• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Lillestrøm 20.11.2011 kl. 18:00

Started by Lasaron, October 31, 2011, 19:20:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Quote from: roaldinho on November 01, 2011, 02:07:28 AM
Brann er jo kjent som de hjelpeløses hjelper, og Lillestrøm har vel ikke vunnet siden før sommer? Det sier vel sitt. For meg er Austin den beste kaptein på dette laget, han burde vært det fra sesongstart, ingen tvil. Han snakker Engelsk, men det er noe de fleste behersker.

At Grorud er en bedre kaptein enn Mjelde hersker det ingen tvil om. De fleste er bedre kaptein enn han.

Haugen spiller vel istedenfor Mjelde, tipper jeg. Håper de bruker Bentley - Gustav - Haugen, hadde vært artig å se hvordan de spilte sammen. Alle har fart, teknikk og overblikk.

Ennå en stund til kamp og mye kan skje mtp skader. Om en spiller får rødt eller det avgjørende gule i cupen, hvordan er det med serien? Er det samme der at de må stå over første kamp neste sesong i cupen?
Du kan slutte å skrive at Haugen har fart, for det har han ikke. Hadde han hatt fart i tillegg til ok teknikk så hadde vi sett at han noen ganger tok med sett ballen og dro av en spiller eller to.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Larsen har fart i tillegg til ok teknikk. Har ikke sett ham dra av en spiller ennå.

Det er selvfølgelig ikke så enkelt som det. Det handler om selvtillitt også. Forøvrig har Haugen dratt av spillere i Branntrøye han. Det har til og med Fakiri.

krakra

Quote from: TheRock on November 01, 2011, 20:54:26 PM
Det er mulig begge de to har bedre teknikk, men 50% (ofte mer) av tiden i en fotballkamp har vi faktisk ikke ballen. Da hjelper teknikk voldsomt lite, men en motor og evnen til å dekke rom er langt mer vesentlig. Her mener jeg Mjelde har et fortrinn.
Må også kommentere denne. Nei, teknikk hjelper ikke mye når man ikke har ballen, men det bidrar jo til at vi ikke er uten ballen i over 50% av kampen. Så er spørsmålet: Hva vil man satse på? Den som kan holde ballen i laget, eller den som kan jage motstander når han har ballen?

TheRock

Så klart man ideelt sett ønsker å beholde ballen og spille attraktiv fotball, men det er ikke snakk om enten eller, man må se på helheten på de spillerene vi har til rådighet.

At Mjelde har marginalt dårligere teknikk enn Haugen veier ikke opp for den defensive biten, hvor Mjelde tross alt er et stykke foran enda. Jeg mener at Haugen har mer å ta igjen på det defensive ift Mjelde enn Mjelde har å ta igjen ift teknikken til Haugen, og derfor bør Mjelde starte. Det er også grunnen til at jeg enn så lenge foretrekker Holmvik foran Larsen (og Bentley), og gjerne skulle hatt han med videre på en mer fornuftig kontrakt.

krakra

Mjelde har ikke marginalt dårligere teknikk enn Haugen. Han har vesentlig bedre teknikk enn Mjelde. Klasseforskjell rett og slett. Problemet er ikke teknikken som kanskje er den nest beste i stallen bak Guastavino, men evnen til å gjøre øyeblikkelige og gode valg.

I tillegg hender det at han gjør ting litt vel vanskelig, men det er noe han kan vokse av seg.

Lister

Mjelde og defensiv trygghet i samme setning?
Greit nok at mjeldehetsen her inne noen ganger går litt utover det som strengt tatt er relevant, men helt alvorlig. Du kan ikke mene at mjelde som konstant havner på mellomdistanse når han skal i press og nesten alltid trekker vekk fra kanten han skal dekke og er en av de svakeste pasningsspillerene våre gir en defensiv fordel?

Mjelde var Nilsen sin bergenske alibi, i dagens (og fremtidens) Brannlag har jeg problemer med å se hvor behovet er.

Er delvis enig med deg ang. Holmvik, men ikke alltid foran larsen eller bentley. Det må være en vurdering avhengig av kampsituasjon (forventet eller underveis i kampen), motstander og tilgjengelige spillere.
Guinness - Makes you drunk

TheRock

Defensiv trygghet er dine ord, det jeg påstår er at Mjelde har en bedre motor og er bedre defensivt (og dermed helhetlig) enn hva hovedutfordrerene Haugen, Larsen og Bentley er i øyeblikket, og derfor bør foretrekkes fra start ut i fra den formasjonen og stallen vi har til rådighet i dag, enkelt og greit.

krakra

Vel, jeg foretrekker offensive ferdigheter, teknikk og pasningsferdigheter foran motor og defensive kvaliteter i en offensiv trio, men det er bare meg.

TheRock

Som nevnt, det er en balansegang. Nå er det faktisk ikke sånn at Mjelde er blottet for offensive ferdigheter, noe vi så sist mot RBK. Om trioen sliter med den defensive biten overlater det en voldsom jobb til de 6 bak, som vel nok ganger har bevist denne sesongen at de trenger all den hjelp de kan få, da vi har 9 lag bak oss på tabellen med færre innslupne. Skal sies at Ojo er utrolig flink på det defensive i førsteforsvarerjobben sin. Presset hans har stresset forsvarsspillere til feil flere ganger denne sesongen.

krakra

Vi har da også sett eksempler på at Mjelde og Bentley/Holmviks manglende offensive ferdigheter har lagt et veldig stort ansvar Ojo og Guastavino offensivt. Noe de ikke alltid har taklet.

Ja, det er en balansegang, og det tipper for min del langt over i feil retning når vi starter med både Holmvik og Mjelde.

dudo

Hovedargumentet mitt er at Mjelde neppe kommer til å bli særlig mye bedre, og mens Haugen er dårligere enn Mjelde på enkelte områder så kommer utviklingen hans høyst sannsynlig til å gå fort, og være langvarig - ergo har man et lavt potensielt kortsiktig tap, men en enorm potensiell kortsiktig gevinst ved å prioritere Haugen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheRock

Selvsagt dudo, og jeg håper Haugen får en bra treningsvinter og ikke minst tillit til neste sesong, men akkurat nå kjemper vi om cupgull og medaljer, og da er vi nødt til å stille med det beste mannskapet tilgjengelig per dags dato. Der mener jeg en Holmvik i form og Mjelde er det beste vi kan ha på hver side av Guastavino. Never change a winning team, i hvert fall ikke et som leder 1-6 mot RBK på Lerkendal.

krakra: Tidligere i sesongen håpte jeg på Haugen på kant ved siden av en Guastavino i storslag som sentral OM, akkurat nå ser jeg ikke det fungere bedre enn hva vi har startet med i de siste kampene. Haugen har også fått sine innhopp i den svake perioden, uten å ha preget kampene i noen som helst grad.

Lister

Quote from: TheRock on November 01, 2011, 23:44:45 PM
Defensiv trygghet er dine ord, det jeg påstår er at Mjelde har en bedre motor og er bedre defensivt (og dermed helhetlig) enn hva hovedutfordrerene Haugen, Larsen og Bentley er i øyeblikket, og derfor bør foretrekkes fra start ut i fra den formasjonen og stallen vi har til rådighet i dag, enkelt og greit.

kabelmann

Quote from: dudo on November 02, 2011, 00:09:37 AM
Hovedargumentet mitt er at Mjelde neppe kommer til å bli særlig mye bedre, og mens Haugen er dårligere enn Mjelde på enkelte områder så kommer utviklingen hans høyst sannsynlig til å gå fort, og være langvarig - ergo har man et lavt potensielt kortsiktig tap, men en enorm potensiell kortsiktig gevinst ved å prioritere Haugen.

Det er jo love å håpe at du får rett, men foreløpig har ikke Haugen vist mye i det hele tatt. Han har gjort et par mål og han har et par vakre gjennomspill, men utover det? Fryktelig lite. Per nå fremstår han som veldig begrenset til en enkelt posisjon og da frykter jeg utviklingen kan ta en del lengre tid enn du skisserer over - for plassen til Guastavino skal han ikke ha.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

November 02, 2011, 00:27:44 AM #64 Last Edit: November 02, 2011, 00:30:12 AM by krakra
Quote from: kabelmann on November 02, 2011, 00:23:46 AM

Det er jo love å håpe at du får rett, men foreløpig har ikke Haugen vist mye i det hele tatt. Han har gjort et par mål og han har et par vakre gjennomspill, men utover det? Fryktelig lite. Per nå fremstår han som veldig begrenset til en enkelt posisjon og da frykter jeg utviklingen kan ta en del lengre tid enn du skisserer over - for plassen til Guastavino skal han ikke ha.
Men hvor mange sjanser har han fått til å bevise noe? Mer eller mindre nada som OM, og veldig begrenset spilletid på kant også. Det er en rolle jeg tror han kan ta helt greit, men da må han jo få -litt- tid til å spille seg inn i rollen.

Guastavino kan også spille på kant.

Jeg frykter dog også at utviklingen kan ta ganske lang tid. Det skyldes nesten utelukkende at han er i Brann.

dudo

Quote from: kabelmann on November 02, 2011, 00:23:46 AM

Jeg gir deg rett i det siste, men er uenig med deg ellers. Han har helt klart noe å gå på i ballvinningsfasen, men har vist mye positivt ellers - selv om han overraskende nok har hatt en liten formdip i det siste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: krakra on November 02, 2011, 00:27:44 AM
Guastavino kan også spille på kant.

Per nå har vi en veldig god OM og ingen god kant.
Vi kan sette Haugen som OM og Guastavino på kant og få en grei OM og en grei kant.
Eventuelt kan de to bytte om og vi har en veldig god OM og en grei kant.
Det siste virker mest logisk på meg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

November 02, 2011, 00:36:25 AM #67 Last Edit: November 02, 2011, 00:41:29 AM by krakra
Jeg vil si at med Haugen som OM og Guastavino som kant så har vi en god kant og en potensielt veldig god OM. Uansett kan også Haugen spille til høyre i en offensiv trio. Det trenger ikke være en klassisk vingrolle. Sævarsson kan være breddeholder, men det må være en rolle som er skreddersydd hans ferdigheter og ikke bare "gå ut og spill kant". Det er jo ganske åpentbart at verken Mjelde eller Haugen aner hva de skal gjøre på kanten i utgangspunktet.

De fleste spillere, og folk generelt, presterer bedre når de har klare arbeidsoppgaver. Det gjelder spesielt unge, uerfarne spillere som fort kan bli usikre når de ikke er sikre på hva de skal gjøre. At Haugen, sammen med alle andre som har prøvd seg på kant i år, ikke har storspilt der, skyldes nok både at han ike har fått tid til å spille seg inn i rollen og at rollen er relativt uklar i et fraværende angrepsmønster.

Det samme gjelder forøvrig Mjelde, bare så det er sagt, men jeg mener at Haugen har klart større potensiale enn Mjelde likevel.

dudo

Jeg har ingen problem med å sette Haugen på kanten. Han får utviklet seg der òg, og jeg mener at for han så er det i første rekke utviklingen vi må se på. Med de kantrollene vi har i Brann får han vandret mye, så han får helt klart brukt egenskapene sine sentralt i banen òg.

Lister

Tror ikke Haugen vil ha godt av kant, det er ikke slik at en spiller automatisk blir bra i en posisjon bare du tvinger han til å spille der.

Ser heller Haugen som en som enten starter sentralt med gustav på kant og hvis vi trenger å endre angrepsmønster blir tatt av til fordel for en ving og trekker gustav inn, eller som starter på benken og kommer inn og flytter gustav ut på kant.

Lasaron

Jeg er, for å være helt ærlig, ingen ekspert på spillet fotball. Men jeg undres over dette:

Hvorfor er posisjonen så enormt viktig? Basisferdigheter får man bruk for uansett. Haugen er jo en sikker pasningsspiller i utgangspunktet. Da bør han være det uansett hvor han er på banen. Eller?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Klaus_Brann

I teorien bør han jo det, men det er jo andre faktorer som også spiller inn. Spiller man i en rolle man trives og behersker, er det lettere å få ut sitt beste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

mbs

En sikker passningsfot ja men er det 10 eller 40 meter.
Hvor god en er til slå passninger kort har mer med syn og fotball hjerne enn, basis ferdighetene når en er blitt TL spiller. Hvor raskt oppfatter en ting.

En kantspiller bør gjerne ha gode egenskaper i å komme løs for å slå innlegg. Enten i form av fart eller drible ferdigheter.

Lasaron

Det er iallfall min mening at Haugen er kjapp i oppfattelsen. I kampene han har vært gode i, har han vært meget kjapp til å levere ballen til en medspiller - ofte konstruktivt.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Lister

Quote from: mbs on November 02, 2011, 15:26:15 PM
En sikker passningsfot ja men er det 10 eller 40 meter.
Hvor god en er til slå passninger kort har mer med syn og fotball hjerne enn, basis ferdighetene når en er blitt TL spiller. Hvor raskt oppfatter en ting.

En kantspiller bør gjerne ha gode egenskaper i å komme løs for å slå innlegg. Enten i form av fart eller drible ferdigheter.

I tillegg har en kantspiller andre oppgaver offensivt og defensivt. Haugen sine kvaliteter passer best til en styrende kreativ OM.

Posisjon er ikke viktig fordi det er et sted på banen å spille, men fordi det beskriver hvordan du spiller.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Jeg ville vært godt fornøyd med seier og uavgjort i de to siste kampene...
Rød makt på Hansa

Markmus

Ka du ve?

Falkman

Quote from: Markmus on November 08, 2011, 17:47:25 PM
Jo, men det vil neppe holde til medalje.

for å ta medalje, må vi vinne de to siste, det er jeg helt sikker på. og det  er ikke sikkert det holder, det heller.

Markmus

Hva? Med mindre vi blir trukket i poeng, så er vi sikret medalje om vi vinner de to siste.

2. Tromsø 47
3. Rosenborg 46
4. Brann 45

Rosenborg og Tromsø møter hverandre i neste serierunde.
Ka du ve?

krakra

Odd har like mange poeng som oss og kan passere oss på målforskjell.

Spelaren

Gå av.

Huff

November 08, 2011, 23:46:27 PM #84 Last Edit: November 08, 2011, 23:49:41 PM by Huff
Vil de dette laget mot LSK

----------Piotr
Sæv-Zsolt-Yaw-Fakiri

----Austin-Barmen

Gustav-Haugen-Bentley
----------Ojo

Bajter er sannsynligvis en bedre DM enn Barmen, men han passer ikke sammen med Austin -for dårlig pasningsfot. I tillegg til bedre pasningsfot hadde Barmen en rekke offensive initiativ i kampen mot VIF, han var faktisk spillbar noe som vi mangler totalt. Når det gjelder benken vil jeg inderlig slippe å se trebeinet fra baltikum. Når det gjelder Haugen fremfor Mjelde så jeg ikke sistnevnte i hele første omgang av cupfinalen. Holmvik er mer stabil, enn Bentley, men varierer mellom middels dårlig og middels, Bentley fortjener en ny sjanse nå.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/salg-i-brannbutikken3/

Dersom du handler for minimum 400 kroner når du besøker Brannbutikken på Stadion vil du få to billetter til en samlet verdi på 650 kroner til kampen mot Lillestrøm med på kjøpet.

Ikke så aller verst deal fra Brann dette her.
Rød makt på Hansa

Gulløl

November 09, 2011, 15:30:03 PM #86 Last Edit: November 09, 2011, 15:31:57 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on November 09, 2011, 15:03:02 PM
http://www.brann.no/nyheter/salg-i-brannbutikken3/

Dersom du handler for minimum 400 kroner når du besøker Brannbutikken på Stadion vil du få to billetter til en samlet verdi på 650 kroner til kampen mot Lillestrøm med på kjøpet.

Ikke så aller verst deal fra Brann dette her.

En veldig god del. Minimumsbeløpet på 400 kr kan en bruke til en julegave som en uansett ville kjøpt. Om det blir markedsført bra(BT, BA i tillegg til brann.no) bør det vel trekke et par tusen ekstra på kampen. Spesielt for barnefamilier som ikke har råd til å gå så ofte er det supert for.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Et par tusen ekstra? Optimist. Kanskje et par hundre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

monzilla

Jeg tenker at Brann har et altfor stort restlager som de er desperat for å bli kvitt...Deja Vu

Utmedsnolken

typisk at de få tingene jeg kunne tenkt meg, ikke finnes i min størrelse da
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Quote from: monzilla on November 09, 2011, 15:48:01 PM
Jeg tenker at Brann har et altfor stort restlager som de er desperat for å bli kvitt...Deja Vu

Ser ikke helt black gold der så tror nok du strør unødvendig pepper.

Dette er ikke noe annet enn positivt, går ikke ann å klage på billettpriser og supportereffekter og så klage igjen når prisene på begge blir satt ned.

There is no pleasing some people.

Flott måte for Brann å pynte på to poster i regnskap og statistikk samtidig som det er en grei gest mot de av oss som gjerne skulle hatt litt mer juletrepynt.

roaldinho

LSK har vel ikke vunnet en seriekamp siden august, og vi alle vet at Brann er de hjelpeløses hjelper, noe som passer godt i denne kampen. LSK har vært helt ute av det en stund nå, men snur vel her!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

tolind

-------Opdahl------ (Da dette blir hans siste hjemmekamp)

Sæv--Zsolt--Yaw--Fakiri

-Austin-
               Holmvik -- Mjelde

--Gustav-- 

---Ojo---Bentley---

Kunne tenke meg å se dette laget mot Lillestrøm
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

krakra

Det håper jeg virkelig. Mjelde og Holmvik som sentral duo? De ville blitt totalt overkjørt og feilpasningene ville florert.

Klaus_Brann

Quote from: tolind on November 10, 2011, 15:22:41 PM
                -------Opdahl------ (Da dette blir hans siste hjemmekamp)

Hans siste kamp i Brann, og du har enda ikke lært deg navnet hans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

November 10, 2011, 17:55:39 PM #95 Last Edit: November 10, 2011, 18:01:58 PM by roaldinho
Jeg tror det er en 4-1-2-1-2 formasjon med Austin som deffensiv og Gustav som offensiv. Mjelde og Holmvik på hver sin kant. Ikke at Mjelde er flink å holde kanten sin, men.. Ble nok litt feil da han laget det til her. Apropo Mjelde, så er han suspendert i denne kampen og kan dermed ikke spille. Står i første innlegg.

Uansett er jeg enig med Klaus i å kunne vite navnet til Opdal etter så mange år.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

tolind

Ai ai ai!! Ser at det har sneket seg en h inn i Opdal! Nei og nei! Fullstendig krise... He he!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

roaldinho

Quote from: tolind on November 11, 2011, 08:29:54 AM
Ai ai ai!! Ser at det har sneket seg en h inn i Opdal! Nei og nei! Fullstendig krise... He he!

Måtte du google eller gå inn på brann.no for å finne ut hvordan stave det? ;)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up