• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Wingfoot

Quote from: ostraume on February 27, 2012, 09:07:59 AM
Vær så snill, ta denne messingen om spilletid til talentene i "Talentarbeid"-tråden.


Støtter den på det sterkeste ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Utmedsnolken

Begynner å bli lei av den evinnelige scrollingen jeg må gjennom hver gang noen tar opp "talenter". Ikke en tråd er trygg. Imponerende hvor lange innlegg folk fortsatt klarer å skrive om et emne som har vært diskutert så lenge.
"og der snubler Sæternes igjen"


storB

Quote from: TheRock on February 27, 2012, 20:59:26 PM
PVM til LSK: http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/petter-vaagan-moen-enig-med-lillestroem-3719384.html


Kjenner eg ikke har noen problemer med den overgangen der. Han får jo ikke spillt i favoritt posisjonen sin der, den regner jeg med Andersson eier. Uansett, en 28 åring med høye lønnskrav og karrieren BAK kommer ikke jeg til å grine over.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gepard

Vel vel, PVM er en fantastisk spiller på sitt beste i den offensive posisjonen, en glimrende vestrefot er heller ikke å forakte. Men for Branns del var det ikke plass til han rett og slett. Ikke i den offensive posisjonen. Der er vi mer en godt nok besatt. Og vil heller ha Nordkvelle + Haugen enn Vaagan Moen alene.

Lsk gjør en god signering , men dette går utover Andersson som nå må ut på en av kantene. For Vaagan Moen må spille sentralt offensivt om han skal utnyttes på best mulig måte. Det vil også bli surmuling om han ikke får spille der. Og nå blir det surmulig fra Andersson. Så ikke sikker på at dette gjør Lsk plutselig til noe mer enn en middelhavsfarer.

dudo

Jeg tror fortsatt han kunne fungert ekstremt godt dypere i banen. Bedre enn Soko, lett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Usikker på hvordan PVM hadde passet inn i gaederobekulturen her. Han har jo en vinnerskalle og onnsatsvilje som det lukter brent av, men har også inntrykk av at han ikke akkurat sprer glede og kjærlighet når ting går feil vei. Tror fortsatt det er viktig for oss at garderoben domineres av folk som bidrar positivt i motgang. Samtidig har vi som sagt ikke plass til ham. Så ikke noe problem at han ikke kommer hit, men hadde ikke gjort noe om han gikk til Danmark eller Sverige. For god det er han.

Nixon

Skulle gjerne hatt han, men skjønner Brann som ikke fant plass. Hvis det da stemmer at Brann var PVM sitt førstevalg i Norge.
Rød makt på Hansa

Gepard

Ikke helt troen på han i den defensive rollen, synes han mangler roen med ball og spillfuhrer-egenskapen. Blir litt mye tut og kjør med han, men hans agressivitet og løpskapasitet passer godt offensivt. Nordkvelle er en veldig lik type, minus venstrefoten.

krakra


Giles

February 27, 2012, 22:34:18 PM #3010 Last Edit: February 27, 2012, 22:49:02 PM by Giles
Halvorsen går til Fredrikstad. Det bør han ikke få lov til, gi han et tilbud så kan høyresiden varieres mellom to spillere med gode ferdigheter, men med Halvorsen  som den klart beste offensivt. Niasse høres ut som ren bingo og  Larsen kommer aldri til å få få sjansen. Halvorsen er kun 23 år og har stort potensiale.

Hatleking

Quote from: Giles on February 27, 2012, 22:34:18 PM
Halvorsen går til Fredrikstad. Det bør han ikke få lov til, gi han et tilbud så kan høyresiden varieres mellom to spillere med gode ferdigheter, men med Halvosen som den klart beste offensivt. Niasse høres ut som ren bingo og  Larsen kommer aldri til å få få sjansen. Halvorsen er kun 23 år og har stort potensiale.


Kva i alle dagar!??

Klaus_Brann

Quote from: storB on February 27, 2012, 21:19:50 PM
Quote from: TheRock on February 27, 2012, 20:59:26 PM
PVM til LSK: http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/petter-vaagan-moen-enig-med-lillestroem-3719384.html


Kjenner eg ikke har noen problemer med den overgangen der. Han får jo ikke spillt i favoritt posisjonen sin der, den regner jeg med Andersson eier. Uansett, en 28 åring med høye lønnskrav og karrieren BAK kommer ikke jeg til å grine over.


Hvorfor har han karrieren bak seg?? Det er da mange som peaker rundt 30.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Giles on February 27, 2012, 22:34:18 PM
Halvorsen går til Fredrikstad. Det bør han ikke få lov til, gi han et tilbud så kan høyresiden varieres mellom to spillere med gode ferdigheter, men med Halvorsen  som den klart beste offensivt. Niasse høres ut som ren bingo og  Larsen kommer aldri til å få få sjansen. Halvorsen er kun 23 år og har stort potensiale.


Niasse, Mjelde, Askar og Larsen. Det holder. Hvorfor er Niasse ren bingo? Vi har hatt han en stund på prøvespill, og han har spilt en del for u-lagene til Senegal. Ikke ren bingo spør du meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Synd med PVM, tror han kunne blitt en bra erstatter for Austin når den tid kommer og ville gitt stallen nødvendig bredde på DM og et ekstra alternativ på venstre ving. Men dette er ikke kritisk på kort sikt og jeg håper virkelig at Bentley fortsetter den positive trenden.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Markmus

Jeg hadde helst sett at PVM kom tilbake til Brann.

Smått irriterende at han ikke fikk tilbudet. Da går det ikke engang an å "hate" ham.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Nei. DEN er rimelig grei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

February 28, 2012, 04:34:25 AM #3017 Last Edit: February 28, 2012, 04:38:45 AM by Xminator
Quote from: Nixon on February 27, 2012, 21:46:25 PM
Skulle gjerne hatt han, men skjønner Brann som ikke fant plass. Hvis det da stemmer at Brann var PVM sitt førstevalg i Norge.


Vi hadde vert bedre sportslig tjent på å sende Haugen til LSK og hentet PVM selv. Både på kort og lang sikt.

For å grunngi litt. Om Haugen kommer opp på PVM-nivå, så vil det skje omtrent der kontrakten løper ut og han forsvinner gratis fra klubben. Om han ikke kommer opp på nivået så er det Nordkvelle eller Mjelde som spiller og Haugen sitter på benken. Det er en eneste grunn til å satse på Haugen, og det er en mulighet for at han skulle forlenge, og deretter spille seg inn på A-landslag og gi Brann ett tosifret antall millioner i overgangssum. Ut fra det jeg har sett til nå kommer ikke det til å skje. Vi kan håpe på at han blir en som blomstrer sent, men det ligger jo 7-8 år frem i tid (omtrent der PVM legger opp...)

Sindre32

February 28, 2012, 05:23:07 AM #3018 Last Edit: February 28, 2012, 05:37:48 AM by Sindre32
Quote from: Giles on February 27, 2012, 22:34:18 PM
Halvorsen går til Fredrikstad. Det bør han ikke få lov til, gi han et tilbud så kan høyresiden varieres mellom to spillere med gode ferdigheter, men med Halvorsen  som den klart beste offensivt. Niasse høres ut som ren bingo og  Larsen kommer aldri til å få få sjansen. Halvorsen er kun 23 år og har stort potensiale.


Takk og lov! Makan til usympatisk, sutrete liten ufint spillende type har jeg sjelden sett, det får ikke hjelpe at han har brukbare ferdigheter ellers.

Nixon

Rød makt på Hansa

Eivind

Quote from: Giles on February 27, 2012, 22:34:18 PM
Halvorsen går til Fredrikstad. Det bør han ikke få lov til, gi han et tilbud så kan høyresiden varieres mellom to spillere med gode ferdigheter, men med Halvorsen  som den klart beste offensivt. Niasse høres ut som ren bingo og  Larsen kommer aldri til å få få sjansen. Halvorsen er kun 23 år og har stort potensiale.


Usikker med tanke på Halvorsen. Har sett de fleste av Sogndal sine kamper de siste to sesongene (studerer her) og Halvorsen er en meget variabel spiller. Fantastisk på sitt beste, men det er ikke så ofte de dagene inntreffer(sjeldnere og sjeldnere utover forrige sesong).

Sogndølingene selv er heller ikke overbegeistret for Halvorsen.. Så vil nesten si at han hadde vært litt bingo også!

storB

Quote from: Xminator on February 28, 2012, 04:34:25 AM
Quote from: Nixon on February 27, 2012, 21:46:25 PM
Skulle gjerne hatt han, men skjønner Brann som ikke fant plass. Hvis det da stemmer at Brann var PVM sitt førstevalg i Norge.


Vi hadde vert bedre sportslig tjent på å sende Haugen til LSK og hentet PVM selv. Både på kort og lang sikt.

For å grunngi litt. Om Haugen kommer opp på PVM-nivå, så vil det skje omtrent der kontrakten løper ut og han forsvinner gratis fra klubben. Om han ikke kommer opp på nivået så er det Nordkvelle eller Mjelde som spiller og Haugen sitter på benken. Det er en eneste grunn til å satse på Haugen, og det er en mulighet for at han skulle forlenge, og deretter spille seg inn på A-landslag og gi Brann ett tosifret antall millioner i overgangssum. Ut fra det jeg har sett til nå kommer ikke det til å skje. Vi kan håpe på at han blir en som blomstrer sent, men det ligger jo 7-8 år frem i tid (omtrent der PVM legger opp...)


Ikke gidd å legg opp til en fire siders Haugen diskusjon med kråken..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Hatleking

Det går rykte om at Odd må selgje spelarar for å ikkje gå i kraftig minus. Inga tvil om at det er mange spanande spelarar der, men stallen vår er vel heilt full!

Kjell249

Quote from: Hatleking on February 29, 2012, 14:11:05 PM
Det går rykte om at Odd må selgje spelarar for å ikkje gå i kraftig minus. Inga tvil om at det er mange spanande spelarar der, men stallen vår er vel heilt full!

Er ikke engang rykter, klubben bekreftet dette på TV2 sporten i går. Men jeg tror ikke det vil si at de selger for enhver pris...

Børven hadde ikke vært å forakte!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

I Lekven, Hagen, Semb Berge og Børven har dei spanande spelarar iallfall.

krakra

Lekven hadde vært et bra alternativ på DM. Børven og Lekven for 5 mill + Mjelde?

Sindre32

Det hadde vel ikke gjort noe, men det blir nok med de våte drømmene.

Hatleking

Quote from: krakra on February 29, 2012, 14:44:52 PM
Lekven hadde vært et bra alternativ på DM. Børven og Lekven for 5 mill + Mjelde?


Hehe. Det hadde jo vore topp!

Xminator

Børven hadde vel vert den puslespillbiten som passet best i Brannstallen akkurat nå.

catometeret

Børven hadde vært topp. Men han er neppe så giret på å gå til en klubb hvor han må konkurrere med en av TLs beste spisser om én spissplass. For Brann sin del hadde det vært gull, en supersub og erstatter som kan ta rett over om Ojo blir skadet eller solgt...

Tviler på at FFK lar han gå billig selv om de sliter, så dette blir nok med tanken.

Lister

FFK hadde vel tatt alt de kunne fått for børven.
Guinness - Makes you drunk

Sindre32

Ville i det hele tatt vært ganske urimelig av FFK å blande seg inn og kreve penger, ja.

Lister

February 29, 2012, 18:59:41 PM #3032 Last Edit: February 29, 2012, 19:10:42 PM by Lister
Hvis vi får børven ved å gi penger til FFK gir jeg mye heller penger den veien enn til odd.
Guinness - Makes you drunk

Sindre32

Hehe, vil tro vi hadde fått til en langt mer fordelaktig deal den veien, ja.

catometeret

Oops, der gikk det nok litt for fort ja. :-[

Det er mye fishy transaksjoner i tippeligaen for tiden men dette var litt i overkant...

Xminator

Odd og Aalesund enige om overgangssum for Børven. Børven selv er ikke giret på overgang. Odd trenger penger.

Det er ikke sikkert vi har råd til å matche budet fra Aalesund til Odd (for Odd bør det ikke bety noe hvem som gir dem pengene), og overby Aalesund på lønn. Brann må nok gi mer i lønn, for i Aalesund får han større sjanse for spilletid, i Brann er det større konkurranse, men så er vi jo Brann da...

I kamper som den i går hadde Børven vert fin å ha, ikke som "istedenfor" Ojo, men i tillegg til. For å gi flere hoder å sikte på for Demir og Sævarsson.

Og så er det jo siste spørsmålet - er Børven god nok?

Lister

Børven er god og skulle gjerne sett han i Brann, men han virket lite lysten selv på en overgang.

Niasse var fin å ha i går og burde nok kommet innpå mye tidligere i kampen.
Guinness - Makes you drunk

vebo

Om Børven hadde fått valget mellom Brann og Aalseund så hadde det ikke vært tvil om at han ville flyttet til Bergen. Et kjøp av Børven nå kan føre til penger for Ojo til sommeren.. også var det dette med lokal forankring da.
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Han blir trolig dyr. Aafk har snakket om å legge ut 10 mill for en ny spiss. Så mye koster nok ikke Børven, men vi snakker nok en god del millioner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

posemedsnopi

Det spørs om timingen er riktig for Børven akkurat nå. I Brann hadde han blitt 2. valg på topp. Brann legger ikkje om til 2 spisser rett før seriestart.
Samtidig er det bare Ojo, og penger,  som står i veien for en overgang.
Foreslår at Brann kjøper Børven og leier han ut til Odd for resten av sesongen. Brann må selvsagt ha mulighet til å hente han tilbake i høst om Ojo skulle bli solgt.

Med en avtale som dette, burde Brann kunne by under det Aafk er villig til.

kabelmann

Ante ikke at Børven engang var i Branns søkelys. Er det gammelt nytt som har gått meg hus forbi?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Synes forslaget om å kjøpe Børven og leie han ut til Odd ut 2012 sesongen var smart. Og med en klausul om at han går til Brann på kort varsel om Ojo blir skadet eller solgt.

I vinter har ikke Hardball gravd dypt i lommeboka så dette kan bli et kjempeprosjekt for investorgruppa, kanskje tidenes prosjekt. Men da må det jobbes fort som bare det slik at han ikke er Aalesund spiller før helgen er ferdig. Byr Brann det samme som Aalesund velger nok Børven Brann.

Tidligere Børven/Brann stoff:

Prøvde på Børven, byr på Bentley
http://fotball.bt.no/eliteserien/article192767.ece

Børven ville spille for Brann som guttunge
http://www.dagbladet.no/2009/09/29/sport/tippeligaen/fotball/odd_grenland/brann/8338603/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Elles er jo Lekven nok ein gong ein me kanskje burde sjå på.

Gulløl

March 02, 2012, 12:59:18 PM #3043 Last Edit: March 02, 2012, 13:02:13 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Problemet er jo bare at Børven ikke garantert spill her, noe han er i aafk. Men man kan jo si at fortsetter ojo sitt gode spill, så er han solgt innen et år, og da er det fritt frem for Børven. Men det er nok en vanskelig sak å selge..

Gepard

4-5 Millioner for Børven i følge tv2 ! Skampris. Her er det snakk om en spiller som har drømt om å spille for Brann siden han var liten. Håper virkelig det er klin klin umulig å hente han til brann pga ingen garantier om spilletid eller lignenede. Ellers er det tjenesteforsømmelse å ikke hente han for den prisen...

Xminator


Gepard

Han nekter visst å gå til Aafk, ser ut som Odd er realtivt desperate, og antageligvis neste klubb ut hva gjelder konkurstrussler.

4-5 millioner er for mye for Brann ja, men siden de påstar at det fremdeles finnes kontakt med HArdball, skulle vel Børven være et aktuelt objekt for dem.

Men Børven måtte altså ha akseptert å ikke være førstevalg på spissplass i hvertfall en sesong, og slik han sutrer over å skulle bytte klubb ser jeg neppe at han ville gått med på noe slik. Selv om det nok hadde blitt masse spilletid, også som backup for Ojo, for slik ståa er nå blir det rovdrift på Kim i år. Ikke bra

Gulløl

March 02, 2012, 16:14:42 PM #3048 Last Edit: March 02, 2012, 16:21:10 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Jeg har litt sansen for forslaget om å kjøpe han for så å leie han ut til Odd, i hvert fall fram til sommeren. Det kan fort være win-win for alle parter. Men 4-5 millioner? Nah. Prut han ned til nærmere tre millioner så begynner det å ligne noe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up