• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

Quote from: krakra on November 08, 2012, 16:57:59 PM
Hvis du kan kutte ut denne kjedelige sarkasmen og si på hvilket grunnlag du har konkludert med at Mjelde var veik, så hadde det vært fint. Så du hans veikhet i forhold til spillergruppen selv eller har du plukket det opp fra andre, f.eks. media?

På forhånd, takk.


Jeg pleier å gjøre meg opp mine egne meninger ut fra diverse faktorer, deriblant hvordan man presenterer seg på TV. Jeg syntes aldri han virket spesielt tøff. Jeg likte fyren, og synes han virket som en fin fyr. Dette er inntrykket mitt fra før gullet, i gullsesongen bodde jeg i en risåker uten tilgang til nett. Det er med andre ord godt mulig jeg tar feil, men jeg kan ikke skjønne at han var spesielt tøff. Inntrykk er dog inntrykk.

At han i lang tid ikke hadde makt i spillergruppen er vel en (mer eller mindre, og med modifikasjoner, for de som ikke var midt i det akkurat da) vedtatt sannhet?

Du må gjerne svare på hvorfor han var tøff, på hvilket grunnlag du mener det.

krakra

Så din påstand om at han var veik som faen er basert på hvordan han fremstod under intervjuer på TV.

Det var en vedtatt sannhet hos Wathne, Langeland og Strand iallefall. Jeg tror nok Mjelde hadde makt i spillergruppen frem til ut i 2008.

dudo

Låvedansen med Hanstveit og "her i Brann har vi det kjekt, og det må han forholde seg til" er to vidt forskjellige grep (pun intended) som ikke lyser av veikhet i mine øyne. Når det er sagt var han veldig langt unna å ha en autoritær lederstil, uten at det har noen verdens ting med veikhet å gjøre. Faktisk vil jeg hevde at det er vesentlig veikere å ha en tyrannisk lederstil enn en inkluderende, hvor man leder som forbilde og kunnskapsperson.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: krakra on November 08, 2012, 17:06:30 PM
Så din påstand om at han var veik som faen er basert på hvordan han fremstod under intervjuer på TV.

Det var en vedtatt sannhet hos Wathne, Langeland og Strand iallefall. Jeg tror nok Mjelde hadde makt i spillergruppen frem til ut i 2008.


Skal du ta meg på kornet på hvorfor jeg eventuelt mener han var svak, så må du gjerne forklare hvorfor han var tøff.

krakra

Det har jeg da gjort. Til tross for et massivt trøkk fra omgivelsene og Andresens voksende ambisjoner om å ta over jobben hans, klarte han å lede Brann til gull i 2007. Det krever faktisk litt styrke å takle alt det presset som Brann og ikke minst Mjelde hadde mot seg på det tidspunkt. Skarsfjord har ikke en brøkdel av det presset engang, likevel pisser vi på oss foran hver eneste viktige kamp.

Sindre32

Quote from: dudo on November 08, 2012, 17:07:40 PM
Låvedansen med Hanstveit og "her i Brann har vi det kjekt, og det må han forholde seg til" er to vidt forskjellige grep (pun intended) som ikke lyser av veikhet i mine øyne. Når det er sagt var han veldig langt unna å ha en autoritær lederstil, uten at det har noen verdens ting med veikhet å gjøre. Faktisk vil jeg hevde at det er vesentlig veikere å ha en tyrannisk lederstil enn en inkluderende, hvor man leder som forbilde og kunnskapsperson.


Det er det liten tvil om. En god leder klarer å kombinere disse tingene og finne den gyldne middelvei, kommunikasjon er alltid nøkkelen til suksess. Om dette er noe Skarsfjord klarer å omstille seg til, er enda ikke godt å si. Men foreløpig er det jo en del som tyder på at det kanskje ikke vil la seg gjøre.

krakra

Nilsen derimot, var en veik trener. Han vinglet ekstremt mye og da presset ble for stort taklet han det dårlig og lot det gå utover spillerene på treningsfeltet med en nærmest tyrannisk lederstil.

Ryktene, som også har blitt gjengitt i BA, skal ha det til at det heller ikke var de tøffeste spillerne som Bakke og Nielsen som fikk den meste dritten, men de mer stille typene som Austin og Jaiteh.

Det er etter min bok definisjonen på en veiking.

Sindre32

Quote from: krakra on November 08, 2012, 17:10:40 PM
Det har jeg da gjort. Til tross for et massivt trøkk fra omgivelsene og Andresens voksende ambisjoner om å ta over jobben hans, klarte han å lede Brann til gull i 2007. Det krever faktisk litt styrke å takle alt det presset som Brann og ikke minst Mjelde hadde mot seg på det tidspunkt. Skarsfjord har ikke en brøkdel av det presset engang, likevel pisser vi på oss foran hver eneste viktige kamp.


Ah. Glemte at du kan gjøre opp en mening basert på inntrykk, mens andre må ha vært på treningene hver dag for å ha meninger. Sorry, skal skjerpe meg.

krakra

Ditt inntrykk er at Mjelde var veik som faen basert på hvordan han oppførte seg på TV.

Mitt inntrykk er at Mjelde var sterk som tålte et massivt trøkk fra media(dette vet vi var der) og murring innad i stallen og ledet laget til seriegull.

Min mening er at det er en forskjell.

Sindre32

Quote from: krakra on November 08, 2012, 17:22:18 PM
Ditt inntrykk er at Mjelde var veik som faen basert på hvordan han oppførte seg på TV.

Mitt inntrykk er at Mjelde var sterk som tålte et massivt trøkk fra media(dette vet vi var der) og murring innad i stallen og ledet laget til seriegull.

Min mening er at det er en forskjell.


Men du ser at kravet ditt om at jeg skal argumentere for mitt syn, med et slags hint om at jeg er teit hvis jeg ikke sitter på innsideinformasjon, er fullstendig malplassert når du ikke er i den situasjonen selv?

krakra

Jeg spurte hva ditt grunnlag var, men du ble grinete og svarte med sarkasme hver eneste gang.

Du klarte til slutt å legge fra deg den infantile oppførselen i et eneste innlegg og svarte "Jeg pleier å gjøre meg opp mine egne meninger ut fra diverse faktorer, deriblant hvordan man presenterer seg på TV."

Det var det eneste du nevnte. Jeg regner dermed med at det var det eneste grunnlaget du hadde.

Mitt grunnlag er det beviselige presset han hadde mot seg, og de beviselige resultatene han oppnådde til tross for dette.

Sindre32

Quote from: krakra on November 08, 2012, 17:27:59 PM
Jeg spurte hva ditt grunnlag var, men du ble grinete og svarte med sarkasme hver eneste gang.

Du klarte til slutt å legge fra deg den infantile oppførselen i et eneste innlegg og svarte "Jeg pleier å gjøre meg opp mine egne meninger ut fra diverse faktorer, deriblant hvordan man presenterer seg på TV."

Det var det eneste du nevnte. Jeg regner dermed med at det var det eneste grunnlaget du hadde.

Mitt grunnlag er det beviselige presset han hadde mot seg, og de beviselige resultatene han oppnådde til tross for dette.


Altså et minst like tynt grunnlag som mitt. Grinete har jeg aldri vært, men sarkasme er undervurdert.

krakra


Sindre32

Quote from: krakra on November 08, 2012, 17:32:49 PM


Eli Rygg var koselig som et helvete på TV-en. Det er ikke der det ligger. Om vi skal se bort fra hvem som har det minst dårlige argumentet for synes sitt, vil du da være enig i at ditt argument også er tynt som suppe på spiker? Eller synes du det er velbegrunnet og saklig, mens mitt er helt på trynet?

krakra

Jeg syns ikke mitt er tynt nei. Hva er det som viser styrke? Er det tøffe ord og barsk kjefting, eller er det evnen til å tåle massivt trøkk og press og fortsatt levere?

En annen ting er at Mjelde aldri vinglet. Han sto ved sin filosofi og lederstil gjennom hele perioden selv om han tidvis fikk massiv krititikk, blant annet for det defensivt. Mitt eksempel på en veik trener, Steinar Nilsen, byttet stadig formasjon, førsteelver og taktikk alt etter hva han ble kritisert for.

Sindre32

Quote from: krakra on November 08, 2012, 17:40:51 PM
Jeg syns ikke mitt er tynt nei. Hva er det som viser styrke? Er det tøffe ord og barsk kjefting, eller er det evnen til å tåle massivt trøkk og press og fortsatt levere?




Det er ikke rart man blir sarkastisk iblant.

roaldinho

Når man er inne på Mjelde og Andresen, hvor mye sannhet er det i at det var Andresen som tok ut laget i deler av gullsesongen? At Andresen hadde overtatt garderoben?

Har hørt om det fra enkelte Brann supportere som  stadig vekk er på borteturer og er på puben, men lurer på hvem som startet det.

Mjelde er en kjempegrei fyr uten å kjenne han. Virket iallefall sånn på tv og før kamper når han kom bort til Storestå og fyrte oss opp. Hvordan han var i garderoben vet jeg ikke, men at han klarte å fyre oss opp er det ingen tvil om.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Quote from: roaldinho on November 08, 2012, 20:23:39 PMHar hørt om det fra enkelte Brann supportere som  stadig vekk er på borteturer og er på puben, men lurer på hvem som startet det.


Ikke godt å si. Det eneste jeg vet er at gjengen på puben er til å stole på i slike saker.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: dudo on November 08, 2012, 16:11:16 PM
Nei, Mjelde skal selvsagt ha mesteparten av ansvaret, all den tid RBH ikke kom før i midten av 06. Men det var også da ting virkelig gikk på tverke, med signeringer som Sjöhage, Hassan, Bakke, Thwaithe (eller hva han het), etc.


Hassan spilte da en betydelig rolle i å dra i land gullet. Var god borte mot Fredrikstad og Start, og hjemme mot Lyn. Sikkert i flere andre kamper også. Jeg ble riktignok litt skuffet over at han ikke var like blendende som i våren 2000.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 08, 2012, 17:07:40 PM
Låvedansen med Hanstveit og "her i Brann har vi det kjekt, og det må han forholde seg til" er to vidt forskjellige grep (pun intended) som ikke lyser av veikhet i mine øyne. Når det er sagt var han veldig langt unna å ha en autoritær lederstil, uten at det har noen verdens ting med veikhet å gjøre. Faktisk vil jeg hevde at det er vesentlig veikere å ha en tyrannisk lederstil enn en inkluderende, hvor man leder som forbilde og kunnskapsperson.


Akkurat. Mjeldes trenerstil var mer autoritativ enn autoritær, og så kan noen kanskje oppfatte det som veikhet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 08, 2012, 20:36:20 PM
Quote from: roaldinho on November 08, 2012, 20:23:39 PMHar hørt om det fra enkelte Brann supportere som  stadig vekk er på borteturer og er på puben, men lurer på hvem som startet det.


Ikke godt å si. Det eneste jeg vet er at gjengen på puben er til å stole på i slike saker.


Borrompysj!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2012, 20:55:01 PM
Quote from: dudo on November 08, 2012, 17:07:40 PM
Låvedansen med Hanstveit og "her i Brann har vi det kjekt, og det må han forholde seg til" er to vidt forskjellige grep (pun intended) som ikke lyser av veikhet i mine øyne. Når det er sagt var han veldig langt unna å ha en autoritær lederstil, uten at det har noen verdens ting med veikhet å gjøre. Faktisk vil jeg hevde at det er vesentlig veikere å ha en tyrannisk lederstil enn en inkluderende, hvor man leder som forbilde og kunnskapsperson.


Akkurat. Mjeldes trenerstil var mer autoritativ enn autoritær, og så kan noen kanskje oppfatte det som veikhet.


Hvis jeg ikke husker helt feil hadde f.eks. skottene problemer med å forstå Mjelde sin inkluderende lederstil. De var vant til noe helt annet. Men om de syns han var veik vet jeg ikke. Men så opplevde de Mjelde på daglig basis, og uttalte seg ikke fra en rismark på andre siden av kloden...
Rød makt på Hansa

krakra

Mjelde fikk da temmer Winters etterhvert. Ikke et tegn på veikhet akkurat.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 08, 2012, 21:13:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2012, 20:55:01 PM
Quote from: dudo on November 08, 2012, 17:07:40 PM
Låvedansen med Hanstveit og "her i Brann har vi det kjekt, og det må han forholde seg til" er to vidt forskjellige grep (pun intended) som ikke lyser av veikhet i mine øyne. Når det er sagt var han veldig langt unna å ha en autoritær lederstil, uten at det har noen verdens ting med veikhet å gjøre. Faktisk vil jeg hevde at det er vesentlig veikere å ha en tyrannisk lederstil enn en inkluderende, hvor man leder som forbilde og kunnskapsperson.


Akkurat. Mjeldes trenerstil var mer autoritativ enn autoritær, og så kan noen kanskje oppfatte det som veikhet.


Hvis jeg ikke husker helt feil hadde f.eks. skottene problemer med å forstå Mjelde sin inkluderende lederstil. De var vant til noe helt annet. Men om de syns han var veik vet jeg ikke. Men så opplevde de Mjelde på daglig basis, og uttalte seg ikke fra en rismark på andre siden av kloden...


Det får så være at vi har utenlandske spillere som er vant til andre lederstiler, jeg er definitivt for slike trenere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Inkluderende lederstil FTW.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Om jeg skulle velge en årets spiller for 2012, så hadde jeg valgt Sævarsson. Joda, Piotr har vert god, det er andre som har scoret mer, men Sævarsson er den eneste som har prestert jevnt kamp etter kamp.

Markmus

Sævarsson har vært god, ja, men samtidig ikke helt der han var i fjor.

Piotr fortjente prisen. Elsker holdningen hans og jeg elsker alle de matchvinnende redningene hans. Hvor mange poenger har han reddet i år? Mange, utvilsomt. Det er så digg noen av de jubelbrølene når han redder. Både fra ham selv og fra publikum. Høres jo og ser ut som om vi har scoret :)
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Haha, sånn skal jeg ha i stua mi. Den var helt vill!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ja, jeg tar gjerne en sånn selv. Drita fet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Må jo være den ultimate anretning for å teste hvor treffsikre spillerne er på pasninger :p
Ka du ve?

dragn

Kanskje Mjelde for en gangs skyld kunne lære seg mottak og pasning? xD

roaldinho

Quote from: dragn on November 17, 2012, 12:12:12 PM
Kanskje Mjelde for en gangs skyld kunne lære seg mottak og pasning? xD


Han hadde gått rundt i rommet for å finne målet ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dragn

Quote from: roaldinho on November 17, 2012, 13:03:04 PM
Quote from: dragn on November 17, 2012, 12:12:12 PM
Kanskje Mjelde for en gangs skyld kunne lære seg mottak og pasning? xD


Han hadde gått rundt i rommet for å finne målet ;)


ahahaha

TheRock

Ellevilt. Dra noen 2015-vitser når vi først er i det kreative hjørnet? XD XD

Hatleking


dudo

Hahah, noen har hatt for mye tid på hendene. For en artikkel!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Greit. Det var det. Elendig start, ok midte og elendig avslutning på 2012. Under forventningene, og langt under det som skal og bør forventes. Hoder burde rulle, men kontinuitet/middelmådighet har for alvor slått rot igjen etter nokre tullete unødvendig gode sesonger - sesonger som virker meir og meir som eit fjernt minne.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on November 18, 2012, 19:48:28 PM
Greit. Det var det. Elendig start, ok midte og elendig avslutning på 2012. Under forventningene, og langt under det som skal og bør forventes. Hoder burde rulle, men kontinuitet/middelmådighet har for alvor slått rot igjen etter nokre tullete unødvendig gode sesonger - sesonger som virker meir og meir som eit fjernt minne.


Fy faen de skal slite med å selge partoukort i vinter

Brann_ruler

Sesongen 2012. Skuffende. Hverken mer eller mindre. Langt under forventet.

Ambisjonsløs klubb får som fortjent.

Blir en blytung vinter for partourkortselgerne.

dragn


Lasaron

Det ble faktisk 6. plass. Flatterende. Bare Hønefoss fikk en mer flatterende sesong enn oss.
Tren på langskudd

Spelaren

Eg tenner eit lys for Algerøy og hans underståtter som på ramme alvor skal ringe rundt til bedriftskunder etc, sende eposter og gå i bresjen for at denne umotiverte drittgjengen skal få noko annet enn plastseter å søle bort millionene på.
Gå av.

Gepard

3 flest tap i är, utrolige 14 av 30 tapt.

2015 virker veldig veldig fjernt. To sesonger til med dette vaset er döden for Brann. Noen mä väkne opp i styre og stell.

Markmus

Mange ufortjente seire og nesten bare fortjente tap. Finnes det andre klubber av Branns kaliber hvor en trener ville overlevd noe slikt?
Ka du ve?

Gepard


Joggi Bogga

Puh!
Endelig er marerittsesonge over.

Vi ender 2-3 poeng over klubber som har vært i krise og hvor trenerne har sittet meget utrygt siden sesongstart.

Nå trenger vi en del gode resultater i treningskampene på våren for å fyre opp entusiasmen. På den måten kan Daffy selge nok sesongkort til at vi sikrer at nesten like mange følger oss fra tribunen i 2013. -Sesongen hvor Skarsfjord for alvor skal befeste vår status som møkkalag.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Jeg tror nok Brann har vært preget over at vi veldig tidlig ikke hadde noe igjen å spille for. Etter en god sommer med muligheter til både medaljestrid og cupfinale fikk vi nok en utladning når vi røk mot Hødd og sjansene til medalje etterhvert forsvant.

I tillegg har vi i de siste kampene stilt med et ganske urutinert mannskap, og manglet ledertypene på banen. Det har nok også hatt noe å si, men jeg tror det kan gi en positiv effekt neste sesong.
En 6. plass i TL er uansett ingen katastrofe. En litt under middels sesong, som nok føles verre enn den var fordi vi avsluttet som vi gjorde.

Falkman

Quote from: krakra on November 18, 2012, 21:38:59 PM
Jeg tror nok Brann har vært preget over at vi veldig tidlig ikke hadde noe igjen å spille for. Etter en god sommer med muligheter til både medaljestrid og cupfinale fikk vi nok en utladning når vi røk mot Hødd og sjansene til medalje etterhvert forsvant.

I tillegg har vi i de siste kampene stilt med et ganske urutinert mannskap, og manglet ledertypene på banen. Det har nok også hatt noe å si, men jeg tror det kan gi en positiv effekt neste sesong.
En 6. plass i TL er uansett ingen katastrofe. En litt under middels sesong, som nok føles verre enn den var fordi vi avsluttet som vi gjorde.


plasseringsmessig er det ikke totalt krise. men prestasjonsmessig er det verre.

Go Up