• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

StuckedPaaOstlandet

Tviler på at vi henter en midtstopper til, vi har allerede 3 og Austin blir backup.
Det samme gjelder def. midt, der vil jeg tro soko spiller ved siden av Austin, så er mjelde, haugen, nordkvelle backup.

Jeg tror det blir handlet en spiss og en kant. Ikke noe mer med mindre noen blir solgt.

Lister

Vi har på papiret 3 midtstoppere og en backup, men i praksis har vi en midtstopper som holder gullnivå, 2 aldrende helt middels (som fortsatt kan ha gode dager, men som gjør feil med fatale følger) og benytter vi oss av backup så koster det langt mer enn det smaker.

Så skal vi bygge et lag for å vinne gull har vi bare en midtstopper.
Skal vi bygge et lag for fremtiden har vi fortsatt bare en midtstopper.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

RBH sier til VG i dag at det kan være aktuelt å hente en midtstopper.
Rød makt på Hansa

ostraume

Jeg mener fortsatt en klassemidstopper er første pri. Kalven er grei backup som stopper og venstreback, ikke mer enn det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Vi er 15 utespillere sålangt. Vi trenger fire til.
Tren på langskudd

Belfort

Da er Hovland klar for Molde. Brann har pr i dag kun en god stopper og det er merkelig hvis ikke Brann og Hardball har vært med i kampen om han.

Synes det er på tide Hardball går ut offisielt og definerer hva de ønsker i fremtiden, i forhold til hvor mye de er villig til og bruke på Brann. Virker som det er et stort vakum etter Bjarne Berg sin død.

nero

Vi trenger helt klart en spiss også. Ojo kan bli skadet/solgt når som helst. Vi har vel heller ingen garanti for at han leverer like ekstremt som han har gjort til nå. Med Gustav ute er det jo syltynt offensivt hvis Ojo skulle bli skadet/solgt.
Lions led by donkeys.

krakra

Det ville vært ganske oppsiktsvekkende hvis Brann ble overrasket over et Ojosalg, så skulle det skje vil jeg anta at de er forberedt. Vi er litt bedre skodd på sportslig kompetanse nå enn da Helstad ble solgt.


Men han kan jo bli skadet, så vi trenger selvfølgelig backup

Alzheimer/Silverspurs

Brann var vel aldri på bana med Hovland virkar det som, men er litt spesielt at agenten Jim Solbakken er Solskjær si hore og bestevenn.

Sogndal kritiserte seinast i haust dobbeltrolla Solbakken har og at dei aldri veit om han er der i Hovland eller Molde si interesse.

Spørs om det vankar pen bonus under bordet på agenten no når han fekk Hovland til å velge "riktig" like etter at januarvindauget er opna.

Nixon

Tror nok at andre norske klubber lenge har visst at det kun har vært aktuelt med Solskjær/Molde eller utlandet. Brann har vel uansett ikke mulighet til å overby de åtte millionene som Molde her bruker.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on January 06, 2012, 15:09:45 PM
Tror nok at andre norske klubber lenge har visst at det kun har vært aktuelt med Solskjær/Molde eller utlandet. Brann har vel uansett ikke mulighet til å overby de åtte millionene som Molde her bruker.


Kunne Hardball fått et bedre investeringsobjekt? De bør komme på banen nå og si hva som er deres planer i årene fremover

Gepard

Brann kunne nok fint bladd opp de nødvendige millionene dersom hardbLL ville være med, og Hvoland har stort videresalgspotensiale.PRoblemet er at i Molde får han et bedre utstillingsvindu.

Spesielt er det skadelig at Brann ikke skal ut i europa. Ikke bra når talentfulle spillere skal hentes

Klaus_Brann

De ser da ut til å ville komme til oss uavhengig av det, men det hadde nok ikke vært skadelig å kunne lokke med e-cup.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Om vi skulle brukt 9 millioner på en enkeltspiller nå så må det være for å få beholde spillerrettighetene til Austin ut 2015.

haak

starter dagen med forventninger om noe nytt om nye spillere til SKB, men
det er stille - fryktelig stille.

Gepard

Er utrolig spent på hva man tenker rundt en evt spissmakker\backup for Ojo. Skuddd i det blå, Morten Nordstrand i fck er helt ute i kulden. Ikke prestert bra de siste to år, men har jo et høyt toppnivå.

Generelt er overgangsvinduet veldig spennede i tl i år. Har man litt midler kan man gjøre skikkelige scoop nå. Spesielt ser man hva Lsk gjør, en voldsom forbedring av stallen. Mens andre lag som Stabæk og Sogndal ser helt ribbet ut. To lag det regelrett stinker nedrykk av neste år. Sogndal har mistet sitt gode mitstopperpar og ansatt en svenske som ikke er forberedt på TL, og Stabæk har knapt kvalitet igjen i laget sit.

Tror faktisk Sadnes Ulf og Hønefoss klarer seg fint neste år. Såpass svake ser Sogndal og Stabæk ut per nå.


Gulløl

Et par prøvespillere til VM neste helg burde vel være realistisk. Rolf-Magne Walstad med sitt gode kontaktnett i det afrikanske markedet fra Lyn tiden kan vel dra frem noen potensielle juveler. Sør-amerikanere er det vel kanskje slutt med siden Brann ikke har lykkes så bra i det markedet, spesielt vist "tolken" Carl-Erik Torp ikke fortsetter rundt A-laget. Vet ikke om det er noen avklaring rundt Torp enda om hva han skal holde på med, noen som vet ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

January 07, 2012, 11:21:24 AM #1967 Last Edit: January 07, 2012, 11:28:14 AM by Gepard
Torp er vel assistent på Futsal-landslaget ikke ?

Gulløl

Quote from: Gepard on January 07, 2012, 11:21:24 AM
Torp er vel assistent på Futsal-landslaget ikke ?

Men det er vel toppen en 10 - 15 % stilling, så han skal vel jobbe med noe mer i tillegg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Quote from: Gulløl on January 07, 2012, 11:42:29 AM
Quote from: Gepard on January 07, 2012, 11:21:24 AM
Torp er vel assistent på Futsal-landslaget ikke ?

Men det er vel toppen en 10 - 15 % stilling, så han skal vel jobbe med noe mer i tillegg.


Sant det

Hatleking

Quote from: Gepard on January 07, 2012, 11:17:29 AM
Sogndal ser helt ribbet ut.


Sei ikkje det. Dei har allereie signert ein U21-kaptein på midtbana, og jobbar med både midtstoppar og spiss. Kanskje høgreback òg. Eg trur at Stabæk og Ulf rykker ned i år.

Nixon

Det er sikkert ikke dumt å vente til etter at vinduet har stengt før man konkluderer med hvem som er ribbet eller ikke...
Rød makt på Hansa

Lister

January 07, 2012, 13:16:52 PM #1972 Last Edit: January 07, 2012, 15:59:09 PM by Lister
Quote from: Gulløl on January 07, 2012, 11:42:29 AM
Quote from: Gepard on January 07, 2012, 11:21:24 AM
Torp er vel assistent på Futsal-landslaget ikke ?

Men det er vel toppen en 10 - 15 % stilling, så han skal vel jobbe med noe mer i tillegg.


Siste jeg har funnet hvor han selv sa noe om det var fra vgtv sin foppall før jul en gang hvor han uttalte at han nok kom til å ha en rolle i og rundt Brann fremover.

Ontopic så har Brann tydelig uttalt at de ikke ønsker å gjøre noe før det internasjonale overgangsvinduet stenger. Det som er uttalt er at det er på grunn av prisnivået og det er fornuftig nok det, men tror nok også det ligger en skjult agenda her avhengig av hva som skjer med Austin.

Tipper Brann er forsiktig fordi de vet at hvis Austin forsvinner må de ut med store penger for å erstatte han nesten uavhengig av hva som måtte komme inn av midler ved et eventuell austinsalg. Vanskelig derfor å komponere et lag og signere smart hvis det er usikkerhet rundt den mest sentrale spilleren i laget.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on January 07, 2012, 11:17:29 AM
Er utrolig spent på hva man tenker rundt en evt spissmakker\backup for Ojo. Skuddd i det blå, Morten Nordstrand i fck er helt ute i kulden. Ikke prestert bra de siste to år, men har jo et høyt toppnivå.

Generelt er overgangsvinduet veldig spennede i tl i år. Har man litt midler kan man gjøre skikkelige scoop nå. Spesielt ser man hva Lsk gjør, en voldsom forbedring av stallen. Mens andre lag som Stabæk og Sogndal ser helt ribbet ut. To lag det regelrett stinker nedrykk av neste år. Sogndal har mistet sitt gode mitstopperpar og ansatt en svenske som ikke er forberedt på TL, og Stabæk har knapt kvalitet igjen i laget sit.

Tror faktisk Sadnes Ulf og Hønefoss klarer seg fint neste år. Såpass svake ser Sogndal og Stabæk ut per nå.


Enig i det første, LSK kan fort bli veldig farlige neste sesong med bra trener og en forbedring av laget og stallen.
Ang. det siste har jeg ikke statistikk i hodet, men det er vel "vanligst" at i alle fall et av de nyopprykkede lagene rykker rett ned igjen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 07, 2012, 12:28:34 PM
Det er sikkert ikke dumt å vente til etter at vinduet har stengt før man konkluderer med hvem som er ribbet eller ikke...


Ja, med såpass lang tid igjen å selge og kjøpe spillere på er nok det greiest å vente litt i alle fall;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: Klaus_Brann on January 07, 2012, 14:30:36 PM
Quote from: Gepard on January 07, 2012, 11:17:29 AM
Er utrolig spent på hva man tenker rundt en evt spissmakker\backup for Ojo. Skuddd i det blå, Morten Nordstrand i fck er helt ute i kulden. Ikke prestert bra de siste to år, men har jo et høyt toppnivå.

Generelt er overgangsvinduet veldig spennede i tl i år. Har man litt midler kan man gjøre skikkelige scoop nå. Spesielt ser man hva Lsk gjør, en voldsom forbedring av stallen. Mens andre lag som Stabæk og Sogndal ser helt ribbet ut. To lag det regelrett stinker nedrykk av neste år. Sogndal har mistet sitt gode mitstopperpar og ansatt en svenske som ikke er forberedt på TL, og Stabæk har knapt kvalitet igjen i laget sit.

Tror faktisk Sadnes Ulf og Hønefoss klarer seg fint neste år. Såpass svake ser Sogndal og Stabæk ut per nå.


Enig i det første, LSK kan fort bli veldig farlige neste sesong med bra trener og en forbedring av laget og stallen.
Ang. det siste har jeg ikke statistikk i hodet, men det er vel "vanligst" at i alle fall et av de nyopprykkede lagene rykker rett ned igjen?


Nå skal man ikke gå iden samme fellen som alle aviser går i hvert år, Sandes Ulf og Hønefoss klarer seg nok, men Stabæk kan nok fort få en liten boost av å bli kvitt litt dødvekt, få samlet laget og få inn en ny trener, det er klart at får de motgang i starten er det lett at de knekker helt sammen. Angående LSK så er jeg ikke så sikker på at de kommer til å være medaljekandidat, har sett de forsterke laget greit før uten at det nødvendigvis har gitt mye utslag. Får de en Marcus Pedersen derimot så er jo han en spiller som passer veldig godt inn i det laget. Sånn som det er nå, ser jeg for meg en plassering på øvre halvdel, de mangler fortsatt en del på helheten.

Morkel

Quote from: Klaus_Brann on January 07, 2012, 14:30:36 PM
Ang. det siste har jeg ikke statistikk i hodet, men det er vel "vanligst" at i alle fall et av de nyopprykkede lagene rykker rett ned igjen?


Lag som har rykket rett ned igjen.
2001: Strømsgodset
2002: Start
2003: Aalesund
2004: 0
2005: Aalesund
2006: 0
2007: 0
2008: Ham-kam
2009: 0
2010: Kongsvinger, Hønefoss
2011: Sarpsborg

Det som er intressant, men kansje også mest logisk er at det alltid er laget som kommer på andreplass i 1.div som rykker ned igjen, eneste unntaket er Kongsvinger som rykket opp igjennom playoff.

Klaus_Brann

Ja, da var det som jeg husket det, uten at det nødvendigvis skjer i år. Jeg vet utrolig lite om Ulf, så dt er vanskelig å si så mye om de nå, men de kan fort bli et neste sesongs svar på Sarpsborg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

I flge vgd er PVM på vei til LSK eller Brann. Han er bedre enn Guastavino. Så da kommer vi styrket ut. Håper han vurderes som Dm isåfall, selv om 2010-PVM er bedre enn Haugen og Kvelle. Behovet for ham er større enn OM. Men det avhenger jo litt vav hvordan Soko gjør det

Hatleking

Fantastisk om dette skjer. I så fall kan me bruke han på fleire posisjonar. Det vil absolutt styrke laget.

Utmedsnolken

hvor mye fotball har han spilt der borte egentlig? han har vel vært på andrelaget i det minste?
"og der snubler Sæternes igjen"

Chrisstah

Quote from: Utmedsnolken on January 08, 2012, 15:40:47 PM
hvor mye fotball har han spilt der borte egentlig? han har vel vært på andrelaget i det minste?


Han er nok ikke en dårligere spiller enn da han forlot oss tvert om. Mangler nok kanskje litt på selvtillitten i kampsituasjon , men det tror jeg kommer veldig fort igjen.

Han har jo trent på et nivå som er høyere enn Brann, og har nok også figurert på andre laget til qpr som sikkert spiller 1-2 kamper i uken.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

haak

PVM er en vinnerskalle, som hadde vært god å ha de neste sesongene.
Mange gode alternativer med Austin, Soko, pvm, Nordkvelle, Mjelde og Haugen.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

http://fotball.bt.no/england/article218838.ece

PVM sin trener er sparket. Det kan endre situasjonen hans i klubben.
Rød makt på Hansa

AtroZ

Tenkte det samme Nixon. Han kan gamble på mer spilletid under en ny manager og derfor bli værende til sommeren.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Hatleking

Neppe. Han er ikkje i den registrerte PL-troppen eingong.

Huff

Quote from: Nixon on January 09, 2012, 08:40:45 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article218876.ece

Ekspertene: - Slik bør Brann forsterke laget.


At vi henter en spiss er gitt. Resten blir spennende, to-tre spillere altså. Selv vil jeg først og fremst ha inn en spiss, en kantspiller og en stopper med fart. På fjerdeplass følger ny DM.

Nixon

Quote from: Hatleking on January 09, 2012, 10:09:27 AM
Neppe. Han er ikkje i den registrerte PL-troppen eingong.


Men det kan endres i dette vinduet.
Rød makt på Hansa

ostraume

Så langt han er unna laget har jeg vanskelig for å se at en ny manager skal endre noe. Vi snakker om en halvgammel normal med 0 meritter. Ikke akkurat noe du setter først på lagarket som ny manager i en PL-klubb.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Han kan pite seg hem igjen til Bergen og avslutte karrieren mellom dei sju fjell, med ein to-tre nye gull under beltet.
Gå av.

AtroZ

Dette kan jo åpne for at PVM får seg en plass på laget/benken: http://www.ba.no/sport/article5874768.ece

Om jeg ikke husker feil så er det Faurlin som har hatt OM rollen i QPR.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Gulløl

January 09, 2012, 11:39:47 AM #1992 Last Edit: January 09, 2012, 12:00:47 PM by Gulløl
Muligens en kandidat som backupspiss for Ojo, hordalending til og med, nettopp blitt 20 år. Blir beskrevet som en rask og lur spiss, høyde 185 cm. Kontrakten går ut etter sesongen i England (mai). Noe uferdig enda, men har nok utviklet seg videre i England. Nivå tre i England er vel på nivå med adeccoligaen her hjemme.
http://www.h-avis.no/sport/fikk-sin-debut-i-fa-cupen-1.6703995

Han imponerte for Brann sitt juniorlag i mars 2011.
http://www.brann.no/nyheter/knuste-lyn-i-bronsefinalen/

Brann har fulgt han lenge.
http://www.sunnhordland.no/article/20090805/SPORT/867336073

En artikkel fra den gang han ble Englandsproff.
http://fotball.aftenposten.no/england/article179488.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on January 09, 2012, 11:39:47 AM
Muligens en kandidat som backupspiss for Ojo, hordalending til og med, nettopp blitt 20 år. Blir beskrevet som en rask og lur spiss, høyde 185 cm. Kontrakten går ut etter sesongen i England (mai). Noe uferdig enda, men har nok utviklet seg videre i England. Nivå tre i England er vel på nivå med adeccoligaen her hjemme.
http://www.h-avis.no/sport/fikk-sin-debut-i-fa-cupen-1.6703995

Han imponerte for Brann sitt juniorlag i mars 2011.
http://www.brann.no/nyheter/knuste-lyn-i-bronsefinalen/

Brann har fulgt han lenge.
http://www.sunnhordland.no/article/20090805/SPORT/867336073

En artikkel fra den gang han ble Englandsproff.
http://fotball.aftenposten.no/england/article179488.ece


Agdestein virker spennende, men kanskje litt for uferdig til å være backup for Ojo. Har såvidt jeg ser ikke fått noe spilletid og klubben hans spiller ikke akkurat i en større liga. Dessuten vil han vel ikke bli spilleklar før august om han skal gå som bosman til Brann. Vi kan ikke bare ha Ojo i over halve sesongen, da må vi i alle fall flytte opp Plumenjai eller Finne.

Yngve

Klubben til Agdestein spelar no i Championship, som har eit greitt nivå.

Problemet til Agdestein er at han har særs knapt emd speletid i Brighton. Han har vel så langt som eg veit berre spelt 3 kampar for Bath city på lån.

Så ikkje noko back up for Ojo, men han er ein særs interesant spelar, men treng speketid på eit høgare nivå fyrst.

osoerli

Torbjørn er uansett ikkje ein mann å henta no.  Tippar han får minst 1 års forlenging i Brighton.  Etter det kanskje.  Men her har nok Brann full kontroll.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 09, 2012, 08:40:45 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article218876.ece

Ekspertene: - Slik bør Brann forsterke laget.


Merkelig at Tjærnås er nysgjerrig på hvordan vi skal erstatte Opdal, han er da allerede erstattet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on January 09, 2012, 14:14:01 PM
Quote from: Nixon on January 09, 2012, 08:40:45 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article218876.ece

Ekspertene: - Slik bør Brann forsterke laget.


Merkelig at Tjærnås er nysgjerrig på hvordan vi skal erstatte Opdal, han er da allerede erstattet.


Han tenker vel reservekeeper, men det er 5-6 mann som står høgare enn det på lista mi.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra


Klaus_Brann

Quote from: osoerli on January 09, 2012, 14:21:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 09, 2012, 14:14:01 PM
Quote from: Nixon on January 09, 2012, 08:40:45 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article218876.ece

Ekspertene: - Slik bør Brann forsterke laget.


Merkelig at Tjærnås er nysgjerrig på hvordan vi skal erstatte Opdal, han er da allerede erstattet.


Han tenker vel reservekeeper, men det er 5-6 mann som står høgare enn det på lista mi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up