• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Christian on July 04, 2012, 11:38:53 AM
De tjener vel på det helt økonomisk, antar eg. Klart det blir billigere for alle om de deler design på sidene. Om det er en totalpakke med teknisk drift, servere og det hele, må det jo være en gunstig pakke.

Å skille seg ut er vel ikkje det helst store poenget all den tid folk flest bare er innom sidene til sin egen klubb.


Endres avtalen helt da? Før var det jo antall klikk som avgjorde hvor mye hvert lag tjente på det, så selvfølgelig var det et stort poeng å skille seg ut. Dessuten er det helt ute at alle skal ha likt design.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dons599

July 06, 2012, 06:43:49 AM #801 Last Edit: July 06, 2012, 06:50:03 AM by dons599
brann.no sine gamle sider, som også er nevnt for noen innlegg siden,  så gikk man inn på "sesong"- og deretter" branns kamper", så fikk man full oversikt, og ikke minst tidspunkt og hvilke kanaler som sender kampen.

Dette finner jeg ikke på den nye siden, er det noen som har noe tips om hvor jeg finner en liknende greie?



Jepp: http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/TV-kamper/

Brann_ruler

Brann har rammefaktorer som burde gi betydelig mer sportslig suksess. Vi spiller kjedelig, er fornøyd med å holde oss i tippeligaen og har en "djerv" målsetning om å prestere i 2015.

Dagens ledelse og trener har ikke evnet utvikle klubben sportslig. De kan vise til reduserte utgifter og endel lokale ungutter som får noen minutter som innbyttere. Men samtidig mindre entusiasme/ tilskuere, færre investorer og mindre inntekter.

Selv om vi bruker midler på spillerutvikling, så bruker vi fremdeles mye penger på A-laget. Resultatene er overhode ikke i samsvar med de pengene som brukes. Pt i 2012 har vi blitt gjort til latter hver helg av tromsø, hønefoss, haugesund, sandnes.


Belfort

Quote from: Brann_ruler on July 08, 2012, 15:00:32 PM
Brann har rammefaktorer som burde gi betydelig mer sportslig suksess. Vi spiller kjedelig, er fornøyd med å holde oss i tippeligaen og har en "djerv" målsetning om å prestere i 2015.

Dagens ledelse og trener har ikke evnet utvikle klubben sportslig. De kan vise til reduserte utgifter og endel lokale ungutter som får noen minutter som innbyttere. Men samtidig mindre entusiasme/ tilskuere, færre investorer og mindre inntekter.

Selv om vi bruker midler på spillerutvikling, så bruker vi fremdeles mye penger på A-laget. Resultatene er overhode ikke i samsvar med de pengene som brukes. Pt i 2012 har vi blitt gjort til latter hver helg av tromsø, hønefoss, haugesund, sandnes.




Det er jo det som er så utrolig skamfullt. Vi blir gjort til latter i pølse og silde byer som knapt har bystatus. At man ikke er mer flau over det i idrettsveien er ikke til å fatte og begripe.

Falkman

Quote from: Belfort on July 08, 2012, 15:34:40 PM
Quote from: Brann_ruler on July 08, 2012, 15:00:32 PM
Brann har rammefaktorer som burde gi betydelig mer sportslig suksess. Vi spiller kjedelig, er fornøyd med å holde oss i tippeligaen og har en "djerv" målsetning om å prestere i 2015.

Dagens ledelse og trener har ikke evnet utvikle klubben sportslig. De kan vise til reduserte utgifter og endel lokale ungutter som får noen minutter som innbyttere. Men samtidig mindre entusiasme/ tilskuere, færre investorer og mindre inntekter.

Selv om vi bruker midler på spillerutvikling, så bruker vi fremdeles mye penger på A-laget. Resultatene er overhode ikke i samsvar med de pengene som brukes. Pt i 2012 har vi blitt gjort til latter hver helg av tromsø, hønefoss, haugesund, sandnes.




Det er jo det som er så utrolig skamfullt. Vi blir gjort til latter i pølse og silde byer som knapt har bystatus. At man ikke er mer flau over det i idrettsveien er ikke til å fatte og begripe.


eliteserien en en kokkos-liga, og nivået er så lavt, at tilfeldigheter og flaks spiller en langt større rolle en ramme-betingelser.

Xminator

Vi er akkurat der vi stort sett har vert hele tiden siden vi rykket opp sist. Ikke helt i stand til å utnytte potensialet.

Det er pussig at man ikke har lagt frem tall som viser hvordan man gjør det i forhold til budsjett. Noen tiår oppspart magefølelse sier at noe er riv ruskende galt i klubben.

"Alle" var så strålende fornøyde ved sist årsmøte. Jeg mener fortsatt det var en tabbe å ikke riste i organisasjonen når det sittende regimet var ferdige med å rydde opp i egne feil. Jeg tror Brann er bedre tjent uten duoen Moldestad og Bruun Hansen frem mot 2015.

haak

I media er/har det vært det krise i LSK, VIF og Viking.
Hvorfor er det så stille i media om Brann og den elendige vårsesongen vi har hatt.
Har Brann blitt så kjedelig at færre og færre bryr seg?

krøvel vellevold

July 09, 2012, 08:05:36 AM #807 Last Edit: July 09, 2012, 08:07:43 AM by krøvel vellevold
Og hvem andre enn Stabæk er åpenbart dårligere enn oss?

Vi får krysse fingrene for at vi også klarer å havne foran Sogndal og Ulf til slutt.

Slik jeg ser det, kan vi havne hvor som helst fra 6.plass til 15.plass. Stabæk tror jeg skal gå bra å holde bak, og jeg tror MFK, RBK, Godset, FKH og TIL er en blanding av for sterke og for langt foran til at vi kan hamle opp med dem. Men det er dritjevnt fra 6. til 15.
Legg ned hele klubben!

Xminator

July 09, 2012, 08:39:54 AM #808 Last Edit: July 09, 2012, 08:42:27 AM by Xminator
Og det kunne vi gjort noe med. En spiller som Huseklepp hadde satt fart i det offensive i Brann. Det alene hadde løftet Brann opp i det øvre skiktet av disse lagene fra 6. til 15. plass. Det kunne også gitt en liten mulighet for å utfordre 3. plassen, selv om 9 poeng til RBK normalt er for mye. Vi har også napp i en ny cupfinale, og rent bortsett fra å ikke rykke ned så er det den viktigste delen av sesongen så lenge vi ikke kan nå medaljeplass.

Akkurat nå ligner Brann mer på ett lag som kan slite i bunnen av det skiktet mellom 6. og 15. plass.

haak

Når LSK kan signere spillere i hytt og pine må vel vi kunne få 1 ny spiller i Huseklepp?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

July 09, 2012, 09:33:13 AM #811 Last Edit: July 09, 2012, 09:35:22 AM by krakra
Dersom den defensive holdningen og kjipe fotbaloen vedvarer vil nok en eventuell Husekleppeffekt være kortvarig. Vi kan godt spille kjedelig og tape kamper med Huseklepp. Det betyr ikke at jeg ikke ønsker Huse. Han ville vært en klar forsterkning, men jeg tror det er naivt å tro at vi kan kjøpe oss ut av problemene klubben har. Vi trenger nye folk inn. Folk med entusiasme og ambosjoner, samt kompetansen til å nå ambisjonene. Folk som ønsker å bli best så fort som mulig, men som samtidig evner å tenke langsiktig. Folk som vil underholde og engasjere. Vår egen Solskjær. Jeg tror Deila kan være mannen. Samtidig er det greit å ta seg tid til å finne den rette og vente til etter sesongen. Vi rykker ikke ned. Skulle vi hentet Deila er det jo en fordel at han får denne sesongavslutningen i sekken.

osoerli

Har dei ikkje rÃ¥d til Ã¥ henta Huseklepp, har dei iallefall ikkje rÃ¥d til Ã¥ skifta trenar etter sesongen.  Skars har vel kontrakt ut 2014-sesongen?  Eit trenerskifte vil vel heller neppe gje same inntektsauken som Kleppen, iallefall pÃ¥ kort sikt.  Sjølom pÃ¥ lengre sikt vil jo ein trenar som gjer oss gull etter gull sjølsagt vera gull verdt.  Men det er jo litt meir usikkert.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

July 09, 2012, 09:49:07 AM #813 Last Edit: July 09, 2012, 09:51:28 AM by krakra
Det kommer jo an på treneren. Får vi inn en storfisk som folk har troen på kan føre oss dit vi hører hjemme kan det få en større effekt enn Huseklepp. Folk elsker jo Huse, men er usikner på at han alene vil gi folk troen på noe stort fra Brann. Vi var jo ganske dårlige sist han spilte her.

Men det er klart. Sparkes Skars er det mest sannsynelige at vi henter Arne Sandatø eller Knut Tørum. Det gir neppe den store optimismen. Deila er vel bob bob. Tar han gull i år tror jeg han vil tilføre en god del entusiasme. Men tar han gull er han nok veldig urealistisk. Det er han forsåvidt allerede

ostraume

En slik "storfisk" finnes vel knapt? Aldri i verden om Deila hadde ført til at Stadion ble rent ned av publikum. Og han er, som du sier, uansett ikke realistisk Ã¥ fÃ¥. Bedre Ã¥  bruke penger (om de fins) pÃ¥ spillere, som Huseklepp, enn pÃ¥ Ã¥ kaste treneren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Blir neppe nedrent av publikummere av en Husekleppsignering heller. Skarsfjord er såpass svak at jeg tror det vil koste mer å skaffe en stall som underholder og kjemper om medalje under hamm enn en trener som kan få dagens stall til å underholde og kjempe om medaljer jevnlig, inkludert eventuelle nødvendige forsterkninger.

Tar Deila seriegull i år ville han nok skapt entusiasme. En trener som tar seriegull med drittlaget Godset og er kjent for underholdende fotball og dyktighet med unge spillere. Hadde Brann vist et snev av ambisjoner kunne vi nok fristet ham også. Ingen tvil om at Brann skal ha mer å by på enn Godset

Joggi Bogga

Deila er nok god, men en storfisk i den middels fotballinteresserte bergensers øyne, er han definitivt ikke.
Mjelde, Drillo og en eller annen virkelig stortrener ala Marcelo Lippi, tror jeg er de eneste som kunne fått 5000 ekstra på hver kamp resten av sesongen.

Vi kan derimot skape vår egen trenerlegende hvis vi henter riktig mann. En fyr med sult og ideer som er på vei opp. Helst fra utlandet, og for guds skyld ikke en resirkulert middelmådighet som har vunnet noe i en av de åtte klubbene han har haltet seg gjennom.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Tom C

Tror det er urealistisk at Skarsfjord må gå, så lenge vi ikke går på en kjemperekke med tap. Tror styret i Brann ser på det med litt andre øyne enn vi som vurderer det utenfra. Det er nok andre faktorer enn underholdende spill som veier tyngst for dem, vil jeg tippe.

Jeg takker forøvrig gjerne ja til en ny trener, men tror en Husekleppsignering vil være det som kan booste Brann mest på kort sikt.
Aldri mer Obos....

Onside !!!

Quote from: Tom C on July 09, 2012, 11:14:22 AM
Tror det er urealistisk at Skarsfjord må gå, så lenge vi ikke går på en kjemperekke med tap. Tror styret i Brann ser på det med litt andre øyne enn vi som vurderer det utenfra. Det er nok andre faktorer enn underholdende spill som veier tyngst for dem, vil jeg tippe.

Jeg takker forøvrig gjerne ja til en ny trener, men tror en Husekleppsignering vil være det som kan booste Brann mest på kort sikt.


Om ikke en trener blir vurdert etter resultater og spill har ikke det styret noe som helst i en fotballklubb å være, spesielt ikke i Brann!

Tom C

Alt er ikke svart-hvitt. Selv om vi ikke har heng på toppen pr i dag, så er det fremdeles kort vei opp til øvre halvdel. Og selv om du og jeg synes det er talentløst å være fornøyd med å havne blant topp 5-6, så er det ikke sikkert at styret ser det som noe uholdbart. Spesielt ikke såpass nært etter at alle kluter ble satt inn for å fikse Branns grusomme økonomi. Kan hende de til og med tenker at Brann nå er på vei til å komme på rett kjøl etter den økonomiske hestekuren, og uten at det koster oss et nedrykk for å få det til.

Ikke vet jeg, men jeg prøver ihvertfall å se saken fra deres side. Har forresten til gode å høre et realistisk forslag til hvem som bør overta etter Skarsfjord. Tror aldri Deila gidder å komme over fjellet for å ta over et bunnlag, spesielt ikke etter å evt å ha ledet godset til sitt første seriegull på et par og førti år.
Aldri mer Obos....

Bekkenes

Noen som vet hvor lang kontrakt Skarsfjord har?
Han greier å gjøre det som 30 år som supporter og jojo kamper ikke har greid, drepe interessen min for Brann.

Tom C

Forresten noen som vet om bank-kontoen til Zolt er blitt noe feitere etter helgens kamp? I disse kamp-fiksingstider mener jeg? Han er vel forresten ikke den eneste som burde gås litt nærmere etter i sømmene av Brann-gjengen.

I denne settingen så blir man jo tankefull både når det gjelder alle "tabbene" til Jarstein, og fair-play scoringen til Mjelde...
Aldri mer Obos....

Xminator

Eller for den del bommen til Nordkvelle.

osoerli

Quote from: Tom C on July 09, 2012, 12:41:15 PM
Forresten noen som vet om bank-kontoen til Zolt er blitt noe feitere etter helgens kamp? I disse kamp-fiksingstider mener jeg? Han er vel forresten ikke den eneste som burde gås litt nærmere etter i sømmene av Brann-gjengen.

I denne settingen så blir man jo tankefull både når det gjelder alle "tabbene" til Jarstein, og fair-play scoringen til Mjelde...


Feilpasningen til Zsolt var kanskje litt mistenkeleg ja.  PÃ¥ ei anna side var neppe oddsen for Hønefoss-seier særleg høge.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

KEO

skal vi først snakke om kampfiksing i Brann så bør jo Skars stå høyt på mistanke listen ... å gjøre så mye talenløst med ett lag er faktisk meget mistenksomt:-)
Nu kør vi!

Gepard

Er det ikke rart ? Viking og Lsk, to klubber som det har stormet enormt rundt i Ã¥r, er to poeng bak oss. I bergen er alle kjempefornøyd.  2015.

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on July 09, 2012, 19:58:56 PM
Er det ikke rart ? Viking og Lsk, to klubber som det har stormet enormt rundt i Ã¥r, er to poeng bak oss. I bergen er alle kjempefornøyd.  2015.


Har vel vært mer storm rundt dem fordi de har satset mer enn vi har.

vebo

Quote from: Gepard on July 09, 2012, 19:58:56 PM
Er det ikke rart ? Viking og Lsk, to klubber som det har stormet enormt rundt i Ã¥r, er to poeng bak oss. I bergen er alle kjempefornøyd.  2015.


Hvem er fornøyd?
Tiocfaidh ár lá

Joggi Bogga

Det var jo flere av oss som forventet en kraftig nedtur i år. Derav den litt slappe holdningen til å krisemaksimere. I Lillestrøm var det, etter forholdene, en enorm optimisme i vinter.

Samtidig har bataljonen, såvidt jeg har forstått, inntatt et standpunkt om å støtte klubben lojalt uansett hvilke tullebukker som har fått oppgaven med å lede den. Blir lite stoff for krisemaksimerende journalister av slikt.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Brann_ruler

Quote from: Jose Arrogantio on July 09, 2012, 20:28:58 PM
Quote from: Gepard on July 09, 2012, 19:58:56 PM
Er det ikke rart ? Viking og Lsk, to klubber som det har stormet enormt rundt i Ã¥r, er to poeng bak oss. I bergen er alle kjempefornøyd.  2015.


Har vel vært mer storm rundt dem fordi de har satset mer enn vi har.


LSK og FFK satset mer??? LSK har hentet mye spillere, men hvem er det som bruker mest penger på lønn og overganger? Iallefall ikke FFK. Uten å sjekke og dobbeltsjekke tviler jeg på at LSK bruker veldig mye mer i lønn enn oss også...

Vi hentet Soko, Askar, Nordkvelle og ny kaptein før sesongen. Er ikke det å satse?

Gepard

Hvertfall ingen i Idrettsveien som bryr seg

Jose Arrogantio

Quote from: Brann_ruler on July 09, 2012, 20:55:28 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 09, 2012, 20:28:58 PM
Quote from: Gepard on July 09, 2012, 19:58:56 PM
Er det ikke rart ? Viking og Lsk, to klubber som det har stormet enormt rundt i Ã¥r, er to poeng bak oss. I bergen er alle kjempefornøyd.  2015.


Har vel vært mer storm rundt dem fordi de har satset mer enn vi har.


LSK og FFK satset mer??? LSK har hentet mye spillere, men hvem er det som bruker mest penger på lønn og overganger? Iallefall ikke FFK. Uten å sjekke og dobbeltsjekke tviler jeg på at LSK bruker veldig mye mer i lønn enn oss også...

Vi hentet Soko, Askar, Nordkvelle og ny kaptein før sesongen. Er ikke det å satse?


LSK hentet inn flere profiler og det ble gjort stort nummer i media ut av satsingen deres. Vi har satset litt vi også, men ikke på en måte som fikk media til å slå opp øynene.

FFK har jeg ikke nevnt, så skjønner ikke hvorfor du bringer opp dem.

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler on July 09, 2012, 20:55:28 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 09, 2012, 20:28:58 PM
Quote from: Gepard on July 09, 2012, 19:58:56 PM
Er det ikke rart ? Viking og Lsk, to klubber som det har stormet enormt rundt i Ã¥r, er to poeng bak oss. I bergen er alle kjempefornøyd.  2015.


Har vel vært mer storm rundt dem fordi de har satset mer enn vi har.


LSK og FFK satset mer??? LSK har hentet mye spillere, men hvem er det som bruker mest penger på lønn og overganger? Iallefall ikke FFK. Uten å sjekke og dobbeltsjekke tviler jeg på at LSK bruker veldig mye mer i lønn enn oss også...

Vi hentet Soko, Askar, Nordkvelle og ny kaptein før sesongen. Er ikke det å satse?


Det står vel egentlig LSK og Viking der, ikke FFK.
Nei, det synes jeg ikke er å satse veldig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2012, 21:34:52 PM
Quote from: Brann_ruler on July 09, 2012, 20:55:28 PM


Vi hentet Soko, Askar, Nordkvelle og ny kaptein før sesongen. Er ikke det å satse?


Det står vel egentlig LSK og Viking der, ikke FFK.
Nei, det synes jeg ikke er å satse veldig.


Jo, i norsk tippeliga anno 2012 er dette å satse veldig mye. Sammenlignet med de som ligger foran oss på tabellen, HFK, Hønefoss, Sandnes Ulf, TIL, og Godset, så er dette storsatsing.
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

July 09, 2012, 22:51:59 PM #834 Last Edit: July 09, 2012, 22:53:35 PM by Jose Arrogantio
Quote from: nero on July 09, 2012, 22:24:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2012, 21:34:52 PM
Quote from: Brann_ruler on July 09, 2012, 20:55:28 PM


Vi hentet Soko, Askar, Nordkvelle og ny kaptein før sesongen. Er ikke det å satse?


Det står vel egentlig LSK og Viking der, ikke FFK.
Nei, det synes jeg ikke er å satse veldig.


Jo, i norsk tippeliga anno 2012 er dette å satse veldig mye. Sammenlignet med de som ligger foran oss på tabellen, HFK, Hønefoss, Sandnes Ulf, TIL, og Godset, så er dette storsatsing.


Vi satset ikke på navn som setter fantasier spesielt i sving, med mulig unntak av Nordkvelle, i motsetning til LSK som hentet spillere som Vaagan Moen, Andersson, Ramovic og Ramovic. Media gjorde dessuten mye ut av satsningen til LSK.

Og uenig i at vi satset spesielt mye. Det vi gjorde var å hente:

Askar, en hardtarbeidende, men ellers ganske ubemerkelig spiller fra Fredrikstad som var relativt billig;
Soko, som knapt hadde hatt spilletid siste året og ble løst gratis fra sin gamle klubb;
Nordkvelle, som slet deler av forrige sesong på benken og også kom gratis;
Demir, som det riktignok var en del hype rundt, men var vel også vår største satsning med en grei overgangssum;
Jonsson, som var et solid kjøp, men som kom gratis og nok ikke er på veldig høy lønn.

Ikke noen skyhøy satsing dette, selv i Tippeligasammenheng. Lagene du sammenligner oss med har mye lavere omsetning og budsjett enn oss, så burde være selvsagt at vi satser mer enn dem.

Brann_ruler

OK FFK... Skjønner ikke hvorfor jeg fikk dem inn når det vitterlig står viking. Men poenget er at jeg synes brann satser temmelig hardt. Og vi får igjen kjedelig fotball, i bestefall middelhavsfarer plassering og mange alle er såre fornøyd med det. Spesielt de som leder skuten....

Sindre32

Quote from: Brann_ruler on July 09, 2012, 22:54:32 PM
OK FFK... Skjønner ikke hvorfor jeg fikk dem inn når det vitterlig står viking. Men poenget er at jeg synes brann satser temmelig hardt. Og vi får igjen kjedelig fotball, i bestefall middelhavsfarer plassering og mange alle er såre fornøyd med det. Spesielt de som leder skuten....


Nå har spillet bedret seg betydelig de siste kampene, periodevis har vi spilt meget bra fotball. Hvis vi mot formodning skulle klare å holde det oppe i mer enn 30-40 minutter per kamp, så kan det bli morsomt etter hvert. Det er lov å tro på julenissen.

Jose Arrogantio

July 09, 2012, 23:58:51 PM #837 Last Edit: July 10, 2012, 00:12:13 AM by Jose Arrogantio
QuoteOg vi får igjen kjedelig fotball, i bestefall middelhavsfarer plassering og mange alle er såre fornøyd med det. Spesielt de som leder skuten....


At styret eller ledelsen er fornøyd med den nåværende tabellplasseringen, eller kommer til å være fornøyd med en negativ trend inntil 2015 har jeg ingen tro på, uansett hva de skulle si utad.

Er det nok jeg ikke vil er det at ledelsen skal skape mer negativitet rundt klubben ved å gå til media med kritikk av Skarsfjord så lenge han ennå er sjef i klubben. Sånt skal ordnes bak kulissene.

nero

July 10, 2012, 07:07:16 AM #838 Last Edit: July 10, 2012, 07:13:15 AM by nero
Quote from: Jose Arrogantio on July 09, 2012, 22:51:59 PM


Jo, i norsk tippeliga anno 2012 er dette å satse veldig mye. Sammenlignet med de som ligger foran oss på tabellen, HFK, Hønefoss, Sandnes Ulf, TIL, og Godset, så er dette storsatsing.
]

Vi satset ikke på navn som setter fantasier spesielt i sving, med mulig unntak av Nordkvelle, i motsetning til LSK som hentet spillere som Vaagan Moen, Andersson, Ramovic og Ramovic. Media gjorde dessuten mye ut av satsningen til LSK.

Og uenig i at vi satset spesielt mye. Det vi gjorde var å hente:

Askar, en hardtarbeidende, men ellers ganske ubemerkelig spiller fra Fredrikstad som var relativt billig;
Soko, som knapt hadde hatt spilletid siste året og ble løst gratis fra sin gamle klubb;
Nordkvelle, som slet deler av forrige sesong på benken og også kom gratis;
Demir, som det riktignok var en del hype rundt, men var vel også vår største satsning med en grei overgangssum;
Jonsson, som var et solid kjøp, men som kom gratis og nok ikke er på veldig høy lønn.

Ikke noen skyhøy satsing dette, selv i Tippeligasammenheng. Lagene du sammenligner oss med har mye lavere omsetning og budsjett enn oss, så burde være selvsagt at vi satser mer enn dem.


Ja, jo, de klubbene jeg nevnte har mye, mye, lavere budsjetter enn oss, men likevel ligger de foran oss på tabellen. Det er jo nettopp det som er problemet. Vi satser mye mer enn dem, men vi får jo ikke resultater av satsingen!
Lions led by donkeys.

Xminator

For å oppsummere litt. Det har vert jobbet med stallen den siste sesongen. Det må fortsatt jobbes med stallen i de neste overgangsvinduene. Vi mistet likevel mye offensiv slagkraft med Guastavino. Vi kan få den igjen med Huseklepp.

Austin er på vei ut døren, det kan man ikke ignorere og tro løser seg selv. Og vi må vel etter en kort opptur for Bentley begynne å innse at vi må se etter en venstrekant også.

ostraume

Tja, med Bentley og Larsen så er det vel grei dekning på venstrekanten?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking


Xminator

Quote from: ostraume on July 10, 2012, 11:31:11 AM
Tja, med Bentley og Larsen så er det vel grei dekning på venstrekanten?


Det hadde vert dekning med Sanne også, men man skal helst ha 11 fotballspillere og en benk som takler skader og gir treneren taktisk spillerom. Kurven til Bentley er desverre på nedgående igjen. Det er grenser for hvor lenge man skal vente på ham. Om det er en spiller man aktivt skulle prøve å selge så er det Bentley og en skrytevideo fra de gode kampene på slutten av vårsesongen. Det er kynisk, men sjansen for at han fortsetter i luntetempo og ikke forlenger kontrakten han heller er stor.
Og å trekke inn Larsen er ønsketenking. Det er fortsatt ikke vist noe fra den kanten som tilsier at han noengang blir bedre enn det 15 av 15 andre eliteserielag stiller med.

ostraume

Hva har Tom Sanne med saken å gjøre? Han jobber i Statoil.

Rimelig latterlig vurdering av Bentley. Etter å ha vært en av våre beste spillere i vårsesongen skal han nå selges etter to svake kamper? Og hvem skal kjøpe? Skal vi gi han til Odd for å så jakte en ny venstrekant?

Dette er en posisjon hvor vi har god TL-kvalitet i Bentley samt en av våre fremste talenter i bakhånd. Altså god dekning. Om Bentley blir solgt må vi selvsagt forsterke, men han har kontrakt i 2 og et halvt år til, så om vi skal forsterke er det kanskje en idè å se til andre posisjoner på banen?

Vi har f.eks 3 DMer, der en er en kjeks og en annen er på vei bort. Her trengs forsterkninger. Vi har en(!) spiss som passer til rollen i formasjonen. Han har 1,5 år igjen. Her må forsterkes. Vi har, i beste fall, to habile midtstoppere. Her må forsterkes, helst med høy klasse. Vi har en høyrekant av grei klasse, ingen backup, her må forsterkes.

Jeg ville altså forsterket på DM, midtstopperplass, spiss og høyrekant får jeg så til venstrekanten, der vi faktisk har god dekning.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

QuoteRimelig latterlig vurdering av Bentley. Etter å ha vært en av våre beste spillere i vårsesongen skal han nå selges etter to svake kamper? Og hvem skal kjøpe? Skal vi gi han til Odd for å så jakte en ny venstrekant?


Og før de to gode kampene? Det er ett mønster der, og det er ikke at Bentley er stabilt god. Det som gjør ham aktuell er at vi faktisk kan få solgt ham på grunnlag av de gode kampene og 5 målene i vår. Tenker mer på Danmark/Sverige/Belgia enn til en annen tippeligaklubb. Bentley er salgbar, det er ikke spillere som Larsen, Haugen eller Mjelde.

Grunnlaget er som følger. Vi skal beholde Ojo. Vi skal ha inn Huseklepp.

På midtstopperplass har vi 4 etablerte spillere som vi kan glemme å selge, kanskje med unntak av Zsolt og ett eget stortalent.

DM må forsterkes den dagen Austin blir solgt eller stikker etter sesongen.

Spissplassen er løst med Huseklepp og om man ikke får jernteppe og selger Ojo for å få det til.

På høyrekanten har vi Askar som ett etablert valg.

Så da står jeg igjen med venstrekanten som den posisjonen der det er størst potensiale for en bedre lagspiller om vi får inn Huseklepp. Om vi får inn Huseklepp åpner jo det også for at vi får inn en 10'er og bruker Huseklepp til venstre.

Så på ønskelisten min står det Huseklepp, venstrekant/10'er og en backup for Ojo.

ostraume

Om Bentley blir solgt til Danmark, Sverige eller Belgia så helt klart, ny venstrekant inn, men jeg ser ikke et slikt salg som særlig realistisk.

Om Huseklepp kommer håper jeg han tar 10er-rollen, selv om det betyr at vi har tre OMer til overs. Og Huseklepp inn løser slett ikke spissplassen, han kan jo ikke ta Ojo-rollen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Nei det er ikke veldig realistisk, men det er slik jeg ser det den eneste spilleren som er i nærheten av salgbar uten at det får dramatiske konsekvenser.

Ett salg av Ojo er jo mer realistisk, men konsekvensen er sportslig katastrofe. Det blir svært vanskelig å finne en spiller som direkte erstatter Ojo. Det må eventuelt være å legge om til 4-4-2 eller en annen formasjon med to rene spisser igjen. Det var jo ikke så lett å finne en erstatter for Bakke i den rollen heller...

Huseklepp kan sikkert tilføre 10'er rollen noe, men det er mer slik han ville spilt uavhengig av om det er høyre/venstre/midt i 4-2-3-1. Om man kunne fått tak i en spillertype som Barrantes/Borges i 10'er rollen og brukt Huseklepp til venstre så hadde det vert ett mye bedre Brann enn med Huseklepp sentralt og Bentley til venstre. Huseklepp er også mye bedre om Skarsfjord insisterer på å bytte kantspillerene, Bentley til høyre er ofte pinlig å se på.

Det er en liten mulighet for at Nordkvelle er på vei mot noe, men både Haugen og Mjelde har vist at de ikke løser 10'er rollen optimalt denne sesongen. Selv om Bentley ikke blir solgt ser jeg for meg at det blir Huseklepp-Nordkvelle-Askar som er Skarsfjords løsning offensivt.

Spelaren

Eg meiner det er for seint for Haugen. Han burde ha blitt hentet mens han fortsatt herjet for Løv-Ham i adeccoen, og hivd utpå i våre kamper for å umiddelbart få kjennskap til TL mens han hadde godformen inne. Tøvet med å la det trekke ut i evigheter, med alt det forstyrrende og prestasjonshemmende maset mediene bygger opp før han blei utprøvd var mislykket. Hans overgang til Brann blei større av at han gjekk frå store mengder speletid og god form, til lange pauser - vinteropphold med dertilhørende dødtid og eit steg som blei større og større.

I overført betydning, noen ganger er det bedre å hoppe uti det, avstanden frå 10-meteren blir ikkje mindre ved å stå og trippe på stupebrettet i evigheter.
GÃ¥ av.

Markmus

Tilbøyelig til å være enig med deg der, Spelaren. Høres i alle fall ganske logisk ut.
Ka du ve?

krakra

Enig. Får håpe de har læft av sine fekl og lar Finne.prøve seg mer nå.som toppformen er inne.

Go Up