• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann 25.september kl 18:00

Started by olebrann3, September 09, 2011, 17:08:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

September 29, 2011, 16:49:21 PM #251 Last Edit: September 29, 2011, 17:03:09 PM by krakra
Nei, men du har langt på vei antydet det med "gullgutten", "Du er ekstrem på Haugen" osv osv. men skal du begynne å pirke igjen, så lar vi det ligge. Jeg mener at Haugen er en god spiller, bedre enn Mjelde og et veldig stort talent som bør satses på. Jeg har skrevet det mange ganger og mener det er håpløst at han ikke blir satset mer på, men jeg har ikke ment noe annet enn det.
Dette er hva jeg mener og alltid har ment om Haugen. Du må gjerne påpeke hva som ikke stemmer, eller hva som ikke passer med det jeg har skrevet tidligere.

- Haugen holder ok TL-nivå totalt sett
- Haugen er god nok for førsteelveren
- Han er et stort talent, blant de største i TL
- Han er bedre enn Mjelde og Holmvik(og Bentley med dagens form)
- Han har ekstremferdigehter som ingen i Brann, og få i TL, matcher. Disse ferdighetene gir ham potensiale til å bli en dominerende TL-spiller.
- Han har ekstremferdigheter som går utenpå de aller, aller fleste talenter i TL. De som matcher ham spillere fast og er sentrale brikker hos sine klubblag i TL. Dette gjør ham til et av TLs største talenter.
- Han har flere svakheter. Han mangler duellstyrke, mangler tøffhet og har for dårlige bevegelser uten ball. I tillegg bør han lære seg å gjøre ting enklere til tider. Men de fleste av disse svakhetene er ting han vil bli bedre på naturlig med rutine og tillitt. Duellstyrke kommer med alderen. Disse tingene må han forbedre seg en god del på før han kan herje i TL, men de hindrer ham ikke i år være god nok for førsteelveren.
- Mjeldes svakheter som teknikk, overblikk og tempo vil han sannsyneligvis aldri få noen særlig utvikling på.


Mjelde er en middelmådig spiller, som trolig aldri kommer til å bli annet enn middelmådig. Jeg ser ikke verdien av å satse på ham. Han har enkelte kvaliteter som kan brukes i enkelte kamper, men er alt i alt for dårlig til å dyrkes på den måten han blir dyrket og har egentlig ikke noe særlig potensiale. Ja, han hadde én god sesong i Sandefjord. De meste tyder på at det var et blaff, eller i det minste at han ikke er i stand til å komme på det nivået i Brann.

Og du må gjerne late som du ikke skjønner hvorfor det har så mye å si at du ikke ville ha Piotr som førstevalg. Du må gjerne påstå at du er helt nøytral og ikke lar deg påvirke av dine holdinger til spillere som f.eks. Piotr, Mjelde og Haugen, men du vet sannsynelig at det ikke stemmer. Hvis ikke mangler du selvinnsikt, for det skinner jo relativt klart igjennom at du lar Mjelde slippe billig unna, mens Piotr og Haugen får strenge dommer. Du ville aldri konkludert med at Opdal er banens dårligste uansett hvordan han spiller eller hvordan andre spiller gjorde det. Du ville aldri slaktet Mjelde utelukkende på grunn av en stor bom og konkludert med at var banens dårligste. Eller rettere sagt: Du har aldri gjort det, selv om edt har skjedd gjentatte ganger i år.

Klaus_Brann

Vær så snill å spar meg for lange utredninger om Haugen, det har du bredt ut nok om en god stund.

Mjelde har vært litt over middels i år, og selv om han ikke har vært like god som han var i Sandefjord har han ikke vært totalt bås. Dog synes jeg (tro det eller ei) at han ikke burde spilt så mye som han har gjort, men jeg sa også før sesongen at det kom til å være lite sannsynlig at Skarsfjord satt han ut, siden han valgte han som kaptein. Dessverre.

Det har det da ikke. Er det ikke lov å endre mening om spillere når de blir bedre? Jeg synes ikke han var spesielt god de første kampene, og hadde det ikke vært for forsvarerne rundt han, hadde vi fått flere tabbemål i mot. Utover sesongen har han blitt mer stabil, og han er rå i enkelte situasjoner og på straffer.

Ingen supportere er helt nøytrale, men jeg tør påstå at jeg er mer nøytral enn deg. Jeg har ingenting mot Piotr eller Haugen, så er det sagt. Når har jeg forøvrig klaget uberretiget på Haugen? Han har ikke prestert som DM når han fikk sjansen, det vet du og, men det skyldes jo at det ikke er der han er best. Det er vel lov å si?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2011, 17:30:43 PM
Vær så snill å spar meg for lange utredninger om Haugen, det har du bredt ut nok om en god stund.

Mjelde har vært litt over middels i år, og selv om han ikke har vært like god som han var i Sandefjord har han ikke vært totalt bås. Dog synes jeg (tro det eller ei) at han ikke burde spilt så mye som han har gjort, men jeg sa også før sesongen at det kom til å være lite sannsynlig at Skarsfjord satt han ut, siden han valgte han som kaptein. Dessverre.

Det har det da ikke. Er det ikke lov å endre mening om spillere når de blir bedre? Jeg synes ikke han var spesielt god de første kampene, og hadde det ikke vært for forsvarerne rundt han, hadde vi fått flere tabbemål i mot. Utover sesongen har han blitt mer stabil, og han er rå i enkelte situasjoner og på straffer.

Ingen supportere er helt nøytrale, men jeg tør påstå at jeg er mer nøytral enn deg. Jeg har ingenting mot Piotr eller Haugen, så er det sagt. Når har jeg forøvrig klaget uberretiget på Haugen? Han har ikke prestert som DM når han fikk sjansen, det vet du og, men det skyldes jo at det ikke er der han er best. Det er vel lov å si?
Men selv om jeg har "bredt ut en god stund" så har du jo fortsatt ikke fått med deg hva jeg mener om han. Det er faktisk ganske utrolig.

Mjelde har vært under middels. Jeg har bedt om eksempler på spiller som har fått en real sjanse(altså spilt mer enn 5-10 kamper fra start) som har spilt dårligere enn ham og så langt har jeg ikke sett andre enn Bentley og Holmvik(som jeg er uenig i). Han har vært gjennomgående middelmådig i flertallet av kampene, men spilt flere dårlige enn gode kamper. Antallet gode kamper kan telles på en hånd, og han har ikke vært mer en god i en eneste kamp.
Men nei, han har ikke vært totalt bås. Han har vært middelmådig minus.

Jeg er kanskje mer engasjert for enkelte saker her inne enn deg, men du er ikke mer nøytal enn meg. Kan du f.eks. innrømme at Haugen har potensialet til å bli en dominerende TL-spiller? Eller at Piotr er en potensiell klassekeeper som har vært vår viktigste mann i cupen? Eller i det hele tatt at det var riktig å vrake Opdal til fordel for Piotr.

Klaus_Brann

Jeg føler jeg har det, tro det eller ei.

Da er det så enkelt som at vi er uenige, det bør vel være en fair sak. Det vet jeg ikke, jeg vil se mer av han før jeg uttaler meg om det.
Ang. Piotr kan du prøve å bruke energien din på å lese hva jeg skriver i posten du svarer på. Han har sammen med Ojo vært den viktigste i cupen ja, ett lite hakk foran Ojo, siden han har vært vill på straffene.

Ingen problem med å innrømme ting jeg, kanskje i motsetning til deg. I starten var det ikke korrekt, men han har vokst og blitt tryggere enn Opdal har vært etter 07.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

OK
Oppsummering:
Krakra syns Haugen er ganske god, og Mjelde ikke så god.
Klaus syns at Krakra overvurderer Haugen og undervurderer Mjelde.
Nok nå?
Tren på langskudd

krakra

Jeg føler du ikke har det, siden du stadig prøver å male et bilde av mine meninger rundt Haugen som ikke stemmer. Neste gang du føler for å diskutere mine meninger om spilleren, noe du selvfølgelig kommer til å gjøre igjen så bør du enten holde deg til nøyaktig de punktene jeg listet opp eller nøyaktig det jeg skriver. Uten forsøk på egne kreative tolkninger rundt hva jeg mener. Da bommer du bare, igjen.

Piotr har ikke bare vært vill på straffene. Han har også vært vår beste spiller utover straffekonken, med matchvinnende redninger i de tre siste kampene.

Bak ham er det flere spillere som deler æren. Ojo, Bentley, Gustav, Haugen og sikkert fler.

Så det var altså korrekt å vrake Opdal til fordel for Piotr?

ostraume

Quote from: krakra
Så det var altså korrekt å vrake Opdal til fordel for Piotr?


Nå vet jeg at denne var myntet på Klaus, men jeg drar til med noen til deg også:
Var det altså korrekt å bruke Fakiri foran Skage i sesongåpningen?
Var det altså korrekt at minst 1 i den offensive midtbane3eren bør ha defensive fibre?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

September 29, 2011, 18:10:45 PM #258 Last Edit: September 29, 2011, 18:30:34 PM by krakra
Quote from: ostraume on September 29, 2011, 18:07:37 PM
Quote from: krakra
Så det var altså korrekt å vrake Opdal til fordel for Piotr?


Nå vet jeg at denne var myntet på Klaus, men jeg drar til med noen til deg også:
Var det altså korrekt å bruke Fakiri foran Skage i sesongåpningen?
Var det altså korrekt at minst 1 i den offensive midtbane3eren bør ha defensive fibre?
1. Ja, basert på skadeeproblemene til Skage. Ikke prestasjonene til Fakiri, som også er et svakt ledd i Brann, sammen med Kalvenes, Mjelde og Bentley.

2. Ikke i hver eneste kamp, og ikke nødvendigvis Mjelde.


Og når vi først er i gang kan jeg stille deg følgende spørsmål: Var det en tabbe å ikke strekke seg lenger for Dure? Var det en vill påstand at Dure ikke er noe særlig dårligere enn Kalvenes og Grorud? Basert på at han nå har etablert seg i FFKs midtforsvar med to kamper som holdt et høyere nivå enn våre stoppere.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 29, 2011, 18:03:27 PM
Så det var altså korrekt å vrake Opdal til fordel for Piotr?


Siden du har tung for det: JA.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Hehe, når det gjelder Dure så kan ting tyde på at vi kunne hatt god bruk for han i stallen nå ja. Akkurat detaljene rundt hvor langt Brann strakk seg har vi ikke, men i den saken jar du vært rimelig mye mer bombastisk enn meg i alle fall. Jeg har lagt vekt på Dure var ønsket og fikk et tilbud før han slo gjennom i Adecco, det er ikke slik at han har blitt vraket av Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nei, men det er ikke akkurat slik at Brann har kjempet for å få ham heller. Dessuten glemmer du at Dure litt senere sa seg villig til å signere, men at Brann da avviste ham fordi de ville vente.

Chrisstah

Quote from: Lasaron on September 29, 2011, 17:59:44 PM
OK
Oppsummering:
Krakra syns Haugen er ganske god, og Mjelde ikke så god.
Klaus syns at Krakra overvurderer Haugen og undervurderer Mjelde.
Nok nå?


Krakra tar selvfølgelig aldri feil og vet alltid best for Brann og talentutviklingen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Så lenge flertallet av hordalendinger som slår igjennom  TL fortsatt gjør dette i andre klubber enn Brann er selvfølgelig Branns talent veldig enkelt å kritisere.

roaldinho

September 29, 2011, 23:26:21 PM #264 Last Edit: September 29, 2011, 23:28:46 PM by roaldinho
Her er mitt poeng når det gjelder Mjelde og de andre, inkludert Haugen.

Mjelde var kjent for å være på riktig sted til riktig tid i Sandefjord, som gjorde at han scorte en del mål. Det er styrken hans, noe som har vært fraværende i stort sett hele høst i mine øyne. Når han ikke klarer å mestre det han er god på så er det noe gale. Mjelde har verken teknikk, særlig overblikk eller skuddfot. Likevel fyrer han av skudd og skal holde lenge på ballen ofte. Det er sånne ting Mjelde bør unngå, for det gjør at han ender i vanskelige situasjoner. I Sandefjord var han flink til å finne rom og score mål fordi han spilte i en dårligere klubb enn Brann. Han ble ikke tatt så seriøst som nå i Brann. Se på Adam i Liverpool, i fjor spilte han for Blackpool og hadde mange grisetaklinger i løpet av sesongen, bare fåtall av dem ble observert. Nå som han er i en storklubb legger flere folk merke til han og fikk også korrekt utvisning mot Tottenham.
Jeg sammenligner ikke Mjelde og Adam, men selve situasjonen. Nå  som Mjelde er i en storklubb legger flere folk merke til han og man ser hvilken spiller han egentlig er. I mine øyne passer Mjelde bedre i en mindre klubb enn Brann, Rbk, Vif, osv.
Brann ble kjent for å spille en rask og flat fotball, med pasninger og gjennombruddspasninger og sånne ting. Med Mjelde på laget går ikke det fordi Mjelde ikke har de kvalitetene. Man har sett Gustavinho har spilt ganske bra etterhvert, jeg mener det er fordi det offensive spillet først ble bygget
rundt Mjelde, mens det etterhvert har vært Gustavinho som har fått den rollen med suksess. Jeg mener Mjelde ikke passer i Brann og den spillestilen som passer Brann best.

Deler av poenget mitt er at Mjelde hadde vært bås om andre spillere hadde spilt som normalt. Haugen er en glimrende spiller om han blir brukt riktig, og det er ikke på sentral midtbane. Om også Bentley hadde spilt på nivå som i Odd så hadde Mjelde vært den dårligste spilleren i den offensive rekken (Bentley, Haugen, Mjelde, Gustav) selv om Mjelde hadde spilt på sitt normale nivå. Sannheten er at Mjelde ikke har ett høyere nivå enn det han har vist så langt i år, der han har spilt en del greie kamper, men ikke mer enn det. Mjelde har ikke overbevist så langt i sesongen, tvert imot. Men jeg forstår det sånn at når Bentley og Holmvik ikke holder ett akseptabelt nivå så spiller Mjelde. Det ville han ikke gjort om de holdt ett anstendig nivå.

Haugen må få spille i den offensive rollen sentralt for å kunne videreutvikle seg og vise hva som ligger i han. Det blir feil å rakke ned på han når han ikke spiller i en posisjon som gjør at han ikke får vist sine beste ferdigheter.

Mjelde har ikke vært den verste i den offensive rollen denne sesongen, men gjett om han hadde vært det om Haugen hadde fått spille der han har sine kvaliteter og Bentley hadde vært på Odd-nivå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Quote from: roaldinho on September 29, 2011, 23:26:21 PM

Mjelde har ikke vært den verste i den offensive rollen denne sesongen, men gjett om han hadde vært det om Haugen hadde fått spille der han har sine kvaliteter og Bentley hadde vært på Odd-nivå.


Jeg synes denne typen synsing blir litt tynn. Hadde bare gullgutten (ikke klikk nå krakra) Haugen fått spille OM så hadde han vært klart bedre enn Mjelde. Hadde bare Bentley holdt forventet nivå så ville Mjelde vært klart dårligere...

Jeg er forsåvidt helt enig i Mjelde sine begrensinger, men hva med å se på hva som faktisk presteres?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up