• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Norge ler av Brann-tifo

Started by Eivind, November 02, 2003, 15:36:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Eivind


Yngve

Eg må nesten få lov til  seie meg einig med deg der eivind. Det var jo latterligt i går, og i alle tilfeller ut i frå forventningane og kva som vart sagt frå tifo gjengen si side, der dei trong folk i dagesvis. Det kan då ikkje vere så vanskelig å spraye med to forskjellige fargar på eit kvitt laken. Det var sørgelig uprofft. Selvfølgelig reknar eg no med å få svar som manglar pengar, og at eg burde stillt opp om eg kan så mykje betre, men det er ikkje dette det handlar om no.

Det det handlar om no er om det skal være nokon vits å fortsette med det om det skal være på samme nivået som mot Vif. der dreit me oss ut.

Det må då være betre å opprette kontakt med andre klubbar ( gjerne svenske) og høyre korleis dei får til å lage kostnadseffektive og stilige tifos. inspirasjon må ein få frå ein plass, og svenskane er råe på tifos.

EIn annan ting, kvar var drakta i går, den burde om ikkje anna ha vore med, eller vert den berre dradd fram når det er tv kamp?

syns dykk burde brukt bl.a. mosaikk, slik som mot sogndal(?) trur eg der hansa skreiv Seyi, burde det vore geddi i går, brukt før, men betre enn ingenting.ser ganske så bra ut.

spør dykk meg, det er det ingen som gjere,mne eg svarar likevel: så meiner eg at bruk av skjerf og flagg burde vore meir aktivt inne på SS, det er stilig. oppfordre folk til å ta med seg skjerf og flagg,for dei finnst det mangen av rundt i heimane og bruk dei aktivt, det ser bra ut. Bruk stripes (trur det er det det heiter) hengande ned frå tribunetaket, i kombinasjon med profft laga flagg/plakatar ser det stiligt ut, og kan mest sannsynleg brukast om at i diverse kombinasjonar. og kor er alle flagga som var festa på hansa når den vart brukt, dei kan ein og bruke.

skal ein bruke konfetti, så må ein helst bruke meir enn i går, og helst og ikkje la alle småungane kasta det lenge før innmarsj.

Brann fekk mykje skryt for tifoen sin for eit par år sidan, kvem arrangerte dei? er det mogleg å starte eit samarbeid med dei, evt. plukke opp nokre tips?

og kva er planane for neste sesong? no har dykk 5 mnd på å samle inn pengar, rekrutere folk, få inspirasjon, og å verte betre. No funkar ikkje orsakinga om lite pengar, no har de alle moglegheitene til å komme opp på nivået til tvitullingane i Vif og lyn. dei er dyktige, dei ler av oss. det er flaut det!

og no kan det kun gå ein veg, oppover...

Formica

Så at VIF blusset inne blandt publikum. Har det kommet noe reaksjon på dette fra noe hold? Hvis nei, er det jo bare til å fyre løs neste sesong.

Yngve

No er det opp til NFF, Vif hadde mange bluss på stadion (og det såg tøft ut!), såg og at Tromsø hadde ein del bluss på lerkendal. straffar ikkje NFF dei, så seier dei at me har lov til å ha det på stadion neste år.

Yngve

No er det opp til NFF, Vif hadde mange bluss på stadion (og det såg tøft ut!), såg og at Tromsø hadde ein del bluss på lerkendal. straffar ikkje NFF dei, så seier dei at me har lov til å ha det på stadion neste år.

Erik

Jeg vet dere ble skuffet, og dere har lov til det... Vi jobbet med masse div ting, vi jobbet med og skaffe par tusen krepp ruller, fyrverkeri, par hundre roser til Geddi, men enten stoppet økonomien eller vi ikke fikk lov og bruke div ting... Dere spør etter penger osv, vi har sakt i hele år at vi ikke har penger, vi har et supporter team som er blitt slått konken og vi har ikke noe som kan støtte oss opp...

Mangel på fantasi osv ang tifoen har vi ikke, men vi har ikke penger og støtten til og klare det... Konfettien som ble brukt på lørdag har blitt klippet av frivillige folk som gjør "noe" for at vi skal få litt tifo enn ingenting, syns det er trist at folk skjeller oss ut pga vi gjør dritt arbeid osv, vi sitter på stadion og klipper til blemmene kommer på fingrene og dere er ikke happy nokk, eneste dere kan er og sitte på ræven og klage og ikke gjøre noe selv... Jeg vil bare takke alle de som har sittet på stadion på kveldene og klippet og stått på for at vi kunne få litt gratis tifo..

Dere nevnte blussingen til VIF, det som vil skjer er at Brann får en bot på ca 30000 på dårlig vakthold, og klanen får en bot på ca 40000 pga de blusset inni blandt folk... Det aller verste som kan skje etter Oslopakket blusset no på lørdag er at alt av bluss osv blir ulovlig og bruke inne på norske stadioner.. Det er en skam at andre supporterklubber skal ødelegge så mye for andre.. Trodde klanen hadde så mye IQ og gjøre at blussing ikke blir lov mer, men neida de fyrer i vei..

Sesongen 2004 håper vi i tifogruppen på at tifoen skal bli bedre, no har vi vinteren på oss til og planlegge, skaffe penger osv... Tifo gruppen som er no ble sammen satt i sommer så vi har ikke hatt så mye tid på oss... Men til alle som ikke liker det de har sett, beklager så mye og tusen hjertelig takk til alle som har vert med og hjelpet oss, håper vi har dere neste sesong og!!!

Tifo-gruppen..

LO

Quote from: "Erik"Mangel på fantasi osv ang tifoen har vi ikke, men vi har ikke penger og støtten til og klare det... Konfettien som ble brukt på lørdag har blitt klippet av frivillige folk som gjør "noe" for at vi skal få litt tifo enn ingenting, syns det er trist at folk skjeller oss ut pga vi gjør dritt arbeid osv, vi sitter på stadion og klipper til blemmene kommer på fingrene og dere er ikke happy nokk, eneste dere kan er og sitte på ræven og klage og ikke gjøre noe selv... Jeg vil bare takke alle de som har sittet på stadion på kveldene og klippet og stått på for at vi kunne få litt gratis tifo..

"Litt tifo" er ikke bedre enn ingenting. Ingenting er mye bedre enn "litt tifo". Slik du beskriver denne dugnaden får jeg forresten inntrykk av at dere har sittet og klippet konfetti med saks. Vær så snill og fortell meg at det ikke stemmer.

Erik

Saks og en del kalde pils funker greit det... Vi har en hel haug med gammel supporterblader som vi klippet i filler... tar litt tid og klippe opp 2*2 cm biter, vi er ikke som de på lerkendal som nesten bruker A4 arg til konfetti.... blir litt dumt!!

balle

blir ikke det nesten like tungvint som å male dassrullene og så rulle de inn igjen???

Erik

hehehe neida, dette som vi gjorde var bare på gøy.. vi har et kontor på stadion som vi bruker til alt mulig... så vi satt no der og maste og fyret :D

BL

kor var stordrakten? korfor låg "brann" OH-flagget borti svingen og ikke på store stå? manglet det ikke en del flagg? korfor svidde dere opp alt for mange bluss på molde kampen, ville no spart de til denne kampen eg...  :?:

men men, får satse på bedre opplegg til neste sesong...  :D
Hansa-
Felt Z

Kai-Olai

Det er jo ikke det samme med bluss når det er lyst..

Stoffi

Bluss ser bare dumt ut når de står på rekke og rad langs sidelinjen, rett og slett.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

JhonnyBeGood

Helt enig. Bluss hører hjemmet på tribunene ikke på banen.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Bergen Sin Gutt

Innfør lovløse tilstander på tribunene! Jag vaktene opp i trærne rundt gratishaugen! Bruk bluss og fyrverkeri på hver eneste kamp, hele kampen! Ta med øl og dram inn portene! Rable gal!

Lett overdrevet selfølgelig, men det er hvertfall lov å dagdrømme om litt bedre tilstander... ; )

KennethS

ser ikkje ut som det e kommet noen reaksjoner på at tromsø og vif supporterne blusset inne på tribunen i helgen, det betyr jo at Brann også kan gjøre det vel? neppe ser NFF noe de kan ta Brann på så gjør det det med engang. Men mener at vi burde kunne blusse inne på store stå, vi gjorde jo det hver gang før, aldri noen som har blitt skadet.
tå på Brann

Erik

ingen har blitt skadet, men hår og klær har fått merket det!! er ikke såå gøy det... men det er jo fett :D

JhonnyBeGood

Det var vel ikke ofte det.. Vi kliner på med bluss neste år. Det blir jævlig tøft, og skaper litt ekstra temperatur. :D
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

BL

ka med flagg??? en god del mellomstore flagg, kanskje to-stangs flagg...
folk må også lage litt liv, hoppe litt, drive litt på... ikke bare stå som noen tinnsoldater og kun bevege kjeften.
Hansa-
Felt Z

Grey

BL skrev:
Quoteka med flagg??? en god del mellomstore flagg, kanskje to-stangs flagg... folk må også lage litt liv, hoppe litt, drive litt på... ikke bare stå som noen tinnsoldater og kun bevege kjeften.


Det er da virkelig ingen som hinder deg i å gjøre dette..
Maybe a Greyhound could be my way

Lars

Til neste år vil det bli mye bedre TIFO. Grunnet resurser vi ikkje har hatt i år. Vi skal bruke vinteren meget effektivt og godt.

MVH
Lars
tifo gruppen

KennethS

ja, og det har de som har giddet og fulgt med på visst hele tiden, e lett og kritisere her inne, men ingen som gidd og gjøre noe for og hjelpe virker det som.
tå på Brann

brannfrik

va det ikkje snakk om at det skulle avholdes et TIFO-møte etter sesongslutt?

Erik

Joda, vi kommer sikkert til og ha et møte i fremtiden, vi sa ikke et møte et par dager etter serien, men dere må kulan litt... Vi må går igjenom ting og tang før vi sammler oss til et møte der vi vil sikkert be om tips og råd..

Erik

Tifo-gruppen

LO

Quote from: "Lars"Til neste år vil det bli mye bedre TIFO. Grunnet resurser vi ikkje har hatt i år. Vi skal bruke vinteren meget effektivt og godt.

Når tifogruppen lager konfetti med å klippe papir i 2x2 cm biter med saks så er det mer enn økonomiske ressurser som mangler. Når det gjelder blussingen i siste serierunde mener jeg å ha hørt at både Klanen og enkeltpersoner fra Isberget får straff i form av bøter. Det samme gjelder SK Brann og Rosenborg BK.

KennethS

tå på Brann

paf

Quote from: "LO"
Quote from: "Lars"Til neste år vil det bli mye bedre TIFO. Grunnet resurser vi ikkje har hatt i år. Vi skal bruke vinteren meget effektivt og godt.

Når tifogruppen lager konfetti med å klippe papir i 2x2 cm biter med saks så er det mer enn økonomiske ressurser som mangler. Når det gjelder blussingen i siste serierunde mener jeg å ha hørt at både Klanen og enkeltpersoner fra Isberget får straff i form av bøter. Det samme gjelder SK Brann og Rosenborg BK.


Det er vel to personer fra Isberget som har fått bot av politiet. NFF har ikke kommet med noen reaksjon ennå, men det er sannsynlig at den blir hard....

Erik

LO, hva er det gruppen mangler da?? du som vet så mye... fortell!!!!


Lars

For det første så kan eg garantere for at erfaring er det. For det andre så holder vi på å få kontakt med en Sør Europeisk klubb,(fler lag vil nok følge senere) da vi syns de "der nede" kan tifo bedre enn Trondheim og Bærum som du nevner, og kanskje få ting til som er nyskapende for Norge.

balle

Quote from: "Lars"For det første så kan eg garantere for at erfaring er det. For det andre så holder vi på å få kontakt med en Sør Europeisk klubb,(fler lag vil nok følge senere) da vi syns de "der nede" kan tifo bedre enn Trondheim og Bærum som du nevner, og kanskje få ting til som er nyskapende for Norge.


Trodde det var supporterene som drev med tifo???

Hvilken klubb er det???

BL

ka med å åpne en tifo-konto? kanskje noen bidrar litt av og til... taper ikke noe på det hvertfall
Hansa-
Felt Z

balle

Quote from: "Lars"For det første så kan eg garantere for at erfaring er det. For det andre så holder vi på å få kontakt med en Sør Europeisk klubb,(fler lag vil nok følge senere) da vi syns de "der nede" kan tifo bedre enn Trondheim og Bærum som du nevner, og kanskje få ting til som er nyskapende for Norge.


hvilken klubb lars???

C@Bøe_79

Tifo-gruppen har en konto,men den vil forbli tom til over nyttår.
Da vil den som har lyst få sette inn penger der:)

Når det gjelder klubbsamarbeid,er Siena og Perugia de to mest sannsynlige klubbene..

Og til den  som nevnte Trondheim,Oslo,Bærum og Aalesund som STORE tifo-byer,hahahahahaahahhaahahahahaahahahaahahaahahahahaahahahahahaahhahahahahahahahhahahahahhahahahahahahhahahhahahahahah HA!!

Vi har i de siste årene hatt minst like bra tifo som andre i Norge,men folk må få ræven med seg og hjelpe oss..
Man får ikke bra tifo av å klage,ta affære og gjør noe..
På nyåret blir det et møte for Bataljonen,der er vi også,kom og hør hva vi har og si og si hva du vil si...

Neste år blir 1000ganger bedre.tro meg..
Vi har også mer enn før fått Brann i ryggen,dette kan bli vanvittig bra HVIS folk hjelper..

Hilsen Christian
for Tifo-gruppen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Lars

Ved en misforståelse ble Siena og Perugia nevnt som de mest sannsynlige klubbene, vil bare opplyse om at disse er nesten uaktuelle. Klubben  vi har kontakt med er en større klubb en disse 2 , hvilken klubb det blir vil vi ikkje ut med før det er i boks,
Grunnen til det er at folk har prøvd og ødlegge for tifo gruppen ved flere anledninger derfor må mest mulig bli internt til ting er i boks.


Erik

LO fortell alt det andre de andre gjør bedre da?? Så Stabæk-Brann... Stabæk supporterene hadde 20 bluss?? kaller du det bra osv???

paf

Quote from: "Erik"LO fortell alt det andre de andre gjør bedre da?? Så Stabæk-Brann... Stabæk supporterene hadde 20 bluss?? kaller du det bra osv???

I år har våre tifoer vært ynkelige, fantasiløse og kjedelige. Resten av tifo-Norge har tatt store skritt fremover de siste årene, vi har tatt noen skritt tilbake.
Kjernen, Oddrane, Stormen, Stabæk Suport, Lyn-Bastionen, Klanen og KFL har alle arrangert tifoer som har vært større, mer vellykkede og mer nyskapende enn våre i år. Det virker i det minste resten av Norge samstemt på.
For meg virker det lite lovende når vår tifo-gruppe ikke i det minste er ydmyke nok til å se hvor dårlig det som er gjort i år har vært. Og dette handler ikke om kritikk men om å nullstille seg og se fremover mot neste år.

C@Bøe_79

Jeg og de andre kan være ydmyk og si at i år har det vært elendig,men vi ser også på forutsetningene for å lykkes..
Og der var det ingen forutsetning for oss,vi har prøvd og feilet i år..
Til neste år kommer vi sterkere tilbake,men vil trenge HJELP..
Vi er 4 stk i Tifo-gruppen vi klarer ikke dette alene,derfor vil vi ha et ide-møte slik at alle som vil kan si sine ideer..
Det er en del ting vi mangler for å sitte 100% igang med arbeid til neste sesong,men jeg kan forsikre at alle i Tifo-gruppen er klar over at i år har det vært DRITT...
Vi er 250% innstilte på å gjøre det bedre til neste år,vi har mye på papiret som ikke kommer frem før vi vet hvor vi står foran neste sesong..
Jeg skal være den første til å innrømme det var bedre tifo på Stadion i -99 enn i ettertid,men vi er villig til å ta opp kampen om å komme tilbake til der at folk omtaler oss som en av de 3store i Norge på tifo..
Dette trenger vi hjelp til,vi kan bare love at vi bedre i 2004 enn i 2003..

Norge kan le av oss uten at vi tar oss nær av det,men det blir tatt til ettertanke..

Konklusjon:Vi søg i år,men til neste år spytter vi ut og starter på nytt..
Vi har mye og rette opp,så det må bli noe spetakulære tifo-show til neste år skal dette gå veien..
Hvis flere stiller opp og støtter oss,så har ikke vi noen dårligere forutsetning til å lykkes enn andre..


Med vennlig hilsen
en ydmyk Christian
Tifo-gruppen

[/quote]
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Erik

Paf, jeg vet vi hadde ræva tifo i år... Det er ikke vansklig og finne det ut her inne... Men som han sier, vi er 4 stk... Vi kan ikke sørge for at vi skal lage et helvettes bra tifo osv.. Vi trenger hjelp til alt, hva vi trenger hjelp til kommer når vi vet mer... Hvis folk vil ha show må de støtte oss skikkelig, ikke bare slenge dritt osv..

Kan no si at BBB slengte dritt om et tifoshow vi hadde, mens Brann roste oss... Det sier litt om støtten da... Heller hjelp enn og sitt og klag ;)

BL

kanskje det er på tide å slutte å syte og klage... vi får heller se frem til neste sesong med bedre tifo  :D
Hansa-
Felt Z

Erik

Helt utrolig enig med deg ;)

LO


Erik

Joda mye bra der, det som var tidig er jo konfetien til Kjernen, har de klippet et A4 ark i 2?? men for all del skryt til alle, Spesielt til aafk.. VIF er jo noe for seg selv da.. Men vi kommer tilbake neste år;)

JhonnyBeGood

ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

KennethS

målet e vel og få tifo som fenger begivenheten på stadion der og da, som vi kan se tilbake på og være stolt over, og bli like gode som enga eller bedre spiller vel ingen rolle i denne sammenhengen.
tå på Brann

janos

Jeg Vil bare si til tifo gruppen, stå på.
Det er bedre at noen gjør noe i det hele tatt. det er bra det finnes ildsjeler som i det minste prøver å få noe til.

BRA JOBBA
[/quote]

Pulekenn

Jeg gir månedtlig 80.- til Amnesty og det samme til Naturvernforbundet.

Kan ihvertfall klare en femtilapp i måneden til TIFO-gruppen.
Så lenge det blir trukket rett fra kontoen, legger jeg ikke så ofte merke til det heller.

Regnestykke:
Hvis 100 stk har en lemtifapp i trekk til dette, blir det 5000.- i mnd.

Jeg aner ikke hvor dyrt et TIFO-arrangement er pr. kamp, men det vil vel hjelpe?
Den som har begge beina i bakken, står stille

janos


Erik

Trommene kan samene i Bodø få ha, skal ikke ha noen på stadion!!

Go Up