• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

AAFK - Brann Søndag 27.11.11 Kl 18:00

Started by hansastril, November 06, 2011, 02:07:33 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

aaleby

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper på hjemmebane med en målforskjell på 19-2.   Høyst middelmådig motstand?  tjaa..

aaleby

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 11:08:30 AM
To cupguller er selvsagt veldig bra, men det er strengt tatt ligaen som viser hvor god du er. 9. plass i TL er ikke imponerende.


Et eller annet sier meg at om Brann skulle spilt 8 ekstra kamper iløpet av noen sommermåneder, med påfølgende reise, ville også deres poengfangst blitt påvirket ;) 

Jose Arrogantio

Quote from: aaleby on November 28, 2011, 11:47:05 AM
Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper på hjemmebane med en målforskjell på 19-2.   Høyst middelmådig motstand?  tjaa..



Ja, å si at AZ er middelmådig motstand blir for dumt. Nederlandsk serie er milevis over Tippeligaen.

Middelmådig motstand for norske lag er lag fra likestilte ligaer, som den irske eller en eller annen østeuropeisk liga.

Suppegjøken

brann skal være glad for at ikke noen brannspillere fikk rødt kort, men ta av dere brannbrillene og se kampen i reprise, bare et lite tips. ps: LOL!!!

Aalesund ødela ikke for Branns medaljehåp.
Brann ødela sitt eget medaljehåp.

Lister

Stormen gjør sitt for å holde på sitt stempel som en gjeng med shitkids.

To feilaktige avgjørelse som fører til mål for mesta samt et klart straffespark dommeren velger å ignorere.

Tror dere skal være rimelig stille når det kommer til dommeravgjørelser.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Quote from: Jose Arrogantio on November 28, 2011, 12:09:46 PM
Quote from: aaleby on November 28, 2011, 11:47:05 AM
Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper på hjemmebane med en målforskjell på 19-2.   Høyst middelmådig motstand?  tjaa..



Ja, å si at AZ er middelmådig motstand blir for dumt. Nederlandsk serie er milevis over Tippeligaen.

Middelmådig motstand for norske lag er lag fra likestilte ligaer, som den irske eller en eller annen østeuropeisk liga.


Nederlandsk serie er klart bedre enn TL, det jeg mente var middelmådig europeisk klasse. Det er ikke akkurat Barcelona eller Bayern det er snakk om.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: Suppegjøken on November 28, 2011, 13:04:22 PM
brann skal være glad for at ikke noen brannspillere fikk rødt kort, men ta av dere brannbrillene og se kampen i reprise, bare et lite tips. ps: LOL!!!

Aalesund ødela ikke for Branns medaljehåp.
Brann ødela sitt eget medaljehåp.


Det er få ting som er mer patetisk enn motstandersupportere som invaderer andre forum for å trolle. For all del, opptrer du med eit minimum av modenhet og viser interesse for å diskutere er du meir enn velkommen.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 13:53:42 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 28, 2011, 12:09:46 PM
Quote from: aaleby on November 28, 2011, 11:47:05 AM
Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper på hjemmebane med en målforskjell på 19-2.   Høyst middelmådig motstand?  tjaa..



Ja, å si at AZ er middelmådig motstand blir for dumt. Nederlandsk serie er milevis over Tippeligaen.

Middelmådig motstand for norske lag er lag fra likestilte ligaer, som den irske eller en eller annen østeuropeisk liga.


Nederlandsk serie er klart bedre enn TL, det jeg mente var middelmådig europeisk klasse. Det er ikke akkurat Barcelona eller Bayern det er snakk om.


Nei, men man må da se på nivået på lagene seg i mellom, ikke i relasjon til andre lag, når man snakker om prestasjonene til lagene som spilte. Om Aalesund hadde slått AZ hadde det vært en sterk prestasjon selv om Barca hadde gjort det samme.

ostraume

Absolutt, men så vant de heller ikke. Poenget mitt var at trenergeniet Rekdal ble pisset på og sendt hjem med 0-6.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 14:25:54 PM
Absolutt, men så vant de heller ikke. Poenget mitt var at trenergeniet Rekdal ble pisset på og sendt hjem med 0-6.


Han var faktisk ikkje til stades på nokon av dei to kampane grunna dødsfall i nær familie - trur eg.

aaleby

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 14:25:54 PM
Absolutt, men så vant de heller ikke. Poenget mitt var at trenergeniet Rekdal ble pisset på og sendt hjem med 0-6.


Vi vant, men riktignok bare på hjemmebane.  AaFK var en keepertabbe unna å vinne med overbevisende 2-0 og var soleklart bedre enn nederlenderne akkurat i den kampen.  Forøvrig handler det ikke om å bli pisset på når man møter et ekstremt ballbesittende lag som AZ på en hjemmebane hvor de så godt som aldri taper, en uke etter at de fikk stoltheten såret noe så inni hampen (treneren var cocky så det holdt på forhånd).  Ingen trener kunne tryllet akkurat den dagen.  Overmakten var for stor. 

Men at Rekdal er ufeilbar er selvsagt langt i fra tilfelle.  Bl.a presterte han å sette opp tre midtstoppere i bortekampen i Nederland.  En konstellasjon som var fullstendig ukjent for spillerne og bare skapte enda mer kaos i forsvaret.  En fullstendig skivebom.


Christian

Quote from: tøffelhelten on November 28, 2011, 01:13:10 AM
Og da kan vi gratulere våre helter i NFF som forærte bronsen til RBK. I vårsesongen var RBK helt ute av form, men våre venner i NFF visste råd. Hva med å utsette en haug med kamper slik at disse kan bli spilt omtrent et halvt år senere, når RBK igjen er i form?

Vet ikke hvor mye poeng RBK tjente på dette stuntet, men kan fort ha vært seks poeng eller mer...

Ikke det at jeg er imot å utsette kamper, men jeg synes det er høl i hodet å utsette dem i månedsvis.

Det mest interessante her er jo at RBK fikk flyttet minst én kamp til etter overgangsvinduet. Altså ikkje bare ut av en dårlig periode, men med forsterket stall. Av og til gjør NFF det for enkelt å konspirere rundt bartepakket...

Lister

Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: Lister on November 29, 2011, 15:40:01 PM


Helt enig. Spillere må få karantene i de kampene de skulle hatt karantenen i.

For øvrig har mange av flyttingene vært unødvendige. Greit nok hvis man har spillere på landslagsoppdrag, men e-cup spilles tross alt midt i uken og ligaen spilles i helgen. Er det e-cup på onsdag, så spill kampen på den helgedagen som er lengst unna. Det er noe jævla svineri å flytte på kamper. Rosenborg dro jo enorme fordeler av denne flyttingen siden de fikk flyttet kamper bort fra en periode hvor de var i elendig form, og så fikk spille dem når de var i flytsonen.

Hadde kampene blitt spilt når de egentlig skulle spilles, så er jeg 100% sikker på at Brann hadde vært #3 i år.
Ka du ve?

stig

Ble ikke en helge-kamp i sommer utsatt slik at Rbk kunne dra til  Europa for å spille en treningskamp, eller spiller hukommelsen meg et puss?
Nettsideansvarlig

Markmus

Ka du ve?

roaldinho

Quote from: stig on November 29, 2011, 16:25:36 PM
Ble ikke en helge-kamp i sommer utsatt slik at Rbk kunne dra til  Europa for å spille en treningskamp, eller spiller hukommelsen meg et puss?


Det stemmer. En jævla treningskamp. Det er helt utrolig!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

hansastril

Hadde en diskusjon med en bart om akuratt dette. Han mente at dette var en ulempe for de, og at NFF alltid var imot RBK. Dette var på zachen etter cup tapet og merket eg ble godt irritert!
Stolt og kry

Lister

Viser jo hvilke prioriteringer NFF har når det kommer til tippeligaen.

Ren treningsplass for lokomotiv norge.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: hansastril on November 29, 2011, 17:24:31 PM
Hadde en diskusjon med en bart om akuratt dette. Han mente at dette var en ulempe for de, og at NFF alltid var imot RBK. Dette var på zachen etter cup tapet og merket eg ble godt irritert!


hehe, bra de har selvinnsikt ;)
Ka du ve?

Go Up