• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

fortune

"Fotball er et universelt språk"
First is first, second is nothing

Lister

Quote from: Huff on February 06, 2012, 14:56:40 PM


Tja, ikke umulig dette utspillet er et kort for å presse prisen ned på spilleren.
Guinness - Makes you drunk

Xminator

Brann som liten klubb kan ikke velge og vrake. Om det betyr å bruke litt ekstra energi på å løse språkutfordringer så kan det potensielt gi mye igjen sportslig. Om spilleren bare er "ok" og man er sikre på å kunne finne tilsvarende kvalitet og potensiale uten språkutfordringene så velger man selvsagt det. Det er fortsatt noen uker igjen å spille inn en ny spiller.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on February 06, 2012, 14:55:21 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article223294.ece

Send han på folkehøgskule slik dei gjorde i Molde.


Det er da helt håpløst å vrake han pga. det;

Det er avgjørende at man forstår hverandre, i alle fall ute på banen. Der kommer det gjerne kjappe, korte meldinger - og dem gjelder det å forstå, sier Branns sportslig administrative leder Rolf Magne Walstad.

De kjappe, korte meldingene lærer han seg fort. Vi hadde da brasilianere her som knapt snakket engelsk, så jeg ser ikke hvorfor dette skal være annerledes. Intesivkurs på engelsk i noen uker og så er det fikset.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Blir for dumt om han skal vrakes pga språk. Først kan han lære seg grunnleggende beskjeder som han kommer til å få på banen (stå høyt, ligg lavt, ikke kontre, etc.) og så kan han heller lære seg å snakke mer. Så lenge han ikke skal GI beskjeder er dette overhodet ikke noe problem.
Ka du ve?

Nixon

Ja, språk er viktig, men dersom vi har å gjøre med rette personen er det bare i en overgangsfase. For personligheten hans er viktigere enn språkkunnskapene. Og da tenker jeg spesielt på viljen til å lære språk og la seg integrere i by og klubb. Det er mye viktigere enn hvor mye engelsk han snakker akkurat nå.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bossmann

Denne er skummel. Jeg frykter noe sånt som dette.

"-Niasse var egentlig på vei til Brann, men da vestlandsklubben mente han var for dårlig i engelsk så droppet de overgangen. Nå gleder sportslig leder i Molde seg over 35 millioner på konto etter at Niasse er solgt videre."

Blir han derimot værende i Brann blir han en fiasko. Det kan du faen med banne på.


Huff

Quote from: Xminator on February 06, 2012, 16:46:45 PM
Om spilleren bare er "ok" og man er sikre på å kunne finne tilsvarende kvalitet og potensiale uten språkutfordringene så velger man selvsagt det. Det er fortsatt noen uker igjen å spille inn en ny spiller.


Enig, men jeg er og imot at Brann jakter ok spillere. Ok spillere vokser på trær, skal han hentes skal han kunne bidra i ellveren med en gang han blir kjent med medspillerne og om ikke han direkte styrker ellveren skal han ha ferdigheter vi sårt trenger (alt.ferdigheter) og selvsagt være klangt bedre enn våre egne talenter. Slik situasjonen i klubben er nå skal Brann kun hente spillere som enten har voldsomt potensiale eller allerede holder høyt TL-nivå. Ikke flere på Mjelde/Holmvik/Grorud-hyllen.

Nixon

Quote from: Huff on February 06, 2012, 19:42:01 PMSlik situasjonen i klubben er nå skal Brann kun hente spillere som enten har voldsomt potensiale eller allerede holder høyt TL-nivå. Ikke flere på Mjelde/Holmvik/Grorud-hyllen.


Hvilken situasjon er det? Har vi plutselig fått mange penger å handle for?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

apop

Niasse får bli bestekompis med Hassan, han må da ha lært seg noen franske gloser mens han varmet benken nede i Monaco.

På en måte så skjønner jeg veldig godt hvorfor Brann ser på språk som en problemstilling, bare se på Gustavino, han ble en gladere (og bedre) spiller når Calle kom inn i troppen og han fikk en spiller å snakke med på spansk. Men som jeg allerede har sagt, vi har allerede spillere i troppen som snakker fransk, så her er det bare å kjøre på hvis spillere er god nok.

Huff

February 06, 2012, 23:45:13 PM #2560 Last Edit: February 06, 2012, 23:47:01 PM by Huff
Quote from: Nixon on February 06, 2012, 21:44:13 PM
Quote from: Huff on February 06, 2012, 19:42:01 PMSlik situasjonen i klubben er nå skal Brann kun hente spillere som enten har voldsomt potensiale eller allerede holder høyt TL-nivå. Ikke flere på Mjelde/Holmvik/Grorud-hyllen.


Hvilken situasjon er det? Har vi plutselig fått mange penger å handle for?


Mente heller som at en er greit forspent på de fleste plasser. Vi har heldigvis ikke en stall på 20 a-lagsspillere hvorav 15 er sentrale midtbanespillere. Det har slik jeg ser det ingen hensikt å fylle opp med spillere som verken har ferdighetene eller potensialet til å spille på en klar medaljekandidat.

Skal vi hente fler nå skal de virkelig ha noe å bidra med heller enn meningsløst stallfyll ala Labuskas, eller spillere i sin beste alder som hadde slitt med å spille seg inn i ellveren i et middels TL-lag.


krakra

Håper Sogndal er edruelige i prissettingen. Halvorsen hadde vært en god tilvekst i Brann. Trenger en gjennombruddshissig kantspiller nå.

bernu

Vi har jo god erfaring med byttehandler med saftfolket :)
Mjelde ? Grorud ? Kalven ?  Hvem kan vi sende oppover sammen med litt penger ?
HANSA - Z

Markmus

Nå kom jo Grorud derfra :P
Ka du ve?

armando

February 07, 2012, 12:42:44 PM #2565 Last Edit: February 27, 2012, 14:47:20 PM by armando
Sogndal kommer til å rase ned i adecco neste sesong, mark my words. Det er erkeeksempelet på at det er for mange lag i tippeligaen.

Gepard

Hvorfor er det et bevis for for maange lag i TL ?

Markmus

Ka du ve?

Markmus

Quote from: armando on February 07, 2012, 12:42:44 PM
Sogndal kommer til å rase ned i adecco neste sesong, mark my words. Det er erkeeksempelet på at det er for mange lag i tippeligaen.


Birmingham ble #9 i 2010 i ePL. I fjor raste de ned til Championship. Erkeeksempel på at det er for mange lag i Premier League.

I 2010 ble Deportivo la Coruna #10 i La Liga. I fjor raste de ned til Segunda. Erkeeksempel på at det er for mange lag i La Liga.
Ka du ve?

Lister

En eller annen løst relatert hendelse er erkeeksempel for å underbygge min mening.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Mangler bare at erkebiskopen tar del i diskusjonen nå :)
Ka du ve?

krakra

http://fotball.bt.no/eliteserien/article223377.ece

Juninho går til Fyllingsdalen. Positivt det. Han hadde jo definitivt noe for seg, men slet med å få det ut. Et par år med aklimatisering i Fyllingsdalen er kanskje det han trenger. Ialelfall hvis de rykker opp til Adeccoligaen så han får spille der.

Han bør iallefall bli en viktig brikke i det nye prosjektet.

Klaus_Brann

Humor om han slår gjennom der, tar FKF til Adecco og Brann ender opp med å kjøpe han om et par år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Quote from: krakra on February 07, 2012, 15:27:45 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article223377.ece

Juninho går til Fyllingsdalen. Positivt det. Han hadde jo definitivt noe for seg, men slet med å få det ut. Et par år med aklimatisering i Fyllingsdalen er kanskje det han trenger. Ialelfall hvis de rykker opp til Adeccoligaen så han får spille der.

Han bør iallefall bli en viktig brikke i det nye prosjektet.


Han visste hvor målet stod, men slet mot forsvar med fysikk. Dominerte kraftig i enkelte perioder, mens forsvant helt i andre. Tror nok det nivået vil gjøre godt for utviklingen hans fremover.

Tror ikke han ville kunne hatt den samme utviklingen hvis Brann signerte han, i så tilfelle måtte det være for å sende han på lån. Og vi er ikke helt der enda hvor vi kan signere unggutter utelukkende for å låne de ut i en sesong eller to.
Guinness - Makes you drunk

Huff

http://fotball.bt.no/eliteserien/article223391.ece

Brann driver tydeligvis med å kartlegge spillere på lang sikt slik at en har en liste klar når dagens nye etablerte forsvinner. Vel er jeg tidvis ekstremt kritisk -og direkte forbannet- på Skars, men samtidig må jeg erkjenne at jeg synes det er en rekke ting som virker uhyre mer profft nå enn da han gjorde sin inntreden. Selv om det sportslige apparatet består av langt flere enn narvikingen har jeg inntrykk av at han er den sentrale aktør når det gjelder omorganiseringen av det sportslige nisseveldet vi hadde før Skars. Hadde han bare hatt litt mer guts når det kommer til talentene og hvis bare Brann legger bort antifotballen...

Mange vil være kritiske til at Brann oppretter 'luftbroer'' (hehe) til fremmedlandske flystriper i eksotiske land, men så lenge en ikke har store talenter i de posisjonene der en kartlegger talenter -samt at disse talentene virkelig holder høyt nivå- er jeg utelukkende positiv. Etablerte utlendinger som er gode nok for ellveren skal en selvsagt også hente. Håpet er at en på sikt har en liste over flere spillere i alle posisjoner. Norsk fotball er totalbås på speiding, men Brann virker som de er inne på det rette sporet, selv om det er meget langt igjen.

Nixon

Det er forsåvidt ikke noe nytt. Det var slik vi hentet Tijan i sin tid. Han var her på flere opphold før Brann hentet han permanent.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Huff

Quote from: Nixon on February 07, 2012, 18:04:32 PM
Det er forsåvidt ikke noe nytt. Det var slik vi hentet Tijan i sin tid. Han var her på flere opphold før Brann hentet han permanent.


Men TIjan var en spiller vi fant på slump og såvidt jeg husker et unntak. Kan ikke huske en systematisk plan over spillerkartleggingen under POL på samme måte som nå. Dog selvsagt mulig jeg tar feil.

Jose Arrogantio

God spillerkartlegging og speiderarbeid er nøkkelen til suksess med begrensede ressurser. Trenger ikke å se lengre enn til England og på Newcastle som har oppnådd mye denne sesongen med få ressurser (etter engelsk standard).

Markmus

Newcastle traff i alle fall helt greit med bosmanspilleren Demba Ba ;)
Ka du ve?

krakra

Det er sånn spillerkartlegging skal være. Vi skal ikke  bare følge med på spillere som kan forsterke oss nå, men også potensielle fremtidige forsterkninger. Skulle Erdin etablere seg på det svenske landslaget og få spilletid i VM er det ikke sikkert at han er Brannspiller i utgangen av 2013. Da er det selvfølgelig positivt at vi allerede har potensielle erstattere i kikkerten. 94ere er ikke så ungt lenger. Flere spillere slo igjennom i den alderen i fjor, så det er ikke sikkert at det er snakk om en spiller som ikke vil forsterke oss før om 3-5 år.

Samtidig må han selvfølgelig være bedre enn de aktuelle lokale talentene. Det er trist hvis vi henter inn afrikanere som står i veien for lokale talenter uten å slå igjennom. Da er det bra at vi følger ham over tid, og lar ham trene og bli kjent med laget lenge før en eventuell overgang er aktuell så han kan komme hit forberedt. Alle rapporter tyder jo på at han er et stort talent.

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

fineste drakten er 1995

February 07, 2012, 21:56:54 PM #2581 Last Edit: February 07, 2012, 21:59:45 PM by fineste drakten er 1995
Nå som Labukas er vekke bør klubben se seg om etter en erstatter.
En gammel ringrev, rutinert og med landslagserfaring:

http://www.starsandfriends.net/global/the-stars/star/personaldata/dominic-hassler/



kabelmann

Jeg skjønner at dette er en eller annen form for ironi, men hvorfor akkurat denne fyren?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: Lidenskapen on February 07, 2012, 21:34:32 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5918498.ece
Egentlig forståelig. Regner med at Brann har visst halvinteresse igjen og tilbudt juniorkontrakter og en plass på juniorlaget. Da er jo sjansen for å etablere seg i TL nesten større i Fyllingsdalen og i Brann. Men trodde Brann hadde lært etter Dure-flausen at de største talentene i Bergen ikke kommer til Brann bare fordi vi er Brann. De har ambisjoner og vil ikke gå til en klubb som står i veien for dem.

fineste drakten er 1995

Quote from: kabelmann on February 07, 2012, 21:58:50 PM
Jeg skjønner at dette er en eller annen form for ironi, men hvorfor akkurat denne fyren?


Hvorfor ikke?

Huff

Quote from: krakra on February 07, 2012, 22:00:49 PM
Quote from: Lidenskapen on February 07, 2012, 21:34:32 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5918498.ece
Egentlig forståelig. Regner med at Brann har visst halvinteresse igjen og tilbudt juniorkontrakter og en plass på juniorlaget. Da er jo sjansen for å etablere seg i TL nesten større i Fyllingsdalen og i Brann. Men trodde Brann hadde lært etter Dure-flausen at de største talentene i Bergen ikke kommer til Brann bare fordi vi er Brann. De har ambisjoner og vil ikke gå til en klubb som står i veien for dem.


Egentlig direkte pinlig mtp vårt rykte som talentutviklere. Fyllingsdalen spiller jo i samme divisjon som Brann2. Dette viser jo at både Heggeland og Glesnes har skremmende liten tro på å få ut potensialet i Brann. Alternativt kan de jo mene at de neppe er gode nok til å ha potensiale til å noensinne bli gode nok for Brann, men dette er svært lite sannsynlig når en snakker om spillere som har imponert både andre norske og utenlandske toppklubber.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 07, 2012, 22:00:49 PM
Quote from: Lidenskapen on February 07, 2012, 21:34:32 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5918498.ece
Egentlig forståelig. Regner med at Brann har visst halvinteresse igjen og tilbudt juniorkontrakter og en plass på juniorlaget. Da er jo sjansen for å etablere seg i TL nesten større i Fyllingsdalen og i Brann. Men trodde Brann hadde lært etter Dure-flausen at de største talentene i Bergen ikke kommer til Brann bare fordi vi er Brann. De har ambisjoner og vil ikke gå til en klubb som står i veien for dem.


Nå har vi såvidt jeg fikk med meg også et lag i 2. div, og jeg tviler på at de tjener fett i FKF så en lønnsøkning blir det nok, så jeg ser ikke hvorfor du skulle tro at de blir tilbudt juniorlagsplass.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on February 07, 2012, 22:14:53 PM
Quote from: krakra on February 07, 2012, 22:00:49 PM
Quote from: Lidenskapen on February 07, 2012, 21:34:32 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5918498.ece
Egentlig forståelig. Regner med at Brann har visst halvinteresse igjen og tilbudt juniorkontrakter og en plass på juniorlaget. Da er jo sjansen for å etablere seg i TL nesten større i Fyllingsdalen og i Brann. Men trodde Brann hadde lært etter Dure-flausen at de største talentene i Bergen ikke kommer til Brann bare fordi vi er Brann. De har ambisjoner og vil ikke gå til en klubb som står i veien for dem.


Nå har vi såvidt jeg fikk med meg også et lag i 2. div, og jeg tviler på at de tjener fett i FKF så en lønnsøkning blir det nok, så jeg ser ikke hvorfor du skulle tro at de blir tilbudt juniorlagsplass.
Fordi vi er Brann, og de takket nei på grunn av "det sportslige opplegget".

Lister

Quote from: Markmus on February 07, 2012, 19:47:32 PM
Newcastle traff i alle fall helt greit med bosmanspilleren Demba Ba ;)


Alt du trengte for å se potensialet til demba ba var eurosport 2 :P

Var ekstremt "heldige" omstendigheter som førte til at han kom til newcastle...
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 07, 2012, 22:15:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 07, 2012, 22:14:53 PM
Quote from: krakra on February 07, 2012, 22:00:49 PM
Quote from: Lidenskapen on February 07, 2012, 21:34:32 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5918498.ece
Egentlig forståelig. Regner med at Brann har visst halvinteresse igjen og tilbudt juniorkontrakter og en plass på juniorlaget. Da er jo sjansen for å etablere seg i TL nesten større i Fyllingsdalen og i Brann. Men trodde Brann hadde lært etter Dure-flausen at de største talentene i Bergen ikke kommer til Brann bare fordi vi er Brann. De har ambisjoner og vil ikke gå til en klubb som står i veien for dem.


Nå har vi såvidt jeg fikk med meg også et lag i 2. div, og jeg tviler på at de tjener fett i FKF så en lønnsøkning blir det nok, så jeg ser ikke hvorfor du skulle tro at de blir tilbudt juniorlagsplass.
Fordi vi er Brann, og de takket nei på grunn av "det sportslige opplegget".


Det er ikke lik at de ble tilbudt plass på juniorlaget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg har heller ikke sagt at de har det, men at jeg regner med det. Da har jeg ingen harde beviser, åpenbart.
Jeg regner også med at det vil komme ut nøyaktig hva slags tilbud de fikk, og at du vil forsvare det om det så bare var juniorkontrakter.

Xminator

Spillerene ønsker ikke ta risiko. Da må man også akseptere at Brann ikke ønsker å ta riskioen ved å gi seniorkontrakter til juniorspillere når de strengt tatt ikke trenger spilleren rent sportslig og har ett talent i egne rekker i Grønner. Brann regner nok med at de relativt enkelt kan få tak i en rutinert stopper om 1-2-3 år når og om behovet kommer.

dex1974

Quote from: Markmus on February 07, 2012, 19:47:32 PM
Newcastle traff i alle fall helt greit med bosmanspilleren Demba Ba ;)


Ja de er vel glad nå for at de klarte å overby Everton som ønsket spilleren i lang tid. Gikk og rykter før han ble Newcastlespiller at han var bankers til å havne hos The Toffees. Men Newcastle ga han bedre lønn og da var jo valget enkelt.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

ostraume

Quote from: krakra on February 07, 2012, 23:18:22 PM
Jeg har heller ikke sagt at de har det, men at jeg regner med det. Da har jeg ingen harde beviser, åpenbart.
Jeg regner også med at det vil komme ut nøyaktig hva slags tilbud de fikk, og at du vil forsvare det om det så bare var juniorkontrakter.


Spillerne har valget mellom Brann2 (og en vag mulighet for Brann) eller FKFyllingsdalen. De valgte det siste. Dumt for oss, men greit nok. Du ville tilbudt lønn på en halv million og løfter om mye spilletid på a-laget?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: dex1974 on February 08, 2012, 08:29:13 AM
Quote from: Markmus on February 07, 2012, 19:47:32 PM
Newcastle traff i alle fall helt greit med bosmanspilleren Demba Ba ;)


Ja de er vel glad nå for at de klarte å overby Everton som ønsket spilleren i lang tid. Gikk og rykter før han ble Newcastlespiller at han var bankers til å havne hos The Toffees. Men Newcastle ga han bedre lønn og da var jo valget enkelt.


Ba hadde nok endt i Liverpool (tror jeg det var), men han feilet den medisinske sjekken. Newcastle var villige til å ta risken da, og det har betalt seg. Men det er ikke bare Ba som de har gjort rett i å hente. Tiote er minst like god, og han fulgte de i tre år før de hentet ham for en relativt liten sum på 35 millioner. Cabaye er en annen overgangssuksess som de fikk relativt billig. Newcastle har en klar plan over hva de gjør og lykkes bra i forhold til deres ressurser pga det, i motsetning til for eksempel QPR som henter profiler og spillere for store summer (relativt, ikke City eller Liverpool summer) men uten planen bak som får det til å virke.

krakra

Quote from: ostraume on February 08, 2012, 08:40:15 AM
Quote from: krakra on February 07, 2012, 23:18:22 PM
Jeg har heller ikke sagt at de har det, men at jeg regner med det. Da har jeg ingen harde beviser, åpenbart.
Jeg regner også med at det vil komme ut nøyaktig hva slags tilbud de fikk, og at du vil forsvare det om det så bare var juniorkontrakter.


Spillerne har valget mellom Brann2 (og en vag mulighet for Brann) eller FKFyllingsdalen. De valgte det siste. Dumt for oss, men greit nok. Du ville tilbudt lønn på en halv million og løfter om mye spilletid på a-laget?
Nei, det skjønner du nok at jeg ikke mener.

Men de burde helt klart være i a-stallen. Iallefall Heggeland, så kunne Glesnes konkurrert med Grønner. Brann er jo i utgangspunktet en av de verste klubbene å gå til for et lokalt talent i 17-19 årsalderen og hvis vi i tillegg skal tilnærme oss dem på en såpass nochalant måte som vi gjorde med Dure så har vi ikke sjans. Nok engang blir Brann vraket av noen av byens største talenter. Ufattelig at noen kan være helt ukritisk til det. Det ville ikke blitt godtatt hos supporterne av andre klubber med ambisjoner. Men i Bergen blir jo både trenere og leder hyllet for tiden, etter møkkafotball og 4. plass. Så kanskje det ikke fins ambisjoner lenger.

Nixon

Nei, det er ikke bra at så mange talenter ser ut til å glippe. Men det hadde vært fint å fått vite som som har blitt tilbudt og hva som har blitt krevd. Nå blir det bare spekulasjoner.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lidenskapen

http://www.transfermarkt.co.uk/en//profil/spieler_1671.html

Dette er spilleren vi trenger på høyre kant. relativt billig, i sin beste fotball alder og spiller i en bra liga, vet kor målet står og har bare kontrakt til sommeren, tipper, 1,5 til 2.0 mill i overgangssum.
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

fineste drakten er 1995

Quote from: Lidenskapen on February 08, 2012, 11:11:07 AM
http://www.transfermarkt.co.uk/en//profil/spieler_1671.html

Dette er spilleren vi trenger på høyre kant. relativt billig, i sin beste fotball alder og spiller i en bra liga, vet kor målet står og har bare kontrakt til sommeren, tipper, 1,5 til 2.0 mill i overgangssum.



Dessuten har han erfaring fra aldersbestemte landslag. Løp og kjøp!

Xminator

BA: Niasse får neppe kontrakt
BA: PVM ønsker seg til Bergen, men Haugen står sannsynligvis i veien

Go Up