• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Om 2012-utgaven av Karadas var av den useriøse typen, så hadde han ikke vert på Branntrening. Hva han drev med rett etter årtusenskiftet er meningskløst å trekke frem. Jeg kjenner ikke til hvorfor det er blitt begrenset spilletid i Tyrkia, det gjør neppe Sindre32 heller, så det vil koke ned til spekulasjoner. Ut fra det han har prestert på trening er han ikke dårligere enn sist han var i Brann. Han er heller bedre trent.

Jeg er sikker på at en Karadas i en super-sub-rolle resten av sesongen vil ha spilt 9 av 11 kamper og stå med minst 3 mål og 3 assist. En av kampene som ikke ble spilt er karantene og den andre har andre spillere fått spilletid som innbyttere.  Det er vel bare Barmen som har scoret som innbytter i år, så det er god plass på benken for Karadas.

Jeg kan ikke se noen sportslig grunn til å ikke tilby Karadas kontrakt, så da må det ligge en økonomisk vurdering i grunn, eller Karadas selv vil til en klubb der han spiller fra start. Jeg godtar begge forklaringen, men den sportslige forklaringen som enkelte prøver å fremme på forumet er rent tullprat.

Torvanger

Xminator, vi er enig i det meste, men jeg er ikke enig i at Ojo er bedre i alle spillets faser. For meg har Ojo anno 2012 fremstått som en offensiv brems, pga at han enda ikke har lært seg å motta ballen på en konstruktiv måte. Konstant ender den en meter fra ham og veldig ofte tar motstander ballen i neste trekk. Det er min påstand at Karadas er bedre langs bakken. Og jeg kan også erindre at Karadas har stanget endel mål inn via pannebrasken. Men i luften er Ojo selvsagt bedre, på tross av at han taper unødvendig mange hodedueller.

Xminator

Ojo er bedre som møtende spiss.
Ojo er bedre med ballen i bena, selv om det er litt Lotto der også.
Ojo er i det hele tatt en bedre 1'er i Skarsfjords system, og Karadas vil ikke fungere i den rollen i det hele tatt.
Jeg regner også Ojo som bedre i boksen, kanskje med ett unntak av det å lukte retur/stupe mot mål.
Vi har derimot bare en Ojo, og det er ikke Ojo Karadas skal erstatte. Det er en midtbanespiller/stopper i den fasen av kampen der vi jager mål, eller der vi skal forsvare vårt eget mål.
Jeg kan ikke se for meg ett mer realistisk og god nok spiller som er tilgjengelig for Brann akkurat nå. Spillere som Labukas bør heller trekkes frem som eksempler på hvorfor man bør bruke ressurser på ett såpass traust og sikkert kort som Karadas. Vi vet utmerket godt hva vi får, og det er en anvendelig spiller som vil putte og legge opp til mål.
Når alternativet er INGEN spiller, så svikter Brann. Enten Karadas eller en tilsvarende spiller. Alternativet INGEN spiller vil koste oss poeng utover høsten. Og i 2013.

Og hva skjer om flaksen tar slutt for Ojo, og han for første gang må være borte fra banen i en lenger periode som Brannspiller? Da hadde det vert greit å ha en Karadas som faktisk scorer mål - om han blir brukt rett og man tilpasser spillet ut fra at det ikke er Ojo som spiller alene på topp.

pidre

Beklager Torvanger, men det blir komisk når du hevder at Karadas er bedre langs bakken enn Ojo..
Saludar a los monos!

krakra

Ojo har 12 assist på 47 kamper for Brann. Det er mer enn godkjent og vitner om en spiller med gode ballferdigheter. Han har en meget god teknikk, men sliter med konsentrasjonen som gjør at han er ganske ustabil som oppspillspunkt langs  bakken. Dog er han bedre enn Karadas langs bakken også på sitt dårligste. Ojo er også en spiller som er lov å gjøee h a som helst med. En kraftig dytt i ryggen når man skal ta imot en ball kan være ødeleggende når man er uvant. Etterhvert lærer han seg forhåpentligvis noen skitne triks han og.

Gulløl

Quote from: pidre on August 22, 2012, 13:03:31 PM
Beklager Torvanger, men det blir komisk når du hevder at Karadas er bedre langs bakken enn Ojo..


100 % enig. Azar i Brann i 2008 og 2009 hadde elendig teknikk og hurtighet, mistet ballen hele tiden og mål ble det nesten ingen av. Ojo er ikke på topp langs bakken han heller men langt bedre en Karadas.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Karadas var elendig i sin forrige periode i Brann. Hva som får enkelte her inn til å tro han er blitt så mye bedre av å ha trent med et tyrkisk andredivisjonslag er ikke godt å si. En skulle nesten tro kjærlighet til fordums helter kan gjøre blind.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Quote from: kabelmann on August 22, 2012, 13:55:22 PM
Karadas var elendig i sin forrige periode i Brann. Hva som får enkelte her inn til å tro han er blitt så mye bedre av å ha trent med et tyrkisk andredivisjonslag er ikke godt å si. En skulle nesten tro kjærlighet til fordums helter kan gjøre blind.


Og jeg mener han ikke var så elendig som du og en del andre vil ha det til. Han er det vi trenger nå, men du kan kanskje liste opp alternativene?

melkegutten

At Karadas er useriøs er bare tullprat, han er utdannet innen helse og trening og har vel alltid hatt et rykte som sier at han er seriøs.

Azar vil ikke komme til Brann og vere bedre enn Ojo for det er han ikke MEN han vil kunne komme og vere en perfekt SUB som vi kan trenge og han er godt likt, kjenner klubben, har erfaring som våre ungutter trenger og en som kan få en Ojo til å prestere bedre så vi bør hente han!

Sindre32

Hovedproblemet mitt med å hente inn Karadas, er at vi da er rett tilbake til en mentalitet som det er udiskutabelt at er en stor del av grunnen til de økonomiske problemene vi befinner oss i. Vi kan ikke begynne å hente inn spillere som er på hell igjen, med mindre de er villige til å spille for oss for glansbilder og knappenåler. Noe sier meg at dette ikke gjelder Karadas. Det er for risikabelt, potensiell gevinst i forhold til risiko er ikke stor nok til at en overgang for Karadas til Brann kan forsvares.

SK

De som vil ha Karadas til klubben baserer dette på hva han viste i 2007-2008. Dette er faktisk 4 år siden nå. Siden dengang har fyren svært lite annet enn ubrukelighet å vise til. På tide å våkne opp og se realiteten i øynene: Karadas er over the top for lengst og har ingen verdens ting å tilføre oss.

Torvanger

Jeg snakker ikke om dribleferdigheter, men det er fortsatt min påstand at Karadas er bedre på enkelt pasningspill. Med Ojo er det bingo. Og, dersom lille Hønefoss har råd til å lønne Azar, ja da bør Brann også ha muligheter. Vi snakker neppe om en astronomisk lønn. Håper enkelte her inne eter ordene godt i seg dersom Karadas igjen kler seg i rødt og leverer varene.

Sindre32

Quote from: Torvanger on August 22, 2012, 16:03:14 PM
Jeg snakker ikke om dribleferdigheter, men det er fortsatt min påstand at Karadas er bedre på enkelt pasningspill. Med Ojo er det bingo. Og, dersom lille Hønefoss har råd til å lønne Azar, ja da bør Brann også ha muligheter. Vi snakker neppe om en astronomisk lønn. Håper enkelte her inne eter ordene godt i seg dersom Karadas igjen kler seg i rødt og leverer varene.


På pasningsspill er jo Ojo faktisk helt briljant til tider. Ellers; Hvis det viser seg at månen mot formodning faktisk er en ost, så skal jeg gjerne spise både månen og ordene mine. Karadas kommer ikke til Brann, det ville vært en helt feil utvikling å hente avdanka spillere på feil side av 30-tallet, gamle Brann-helter eller ei.

Sindre32

August 22, 2012, 16:08:50 PM #5313 Last Edit: August 22, 2012, 16:12:55 PM by Sindre32
Når det gjelder hvorvidt han har nivået inne eller ikke; det er det få her som vet. Det finnes imidlertid få beviser på at han holder nivået, så hvorfor ta sjansen på å hente ham?

Hadde han i det minste fått brukbart med spilletid i en helt grei liga i løpet av de siste årene, så ville det vært noe annet. Men han har jo ikke det heller.

aleksanderhjelleseth

Eg ser heller ikke hva vi skal gjøre med en Karadas i troppen. Kan gjerne mene at han er et forbilde for de unge,  en inspirasjon på treningsfeltet og grei å ha når vi jakter mål....MEN, kamperfaring er alfa omega i fotball, og det har karadas hatt svært lite av de siste årene... Han er over toppen, og kommer sikkert til å få det fint i Hønefoss. Orker ikke enda en som blir foretrukket foran de unge. Nei til Karadas, ja til Finne.

StuckedPaaOstlandet

Dropp karadas, hadde vært grei å ha om vi hadde mye penger. Prioriter kontrakt til spillere som har en lang fremtid, Barmen, Finne og kanskje Larsen fortjener å bli satset på!

Xminator


kabelmann

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 14:04:40 PM
Og jeg mener han ikke var så elendig som du og en del andre vil ha det til. Han er det vi trenger nå, men du kan kanskje liste opp alternativene?


Jeg ser ikke noen grunn til at jeg skal komme med alternativer. Vi har ikke bruk for Karadas uavhengig av om jeg har alternative spillere eller ikke. Skal vi hente tilbake Labukas (eller hva nå fyren het) om vi ikke har råd til noen andre? Det blir som å slukke bål med bensin.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falkman

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 16:40:56 PM


At vi kunne trenge et alternativ til Ojo, er jeg enig i. men der slutter også enigheten. Du overser jo  totalt allle logiske argumenter som tilsier  at vi ikke bør bruke penger på Karadas.  ja han hadde noen få, gyldne øyeblikk,  det sist  året han var her. men det er 3 år siden, og han har spilt svært lite siden. at da han skal ha de tre tippeliga-sesongene foran seg, er ren utopi.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 10:20:43 AMRent bortsett fra en liten klikk besserwissere, ja


Vittig hvordan du i det ene innlegget legger ut om besserwissere mens du i det neste kan fortelle oss hvor mange ekstra poeng vi ville hatt med Karadas, hvor mange mål han ville hatt og hvor mange assists han ville hatt. Hersketeknikk gone bad.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BrannFlorø

Hvorfor må spissene være store å sterke? Er det ikke på tide å begynne å spille fotball snart?

Huff

Quote from: BrannFlorø on August 22, 2012, 18:49:08 PM
Hvorfor må spissene være store å sterke? Er det ikke på tide å begynne å spille fotball snart?


Jo

vebo

Jeg står fast på at Huseklepp er beste spissen i TL. La han spille der..
Tiocfaidh ár lá

BrannFlorø

Må begynne å legge om stilen etter hvilke spillere vi har i stallen inkl junior. Finne får ikke jo ikke prøve seg så lenge han er mindre en Ojo, og det kommer vel alltid til å være. Hjelper ikke med et av norges beste jr lag, når ingen får prøve seg. Unge spillere må få prøve å feile litt før vi kapper hodet av dei

aleksanderhjelleseth

Slik eg ser det trenger vi en bevegelig, god på små flater og naturlig målscorer. en som lukter farlige situasjoner og rom å løpe i. Finne er vell en slik spiller? Nå sier ikke eg at han skal spille/starte resten av sesongen, men kan kunne godt ha fått en kamp eller to fra start. kunne vært interessant å sett han i to-spann med Ojo, Huseklepp som høyrekant? Kan godt være Finne ikke er klar for noe TL, enda, men etter en slik 2012-sesong han har hatt, så fortjener han en gulrot eller to. Og Skarsfjord bør gi ungguttene MANGE flere sjanser så fort TL-kontrakten er sikret. Bygg mot 2013

Herman

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 22, 2012, 21:03:11 PM
Slik eg ser det trenger vi en bevegelig, god på små flater og naturlig målscorer. en som lukter farlige situasjoner og rom å løpe i. Finne er vell en slik spiller? Nå sier ikke eg at han skal spille/starte resten av sesongen, men kan kunne godt ha fått en kamp eller to fra start. kunne vært interessant å sett han i to-spann med Ojo, Huseklepp som høyrekant? Kan godt være Finne ikke er klar for noe TL, enda, men etter en slik 2012-sesong han har hatt, så fortjener han en gulrot eller to. Og Skarsfjord bør gi ungguttene MANGE flere sjanser så fort TL-kontrakten er sikret. Bygg mot 2013


Huseklepp er jo en slik spiller...


Herman

Er Henning Hauger først og fremst en defansiv, sentral midtbanespiller med taklingsstyrke som fremste force?

Eller er han mer en ballfordeler?

krakra

Quote from: BrannFlorø on August 22, 2012, 20:56:30 PM
Må begynne å legge om stilen etter hvilke spillere vi har i stallen inkl junior. Finne får ikke jo ikke prøve seg så lenge han er mindre en Ojo, og det kommer vel alltid til å være. Hjelper ikke med et av norges beste jr lag, når ingen får prøve seg. Unge spillere må få prøve å feile litt før vi kapper hodet av dei
Finne kan spille sammen med Ojo. Enten bak ham eller på kantene. Han kan danne spisspar med Huseklepp når Ojo er ute eller komme innpå og danne spisspar med Ojo eller Huseklepp hvis den andre er sliten eller har en dårlit dag. Han er en spiller type som passer godt sammen med både Huseklepp og Ojo han kan bekle mange offensive posisjoner ettersom hans største styrker er spilleforståelse, bevegelighet/arbeidsmoral og målteft. At Huseklepp og Ojo er bedre er ingen grunn til at han ikke kan spille mye. Han kan gjøre en brukbar jobb som joker og backup. Noe han viste prov på allerede mot Hønefoss. Finne kommer til store målsjanser i hver eneste kamp.
Stilen har blitt endret til å passe ham bedre med mer pasningsspill rundt sekstenmeteren.

Jeg er ganske sikker på at Skars eventuelt bare ser på Finne aom en læregutt som får spille når laget ikke taper på det og heller utvikle seg på treningsfeltet. Slik han gjør med så og si alle talentene. Selv om det er greit å ikke ville legge for mye press på ungguttene blir det feil å umyndiggjøre dem helt også. Jeg tror Finne kunne gjort nytte for seg i Brannstallen hvis han fikk sjansen og burde sees på som både et stort talent og en offensiv forsterkning i stallen. Derfor forventer jeg mer enn en "Du er dum hvis du ikke skriver under for oss, men det er ditt tap"-holdning fra Brann

nummer9

Foreløpig er Finne en spiller som ikke signerer ny kontrakt, og bare kan spille i en kamp til denne sesongen. Intill han signerer er det (meget kynisk sett) ingen grunn til å la han spille. Om han ikke signerer, så kan vi behøve å spare den siste kampen han kan komme innpå til å dekke en evt skade.

Xminator

Quote from: Falkman on August 22, 2012, 17:56:27 PM
Quote from: Xminator on August 22, 2012, 16:40:56 PM


At vi kunne trenge et alternativ til Ojo, er jeg enig i. men der slutter også enigheten. Du overser jo  totalt allle logiske argumenter som tilsier  at vi ikke bør bruke penger på Karadas.  ja han hadde noen få, gyldne øyeblikk,  det sist  året han var her. men det er 3 år siden, og han har spilt svært lite siden. at da han skal ha de tre tippeliga-sesongene foran seg, er ren utopi.

Sindre32

Fakta er vel uansett at Karadas har vært og trent med Brann for ikke lenge siden, og hadde et ønske om å spille for Brann igjen. Da er det rimelig å anta at han ble veid og funnet for lett. Altså kommer han ikke til Brann, den ballen kan nok legges død.

Xminator

Og da må det være lov å konludere følgende: Det var feil å selge ham i 2002, det var feil å selge ham i 2009 og det er feil å ikke hente ham tilbake nå.

Da har jeg ikke tatt med faktoren hva Karadas selv vil. Jeg vil tro han vurderer å spille for mindre penger i en klubb der han er førstevalg i forhold til en klubb der han er backupspiller.

Førde har vist en 19-åring av denne spillertypen som har vist seg frem mot Sogndalstopperene nettopp og vistnok er en spiller flere klubber har vist interesse for. Det står ingenting om hvilke, men Sogndal er nok en av dem.

Eller hva med en Hoås?

Ellers trenger vistnok Hamkam en million. Da kan jo Lehne-Olsen være en spiller vi bør gi Tromsø konkurranse om. Spesielt om Finne velger å stikke av. Slik jeg har skjønt reglene vil spilletid for Lehne-Olsen bli belønnet på lik linje med spilletid for Finne av NFF...

Sindre32

Du må selvsagt gjerne konkludere med det, det blir ikke riktigere av at du kaller det en konklusjon. Vi måtte selge ham i 2002 for å redde økonomien, han ville ut i 2009 og i 2012 er det høyst usikkert om han vil tilføre oss noe.

Yngve

Der KraKra har ei usunn interesse for trente unge gutar, har Xminator ein fetish for middelmåtige norsk-tyrkarar..

Xminator

Eneste fetishen min er å ønske at Brann får flest mulig poeng. Hvor spillerene kommer fra er knekkende likegyldig så lenge de faktisk gjør dette - lager flest mulig poeng for Brann. Og helst med positiv fotball på toppen. Noe som ikke er motpoler. Attraktiv fotball gir poeng.

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on August 23, 2012, 09:04:43 AM
Eneste fetishen min er å ønske at Brann får flest mulig poeng. Hvor spillerene kommer fra er knekkende likegyldig så lenge de faktisk gjør dette - lager flest mulig poeng for Brann. Og helst med positiv fotball på toppen. Noe som ikke er motpoler. Attraktiv fotball gir poeng.


Og Azar bidrar til attraktiv fotball?
"og der snubler Sæternes igjen"

Tom C

Innlegg fra kant som knuses i mål med hodet, synes ihvertfall jeg er attraktivt. Om jeg tror at Karadas fremdeles har dette i seg, er et annet spørsmål...
Aldri mer Obos....

melkegutten

Og hatt Azar i troppen og satt inn siste 20/25 min når vi presser på for mål hadde passet han perfekt og det hadde vert perfekt for Brann.
Hadde skapt kaos i motstanders boks og om han, Ojo eller Huse som scorer på slutten spiller ingen rolle så lenge vi får poengene. Når du ser på vår benk nå så har vi IKKE noe som helst ekstra å sette inn på, for mange like typer og ingen med X-FAKTOREN, det har Azar.

vebo

Om vi skal se innlegg fra kant som "knuses i mål med hodet" må vi legge om til 4-4-2 med overlappende backer. I utgangspunktet ikke meg imot. Tror både Ojo og Huseklepp kunne passet godt til det om Huse er helt fremme og lukter på bakrom, men det som da bekymrer meg er at vi ikke har noen tydlige vinger. Måtte evt blitt Askar og Bentley..
Tiocfaidh ár lá

dudo

Vi har da plenty med innlegg inn i boks nå, fra både vinger og overlappende backer. Problemet er at det ikke er noen i boksen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Plenty er vel å ta litt i - det er, slik jeg ser det, ikke noe mønster som tilsier at det er en del av taktikken.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Hæh? Sævarsson og Demir er da mer eller mindre konsekvent nede ved motstanders cornerflagg. Vingene er ofte i posisjon til å slå inn, og en av de sentrale (ofte Soko, Haugen når han er inne) søker mot høyre hjørnet av 16 for å slå inn i boks.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: vebo on August 23, 2012, 10:16:49 AM
Plenty er vel å ta litt i - det er, slik jeg ser det, ikke noe mønster som tilsier at det er en del av taktikken.


Dobling av kant er da soleklart en del av taktikken? Så kan vi selvsagt diskutere hvor flinke folk, Ojo inkludert, er til å komme seg inn i boksen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Tyske Grete furter- Agenter er veldig morsomme, men jeg gidder ikke snakke med dem. De skal bare i lommene på deg. Den eneste jeg lytter til råd fra, er kvinnen jeg kom ut av. Min mor har gitt meg det rådet å holde meg unna agenter, så da gjør jeg det.

Når Håvard Nielsen kan selges til kontinentet for 25 millioner så kan me håpe på meir enn 8 for Ojo.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on August 23, 2012, 10:57:28 AMNår Håvard Nielsen kan selges til kontinentet for 25 millioner så kan me håpe på meir enn 8 for Ojo.


Det kommer aldri til å skje! Jeg tror vi nærmer oss det som er realistisk i dette vinduet. Til vinteren vil prisen synke ytterligere.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: vebo on August 23, 2012, 09:46:28 AM
Om vi skal se innlegg fra kant som "knuses i mål med hodet" må vi legge om til 4-4-2 med overlappende backer. I utgangspunktet ikke meg imot. Tror både Ojo og Huseklepp kunne passet godt til det om Huse er helt fremme og lukter på bakrom, men det som da bekymrer meg er at vi ikke har noen tydlige vinger. Måtte evt blitt Askar og Bentley..


Tullprat, vi har 3 spillere på kanten som legger til dels gode innlegg. Bentley og Demir slår jo presise og harde bananinnlegg, Askar har ett mer rett innlegg, men nøyaktig og hardt det også. Sævarsson er mer unøyaktig i sine innlegg, men det glimter da til med gode innlegg derfra også.

For å si det slik, det kommer flere og mer nøyaktige innlegg denne sesongen enn det gjorde i 2007.

krakra

Ojo vil bae til Inter han. Høres bra ut det

Xminator

Ser ingen grunn til å selge Ojo for 8 millioner med mindre vi har en like god spiller klar for 4. Han skal jo spille ett sted til han blir for gammel for Inter, så da kan han like godt gjøre det her.

Go Up