

Ja, det er de eksemplene jeg kom med. Og det bør du si deg jævla godt fornøyd med all den tid du ba meg om å komme med tre eksempler og jeg kom med fire og minst tre av dem samsvarer med det du spurte meg om.

krakra

March 26, 2012, 09:12:04 AM #507 Last Edit: March 26, 2012, 09:16:47 AM by krakra

Nightfox

Quote from: Nixon on March 26, 2012, 09:09:14 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:02:30 AMDet kommer an på kontekst. Han viste lovende takter til talent å være ut fra de 60 minuttene han spilte. Men han har ikke bevist at han er "god nok for TL" på noen som helst måte basert på 2/3 av en kamp. Men du står jo alltid beredt for å kritisere formuleringsfeil.


Jeg kommenterer det jeg leser. Noe annet er det vanskelig å gjøre. Og man kan jo alltids gjemme seg bak formuleringsfeil etterpå...

Men. Jeg er helt enig i at han ikke beviste at han er god nok til å bli Brann sin førstekeeper på en stund enda.


Jeg innrømmer en formuleringsfeil, jeg gjemmer meg ikke bak en. Men jeg mener jeg har forklart min mening bra nok gjennom mange nok innlegg denne morgenen at jeg håpet å slippe å utdype alt sammen i like stor grad i hvert eneste innlegg. Men du hogger til med en gang man slurver en smule - for enkelhets skyld.


Nixon

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:02:30 AMMen du står jo alltid beredt for å kritisere formuleringsfeil.


Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:13:31 AMMen du hogger til med en gang man slurver en smule - for enkelhets skyld.


Driver du altså fortsatt med denne alle-er-ute-etter-meg-debatteknikken?
Jeg skal ta litt mer hensyn til følelsene dine neste gang...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:17:10 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:12:04 AM


Det skrev jeg IKKEveldig god.


Nå driver du med småpirk igjen. Uansett Opdal var dårlig i feltet. Han var stjerneeksemplet på en keeper uten autoritet i feltet. Spesielt den siste perioden. Det florerte av dårlige timede utrusninger og null pondus i duellene.

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:12:04 AM


Dette er ikke småpirk. Det er situasjoner som skiller uerfarne fra erfarne, gode fra dårlige, håpløs til reddende engel. Det var jo ingen i den bakre fireren som stolte på han. Gang på gang så vi at forsvaret heller klarerte utover sidelinjen enn å spille ballen tilbake til keeper. Han var usikker på seg selv og det smittet over på medspillerne. Det du krever av meg er faktisk mye

Nightfox

Quote from: Nixon on March 26, 2012, 09:19:28 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:02:30 AMMen du står jo alltid beredt for å kritisere formuleringsfeil.


Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:13:31 AMMen du hogger til med en gang man slurver en smule - for enkelhets skyld.


Driver du altså fortsatt med denne alle-er-ute-etter-meg-debatteknikken?
Jeg skal ta litt mer hensyn til følelsene dine neste gang...


Nei, den første var en observasjon, det andre var en utdypning. Noe mer du vil jeg skal utdype, mens jeg er i gang?

krakra

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:24:57 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:12:04 AM


Dette er ikke småpirk. Det er situasjoner som skiller uerfarne fra erfarne, gode fra dårlige, håpløs til reddende engel. Det var jo ingen i den bakre fireren som stolte på han. Gang på gang så vi at forsvaret heller klarerte utover sidelinjen enn å spille ballen tilbake til keeper. Han var usikker på seg selv og det smittet over på medspillerne. Det du krever av meg er faktisk mye

krakra

Jeg syns forøvrig du syter utrolig mye. Jeg må da få lov å mene at eksemplene dine er dårlige. Du kan ikke bare ramse opp fire situadjoner og forvente at de som er uenige med deg skal godta dem som sannhetabevis uten videre

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:23:53 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:17:10 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:12:04 AM


Det skrev jeg IKKEveldig god.


Nå driver du med småpirk igjen. Uansett Opdal var dårlig i feltet. Han var stjerneeksemplet på en keeper uten autoritet i feltet. Spesielt den siste perioden. Det florerte av dårlige timede utrusninger og null pondus i duellene.


Opdal-eksempelet er et godt eksempel som alle brannsupportere bør kunne relatere til. I hans gode periode plukket han baller fra corner enkelt som bare det. Alle keepere av god tippeligastandard bør være god på corner. Småpirk? Nei, du vrir på det jeg sier slik at det får en annerledes betydning enn hva som er ment, gjerne slik at uttalelsen fremstår morsom eller latterlig slik at dine argumenter settes i et bedre lys. Nei, småpirk er det ikke..

krakra

Opdal plukket aldri cornere enkelt som bare det

Nightfox

March 26, 2012, 09:34:23 AM #518 Last Edit: March 26, 2012, 09:39:17 AM by Nightfox
Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:31:11 AM
Jeg syns forøvrig du syter utrolig mye. Jeg må da få lov å mene at eksemplene dine er dårlige. Du kan ikke bare ramse opp fire situadjoner og forvente at de som er uenige med deg skal godta dem som sannhetabevis uten videre


Så du har gått over til å klage på syting og småpirk. Det er en god indikasjon på at du har ingenting annet å stille opp med. Da sier jeg meg brukbart fornøyd.. Jeg gidder ikke gjenta meg i all uendelighet heller, og har fått frem mitt poeng.

Og det er klart jeg reagerer når du drar frem alle ufine trumfkort du har på hånden. Selvfølgelig sier jeg fra når du a) putter ord i munnen på meg (gjerne samtidig som du ber andre om ikke gjøre det) og b) tar mine argumenter ut av sin sammenheng for å få dem til å fremstå morsomme eller latterlige og c) pålegger meg ekstraarbeid som krever at jeg ser kampen i reprise. Men tenkte jeg det ikke, når du driter deg ut gang etter gang, så er det jo jeg som syter!!

krakra

Jeg bare sier det. Du blir jo sint hver gang jeg ikke kjøper argumentene dine.

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:36:43 AM
Jeg bare sier det. Du blir jo sint hver gang jeg ikke kjøper argumentene dine.

Spelaren

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 09:41:05 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 09:36:43 AM
Jeg bare sier det. Du blir jo sint hver gang jeg ikke kjøper argumentene dine.


Det virker ikkje slik, egentlig. �vretveit var ok, han. Opdal var, sjølv på sitt beste, tidvis ustabil i feltet.
GÃ¥ av.





ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


TheRock

Tja, hva skal man si? Som forventet, på absolutt alle punkter. Jonssons fravær og et revansjesugent RBK var mer enn nok til å sende oss hjem igjen med 0 poeng. Mjelde spiller en helt ok kamp og får selvsagt huden full her inne som vanlig, allerede etter 10 minutter. Sjekker så spillerbørsene der han har fått rett under gjennomsnittlig karakter i BA og er blant en håndfull spillere som har fått best karakter i BT. Begynner å bli så forutsigbart etterhvert at jeg nesten har gitt det opp. Får bare håpe for hans del at han ikke leser innpå her, må være utrolig demotiverende for den eneste lokale spilleren i nærheten av førsteelleveren å være en helt gjennomsnittlig spiller med gjennomsnittlige prestasjoner og bli refset gang på gang av sine egne.


krakra

Rett under middels, også får han kritikk?! Stakkars fyr.
Mjelde er ikke den som fikk mest pes etter gårsdagens kamp.. Begge stopperne hae blitt mer kritisert og Demit og Kvelle har fått minst like mye pes.

Men enkelte får jo fnatt hver gang fyren kritiseres. Det er ikke verre enn at han spiller bra tre-fire kamper og dermed forsvarer klippekortet sitt

Nixon

Nei, Mjelde var ikke spesielt god i går. Men en stund i løpet av kampen var det mye Mjelde i denne tråden med tildels grove kommentarer. Og det var litt ufortjent etter min mening.

Han er uansett et naturlig bytte på fredag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Sindre32

Quote from: TheRock on March 26, 2012, 10:15:35 AM
Tja, hva skal man si? Som forventet, på absolutt alle punkter. Jonssons fravær og et revansjesugent RBK var mer enn nok til å sende oss hjem igjen med 0 poeng. Mjelde spiller en helt ok kamp og får selvsagt huden full her inne som vanlig, allerede etter 10 minutter. Sjekker så spillerbørsene der han har fått rett under gjennomsnittlig karakter i BA og er blant en håndfull spillere som har fått best karakter i BT. Begynner å bli så forutsigbart etterhvert at jeg nesten har gitt det opp. Får bare håpe for hans del at han ikke leser innpå her, må være utrolig demotiverende for den eneste lokale spilleren i nærheten av førsteelleveren å være en helt gjennomsnittlig spiller med gjennomsnittlige prestasjoner og bli refset gang på gang av sine egne.




Hvis han ikke kan tåle kritikk som profesjonell fotballspiller, så bør han vurdere en annen hobby. Har hørt at strikking er ganske lite stressende.

TheRock

Quote from: krakra on March 26, 2012, 10:19:32 AM
Rett under middels, også får han kritikk?! Stakkars fyr.
Mjelde er ikke den som fikk mest pes etter gårsdagens kamp.. Begge stopperne hae blitt mer kritisert og Demit og Kvelle har fått minst like mye pes.

Men enkelte får jo fnatt hver gang fyren kritiseres. Det er ikke verre enn at han spiller bra tre-fire kamper og dermed forsvarer klippekortet sitt

Nå underbygger jeg på en måte det du sier om fnatt, ettersom jeg telte over ganger de forskjellige spillerene har blitt kritisert, men jeg følte for det ettersom jeg visste det du skrev der var ren løgn. Mjelde nevnes i flere tråder her, men har for enkelhetens skyld bare telt i denne, og mens Mjelde var på banen. Det med spyttingen står i parentes og er ikke talt med, ettersom det sannsynligvis er kritikkverdig uansett spiller...eller?

Mjelde 15 (4)
Soko 7
Grorud 7
Ojo 4
Demir 2
Kvelle 2
Askar 2

Over dobbelt så mye som nestemann, og i alle fall ikke like mye som Demir og Kvelle. Ikke i nærheten faktisk.

Spelaren

March 26, 2012, 10:45:12 AM #533 Last Edit: March 26, 2012, 11:06:20 AM by Spelaren
Mjelde nevnes vel også ifm spytte-episoden. Nevermind, leste forbi den biten.
GÃ¥ av.

TheRock

Som nevnt, det er holdt utenfor og står i parentesen fordi det tross alt var særdeles kritikkverdig dersom det stemte.

Henki

Vi tapte 3-1 men det jeg sitter igjen med den verste smaken i munnen etter er de to situasjonene med Mjelde og Austin. Situasjonen med spyttingen til Mjelde er muligens et tvilstilfelle, men den stiller Brann i et dårlig lys uansett. Austin sin takling er hårreisende og er et klart rødt kort.
Ballen skal fremover!

Gepard

Hvis jeg skal trekke frem noe positivt fra kampen i går, er det de periodene hvor vi trykker Rbk langt langt tilbake, spesielt på 2-0 (?) er en 15 minutters periode der som var relativt imponerende, Sokolowski og Austin strødde fine pasninger og Demir og Sævarsson kom pågode raid, men det ble litt for lite trykk inne i boksen.

Denne type spill er det relativt bra å få til på Lerkendal, og bærer bud om at det er skjedd en utvikling med det offensive spill mot etablert. I fjor så vi realitvt lite til denne type dominerende type spillestil. Skal bli interessant å se dette videreutvikle seg mot Sandnes.

dudo

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brannkeeper-17-fikk-tyn-paa-lerkendal-3742735.html

De "mobbet" han for sveisen. Ser den. SÃ¥ ut som han kom rett fra en 12-timers cowboystrekk da han kom inn. Herlig stil, og herlig atypisk for dagens unge fotballspillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Eg er verkeleg glad for at han er meir oppteken av det sportslege enn håret, ja :)


krøvel vellevold

Er det bare meg, eller hadde Kjernen et par nye sanger som var enda mer mollstemte og monotone og oléolé enn de har hatt før?
Legg ned hele klubben!

Markmus

Hvor mange versjoner av olle olle og la la la går det an å ha?
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on March 26, 2012, 17:20:08 PM
Hvor mange versjoner av olle olle og la la la går det an å ha?


Spør Kjernen!
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2012, 04:30:36 AM
Quote from: roaldinho on March 25, 2012, 22:18:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 25, 2012, 22:17:21 PM
Hadde Piotr stått, hadde han nok ikke rykket lang utafor 16. sånn som det, og Prica kunne i stedet sendt den i stolpen:)


Nei, men poenget her var en diskusjon om det var en tabbe eller ei, og det var det.


Jojo, men forsvaret var ikke helt patent de heller. Syntes forsvaret har mest skyld.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on March 26, 2012, 17:06:03 PM
Er det bare meg, eller hadde Kjernen et par nye sanger som var enda mer mollstemte og monotone og oléolé enn de har hatt før?


Før man begynner å hetse andre bør en kanskje selv finne ut hvor mange forskjellige versjoner av "Nå ser jeg rødt" vi skal ha i år...? Fornyelse og originalitet er ikke det første jeg forbinder med Bataljonen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:47:27 AM


Så på 60 minutter i TL beviste han at han kommer til å være god nok for de siste 29 kampene? Det er helt utrolig at du tror på det du skriver selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on March 26, 2012, 17:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2012, 04:30:36 AM
Quote from: roaldinho on March 25, 2012, 22:18:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 25, 2012, 22:17:21 PM
Hadde Piotr stått, hadde han nok ikke rykket lang utafor 16. sånn som det, og Prica kunne i stedet sendt den i stolpen:)


Nei, men poenget her var en diskusjon om det var en tabbe eller ei, og det var det.


Jojo, men forsvaret var ikke helt patent de heller. Syntes forsvaret har mest skyld.


Det er ingen som sier noe på det, men det var altså ikke poenget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2012, 19:26:15 PM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:47:27 AM


Så på 60 minutter i TL beviste han at han kommer til å være god nok for de siste 29 kampene? Det er helt utrolig at du tror på det du skriver selv.
Skal vi kun spille med de som er gode nok i alle 30 kampene?

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on March 26, 2012, 18:34:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 26, 2012, 17:06:03 PM
Er det bare meg, eller hadde Kjernen et par nye sanger som var enda mer mollstemte og monotone og oléolé enn de har hatt før?


Før man begynner å hetse andre bør en kanskje selv finne ut hvor mange forskjellige versjoner av "Nå ser jeg rødt" vi skal ha i år...? Fornyelse og originalitet er ikke det første jeg forbinder med Bataljonen.


Vi har i det minste sanger som er forskjellige (fordi om vi har to sanger som er på samme melodi), vi har sanger med tekst, vi har sanger vi har funnet på selv (og ikke bare blåkopiert fra Youtube), osv.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 26, 2012, 19:34:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 26, 2012, 19:26:15 PM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:47:27 AM


Så på 60 minutter i TL beviste han at han kommer til å være god nok for de siste 29 kampene? Det er helt utrolig at du tror på det du skriver selv.
Skal vi kun spille med de som er gode nok i alle 30 kampene?


Hvis det hadde gitt oss medaljer eller gull, ja. Ellers; nei, det skal vi ikke.
Men at du kan se at han er bra nok for TL etter 60 min i TL er intet annet enn imponerende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up