• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Det irriterer meg at "stjernene" i tippeligaen alltid snakker om hvordan de ser på Molde, RBK og VIF som intressant. De nevner ikke Brann. Vi var der i 2008. Vi trenger en god sesong i år for å komme tilbake der vi igjen er noe mer enn en outsider-klubb. Sannsynligvis en god 2013-sesong også. En middels sesong og det er tilbake til start.

Markmus

Ka du ve?

osoerli

Eg ser ingen klar seriefavoritt.  Alle laga som er tippa høgt har svakheter.  Både Brann, Vif, Rbk, Molde og Tromsø kan ta gull.  Det laget som skal ta gull må ha ein god start og koma tidleg i flyten.  I tillegg må ein ha flaks.  Unngå skader og karantener, og ¨kanskje at ein "ny" spelar står fram og presterer overraskande bra.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Tippeligapromoene er i gang. Her er Davy sin: http://www.youtube.com/watch?v=ndG_qexNvhc

"Med Pesen og meg?!"

ahaha
Ka du ve?

krakra

Quote from: osoerli on March 21, 2012, 12:53:30 PM
Eg ser ingen klar seriefavoritt.  Alle laga som er tippa høgt har svakheter.  Både Brann, Vif, Rbk, Molde og Tromsø kan ta gull.  Det laget som skal ta gull må ha ein god start og koma tidleg i flyten.  I tillegg må ein ha flaks.  Unngå skader og karantener, og ¨kanskje at ein "ny" spelar står fram og presterer overraskande bra.
Frykter faktisk at dette blir TLs år. De har den treneren med klart størst fotballfaglig konkurranse  og et veldig sterkt sportslig apperat. De jobber tålmodig og målrettet og har hatt en stabil positiv utvikling i flere år nå. Samtidig pekes det alltid på årsaker til at de skal falle sammen uten at de gjør det. De har et forbausende lavt forventningspress. Molde har den sterkeste stallen og kanskje TLs beste trener, men vil ha et voldsomt press på seg i år og mangler en naturlig motstander. Solskjær er uerfaren og det blir spennende å se om han får mye motgang å taklr og hvordan han gjør det. Så blir det spennende å se om AaFKs nye spiss slår til. Isåfall blir de også farlige.

Markmus

Hva mener du med at det blir TLs år?
Ka du ve?

krakra


Kjell249

Hva mener du med de har den treneren med klart størst fotballfaglig konkurranse:)?

Hva mener du med "det blir spennende å se om han får mye motgang å taklr og hvordan han gjør det" :)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Fotballfaglig kompetanse. Den andre tror jeg du skjønte

Sindre32


krakra

TIL er veldig dyktige på  å hente de riktige typene og få dem til å passe onn i stilen. Vi er jo like avhengige av at våre nye skal slå til og det tror jeg de gjør også

Sindre32

Quote from: krakra on March 22, 2012, 19:13:49 PM
TIL er veldig dyktige på  å hente de riktige typene og få dem til å passe onn i stilen. Vi er jo like avhengige av at våre nye skal slå til og det tror jeg de gjør også


For all del, enig på begge punkter. Men det kan fort hende TILs nyinnleide spiss trenger noen kamper på å komme i gang. Vi har en stor fordel der, i at vi var mer eller mindre ferdighandlet ved juletider og har hatt tid til at spillerne våre kan tilpase seg, både til byen, miljøet i klubben og ut på banen.

roaldinho

Er flere ting som er imponerende med TIL og en av dem er Kara. Mens Brannspillere som Jaiteh og Gustavinho ikke trivdes og vil vekk har Kara funnet seg godt til rette der oppe. Han sa selv på søndag i fotballekstra at det var tøft i starten, men at laget fikk han til å føle seg velkommen og at det går mye bedre nå. Honnør til TIL for det, samhold er svært viktig og en av grunnene til at TIL har gjort det så bra siste sesongene.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Sindre32

Trivsel er nok undervurdert, ja. Virker som vi også har snudd den trenden nå, og at det fokuseres mye mer på det enn tidligere.

dudo

Jeg vet ikke om det å sende bort de som mistrives kan sies å være å "snu trenden".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: Sindre32 on March 22, 2012, 19:33:44 PM
Trivsel er nok undervurdert, ja. Virker som vi også har snudd den trenden nå, og at det fokuseres mye mer på det enn tidligere.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Ikke uventet hadde BT Brann på 5.plass og RBK på 1.plass. Men karaktergivningen er jo latterlig! De ga Brann 6 på stjerner, men bare 3 på stall? Hallo? Vil det si at de som er under middels i Brann, ligger på 1 og 2? Og også 5 på kjøp/salg, men fremdeles altså bare 3 på stall. Hva var fjorårets stall da? 1 eller 2? Så har vi fått 2 på sårbarhet. Altså, greit nok at vi har et par spillere som med dagens stall ikke kan erstattes, men hallo? Andre steder har vi jo tilnærmet dobbel dekning! I følge BT har visst Strømsgodset (4 poeng) bedre stall enn oss! Rosenborg har de gitt 5 på stall.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Jeg begriper ikke de ulike kategoriene til BTs tabelltips.

De har kategorier som stall, stjerner, sårbarhet, kjøp/salg. Men strengt tatt har jo de tre siste nær sammenheng med "stall". Du kan ikke gi 1 på stall, men 6 på stjerner, sårbarhet og kjøp/salg. Du kan heller ikke gi 6 på stall, men 1 på stjerner og sårbarhet. Når de ikke engang klarer å lage en fornuftig sammenheng i karaktergivningen, blir det hele latterlig. Som f.eks. når man gir Brann 6 på stjerner, men bare 3 på stall. Betyr det at hvis vi tar vekk Ojo og Rudy, så er stallen vår kun en toer? AaFK har de f.eks. gitt 3 på stall, men 5 på sårbarhet. Betyr ikke det med 5 på sårbarhet at de i så tilfelle har en god stall?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg har sett det på andre tips også at de kjører opp eller senker ned noen kategorier for at sluttsummen skal bli slik de vil ha den. I f.eks. VG syntes jeg at både Brann sin trener og vårt utrolig sårbare enmannsangrep fikk høyere karakter enn andre lag som det kunne være naturlig å sammenligne oss med.
Rød makt på Hansa

Christian

De der delkarakterene er det vel bare å blåse en lang en i. Avisene lager listen sin og så justerer de kategoriene etter det. Sånn har det vel vært i åresvis.

Likevel enig med Krøvel: BT drar det vel langt i år. Spesielt stall vs. sårbarhet. Har du en knallgod stall er den ikkje spesielt sårbar og visa versa.

Huff

Quote from: Nixon on March 23, 2012, 09:14:54 AM
Jeg har sett det på andre tips også at de kjører opp eller senker ned noen kategorier for at sluttsummen skal bli slik de vil ha den. I f.eks. VG syntes jeg at både Brann sin trener og vårt utrolig sårbare enmannsangrep fikk høyere karakter enn andre lag som det kunne være naturlig å sammenligne oss med.


På tv2 snakket vel Hennig Berg om at han først og fremst var imponert over Brann ifjor pga den defensive organiseringen? Mediene viser år for år at de faktisk ikke har peiling. Disse to Stabæksuåpporterne i SS-tv (meget uheldig navn) viser i alle fall gjennom sin analyse at de faktisk studerer lagene, og ikke lager et tips som baserer seg på å fylle inn masse fjas for å kunne begrunne hvorfor lagene skal gjøre det c.like bra som i fjor. Med dette sier jeg ikke at jeg er enig i disse Stabækfolkene sine tips, jeg synes av og til tipsene bærer preg av at de skal være annerledes, men analysen deres bærer preg av både supporterbriller, men og kunnskaper om de faktiske forholdene rundt de forskjellige lagene.

krakra

Quote from: Nixon on March 23, 2012, 09:14:54 AM
Jeg har sett det på andre tips også at de kjører opp eller senker ned noen kategorier for at sluttsummen skal bli slik de vil ha den. I f.eks. VG syntes jeg at både Brann sin trener og vårt utrolig sårbare enmannsangrep fikk høyere karakter enn andre lag som det kunne være naturlig å sammenligne oss med.
Nettopp. De setter tydeligvis først opp tabellen for så å gi poengsummer som skal passe. Ikke motsatt som de burde gjort hvis denne poenggivingen skal ha noe poeng

Gulløl

Molde tok årets første 3 poenger uten å imponere mot et av fjorårets svakeste bortelag. Strømsgodset kunne klart uavgjort der på slutten. Molde var ikke det helt store defensivt, så Brann kan ha en liten mulighet der oppe andre påskedag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Willy Wonka

Da er det lørdag morgen og jeg har endelig tid til å lese igjennom hva BT mener om den kommende Brann-sesongen. Leser gjennom tabelltipsene og ser at BT annser Brann til å være svakere enn RBK på sårbarhet og stall, det er her det er størst poengdifferanse. Synd at ikke BT har tro på at våre unggutter vil ta steget i år og vokse på økt ansvar. BT mener brann er sårbar fordi man kan risikere å miste de tre stjernene (Piotr, Ojo og Austin). Videre skriver Tore Strand at tapet av Guastavino vil bli merkbart. Strand peker på savnet av kreativitet vil bli merkbart.
Jeg vil prøve å snu på flisen. Guastavino var uforutsigbar for motstanderen, men han var også uforutsigbar for medspillere. Dette kunne føre til dårlig rytme og laber samhandling. Derfor var det alltid spennende om Diego hadde dagen. Nykommerne som er kommet til klubben er lagspillere med ferdighet som utfyller de vi allerede har.
Det betyr at fokuset på lagspill, samhandling og plan i alle spillets faser blir viktigere. I Rune Skarsfjord har Brann trener som på deltok og på nært hold fulgte oppbyggingen av det som er det beste laget som noen gang har spilt i Tippeligaen, nemlig Rosenborg sin gullalder. Der var det samhandling og lagspill som gjorde at 11 ukjente trøndere kunne hamle opp med 11 italienske stjerner. Fotball er et lagspill og dette vet Rune, og det er dette han vil bygge. Derfor er kreativiteten til Diego erstattet med bevegeligheten til Nordkvelle.
Hvis man sammenligner Nordkvelle med Robbie Winters forstår man noe tankegangen bak dette.
Med en bevegelig Nordkvelle vil det bli mer plass til Ojo og Brann som lag vil bli vanskeligere å frsvare seg mot, ikke pga uforutsigbarhet fra en mann, men pga bevegelighet og samhandling fra en angrepsrekke.

Jeg vil si Brann er styrket på alle måter da vi vil fremstå som et lag med et spillemønster som vil senke inngangsterskelen til nye unge spillere, fordi de har et system og et mønster de skal følge.
Men slike ting tar tid å bygge og det er ikke sikkert man ser det hele bildet i 2012.

Jeg har veldig tro på Brann i år, fordi valgmulighetene er store, noe som Strand også peker på. Midtbanen gir flere muligheter til endring enn fjorårets. Det er også en uforutsigbarhetsfaktor, at Skarsfjord kan veksle med spilletyper i de forskjellige fasene av spillet eller fra kamp til kamp. Man kan balansere midtbanen med komplementere ferdigheter.
I Soko har vi fått det Torp var pluss litt til. Vi får ro med ballen, overblikk, men i tillegg en pasningspiller av dimensjoner. Rett og slett en spillende midtbane, som hindrer oppjaget spill, eller lange baller uten mening på Ojo. Spørsmålet er bare hvor lag tid det vil ta før han blomstrer. Vi har muligheten til fart på begge sider i Bentley og Askar. Bentley fremstår som en annen spiller når han får hjelp av en offensiv venstreback.
Dette kombinert med bevegelighet og duellstyrke på topp, og to sittende midtbanespillere som gjør kloke valg og alltid er spillbar må dette bli bra.

Men som alltid i fotball er det noen faktorer som fort kan bli avgjørende. Derfor kan Brann bli en middelhavsfarer, men også kjempe om gull.
Treningskamper er noe eget. Når spillerne entrer Brann Stadion og bruset fra 15 000 våryre og forventningsfulle bergensere slår mot dem, henter de frem det lille ekstra og sirkushestene lukter sagmugg.
Vi er i gang. Lidenskapen er sterkere enn noe annet.
Det er Brann, det er bergensere og det er fotball slik vi elsker det.
Partoutkortet mitt er sikret og du verden hvor jeg gleder meg.

Torvanger

March 24, 2012, 08:59:01 AM #274 Last Edit: March 24, 2012, 09:10:38 AM by Torvanger
Hvorfor slipper de roboten Tjernås til i dagens BT? Han er jo ikke ute etter å underholde, han tenker bare effektivitet og hyller Skarsfjords bruk av langpasninger. Han mener sågar at langpasning mot etablert er ok. Hva med å la en såkalt ekspert fra en annen skole enn den som kom i kjølvannet av Drillo uttale seg. Dersom Skars fortsetter i samme spor som i 2012 spyr jeg, vi må få noe annet enn kick and run!

Markmus

Langpasninger mot etablert? For en idiot. Langballene er gode å ha når vi har et stort bakrom å løpe i, men meningsløs mot etablert.
Ka du ve?

dudo

Det er med respekt å melde det rene svada, markmus. Det er selvsagt ikke gunstig å ha det som eneste taktikk mot etablert, men det er like lite gunstig å ikke ha det i verktøykassen mot etablert. Når vi i tillegg har et oppspillspunkt som vinner så og si alt i luften, og en gjennombruddshissig Nordkvelle liggende rett bak, så vil vi se resultater av denne taktikken. Problemet jeg har med den er at jeg frykter at vi kommer til å bruke den alt for mye. Men meningsløst? Langt ifra!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hvis det er mot slutten av kampen og vi desperat jager mål etter at andre forsøk har mislyktes eller vært umulig... så klart må vi bare måke ballen fremover på Ojo og håpe på det beste da. Langballer er jo nettopp å håpe på det beste.
Ka du ve?

dudo

Håpe på det beste? Hva er det du snakker om? Om man har en som kan slå presise langballer, f eks Austin eller Jonsson, og en som kan vinne og vinkle ballen, f eks Ojo, og noen som kan komme på løp i leddet bak - f eks Nordkvelle eller Askar - så er det et høyst legitimt trekk.

Når man i tillegg tar med i betraktningen at TL-spillere - også våre - har et latterlig lavt teknisk nivå, og med det har en lei tendens til å spille på seg brudd - noe som igjen har ført til den overdrevne kontringstrangen vi har her, så er det faktisk lurt med langballer både titt og ofte. Ihvertfall så lenge vi ikke har øvet inn et annet grunnspill. Jeg ser overhodet ingen grunn til å la være å bruke lange baller på Ojo en del, så lenge vi også greier å variere med spill langs bakken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Enig. Brann må variere så mye som mulig offensivt og da skal vi selvfølgelig ikke kutte ut et av våre mest effektive våpen i fjor. En langball er ikke bare å håpe på det beste med Ojo. Ikke i større grad enn bakromspasningene var.
Men vi må jo variere det. Hvis ikke er det fult mulig for mange forsvar å ta ut Ojo

Sindre32

Flo-pasningen fra Drillos gullalder var altså å håpe på det beste? Spenstig utsagn.

Markmus

Håpe på det beste / måke ballen oppover har jo vært en "taktikk" vi har benyttet oss mye av. Har det funket for oss i nevneverdig grad? Har ingen tro på at det skal fungere bedre med Nordkvelle bak Ojo enn det har gjort med andre.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Sindre32 on March 24, 2012, 17:51:08 PM
Flo-pasningen fra Drillos gullalder var altså å håpe på det beste? Spenstig utsagn.


Dette var i stor grad langballer fra backene og opp på kantene (diagonalt). Vi har bare peist den oppover.

Godt mulig vi snakker forbi hverandre her.
Ka du ve?

krakra

Peist den opp? Den landet da stort sett nær Ojos hodw

Sindre32

Quote from: Markmus on March 24, 2012, 17:52:04 PM
Håpe på det beste / måke ballen oppover har jo vært en "taktikk" vi har benyttet oss mye av. Har det funket for oss i nevneverdig grad? Har ingen tro på at det skal fungere bedre med Nordkvelle bak Ojo enn det har gjort med andre.


Vil tro dette skal fungere bedre og varieres mer med Jonsson enn Grorud, og med Sokolowski som playmaker på midten.

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on March 24, 2012, 17:52:04 PM
Håpe på det beste / måke ballen oppover har jo vært en "taktikk" vi har benyttet oss mye av. Har det funket for oss i nevneverdig grad? Har ingen tro på at det skal fungere bedre med Nordkvelle bak Ojo enn det har gjort med andre.


Vi endte på 4. i fjor. Så ja, funket greit.

dudo

For å si det sånn, selv om det ikke nødvendigvis er så voldsomt underholdende, så kan det fortsatt være effektivt. Vinklete pasninger er bedre, men når man har et så bra oppspillspunkt som Ojo spiller det nesten ingen rolle. En annen grunn til at pasningen back-ving kan virke å fungere bedre er (som Mjelde baserte deler av Branns langpasningsspill i sin tid på) at vingen ofte er sterkere i luften enn backene. Altså er man i større grad sikret å vinne duellen offensivt. Fordelen når man har en som Ojo er at når oppspillspunktet ligger sentralt i banen, så kan han vinkle ballen over et større område, og det blir mindre forutsigbart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

March 24, 2012, 20:25:29 PM #287 Last Edit: March 24, 2012, 20:28:00 PM by Torvanger
Med all respekt: Ojo vinner på langt nær alle duellen som kommer når Brannfoersvaret mæler ballen oppover. Som regel får han 2 mann på seg hver gang og blir pakket enkelt inn. Han er ingen Carew. Og hva er dette vaset om at man må slå langt for å unngå å spille på seg brudd? Med nok øving og guts går det fint an å holde ballen i laget. Bare se på Godset, et lag som i det lange løp vil få mer betatalt for sin spillestil. Jeg håper inderlig at Skarsfjord ikke lar seg blende av supporten Tjernås gir, det er ikke trenerkolleger han skal blidgjøre, det er oss. For øvrig er jeg skeptisk til at alt legges opp til at vi må ha en spisstype ala Ojo, det må forberedes på tiden etter Ojo, for den kan komme fortere enn vi aner. Ojo-er vokser ikke på trær.

Jose Arrogantio

Godset spilte da masse lange baller de mot Molde. Spillestilen deres var lange baller mot Kovacs, så la Kamara plukke opp restene.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on March 24, 2012, 20:53:29 PM
Godset spilte da masse lange baller de mot Molde. Spillestilen deres var lange baller mot Kovacs, så la Kamara plukke opp restene.


Tviler på det blir sånn på hjemmebane.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Ricky

Lite er mer deprimerende i fotball enn langballer opp mot en enslig, feilvendt spiss. Har mer tro på det som et kontringsvåpen mot et forsvar i ubalanse enn mot et etablert forsvar.

Markmus

Quote from: krakra on March 24, 2012, 17:56:50 PM
Peist den opp? Den landet da stort sett nær Ojos hodw


Stort sett faktisk? Jeg snakker om desperat måking (selv upresset) fra forsvarsplass, fra folk som ikke hadde sjanse i havet på å treffe der de siktet. Av og til traff de.

Skal ballen rett opp på hodet til Ojo, så SKAL vi ha en OM liggende klar til å motta den eller knalle til. Det hadde vi sjelden i fjor og jeg tviler på akkurat det vil endre seg særlig i år. Ut på kantene og inn på hodet til Ojo er et langt bedre alternativ.
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Markmus on March 25, 2012, 00:41:35 AM
Stort sett faktisk? Jeg snakker om desperat måking (selv upresset) fra forsvarsplass, fra folk som ikke hadde sjanse i havet på å treffe der de siktet. Av og til traff de.


Dette var dog ikke poenget til Tjernås. Han snakket om å utvikle langpasningen som et effektivt våpen, ikke om desperat pælming fra en hjelpesløs midtstopper.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Ja, desperat pælming forandrer premissene noe ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: kabelmann on March 25, 2012, 03:26:33 AM
Quote from: Markmus on March 25, 2012, 00:41:35 AM
Stort sett faktisk? Jeg snakker om desperat måking (selv upresset) fra forsvarsplass, fra folk som ikke hadde sjanse i havet på å treffe der de siktet. Av og til traff de.


Dette var dog ikke poenget til Tjernås. Han snakket om å utvikle langpasningen som et effektivt våpen, ikke om desperat pælming fra en hjelpesløs midtstopper.


Landpasningen har ikke vært og kommer høyst sannsynlig ikke til å være noe effektivt våpen for oss. Har som sagt ikke tro på at Nordkvelle vil utgjøre en stor forskjell på akkurat dette området. Skal ballen på hodet til Ojo må det skje i form av innlegg fra kantene. Det blir bare tull, tull og atter tull om Brann skal bruke dyrbar treningstid på å trene langballer på Ojo.
Ka du ve?

aleksanderhjelleseth

March 25, 2012, 14:35:44 PM #295 Last Edit: March 25, 2012, 14:37:46 PM by aleksanderhjelleseth
Nå var eg en av kritikerene til den ensformige polingen mot ojo, når den lange ballen brukes uten bevegelse rundt ojo, blir det for lett å lese, forsvaret har da ingen problem med å dekke opp for dette.
Visst de lange ballene slåes riktig, til riktig tid, med mange forskjellige bevegelser rundt oppspillspunktet, er dette en veldig effektiv angrepsform. Kjedelig, nja, men effektivt. Overraskelsesmomentet fra i fjor, er ikke gjeldene for 2012, derfor må angrepsspillet utvikles betraktlig iforhold til 2011 sesongen. dette frykter eg at skars ikka har fått til, men han har overrasket meg før.

Når det gjelder "tapet" av gustavino, er eg todelt. På en side vill eg savne det uforutsigbare han kunne gjøre, de fine dribleraidene, og de viktige målene som han skapte/laget. På den andre siden er eg glad for at han er vekke, har ikke tallet på hvor mange ganger eg holdt på å besvime av frustrasjon fordi han ikke sentret ballen videre, spillte til bedre plasserte spillere osv. Fotball er et lagspill, noe som gustav ikke hadde fått med seg. Nordkvelle er en annen type spiller, mindre underholdene?, men har et jevnere nivå. Når det gjelder relasjoner mellom spillere tror eg nordkvelle er MYE enklere/bedre å forholde seg til enn gustav, og det skal ikke undervurderes, relasjoner mellom spillere tar tid å skape, håper skars jobber knallhard med dette.

ser at 18mans troppen som skal til bartebyen også inneholder larsen, eg trodde at han hadde stagnert litt, og derfor var litt ute i kulden, glad for at eg tok feil. men dette er vell en være/ikkevære sesong for larsen?

Gleder meg som en drittunge til ikveld, men enda mer til fredag, spent på hvordan sangfeltene fungerer, eg skal no ihvertfall gjøre mitt for å lage god stemning. :)

lykke til ikveld, dette blir bra.


Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article230014.ece

Målvaktsituasjonen blir forhåpentligvis litt mer avklart i ettermiddag når polakken skal på MR og røntgen. Dersom det blir langvarig må det inn en annen målvakt, og Walstad sier at han har noen gode navn. Opdal er sannsynligvis en av de. Og var det ikke noe med Lasse Staw i Fredrikstad i avisene for litt siden om at han var på vei vekk fra Fredrikstad fordi han var tredjevalg? Han må da være en bra erstatter for en liten periode dersom det ikke ødelegger en eventuell overgang til en annen klubb.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Merker at interessen er på et bunnivå. Jeg ser at vi ikke klarer å ta de siste stegene i retning av å satse på egne spillere og bygge for fremtiden. De gode taktene fra i fjor, ser vi mindre til. Det er tydelig at det var et utslag av at vi hadde mindre penger, ikke en ny kurs basert på å tanken om å få best mulig resultater ut av hver krone. Nå skal trener og andre sikre seg mot kritikk. Henter trygge dårlige løsninger som sikrer stagnasjon i stedet for å satse for fullt mot gull i 2013. Jeg tror vi er tilbake som et produkt innen 2 sesonger.

Sesongens overraskelser så langt:
-   Vi holder ballen mer i laget, men kombinerer det med relativt dårlige tekniske ferdigheter og liten bevegelse.
-   Ambisjonsløshet. Jeg prøver å følge relativt godt med, men har enda ikke klart å snappe opp hva som er vår målsetting på kort og mellomlang sikt.

Det som absolutt ikke har overrasket:
-   Den gamle svensken er skadet. Nedjusterer mitt tidligere anslag om 1,5 OK sesong til 35 OK kamper fra den kanten før han settes på hyllen.
-   Soko er veldig lett og lese og er elendig når han blir presset. Det kommer til å bli kostbart å reservere en plass i laget til en som kun behersker å slå ganske gode lange baller.
-   Ojo har vanskeligere arbeidsforhold enn noen gang. Entusiasmen i laget svikter, da fungerer ikke vår juvel og vi blir med ett; drit dårlig.

Heldigvis er det bare 29 kamper igjen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kjell249

Vurderinger etter EN bortekamp i Trondheim og noen treningskamper?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Tror Soko blir bra, men hvis det skorter på det fysiske så er det ingen grunn til at han skal spille fast ennå. Iallefall ikke i kamper hvor han må dekke større rom.defensivt. Mot defensive lag blir han iallefall bra. Gleder meg til å se ham mot Sandnes Ulf

Go Up