• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Ellers, når det kommer til rullering i fht spilletid er det jo bare å se på Osdals eminente blogg: De aller fleste spillerne står med ca 600 minutter. Fire spillere står med over 900 (nestemann på listen er Mjelde med 688): Sævarsson, Korcsmar, Askar og Ojo. Av disse var det én som ble "hvilt" i kampen mot AaFK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Xminator on May 24, 2012, 11:26:16 AM
Ser Skarsfjord prøver å skjule seg bak Bentleys suksess, og at det er fordi Bentley kan spille anderledes uten Guastavino. Det er tull. Bentley's godspill er ett resultat av Bentley. Ikke spillestil. Jeg kan godt se for meg at han hadde vert ENDA bedre nå om Guastavino hadde spilt i 10'er-rollen.


Nja. Det er vanskelig å si. Det er ikke uvanlig at spillere tar steget ut av skyggen når andre viktige forsvinner. Slik Huse gjorde etter Helstad, og Guastavino etter Huse.(selv om Guastavino var ok med Huse også)

dudo

Jeg tror ikke de tok steget ut av skyggen fordi de andre forsvant. For Huse var det en naturlig utvikling, for Guastavino var det lettere med en som Ojo.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nja. De får jo viktigere roller i angrepet. Guastavino spesielt fikk ballen oftere.

krakra

Quote from: ostraume on May 24, 2012, 08:03:22 AM
Hva er vanskelig å forstå med denne strukturen?
Nei, det er ganske enkelt å forstå. Det er kanskje også en årsak til at det lugger. Vi er avslørt. Ojo er langt mer pakket inn enn i fjor, og da har vi lite å gå på. Ikke minst når heller ikke OMen fungerer.

Ellers så er jeg ikke enig i at skader fører til strukturelle feil. Alle kan slå en crosspasning mot Sævarsson, eller løpe rundt Ojo og  vente på andreballer. Forskjellen blir jo at vi oftere feiler i det vi prøver på, men når crosserne ikke kommer(eller løpene), og når midtbanespillerne er milevis unna Ojo når ballen kommer, eller når forsvaret ser ut som en slalomløype, eller når det nesten er en kvart banelengde mellom midtbanen og forsvaret defensivt så er det strukturmangler som ikke kan tilskrives skadene.

dudo

Jo, men innkjøringsperioden er også viktig. Begge de du nevner har så mye kvaliteter at de var "dømt" til å få gjennombruddet sitt. Et gjennombrudd jeg tror de også ville fått selv om de hadde andre stjerner i laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on May 24, 2012, 10:11:53 AM
Jeg tror vi (jeg) har falt litt definisjonsfellen. Det jeg mener er mangel på struktur er dette med alt for stor avstand mellom lagdelen, og innad i lagdelene. Det var riktignok litt bedre i går, så det kan det hende de jobber godt med. I så måte må jeg protestere på ditt pt 2. Jeg tror du nevner OMen i nærheten fordi det er slik en SKAL løse en slik situasjon. Sannheten er at OM hittil i år har ligget hjelpesløst langt unna Ojos dueller, utenom Mjelde i 2. omgang mot Sogndal.


For stor avstand mellom lagdelene er absolutt et problem, helt enig i det. Og det er gjerne også formasjonen sin feil, da man har en offensiv 3er som kan føle seg fritatt for å jobbe hjem. Arsenal, som jeg antar er Skarsfjord sin inspirasjon, sliter med det samme.

Også helt enig i at OMen har vært alt for langt unna Ojo i mange kamper. Der ligger at Haugen ikke ikke mestrer rollen, i motsetning til Mjelde. Om det er meningen at Haugen skal gjøre noe annet, og mer sexy, så er ikke det så lett å få øye på.

Quote from: krakra
Nei, det er ganske enkelt å forstå. Det er kanskje også en årsak til at det lugger. Vi er avslørt.

Ellers så er jeg ikke enig i at skader fører til strukturelle feil. Alle kan slå en crosspasning mot Sævarsson, eller løpe rundt Ojo og  vente på andreballer.


Enig i det første, vi er avslørt. Om noe så er vår struktur for lett, for primitiv. Når det gjelder det andre så skulle en tro du hadde rett, men det virker ikke slik. Ref det vi ar sett av Fakiri, Mjelde, Kvelle som DM, og Haugen som OM.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Tror ikke Akabueze hadde gjort det bedre med Gusavinho, selv om jeg selvsagt ikke kan være sikker. Man kan ikke glemme det samarbeidet mellom Gustavinho og Ojo, de spilte ekstremt mye sammen og det var ikke ofte de inkluderte de andre. Syntes det ble for mye av dem, men nå som Gustavinho er borte blir det mer lagspill offensivt og Akabueze kan få mer ball og vise hva han er god for.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Godset, Molde og Haugesund er Norges tre beste lag for øyeblikket. Latterlig!

roaldinho

Quote from: krakra on May 24, 2012, 19:36:56 PM
Godset, Molde og Haugesund er Norges tre beste lag for øyeblikket. Latterlig!


Men imponert av Hønefoss som klarer å utligne i Haugesund med 10 mann og ta med seg 1 poeng.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Belfort

Quote from: krakra on May 24, 2012, 19:36:56 PM
Godset, Molde og Haugesund er Norges tre beste lag for øyeblikket. Latterlig!


Det sier alt om hvor elendig kompetanse som sitter i storbyklubbene. Hadde dette vært næringslivet så hadde Bruun og hans middelmådige kollegaer vært sparket for lengst

Spelaren

Quote from: Belfort on May 24, 2012, 21:22:21 PM
Quote from: krakra on May 24, 2012, 19:36:56 PM
Godset, Molde og Haugesund er Norges tre beste lag for øyeblikket. Latterlig!


Det sier alt om hvor elendig kompetanse som sitter i storbyklubbene. Hadde dette vært næringslivet så hadde Bruun og hans middelmådige kollegaer vært sparket for lengst


Og så hadde dei flagget oss ut til eit lavkostland :p .
Gå av.

storB

Quote from: krakra on May 24, 2012, 11:38:48 AM
Quote from: Xminator on May 24, 2012, 11:26:16 AM
Ser Skarsfjord prøver å skjule seg bak Bentleys suksess, og at det er fordi Bentley kan spille anderledes uten Guastavino. Det er tull. Bentley's godspill er ett resultat av Bentley. Ikke spillestil. Jeg kan godt se for meg at han hadde vert ENDA bedre nå om Guastavino hadde spilt i 10'er-rollen.


Nja. Det er vanskelig å si. Det er ikke uvanlig at spillere tar steget ut av skyggen når andre viktige forsvinner. Slik Huse gjorde etter Helstad, og Guastavino etter Huse.(selv om Guastavino var ok med Huse også)


Mener Bentley selv sa at det var vanskeligt å spille med Gustav (ego??) og at det var lettere å få ballkontakt for ham etter Gustav forsvant.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Bentley har selvsagt hatt ett behov for å forklare manglende prestasjon, slik Skarsfjord nå har ett behov for å ikke få fokus på hvorfor Bentley ikke fikk spille mer tidligere.

Jeg tror som sagt Bentley ville fått denne oppturen med eller uten Guastavino, men at Brann totalt sett hadde vert betydelig bedre offensivt med en 10'er som Guastavino (eller PVM...).

Huff

Quote from: Xminator on May 25, 2012, 10:16:28 AM
Bentley har selvsagt hatt ett behov for å forklare manglende prestasjon, slik Skarsfjord nå har ett behov for å ikke få fokus på hvorfor Bentley ikke fikk spille mer tidligere.


Hvorfor skulle Skars ha dette behovet? Bentley fikk klippekort med eng gang han var spilleklar i fjor og spilte vel mellom ti og femten kamper der han varierte mellom, dårlig og ikke særlig bra, før han ble forvist til benken.

Henki

Peee teee er det bare de fire øverste lagene som har scoret flere mål enn oss denne sesongen, men vi har bare to lag bak oss når det gjelder innslupne mål. Jeg har liksom litt følelsen av at vi sitter og snakker om gedigne mengder innslupne mål hver eneste sesong.

Jeg kan ikke fitte og begrape at det ikke skal være mulig å kunne sørge for ihvertfall et minimum av defensiv organisering. Når man som oftest må score to mål for i det hele tatt å få poeng er det ikke vanskelig å se hva (fortsatt) er hovedproblemet i Brann.
Ballen skal fremover!

Xminator

Ikke tenk tanken en gang. Jeg er mest redd for at Skarsfjord tenker det samme som deg og gjør Brann til ett enda mer kjedelig fotball-lag.

kabelmann

Etter LSK- og Sogndalkampene har vi sluttet å skape målsjanser. 10 sjanser mot hvert av de to nevnte lag ble til en enkelt sjanse borte mot Aafk, tre hjemme mot FFK og en borte mot TIL.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hansakongen

Quote from: kabelmann on May 29, 2012, 19:43:41 PM
Etter kampen mot TIL.


Jeg viste igrunnen før første spark på ballen i den kampen kom til og bli lite sjanser til brann av mange grunner hovedgrunnen snøvær og elendige spillerforhold på skøytebanen når været er som værst der oppe i det kalde nord. Kunstgress burde vært bannlyst sør for tr.heim greit nordpå. Men riktig skal vel være riktig Når Bodø/glimt har en hall de kan trekke inn og spille i og Alta spiller vel inne uansett årstid. Så mener jeg at Tromsø burde vært pålagt og ha en reserve bane i forholdt til Alfheim. De trekker jo ikke så mange tilskuere så en hall med plass til 3000-4000 mener jeg de fint kunne klare. Dette var kanskje litt utenom emnet i tråden. Kanskje dette burde vært plassert i kamp tråden i stedet for. 

Xminator


StuckedPaaOstlandet

Vi har ikke spillere til å spille med to spisser, 4231 er egentlig helt likt som 4411 om vingene går litt tilbake slik de ofte gjør. Formasjon har i grunn ingenting å si, alt har med hvilke bevegelser spillerne har øvd på. Skal vingen skjære inn fra siden eller gå helt ut å legge innlegg, skal spisser møte, eller gå i bakrom osvosv.

Xminator

Da får vi skaffe oss spisser til 4-4-2. Om vi nå skulle få hjem igjen Huseklepp, så HAR vi spisser til 4-4-2, vil sannsynligvis skape betydelig mer i 4-4-2, men har en trener som ikke kommer til å spille 4-4-2 om vi ligger på nedrykk med 10 strake kamper uten seier.

dudo

Om vi får Huseklepp betyr det fint lite om vi kaller det 4-4-2 eller 4-2-3-1 så lenge han og Ojo okkuperer de sentrale plassene i den offensive kvartetten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Quote from: Xminator on May 31, 2012, 15:24:07 PM
Da får vi skaffe oss spisser til 4-4-2. Om vi nå skulle få hjem igjen Huseklepp, så HAR vi spisser til 4-4-2, vil sannsynligvis skape betydelig mer i 4-4-2, men har en trener som ikke kommer til å spille 4-4-2 om vi ligger på nedrykk med 10 strake kamper uten seier.


Vil heller ha Huseklepp i en OM rolle enn som spiss. Skal han være sidemannen til Ojo og prøve å plukke ned stussen fra ham i en spissrolle så blir det veldig mye frustrasjon ala Haugen (løpe imellom). En så god spiller som Kleppen bør få løpe med ballen og gå på mål enten sjøl eller ved å slippe den til Ojo, eventuelt vingene som trekker inn i feltet.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Dette kommer ikke som noen bombe på noen, regner jeg med, men uansett:

@OptaNor
804 - Ingen har slått flere langpasninger enn Brann i årets Tippeliga, nærmest er Hønefoss med sine 790.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on May 31, 2012, 18:00:28 PM
Dette kommer ikke som noen bombe på noen, regner jeg med, men uansett:

@OptaNor
804 - Ingen har slått flere langpasninger enn Brann i årets Tippeliga, nærmest er Hønefoss med sine 790.


Understreker bare at klubben er på villspor i forhold til hva publikum ønsker. Noe må gjøres!

vebo

Quote from: storB on May 31, 2012, 16:35:31 PM
Quote from: Xminator on May 31, 2012, 15:24:07 PM
Da får vi skaffe oss spisser til 4-4-2. Om vi nå skulle få hjem igjen Huseklepp, så HAR vi spisser til 4-4-2, vil sannsynligvis skape betydelig mer i 4-4-2, men har en trener som ikke kommer til å spille 4-4-2 om vi ligger på nedrykk med 10 strake kamper uten seier.



Vil heller ha Huseklepp i en OM rolle enn som spiss. Skal han være sidemannen til Ojo og prøve å plukke ned stussen fra ham i en spissrolle så blir det veldig mye frustrasjon ala Haugen (løpe imellom). En så god spiller som Kleppen bør få løpe med ballen og gå på mål enten sjøl eller ved å slippe den til Ojo, eventuelt vingene som trekker inn i feltet.


Huse blomstret som bakromsspiss i det han tok over etter Helstad. Jeg vil definitivt ha han på linje med Ojo. Gjerne litt foran han også om det skal polest opp.
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Quote from: dudo on May 31, 2012, 18:00:28 PM
Dette kommer ikke som noen bombe på noen, regner jeg med, men uansett:

@OptaNor
804 - Ingen har slått flere langpasninger enn Brann i årets Tippeliga, nærmest er Hønefoss med sine 790.


Faktisk overraskende for meg. At vi lå i øvre halvdel på denne statistikken var som ventet. Men altså helt på topp? Ikke bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Nå regnes vel Austins crossere som langpasning også, og de er underholdende nok i seg selv...

dudo

Quote from: Xminator on June 04, 2012, 09:14:09 AM
Nå regnes vel Austins crossere som langpasning også, og de er underholdende nok i seg selv...


De utgjør vel muligens 3%. Fullstendig irrelevant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Quote from: Nixon on June 04, 2012, 12:18:42 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article238951.ece

Troppen er mer eller mindre skadefri.


Sokolowski er også klar, så da kan barmen hive på seg grilldressen igjen, benken kaller. sukk.

Spelaren

Quote from: vebo on June 04, 2012, 09:03:43 AM
Quote from: storB on May 31, 2012, 16:35:31 PM
Quote from: Xminator on May 31, 2012, 15:24:07 PM
Da får vi skaffe oss spisser til 4-4-2. Om vi nå skulle få hjem igjen Huseklepp, så HAR vi spisser til 4-4-2, vil sannsynligvis skape betydelig mer i 4-4-2, men har en trener som ikke kommer til å spille 4-4-2 om vi ligger på nedrykk med 10 strake kamper uten seier.



Vil heller ha Huseklepp i en OM rolle enn som spiss. Skal han være sidemannen til Ojo og prøve å plukke ned stussen fra ham i en spissrolle så blir det veldig mye frustrasjon ala Haugen (løpe imellom). En så god spiller som Kleppen bør få løpe med ballen og gå på mål enten sjøl eller ved å slippe den til Ojo, eventuelt vingene som trekker inn i feltet.


Huse blomstret som bakromsspiss i det han tok over etter Helstad. Jeg vil definitivt ha han på linje med Ojo. Gjerne litt foran han også om det skal polest opp.
Gå av.

blobby winters

QuoteSokolowski er også klar, så da kan barmen hive på seg grilldressen igjen, benken kaller. sukk.


Slapp av. To kamper (maks 3) til så er Soko skadet igjen. Det kan vi nesten garantere. Men, at Skars faktisk bruker Barmen som back up til Soko i stedet for El Fakiri er mer usikker

vebo

Quote from: Spelaren on June 04, 2012, 20:11:57 PM
Quote from: vebo on June 04, 2012, 09:03:43 AM
Quote from: storB on May 31, 2012, 16:35:31 PM
Quote from: Xminator on May 31, 2012, 15:24:07 PM
Da får vi skaffe oss spisser til 4-4-2. Om vi nå skulle få hjem igjen Huseklepp, så HAR vi spisser til 4-4-2, vil sannsynligvis skape betydelig mer i 4-4-2, men har en trener som ikke kommer til å spille 4-4-2 om vi ligger på nedrykk med 10 strake kamper uten seier.



Vil heller ha Huseklepp i en OM rolle enn som spiss. Skal han være sidemannen til Ojo og prøve å plukke ned stussen fra ham i en spissrolle så blir det veldig mye frustrasjon ala Haugen (løpe imellom). En så god spiller som Kleppen bør få løpe med ballen og gå på mål enten sjøl eller ved å slippe den til Ojo, eventuelt vingene som trekker inn i feltet.


Huse blomstret som bakromsspiss i det han tok over etter Helstad. Jeg vil definitivt ha han på linje med Ojo. Gjerne litt foran han også om det skal polest opp.


Nei, da måtte selvsagt Ojo hold seg noen meter bak ;)
Tiocfaidh ár lá

krakra

Hareide som sportssjef!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Diverse statistikken jeg har rasket sammen fra VG sine sider (de viser bare kamp for kamp og ikke totalene):



Grafer med trend:



Ser i alle fall ut til at vi er på vei i riktig retning ;)
Ka du ve?

krakra


vebo

Der var den ja. Designet NFF pålegger alle TL-klubber.
Tiocfaidh ár lá

kabelmann

Rimelig dårlig design.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Sindre32

Den var faen meg helt jævlig.

Jose Arrogantio

Vi hadde et herlig design før dette tullet. Null poeng i å tvinge oss til å skifte.

Klaus_Brann

Helt greit design, det er ikke problemet.  Problemet er at NFF jobber i mot klubbene ved å innføre dette dritet. Alt blir et produkt som skal strømlinjeformes og gjøres slik de vil ha det. Helt utrolig st klubbene godtar dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

Helvetes dritt-design. Hadde akkurat klart å akseptere det designet vi hadde. Hvis jeg trykket på knappen "Sesongen" tidligere så fant jeg alle kampene for alle lagene i Tippeligaen. Resultatet på kampene som allerede har blitt spilt samt tidspunkt og TV-kanal for de kampene som ikke har blitt spilt. Veldig nyttig. Går det an å finne noe tilsvarende på denne siden?

Faen ta NFF. Hva i all verden gjorde at de skulle pålegge oss dette? Noen her som vet hva de tjener på det?

viks

Nå kan jeg endelig se videoer på ipad/iphonen min

Ellers understøttes strømlinjeforming av produkt beskrivelsen. Til og med 2 divisjons klubber får jo like nettsider..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Utmedsnolken

Var det ikke norsk toppfotball (klubbene selv) og ikke nff som inngikk denne avtalen?
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

I så fall er det helt utrolig. Hva tjener klubbene på å kun skille seg ut med farger og nyhetsinnhold?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian


dudo

Jeg synes alle bedrifter i hele landet burde tvinges over på denne løsningen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up