• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Klaus_Brann on October 04, 2011, 16:18:55 PM
Quote from: Nixon on October 04, 2011, 15:29:33 PM
Så dere mister billetten dersom noen svarer: "Frisk? Aldri hørt om!" :)


Det er jo bare å ringe dem opp nå da. Hvis de har et snev av medmennesklighet setter de av de få minuttene dette tar.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Eivind on October 04, 2011, 16:21:57 PM
Akkurat samme mailen eg fikk!

Hva om noen på listen ikke tar tlf når de ringer? Alt går til helvette da?


Det kan det da ikke. De kan ikke forvente at alle sitter klare hele dagen til tlf kommer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 04, 2011, 16:24:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 04, 2011, 16:18:55 PM
Quote from: Nixon on October 04, 2011, 15:29:33 PM
Så dere mister billetten dersom noen svarer: "Frisk? Aldri hørt om!" :)


Det er jo bare å ringe dem opp nå da. Hvis de har et snev av medmennesklighet setter de av de få minuttene dette tar.


Jo da, jeg har bare ikke giddet å engasjere meg maks, siden jeg får gjennom Bataljonen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ah, hva er det da. Jeg er fortsatt i markedet for en bedre billett, for å si det sånn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Altså, om det er noen som brenner inne med en billett til overs så er det bare å sende meg en PM.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Eivind

Quote from: brann:) on October 06, 2011, 08:06:00 AM


Vil da tro at dersom du velger �lesund, så plasseres du blant ålesundere.

Nixon

Rød makt på Hansa

monzilla

Brann har da for pokker ikke en ordning for de som har hatt sesongkort i lang tid. Min onkel har hatt sesongkort sammenhengende i 25 år, han får ikke billett.

Nixon

Quote from: monzilla on October 06, 2011, 10:34:26 AM
Brann har da for pokker ikke en ordning for de som har hatt sesongkort i lang tid. Min onkel har hatt sesongkort sammenhengende i 25 år, han får ikke billett.


Vet han at han ikke får? For har Brann begynt å sende ut bekreftelser?

Det kan jo også være at 25 år rett og slett ikke er nok...
Rød makt på Hansa

monzilla

Han har fått beskjed om at han ikke får, ja.

Kan godt være at 25 år ikke er nok, spesielt på Tribune Sør sitter det mangle gamle travere.

KNUDSEN

trodde  det bare var de som fikk billetter sÃ¥ fikk tilbake medling fra brann, min far som har hatt sesongkort siden de begynnte med det (30Ã¥r+) har ikke fÃ¥tt noen beksjed pÃ¥ hverken det ene eller andre fra brann.
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Sissel

Er det ikke nok å ha hatt sammenhengende partoutkort i 25 år? Er det virkelig så mange som har hatt partoutkort i så mange år?

monzilla


KNUDSEN

hvordan fikk han vite at han ikke får billett?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

monzilla


Klaus_Brann

Quote from: monzilla on October 06, 2011, 10:47:03 AM
Han har fått beskjed om at han ikke får, ja.

Kan godt være at 25 år ikke er nok, spesielt på Tribune Sør sitter det mangle gamle travere.


Det er en skam.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KNUDSEN

har prøvd og ringe og maile brann for min far men de kunne ikke svare på hvor lang anisintet man trenger eller hvor mangen billetter det var snakk om
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

mort3en

Hva skjer med dei som var med ned til Stavanger i kvartfinalen? for de skulle jo vere så og sei eikkret billett!?!?!?! ???

Gulløl

Quote from: mort3en on October 06, 2011, 19:32:04 PM
Hva skjer med dei som var med ned til Stavanger i kvartfinalen? for de skulle jo vere så og sei eikkret billett!?!?!?! ???


Ja dei er 100 % sikret billett. Ingen som sagt noe annet sÃ¥ bare kul ned  ;). Er vel ingen som har billetten i hÃ¥nden enda. Er vel i den fasen at utsending til klubbene og andre organisasjoner/sponsorer sÃ¥vidt er i gang eller snart i gang. Og de trenger vel litt tid for Ã¥ organisere den videre utdelingen de ogsÃ¥. Men nÃ¥r høstferien i neste uke er ferdig sÃ¥ er vel utdelingen av billetter i full gang kan jeg tenke meg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

mort3en

Quote from: Gulløl on October 06, 2011, 20:14:12 PM
Quote from: mort3en on October 06, 2011, 19:32:04 PM
Hva skjer med dei som var med ned til Stavanger i kvartfinalen? for de skulle jo vere så og sei eikkret billett!?!?!?! ???


Ja dei er 100 % sikret billett. Ingen som sagt noe annet sÃ¥ bare kul ned  ;). Er vel ingen som har billetten i hÃ¥nden enda. Er vel i den fasen at utsending til klubbene og andre organisasjoner/sponsorer sÃ¥vidt er i gang eller snart i gang. Og de trenger vel litt tid for Ã¥ organisere utdelingen de ogsÃ¥. Men nÃ¥r høstferien i neste uke er ferdig sÃ¥ er vel utdelingen av billetter i full gang kan jeg tenke meg.


Takker ;) då kan eg begyne å planlegge :D

stig

Skjer det sammer med de som alle de som har 5 års løpende ansiennitet. De er sikret billett og kan kjøpe billetten når vi har fått alt klart, forhåpentligvis neste uke. Følg med på bataljonen.no. Viktig å merke seg at den garantien gjaldet de som var medlem pr 5. juli, da turen ble lagt ut.

Av de 165 stk ombord  var det 114 eksisternde medlemmer. Av de 114 har 55 nok ansiennitet, sÃ¥ da stÃ¥r vi igjen med 59 som kvalifiserte seg gjennom den turen.
Nettsideansvarlig

mort3en

Quote from: stig on October 06, 2011, 20:15:38 PM
Skjer det sammer med de som alle de som har 5 års løpende ansiennitet. De er sikret billett og kan kjøpe billetten når vi har fått alt klart, forhåpentligvis neste uke. Følg med på bataljonen.no. Viktig å merke seg at den garantien gjaldet de som var medlem pr 5. juli, da turen ble lagt ut.

Av de 165 stk ombord  var det 114 eksisternde medlemmer. Av de 114 har 55 nok ansiennitet, sÃ¥ da stÃ¥r vi igjen med 59 som kvalifiserte seg gjennom den turen.


Har vert fast medlem i noen år så det er ingen problem ;)

Erlend

Medlemskapet regnes vel som løpende hvis man ble registrert i Mars i år?

stig

Medlemskap for 2011, som er betalt i mars er selvsagt regnet som medlemskap i 2011
Nettsideansvarlig

monzilla

Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 15:57:33 PM
Quote from: monzilla on October 06, 2011, 10:47:03 AM
Han har fått beskjed om at han ikke får, ja.

Kan godt være at 25 år ikke er nok, spesielt på Tribune Sør sitter det mangle gamle travere.


Det er en skam.

Tja, det kan man si, men det er dessverre slik det er satt opp. Det som jeg syntes er en skam er at de som meldte seg inn for å kuppe årsmøtet er sikret billett. Og så er det en skam at fotballforbundet har en ren loddtrekning på flere tusen billetter, hvorfor i alle dager får ikke klubbene disse til å dele ut?

Utmedsnolken

Flere tusen? 10% av billettene til kampen er tilgjengelig for de som ikke er sponsorer eller har er medlem i en forening? og det synes du er for mye?!
"og der snubler Sæternes igjen"

monzilla

Ja, det er jo 2500 billetter. For ikke å glemme alle billettene Alta og Løv-Ham-lignende lag får.

Utmedsnolken

På vanlige Brann-kamper er vel 6-7000 billetter tilgjengelige for åpent kjøp, så skjønner ikke at det skal være skandaløst at 1/3 av det er tilgjengelig på en mye større stadion. er tross alt folk som bryr seg som får de billettene. Ullevaall business club og nff-sponsorer og slikt derimot..
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: monzilla on October 06, 2011, 22:40:01 PMhvorfor i alle dager får ikke klubbene disse til å dele ut?


Fordi fotball-Norge har bestemt at cupfinalen skal være en fest for alle, ikke bare for lagene som er med. Så alle skal få en sjanse til å skaffe seg billett.

Jeg synes det er andre grupper i billettfordelingen som heller burde fått færre billetter enn akkurat denne internett-potten.
Rød makt på Hansa

monzilla

Som de som har medlemskap i Brann feks?

Utmedsnolken

Quote from: monzilla on October 06, 2011, 23:00:20 PM
Som de som har medlemskap i Brann feks?


Du trenger ikke gjøre deg vanskelig. du skjønner godt hva han mente. ser ikke noen "medlemskap i Brann"-kvote fra NFFs fordeling.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2011/Billettfordeling-Cupfinalen-2011/
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: monzilla on October 06, 2011, 22:40:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 06, 2011, 15:57:33 PM
Quote from: monzilla on October 06, 2011, 10:47:03 AM
Han har fått beskjed om at han ikke får, ja.

Kan godt være at 25 år ikke er nok, spesielt på Tribune Sør sitter det mangle gamle travere.


Det er en skam.

Tja, det kan man si, men det er dessverre slik det er satt opp. Det som jeg syntes er en skam er at de som meldte seg inn for å kuppe årsmøtet er sikret billett. Og så er det en skam at fotballforbundet har en ren loddtrekning på flere tusen billetter, hvorfor i alle dager får ikke klubbene disse til å dele ut?


Det burde vært store endringer både fra Brann og NFF sin side. Trofaste partoutkorthavere med over 10 år sammenhengende burde automatisk vært sikret billett. UBC sin pott kunne vært kuttet drastisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Vel, nå er det en gang slik at Brann har lovet kjøpsrett mot at folk har gitt dem pengene sine. Tenker da på sponsorer og pølse-vipen. At man ikke får forkjøpsrett ved 25 år sammenhengende sesongkort viser bare at Brann ikke kan love en tilsvarende avtale til flere om den siste langsiden noengang bygges ut.

Forhåpentligvis er det flere seter på Ullevåll neste gang. Eller skal vi bare håpe Brann ikke venter 7 år til neste cupfinale og heller godta at man kan se pokalløfting fra sofakroken også?

stig

Vi vil fremdeles oppfordre til å sende oss informasjon hvis du kjøper billett på svartebørs. Det er meget interessant å se hvilke kvoter som havner på svartebørs. Litt usikker på om det fremdeles finnes firmaer som driver med organisert svartebørshandel etter at lovverket ble endret. Noen som vet?

Mener å ha hørt at telefonsalg ofte ble kuppet av slike firmaer, og at de fikk skaffet seg en betydelig andel billetter gjennom det. Lotteri er vel hakket verre for de.

Ubc har jeg blitt fortalt er losjene på Ullevaal. De er nok ikke aktuell som løssalg uansett og havner vel da ikke på svartebørs, eller med redusert kvote vil jeg tro.

Send oss en mail på pakk@bataljonen hvis du kjøper billett på svartebørs. Det får ingen konsekvenser for bruken av billetten.
Nettsideansvarlig

stig

Og for all del. Send inn søknad om billett i NFF sitt lotteri, hvis du ikke allerede har gjort det.
Nettsideansvarlig

monzilla

Quote from: Xminator on October 07, 2011, 06:38:00 AM
Vel, nå er det en gang slik at Brann har lovet kjøpsrett mot at folk har gitt dem pengene sine. Tenker da på sponsorer og pølse-vipen. At man ikke får forkjøpsrett ved 25 år sammenhengende sesongkort viser bare at Brann ikke kan love en tilsvarende avtale til flere om den siste langsiden noengang bygges ut.

Forhåpentligvis er det flere seter på Ullevåll neste gang. Eller skal vi bare håpe Brann ikke venter 7 år til neste cupfinale og heller godta at man kan se pokalløfting fra sofakroken også?

Ja, og sånn har det vært fra første spadetak på SPV-tribunen. Prosessen har vært ryddig, og alt har vært klart i mange år. Men det gjør jo ikke bitterheten til de som sitter igjen uten billett mindre :)

Når det er sagt er det 50 000 bergensere som har gode grunner til hvorfor akkurat DE skal ha billett, så litt surmuling vil det alltid bli.

Yngve


Utmedsnolken

Quote from: Yngve on October 07, 2011, 12:13:41 PM


nå er jo bergen 6x så stort som ålesund også da. så sånt sett er ikke ålesund sine tall så dårlig.

(nå kommer vel krøvel straks med noen utregninger som sier at jeg tar grundig feil :))
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on October 07, 2011, 12:23:27 PM
Quote from: Yngve on October 07, 2011, 12:13:41 PM


nå er jo bergen 6x så stort som ålesund også da. så sånt sett er ikke ålesund sine tall så dårlig.

(nå kommer vel krøvel straks med noen utregninger som sier at jeg tar grundig feil :))
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2011, 13:41:16 PM
Quote from: Utmedsnolken on October 07, 2011, 12:23:27 PM
Quote from: Yngve on October 07, 2011, 12:13:41 PM


nå er jo bergen 6x så stort som ålesund også da. så sånt sett er ikke ålesund sine tall så dårlig.

(nå kommer vel krøvel straks med noen utregninger som sier at jeg tar grundig feil :))


har du tall på småkommunene rundt ålesund og de rundt Bergen? rundt bergen liker vel alle brann, men vet det er sterkt rivaleri på sunmøre hvor ålesund er sterkt mislikt, spesielt i Hødd-leiren
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on October 07, 2011, 13:50:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2011, 13:41:16 PM
Quote from: Utmedsnolken on October 07, 2011, 12:23:27 PM
Quote from: Yngve on October 07, 2011, 12:13:41 PM


nå er jo bergen 6x så stort som ålesund også da. så sånt sett er ikke ålesund sine tall så dårlig.

(nå kommer vel krøvel straks med noen utregninger som sier at jeg tar grundig feil :))


har du tall på småkommunene rundt ålesund og de rundt Bergen? rundt bergen liker vel alle brann, men vet det er sterkt rivaleri på sunmøre hvor ålesund er sterkt mislikt, spesielt i Hødd-leiren


Kan ikke tenke meg at det er så mange flere enn dem som bor i Ulstein (ca 5-6000) som bryr seg om Hødd. Knapt nok dem. Uansett; det bor ca 130 000 på Sunnmøre.
Legg ned hele klubben!

psv-hasund

http://fotball.bt.no/nm/article211812.ece

Bataljonene får 2.400 billetter, og på forsiden står det 2.145 e.l medlemmer. Hvor forsvinner billettene?

Det er ikke rart at svartebørs billettene er populære. Jeg er medlem i bataljonen, har p-kort, vært på alle cupkampene minus Viking (selvsagt), alle hjemme kampene og to borte kamper i serien. Likevel klarer hverken Brann eller bataljonen å tilby billetter.

Jeg håper dere mislykkes i jakten på Svartebørs haiene for foreløpig ser det ut til at de er eneste som kan tilby meg billett.

vivamusica

Hvor mange betalende medlemmer er vi egentlig pr i dag? Hvis tallet på framsiden stemmer så er det jo færre medlemmer enn billetter - ergo så er vi alle trygge....En klargjøring hadde vært greit.
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

tsrqpo

Supert. DÃ¥ er vi vel alle garanterte billetter...?
Eller skal noen ha flere, venner og bekjente.. Minnes en dame i avisen som kjente en i bataljonen...?

Har stor tiltru til at bataljonen, og ledelsen der kommer til å redegjøre for hvor billettene går,
evt om medlemstallet er helt på jordet..

Nixon

Quote from: psv-hasund on October 07, 2011, 19:26:48 PM
Bataljonene får 2.400 billetter, og på forsiden står det 2.145 e.l medlemmer. Hvor forsvinner billettene


Jeg leste det også, men konkluderte med at det må ha vært en misforståelse ett eller annet sted. Jeg trodde ikke at Bataljonen var i nærheten av å få så mange billetter. For når man må ha vært medlem sammenhengende siden 2007 sier det seg selv at det tallet er mye mindre enn 2145.
Rød makt på Hansa

jorgent

Om noen mot formodning har en billett til overs er jeg meget interessert..

Var på Cupfinalen i 95, 99 og 04, men bor ikke i Norge lengre så ikke så lett å få tak i billett..

Gulløl

October 07, 2011, 21:13:46 PM #447 Last Edit: October 07, 2011, 21:16:04 PM by Gulløl
Hvordan er reglene for uavgjort i årets cupfinale. Ekstraomganger og straffespark slik som i tidligere runder ?
Er det helt slutt på at det kan bli omkamp ?

Har en drøm om straffespark konkurranse og at vi er sÃ¥ heldig at vi fÃ¥r stÃ¥ bak det mÃ¥let der de blir tatt. MÃ¥ si jeg grøsser av fryd ved tanken. Piotr mÃ¥ fÃ¥ grei beskjed om at han mÃ¥ stÃ¥ ved Brann tribunen, han mÃ¥ gi farken i at han blir mer motivert av Ã¥ stÃ¥ ved de oransje for en eventuell straffespark konkurranse skal vi ha pÃ¥ nært hold. Vi skal nok klare Ã¥ fyre han opp, han fÃ¥r bare gi beskjed hva vi skal fyre med  ;)  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Ja, det er slutt med omkamper.

Det er vel flere med tidlig fly som ikke drømmer om ekstraomganger og straffespark...;) Selv vil jeg ikke ha det. For det innebærer jo at Brann enten spiller dårlig, enten ved å ikke skåre mål eller å slippe inn mål. Jeg vil mye heller ta en fortjent seier ved å knuse jugendpakket i normal spilletid!
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 07, 2011, 21:38:40 PM #449 Last Edit: October 07, 2011, 21:51:19 PM by Gulløl
Har vært umulig å komme igjennom siste par tre timene til trekningen til NFF, og fristen går ut ved midnatt.
Noen andre som kommer igjennom i kveld ? Denne meldingen kommer opp:

"Pga. stor pågang gikk ikke din bestilling gjennom. Vennligst prøv igjen om noen minutter."


Kanskje tekniske problemer (igjen) ? Eller desperate bergensere ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up