• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sarpsborg 18:00 23.10.11

Started by roaldinho, October 20, 2011, 23:23:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Haugen var et sørgelig syn. Larsen viste i det minste litt innsats selv om det ikke ga seg utslag i resultater av noe slag. Bentley var best av de tre innbytterne, men det går nok noen kamper til før draktene med hans navn og nummer er utsolgt i Brann-butikken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pidre

Ræva spill og lavmål av en fotballkamp. Mjelde banens dårligste.
Saludar a los monos!

Ricky

Utrolig at man skal være flau og forbannet etter en hjemmeseier på Stadion... Dette laget hadde maks klart 1-0 mot FKH2 på Nymark i går.

Fredrik Nordkvelle må spille som en gud om det skal bli øvre halvdel av tabellen neste sesong.

eivhelle

Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:24:21 PM
Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:22:02 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:04:10 PM
Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:02:15 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 18:58:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.


UFORTJENT???? Det er greit nok at vi ikke er fornøyd med bare å vinne 1-0 mot et klart dårligere lag , men det gjør ikke seieren ufortjent. Sarpsborg skapte fint lite og fortjener selvsagt ikke noe bedre enn resultatet tilsier. Brann hadde forøvrig de 3 største målsjansene bortsett fra scoringen.
Sarpsborg skaper en rekke sjanser til å utligne mot slutten av kampen og det hadde ikke vært ufortjent hvis de klarte det. Vi spilte en førsteomgang som var under middels og en andreomgang som er helt forferdelig. Vi fremstod som en klar dumpekandidat, som vi har gjort lenge.

Det klarte ikke å score så derfor var det ikke ufortjent at de tapte. Kan jo også legge til at Brann burde ha fått straffe da Holmvik ble hektet innefor 16 meteren i 2. omgang.

Brann skapte klart mest i denne kampen og vannt selvsagt fullt fortjent, selv om vi nå i etterkant ikke er fornøyd verken med spill eller uttelling.
Det argumentet blir for tynt. "Vi vant, derfor fortjente vi å vinne". Vi spilte ikke bedre enn Sarpsborg. I andreomgang var vi dårligere. Vi fremstod som et Adeccoligalag som er minst like dårligere som Sarpsborg og det har vi strengt tatt gjort de siste 5-6 kampene nå. Gode har vi ikke vært siden i sommer.

Begynner å bli mer og mer redd for at Skarsfjord suksessfulle start bare var en vanlig ny trener-effekt og at han overhodet ikke er rett mann for Brann.


Du mener altså å påstå at det å vinne sjansestatisikken klart er et dårlig argument for å si at en seier er fortjent?

Jeg sier ikke at Brann spillte en god kamp, men det er jo også måte på å være negativ. Jeg synes faktisk at Sarpsborg08 spillte mye bedre i hjemmekampen mot RBK der de tapte 0-6 så i den kampen må de definitivt ha fortjent seieren.

krakra

At Bentley var den beste av de tre skulle bare mangle. Haugen og Larsen er fremtidige storspillere. Selv om de, spesielt Haugen, kanskje har skuffet i det siste så kan det ikke forventes noe mer enn mellom helt ok til bra prestasjoner ennå. Larsen må få tid til seg til å vende seg til nivået i TL. Han kommer jo nesten rett fra 3. divisjon. Men den eneste måten han kan ta steget på er å få spille og vende seg til nivået.

Haugen har mer erfaring, men å komme innpå for et lag som overhodet ikke henger sammen i det hele tatt for en 19-årig spillertype som ham er selvfølgelig veldig krevende. Likevel har han selvsagt hatt en negativt kurve de siste kampene. Som alle andre spillerne på laget.

Bentley ble jo hentet for å erstatte Huseklepp og både det, prislappen og spilletiden han har fått i år gjør det naturlig å forvente en spiller som en sentral offensiv. Det har han overhodet ikke vært. Han har vært direkte dårlig og jeg tror ikke nødvendigvis verken Larsen eller Haugen hadde vært noe dårligere hvis de hadde fått like mye spilletid i de rollene de trives best i.
Quote from: kabelmann on October 23, 2011, 19:33:38 PM
Haugen var et sørgelig syn. Larsen viste i det minste litt innsats selv om det ikke ga seg utslag i resultater av noe slag. Bentley var best av de tre innbytterne, men det går nok noen kamper til før draktene med hans navn og nummer er utsolgt i Brann-butikken.

krakra

Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:39:36 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:24:21 PM
Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:22:02 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:04:10 PM
Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:02:15 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 18:58:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.


UFORTJENT???? Det er greit nok at vi ikke er fornøyd med bare å vinne 1-0 mot et klart dårligere lag , men det gjør ikke seieren ufortjent. Sarpsborg skapte fint lite og fortjener selvsagt ikke noe bedre enn resultatet tilsier. Brann hadde forøvrig de 3 største målsjansene bortsett fra scoringen.
Sarpsborg skaper en rekke sjanser til å utligne mot slutten av kampen og det hadde ikke vært ufortjent hvis de klarte det. Vi spilte en førsteomgang som var under middels og en andreomgang som er helt forferdelig. Vi fremstod som en klar dumpekandidat, som vi har gjort lenge.

Det klarte ikke å score så derfor var det ikke ufortjent at de tapte. Kan jo også legge til at Brann burde ha fått straffe da Holmvik ble hektet innefor 16 meteren i 2. omgang.

Brann skapte klart mest i denne kampen og vannt selvsagt fullt fortjent, selv om vi nå i etterkant ikke er fornøyd verken med spill eller uttelling.
Det argumentet blir for tynt. "Vi vant, derfor fortjente vi å vinne". Vi spilte ikke bedre enn Sarpsborg. I andreomgang var vi dårligere. Vi fremstod som et Adeccoligalag som er minst like dårligere som Sarpsborg og det har vi strengt tatt gjort de siste 5-6 kampene nå. Gode har vi ikke vært siden i sommer.

Begynner å bli mer og mer redd for at Skarsfjord suksessfulle start bare var en vanlig ny trener-effekt og at han overhodet ikke er rett mann for Brann.


Du mener altså å påstå at det å vinne sjansestatisikken klart er et dårlig argument for å si at en seier er fortjent?

Jeg sier ikke at Brann spillte en god kamp, men det er jo også måte på å være negativ. Jeg synes faktisk at Sarpsborg08 spillte mye bedre i hjemmekampen mot RBK der de tapte 0-6 så i den kampen må de definitivt ha fortjent seieren.
Det dårlige argumentet er "De klarte ikke å score så derfor var det ikke ufortjent".

Det er liten grunn til å være noe annet enn negativ etter denne kampen. Vi spiller som et Adeccoligalag, for 4. kampen på rad, og kunne fort gått hjem uten seier på hjemmebane mot TLs klart dårligste lag. Det skulle bare mangle at vi vant denne. Vi burde dominert den og vunnet med flere mål for at det skulle vært ok.

ostraume

Hva i helvete er dette for vås? Elendig kamp, men ingen tvil om at vi vant fortjent. Ellers greit å merke seg at vi sank betydelig nivåmessig den siste halvtimen, når Haugen og, etterhvert, Larsen kom inn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lister

Quote from: Ricky on October 23, 2011, 19:37:06 PM

Fredrik Nordkvelle må spille som en gud om det skal bli øvre halvdel av tabellen neste sesong.


Slik han spiller i dag mot rbk hadde jeg byttet han mot mjelde uten å blunke, ikke at det hadde vært en spesielt vanskelig avgjørelse uansett.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Quote from: ostraume on October 23, 2011, 19:51:35 PM
Hva i helvete er dette for vås? Elendig kamp, men ingen tvil om at vi vant fortjent. Ellers greit å merke seg at vi sank betydelig nivåmessig den siste halvtimen, når Haugen og, etterhvert, Larsen kom inn.


Ikke skyld på dem, skyld på Skars. Mjelde burde vært byttet ut og latt Gustav få fortsette. Han er den som skaper noe der fremme sammen med Ojo, og det hadde sett mye bedre ut om trioen der fremme var Larsen, Haugen og Gustav. Mjelde kan få lov å bytte klubb!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: ostraume on October 23, 2011, 19:51:35 PM
Hva i helvete er dette for vås? Elendig kamp, men ingen tvil om at vi vant fortjent. Ellers greit å merke seg at vi sank betydelig nivåmessig den siste halvtimen, når Haugen og, etterhvert, Larsen kom inn.
Jo, i mine øyne er det definitivt tvil om at vi vant fortjent etter den elendige andreomgangen.

Ellers en interessant analyse av hvorfor vi sank sammen. Tror du det at det var vår beste spiller, Guastavino, som gikk ut sammen med Bajter også har litt med saken å gjøre?

Nixon

Dette må ha vært den minst engasjerende tre-poenger i år, og kanskje på mange år.

Greit at seieren ikke var ufortjent. Men det er ett eller annet som er forferdelig galt med Brann for tiden. For makan til sørgelig skue som vi til tider var vitne til er det heldigvis sjelden vi har sett hjemme på Stadion. Og man skulle jo tro at når Skarsfjord for en gang skyld bruker byttene aktivt at det skulle bli bedre. Men det er ikke ofte man har tre bytter som alle får bra med spilletid, og så hjelper det ikke en dritt. Man skulle jo tro at de i det minste ville prøve å spille seg til en plass på cupfinalelaget. Eller bare utmerke seg litt ekstra på en tilnærmet helsvart dag...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on October 23, 2011, 19:57:19 PM
Dette må ha vært den minst engasjerende tre-poenger i år, og kanskje på mange år.

Greit at seieren ikke var ufortjent. Men det er ett eller annet som er forferdelig galt med Brann for tiden. For makan til sørgelig skue som vi til tider var vitne til er det heldigvis sjelden vi har sett hjemme på Stadion. Og man skulle jo tro at når Skarsfjord for en gang skyld bruker byttene aktivt at det skulle bli bedre. Men det er ikke ofte man har tre bytter som alle får bra med spilletid, og så hjelper det ikke en dritt. Man skulle jo tro at de i det minste ville prøve å spille seg til en plass på cupfinalelaget. Eller bare utmerke seg litt ekstra på en tilnærmet helsvart dag...
Når man kommer innpå for lagets beste spiller er det vanskelig å styrke laget. Bajter-byttet var også merkelig fordi det innebar at Mjelde måtte ned som DM, noe som svekket den lagdelen betraktelig.

Hadde man tatt ut Mjelde istedenfor Guastavino, Holmvik som nummer to og Bajter som nummer tre hadde vi nok avsluttet en god del bedre.

Nixon

Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:41:01 PMLarsen må få tid til seg til å vende seg til nivået i TL. Han kommer jo nesten rett fra 3. divisjon. Men den eneste måten han kan ta steget på er å få spille og vende seg til nivået.


Det er greit. Men kanskje ropene om at han må starte kan stilne litt?

Han var dårlig i går også, så kanskje formen ikke er helt den store for tiden.
Rød makt på Hansa

TheRock

Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:12:19 PM
Egentlig utrolig at noen får gult kort for en sen takling på Mjelde siden Mjelde er ufattelig treg.

Mobbingen av Mjelde begynner å nå nye høyder her nå... Mjelde tar den ballen når han vet han kommer til å bli meid stygt ned av en skliende Sarpsborg-spiller, og det han får igjen for det er harselering her inne... Mjelde skapte 2 sjanser helt på egen hånd i dag, det går an å telle begge veier. Opplevde også i dag at en kar bak meg skrek "STIKK NO FRAM FOTEN MJELDE!!!" når Mjelde gikk opp i press på en spiller, slik at han ble nødt til å vende opp og slå støttepasning. Var rene buekonserten når han på et tidspunkt mislyktes med å vende opp med ballen selv, ettersom det eneste reelle alternativet var å stillestående slå en 40-meters pasning til Larsen som var dekket av 2 spillere. Bajter var elendig i dag, helt greit at han ble tatt ut i stedet for Mjelde.

Trynefaktoren begynner å ta fullstendig overhånd. Når Bentley sendte en volley over litt før slutt hørte man mange rope "wheyyyy!", som om det skulle vært en motspiller...helt utrolig.

krakra

Quote from: Nixon on October 23, 2011, 20:02:29 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:41:01 PMLarsen må få tid til seg til å vende seg til nivået i TL. Han kommer jo nesten rett fra 3. divisjon. Men den eneste måten han kan ta steget på er å få spille og vende seg til nivået.


Det er greit. Men kanskje ropene om at han må starte kan stilne litt?

Han var dårlig i går også, så kanskje formen ikke er helt den store for tiden.
Jeg har ikke ropt så mye på ham. Jeg syns han først og fremst bør få komme innpå i de fleste kampene og spille nok til at det faktisk gir ham noe. Jeg har ingen forventninger til Larsen denne sesongen, men tror han kan bli god neste sesong. Da er det viktig at han har tar med seg så mye erfaring som mulig fra denne sesongen.

Spilletiden han fikk i dag var bra nok.

Nixon

Du mente nå at han lett kunne startet denne kampen i en kommentar tidligere i denne tråden. Men det er nå så. Han viste i alle fall ingenting av det vi vet at han kan. Han virket nesten litt redd der ute. Spørsmålet må jo bli om han har den nødvendige psyken? Det er selvsagt alt for tidlig å svare på slike spørsmål. Men det er litt bekymringsfullt at han ikke en gang prøver på det han er god til.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on October 23, 2011, 20:12:35 PM
Du mente nå at han lett kunne startet denne kampen i en kommentar tidligere i denne tråden. Men det er nå så. Han viste i alle fall ingenting av det vi vet at han kan. Han virket nesten litt redd der ute. Spørsmålet må jo bli om han har den nødvendige psyken? Det er selvsagt alt for tidlig å svare på slike spørsmål. Men det er litt bekymringsfullt at han ikke en gang prøver på det han er god til.
Det er ikke uvanlig at unge spillere som knapt har erfaring er nervøse i starten. Det er jo derfor han må få rikelig med spilletid. Etterhvert som han blir vant til tempoet kommer nok selvtillitten og da slipper han seg forhåpentligvis mer løs. Hvis ikke så har vi iallefall prøvd og funnet ut at det ikke funket. Det er ingen krise det.

Og ja. Jeg tror han lett kunne startet istedenfor Mjelde uten at vi hadde blitt nevneverdig svekket. Likevel syns jeg det er helt greit at han bare får innhopp ut sesongen, men da må det være av typen som han fikk i dag og ikke bare 2-3 minutter hvor han knapt rekker å få ballkontakt.

ostraume

Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:55:46 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2011, 19:51:35 PM
Hva i helvete er dette for vås? Elendig kamp, men ingen tvil om at vi vant fortjent. Ellers greit å merke seg at vi sank betydelig nivåmessig den siste halvtimen, når Haugen og, etterhvert, Larsen kom inn.
Jo, i mine øyne er det definitivt tvil om at vi vant fortjent etter den elendige andreomgangen.

Ellers en interessant analyse av hvorfor vi sank sammen. Tror du det at det var vår beste spiller, Guastavino, som gikk ut sammen med Bajter også har litt med saken å gjøre?


Definitivt, men man forventer jo at innbytterne i alle fall prøver å sette sitt preg på kampen. Vi var i alle fall klart bedre med:
Austin - Bajter
      Mjelde
enn
Austin - Mjelde
      Haugen
sentralt, den er enormt grei.

At innhoppet til Larsen var dårlig regner jeg med alle er enig i. Spilletid på et for høyt nivå kan forresten slå begge veier. Enten: a) venner seg til tempoet, får selvtillit og blir bedre, eller b) faller sammen, mister selvtilit og slår aldri gjennom.

Lurer forresten på hva du trodde om Misje og Arve Walde for noen år siden, regner med de også var kommende storspillere. Faktum er at i Brann har vi kun fått opp Huseklepp som en noenlunde egenprodusert storspiller det siste tiåret.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vekkreist

http://fotball.bt.no/eliteserien/article213090.ece

"Jeg burde ha scoret" - Diego Guastavino


Nei kødder du ???? :P


herregud,,disse sjansene må vi sette inn for søren!!

posemedsnopi

Brann hadde en plan om å presse høyt, og lyktes med dette i første omgang. Etter pause begynte de med et halvhjertet høyt press, men la seg fort bakpå. Brann hadde syv spillere stående på 16 meter i stort sett hele omgangen. Austin fikk muligens en rolle som frimerke, han fungerte nærmest som venstreback i 2. omgang.
Synes det er skremmende hvis dette var en bevisst taktikk fra Brann. En bør kunne forvente at spillere i eliteserien skal opprettholde intensiteten de hadde lengre enn en omgang. Hvis dette skyldes at de ble sliten, er de for dårlig trent. Hvis det skyldes at de skal trygge seieren, er de feig og naiv.

Ellers var det interessant å se at stadion pep på Brann da de på slutten av 1. omgang begynte å trille ball i forsvarsleddet. Sarpsborg var ikkje interessert i å prøve å få fatt i ballen, og Brann ledet 1-0.
Pipingen resulterte i at Brann slo langt, og mistet ballen....

krakra

Quote from: ostraume on October 23, 2011, 20:26:45 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:55:46 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2011, 19:51:35 PM
Hva i helvete er dette for vås? Elendig kamp, men ingen tvil om at vi vant fortjent. Ellers greit å merke seg at vi sank betydelig nivåmessig den siste halvtimen, når Haugen og, etterhvert, Larsen kom inn.
Jo, i mine øyne er det definitivt tvil om at vi vant fortjent etter den elendige andreomgangen.

Ellers en interessant analyse av hvorfor vi sank sammen. Tror du det at det var vår beste spiller, Guastavino, som gikk ut sammen med Bajter også har litt med saken å gjøre?


Definitivt, men man forventer jo at innbytterne i alle fall prøver å sette sitt preg på kampen. Vi var i alle fall klart bedre med:
Austin - Bajter
     Mjelde
enn
Austin - Mjelde
     Haugen
sentralt, den er enormt grei.

At innhoppet til Larsen var dårlig regner jeg med alle er enig i. Spilletid på et for høyt nivå kan forresten slå begge veier. Enten: a) venner seg til tempoet, får selvtillit og blir bedre, eller b) faller sammen, mister selvtilit og slår aldri gjennom.

Lurer forresten på hva du trodde om Misje og Arve Walde for noen år siden, regner med de også var kommende storspillere. Faktum er at i Brann har vi kun fått opp Huseklepp som en noenlunde egenprodusert storspiller det siste tiåret.
Ja, men det er vanskelig å komme inn og styrke laget når du kommer inn for Guastavino. Ellers er jeg enig i at det første "laget" er bedre enn det andre, men det understreker egentlig det jeg sier om at det var sentralt hvem som gikk ut.

          Austin - Bajter
                 Mjelde
Er ikke nødvendigvis bedre enn
        Austin - Bajter
               Haugen

Det er klart det kan slå begge veier, men skal man drive med talentarbeid så er det en risiko man må ta. Vi kan ikke holde tilbake talentene fordi vi er redde for at de ikke skal slå til. Da slår de iallefall aldri til. Det gjelder forsåvidt de etablerte også. Det er f.eks. ingen garanti for at Bentley noen gang vil bli en god Brannspiller, selv om han allerede har tatt nivået i TL.

Misje var et veldig stort talent som kunne nådd langt. Jeg syns dog det blir dumt å dra han frem fordi det var en veldig god grunn til at han aldri slå igjennom. Walde var helt grei, ikke noe særlig mer. Det vil alltid være talenter som ikke slår igjennom, men hvis man aldri tar sjansen på noen så vil det aldri være talenter som faktisk klarer å ta steget. At et talent flopper er ikke noen større katastrofe enn at en innkjøpt og etablert spiller flopper og det har skjedd en rekke ganger for oss uten at vi har dødd av det.

At Huseklepp er den eneste som har slått til viser vel bare hvor dårlige Brann har vært og desverre fortsatt er på å få talenter til å ta steget til TL. Det har ikke utelukkende vært et problem med tilgangen på talenter, men også på evnen til å foredle dem.

SK

Quote from: ostraume on October 23, 2011, 20:26:45 PM
Lurer forresten på hva du trodde om Misje og Arve Walde for noen år siden, regner med de også var kommende storspillere. Faktum er at i Brann har vi kun fått opp Huseklepp som en noenlunde egenprodusert storspiller det siste tiåret.


Vi kan vel inkludere Opdal også, uten at det endrer poenget ditt noe særlig.

vebo

Larsen hadde et godt øyeblikk, en flott finte før ojos siste sjanse. Bajter og gustav var våre beste, selv om de gjør en del rare valg begge to ble dette bevist da de gikk ut. Hvorfor var det så ekstremt mye piping i dag? Var ikke der selv..?
Tiocfaidh ár lá

Yngve

Quote from: Nixon on October 23, 2011, 20:12:35 PM
Du mente nå at han lett kunne startet denne kampen i en kommentar tidligere i denne tråden. Men det er nå så. Han viste i alle fall ingenting av det vi vet at han kan. Han virket nesten litt redd der ute. Spørsmålet må jo bli om han har den nødvendige psyken? Det er selvsagt alt for tidlig å svare på slike spørsmål. Men det er litt bekymringsfullt at han ikke en gang prøver på det han er god til.


Larsen imponerte lite, men han hadde ein augnablink eg likte. Fyrst storma han inn frå sida i 16-meteren, vert pressa vel hardt av Sarpsborgspelaren, som bl.a legg heile armen sin i fjeset på Larsen.

I neste trekk får Larsen hevnen sin ved at han sender Sarpsborgsspelaren rett i bakken.

Rein hemn, det likte eg.

Så han har no noko i seg, Larsen.

skuteviken

Fyfaen jævla møkkakamp!!

Og alle som griner for at de ikke får billett til Ullevaal og de som har fått, som ikke var på kampen i kveld; "Dra til helvete"

BT midt i kampen:

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 23, 2011, 18:58:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.


Hvorfor var det ufortjent? Hva kom Sarpsborg med i forhold til det vi hadde?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Jeg må få legge til at jeg ikke er en av sutretrynene på Stadion, men de har hatt et år å bygge opp noe slags spill på, og vi møter et elendig lag. Vi presterer å pisse rundt omkring på banen. Jeg skjønner folk som piper.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gepard

Det er en skam det som presteres på banen. Brann kan IKKE klage på oppmøte, når man i tillegg er landets dyreste på billetter.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 23, 2011, 20:02:29 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:41:01 PMLarsen må få tid til seg til å vende seg til nivået i TL. Han kommer jo nesten rett fra 3. divisjon. Men den eneste måten han kan ta steget på er å få spille og vende seg til nivået.


Det er greit. Men kanskje ropene om at han må starte kan stilne litt?


Når Bentley kan få så mange kamper fra start, ser jeg ikke hvorfor ikke Larsen skulle få prøve seg et par kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 23, 2011, 20:12:35 PM
Du mente nå at han lett kunne startet denne kampen i en kommentar tidligere i denne tråden. Men det er nå så. Han viste i alle fall ingenting av det vi vet at han kan. Han virket nesten litt redd der ute. Spørsmålet må jo bli om han har den nødvendige psyken? Det er selvsagt alt for tidlig å svare på slike spørsmål. Men det er litt bekymringsfullt at han ikke en gang prøver på det han er god til.


Enig i det. Han virker litt reservert og prøver å gjør det litt for enkelt til tider.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:59:27 PM
Der blåser han! Der blåser han! Brann har slått Sarpsborg i fotball 1-0! Vi er best i verden! Vi har slått Sarpsborg 1-0 i fotball! Det er aldeles utrolig! Vi har slått Sarpsborg! Sarpsborg, kjempers fødested - Oscar Torp, Nils Ole Oftebro, Asbjørn Halvorsen, Morgan Andersen, Arne Otto Lorang Andersen, vi har slått dem alle sammen.

Jonas Holøs, can you hear me? Jonas Holøs, jeg har et budskap til deg midt under ishockeykampen, jeg har et budskap til deg: Vi har slått Sarpsborg ut av eliteserien i fotball. Jonas Holøs, som de sier på ditt språk i hockeybarene rundt Sparta Amfi i Sarpsborg: - Your boys took a hell of a beating! Your boys took a hell of a beating! Asbjørn Halvorsen: Brann har slått Sarpsborg i fotball! Vi er best i verden!


Hahaha :D
Suverent, Markmus!!!
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: SK on October 23, 2011, 20:35:17 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2011, 20:26:45 PM
Lurer forresten på hva du trodde om Misje og Arve Walde for noen år siden, regner med de også var kommende storspillere. Faktum er at i Brann har vi kun fått opp Huseklepp som en noenlunde egenprodusert storspiller det siste tiåret.


Vi kan vel inkludere Opdal også, uten at det endrer poenget ditt noe særlig.


Hva vil det si at man har slått til? Kan vi nevne Helge Haugen og Azar Karadas også?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on October 23, 2011, 21:11:58 PM
Quote from: SK on October 23, 2011, 20:35:17 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2011, 20:26:45 PM
Lurer forresten på hva du trodde om Misje og Arve Walde for noen år siden, regner med de også var kommende storspillere. Faktum er at i Brann har vi kun fått opp Huseklepp som en noenlunde egenprodusert storspiller det siste tiåret.


Vi kan vel inkludere Opdal også, uten at det endrer poenget ditt noe særlig.


Hva vil det si at man har slått til? Kan vi nevne Helge Haugen og Azar Karadas også?
Han var jo landslagskeeper, så jeg vil definitivt si at han slo til. Selv om det ikke varte så lenge. Karadas slo også igjennom, selv om det heller ikke varte så lenge, men han var vel ikke oppfostret av Brann.

Lasaron

Quote from: krakra on October 23, 2011, 21:13:35 PM
Quote from: Lasaron on October 23, 2011, 21:11:58 PM
Quote from: SK on October 23, 2011, 20:35:17 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2011, 20:26:45 PM
Lurer forresten på hva du trodde om Misje og Arve Walde for noen år siden, regner med de også var kommende storspillere. Faktum er at i Brann har vi kun fått opp Huseklepp som en noenlunde egenprodusert storspiller det siste tiåret.


Vi kan vel inkludere Opdal også, uten at det endrer poenget ditt noe særlig.



Hva vil det si at man har slått til? Kan vi nevne Helge Haugen og Azar Karadas også?
Han var jo landslagskeeper, så jeg vil definitivt si at han slo til. Selv om det ikke varte så lenge. Karadas slo også igjennom, selv om det heller ikke varte så lenge, men han var vel ikke oppfostret av Brann.


Det var ikke Huseklepp heller.
Tren på langskudd

gladiporno

Supporterne piper når Brann spiller ballbesittende. Er det de samme som syter over langpasningen mot Ojo?

Klaus_Brann

Skarsfjord hadde i alle fall fått med seg at folk pep.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Får for Skarsfjords del at han ikke planlegger å legge seg ut med publikum, da taper han.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: gladiporno on October 23, 2011, 21:18:38 PM
Supporterne piper når Brann spiller ballbesittende. Er det de samme som syter over langpasningen mot Ojo?


Hvis ballbesittende går ut på å trille ball i 2 minutter på egen halvdel, så piper jeg mer enn gjerne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on October 23, 2011, 21:19:59 PM
Får for Skarsfjords del at han ikke planlegger å legge seg ut med publikum, da taper han.


Da leverer han sin egen avskjed ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: gladiporno on October 23, 2011, 21:18:38 PM
Supporterne piper når Brann spiller ballbesittende. Er det de samme som syter over langpasningen mot Ojo?
Ballbesittende er da ikke synonymt med underholdende. Folk piper når Brann spiller kjedelig.

Lasaron

Om kampen:
Jeg har aldri vært så skuffet etter en seier før. Det føltes som et tap når jeg gikk til bilen. Første omgang var grei, og totalt sett vant vi fortjent. Men andre omgang var grusom.
Det jeg reagerte mest på var at Brann ved mange anledninger hadde ballen ute på vingen, og da er det jo som kjent brukbare muligheter for at det kommer et innlegg; og da innleggene kom var det bare Ojo som var i 16-meteren. De andre bare dasset rundt på midten. De var ikke interessert i å angripe. De pisste på meg som betalende publikum, og de fortjente piping. Sånn er det med den saken.

Kombinasjonen av spillet, stemningen og oppmøtet gjorde det til den tristeste seieren jeg kan huske.

Jeg tror Brann taper resten av kampene, og jeg tror de vant bare fordi Sarpsborg er grisedårlige i 16-metrene.

Jeg tror Brann er syk, og at det tar lang tid å bli frisk.
Tren på langskudd

skuteviken

Ballbesittende? Man kunne ikke akkurat telle på to hender antall touch på motsatt banehalvdel, hadde det vært tilfellet så hadde det vært spennende.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: Lasaron on October 23, 2011, 21:14:53 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 21:13:35 PM
Quote from: Lasaron on October 23, 2011, 21:11:58 PM
Quote from: SK on October 23, 2011, 20:35:17 PM
Quote from: ostraume on October 23, 2011, 20:26:45 PM
Lurer forresten på hva du trodde om Misje og Arve Walde for noen år siden, regner med de også var kommende storspillere. Faktum er at i Brann har vi kun fått opp Huseklepp som en noenlunde egenprodusert storspiller det siste tiåret.


Vi kan vel inkludere Opdal også, uten at det endrer poenget ditt noe særlig.



Hva vil det si at man har slått til? Kan vi nevne Helge Haugen og Azar Karadas også?
Han var jo landslagskeeper, så jeg vil definitivt si at han slo til. Selv om det ikke varte så lenge. Karadas slo også igjennom, selv om det heller ikke varte så lenge, men han var vel ikke oppfostret av Brann.


Det var ikke Huseklepp heller.
Nei, men han var lokalt utviklet og som sagt tidligere så synes jeg talentutviklingen i hele Bergen bør henge sammen. Karadas er jo sogning.

Ricky

Quote from: gladiporno on October 23, 2011, 21:18:38 PM
Supporterne piper når Brann spiller ballbesittende. Er det de samme som syter over langpasningen mot Ojo?


Det Brann drev på med var like mye "ballbesittende spill" som å stå og skjerme ballen nede ved cornerflagget.

kabelmann

Quote from: TheRock on October 23, 2011, 20:02:40 PM
Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:12:19 PM
Egentlig utrolig at noen får gult kort for en sen takling på Mjelde siden Mjelde er ufattelig treg.

Mobbingen av Mjelde begynner å nå nye høyder her nå... Mjelde tar den ballen når han vet han kommer til å bli meid stygt ned av en skliende Sarpsborg-spiller, og det han får igjen for det er harselering her inne... Mjelde skapte 2 sjanser helt på egen hånd i dag, det går an å telle begge veier. Opplevde også i dag at en kar bak meg skrek "STIKK NO FRAM FOTEN MJELDE!!!" når Mjelde gikk opp i press på en spiller, slik at han ble nødt til å vende opp og slå støttepasning. Var rene buekonserten når han på et tidspunkt mislyktes med å vende opp med ballen selv, ettersom det eneste reelle alternativet var å stillestående slå en 40-meters pasning til Larsen som var dekket av 2 spillere. Bajter var elendig i dag, helt greit at han ble tatt ut i stedet for Mjelde.

Trynefaktoren begynner å ta fullstendig overhånd. Når Bentley sendte en volley over litt før slutt hørte man mange rope "wheyyyy!", som om det skulle vært en motspiller...helt utrolig.


Det ser ut til at denne trynefaktoren går begge veier, for om man kan påstå at Bajter var elendig, og faktisk verre enn Mjelde i dag, så virker det ganske forutinntatt på meg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Av og til lurer jeg hvorfor i helvete jeg gidder å gåpå stadion. Det pleierå være etter et pinlig stortap, men i dag var det faktisk etter en seier. Svaret på hvorfor jeg gidder har på dager som i dag i alle fall ikke med at jeg er fotballinteressert å gjøre. Det skyldes ene og alene at jeg er Brannsupporter, ikke gledet jeg meg spesielt til kampen, regnet med det ble drit, og drit ble det. Fy faen for en drittkamp! At en spiller dårlig kan jeg leve med, at enkeltspillere gjør feil kan jeg leve med, men at en faen ikke prøver å spille fotball kan jeg faen ikke leve med. Greit med tre poeng, men grunnen til at jeg er Brannsupporter er og at jeg liker fotball og jeg synes det er pinlig at Brann spiller noe av den dårligste, mest primitive og pinligste fotballen jeg noensinne har sett i TL. Og ja, jeg husker TIL i fjor og forfjor og jeg husker Drillo både som VIF og FFK-trener, husker og nittitallets LSK.

De første 15 var greie, bra innsats høyt press og som vanlig når vi er gode var det Gustav og Ojo som stod for alt offensivt. Resten skal ha for å tidvis vinne ballen høyt oppe, og målet kom på et angrep der flere riktignok var høyst involverte (dog etter et blokkert godt gjennomspillsforsøk mot Gustav Fra Ojo innledningsvis i angrepet). Resten av kampen var derimot forferdelig. Gustav skal ha for de gode forsøkene og det er jo fint annet Ojo kan gjøre enn å gå opp i duellene når det poles langballer på han. Piotr var og solid og Austin eide tidvis midtbanen. Resten vil jeg ikke kritisere, verken elveren eller innbytterne. Grunnen er enkel.

Måten vi spiller på er det neppe spillerne som står bak, det Brann presterer i dag er intet nytt, men i dag tok vi det et steg lenger. Det er overhodet ikke bare meg som har kritisert den totale mangelen påplan over angrepsspillet og i dag fikk vi virkelig sett det. Det Brann presterer er det mest primitive en kan gjøre på en fotballbane, det er planløst, talentløst og drit kjedelig, og fotballen vi spilte er så stygg som fotball kan bli -uten å begynne å slå ned/sparke ned motspillere og slikt samt filme voldsomt.  Branns fremtoning i andre omgang var som en dansk parodi eller tabloid fremstilling av drillofotballen på det verste.

Skal vi fortsette slik bør vi skifte ut store deler av stallen. Talentene bør komme seg til helvete ut av klubben for de har absolutt ingenting å bidra med, vår planløse fotball legger til rette for maks en tekniker på banen, og vi har allerede Gustav som selvsagt er bedre.Pasningsferdigheter på midtbanen trenger voi ikke for ballen skal jo over midtbanen. Det eneste midtbanen skal gjøre er jo ogforsvare seg, samt vinne andreballene rundt spissen de få gangene vi flytter opp folk rundt spiss. Resten bør være store og sterke og kunne pole ballen høyt og langt. Drit i å hente ny kant, hent Aarøy, og hent Hoås (såfremt han slutter å drible). Kjøp Kippe og Sørgård og, kanskje kan vi overtale J.Flo og Bjørnebye til comeback og?


Belfort

Du tar situasjonen helt på kornet med dette innlegget Huff!

TheRock

Quote from: kabelmann on October 23, 2011, 21:34:13 PM
Quote from: TheRock on October 23, 2011, 20:02:40 PM
Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:12:19 PM
Egentlig utrolig at noen får gult kort for en sen takling på Mjelde siden Mjelde er ufattelig treg.

Mobbingen av Mjelde begynner å nå nye høyder her nå... Mjelde tar den ballen når han vet han kommer til å bli meid stygt ned av en skliende Sarpsborg-spiller, og det han får igjen for det er harselering her inne... Mjelde skapte 2 sjanser helt på egen hånd i dag, det går an å telle begge veier. Opplevde også i dag at en kar bak meg skrek "STIKK NO FRAM FOTEN MJELDE!!!" når Mjelde gikk opp i press på en spiller, slik at han ble nødt til å vende opp og slå støttepasning. Var rene buekonserten når han på et tidspunkt mislyktes med å vende opp med ballen selv, ettersom det eneste reelle alternativet var å stillestående slå en 40-meters pasning til Larsen som var dekket av 2 spillere. Bajter var elendig i dag, helt greit at han ble tatt ut i stedet for Mjelde.

Trynefaktoren begynner å ta fullstendig overhånd. Når Bentley sendte en volley over litt før slutt hørte man mange rope "wheyyyy!", som om det skulle vært en motspiller...helt utrolig.


Det ser ut til at denne trynefaktoren går begge veier, for om man kan påstå at Bajter var elendig, og faktisk verre enn Mjelde i dag, så virker det ganske forutinntatt på meg.

Mulig jeg har lagt meg litt for mye opp i at han gjorde noen veldig merkelige valg og enkle feil innimellom. Poenget er uansett at når han gjorde disse tabbene, og mistet ballen på meget enkelt vis var det på det meste et sukk som gikk igjennom publikum. Når Mjelde prøvde å vende opp fordi han hadde null alternativer, og mislyktes i det, startet tidenes hylekor rundt meg.

Yngve

Eg likar Nanskog.

Pinsamt og skandaløst kallar han Branns spel i dag. Han tek ikkje mykje feil.

gladiporno

Quote from: skuteviken on October 23, 2011, 21:23:25 PM
Ballbesittende? Man kunne ikke akkurat telle på to hender antall touch på motsatt banehalvdel, hadde det vært tilfellet så hadde det vært spennende.


Mener du kanskje at Brann spilte gjennombruddshissig ved den anledningen?

Go Up