• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann søndag 25 mars klokken 20.00

Started by vebo, February 14, 2012, 14:40:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on March 25, 2012, 21:21:42 PM
Quote from: krakra on March 25, 2012, 21:11:21 PM
Eller Haugen som har tatt steg defensivt og var bedre enn Soko da han kom innpå


Har tidligere talt for dette, og hadde ikke sagt nei takk til Haugen i midten om han fortsetter som han gjorde i dag nei. Han vil nok også funke bedre enn Nordkvelle som OM om vi skal spille såpass trangt som vi gjorde i dag også.

KEO

Quote from: krakra on March 25, 2012, 21:34:09 PM


Er du god nok er du gammel nok?? litt seriøs kan du nå være:-)
en keeper trenger litt ballast gjennom kamp trening på ett vist nivå.
øvretveit har ikke hatt det... han er usikker i felt arbeidet å han har ikke erfaring til å lese spillet godt nok enda.må vi bruke han i 4-5 kamper fremover så kommer han til å koste oss poeng!
men at han er ett stort talent er ikke tvil.
Nu kør vi!

Hatleking

Quote from: krakra on March 25, 2012, 21:34:09 PM


Sjølvsagt er det ein tabbe. Hadde det vore Opdal, hadde vel nokon fråtsa her.


ostraume

Quote from: Markmus on March 25, 2012, 21:22:25 PM
Quote from: olebrann3 on March 25, 2012, 21:20:05 PM
Så har vi samme problem som ifjor, hva gjør vi når Ojo ikke har dagen?


Fikk for lite å arbeide med, men herregud for en sjanse han misbrukte da han hoppet FOR høyt :P Den er jeg sikker på han setter 9 av 10 ganger.


Så kompenserte han med å hoppe for lavt 2 min etterpå. Merkelig. Burde satt begge to.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Markmus on March 25, 2012, 21:27:55 PM
Hæ? Hadde vi virkelig soneforsvar på dødballene slik Berg påstår?


Ehm..ja. Så du kampen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Som Huff skriver så er Kvelle en typisk indreløper som liker og komme på løp bakfra for så og komme med et godt driv inn i motstanderens bakrom. Skjønner enda ikke hva Skars tenker på i forhold til denne spilleren

Sindre32

Quote from: krakra on March 25, 2012, 21:45:02 PM


I dag var forsvaret helt forferdelig, ja. Umulig å være keeper med et forsvar som ikke fungerer i det hele tatt. Får se mer av feltarbeidet hvis han må spille hele kampen mot Ulf, da er han i så fall også forberedt på at han skal spille.

Vi viste til tider at vi kan spille fotball i dag, skjønner ikke hvorfor det så ut som om vi rett og slett manglet innsats mesteparten av kampen, en helt annen vilje i laget vi så i begynnelsen av sesongen i fjor.

Markmus

March 25, 2012, 21:51:47 PM #408 Last Edit: March 25, 2012, 21:54:22 PM by Markmus
Quote from: ostraume on March 25, 2012, 21:45:40 PM
Quote from: Markmus on March 25, 2012, 21:27:55 PM
Hæ? Hadde vi virkelig soneforsvar på dødballene slik Berg påstår?


Ehm..ja. Så du kampen?


Synes det er vanskelig å se hva som er hva hvor en haug med spillere samles.

Men hvis vi hadde soneforsvar på dødballene er jo det horribelt. Hvordan i all verden har han fått det for seg at dét er en god idé? At vi hadde soneforsvar på dødballer var ikke noe jeg tenkte på engang, jeg tok det som en selvfølge at vi hadde mannsmarkering.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on March 25, 2012, 21:45:02 PM
Og hvor skal han få zenne erfaringen hvis vi er for feige til å bruke ham på grunn av alderen?

ostraume

Er ikke det rimelig vanlig da? Og gjorde vi ikke stort sett det i hele fjor?

Nå fungerte ikke mann-mot-mann nevneverdig bedre når det ble lagt om.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: vekkreist on March 25, 2012, 20:59:02 PM
Anti Brann Alvsaker som du sier er faktisk Brann supporter.... men mulig han prøver litt for hardt å være nøytral..og da går det gale hehe. Skulle lært noe av Davy kanskje ? . :)


Har han sagt det, eller er det noe folk antar siden han er født i Florø?
Han virker mer RBK-supporter enn Brann-supporter i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on March 25, 2012, 21:52:26 PM
Er man gammel nok er man god nok, men for å være god nok trenger man litt erfaring ;)


Er man gammel nok er man god nok? Jeg kan strekke meg til at er man god nok, er man god nok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on March 25, 2012, 21:53:17 PM
Quote from: vekkreist on March 25, 2012, 20:59:02 PM
Anti Brann Alvsaker som du sier er faktisk Brann supporter.... men mulig han prøver litt for hardt å være nøytral..og da går det gale hehe. Skulle lært noe av Davy kanskje ? . :)


Har han sagt det, eller er det noe folk antar siden han er født i Florø?
Han virker mer RBK-supporter enn Brann-supporter i alle fall.


Han er Brann-supporter, men at han lar det påvirke kommenteringen hans er bare en myte. "Jubler" like mye for mål imot Brann som mål for Brann. Husker i forfjor på Lerkendal når Sellin scorte mot oss... jeg er sikker på Alsaker fikk orgasme med stor o.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

March 25, 2012, 21:57:45 PM #414 Last Edit: March 25, 2012, 22:01:24 PM by Jose Arrogantio
Quote from: dudo on March 25, 2012, 21:54:20 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 25, 2012, 21:52:26 PM
Er man gammel nok er man god nok, men for å være god nok trenger man litt erfaring ;)


Er man gammel nok er man god nok? Jeg kan strekke meg til at er man god nok, er man god nok.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on March 25, 2012, 21:42:52 PM
Quote from: krakra on March 25, 2012, 21:34:09 PM


Sjølvsagt er det ein tabbe. Hadde det vore Opdal, hadde vel nokon fråtsa her.


Men du må jo skjønne at det teller ikke like mye når det er en ung og talentfull en.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on March 25, 2012, 21:51:47 PM
Quote from: ostraume on March 25, 2012, 21:45:40 PM
Quote from: Markmus on March 25, 2012, 21:27:55 PM
Hæ? Hadde vi virkelig soneforsvar på dødballene slik Berg påstår?


Ehm..ja. Så du kampen?


Synes det er vanskelig å se hva som er hva hvor en haug med spillere samles.

Men hvis vi hadde soneforsvar på dødballene er jo det horribelt. Hvordan i all verden har han fått det for seg at dét er en god idé? At vi hadde soneforsvar på dødballer var ikke noe jeg tenkte på engang, jeg tok det som en selvfølge at vi hadde mannsmarkering.


Ja, to dødballmål i mot hinter kanskje litt mot mannsmarkering. Dog lot jo Soko Iversen få gå fritt på 1-0, så jeg vet ikke om det hadde vært så mye bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on March 25, 2012, 21:52:26 PM
Quote from: krakra on March 25, 2012, 21:45:02 PM
Og hvor skal han få zenne erfaringen hvis vi er for feige til å bruke ham på grunn av alderen?
Han har da allerede bra med erfaring for 2. laget han. Jeg syns det er håpløst å stemple en spiller aom for dårlig etter en god kamp utelukkende på grunn av alderen. Men det er jo i tråd med Brannånden. Aldri i verden at en 25-åring hadde blitt stemplet som for dårlig etter en lignende kamp. Piotr rotet langt mer i sin debuy. En slik holdning gjør det jo klin umulig for ungguttene å etablere seg for selv når de viser at de er gode nok så er de for unge.

Det er hellet ikke snakk om å spille fast, men å ta noen kamper hvis Piotr er ute. Hvis vi skulle forsterket noe er det flere posisjoner som er mer prekære enn keeperplassen. Blant annet midtstopper


roaldinho

Grorud var skyld i 2-0 målet. Han holdt ikke markeringen sin og ble stående igjen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Sindre32

Quote from: roaldinho on March 25, 2012, 22:12:49 PM
Grorud var skyld i 2-0 målet. Han holdt ikke markeringen sin og ble stående igjen.


Ja, og Soko på 1-0 vel. Utrolig dårlig markering i dag.

Klaus_Brann

Hadde Piotr stått, hadde han nok ikke rykket lang utafor 16. sånn som det, og Prica kunne i stedet sendt den i stolpen:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on March 25, 2012, 22:17:21 PM
Hadde Piotr stått, hadde han nok ikke rykket lang utafor 16. sånn som det, og Prica kunne i stedet sendt den i stolpen:)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."



stigh

Blir for for dumt å ikke si At er man god Nok man gammel nok. de er helt riktigt.. Om man er 14 eller 17 har ikke en dritt å si. er man god nok så er man gammel nok så de ikke ha noe å si hvor gammel man er..  Eller erfaring..

Er en spiller på 13 bedre en  spiller som er første valgte på 30 så ska ska ikke de hindre han i å starte for han har ikke erfaring det blir for idiotisk...... Ikke de at eg sier at øvretveit er bedre en pitro..

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jose Arrogantio

Quote from: stigh on March 25, 2012, 22:22:27 PM
Blir for for dumt å ikke si At er man god Nok man gammel nok. de er helt riktigt.. Om man er 14 eller 17 har ikke en dritt å si. er man god nok så er man gammel nok så de ikke ha noe å si hvor gammel man er..  Eller erfaring..

Er en spiller på 13 bedre en  spiller som er første valgte på 30 så ska ska ikke de hindre han i å starte for han har ikke erfaring det blir for idiotisk...... Ikke de at eg sier at øvretveit er bedre en pitro..


Men spørsmålet om man er god nok henger sammen med erfaring. Og erfaring henger sammen med alder.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on March 25, 2012, 22:22:21 PM
Slike tabber kommer støtt og stadig fra rutinerte keeperr også. Selv de aller beste i TL gjør større blundere enn det. I fjor hadde vel Kristiansen en lignende glipp da vi møtte FKH.

dudo

Ja, med Ojo, Austin og Zsolt på dagens nivå sliter vi, den er enormt grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on March 25, 2012, 22:26:38 PM
Ja, med Ojo, Austin og Zsolt på dagens nivå sliter vi, den er enormt grei.


Ojo fikk for lite å arbeide med. Austin ble satt for lavt i banen ofte som en tredje midtstopper og dermed uklar rollefordeling med påfølgende glipper i forsvaret - Austin skal ligge høyere. Zsolt er ikke der han var i fjor, men det kan like gjerne være at han er ukomfortabel med Grorud ved sin side. Det hadde i alle fall jeg vært :P
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on March 25, 2012, 22:26:15 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 25, 2012, 22:22:21 PM
Slike tabber kommer støtt og stadig fra rutinerte keeperr også. Selv de aller beste i TL gjør større blundere enn det. I fjor hadde vel Kristiansen en lignende glipp da vi møtte FKH.


Ja, men jeg ser yngre keepere gjøre de oftere.

dudo

Quote from: Markmus on March 25, 2012, 22:28:50 PM
Quote from: dudo on March 25, 2012, 22:26:38 PM
Ja, med Ojo, Austin og Zsolt på dagens nivå sliter vi, den er enormt grei.


Ojo fikk for lite å arbeide med. Austin ble satt for lavt i banen ofte som en tredje midtstopper og dermed uklar rollefordeling med påfølgende glipper i forsvaret - Austin skal ligge høyere. Zsolt er ikke der han var i fjor, men det kan like gjerne være at han er ukomfortabel med Grorud ved sin side. Det hadde i alle fall jeg vært :P


Enig med de to siste der, men Ojo må ta mesteparten av skylden selv. Mer stasjonær enn jeg har sett han før, elendig uttelling og dårlig i duellspillet. Totalt anonym siste timen, eller så.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Belfort

Denne Jonas grønner kan umulig være blant de største talentene i Hordaland når han blir holdt utenfor laget av en spiller som Lars Grorud

Eivind

Quote from: Belfort on March 25, 2012, 22:35:12 PM
Denne Jonas grønner kan umulig være blant de største talentene i Hordaland når han blir holdt utenfor laget av en spiller som Lars Grorud


Grorud holder dessverre ikke tippeliganivå nei, men han er gammel nok til å spille. Sukk.


Gepard

March 25, 2012, 22:51:26 PM #439 Last Edit: March 25, 2012, 22:58:43 PM by Gepard

Hatleking

Dersom Grønner er så god som folk seier han er, bør han vel snart få sjansen. Dersom Kalvenes ligg bak Grorud, er det heller ikkje eit styrketeikn for hans vedkommande.


Sindre32

Quote"Jeg synes at Rosenborg ødela oss på dødballer i dag. Vi har jobbet mye med hvordan vi skal forsvare oss på dødballer, så det er kjedelig at vi slipper inn to mål på cornere, sier han litt oppgitt. "


Jeg synes RBK ødela oss på venstresiden i dag, hvor faen var Mjelde denne kampen?

Markmus

Quote from: Sindre32 on March 25, 2012, 23:02:00 PM
Quote"Jeg synes at Rosenborg ødela oss på dødballer i dag. Vi har jobbet mye med hvordan vi skal forsvare oss på dødballer, så det er kjedelig at vi slipper inn to mål på cornere, sier han litt oppgitt. "


Jeg synes RBK ødela oss på venstresiden i dag, hvor faen var Mjelde denne kampen?


Jeg så ham stort sett løpende etter Rbk-spillere, flere meter etter dem.
Ka du ve?

Sindre32



Hatleking

Vel, det blir nok ein tung sesong i år. Kamp med ryggen mot veggen osv osv ;)

Sindre32

Quote from: Henrik8 on March 25, 2012, 23:55:06 PM


Dette skjedde ikke bare på målet, men også på sjansen der ballen gikk i stanga. Altså to ganger på kort tid. Det er helt utilgivelig.

krakra

Quote from: Belfort on March 25, 2012, 21:46:49 PM
Som Huff skriver så er Kvelle en typisk indreløper som liker og komme på løp bakfra for så og komme med et godt driv inn i motstanderens bakrom. Skjønner enda ikke hva Skars tenker på i forhold til denne spilleren
Har sagt det hele tiden. Han er bra på sitt, men passer ikke inn i noen rollr i Brann. Kan være gode å ha i noen kampbilder, men forsvarer ikke noen fast plass i Brann. Er best i kontringsspillet og forhåndsvis svak når vi angriper mot etablert. Greit nok at han startet i dag siden det var urealistisk a æt vi skulle styre kampen, men nå RBK scoret og la seg bakpå fikk han "umulige" arbeidsforhold. Mot Sandnes Ulf skal vi styre. Da bør Haugen starte. Så kan Kvellr komme innpå mot slutten hvis vi leder og satser mer på kontringer.

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on March 25, 2012, 22:18:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 25, 2012, 22:17:21 PM
Hadde Piotr stått, hadde han nok ikke rykket lang utafor 16. sånn som det, og Prica kunne i stedet sendt den i stolpen:)


Nei, men poenget her var en diskusjon om det var en tabbe eller ei, og det var det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up