• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: Yngve on August 12, 2012, 00:05:20 AM
Quote from: Hatleking on August 11, 2012, 22:53:27 PM
Grønner var vel passiv på begge måla? Gode blokkeringar, men det som han gjorde hadde iallfall ikkje Grorud sluppe unna med :)


Rar samanlikning.

Grorud har over 100 kampar i dei to øvste divisjonane. Grønner har han 100 minutt?

Klart ein unggut vil gjera feil. Men om dei ikkje får prøva seg, vil dei aldri verta betre heller.

Eg skjønar ikkje heilt denne krossfestinga di av Grønner i kveld.


Det er inga krossfesting! Eg berre påpeiker at han har noko å jobbe med. Potensialet hans er veldig høgt og eg håpar like mykje som andre at han vil bli best mogleg. Men likevel må det gå an å påpeike feil og stille han opp mot dei han spelar med - ikkje orsake feil med at han er 18 år. Og nei - han var ikkje dårleg sjølv. Guten hadde mange gode inngripener.

dudo

Quote from: Yngve on August 12, 2012, 00:05:20 AM
Quote from: Hatleking on August 11, 2012, 22:53:27 PM
Grønner var vel passiv på begge måla? Gode blokkeringar, men det som han gjorde hadde iallfall ikkje Grorud sluppe unna med :)


Rar samanlikning.

Grorud har over 100 kampar i dei to øvste divisjonane. Grønner har han 100 minutt?

Klart ein unggut vil gjera feil. Men om dei ikkje får prøva seg, vil dei aldri verta betre heller.

Eg skjønar ikkje heilt denne krossfestinga di av Grønner i kveld.


Spot on. Og hva med crossballene hans? De var det høyere klasse på enn de andre - soleklart. Grønner hadde en bra kamp, og viste at han er interessant å følge fremover, og et bra tredjevalg. Pluss at han hev seg inn i en takling som jeg tror reddet poengene på slutten. Bra inntreden for kapteinen vår.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

melkegutten

August 12, 2012, 05:54:16 AM #4952 Last Edit: August 12, 2012, 06:21:12 AM by melkegutten
Har sett flere av hans 2lags kamper og han har kjempepotensiale til og bli noe spennende.
Ja han er ung og under utvikling og feil vil han gjøre på veien men han må jobbe med plasseringsevne og vurderinger underveis, noe som komme jo mere han spiller på høyt nivå.
Så per dags dato holder han ikke tippeliganivå men vil gjøre det med tiden  ;D

krakra

Joda. Han holder nok TL-nivå

Nixon

Grønner var god i situasjoner han var involvert, og langpasningene hans er det som alltid klasse over. Spørsmålet blir vel (siden dette tross alt er en overgangstråd) om vi er trygge på å ha han som tredjevalg av kun tre midtstoppere. Jeg mener at det bør gå greit, han har nivået inne etter min mening, og det vil bare bli bedre med flere slike innhopp.
Rød makt på Hansa

krakra

Spørsmålstegnet er i mine øyne Kalvenes, ikle Grønner. Hvor lenge er han ute og hvor ligger nivået hans? Han har hatt endel dårlige kamper i år hvor han har virket utrolig  treig og den nye skaden har neppe hjulpet på det

aleksanderhjelleseth

Eg lurer på hvorfor det er aktuelt å hente inne en treg RBK stopper? Høy lønn skal han sikkert ha også. Men på sikt må vi ha inn en stopper til, når kalven gir seg...

melkegutten

Han vil vel koste i både overgang og lønn?

Må vere bedre og hente inn Karadas som 4valget om Kalven er skadet/ikke klarer mere.

GKH

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6185427.ece

Skars bekrefter at Haugen vil bli leid ut. Det er enda ikke avklart hvilken klubb han reiser til, men sannynligvis blir det Sandefjord. Flere klubber skal være interessert.

Hatleking

Ein klubb som t.d Stabæk bør vel vera perfekt for han? Dei spelar med Stengel, Kleiven og Sortevik på midten. Det burde vera mogleg å trengje seg inn der.

GKH

Fredrikstad burde jo også være en aktuell klubb, med tanke på at de nettopp har solgt Tarik og Hussain.

krakra

FFK trenger vel en erstatter for Hussain. De er gode på offensive spillere, Amundsen kjenner Haugen fra Løv-Ham og Haugen blir gjenforent med Dure. I Sandefjord har han Sandstø som fant den perfekte rollen for ham i Løv-Ham og han og Yaw var vel tjommier i Brann. Er FFK interessert tror jeg det står mellom de to klubbene

Hatleking

Quote from: GKH on August 12, 2012, 14:29:18 PM
Fredrikstad burde jo også være en aktuell klubb, med tanke på at de nettopp har solgt Tarik og Hussain.


Heilt sant. Men midtbana der er betre med Ramberg, Holm og Jabbie. Kan hende at Fredrikstad heller då hadde satsa på sine.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on August 12, 2012, 14:26:37 PM
Ein klubb som t.d Stabæk bør vel vera perfekt for han? Dei spelar med Stengel, Kleiven og Sortevik på midten. Det burde vera mogleg å trengje seg inn der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

GKH


aleksanderhjelleseth

Hva tenker folk om Simen Wangberg inn da? Har ikke sett han, noen som har beskrive sterke/svake sider?

Hatleking

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 12, 2012, 17:36:19 PM
Hva tenker folk om Simen Wangberg inn da? Har ikke sett han, noen som har beskrive sterke/svake sider?


Treig, kan gjere horrible tabbar. Sterk fysisk og vinnarskalle. Kan minne om ein ung versjon av Grorud, berre svakare fart men kanskje litt betre med ball.

aleksanderhjelleseth

Kan ikke helt se hva vi skal med han. Vi har jo zsolts og kapteinen som førstevalg, tror ikke han går fra rbk til Brann for å sitte på benken. Ingen av midtstopperene våres ser heller ut til å forsvinne med det første...

Xminator

August 12, 2012, 18:00:22 PM #4968 Last Edit: August 12, 2012, 18:03:13 PM by Xminator
Om jeg skulle vert trener/sportssjef ville jeg tenkt slik: Kalvenes er skadet på ubestemt tid. Vi har 2 etablerte førstevalg og en 18-åring som backup. Det er for lite, spesielt siden Grønner vil få en del landslagsoppdrag også.

De vurderer nok Wannberg fordi han blir mer enn konkurrent til Grønner heller enn klart foran. Om Grønner har ambisjoner i det hele tatt så tar han en slik konkurranse uten å nøle. Jeg tviler på at noen av dem kan erstatte Zsolt i den tidshorisonten vi kan regne med å beholde ham. Når Zsolt forsvinner må man i markedet etter en spiller som forventer fast førstelagsspill - og forsvarer plassen.

Jeg håper likevel man havner på Karadas som backup og glemmer Wannberg.

krakra

Wangberg er tross aot U21-landslagsstopper så det bor noe i ham. Mye bedre med ball enn Grorud(tidligere midtbanespiller), men spiller mye på det trygge. Mange støttepasninger. Råsterk og en kriger. Mer spilleforståelse enn Grorud også, men veldig treig. Har åpenbart slitt mye med selvtilliten i det siste. Kan ha godt av et miljøskifte, men er usikker på om benken i Brann er det som får ham til å blomstre. Hadde vært ler positiv om Zsolt ble solgt og vi kunne satse på Wangbegærg, men nå blir han tredjevalg og da vil nok stagnasjonen fortsette. Dessuten trenger vi fart.

krakra

Quote from: Xminator on August 12, 2012, 18:00:22 PM
Om jeg skulle vert trener/sportssjef ville jeg tenkt slik: Kalvenes er skadet på ubestemt tid. Vi har 2 etablerte førstevalg og en 18-åring som backup. Det er for lite, spesielt siden Grønner vil få en del landslagsoppdrag også.
Det er greit, men å hente en spiller som vil vekk fra sin nåværende klubb fordi han ikke får spille, som er dårligere  enn Zsolt og Jonsson er neppe verdens beste ide. Hent noen som kan utfordre dagens stoppere eller aksepterer å sitte på benken

Xminator

Quote from: krakra on August 12, 2012, 18:03:08 PM
Quote from: Xminator on August 12, 2012, 18:00:22 PM
Om jeg skulle vert trener/sportssjef ville jeg tenkt slik: Kalvenes er skadet på ubestemt tid. Vi har 2 etablerte førstevalg og en 18-åring som backup. Det er for lite, spesielt siden Grønner vil få en del landslagsoppdrag også.
Det er greit, men å hente en spiller som vil vekk fra sin nåværende klubb fordi han ikke får spille, som er dårligere  enn Zsolt og Jonsson er neppe verdens beste ide. Hent noen som kan utfordre dagens stoppere eller aksepterer å sitte på benken


Og det er ikke nødvendigvis slik at vi skal ha en klar utfordrer til dem. Vi har jo ikke hentet en spiss som er like god som Ojo, til tross for at en skade der vil ha betydelig større konsekvenser enn om Mjelde må spille en kamp som stopper...

Torvanger

Thomas Lehne Olsen, 21 år, Ham-Kam, hattrick så langt idag og 13 mål totalt.

Hatleking

Quote from: Torvanger on August 12, 2012, 18:09:29 PM
Thomas Lehne Olsen, 21 år, Ham-Kam, hattrick så langt idag og 13 mål totalt.

Brann-Bergen

Quote from: Torvanger on August 12, 2012, 18:09:29 PM
Thomas Lehne Olsen, 21 år, Ham-Kam, hattrick så langt idag og 13 mål totalt.


La oss heller raide hele Kristiansand og hente Vilhjalmsson, Owello, Børufsen og ikke minst Monsemann.


Spelaren

Gå av.

Hatleking


vebo

Ja, nå får HamKam svi for at de priset han ut når var het for et år siden.
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Ustabil i Adecco og så til Brann? Nei takk.
Ka du ve?

krakra

Ojo var ustabil i Adecco

Nixon

Ojo er ustabil i Tippeligaen.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2012, 11:14:42 AM
Ojo er ustabil i Tippeligaen.
Det er de fleste, men jeg tror ikke noen er lei seg for at vi hentet Ojo. Lehne Olsens prestasjoner i AL står ikke noe tilbake for Ojo

Nixon

Quote from: krakra on August 13, 2012, 11:31:24 AM
Quote from: Nixon on August 13, 2012, 11:14:42 AM
Ojo er ustabil i Tippeligaen.
Det er de fleste, men jeg tror ikke noen er lei seg for at vi hentet Ojo. Lehne Olsens prestasjoner i AL står ikke noe tilbake for Ojo


Nei, Ojo har vært en god signering for Brann. Men det er ikke dermed sagt at alle ustabile spillere i Adecco har en fremtid i Brann. Eller i Tippeligaen for den saks skyld. Det kunne nesten virke som at det var noe positivt at han er ustabil siden Ojo var det. Det kan gå bra som med Ojo, men det kan like lett, om ikke lettere, gå rett vest. Så gi meg heller en som har prestert stabilt de siste par årene!

Ellers har denne Lehne versert på dette forumet en stund. Et kjapt søk viser at første omtale var som 17-åring i 2008. Har han noen gang egentlig vært koblet til Brann?
Rød makt på Hansa

krakra


Xminator

Om det er noen Skarsfjord nok har kontroll på så er det spillere i 1. divisjon. Nå var rett nok Grorud en bom, men om Walstad og Skarsfjord mener en spiller er god nok, så må vi nesten høre på det. Vi kan desverre ikke stjele spillere under nesen på RBK som i 2007, så da må de nesten være smartere og kjøpe egenskapene RBK vraker.

Kjell249

Det gjorde vi vel forsåvidt også i 2006-07, når vi kjøpe vrakgods fra RBK (Helstad+Solli)...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Falkman

Haugen blir værende. positivt!! men han får et lite vinglePetter-stempel etter dette.

dudo

Quote from: Falkman on August 13, 2012, 14:52:37 PM
men han får et lite vinglePetter-stempel etter dette.


Hæ? Fordi? Det var jo ikke snakk om en permanent overgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det var jo Branns vingling som gjorde at Sandefjord trakk seg.

aleksanderhjelleseth

http://www.brann.no/news/article/5atp138nh7m31qlupisjny2nz/title/haugen---blir-i-brann

Synst dette var modent av Fredrik, godt at han blir, kommer til å få mye spilletid utover i sesongen.

Falkman

Quote from: dudo on August 13, 2012, 14:56:23 PM
Quote from: Falkman on August 13, 2012, 14:52:37 PM
men han får et lite vinglePetter-stempel etter dette.


Hæ? Fordi? Det var jo ikke snakk om en permanent overgang.



Slik jeg forsto det ville han jo svært gjerne bort før helgen. men det spiller jo nada rolle. viktigste er at han blir værende.

dudo

Det var Sandefjord som svært gjerne ville ha han før helgen. At Haugen selv vil bli indikerer da på det sterkeste at det ikke var han som la inn det presset ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Kommer en ny spillerpresentasjon på Brann.no i løpet av et par minutter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er selvfølgelig veeldig spennende hvem det er.

Gulløl

Flott at Haugen blir  :).
Nå blir det vel fighting mellom Nordkvelle, Mjelde og Haugen om plassen ved siden av Soko. Noen skader og karantener blir det vel også utover høsten så alle tre får nok spille mye. Ingen av de er vel den optimale DM spilleren, men kan utvikle seg til å bli det kanskje.
Nå blir vel Azar presentert som ny spiller i løpet av noen dagen som backup på spiss plass og midtstopper(forhåpentligvis kun på kontrakt ut året). Noen flere inn blir det neppe i dette vinduet til Brann. Owello er vel blitt uaktuell for høsten etter at Haugen blir, men kanskje han signeres for 2013.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Heh, som i at det presenteres en ny spiller. Ikke oppgradert faktaark om en av de eksisterende. Tipper Wangberg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krakra on August 13, 2012, 15:12:07 PM
Det er selvfølgelig veeldig spennende hvem det er.


Vel, det KAN være Owello. Dog tvilsomt. Spennende er det uansett!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

August 13, 2012, 15:14:22 PM #4999 Last Edit: August 13, 2012, 15:16:50 PM by krakra
Jeg tror det er en trønder. Men det kan jo også være Owello. Kanskje det er en luftsterk og hurtig neger. Setter likevel en femtilapp på Wangberg, som ikke var med RBK til Sogndal i går.

Edit: Hvordan vet du at det kommer en presentasjon forresten?

Go Up