• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Om man ikke klarer å hente noe fornuftig bør man snart vurdere å fylle utenlandskvoten med lånte eksotiske spillere.

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on February 09, 2012, 00:21:39 AMOjo og Bentley er utviklet i Norge, så vi har Piotr, Sævarsson, Demir, Jonsson, Austin og Korcsmar som er utlendinger i laget. Så er vel plass til tre til.


http://fotball.bt.no/treningskamper/article223518.ece



Det kan nesten virke som at Skarsfjord og/eller BT opererer med et annet tall. For tre igjen kan knapt kalles stappfull. For det virker som at det er det som kan stoppe en overgang for Niasse. Pluss at han øyensynlig har vært litt lat på trening.
Rød makt på Hansa

Lister

"snart stappfulle" er jorunalisten sine ord, ikke skars.

Med tanke på tre prøvespillere som alle ville gått på utenlandskvoten så er det ikke faktafeil, men det er fortsatt helt feil måte å fremstille det på.

Dessuten er det umulig å stappfylle en kvote, eller noe som helst annet med en fast maksgrense. Enten så fyller du kvoten eller så fyller du den ikke.

Men stappfull kvote tar seg vel bedre ut i fete krigstyper.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Er det virkelig ingen som vet om hvor mange utlendingsplasser vii har igjen? Om det stemmer at det er 3 så kan det da umulig ha noe å si?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Lister on February 09, 2012, 08:45:10 AM


Men stappfull kvote tar seg vel bedre ut i fete krigstyper.
Kan ikke huske at det har blitt skrevet i fete krigstyper.

Lister

Skrev ikke det heller, skrev bare at det tar seg bedre ut.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Det gjør det sikkert, uten at jeg ser hvorfor det er verdt å nevne. At BT nevner at utenlandskvoten nærmer seg stappfull er da helt greit ettersom det sannsyneligvis var bakgrunnen for Skarsfjords kommentar.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on February 09, 2012, 08:40:00 AM
Quote from: Jose Arrogantio on February 09, 2012, 00:21:39 AMOjo og Bentley er utviklet i Norge, så vi har Piotr, Sævarsson, Demir, Jonsson, Austin og Korcsmar som er utlendinger i laget. Så er vel plass til tre til.


http://fotball.bt.no/treningskamper/article223518.ece



Det kan nesten virke som at Skarsfjord og/eller BT opererer med et annet tall. For tre igjen kan knapt kalles stappfull. For det virker som at det er det som kan stoppe en overgang for Niasse. Pluss at han øyensynlig har vært litt lat på trening.


Fra NFFs nettsider:

Quote§2-6. Lokalt utviklede spillere.

(1) Med lokalt utviklede spiller forstås spiller som enten har vært registrert i egen klubb i minst 3 år/sesonger mellom sitt 15. og 21. leveår, eller spiller som har vært registrert i en annen norsk klubb i minst 3 år/sesonger mellom sitt 15. og 21. leveår.


http://www.lovdata.no/nff/hfff-20060312-0001.html#2-6

Men ser Kim Ojo er født i 1988 og kom til Norge først i 2008, så han spilte vel bare to sesonger i Norge før han ble 21, så mulig han regnes som utlending likevel. Bentley kom til Norge som 18-åring og er norsk utviklet.

Altså har vi plass til minst to utlendinger til i stallen.

Lister

21. leveår varer helt til han fyller 22.

Ojo ble født desember 1988 og var i sitt 20. leveår når han kom til nybergsund vil det si at han var i sitt 22. leveår når han spilte sin tredje sesong i trysil, men før det var han hos lyn. Så det er et mulig smutthull der, avhengig av når og hvordan han ble registrert som spiller og om det vil telle.
Guinness - Makes you drunk

Torvanger

Hadde aldri trodd det skulle komme dit, men jeg har faktisk null motivasjon foran årets Brannsesong, ingen forventning, bare registrerer at det er kort tid igjen til seriestart. Spørsmålet er om det er et resultat av 33 år med Brann, at en viss metning inntreffer etterhvert, eller om det rett og slett er en frykt for at Brann skal fortsette i samme sporet som i 2012, med ingen plan mot etablert forsvar og lange baller. Jeg heller mot det siste, så får jeg heller bli positivt overrasket om Brann og Skars viser seg fra en ny side. Blir det begredelig blir ikke Brann førsteprioritet i år.

Gulløl

Prica ute i seks uker med skade. Ikke sikkert at han er klar mot Brann, i hvert fall ikke i toppform.
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/prica-ute-i-seks-uker-3704700.html

Tror styrkeforholdet mellom klubbene til seriestarten i år er forbedret til Brann sin fordel i forhold til seriestarten i fjor. Og da vant Brann  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on February 09, 2012, 13:36:54 PM
Prica ute i seks uker med skade. Ikke sikkert at han er klar mot Brann, i hvert fall ikke i toppform.
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/prica-ute-i-seks-uker-3704700.html

Tror styrkeforholdet mellom klubbene til seriestarten i år er forbedret til Brann sin fordel i forhold til seriestarten i fjor. Og da vant Brann  :)



Nja, Rosenborg har styrket seg betraktelig siden seriestarten i fjor, i hvert fall på midtbanen.

krakra

Vel, jeg ser ikke at RBK har noen særlig sterkere stall enn oss. Den sentrale midtbanen er veldig sterk, men det er vår også. Henriksen er nok bedre enn Soko, mens Austin er bedre enn Issah. Jevngodt. Chibuike blir spennnede å se. Mye av og på i fjor, på sitt beste bedre enn Kvelle og Haugen. Som oss mangler de litt kreativitet på midtbanen. God bredde med flere store talenter. Sælnes(94) og Berntsen(93) kan gi dem kreativiteten de trenger, men førstnevnte må spille DM og de må ha Issahs defensive fibre der, og jeg ser ikke for meg at de vraker Henriksen akkurat.

På sidene har de ikke kantspillere. De spiller med to spillere som er klart best som hengende spiss/OM. På stopperplass har de en veldig god Larsen, men Wangberg og Rønning holder ikke mål. Ei heller Høiland, som er høyreback enn så lenge. Backene er rutinerte, men mangler mye fart og Dorsin har en kurve som peker skarpt nedover. Sliter med å komme opp i press hurtig nok defensivt, men bidrar fortsatt offensivt med en god innleggsfot.

Prica er en kvalitetsspiss, men bak ham er det helt tomt. Er Prica skadet mot oss har de mindre å stille med på topp enn vi ville hatt uten Ojo.

De mangler kreativitetet, de mangler fart, de har en middels stopperduo,  de mangler breddeholdere på midten og alternativer på topp. De heter Rosenborg og blir derfor vurdert som gullkandidat, men stallen deres ser virkelig ikke god ut.

Jose Arrogantio

February 09, 2012, 14:40:48 PM #113 Last Edit: February 09, 2012, 14:42:47 PM by Jose Arrogantio
Rosenborg var sterke siste halvdel av forrige sesong, og av det laget har de vel mistet bare Bakenga og Lustig som er verdt å nevne. Særlig Lustig blir vanskelig å erstatte, men får de tak i Hedenstad er de godt rustet der. I tillegg til de du nevnte har de Dockal og Svensson på midtbanen som jeg tror kommer det til å gjøre enda bedre i år. Nå er jeg ikke ekspert på Rosenborg spillere, men har da fått inntrykk av at Dockal er god breddeholder og litt kreativ. Han innfridde ikke de store forventningene folk hadde til ham i fjor, men han er ung og vil nok være bedre i år etter å ha kommet mer inn i laget og blitt bedre vant med ligaen. Og de har plass til en midtbanespiller på laget ved siden av både Henriksen og Issah, om de spiller f. eks. 4-3-3 som de gjorde noen ganger i fjor. RBK er ikke suverene, men de har en av de bedre midtbanene i Norge, et helt ok forsvar som de er i aktivt gang med å prøve å forsterke og en klassespiss i Prica. Får de tak i en god makker/backup for Prica og en god høyreback, noe jeg tror de vil gjøre, er de absolutt gullkandidater slik jeg ser det. Hvor mye sterkere enn oss de er, er vanskelig å si inntil vi har sett hvordan Kvelle og Soko passer inn i laget, og hvor gode Jonsson og Demir er mot tippeligamotstand.

Xminator

Nå skal vi ikke ut i Europa i år, men det skader likevel ikke å stille så sterkt som mulig uavhengig av hva konkurrentene i Norge roter med. I 2013 skal vi forhåpentligvis måle krefter med europeisk motstand igjen, og jobben med å stille sportslig sterkt starter nå. I den sammenheng så er igjen svekkelse hos norsk konkurranse uintressant. men ja, jeg har også registrert at det har vert litt gjenomtrekk hos en del av de tradisjonelle medaljekameratene.

Jose Arrogantio

Hvis vi skal måle krefter mot europeisk motstand i 2013, som er en fin målsetting, så er det helt klart relevant om de andre medaljekandidatene er styrket eller svekket. Odd er tilnærmet lik i styrke slik jeg ser det (ja, de har vært få poeng fra medalje to år på rad nå, så ser de på som medaljekandidater på lik linje med oss), RBK er svekket siden høst, men styrket siden sesongstart. VIF er svekket. Tromsø svekket på topp, men bare en spiss i fra å være på høyde med i fjor.

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on February 09, 2012, 19:31:23 PM


Men så dukker det opp en eller annen superlangskytter fra Kjøllefjord som scorer 14 mål - og alle fra utenfor 30 meter, og vips så er TIL et topplag likevel.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2012, 19:37:07 PM
Men så dukker det opp en eller annen superlangskytter fra Kjøllefjord som scorer 14 mål - og alle fra utenfor 30 meter, og vips så er TIL et topplag likevel.


Kjøllefjord ja ja, da får vi finne en fra Loddefjord som scorer 19 mål, det fikser Rolf-Magne  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

Så lenge de ikke henter inn en skjeggete jævel fra senjahopen.
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

February 16, 2012, 14:21:21 PM #120 Last Edit: February 16, 2012, 14:23:43 PM by Gulløl
I verdensklasse sier Mikkelsen 8). Noen som fremdeles ikke har fått fingeren ut og kjøpt partoutkort ? Ser lovende ut, tror det er grunn til å glede seg til 2012 sesongen.
http://www.brann.no/nyheter/dette-er-en-skitbra-gjeng/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Wingfoot

Quote from: Gulløl on February 16, 2012, 14:21:21 PM
Tror det er grunn til å glede seg.


Helt enig.
Har allerede begynt nedtellingen til seriestart her på jobben ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Quote from: Gulløl on February 16, 2012, 14:21:21 PM
I verdensklasse sier Mikkelsen


I et lite sekund trodde jeg at jeg var i overgangstråden og at Brann hadde handlet ny spiller. Da er treningsiver i verdensklasse en aldri så liten nedtur... Men fortsatt flott!:)
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Gulløl on February 16, 2012, 14:21:21 PM
I verdensklasse sier Mikkelsen 8). Noen som fremdeles ikke har fått fingeren ut og kjøpt partoutkort ? Ser lovende ut, tror det er grunn til å glede seg til 2012 sesongen.
http://www.brann.no/nyheter/dette-er-en-skitbra-gjeng/


Så var det dette med spillet da, at spillerne har bedre kondis er kjekt, men for meg er det viktigste at vi tar store spillestilsmessige steg denne sesongen.

Mikkelsen virker forøvrig meget dyktig, det se ut som det er mye fotballfaglig spisskompetanse i klubben nå. Men, ankepunktet er at han ikke virker som en som utfyller Skars noe voldsomt, snarere virker det som han styrker oss på en del ting Skars allerede er god på. Savner en kløpper på samhandling, fremfor alt offensivt.

Gulløl

Skarsfjord skal være glad for harmonien i spillergruppen i Brann. Han skal ha mye av æren for det selv, siden han har vært flink til å bygge opp stallen med de riktige personlighetene som er opptatt av garderobekulturen og samholdet.

Hans trenerkollega Solbakken har betraktelig mer å stri med i Köln, der er det kaotisk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ikke akkurat gulltakter RBK og Molde viste i kveld. Begge lag mot motstadere de normalt burde vunnet lett over. Ikke sikkert Brann er så langt bak. Tror det blir jevnt og tett oppe i toppen i år.

Bodø/Glimt - RBK 1-1
Molde - Sogndal 0-0
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on February 17, 2012, 21:19:39 PM
Ikke akkurat gulltakter RBK og Molde viste i kveld. Begge lag mot motstadere de normalt burde vunnet lett over. Ikke sikkert Brann er så langt bak. Tror det blir jevnt og tett oppe i toppen i år.

Bodø/Glimt - RBK 1-1
Molde - Sogndal 0-0


Resultater i treningskamper betyr ingen verdens ting.

Hatleking

Rosenborg - Brann
Brann - Sandnes Ulf
Molde - Brann
Brann - Strømsgodset
Haugesund - Brann

Dette er dei fem første kampane til Brann. Rosenborg verkar svekka, så eg har absolutt tru på poeng der. Sandnes Ulf SKAL me slå, men så var det det då... Molde-kampen blir vanskeleg, men absolutt ikkje umogleg. Strømsgodset skal me igjen slå på Brann Stadion, medan Haugesund òg er mogleg.

Det er sjølvsagt viktig med ein god start, og det kan det hende me får i år òg. Men som sagt bør me ha ein offensiv spelar inn - så fort som råd.

Gulløl

February 18, 2012, 18:05:16 PM #128 Last Edit: February 18, 2012, 18:11:46 PM by Gulløl
Realistisk:

Rosenborg - Brann, 1 poeng
Brann - Sandnes Ulf, 3 poeng
Molde - Brann, 0 poeng
Brann - Strømsgodset, 3 poeng
Haugesund - Brann, 1 poeng

Totalt 8 poeng. Bør vel være fornøyd med det siden det er tre tøffe bortekamper. En poengsum som i en liga der alle slår alle sannsynligvis gir en plassering mellom 4 og 8 plass for Brann etter 5 runder.

Men håper i  beste fall på 2 poeng mer etter 5 runder. Blir nok lettere å hente de mot Rosenborg en mot Haugesund. En poengsum på 10 poeng kan gi en sannsynlig plassering mellom 3 og 6 plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Kunne nesten ikke vært en verre start. Tre av de vanskeligste bortekampen i sesongen kommer i løpet av de første fem. Hjemmekamp tidlig april mot nyopprykket lag er heller ikke gunstig. Godset hjemme er kurrant nok.

Alt over 6 poeng er bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jeg er fornøyd med å få unnagjort de verste bortekampene i starten. Det er mange rare resultater i TL, og jeg har inntrykk av at dette gjelder spesielt i begynnelsen av sesongen, ergo har vi bedre sjanse til å ta vanskelige bortepoeng da enn når ting har begynt å sette seg for lagene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

To tap er i hvert fall bankers: Bortekampene mot AaFK og Sogndal.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er mange bankerstap, det vet du, krøvel. Faktisk er neste alle kampene bankerstap.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

February 19, 2012, 22:39:02 PM #133 Last Edit: February 20, 2012, 10:01:07 AM by Huff
Tipper dette blir ellveren:

ED: Feil vei på kantene og backene:
-----------Piotr
Sæv-Zsolt-Jonsson-Demir
--------Soko-Austin
Askar---Kvelle-Bentley
-----------Ojo

Benk: Mohus, Fakiri, Kalven, Grorud, Mjelde, Haugen, Barmen. (meningsløst med tre forsvarsspillere på benken, men tipper dette er de syv som er nærmest elllveren). Solid at den tilsynelatende førsteellveren er uten en eneste lokal spiller. Ikke engang en vestlending der. Ellers er den bra, men blir dette ellveren ser jeg en prekær mangel på pasningsferdigheter i treeren bak Ojo. Isolert sett gode spillere (mm Bentley fortsetter som i fjor) men tror ikke de vil funke skikkelig sammen.

Markmus

Askar og Sæv på venstre?
Ka du ve?

Gulløl

February 19, 2012, 23:03:07 PM #135 Last Edit: February 19, 2012, 23:08:31 PM by Gulløl
Slik skal det vel være:

             Piotr
Sæv-Zsolt -Jonsson-Demir
        Soko-Austin
  Askar-Kvelle -Bentley
             Ojo

Kanskje det blir laget som starter mot LSK på torsdag, spennende.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Det kan bli spenstige kontringer på oss i år, det er helt sikkert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Askar er iallfall ein springemaskin som jobbar godt begge vegar, så det er jo noko. Noko eg likar, er at det ikkje er utlendingar på benken. Då synst eg me har gjort noko rett iallfall.

Nordkvelle har vel ikkje imponert sånn voldsomt? Det har vel heller ikkje Haugen, men begge er vel i ein reell kamp om OM-plassen. I tillegg fekk vel Haugen litt speletid på DM, så kan hende han er backup der - forhåpentlegvis saman med Barmen.

Og kvar skal Mjelde spele? Backup på venstrekanten, kanskje? Sævarsson kan ta høgrekant viss Askar er skada.

Huff

February 20, 2012, 10:00:04 AM #138 Last Edit: February 20, 2012, 10:02:11 AM by Huff
Quote from: Hatleking on February 19, 2012, 23:23:18 PM
Askar er iallfall ein springemaskin som jobbar godt begge vegar, så det er jo noko. Noko eg likar, er at det ikkje er utlendingar på benken. Då synst eg me har gjort noko rett iallfall.

Nordkvelle har vel ikkje imponert sånn voldsomt? Det har vel heller ikkje Haugen, men begge er vel i ein reell kamp om OM-plassen. I tillegg fekk vel Haugen litt speletid på DM, så kan hende han er backup der - forhåpentlegvis saman med Barmen.

Og kvar skal Mjelde spele? Backup på venstrekanten, kanskje? Sævarsson kan ta høgrekant viss Askar er skada.


Håper Larsen/Kalve blir backup på venstresiden. Dersom Demir blir ren wingback kan vi dog bruke både Haugen og Kvelle her med suksess. Funker backene mer som i fjor må vi derimot ha kanter som kan holde bredden (noe som forhåpentligvis gjelder Askar). Mjelde blir forhåpendligvis tredjevalg på OM og tredje/fjerdevalg på DM (konkurrerer her med Barmen). Kant er han overhodet ikke. Mjeldes problem er at han er suverent best som OM, men han er vel en rimelig identisk type med Kvelle her, bare svakere. Så har vi Haugen som er en helt annen spillertype, noe som selvsagt ikke gjør ting bedre for Arnagutten. Kant er han ikke, det er heller ikke Haugen som er en høyst middelmådig høyrekant og en dårlig breddeholder her, Mjelde derimot er bare elendig.

Askar passer perfekt om vi tenker fjoråret der Brann tidvis presset ekstremt høyt. Har inntrykk av Askar som en kant som nærmest er spesialist på å vinne ballen høyt i banen, så her kan han likne litt på holmvik, bare mye raskere og forhåpentligvis mer å spille på. Er riktignok bekymret for at kjøpet betyr at vi fremdeles satser på kun ballvinning og poling fremover - og ikke eget spill. Bekymringene mine forsterkes og av at Nordkvelle stort sett har slått feilpasninger som OM i treningskampene.

ostraume

På hvilken måte gjør kjøpet av Askar at vi skal legge opp til mer poling?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lister

Tok ikke helt den logikken heller.

Det at vi får en løpssterk kant som jobber begge veier og vinner ballen høyt er vel ikke synonymt med at vi planlegger å miste ballen høyt.

Og pasningene til kvelle kommer nok til å sitte langt bedre når han blir mer samspilt med resten av laget.

Er ganske far fetched å si at balltap med et varierende utvalg medspillere i et par treningskamper garanterer lignende balltap med en fast spillertropp hele sesongen og at Brann derfor planlegger spillet sitt etter det.
Guinness - Makes you drunk

Henki

Litt over en måned til seriestart. Status for stallen er vel nå at den er sterkere enn ved sesongstart i fjor. Spesielt ser forsvaret sterkere ut.
På midten har vi mistet Guastavino og Torp, men fått inn Nordkvelle, Soko, Askar og Niasse (forutsatt at legene ikke finner noe grums). Hvis disse spillerne når potensialet sitt ser det svært bra ut. Men dette er en lagdel det knytter seg en del spørsmål til og. Hvor lenge får vi beholde Austin? Holder Soko seg skadefri og har han samme nivå nå som før skadene? Og hva kan vi forvente av Niasse og Askar? Også Nordkvelle er et spørsmålstegn slik jeg ser det. Han var mye inn og ut av laget i Godset i fjor.
Mulig jeg er litt for pesimistisk angående midtbanen, men svært mye avhenger av at disse spillerne slår til.
På spissplassen har vi omtrent bare Ojo. På sitt beste en av de aller farligste i Tippeligaen, da er han et angrep alene. Men blir han skadet eller ved formsvikt er det fryktelig tynt bak ham.

Er Brannlaget gode nok til å ta medalje?
Ballen skal fremover!

Lister

Blir de samspilte og spiller de "kjente" opp mot nivået vi vet de har så tar vi medalje.

Slik jeg forstod det lå det litt politikk i at kvelle fikk varierende spilletid, han må nok spille seg opp litt, men når løpene og avslutningene sitter som før er han blant de beste indreløperne i norge. Men slik jeg ser det er det beste med kvelle at han er den perfekte personen til å benke mjelde. Lik på flere områder, bare bedre.

Med opplegget og støtteapparatet (både medisinsk og sportslig ellers) som er rundt soko nå så skal vi være ekstremt uheldige hvis han blir skadet igjen.

Av det jeg har sett i treningskamper til nå er det noe rustent (forståelig nok), men fortsatt glimt av det han viste i lyn. Også i viking spilte han bra de gangene han ikke var skadet så ville ikke vært for bekymret.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Quote from: ostraume on February 20, 2012, 10:16:50 AM
På hvilken måte gjør kjøpet av Askar at vi skal legge opp til mer poling?


Det jeg leser fra FFKs supportere er at han er god en-mot en offensivt og defensivt, har stor arbeidskapasitet og at han er hurtig. Samtidig mangler han pasnings, innleggs og skuddfot. Vi har nesten ikke pasningsspillere i ellveren og jeg tolker signeringen som at vi skal fortsette der vi slapp i fjor: Vekselvis svært lavt og svært høyt press, og lynhurtig fotball i lengderetning. Her; vekselvis langpasninger på Ojo, løpe fremover med ballen i laget, men pasninger utelukkende fremover. Altså skal ballen lynhurtig fremover uansett. En skal ikke holde ballen i laget mot eablert, men flytte opp spillere rundt Ojo som kan vinne andreball når langpasningen fra stopper eller DM kommer. Det er kun soko (pasninger) og Austin (krosser) som kan distribuere ballen rolig rundt til medspillere i midtbane, resten har andre ferdigheter -foruten Ojo som kan slå ok pasninger. Ergo har jeg liten tro på et spillende Brann. Dette forutsetter riktignok at den fremre treeren består av Bentley-Kvelle-Askar.

Sindre32

Quote from: Xminator on January 10, 2012, 20:55:47 PM
Med Guastavino borte synker også mitt forhåndstips. Fra før kunne vi sikkert både tatt medalje og rykket ned, slik stallen ser ut nå og med Austin som bosman så tror jeg Brann skal overprestere mye for å ta medalje. Det er mange spillere som skal heve seg mye om vi skal havne omtrent som i 2011, dvs på riktig halvdel av tabellen. Samtidig er det veldig lite som skal til før Brann blir ett bunnlag i 2012. En vanskelig andresesong for Ojo, en offensiv midtbane-3'er som fortsetter å kladde som i 2011, Austin med hodet andre steder, Sokolowski skadet og dermed en evig rokering med spillere som egentlig ikke vil spille DM. Det er så utrolig lite som skal til før det blir motgang, og da blir det skikkelig motgang i Bergen.

Mitt sesongtips før treningskampene er sparket i gang og overgangsvinduet stengt: 11. plass.


Du hevder altså at Austin er uproffesjonell og at Soko er skadet? Der tar du nok feil på begge punkter. Har forresten Austin offisielt avslått kontraktstilbudet enda?

Kjell249

Quote from: Huff on February 20, 2012, 11:49:31 AM
Quote from: ostraume on February 20, 2012, 10:16:50 AM
På hvilken måte gjør kjøpet av Askar at vi skal legge opp til mer poling?


Det jeg leser fra FFKs supportere er at han er god en-mot en offensivt og defensivt, har stor arbeidskapasitet og at han er hurtig. Samtidig mangler han pasnings, innleggs og skuddfot. Vi har nesten ikke pasningsspillere i ellveren og jeg tolker signeringen som at vi skal fortsette der vi slapp i fjor: Vekselvis svært lavt og svært høyt press, og lynhurtig fotball i lengderetning. Her; vekselvis langpasninger på Ojo, løpe fremover med ballen i laget, men pasninger utelukkende fremover. Altså skal ballen lynhurtig fremover uansett. En skal ikke holde ballen i laget mot eablert, men flytte opp spillere rundt Ojo som kan vinne andreball når langpasningen fra stopper eller DM kommer. Det er kun soko (pasninger) og Austin (krosser) som kan distribuere ballen rolig rundt til medspillere i midtbane, resten har andre ferdigheter -foruten Ojo som kan slå ok pasninger. Ergo har jeg liten tro på et spillende Brann. Dette forutsetter riktignok at den fremre treeren består av Bentley-Kvelle-Askar.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Kvelle har aldri vært noen stor pasningsspiller nei. Det var aldri pasningene som gjorde ham god på sitt beste. Så fantastisk har han heller aldri vært. Han har vært god, men han har vel ingen landskamper og var aldri i toppsjiktet i TL. Får håpe han hever toppnivået sitt i år. Askar skyter visstnok hardt, men upresist.

Også beskymret for pasningspillet i det fremre ledd. Kvelle og Askar er best sammen med gode pasningsspillere som kan gi dem gode arbeidsvilkår. Bentley har fortsatt ikke en eneste god kamp for Brann.

Skal vi ta medalje er vi avhengige av at Ojo og Austin presterer maks. De er de eneste klassespillerne vi har

osoerli

Askar kan iallefall umogleg ha dårlegare pasningsfot enn Solli.  I tillegg er han raskare, og etter Kvisvik si meining har han eit hardt skot.  Vi bør altså ha ein hvassare høgrekant enn i 2007.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

February 20, 2012, 12:31:10 PM #148 Last Edit: February 20, 2012, 12:32:55 PM by Jose Arrogantio
Quote from: Huff on February 20, 2012, 11:49:31 AM
Quote from: ostraume on February 20, 2012, 10:16:50 AM
På hvilken måte gjør kjøpet av Askar at vi skal legge opp til mer poling?


Det jeg leser fra FFKs supportere er at han er god en-mot en offensivt og defensivt, har stor arbeidskapasitet og at han er hurtig. Samtidig mangler han pasnings, innleggs og skuddfot. Vi har nesten ikke pasningsspillere i ellveren og jeg tolker signeringen som at vi skal fortsette der vi slapp i fjor: Vekselvis svært lavt og svært høyt press, og lynhurtig fotball i lengderetning. Her; vekselvis langpasninger på Ojo, løpe fremover med ballen i laget, men pasninger utelukkende fremover. Altså skal ballen lynhurtig fremover uansett. En skal ikke holde ballen i laget mot eablert, men flytte opp spillere rundt Ojo som kan vinne andreball når langpasningen fra stopper eller DM kommer. Det er kun soko (pasninger) og Austin (krosser) som kan distribuere ballen rolig rundt til medspillere i midtbane, resten har andre ferdigheter -foruten Ojo som kan slå ok pasninger. Ergo har jeg liten tro på et spillende Brann. Dette forutsetter riktignok at den fremre treeren består av Bentley-Kvelle-Askar.


Så lenge den funker er slik rask fotball underholdende. Vi var morsomme å se på i fjor når motstanderen ikke pakket sammen forsvaret for mye. Problemet blir når treeren bak Ojo ikke blir med opp, og Ojo blir isolert, eller motstanderen spiller etablert i forsvar og ikke gir de rommene vi trenger. Da blir spillet planløst og kjedelig. Så jeg er positiv på at vi henter inn spillere til å styrke spillet vårt mot angripende lag som for eksempel Rosenborg, men håper vi også arbeider inn litt mer ballspill mot etablert forsvar. I slike kamper kan det bli nyttig og bruke for eksempel Haugen i stedet for Kvelle og tenke mer på pasningsferdigheter. Jeg vet ikke hvor god til å passe Niasse er, men mulig han blir nyttig slik også.

Hatleking

Elles synst eg det er viktig at me kan krevje litt resultat òg no. Medalje er absolutt ikkje urealistisk, og det bør vera mogleg å gjere ein god sesong denne gongen òg.

Go Up