• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2012, 00:36:54 AM

5) Ledere/treneres oppførsel. Igjen vanskelig å si mye om fra tribunen (og ikke er jeg i korridorene på Stadion før og etter kampen heller), men vi er vel sikkert som de fleste andre også her.


Denne bør vi vel score høyt på. En av grunnene til at Skars ble årets trener i fjor var jo nettopp at han nesten alltid er positiv i intervjuer o.l.
Han og Grindhaug utmerker seg spesielt der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2012, 00:45:46 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2012, 00:36:54 AM

5) Ledere/treneres oppførsel. Igjen vanskelig å si mye om fra tribunen (og ikke er jeg i korridorene på Stadion før og etter kampen heller), men vi er vel sikkert som de fleste andre også her.


Denne bør vi vel score høyt på. En av grunnene til at Skars ble årets trener i fjor var jo nettopp at han nesten alltid er positiv i intervjuer o.l.
Han og Grindhaug utmerker seg spesielt der.


Kampobservatøren får nok neppe med seg intervjuene på tv etter kampen. Og det er nok mer ting som kjefting og smelling mot dommeravgjørelser, gestikulering og krangling med motstanderspillere og motstandertrener, osv., man vurderer. Men dette kan nok PAF mer om...
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Odd og Stabæk har jo vist særdeles positivt spel så langt...

Når det er sagt, synst eg at Brann har ganske så positivt spel. Me har scora nest mest til no - berre eitt bak Strømsgodset, samt at me har sluppe inn mykje. Me er ikkje laget som murar igjen og lagar målfattige, keisame kampar.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2012, 00:51:26 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2012, 00:45:46 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2012, 00:36:54 AM

5) Ledere/treneres oppførsel. Igjen vanskelig å si mye om fra tribunen (og ikke er jeg i korridorene på Stadion før og etter kampen heller), men vi er vel sikkert som de fleste andre også her.


Denne bør vi vel score høyt på. En av grunnene til at Skars ble årets trener i fjor var jo nettopp at han nesten alltid er positiv i intervjuer o.l.
Han og Grindhaug utmerker seg spesielt der.


Kampobservatøren får nok neppe med seg intervjuene på tv etter kampen. Og det er nok mer ting som kjefting og smelling mot dommeravgjørelser, gestikulering og krangling med motstanderspillere og motstandertrener, osv., man vurderer. Men dette kan nok PAF mer om...


Det kan vel kampobservatøren enten se live, eller se senere i reprise før han leverer rapporten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on August 18, 2012, 00:54:12 AM
Odd og Stabæk har jo vist særdeles positivt spel så langt...

Når det er sagt, synst eg at Brann har ganske så positivt spel. Me har scora nest mest til no - berre eitt bak Strømsgodset, samt at me har sluppe inn mykje. Me er ikkje laget som murar igjen og lagar målfattige, keisame kampar.


Det har vi definitivt. Vi åpner slusene bakover, mens vi dundrer på (med langballer) fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2012, 00:55:57 AM
Quote from: Hatleking on August 18, 2012, 00:54:12 AM
Odd og Stabæk har jo vist særdeles positivt spel så langt...

Når det er sagt, synst eg at Brann har ganske så positivt spel. Me har scora nest mest til no - berre eitt bak Strømsgodset, samt at me har sluppe inn mykje. Me er ikkje laget som murar igjen og lagar målfattige, keisame kampar.


Det har vi definitivt. Vi åpner slusene bakover, mens vi dundrer på (med langballer) fremover.


Poling har etter kvart blitt ei myte. Det er litt i starten av kampane. Etter det gjer det seg.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on August 18, 2012, 00:54:12 AM
Odd og Stabæk har jo vist særdeles positivt spel så langt...

Når det er sagt, synst eg at Brann har ganske så positivt spel. Me har scora nest mest til no - berre eitt bak Strømsgodset, samt at me har sluppe inn mykje. Me er ikkje laget som murar igjen og lagar målfattige, keisame kampar.


Nei kanskje ikke nå lenger. Tidligere i sesongen stod vi ikke for like positiv fotball. Og vi har da vitterlig lagt oss nedpå noen ganger når vi har tatt ledelsen...

Men uansett; så lenge vi er så elendige på kortstatistikken, så er en topp-plassering bare å glemme.
Legg ned hele klubben!

Xminator

I følge Skarsfjord skapte vi mange sjanser i kampene vi slet også. Så alt er bare en myte.

Fair-play-greiene har jeg gitt opp å forstå. Det tror jeg ærlig talt klubbene og publikum har også. Da står det igjen som en måte å få ett ekstra norsk lag til europacup.

Vi får satse på å kvalifisere oss gjennom sportslige resultater.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on August 18, 2012, 01:02:02 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2012, 00:55:57 AM
Quote from: Hatleking on August 18, 2012, 00:54:12 AM
Odd og Stabæk har jo vist særdeles positivt spel så langt...

Når det er sagt, synst eg at Brann har ganske så positivt spel. Me har scora nest mest til no - berre eitt bak Strømsgodset, samt at me har sluppe inn mykje. Me er ikkje laget som murar igjen og lagar målfattige, keisame kampar.


Det har vi definitivt. Vi åpner slusene bakover, mens vi dundrer på (med langballer) fremover.


Poling har etter kvart blitt ei myte. Det er litt i starten av kampane. Etter det gjer det seg.


Det var ikke ment så seriøst. Vi polet mye i starten av sesongen, og så har det blitt bedre utover. Spesielt etter at Skars mente vi skulle pole mer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on August 18, 2012, 06:35:06 AM
Vi får satse på å kvalifisere oss gjennom sportslige resultater.


Og selv om det virker vanskelig år etter år, bør vi være der hvert år, kanskje med unntak nå og da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Sokolowski skada seg og er redd for at Nordkvelle gjorde det òg. Viss Jonsson òg blir ute, så håpar eg på følgjande lag neste kamp.

                       Piotr
Sævarsson - Wangberg - Zsolt - Demir
                    Mjelde - Barmen
           Askar - Haugen - Bentley
                          Ojo

Huseklepp kan få kome inn frå benken i andre omgong.

aleksanderhjelleseth

Friskt, det skal du ha!

paf

Det legges veldig opp til en subjektiv vurdering. Vurderingen gjøres av NFFs delegat på kampen i samråd med dommer. I praksis ender det veldig ofte opp med en firer når det gjelder respekt og oppførsel overfor dommer og motstandere. Det samme gjelder for publikums opptreden. Det avgjørende blir dermed positivt og offensivt spill i tillegg til kortene.

For de ekstremt interesserte: Her er retningslinjene for beregning av poeng - hentet fra turneringsbestemmelsene (som i sin helhet kan leses her: http://ekstranett.fotball.no/Documents/Tippeligaen/2008/Turneringsbestemmelser%20Tippeliga_2012%20v%202.pdf):
Quote

Hatleking


aleksanderhjelleseth


Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on August 19, 2012, 22:00:43 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 19, 2012, 21:52:47 PM
Friskt, det skal du ha!


Er du ueinig, eller? :)


Huseklepp blir aldri i verden benket nå, selv om han ikke har vært i toppform. Han kommer til å få mange kamper av Skars, og det er helt riktig. Han skal få tid til å spille seg i form, og han er totalt klar over at han ikke er helt på topp selv også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Joda PAF, reglene er der, men de er komplett uforståelige for Hvermansen, og virker mer som lottotrekning. Regner med at intensjonen er å fremme fair play, men slik jeg ser det har ordningen i beste fall marginal effekt.

paf

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 05:49:49 AM
Joda PAF, reglene er der, men de er komplett uforståelige for Hvermansen, og virker mer som lottotrekning. Regner med at intensjonen er å fremme fair play, men slik jeg ser det har ordningen i beste fall marginal effekt.

Skjønner det synspunktet. Fair Play-konkurransen er innført av UEFA med felles kriterier over hele Europa. Vi er nok skjønt enige i at UEFA kunne laget langt mer presise retningslinjer, som ikke gir utslag som tildels virker absurde, men sånn er altså verden akkurat nå.

Spelaren

Quote from: paf on August 19, 2012, 22:00:19 PM
Det er imidlertid forventet at publikum respekterer motstanderne og dommerne. De bør verd- sette motstandernes prestasjoner, selv om de skulle framstå som vinnere.


Huff, så kjedelig. Pinlig kardemommebymentalitet. Ein av dei herligste kampopplevelsene i nyere tid er 3-2-seieren over Odd i 2009. Guh, kor deilig det var med massiv pipekonsert kvar gang pakket var nær ballen.
Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Christian

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 05:49:49 AM
Joda PAF, reglene er der, men de er komplett uforståelige for Hvermansen, og virker mer som lottotrekning. Regner med at intensjonen er å fremme fair play, men slik jeg ser det har ordningen i beste fall marginal effekt.

At Stabæk fikk denne plassen etter overgangsskandalen rundt Gunnarsson sier vel sitt.

krøvel vellevold

Ikke kjemperealistisk, men likevel; slik havner vi på kvalik:

Branns kamper: MFK (h) 0 p, Ulf (b) 0 p, RBK (h) 0 p, Godset (b) 0 p, HBK (h) 3 p, FFK (b) 0 p, LSK (h) 1 p, Viking (b) 0 p, TIL (h) 1 p, Sogndal (b) 0 p = 34 poeng

Sogndals kamper: Godset (h) 0 p, FFK (b) 1 p, TIL (h) 1 p, HBK (b) 1 p, LSK (h) 3 p, Viking (b) 0 p, AaFK (h) 3 p, VIF (h) 1 p, Stabæk (b) 3 p, Brann (h) 3 p = 35 poeng.

Ulfs kamper: VIF (b) 0 p, Brann (h) 3 p, FKH (b) 0 p, Odd (h) 3 p, MFK (b) 0 p, RBK (b) 0 p, FFK (h) 3 p, TIL (h) 3 p, HBK (b) 3 p, Godset (h) 0 p, AaFK (b) 0 p = 35 poeng.

De andre lagene imellom (AaFK må ha 12 p på 11 k - LSK må ha 11 p på 10 k - Odd må ha 10 p på 10 k - VIF må ha 7 p på 10 k - HBK må ha 6 p på 10 k) vil nok passere oss uten store problemer.

Legg ned hele klubben!

krakra

Tror vi må satse på cupen i år. Medalje tar vi garantert ikke. Fjerdeplassen blir også utrolig vanskelig. Viking og RBK er rett og slett mye bedre enn oss.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on August 26, 2012, 19:20:43 PM
Tror vi må satse på cupen i år. Medalje tar vi garantert ikke. Fjerdeplassen blir også utrolig vanskelig. Viking og RBK er rett og slett mye bedre enn oss.


Ja Viking er i knallform. 5-2-0 siste 7. Sekunder fra seier på Lerkendal og sin 6. strake... Ting snur fort i fotball, men jeg blir overrasket om vi ender foran Viking.
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Jeg blir også veldig overrasket om vi ender høyere opp enn Viking. Men, det er i våre egne hender. De er kun 2 poeng foran oss og vi spiller mot dem i Stavanger.

krøvel vellevold

Uansett et tøft program fremover:

I tre av de fire neste kampene skal vi møte de som ligger topp 3!
Legg ned hele klubben!

blobby winters


krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on August 26, 2012, 20:58:06 PM


Men dette sier jo i grunn ikke så mye all den tid Stabæk spiller på gress... Hadde Stabæk spilt på kunst - og vi likevel hadde vunnet, så hadde det vært 0,6 p pr kamp på kunst, og 0,8 p pr kamp på gress...

Problemet er nok ikke så mye kunstgresset. Problemet er at vi er gjennomgående dårlige borte.
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krakra on August 26, 2012, 19:20:43 PM
Tror vi må satse på cupen i år. Medalje tar vi garantert ikke. Fjerdeplassen blir også utrolig vanskelig. Viking og RBK er rett og slett mye bedre enn oss.


Tipper også de tar større steg enn oss i vinter og styrkeforholdet forværres ytterligere inn mot 2013.

TheRock

http://fotball.bt.no/eliteserien/article248277.ece

Patrik Hansson vil ikke fortsette etter at "forhandlingene vært altfor dårlig håndtert fra klubbens side." Står blant annet noe om at han har blitt evaluert før han fikk kontraktsforslaget, noe han ikke har tatt så bra. Håper ikke sønnen slår følge.

Markmus

Hva faen er det de driver med på Stadion? Med det så ryker vel sønnen for Brann også...
Ka du ve?

Klaus_Brann

Tror nok jr. er en tapt sak innen få år hvis han fortsetter utviklingen. Han virker litt sutrete over at han blir evaluert, det synes jeg er merkelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hansson er den eneste i Brann som var med å bygge det forrige gullaget. Han er en fantastisk personlighet i trenerteamet og nyter stor respekt i spillergruppen. Etterhvert har han bygget opp en ganske stor kompetanse også. I mine øyne har han stått for en positiv form for kontinuitet. I motsetning til andre kakerlakker. Jeg tror dette blir et stort tap for Brann. Det er også alltid synd at folk forsvinner fordi de har blitt behandlet respektløst av klubben. Enten det er trenere eller spillere.
Ogaå mister vi Emil. Men det hadde vi gjort uansett.

KEO

Det er synd at Hansson forsvinner, men tror ikke det er bare Brann som har gjort en dårlig jobb her. Hansson kommer nok til å følge med sønnen sin de neste årene, å Emil kommer ikke til å spille i en Norsk klubb neste sesong. Såde flytter vel ræven med seg til Holland. Får bare håpe de ikke klarer å lokke med seg Finne
Nu kør vi!

krakra


Gulløl

Kjedelig sak. Her lyser det gjennom at klubben har trodd at Hansson fortsetter uansett og har tatt lett på forhandlingene og ikke gitt han den respekt han fortjener. Dette burde vært avklart for lenge siden, men Brann venter til på overtid som vanlig og tar lett på det. Tipper at han reiser heim til Sverige og får seg trenerjobb der, og med han følger selvfølgelig sønnen og Brann sitt største talent. Tipper RBH har vært mest sentral i forhandlingene, som nå får store negative følger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

For noe piss. Snakker om en trener som har overlevd de fleste. Dette er, uavhengig av begrunnelse, trist.
Tiocfaidh ár lá

Lasaron

Kanskje Fakiri er et bra treneremne, og at dette åpner opp for at han går over til å bli trener? Og kanskje Calle Torp også er et bra treneremne og at det åpner for han også?
Tren på langskudd

SK

Her var det voldsomt mye antakelser ute og gikk, uten at man kjenner noen detaljer i saken overhodet. Men enkelte skal benytte enhver anledning til å kritisere klubben helt uavhengig av hvor mye fakta man sitter på.

Nixon

Nei, en sak har som oftest flere sider. Og selv om Brann umiddelbart kan virke som er den som feiler her, så er jeg ikke så overrasket. For dette må vel være den perfekte måten for Hansson å kunne "stikke av" med sønnen sin. F.eks. til denne nederlandske klubben. For jeg synes ærlig talt at begrunnelsen hans er litt svak.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Hansson trenger da vel ikke komme med usanne unnskyldninger hvis han ønsker å dra til Nederland med ungen. Ser ikke hvorfor han skulle lyve

Gulløl

Og ny assistent trener blir ?? Blir vel en som har opphold seg i Rosenborg på et eller annet tidspunkt, f.eks. Per Joar Hansen , Bjørn Hansen, Ola By Rise, Knut Tørum, Trond «Rambo» Henriksen eller selveste Nils Arne Eggen  ;).
Eller skal vi gå for en ny kortvokst, f.eks. Mini Jacobsen  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krakra on August 27, 2012, 22:36:02 PM
Hansson trenger da vel ikke komme med usanne unnskyldninger hvis han ønsker å dra til Nederland med ungen. Ser ikke hvorfor han skulle lyve


Jeg sier ikke at han lyger.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Yngve

Quote from: Nixon on August 27, 2012, 21:31:10 PM
For dette må vel være den perfekte måten for Hansson å kunne "stikke av" med sønnen sin. F.eks. til denne nederlandske klubben. For jeg synes ærlig talt at begrunnelsen hans er litt svak.


Ufattelig spekulativt, sjølv for ein fyr som står bak Watergate.

Om me no skal gå for din teori, så er det Hansson som har alt å tapa her. For om Emil no visar seg å vera eit megatalent i 14-årsalderen, men endar opp med å spela for Umeå FC om 10 år, sit jo far igjen med ingenting.

Når det er sagt så veit eg ikkje kva pappa Hansson står for anna enn kontinuitet, Eg kjenner for lite til han som trenar, kor god han eigentleg er osb.

Men det er alltid trist. Verkar som ein liten intern maktkamp spør du meg. (Må jo få spekulera litt eg og)

krakra

Basert på de treningene jeg har sett er Hansson en trener som jobber tett oppmot hver enkelt spiller. Han kjører terpeøvelsene og driver også endel ekstratrening for enkeltspillerne. Han er også en humørspreder og jovial type som virker mer.som "en av gutta" enn Skars. Med andre ord, som sagt, en som jobber mye med å utvikle de individuelle ferdighetene og en slags rådgiver for gutta

Markmus

Quote from: Gulløl on August 27, 2012, 22:42:55 PM
Og ny assistent trener blir ?? Blir vel en som har opphold seg i Rosenborg på et eller annet tidspunkt, f.eks. Per Joar Hansen , Bjørn Hansen, Ola By Rise, Knut Tørum, Trond «Rambo» Henriksen eller selveste Nils Arne Eggen  ;).
Eller skal vi gå for en ny kortvokst, f.eks. Mini Jacobsen  ;D


Eggen - kun for å sette sinnene i kok i Trøndelag ;D
Ka du ve?

krakra

Eggen som assistenttrener ja. Det hadde tatt seg ut. Jeg tror det hadde target folk i Brann hakket mer enn trønderne.

Markmus

Så mye som Eggen kunne bidratt med læringsmessig, så kunne jeg glatt svelgt unna noen kameler.

Kan jo begynne med de som står på Slettebakken ;D
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 27, 2012, 19:49:55 PM
Det er også alltid synd at folk forsvinner fordi de har blitt behandlet respektløst av klubben.


Kilde?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on August 28, 2012, 04:31:27 AM
Quote from: krakra on August 27, 2012, 19:49:55 PM
Det er også alltid synd at folk forsvinner fordi de har blitt behandlet respektløst av klubben.


Kilde?

Go Up