• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Supporterkuppet 2012

Started by Xminator, January 04, 2012, 07:05:24 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tullpip

January 20, 2012, 19:47:30 PM #150 Last Edit: January 21, 2012, 11:09:16 AM by Tullpip

stig

Trenger ikke tenne på alle kveruleringspluggene Krøvel. Har vel strengt talt ikke ment noe, bare spurt hvor ofte et lag som ligger på 7-8 plass tar medalje.Svaret er så vidt jeg forstår vif i 2006.

Det tok jeg opp fordi man mente det var urettferdig å dele opp å frata alle sjanser. Jeg har ikke ment at 6. plassen historisk sett har noe særlig større sjanse, men det er vel det cuten er.

Spenning rundt cuten går vel rett og slett på at over gir fortsatt medaljesjanse(selv om det kanskje ikke skjer så ofte), under gjør deg sjanseløs.

Jeg har ment at 16 lag er for mye og ønsker 14 lag. Jeg kunne gått på kamp lenge etter vintersporten begynner, men forstår at det brede lag av publikum ikke gjør det. Midtukekamp er jeg ikke så fan av.

Men diskusjonen har gått på et forslag som er helt nytt i Norge, men som ikke er så veldig revlusjonerende, da det er prøvd i flere ligaer. Om det gir mer publikum, mer spenning vet jo ikke jeg, men vil ikke være så bombastisk det motsatte. Tanken om at flere storkamper gir mer publikum er jo ikke helt ute. De fleste syns det er mer stas å møte Rbk.

Svakheten med forslaget er at det er svært vanskelig å rykke opp.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

January 20, 2012, 22:49:33 PM #152 Last Edit: January 20, 2012, 22:52:48 PM by krøvel vellevold
Quote from: stig on January 20, 2012, 20:16:37 PM
Trenger ikke tenne på alle kveruleringspluggene Krøvel. Har vel strengt talt ikke ment noe, bare spurt hvor ofte et lag som ligger på 7-8 plass tar medalje.Svaret er så vidt jeg forstår vif i 2006.

Det tok jeg opp fordi man mente det var urettferdig å dele opp å frata alle sjanser. Jeg har ikke ment at 6. plassen historisk sett har noe særlig større sjanse, men det er vel det cuten er.

Spenning rundt cuten går vel rett og slett på at over gir fortsatt medaljesjanse(selv om det kanskje ikke skjer så ofte), under gjør deg sjanseløs.

Jeg har ment at 16 lag er for mye og ønsker 14 lag. Jeg kunne gått på kamp lenge etter vintersporten begynner, men forstår at det brede lag av publikum ikke gjør det. Midtukekamp er jeg ikke så fan av.

Men diskusjonen har gått på et forslag som er helt nytt i Norge, men som ikke er så veldig revlusjonerende, da det er prøvd i flere ligaer. Om det gir mer publikum, mer spenning vet jo ikke jeg, men vil ikke være så bombastisk det motsatte. Tanken om at flere storkamper gir mer publikum er jo ikke helt ute. De fleste syns det er mer stas å møte Rbk.

Svakheten med forslaget er at det er svært vanskelig å rykke opp.
Legg ned hele klubben!


stig

Nettsideansvarlig

stig

Quote from: krøvel vellevold on January 20, 2012, 22:49:33 PM
Quote from: stig on January 20, 2012, 20:16:37 PM
Trenger ikke tenne på alle kveruleringspluggene Krøvel. Har vel strengt talt ikke ment noe, bare spurt hvor ofte et lag som ligger på 7-8 plass tar medalje.Svaret er så vidt jeg forstår vif i 2006.

Det tok jeg opp fordi man mente det var urettferdig å dele opp å frata alle sjanser. Jeg har ikke ment at 6. plassen historisk sett har noe særlig større sjanse, men det er vel det cuten er.

Spenning rundt cuten går vel rett og slett på at over gir fortsatt medaljesjanse(selv om det kanskje ikke skjer så ofte), under gjør deg sjanseløs.

Jeg har ment at 16 lag er for mye og ønsker 14 lag. Jeg kunne gått på kamp lenge etter vintersporten begynner, men forstår at det brede lag av publikum ikke gjør det. Midtukekamp er jeg ikke så fan av.

Men diskusjonen har gått på et forslag som er helt nytt i Norge, men som ikke er så veldig revlusjonerende, da det er prøvd i flere ligaer. Om det gir mer publikum, mer spenning vet jo ikke jeg, men vil ikke være så bombastisk det motsatte. Tanken om at flere storkamper gir mer publikum er jo ikke helt ute. De fleste syns det er mer stas å møte Rbk.

Svakheten med forslaget er at det er svært vanskelig å rykke opp.


Ser den,Krøvel og du har helt rett. Skrev medaljekamp og det har jo midt på treet lagene sjans til, selv om de sjeldent lykkes.

Når det gjelder storkamper er jo forslaget rett mot de lagene som gjør det bra i en sesong og ikke nødvendigvis Brann. Selvsagt kan vi, som stort sett alle andre, havne under cuten og få 10 rimelig kjedelige kamper. Da vil tilskuertallene synke, men det er jo ingen garanti for at de ikke også vil synke mot slutten av sesong uten cut, der vi ikke kommer skikkelig inn i medaljestriden. Også vil nok tilskuertallet øke hvis man klarer cuten og får møte bedre/mer interessant motstand.

Selvsagt vil de bli viktig å komme over cuten, da det vil gi medaljemulighet, mens under cuten garantert ikke vil gi det,selv om man tidligere kunne kjempet seg inn fra samme plassering. Det er vel logisk? Da skapes det en spenning i august/september som man ikke har fått før. Noen taper, noen vinner.

Seriekomiteen får vel viljen sin hvis de får klubbene med på det vil jeg tro. De har 2 år med lobbyvirksomhet foran seg, og de må vel vise til at dette vil gi spissing og demed suksess, og det er det jo ikke sikkert de klarer. Heller enig med den som skrev at regler for antall utlendinger, og tvang om bruk av spillere under en viss alder vil gi bedre norske spillere. Også tror jeg norsk fotball hadde hatt godt av å få en gruppe på 3-4 lag som hevdet seg hvert år, og ikke sånn som nå at alle tullelag fra kor som helst kan ta medalje og få prøve seg i europa. Til og med lag som må sparke det de har av spillere for å kutte budsjettet skal vi sende avgårde til e-cup. Ikke at jeg bryr meg om hva andre norske lag gjør i europa, men de som styrer med dette har det som satsingpunkt,sammen med landslaget, og det er der fokus kommer til å ligge. 

Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

January 21, 2012, 01:13:34 AM #156 Last Edit: January 21, 2012, 01:17:54 AM by krøvel vellevold
Jeg har enda til gode å se hva som i sum er mer positivt med den 12-lag+cut-ordningen, enn med 16-lagsordningen. I beste fall kan man si at at man får litt mer spenning for noen av lagene i noen runder ca 2/3 ut i sesongen, men til gjengjeld kan man få fullstendig meningsløshet for noen av lagene i ti runder. I sum vil jeg hevde det går i "minus". Man kan si at det er gøyere å møte "de store" flere ganger, men det er også kjedeligere å møte "de små" flere ganger - hvis man havner på feil side av cuten. Og å møte samme lag fire ganger - og reise to ganger hver til de samme bortearenaene, vil jeg hevde gjør det hele mer kjedelig uansett om man havner over eller under cuten. Man kan si at det vil spisse serien, men det vil også føre til at færre nordmenn holder med noe lag på øverste nivå - noe som i praksis vil si at færre nordmenn vil bry seg om norsk serie. (Interessen for 1.div er jo betydelig lavere enn tippeliga). Og akkurat det er vel ikke målet til NFF. Når det da i tillegg blir enda flere kamper - og enda lenger sesong enn nå (tilskuertallene har jo rast etter at det ble 30 runder og sesongen gikk inn i vinteren i begge ender), så sitter jeg igjen med at det umulig kan være flere positive enn negative konsekvenser. Så lenge de beste lagene ikke moser de dårligste helg etter helg (selv S08 tapte sjelden med mer enn to mål), ser jeg heller ikke at de beste lagene får "for dårlig motstand".
Legg ned hele klubben!

hasunds

Til Krøvel og resten av republikken evt verda. Om du/De har lyst til å ha ein fot med i fotballnoreg så meld dykk inn Sk Brann i løpet av helga for å få røysterett på årsmøtet til SKB 23.02. Velkomen til ei fotballframtid grunna på medlemmene sine interesser og ikkje tilfeldige investorar på jakt etter høgast mogleg profitt.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Xminator

January 21, 2012, 06:16:33 AM #158 Last Edit: January 21, 2012, 06:19:31 AM by Xminator
Det var da ikke noe problem med sen-høst-kamper på Stadion i år til tross for ett år av den våte sorten. Men sesongen er dradd i lengste laget nå i begge ender, spesielt med tanke på lagene i innlandet og nord for polarsirkelen. Vestlandsmesterskap kan man i normalår drive med til jul.

Om jeg var Semb ville jeg spekulert mer på hvordan man kan gi klubbenes juniorlag bedre motstand. Kanskje bør NFF sponse reisene til de 32 beste juniorlagene i en 16-lagsserie (1. og 2. divisjon).

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on January 21, 2012, 06:16:33 AM
Det var da ikke noe problem med sen-høst-kamper på Stadion i år til tross for ett år av den våte sorten.
Legg ned hele klubben!

crm

Som Hasunds skriver, nå er det absolutt siste frist for innmelding i Sportsklubben for å ha stemmerett på årsmøtet. Hjelper lite å klage og syte på forum, her kreves det handling!

Les gjerne også artikkel på Barten om hvorfor det nå, mer enn noen gang, er viktig å engasjere seg som supportere: http://barten-hq.org/?page=artikler.php
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

crm

En uke til frist for innmelding av saker til årsmøtet i Brann. Her er det bare å kjøre på, folkens!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Xminator

Brann har ett forslag til Forbundet om at cupens borte/hjemme ikke skal trekkes i 6. runde, men at NFF skal bestemme hvilket lag som får hjemme/borte-kamp. Brann begrunner dette med at det er mer "rettferdig". Her er jeg totalt uenig. Man burde heller la loddtrekning avgjøre enda flere kamper. Det finnes overhode ikke noe mer urettferdig enn NFF's såkalte nøytrale avgjørelser.

I praksis vil jo være en kjempefordel å trekke ett dårlig nord-norsk lag tidlig. I cup-kamper der eliteserie og 1. divisjonslag møter hverandre burde hjemme/borte avgjøres med loddtrekning.

BA: Hasund Hunds forslag om mer forutsigbar terminliste får ikke støtte fra "styret". Det presiseres ikke hvilket styre - om det er Brann eller Forbundet.

I begge saker bør årsmøtet komme med en avklaring om Branns stemme på forbundstinget. Er desverre bortreist på dagen for å pleie gikten, så kan desverre ikke gi min stemme for noe som helst.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on February 09, 2012, 06:30:48 AM
Brann har ett forslag til Forbundet om at cupens borte/hjemme ikke skal trekkes i 6. runde, men at NFF skal bestemme hvilket lag som får hjemme/borte-kamp. Brann begrunner dette med at det er mer "rettferdig". Her er jeg totalt uenig. Man burde heller la loddtrekning avgjøre enda flere kamper. Det finnes overhode ikke noe mer urettferdig enn NFF's såkalte nøytrale avgjørelser.

I praksis vil jo være en kjempefordel å trekke ett dårlig nord-norsk lag tidlig. I cup-kamper der eliteserie og 1. divisjonslag møter hverandre burde hjemme/borte avgjøres med loddtrekning.



Loddtrekning blir feil. Det jevner seg kanskje ut over tid. Men hvor lang tid? 30 år? Hvis et lag som har hatt tre hjemmekamper trekker et lag som ikke har hatt noen hjemmekamper, så blir det teit hvis det ene laget da skal få sin fjerde hjemmekamp fordi de har flaks med trekningen. Jeg mener man bør fordele hjemme/borte etter antallet hjemme/borte i foregående runder, men droppe kilometermålingen hvis man står likt. Står begge lag med like mange hjemmekamper, så kan man heller trekke.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: Xminator on February 09, 2012, 09:22:35 AM


Det er jo ikke vanskeligere enn som følger:
1) 1. og 2. runde settes opp med elitelag på bortebane mot lokale lag fra lavere divisjoner. Altså slik som i dag.
2) 3.runde trekkes hjemme/borte for at utgangspunktet for de neste rundene ikke skal kunne bli partisk.
3) I 4.runde til semien: Det lag som har hatt færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Står begge lag likt, trekkes hjemme/borte.

Dermed vil man aldri oppleve at et lag som har hatt hjemmekamp i både 4.runde og kvarten får hjemmekamp i semien mot et lag som har spilt borte både i 4.runde og kvarten. Det må da vel være mest rettferdig?








Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er ikke vanskelig bortsett fra at NFF fortsatt vil blande inn reisetid/lengde.

Forslaget du er godt - bortsett fra at det ikke er det som ligger på bordet. Slik jeg skjønner det skal 6. runde (dvs semifinalen) avgjøres ut fra samme regler som nå.

Altså, enkelte lag vil ut fra geografisk plassering rent statistisk kunne få større sjanse for hjemmekamp i semifinalen.

Derfor bør årsmøtet legge føringer på Brann siden ledelsen i Brann allerede har gått inn for ett dårligere alternativ enn det Krøvel la frem nå.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on February 09, 2012, 11:38:45 AM
Det er ikke vanskelig bortsett fra at NFF fortsatt vil blande inn reisetid/lengde.

Forslaget du er godt - bortsett fra at det ikke er det som ligger på bordet. Slik jeg skjønner det skal 6. runde (dvs semifinalen) avgjøres ut fra samme regler som nå.

Altså, enkelte lag vil ut fra geografisk plassering rent statistisk kunne få større sjanse for hjemmekamp i semifinalen.

Derfor bør årsmøtet legge føringer på Brann siden ledelsen i Brann allerede har gått inn for ett dårligere alternativ enn det Krøvel la frem nå.


Reisetid/lenge vil ikke bli blandet inn hvis det blir slik som jeg har foreslått.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Har sendt Brann mitt forslag, og håper de også ser at det er et myyyyyyyye bedre forslag... ;-)
Legg ned hele klubben!

crm

Quote from: Xminator on February 09, 2012, 06:30:48 AM
BA: Hasund Hunds forslag om mer forutsigbar terminliste får ikke støtte fra "styret". Det presiseres ikke hvilket styre - om det er Brann eller Forbundet.

I begge saker bør årsmøtet komme med en avklaring om Branns stemme på forbundstinget. Er desverre bortreist på dagen for å pleie gikten, så kan desverre ikke gi min stemme for noe som helst.


Det er snakk om Forbundsstyret. Hva Brann skal mene i disse sakene blir en viktig diskusjon på årsmøtet, som du sier.

Tingpapirene med Forbundsstyrets innstillinger til de ulike forslagene finner du her: http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/2012/Tinghefte-2012/
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

crm

Aksjonen Fotball skal spilles i helgene har forhandlet frem seks ukers varslingsfrist for TV-kamper kommende sesong. Det er veldig bra!

Men: Forbundsstyret skriver at de går imot forslaget fra Hasunds Hund om seks ukers frist for omberamming fordi det vil bryte NFFs avtaleforpliktelser med media. Vil det si at de allerede har tenkt å bryte sine avtaleforpliktelser denne sesongen?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

RBH svarte at forslaget jeg la frem lenger oppe var godt, men at det er for sent å legge det frem på årets fotballting. Neste mulighet blir ikke før i 2014. Men blir det lagt frem på en skikkelig måte i 2014, kan jeg ikke skjønne at det kan nedstemmes. "Alle" må da være enige i at det er bedre å tilstrebe jevn fordeling av hjemme-/bortekamper ut fra disse kriteriene, i stedet for tull som reiselengder og reisetid - som i grunn går i favør de samme lagene hvert jævla år. Det sparer jo også NFF for kart- og kalkulatorutgifter.
Legg ned hele klubben!

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2012, 19:34:35 PM
RBH svarte at forslaget jeg la frem lenger oppe var godt, men at det er for sent å legge det frem på årets fotballting. Neste mulighet blir ikke før i 2014. Men blir det lagt frem på en skikkelig måte i 2014, kan jeg ikke skjønne at det kan nedstemmes. "Alle" må da være enige i at det er bedre å tilstrebe jevn fordeling av hjemme-/bortekamper ut fra disse kriteriene, i stedet for tull som reiselengder og reisetid - som i grunn går i favør de samme lagene hvert jævla år. Det sparer jo også NFF for kart- og kalkulatorutgifter.


Helt klart. Men sett det på blokken din så man får årsmøtevedtak på dette så snart som mulig. Det kan jo også legges føringer på hva Brann skal stemme. Forslaget fra forbundsstyret slik det er formulert nå er slik at det kanskje bør stemmes nei.

Man burde strengt tatt fått årsmøtet til å si noe om hvor mange lag som skal være i tippeligaen også. Og eventuelt andre saker som måtte dukke opp på fotballtinget.

paf

Quote from: Xminator on February 10, 2012, 11:13:45 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2012, 19:34:35 PM
RBH svarte at forslaget jeg la frem lenger oppe var godt, men at det er for sent å legge det frem på årets fotballting. Neste mulighet blir ikke før i 2014. Men blir det lagt frem på en skikkelig måte i 2014, kan jeg ikke skjønne at det kan nedstemmes. "Alle" må da være enige i at det er bedre å tilstrebe jevn fordeling av hjemme-/bortekamper ut fra disse kriteriene, i stedet for tull som reiselengder og reisetid - som i grunn går i favør de samme lagene hvert jævla år. Det sparer jo også NFF for kart- og kalkulatorutgifter.


Helt klart. Men sett det på blokken din så man får årsmøtevedtak på dette så snart som mulig. Det kan jo også legges føringer på hva Brann skal stemme. Forslaget fra forbundsstyret slik det er formulert nå er slik at det kanskje bør stemmes nei.

Man burde strengt tatt fått årsmøtet til å si noe om hvor mange lag som skal være i tippeligaen også. Og eventuelt andre saker som måtte dukke opp på fotballtinget.

Forslaget som ligger inne til Tingbehandling nå, og som Forbundsstyret støtter, er det Brann som har sendt inn. Det blir jo litt useriøst å endre på tingene annethvert år.

Xminator

Det er ikke useriøst om Branns årsmøte har ett annet syn på saken. Det er lov til å ombestemme seg.



dokken

Quote from: SK on February 13, 2012, 20:39:45 PM
Quote from: dokken on February 13, 2012, 20:09:50 PM


De er ikke på valg.


Jo, det er de. Alle er på valg på hvert årsmøte:

Paragraf 12: "Leder og nestleder velges enkeltvis. De øvrige medlemmer til styret velges samlet. Ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall.
Funksjonstiden er normalt 2 år, men alle valg skal gjøres hvert år."

http://www.brann.no/klubben/fakta-om-brann/klubbens-lover/

I fjor, da det kom to benkeforslag, ble dette gjort slik at alle medlemmene skrev ned navnet på tre av de fem som stilte til tre plasser. Dermed har alle styrekandidatene like stor risiko for å havne utenfor.

Men du har selvsagt rett i at det ville vært litt oppsiktsvekkende hvis valgkomiteen ikke hadde foreslått gjenvalg, så lenge de ønsker å fortsette og det normale er at alle sitter minst to år.

crm

Quote from: SK on February 13, 2012, 20:39:45 PM
De er ikke på valg.


Nja, ikke helt rett: "Funksjonstiden er normalt 2 år, men alle valg skal gjøres hvert år." Det vil si at alle er på valg, men det er jo altså ikke vanlig å kaste noen etter ett år.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

crm

Quote from: SK on February 13, 2012, 20:39:45 PM
Quote from: dokken on February 13, 2012, 20:09:50 PM


De er ikke på valg.


Ser forresten at det er lagt inn forslag fra Harald Andersen på endring av valgordning. Det vil nok bli en interessant diskusjon. Det er opp til fire forslag i ett, slik jeg tolker forslagsteksten.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Go Up