• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Nixon on September 23, 2012, 20:54:35 PM
Hvorfor har Brann begynt å velge å spille første omgang mot Hansa? Det ser jo ut til å fungere, men det har vært kikkertavstand til de viktige skåringene i de siste par kampene!:)


Ha nå litt sympati for oss stakkarer på BT, det er ikke lett å få til noe omringet av småbarn og Tommy Sulens megafon, det hjelper på at småbarnene på banen gir oss litt glede i ny og ne.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 23, 2012, 20:54:35 PM
Hvorfor har Brann begynt å velge å spille første omgang mot Hansa? Det ser jo ut til å fungere, men det har vært kikkertavstand til de viktige skåringene i de siste par kampene!:)


Hehe, som du selv sier. Sikkert fordi det fungerer. Dog kunne de scoret et par mot Hansa i fñrste i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Vel da var det bare 7 kamper igjen å vinne denne sesongen. Og vi må vinne dem alle om det ikke skal bli en ny sesong "tilbake til start" i 2013.

Henki

Sesongen 2012 er slutt. Velkommen tilbake i 2015.
Ballen skal fremover!

Xminator

September 28, 2012, 05:46:37 AM #1154 Last Edit: September 28, 2012, 05:49:50 AM by Xminator
Når vant Brann sist 7 kamper på rad? Det vil redde sesongen. Noe mindre og det blir i beste fall 4. plass og en ny sesong med ingenting.

Med 4 bortekamper på programmet er det vel mest realistisk å se på en 10 eller 11. plass. Jeg tror også en slik plassering vil gjenspeile det sportslige nivået til Brann bedre enn en heldig 4. plass.

Men frem til da, vi vinner selvsagt de 6 neste kampene, før vi går forbi Molde på målforskjell samtidig som vi sender Sogndal ned i Adeccoligaen.

Willy Wonka

Stiller meg underende til hvordan det kan være så stor forskjell på Brann på hjemmebane og bortebane.
Det må ligge i psyken eller taktikken...

Brann tapte for et Hødd som brukte samme taktikk mot Brann som Brann brukte i hele 2011 sesongen. Ironisk

krakra

Heller ikke kontraktforlengingene med støtteapperatet kan sies å gå spesielt smooth.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252472.ece

Spelaren

Quote from: krakra on October 01, 2012, 10:37:12 AM
Heller ikke kontraktforlengingene med støtteapperatet kan sies å gå spesielt smooth.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article252472.ece


Roald får ta ein tur til foreldrene deres.
Gå av.

Xminator

Bakke takket vel også nei, han ville heller jobbe med Kristiansund i 1. divisjon.

Nixon

VG sin superbørs kan i dag fortelle at Brann i gjennomsnitt har slått 62 langpasninger per kamp. Det er det samme som Hønefoss, mens Aalesund (66), Odd (65) og Tromsø (63) ligger foran.

Vi er med andre ord i godt selskap med klubber vi liker å sammenligne oss med...
Rød makt på Hansa

ostraume

Det eneste overraskende her er vel at Tromsø ligger foran. Har ikke sett mye TIL i år, men trodde var så forbannet avansert og slo lite langt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 02, 2012, 07:26:30 AM
VG sin superbørs kan i dag fortelle at Brann i gjennomsnitt har slått 62 langpasninger per kamp. Det er det samme som Hønefoss, mens Aalesund (66), Odd (65) og Tromsø (63) ligger foran.

Vi er med andre ord i godt selskap med klubber vi liker å sammenligne oss med...


Disse tellegreiene til VG er ikke mye å stole på. Mente de ikke det var 0-1 i stolpeskudd mot Godset? Strengt tatt var det vel 1-2?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 02, 2012, 08:06:11 AM
Quote from: Nixon on October 02, 2012, 07:26:30 AM
VG sin superbørs kan i dag fortelle at Brann i gjennomsnitt har slått 62 langpasninger per kamp. Det er det samme som Hønefoss, mens Aalesund (66), Odd (65) og Tromsø (63) ligger foran.

Vi er med andre ord i godt selskap med klubber vi liker å sammenligne oss med...


Disse tellegreiene til VG er ikke mye å stole på. Mente de ikke det var 0-1 i stolpeskudd mot Godset? Strengt tatt var det vel 1-2?


Jeg vil likevel tro at de lagene som ligger høyt på listen ligger der av en grunn. Og det samme med "bunnlagene". Selv om det selvsagt kunne blitt noen plasseringsendringer dersom man fintelte på nytt.
Rød makt på Hansa

Xminator

Og så må man huske at langpasninger ikke bare kommer når det er taktikk, de kommer også når man blir presset eller bevegelsen er for dårlig. Og de to siste tingene er jo Brann i litt for mange kamper.

Bedre ballspillere på banen og langpasningene blir færre.

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Blir spennende å se hva slags kritiske spm som kommer opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

October 02, 2012, 23:58:32 PM #1166 Last Edit: October 03, 2012, 00:06:39 AM by krøvel vellevold
Slik tar vi medalje likevel:

Brann: 3-1 over HBK (h), 2-1 over FFK (b), 2-0 over LSK (h), 2-1 over Viking (b), 2-1 over TIL (h), 2-0 over Sogndal (b) = 6-0-0 på slutten = 54 poeng (60-40 i målf.)

Godset: 1-1 mot VIF (b), 1-1 mot MFK (h), 1-1 mot FKH (b), 0-1 for RBK (h), 2-2 mot Ulf (b), 3-1 over Stabæk (h) = 1-4-1 på slutten = 54 poeng (59-39 i målf.)

TIL:  2-0 over Stabæk (b), 2-0 over FKH (h), 2-1 over VIF (b), 2-1 over Ulf (b), 1-2 for MFK (h), 1-2 for Brann (b), 2-0 over Odd (h) = 5-0-2 på slutten = 54 poeng (50-30 i målf.)

Tabell: 3. Brann 54 p (60-40/+20), 4. Godset 54 p (59-39/+20), 5. TIL 54 p (50-30/+20)


Slik tar vi gull likevel:

MFK: 2-0 over Ulf (h), 1-1 mot Godset (b), 1-1 mot RBK (h), 0-2 for TIL (b), 1-1 mot HBK (h), 0-2 for FFK (b) = 1-3-2 på slutten = 54 poeng (46-34 i målf.)

RBK: 1-1 mot Odd (b), 1-0 over Ulf (h), 1-1 mot MFK (b), 1-1 mot Godset (b), 1-1 mot FFK (h), 0-0 mot HBK (b) = 1-5-0 på slutten = 54 poeng (50-24 i målf.)

Godset: 0-1 for VIF (b), 1-1 mot MFK (h), 0-0 mot FKH (b), 1-1 mot RBK (h), 2-2 mot Ulf (b), 3-0 over Stabæk (h) = 1-4-1 på slutten =  54 poeng (58-37 i målf.)

TIL:  2-0 over Stabæk (b), 2-0 over FKH (h), 2-1 over VIF (b), 2-1 over Ulf (b), 1-2 for MFK (h), 1-3 for Brann (b), 2-0 over Odd (h) = 5-0-2 på slutten = 54 poeng (50-31 i målf.)

Brann: 4-0 over HBK (h), 2-0 over FFK (b), 4-1 over LSK (h), 2-1 over Viking (b), 3-1 over TIL (h), 3-0 over Sogndal (b) = 6-0-0 på slutten = 54 poeng (65-39 i målf.)

Tabell: 1. Brann 54 p (65-39/+26), 2. RBK 54 p (50-24/+26), 3. Godset 54 p (58-37/+21), 4. TIL 54 p (50-31/+19), 5. MFK 54 p (46-34/+12)
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

October 03, 2012, 00:38:32 AM #1167 Last Edit: October 03, 2012, 00:55:05 AM by krøvel vellevold
Og slik havner vi på direkte nedrykk - uten å tape alle kampene som er igjen:



Brann: 1-1 mot HBK (h), 0-2 for FFK (b), 0-2 for LSK (h), 0-2 for Viking (b), 0-1 for TIL (h), 0-2 for Sogndal (b) = 0-1-5 på slutten = 37 poeng (48-46 i målf.)

Ulf: 3-2 over MFK (b), 3-2 over RBK (b), 1-2 for FFK (h), 2-1 over TIL (h), 1-1 mot HBK (b), 2-1 over Godset (h), 3-2 over AaFK (b) = 5-1-1 på slutten = 38 poeng (43-55 i målf.)

Sogndal: 2-1 over LSK (h), 1-1 mot Viking (b), 2-1 over AaFK (h), 1-1 mot VIF (h), 2-0 over Stabæk (b), 2-0 over Brann (h) = 4-2-0 på slutten = 38 poeng (32-36 i målf.)

FFK:  2-1 over FKH (b), 2-0 over Brann (h), 2-1 over Ulf (b), 2-0 over Odd (h), 1-1 mot RBK (b), 1-1 mot MFK (h) = 4-2-0 på slutten = 38 poeng (43-49 i målf.)

LSK: 1-2 for Sogndal (b), 2-1 over Odd (h), 2-0 over Brann (b), 3-0 over Stabæk (b), 1-2 for VIF (b), 1-1 mot FKH (h) = 3-1-2 på slutten = 38 poeng (44-48 i målf.)

Odd: 1-2 mot RBK (h), 1-2 for LSK (b), 2-1 over HBK (h), 0-2 for FFK (b), 2-0 over AaFK (h), 2-1 over TIL (h) = 3-0-3 på slutten = 38 poeng (37-45 i målf.)

AaFK: 2-1 over Viking (b), 2-1 over VIF (h), 1-2 for Sogndal (b), 2-1 over FKH (h), 0-2 for Odd (b), 2-3 for Ulf (h) = 3-0-3 på slutten = 38 poeng (39-42 i målf.)

HBK: 1-1 mot Brann (b), 3-0 over Stabæk (h), 1-2 for Odd (b), 1-1 mot Ulf (h), 1-1 mot MFK (b), 1-1 mot RBK (h) = 1-4-1 på slutten = 38 poeng (34-35 i målf.)

FKH: Må ta totalt tre poeng i kampene mot TIL (b), Godset (h) og Viking (h).


Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er nok mer sannsynlig at Brann taper 6 kamper på rad enn å vinne 6 på rad.

Tom C

Samtidig tviler jeg på at en del av de lagene under oss gjør det så bra som i det andre scenariet. Eksempelvis nekter jeg å tro at Ulf vil slå både Molde, RBK og TIL. Men er enig at vi sannsnligvis vil komme nærmere det triste scenariet enn det gledelige...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on October 03, 2012, 09:32:04 AM
Samtidig tviler jeg på at en del av de lagene under oss gjør det så bra som i det andre scenariet. Eksempelvis nekter jeg å tro at Ulf vil slå både Molde, RBK og TIL. Men er enig at vi sannsnligvis vil komme nærmere det triste scenariet enn det gledelige...


Ingen av teoriene er spesielt sannsynlige nei. Laget de mest for kuriositetens skyld.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Joda, ser den. Og for min egen del er det jo bra at jeg fremdeles har et syltynt teoretisk håp om å innkassere noen kroner på oddsbongen min med Brann som seriemester 2012. Selvsagt spilt mest som en spøk, men ikke desto mindre gøy dersom det skulle begynne å fly griser rundt i atmosfæren, og den faktisk går inn.
Aldri mer Obos....

Falkman

http://www.brann.no/news/article/jj5l1nvkqwva1o7la5a4n0beb/title/mandagskamp-mot-lillestrom

Enda en mandags-kamp. liten tvil om at TV2 bruker oss som press-middel. Ynkelig!!!

krakra

Da blir det cupfinale på søndag tipper jeg.

SKBrannfan

Quote from: Falkman on October 04, 2012, 13:21:26 PM
http://www.brann.no/news/article/jj5l1nvkqwva1o7la5a4n0beb/title/mandagskamp-mot-lillestrom

Enda en mandags-kamp. liten tvil om at TV2 bruker oss som press-middel. Ynkelig!!!


Kjenner at dette virkelig begynner å gå meg på nervene!!! Blir ikke det den tredje på rad?

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 04, 2012, 13:42:53 PM
Da blir det cupfinale på søndag tipper jeg.


RBK spiller søndag, så jeg tipper det blir lørdag. Er jo også bedre for gresset.
Legg ned hele klubben!

Northside

Er satt opp Lørdag 27 Oktober etter hva jeg nylig hørte.

Kampen mot LSK blir mandagskamp nr 8 i år?
Tifo-gruppen/Bataljonen vil kjøre protest på mandag mot NFF sin manglene satsning på tilskuere og supportere. Info om det kommer i dag eller i morgen på fremsiden.

krøvel vellevold

I tjue femten, ja da skal det skje!
I tjue femten, ja da skal du se:
I tjue femten får formen en topp!
I tjue femten, da rykker vi opp!
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Av hordalendingar som spelar i andre fylke, kan me setje opp dette laget:

             Kongshavn
Haugsdal - Duré - Solli - Våge Nilsen
Kaland - Mæland - Haugen - Valencia
         Børven - Dyngeland

Ikkje forferdeleg dårleg, det.

Christian

Det hadde vel fort endt med nedrykkskamp, hadde det ikkje?

Hatleking

Quote from: Christian on October 08, 2012, 11:56:58 AM
Det hadde vel fort endt med nedrykkskamp, hadde det ikkje?


Mnja, kanskje - men overraskande nok er det eit ganske så komplementært lag òg.

Christian

Er det så mange av disse du ser for deg på dagens Brann-lag? Børven og kanskje Kaland.

Hatleking

Quote from: Christian on October 08, 2012, 13:29:03 PM
Er det så mange av disse du ser for deg på dagens Brann-lag? Børven og kanskje Kaland.


Reint kvalitetsmessig er vel Kongshavn eit bra talent som kunne gått inn som 2. keeper pt, men me treng han jo ikkje. Duré er eit bra talent og Våge Nilsen har me jo sikla etter lenge. No har me dog Demir. Børven hadde sjølvsagt vore kjærkomen. Mæland er ein god midtbanespelar òg, men har vore plaga mykje av skader. Kaland kan ein seie har imponert i Hønefoss-drakta òg.

Alt i alt er det eit ganske bra lag, faktisk - der spelarane utfyller kvarandre. Mæland likar å ha ballen og Haugen likta å jakte på han. Dyngeland er ein arbeidshest på topp, og Børven er avsluttaren. Ein er farleg på dødball med Våge Nilsen, og har grei fart bak (med spesielt Haugsdal) og god fart framme. Generelt god løpskraft.

Men igjen - dette er berre eit hypotetisk lag.


             Kongshavn
Haugsdal - Duré - Solli - Våge Nilsen
Kaland - Mæland - Haugen - Valencia
         Børven - Dyngeland

krakra

Våge Nilsen hadde gått rett inn pålaget vårt med bjeller på. Selv om han ikke har vært på topp i år. Tror også Haugen kunne fått bra med spilletid på dagens midtbane, han er bedre enn Mjelde og Fakiri, Børven hadde nok også spilt regelmessig.
Kaland, Dure og Kongshavn hadde vært solid backup(skadefri).

Xminator

Jeg ville satt Opdal i mål.

Om Våge Nilsen hadde danket ut Demir er jeg mer usikker på. Uansett har vi jo evigunge Hanstveit som nok hadde satt dem begge i skyggen. Tror faktisk jeg ville benket både Dure og Solli, satset på Grønner og Hanstveit som stoppere og Våge Nilsen som venstreback. Det er vel også eneste lagdel som er i nærheten av tippeliganivå...

krakra

Du lever for mye i 2007. Jeg tror verken Opdal er bedre enn Piotr eller at Hanstveit er bedre enn Våge Nilsen.

Spelaren

Om det så fortsatt var 2007 ville eg ikkje ha plassert Opdal i mål foran Leciejewski.
Gå av.

blobby winters

Vi trenger 9 poeng fra de 5 siste kampene for å oppnå samme 48 poeng som i fjor.

Lasaron

Jeg merker meg at det har gått forbausende bra uten Austin.

De som spiller sentralt på midten: Mjelde, Haugen, Fakiri, Soko, Barmen, Nordkvelle - det er vel ingen av de som hadde fått spille noe særlig på verken Godset, Molde, Rbk, Tromsø eller Vålerenga. Midtforsvaret vårt er heller ikke så mye å skryte av, spiller for spiller. Likevel plukker vi ganske mange poeng. Noe gjøres riktig.
Tren på langskudd

krakra

Syns du bommer litt på midtforsvaret. Spiller for spiller er midtforsvaret vårt langt bedre enn de har fremstått som duo i år.

Lasaron

Kanskje. Mener du at de hadde gått inn på noen av de overnevnte lagene? Kanskje de er bedre enn han der Rønning på Rbk.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: Spelaren on October 08, 2012, 17:55:13 PM
Om det så fortsatt var 2007 ville eg ikkje ha plassert Opdal i mål foran Leciejewski.


I denne sammenhengen er det ikke Opdal mot jordbærplukkeren. Det er Opdal, med fast plass på ett lag i øverste divisjon i Danmark mot reservekeeperen til VIF.

Xminator

Quote from: Lasaron on October 09, 2012, 09:19:18 AM
Jeg merker meg at det har gått forbausende bra uten Austin.

De som spiller sentralt på midten: Mjelde, Haugen, Fakiri, Soko, Barmen, Nordkvelle - det er vel ingen av de som hadde fått spille noe særlig på verken Godset, Molde, Rbk, Tromsø eller Vålerengen. Midtforsvaret vårt er heller ikke så mye å skryte av, spiller for spiller. Likevel plukker vi ganske mange poeng. Noe gjøres riktig.


Forbausende bra? Vi har plukket poeng, men vi blir også overspilt veldig ofte uten Sokolowski. Inntrykket mitt er at vi har fått veldig godt betalt poengmessig i forhold til spill. Vi hadde vært i cupfinale og medaljekamp med Austin på høstens Brannlag.

dudo

Det er samtidig ingen tvil om at forsvaret (selvsagt) har fått vesentlig mindre hjelp uten Austin - men det er også en strukturell brist hovedtrener har ansvar for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Når det gjelder Hanstveit vet vi av erfaring at han hever seg med konkurranse. Det er en skam at han ikke fikk ny kontrakt. Det er en skam at man ikke hentet ham før svenskene tok ham. Vi hadde hatt ett bedre Brannlag med Hanstveit i Brann.

Vaage Nilsen virker å ha stagnert.

Spelaren

Quote from: Xminator on October 09, 2012, 09:58:57 AM
Quote from: Spelaren on October 08, 2012, 17:55:13 PM
Om det så fortsatt var 2007 ville eg ikkje ha plassert Opdal i mål foran Leciejewski.


I denne sammenhengen er det ikke Opdal mot jordbærplukkeren. Det er Opdal, med fast plass på ett lag i øverste divisjon i Danmark mot reservekeeperen til VIF.


Ah, my bad.
Gå av.

Xminator

Quote from: dudo on October 09, 2012, 10:04:04 AM
Det er samtidig ingen tvil om at forsvaret (selvsagt) har fått vesentlig mindre hjelp uten Austin - men det er også en strukturell brist hovedtrener har ansvar for.


Når de vi stiller med ikke er gode nok, så er det en kvalitetsmessig brist. Hva skulle mottrekket være? 3 på defensiv midtbane?

dudo

Joda. Merk «også», noe sport var klar over jfr Hauger. Men nå har vi dem vi har, og da må grep tas - ihvertfall på bortebane, selv om jeg har inntrykk av at vi har vært mer enn heldig de siste hjemmekampene også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Lasaron on October 09, 2012, 09:34:17 AM
Kanskje. Mener du at de hadde gått inn på noen av de overnevnte lagene? Kanskje de er bedre enn han der Rønning på Rbk.
Hos Godset, Molde og RBK tilsammen er det tre som er bedre enn Zsolt: Reginiussen, Hovland og Forren. Strandberg og Madsen er jevngode. Og Hovland er langtidsskadet, mens Reggie stadig sliter med et eller annet. Så jeg tror iallefall Zsolt ville spilt mye for alle tre.

krakra

Den defensive midtbanen er forøvrig ikke dårligere enn at vi burde være på "nedre halvdel" på antall baklengs sett i sammenheng med keeper og backrekke, som på papiret er bra. At vi er totalt avhengig av en Austin, eller Hauger i toppslag for å ikke lekke som en sil er et enormt svakhetstegn. Vi slapp forøvrig inn bra med mål med Austin også. I fjor hadde vi 49 baklengs. Det er 1,6 i snitt og vi må helt ned til Stabæk på 10. for å finne et lag som slapp inn mer i fjor. Som topplag burde vi ikke ha et baklengssnitt over 1,2 pr. kamp. I år har det vært 1,52.

Go Up