• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2012

Started by Atlin, December 13, 2011, 17:13:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Enig i den, Jonsson er nok det beste valget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on March 17, 2012, 16:55:50 PM
Quote from: roaldinho on March 17, 2012, 16:53:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 17, 2012, 16:50:18 PM
Quote from: Markmus on March 17, 2012, 16:42:55 PM
Hva faen er det Skarsfjord har misforstått?

Grunnen til at vi knuste Lillestrøm så knallhardt var at vi presset dem ganske høyt i banen, og dette presset var konstant. Nå ligger vi altfor lavt og det er bare tull at Austin skal ligge nede med midtstopperne - da kommer han ikke til sin rett.

Jeg tror dessverre det tidvis flotte spillet vi har hatt bare er et blaff. Nå er vi tilbake til poling.


Ja, Austin så dypt blir bare tull. Han er dårlig og vi er dårlig. Får tro det blir mindre poling med Jonsson på plass.


Det kan jo tenkes til at Skarsfjord ikke stoler helt på Grorud, som han selvsagt ikke bør heller etter hans oppvisning i 2012. Men om han ikke stoler på Grorud og dermed bruker Austin så deffensivt, hvorfor bruke Grorud i det hele tatt? Kunne jo brukt en av talentene istedenfor som har vist bedre takter enn Grorud. Bare min tankegang om hvorfor Austin er så deffensiv.


Han mener nok at han er bedre enn Grønner. Han har tross alt et litt større vurderingsgrunnlag.


Det har han,  helt klart.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Dommeren er vel den aller dårligste utpå der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Haha. Kommentatoren mener Kleiven gjorde et bra skuddforsøk... Som endte med innkast:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Hvem er han nye kommentatoren forresten? Thomas et eller annet? Forferdelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Haha, Larsen er en av de dårligste taklerene jeg har sett. Hjelpeløst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on March 17, 2012, 17:07:31 PM
Myhre? Hmm...


Nei. Utrolig tafatt og kjedelihg kommentator. I tillegg synes tv2 de har funnet seg en fin kameraplass, mellom to stolper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Elendig innhopp av Larsen. Bentley og Haugen har vist gode takter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Haugen har vel nesten vært vår beste etter innhoppet. Uten særlig konkurranse, riktignok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on March 17, 2012, 17:14:45 PM
Haugen har vel nesten vært vår beste etter innhoppet. Uten særlig konkurranse, riktignok.


Nest best etter en solid polsk målvakt. Elendig markering på Clarke på siste corner, men ellers viste han og mer defensivt enn Nordkvelle. Haugen var ikke voldsomt imponerende, men hevet seg over det båset de resterende utespillerne presterte. Totalt sett en elendig kamp av Brann der vi fortjente å tape. Haugen viser at vi trenger pasningsferdigheter i treeren bak Ojo

osoerli

Brann er iallefall ingen medaljekandidat.  Må nok inn å revidera tabelltipset mitt.  Dette var drit, drit kjedelig.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Quote from: osoerli on March 17, 2012, 17:19:15 PM
Brann er iallefall ingen medaljekandidat.  Må nok inn å revidera tabelltipset mitt.  Dette var drit, drit kjedelig.


Spot on, er jeg redd. Mye som gjenstår.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on March 17, 2012, 17:19:15 PM
Brann er iallefall ingen medaljekandidat.  Må nok inn å revidera tabelltipset mitt.  Dette var drit, drit kjedelig.


Hehe får litt flashbacks nå til mine reaksjoner til Nest/Sotra kampen i fjor ;)

krakra

Haugen burde starte mot RBK. Nordkvelle må ta seg sammen. Den eneste som kan være helt fornøyd etter denne oppkjøringen er Piotr, og kanskje Jonsson. Resyen har bare tidvis vært god nok. Eller ikke god nok i det hele tatt

Klaus_Brann

Det sa vel mange i fjor og, men i år mangler vi gjerne overraskelsemomentet. Får håpe det kommer seg neste helg, dog kan det fort bli en skral start med tap på Lerkendal og så valser blåtrøyene over oss i første hjemme.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on March 17, 2012, 17:22:44 PM
Det sa vel mange i fjor og, men i år mangler vi gjerne overraskelsemomentet. Får håpe det kommer seg neste helg, dog kan det fort bli en skral start med tap på Lerkendal og så valser blåtrøyene over oss i første hjemme.


Jeg er faktisk like nervøs for kampen mot Sandnes/Ulf som RBK-kampen. En typisk kamp for Brann å tape.

aleksanderhjelleseth

hva med demir? viste ingen verdens ting han heller? er veldig skuffet på at ikke skarsfjord har drillet fast angrepsmønster, langpolingen på ojo er dritt å se på. vi er brann, ikke lsk.

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 17, 2012, 17:25:36 PM
hva med demir? viste ingen verdens ting han heller? er veldig skuffet på at ikke skarsfjord har drillet fast angrepsmønster, langpolingen på ojo er dritt å se på. vi er brann, ikke lsk.


Nei, han viste ikke noe spesielt i dag dessverre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Nei, Demir var ikke bra i dag. Ikke offensiv for fem øre, og da kan vi like gjerne bruke Hassan. Dog skylder jeg heller dette på Skarsfjord enn på Demir, dette er en systemsvikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth


ostraume

Nordkvelle var ikke så verst han. Flere gode involveringer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Nordkvelle hadde ikke noe rom å løpe i, og siden han heller ikke er noe særlig til ballspiller kom Haugen langt mer til sin rett i mellomrommet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!



Xminator

Nordkvelle var den som skuffet mest. Austin er jo som normalt grei nok, men det manglet noe, nesten som han var litt ukonsentrert eller ikke helt i form.

Askar var den eneste av de offensive som kan få godkjent. Haugen gjør ett OK innhopp uten at det gjør oss spesielt mye bedre offensivt.

Vi har mange å velge mellom i de 3 offensive midtbanerollene. Jeg er redd for at ingen av dem er mer enn "ok". Det mangler det lille ekstra i den lagdelen. Så da blir Ojo ensom og de to defensive midtbanespillerene spilt veldig dype. Savnet av Guastavino vil gå rett inn i minus på mål og målgivende, og sannsynligvis koste Ojo ett par mål også. Denne myten om at hvem som helst scorer mange mål i OM-posisjonen virker å være tynn suppe.

Balansen i stallen og laget er ikke helt slik jeg helst ville sett den. De to offensive backene våre hadde nok kommet mer til sin rett med to angripere. Den optimismen som rådet etter den ene gode treningskampen vår tror jeg vi kan legge bort. Realistisk sett er dette ett midt på tabellen lag.

Spiller vi som dette i 30 kamper så blir det plassering godt under midten. Nå ble det ikke spilt om poeng, og en god start på serien vil løfte laget. Skulle vi derimot komme dårlig ut i starten så blir det fort en veldig tung sesong.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

March 17, 2012, 20:22:49 PM #1177 Last Edit: March 17, 2012, 20:24:33 PM by Giles
Var på Nadderud og det så ikke bra ut. Ubalansert lag, uten tydelig spillestil og dessverre uten de rette spillertypene til den formasjonen som er valgt.
I grunnen ser det ut til at spillerne ikke er gode nok uansett formasjon.
Forsvaret ble avslørt både som kollektiv og enkeltspillere.
På midten mangler en midtbanespiller både offensivt og defensivt som kan sette opp kombinasjonsspill og passere en mann om nødvendig.
I angrep ble Ojo sørgelig alene.
Bra at keeperen holder mål, men flaks varer ikke evig.
Pjotr- meget bra.
Sævarsson- slapp, men holder likevel middels standard.
Grorud- holder det nivået man kan forvente og det er ikke godt nok.
Zolt- grei, men ingen bauta.
Edin- svak defensivt og ingen hit offensivt heller.
Austin- ikke dominant, langt under pari, mangler kreative egenskaper.
Soko- temposvak og klarer ikke utnytte pasningsstyrken sin.
Mjelde- svak begge veier, er ingen venstreving, og ikke noe annet heller. Kaptein???
Nordkvelle- feilplassert, er indreløper og ingen ballsentral.
Askar- viste bra fart og forsøkte men manglet habile medspillere.
Ojo- null hjelp, med hjelp vil han score mange i år også.

Bentley- la han spille på det han kan og han vil levere.
Larsen- hvor blir det av selvtilliten?
Haugen- enten må han få spille klassisk 10er ellers får han problemer, men brukbar.
Niasse- har touch og steg, mangler noen å spille med.

Onside !!!

Følger vi "tradisjonen" med å stille opp på siste trening før serieåpning? Laget trenge det i år og kan det se ut som!

Willy Wonka

Sjakktrekk av Skarsfjord å kjøre to tøffe bortekamper som de siste treningskampene. Den første på en vanskelig bortebane og den andre på en bane som vi vil møte mye i starten(rufsete vårbane) Der er dette vi trenger å trene på. Defensiv struktur og kontringer på bortebane. Hjemme skal vi spille offensivt og fint. Dere kan like det eller ei, men jeg tror Brann kommer til å fremstå på to forskjellige måter i år. Kyniske, kjedelige og effektive på bortebane. Aggresive, sprudlende og kreative på hjemmebane.


krøvel vellevold

Quote from: Willy Wonka on March 18, 2012, 17:59:39 PM
Sjakktrekk av Skarsfjord å kjøre to tøffe bortekamper som de siste treningskampene. Den første på en vanskelig bortebane og den andre på en bane som vi vil møte mye i starten(rufsete vårbane) Der er dette vi trenger å trene på. Defensiv struktur og kontringer på bortebane. Hjemme skal vi spille offensivt og fint. Dere kan like det eller ei, men jeg tror Brann kommer til å fremstå på to forskjellige måter i år. Kyniske, kjedelige og effektive på bortebane. Aggresive, sprudlende og kreative på hjemmebane.



Men det er vel de fleste fornøyde med? Jeg driter i om vi fremstår kyniske og kjedelige på bortebane.  Der er det kun poeng som teller. I hvert fall til den dag vi er en naturlig seriefavoritt. Da bør vi gjerne kunne heve oss til å underholde borte også. Hjemme er det andre boller. I lengden holder det ikke med bare seire og poeng. Der må vi være et lag som underholder og forsøker å score - også når vi leder med ett eller to mål.
Legg ned hele klubben!

Christian

Enig med to siste talere. På Stadion skal Brann kjøre kamper og underholde, borte skal de ta poeng. Om det er slik det utvikler seg i år, har vi lite å klage over. Skal bli interessant å se om det slår til. Stadion-premieren i år er i så tilfelle en perfekt anledning å vise akkurat dette. Om vi ikke tar kontrollen mot Ulf, ser det ikke bra ut.

Nixon

Rød makt på Hansa

alden

Hvorfor bruker ikke A-laget Brann 2 som test-motstander? Forunderlig! I Brann 2 hadde de virkelig blitt satt på prøve. Skulle gjerne sett ett skikkelig oppgjør på Stadaen med Brann sitt A-lag mot Brann2.

Lister

Spilles vel ofte internkamper mellom Brann 2 og A-laget i forskjellige konstellasjoner. Om det er av interesse å kjøre en sånn kamp på stadion hvor begge lag er "toppet" blir en annen sak.

Ville blitt en sær supporteropplevelse å måtte heie på begge lag, men hadde sikkert vært morsomt det, om det hadde vært lønnsomt for Brann er vel heller mer tvilsomt.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Jeg tror det hadde vært interessant å se Brann mot Brann2 i en skikkelig treningskamp. To ganger 45 minutter. Så får vi se hvor talentene står i forhold til a-laget. Burde vurderes til sommeren. De gjør det sikkert på trening, men kunne fint lagt en ramme rundt det.

Nixon

Ingen dum ide i sommerpausen. Noen bør tipse Brann om det. Hva kunne man forventet av tilskuere i en sånn kamp? Opp mot 1000?

Og så kan de ta 150 kroner for å komme inn slik at alle grinebiterne her på forumet har noe å fylle sommerpausen med!:)
Rød makt på Hansa

Lister

Hadde lett betalt 150, sikkert en del andre som hadde gjort det samme. Tviler fortsatt på at Brann klarer å få det til å gå i pluss på billettinntektene alene, men det hadde vel kanskje vært mulig å få til en event i samarbeid med en sponsor.

Sommergrilling på staddaen og internkamp, lett.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Med RBH som grillkongen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det hadde vært storveis. Hadde blitt et lite sommerhøydepunkt hvis man hadde gjort det til tradisjon.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/brann-til-floro-etter-ferien/

Tradisjonen tro skal Brann til Florø i sommer. Sikkert kjekt for folk der oppe og sikkert for spillerne også, men blir det ikke mye tid i buss for noen få treninger og èn kamp mot et sammenrasket lokalt lag?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Wingfoot

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/thorstein-helstad-naer-retur-til-tippeligaen-3804656.html

Ser ut til at Helstad returnerer til Tippeligaen, for LSK.
Så han blir nok ikke å se i Brann-drakt igjen, men det er gjerne like greit (så lenge han ikke gjør det strålende for LSK da)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/sokolowski-starter-i-kveld/

Sokolowski tilbake fra start.

Og sannsynligvis snart tilbake på skadelisten...
Rød makt på Hansa

vebo

Forhåpentligvis. Med mindre Barmen spiller seg inn i 10'er-rollen.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Utrolig spennende backrekke vi stiller med.

kabelmann

Hva med disse to prøvespillerne? Trodde tanken var at de skulle få prøve seg i denne kampen, men de er jo ikke engang på benken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

De var her bare to dager.. ..på kjøtt og flesk, siden Brann hverkan "kan" eller vil kjøpe noen.
Tiocfaidh ár lá

aleksanderhjelleseth

Quote from: krakra on June 14, 2012, 17:04:44 PM
Utrolig spennende backrekke vi stiller med.


Den backrekken er fremtiden! og den er LYS!

Gulløl

June 14, 2012, 19:22:57 PM #1199 Last Edit: June 14, 2012, 19:25:30 PM by Gulløl
0-0 mot et sammenrasket Firda lag med 3-4-5 divisjonsspillere, jo nå tror jeg jammen gullet skal hem igjen :P. Hadde Brann møtt et lag av Brann 2 og Brann 3 spillere hadde de sannsynligvis møtt et sterkere lag. Dette Firda laget hadde vel ikke hatt en eneste trening i lag heller, og de fleste hadde vel vært på jobb og skole før kampen. En kan spørre seg om verdien av en slik langhelg der oppe i forhold til effektive treninger i Bergen. Men det har vel noe med det sosiale og sammensveising som blir "utrolig bra".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up