• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sarpsborg 18:00 23.10.11

Started by roaldinho, October 20, 2011, 23:23:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Ny kamp og nye muligheter. Brann er jo kjent for å være de hjelpeløses hjelper, men her er det ikke engang håp selv om Sarpsborg skulle ta med seg 3 poeng mot ett Brann lag som virker å ha tankene på cupfinalen og ser seg ferdig med årets sesong i Tippeligaen.

Mot Sarpsborg skal det være 3 poeng, det er ikke snakk om annet. De er rett og slett på ett elendig nivå selv om Brann ikke er så mye bedre selv. Syntes Brann burde se frem mot neste sesong og prøve ut spillere som ikke har spilt så mye og la de få se hva de kan bidra med. Nå som Brann har tapt de siste 3 kampene gjør det lite om Brann satser på unge og spillere som ikke har spilt så mye. Bajter kunne f.eks spilt midtbane, Larsen få spille fra start, og samme med Haugsdal f.eks. Viktig å se fremover mot neste sesong, og det er i kamper i Tippeligaen man ser hvor man har dem. Treningskamper syntes jeg ikke er like bra nok når man kan bruke resten av tippeligakampene for å se hva disse kan bidra med.

For Sarpsborg er nok øynene på helgens juniorfinale i NM der de skal møte Klepp. Sarpsborg er allerede nede, men det er nok flere spillere som ønsker å vise seg frem da de kan bli snappet opp av en Tippeligaklubb.

De fleste innen Brann samt supportere har tankene på cupfinalen om ett par uker. Det blir nok tilskuersvikt til denne kampen, er ikke akkurat ett topplag som kommer også er det denne cupfinalen som er det folk snakker om for tiden.


Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

             Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud - Fakiri
       Austin - Bajter
Guastavino - Haugen - Larsen
                   Ojo

Jose Arrogantio

Larsen eller Barmen eller begge to fra start ville vært digg.

1mus

October 21, 2011, 01:24:31 AM #3 Last Edit: October 21, 2011, 01:35:54 AM by 1mus
Quote from: roaldinho on October 20, 2011, 23:23:09 PM
Ny kamp og nye muligheter. Brann er jo kjent for å være de hjelpeløses hjelper, men her er det ikke engang håp selv om Sarpsborg skulle ta med seg 3 poeng mot ett Brann lag som virker å ha tankene på cupfinalen og ser seg ferdig med årets sesong i Tippeligaen.

Mot Sarpsborg skal det være 3 poeng, det er ikke snakk om annet. De er rett og slett på ett elendig nivå selv om Brann ikke er så mye bedre selv. Syntes Brann burde se frem mot neste sesong og prøve ut spillere som ikke har spilt så mye og la de få se hva de kan bidra med. Nå som Brann har tapt de siste 3 kampene gjør det lite om Brann satser på unge og spillere som ikke har spilt så mye. Bajter kunne f.eks spilt midtbane, Larsen få spille fra start, og samme med Haugsdal f.eks. Viktig å se fremover mot neste sesong, og det er i kamper i Tippeligaen man ser hvor man har dem. Treningskamper syntes jeg ikke er like bra nok når man kan bruke resten av tippeligakampene for å se hva disse kan bidra med.

For Sarpsborg er nok øynene på helgens juniorfinale i NM der de skal møte Klepp. Sarpsborg er allerede nede, men det er nok flere spillere som ønsker å vise seg frem da de kan bli snappet opp av en Tippeligaklubb.

De fleste innen Brann samt supportere har tankene på cupfinalen om ett par uker. Det blir nok tilskuersvikt til denne kampen, er ikke akkurat ett topplag som kommer også er det denne cupfinalen som er det folk snakker om for tiden.



Gløm Cupfinalen ! Vi har et ansvar vi og. Skal vi vente helt til vi skal til Ullevaal før vi skal ta en kamp seriøst? Ja da blir det stygge sifre på Lerkendal når vi møte RRRRRROOOOOSSSSSSEEEEENNNNNNBBBBBBBBOOOOORRRRRRRG og det er jo veldig lurt ...



ostraume

Quote from: krakra on October 20, 2011, 23:29:57 PM
             Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud - Fakiri
       Austin - Bajter
Guastavino - Haugen - Larsen
                   Ojo


Sæv - Zsolt - Grorud - Fakiri
Austin-Bajter
Mjelde - Guastav - Larsen
Ojo

Trenger i alle fall en "jobbeving" og da blir det Mjelde, siden Holmvik er på vei ut. Haugen har spillt mye og kan ta en hvil. Hadde vært gøy å se Larsen fra start.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Er vel på tide Sarpsborg får litt poeng no.  Passar med ei utstrakt hand frå Brann.
Ein kamp mellom 2 drittlag.  Gjeeesp, vurderer å bli heime for fyrste gong utan gyldig grunn på fleire år.  Medgongssupporter?  Mogleg det, men eg byrjar faktisk å bli lei heile nordlendingen.  Om eg ombestemmer meg blir det med kvitt lommetørkle, eller mitt eige private banner:
JEG KJEDER MEG SKARSFJORD
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: roaldinho on October 20, 2011, 23:23:09 PM
Ny kamp og nye muligheter. Brann er jo kjent for å være de hjelpeløses hjelper, men her er det ikke engang håp selv om Sarpsborg skulle ta med seg 3 poeng mot ett Brann lag som virker å ha tankene på cupfinalen og ser seg ferdig med årets sesong i Tippeligaen.

Mot Sarpsborg skal det være 3 poeng, det er ikke snakk om annet. De er rett og slett på ett elendig nivå selv om Brann ikke er så mye bedre selv. Syntes Brann burde se frem mot neste sesong og prøve ut spillere som ikke har spilt så mye og la de få se hva de kan bidra med. Nå som Brann har tapt de siste 3 kampene gjør det lite om Brann satser på unge og spillere som ikke har spilt så mye. Bajter kunne f.eks spilt midtbane, Larsen få spille fra start, og samme med Haugsdal f.eks. Viktig å se fremover mot neste sesong, og det er i kamper i Tippeligaen man ser hvor man har dem. Treningskamper syntes jeg ikke er like bra nok når man kan bruke resten av tippeligakampene for å se hva disse kan bidra med.

For Sarpsborg er nok øynene på helgens juniorfinale i NM der de skal møte Klepp. Sarpsborg er allerede nede, men det er nok flere spillere som ønsker å vise seg frem da de kan bli snappet opp av en Tippeligaklubb.

De fleste innen Brann samt supportere har tankene på cupfinalen om ett par uker. Det blir nok tilskuersvikt til denne kampen, er ikke akkurat ett topplag som kommer også er det denne cupfinalen som er det folk snakker om for tiden.



Er vel ikke så lurt å starte med Haugsdal da han ikke får fornyet kontrakt.

Hvis Sarpsborg skal møte Klepp i juniorfinalen i NM, hvilken kamp er det da Brann sitt juniorlag skal spille neste helg??
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on October 21, 2011, 08:24:39 AMHvis Sarpsborg skal møte Klepp i juniorfinalen i NM, hvilken kamp er det da Brann sitt juniorlag skal spille neste helg??


Det er J19-finale Sarpsborg skal spille. Så roaldinho har nok rett i at det er noe som kan få innvirkning på vår kamp...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

October 21, 2011, 08:53:54 AM #8 Last Edit: October 21, 2011, 08:59:10 AM by krakra
Quote from: ostraume on October 21, 2011, 07:21:01 AM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 23:29:57 PM
            Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud - Fakiri
      Austin - Bajter
Guastavino - Haugen - Larsen
                  Ojo


Sæv - Zsolt - Grorud - Fakiri
Austin-Bajter
Mjelde - Guastav - Larsen
Ojo

Trenger i alle fall en "jobbeving" og da blir det Mjelde, siden Holmvik er på vei ut. Haugen har spillt mye og kan ta en hvil. Hadde vært gøy å se Larsen fra start.
Haugen har spilt mye? MJelde har spilt alt. Ikke jobber han særlig mye for øyeblikket heller.

Bruk sesongen på å spille inn de som skal satses på neste sesong. Håper virkelig at Mjelde ikke er en av disse.

Lister

Quote from: ostraume on October 21, 2011, 07:21:01 AM
Trenger i alle fall en "jobbeving" og da blir det Mjelde, siden Holmvik er på vei ut. Haugen har spillt mye og kan ta en hvil. Hadde vært gøy å se Larsen fra start.


Mjelde er vel aldri ving noe annet sted enn i lagoppstillingen, han jobber, men kun sentralt og mellom spillere som har ball.
Guinness - Makes you drunk

Erlend

Quote from: osoerli on October 21, 2011, 08:09:56 AM
Er vel pÃ¥ tide Sarpsborg fÃ¥r litt poeng no.  Passar med ei utstrakt hand frÃ¥ Brann.
Ein kamp mellom 2 drittlag.  Gjeeesp, vurderer Ã¥ bli heime for fyrste gong utan gyldig grunn pÃ¥ fleire Ã¥r.  Medgongssupporter?  Mogleg det, men eg byrjar faktisk Ã¥ bli lei heile nordlendingen.  Om eg ombestemmer meg blir det med kvitt lommetørkle, eller mitt eige private banner:
JEG KJEDER MEG SKARSFJORD

Lanseringen av FM12 må da være gyldig grunn til å bli hjemme?

dudo

Quote from: Erlend on October 21, 2011, 12:05:54 PM
Quote from: osoerli on October 21, 2011, 08:09:56 AM
Er vel pÃ¥ tide Sarpsborg fÃ¥r litt poeng no.  Passar med ei utstrakt hand frÃ¥ Brann.
Ein kamp mellom 2 drittlag.  Gjeeesp, vurderer Ã¥ bli heime for fyrste gong utan gyldig grunn pÃ¥ fleire Ã¥r.  Medgongssupporter?  Mogleg det, men eg byrjar faktisk Ã¥ bli lei heile nordlendingen.  Om eg ombestemmer meg blir det med kvitt lommetørkle, eller mitt eige private banner:
JEG KJEDER MEG SKARSFJORD

Lanseringen av FM12 må da være gyldig grunn til å bli hjemme?


Hysj, jeg prøver etter beste evne å ikke være klar over dette før etter eksamen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Eg driv og innstalerar FM12 no. Glad eg ikkje driv på med eksamenar og slikt..

roaldinho

Quote from: Nixon on October 21, 2011, 08:36:41 AM
Quote from: Lasaron on October 21, 2011, 08:24:39 AMHvis Sarpsborg skal møte Klepp i juniorfinalen i NM, hvilken kamp er det da Brann sitt juniorlag skal spille neste helg??


Det er J19-finale Sarpsborg skal spille. Så roaldinho har nok rett i at det er noe som kan få innvirkning på vår kamp...


Pokker, leste at det var gutter, men ok! Da beklager jeg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl


http://fotball.rbnett.no/eliteserien/article212910.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Godeste Roar Johansen, en forøvrig svært sympatisk fotbballltrener, kommer nok i såfall bli svært skuffet. "trykket" er nok borte fullstendig.

Klarer brann å gi fra seg poeng i denne kampen også er det enormt nok for i år. Da har en et alvorlig forklaringsproblem.

I denne kampen har Brann kun ett valg, offensiv innstilling og sjanseorgie. mm er denne sesongens fantatiske start og glimrende kampvilje ødelagt på 4 drittkamper (pluss noen andre).

Lasaron

Etter å ha lest BT i dag: Jeg liker innstillingen til Sarpsborg.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

På begynnelsen av 90-tallet sang vi "Fyllingen fins ikkje lenger!". Først nå har vi rett i det. De har nå spilt sin siste kamp. Dette ropet burde runge i morgen!
Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

Håper å slippe å se Mjelde og forumfavoritten Haugen. Han var glimrende mot Viking, men nå i det siste har det vært mye drittkamper. Registrerte i forrige kamp mot Start at Guastavino var mindre ego. Han så etter pasningsalternativer. Når det er sagt er det som oftest kun Ojo som har gjort et bra nok løp. En annen ting er at det er en stor fordel om ikke laget slutter å spille forsvar som mot Start. Vi bør vinne, men jeg spiller ikke på denne på oddsen. Kan ende hur som helst.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Fra brann.no:

Dette er Branns startellever:

24 Piotr Leciejewski
2 Birkir Sævarsson
4 Lars Grorud
5 Rudy Austin
7 Hassan El Fakiri
9 Kim Ojo
10 Erik Mjelde
15 Diego Guastavino
18 Maxi Bajter
21 Zsolt Korcsmár
26 Bjørnar Holmvik

Benken: HÃ¥kon Opdal, Fredrik Haugen, Tadas Labukas, Kristoffer Larsen, Bentley, Yaw Amankwah, Bjarte Haugsdal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hva er poenget med å starte med en spiller vi vet forvinner neste sesong?

Gulløl

Quote from: krakra on October 23, 2011, 15:44:59 PM
Hva er poenget med å starte med en spiller vi vet forvinner neste sesong?


Er vel fordi at han mener at Holmvik er i bedre form en Bentley for øyeblikket. Vil vel ikke "miste garderoben".
Men er enig i at det er litt feil siden han snart er borte, dette burde vært kampen der Kristoffer Larsen fikk spille fra start.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Mjelde og Holmvik kunne lett blitt byttet ut med Haugen og Larsen. Ser ikke ut som vi skal gå ut og styre denne kampen heller. Ikke engang på hjemmebane mot TLs suverent svakeste lag. Blir det lemp og kjemp denne kampen også så tror jeg vi kan gi opp å noen sinne se underholdende fotball under Skarsfjord. Håper de prøver å underholde i det minste.

Klaus_Brann

Synd at vi nå ikke kjører på med Larsen fra start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

October 23, 2011, 17:39:07 PM #25 Last Edit: October 23, 2011, 17:41:44 PM by Gepard
Herregud for en elendig fotballkamp. Fatter ikke at dette er noe disse spillerne trener pÃ¥ hele Ã¥ret. Guastavin mÃ¥ forresten gÃ¥ mer back to basic og lære seg Ã¥ sentre til medspillere. Tror Branns manglende evne til Ã¥  spille offensivt samlet til tider er pga Guastivinos til tider overdrevne driblerier.

Helt latterlig lavt tempo, og ballen blir stort sett polt i alle retninger. Had
de jeg vært trener hadde jeg vært flau av nivået som vises

krakra

Latterlig å klage på Guastavino. Han har storspilt. Helt utrolig at han ikke har scoret da.

Markmus

Ja, Guastavino har vært på hugget. Problemet er at så godt som alt han gjør skal se så utrolig lekkert ut. Det ER lov å skyte forbi keeper og i mål. Han trenger ikke å finte ham ut hver gang.
Ka du ve?

Belfort

Dette er bare dårlig! Begynner allerede og kvie meg til de vanlige unnskyldningene til skarsfjord

Torvanger

Uthaling det siste minuttet før pause, skammelig Skars!

Lister

Tja, av det positive vi kan ta med oss så har bajter vært høyt og lavt og hyggelig at birkir får et mål.

Men uthalingen kunne de spart seg for.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Men faen for en jævlig idiot av en kommentator, mannen har jo totalt misforstått "fair play"-prinsippet når han i det ene øybelikket applauderer at ballen blir spilt til bake og i det andre sier at han ikke mener at den bør bli spilt ut, men at dommeren bør gripe inn.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Quote from: Torvanger on October 23, 2011, 17:51:34 PM
Uthaling det siste minuttet før pause, skammelig Skars!
Nå er det ikke elleve stykker Skarsfjord ute på banen. Han kan ikke ta skylden for hvert eneste valg spillerne gjør.

krakra

Quote from: Lister on October 23, 2011, 17:53:24 PM
Men faen for en jævlig idiot av en kommentator, mannen har jo totalt misforstått "fair play"-prinsippet når han i det ene øybelikket applauderer at ballen blir spilt til bake og i det andre sier at han ikke mener at den bør bli spilt ut, men at dommeren bør gripe inn.
Jeg er egentlig helt enig med ham. I dagens fotball hvor enkelte spillere legger seg ned og gråter bare noen ser stygt på dem så burde lagene spille videre til dommeren blåser med mindre det er helt opplagt at det er snakk om en alvorlig skade.

Markmus

Quote from: Lister on October 23, 2011, 17:53:24 PM
Men faen for en jævlig idiot av en kommentator, mannen har jo totalt misforstått "fair play"-prinsippet når han i det ene øybelikket applauderer at ballen blir spilt til bake og i det andre sier at han ikke mener at den bør bli spilt ut, men at dommeren bør gripe inn.


Han hyllet Brann for å sentre ballen tilbake til Sarpsborg først etter at Sarpsborg slo ballen ut. Så sa han at "det er dommer som bestemmer når det skal blåses". Enig nok i det.
Ka du ve?


Markmus

Quote from: krakra on October 23, 2011, 17:55:17 PM
Quote from: Lister on October 23, 2011, 17:53:24 PM
Men faen for en jævlig idiot av en kommentator, mannen har jo totalt misforstått "fair play"-prinsippet når han i det ene øybelikket applauderer at ballen blir spilt til bake og i det andre sier at han ikke mener at den bør bli spilt ut, men at dommeren bør gripe inn.
Jeg er egentlig helt enig med ham. I dagens fotball hvor enkelte spillere legger seg ned og gråter bare noen ser stygt på dem så burde lagene spille videre til dommeren blåser med mindre det er helt opplagt at det er snakk om en alvorlig skade.


Bare å spille videre når skader oppstår i dueller (uten regelbrudd), når skadet spiller er utenfor "situasjon" osv., men blås i tilfeller hvor ballfører løper alene og skader seg (Opdal mot Odd) og naturligvis hodeskader.
Ka du ve?

Fez

Unnskyld meg, men no må de som piper siste minuttet faen ta å holde kjeften sin! Her har ca alle bergensere en våt drøm om at de skal spille ballbesittende fotball, og så presterer de å pipe pga Brann tar 4-5 pasninger inad i laget for å vente på pause? Ka i h***** forventer de, at Brann skal løpe inn 2 mål på det siste minuttet? Snurp igjen kjeften og vær glad for at de faktisk KAN trille ball...

Lister

Joda, men poenget er at det slutter å være fair play når dommeren blåser, da er det regel.

Regelen er at dommeren skal stoppe kampen ved hodeskade eller hvis en spiller trenger akutt medisinsk hjelp

Fair play er at spillerne selv stopper kampen når en spiller fra motsatt lag er skadet.

Er helt med på at dette blir utnyttet, men det er fortsatt to helt forskjellig ting og viktig å skille mellom.
Guinness - Makes you drunk

krakra

October 23, 2011, 17:58:54 PM #39 Last Edit: October 23, 2011, 18:01:18 PM by krakra
Nå er det stort sett bare Guastavino eller Ojo som faktisk skaper sjanser for medspillere også. Totalt uenig i at det er vanskelig å skape et offensivt mønster med en slik spillere. Stabæk gjorde det glimrende med Alanzinho. At Guastavino ofte dribler istedenfor å sentre skyldes nok til en viss grad at det faktisk er det beste alternativet fordi medspillerne ikke går på gode nok løp.

Men det hadde vært interessant å satset på Haugen som sentral ballfordeler og Guastavino som mer et uromoment på kanten. Med dagens ellever må han nesten spille sentralt fordi han er den eneste som kan skape noe offensivt på midten.

Markmus

Quote from: Gepard on October 23, 2011, 17:57:03 PM
Håper på å se Haugen inn for Mjelde i andre om gang nå. Nr10 har som vanlig vært svak


Verste er når han står alene i boksen til Sarpsborg og Austin (tror jeg) sentrer en (svak) pasning til ham. Likevel greier ikke Mjelde å dempe ballen, ta den med seg og skyte i god posisjon - han klarer utrolig nok å få den somlet over dødlinjen.
Ka du ve?

Markmus

Ka du ve?

eivhelle

Er for så vidt enig at kommentatoren er helt på bærtur. Det har han forresten vært i alle kampene jeg har hørt vedkommende. Ellers er jeg lite imponert over dommeren. Jævelig pirkete av og til, men overser klare frispark som for eksempel når Gustav blir meid over ende ved dødlinja. Dessuten kunne han godt ha spart seg for begge de gule kortene.

Markmus

Begge de gule kortene er greie. Korcsmar stopper en overgangsmulighet og det er sabotasje av spill og etter reglene er det gult kort. Taklingen på Mjelde er sen og stygg, så det er greit gult kort.
Ka du ve?

Eivind


Lister

Med tanke på de foregående kampene er det helt greit at vi får en seier vi kan spasere inn, men dette burde vært en kamp der vi fullstendig valser over sarpsborg.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 18:00:57 PM
Er for så vidt enig at kommentatoren er helt på bærtur.


Det er i alle fall én ting han gjør korrekt (tror jeg) og det er å uttale navnet til Bajter som Bahkter :P
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:06:25 PM
Begge de gule kortene er greie. Korcsmar stopper en overgangsmulighet og det er sabotasje av spill og etter reglene er det gult kort. Taklingen på Mjelde er sen og stygg, så det er greit gult kort.


Egentlig utrolig at noen får gult kort for en sen takling på Mjelde siden Mjelde er ufattelig treg.

At Skars ikke ser til neste sesong i denne kampen er helt utrolig! Larsen burde spilt istedenfor en ferdig Holmvik, skjønner ikke hvorfor han får spille.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Typisk eksempel på guastavino etter 55 min, hvor han har gode pasningalternativ, som hvis brukt hadde skapt en mye bedre sjans, istendenfor skal han gå gjennom 3 mann. Må slutte med sånt.

nummer9

Hvem spiller egentlig på høyre ving? Er en som virkelig ikke holder siden sin i alle fall. Er jo bare Birkir som er der ute nesten hver gang vi er i angrep og forsvar også.

Go Up