• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve


Hatleking

Molde er vel i ruinar no. Då er det betre å kome til trygge, sikre, solide Bergen.

Spelaren

I Brann ville han heve forsvarsfireren vår opp på medaljenivå, og om han mistrives er det berre å finne seg en dame som kan klage på været.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on December 27, 2011, 09:00:49 AM
I Brann ville han heve forsvarsfireren vår opp på medaljenivå, og om han mistrives er det berre å finne seg en dame som kan klage på været.


Med Hovland i tillegg til dei andre, vil eg absolutt meine at forsvaret vårt vert av dei aller beste i ligaen, ja.

Atlin

Er det en mulighet i å hente Wanderson? Vi var nære med en overgang i slutten av 2010,  og det skal vel ikke være umulig i dette overgangsvinduet?

Lister

Alt er mulig, men mannen signerte for 6 mnd. siden en treårskontrakt med Al-Ahli så tviler på han blir spesielt billig.

Mulig det eksisterer noen forhold som kan forklare hvorfor han ble utleid til GAIS igjen umiddelbart etter salget som gjør han både billigere og lettere å kjøpe. Ikke umulig at det var en del av avtalen, men en kan ikke utelukke noe.

Spørsmålet er vel mer om vi ønsker spillere som går til Saudi-Arabia da det tydelig er typer som utelukkende går etter penger. Er du 25 bør du ha noe mer ambisjoner enn en oljedopet lekeliga.
Guinness - Makes you drunk

Too far east

Helsingborg har prøvd å hente Wanderson i hele vinter, Gais krever ca 20 millioner, så det blir nok vanskelig for Brann.
http://www.fotbollskanalen.se/1.2444415/2011/12/09/extra_wanderson_affar_pa_vag_att_blasas_av

Lister

My bad, fikk ikke med meg at GAIS kjøpte han tilbake etter utlånet.

Men issuet er fortsatt at en spiller som nettopp har tegnet en ny treårskontrakt neppe blir spesielt billig.
Guinness - Makes you drunk

Lidenskapen

Lsk er i nesten i havn med signering av Diskerud og snuser på Pedersen fra Vitesse.
De har virkelig satset inn mot 2012 med flere gode signeringer.
Er vel på tide at vi begynner og få i boks neste sesongs spillere?
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Lister

Det er vel uttalt at Brann ikke vil forsterke før det internasjonale overgangsvinduet stenger.

Det som kjøpes nå betales det blodpris for, så greit nok at LSK kanskje får gode spillere, men de betaler også kraftig for det. Om den investeringen får en effekt gjenstår å se. Klart en må satse for å vinne, men den typen investeringer er sjeldent bærekraftige.

Diskerud er kanskje en spiller som hadde vært verdt de ekstra det koster å signere han før vinduet fremfor etter vinduet så surt om han går til LSK, men mener fortsatt at linjen vi har lagt oss på i år har vært veldig fornuftig.
Guinness - Makes you drunk

Lidenskapen

December 28, 2011, 12:46:21 PM #1860 Last Edit: December 28, 2011, 12:49:56 PM by Lidenskapen
Ja, vi har lagt oss på en fornuftig linje. men feks Guastavino er et utfall Brann ikke hadde regnet med og jeg tror ikke erstatteren er i troppen allerede som flere tror, Haugen tar ikke steget i år heller er min mening.  Kayke i tromsø burde vi kanskje sjekke litt opp i, kontrakt, form, pris o.l.....

Edit: han er på lån i aalborg hvor han har 4 mål på 20 kamper, fortsatt en spennende spiller som er 23 år og har utviklingen foran seg.
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Lidenskapen

http://www.youtube.com/watch?v=tbs5RyjCbSI&feature=related litt av hva denne karen kan, forøvrig den mest scorende spilleren i flamengos ungdoms akademi.
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

krakra

December 28, 2011, 13:08:59 PM #1862 Last Edit: December 28, 2011, 13:11:36 PM by krakra
En ny ustabil egospiller er det siste vi trenger. Kayke er også mye latere enn guastavino som jobbet ganske bra uten ball. Oppskrytt luksusspiller med en veldig god kamp for hver sjette dårlige.

Nei takk.

Lidenskapen

viste seg nå ikke så ego i TIL, faktisk mer lagspiller og mindre feilprosent på pasninger er Gustav.

Men for all del, hver sin smak. syntes en klubb som Brann trenger en entertainer !
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

krakra

Han var både ego og ikke minst lat i TIL. Jeg skjønner ikke hypen rundt ham. Da han var i TIL var han i all hovedsak relativt dårlig, forutenom to praktkamper hvor han scoret tilsammen fem flotte mål. Vel og bra det, men jeg foretrekker spillere som presterer i mer enn 4-5 kamper pr sesong.

Gepard

Spent på Lsk til neste år, masse nye spillere og ny trener. Tror de får en annen ingang til sesongen enn feks Brann fikk til denne, tipper Lsk kommer til å bli hauset opp ganske mye, tippes på medalje, hvorpå de går på en skikkelig smell neste år. De setter nå sammen et lag av mange gode enkeltspillere, men kan få problemer med å skape den riktige innstillingen pga høye forventninger, de kommer definitivt ikke til å ha muligheten til å slå nedenfra slik Brann anno 2011 fikk.

Er også litt skeptisk til Haglund som trener, i ELfsborg fikk han full klaff i 2006(?) men det må mest tillegges en enormt god duo i Anders og Mathias Svensson.

Og foreløpig er det ingen topscorer i klubben, det blir det heller ikke medalje av, men henter man Marcus Pedersen og får fart på han igjen, så ja kan det bli skummelt.

Når det gjelder Brann er jeg utrolig spent på hva som kan bli neste overgang. Spesielt hvem som kan hentes som backup for Ojo, for dette er en meget viktig rolle i klubben, men utfordringen blir å kunne hente en spiller som er villig til å mest sannsynlig være et andrevalg, men også inneha gode nok kvaliteter. Labukas var jo enormt langt unna å være god nok.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 28, 2011, 13:58:51 PM
Han var både ego og ikke minst lat i TIL. Jeg skjønner ikke hypen rundt ham. Da han var i TIL var han i all hovedsak relativt dårlig, forutenom to praktkamper hvor han scoret tilsammen fem flotte mål. Vel og bra det, men jeg foretrekker spillere som presterer i mer enn 4-5 kamper pr sesong.


Han spilte 10 kamper. Muligens litt lite å bedømme han utifra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 28, 2011, 17:33:18 PM
Quote from: krakra on December 28, 2011, 13:58:51 PM
Han var både ego og ikke minst lat i TIL. Jeg skjønner ikke hypen rundt ham. Da han var i TIL var han i all hovedsak relativt dårlig, forutenom to praktkamper hvor han scoret tilsammen fem flotte mål. Vel og bra det, men jeg foretrekker spillere som presterer i mer enn 4-5 kamper pr sesong.


Han spilte 10 kamper. Muligens litt lite å bedømme han utifra.
Mer enn nok. Like mange som Labukas. Hans prestasjoner i TIL var jevnt over dårlige og den voldsomme hypen og skryten han fikk etter TL-oppholdet er totalt ufortjent.

bb9

Der kom det Kovac skal til Strømsgodset håper han er på banen 15 /4 da kan det bli "litt" piping

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 28, 2011, 17:50:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 28, 2011, 17:33:18 PM
Quote from: krakra on December 28, 2011, 13:58:51 PM
Han var både ego og ikke minst lat i TIL. Jeg skjønner ikke hypen rundt ham. Da han var i TIL var han i all hovedsak relativt dårlig, forutenom to praktkamper hvor han scoret tilsammen fem flotte mål. Vel og bra det, men jeg foretrekker spillere som presterer i mer enn 4-5 kamper pr sesong.


Han spilte 10 kamper. Muligens litt lite å bedømme han utifra.
Mer enn nok. Like mange som Labukas. Hans prestasjoner i TIL var jevnt over dårlige og den voldsomme hypen og skryten han fikk etter TL-oppholdet er totalt ufortjent.


Like mange som Labukas, mens Labukas sto igjen med 0 og Kayke med 5.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Lurer meg på hva vi skal si til denne overgangen her som er i boks nå. Vi har vel ikke glemt hva denne personen står for selv om det er 2-3 år siden.

http://www.dagbladet.no/2011/12/28/sport/fotball/tippeligaen/peter_kovacs/19585739/


Er vel igrunnen bare og starte nedtellingen til 15.4.2012 nå vel.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2011, 08:07:40 AM
Da kan vi droppe Hovland;)

http://www.dagbladet.no/2011/12/28/sport/fotball/even_hovland/anzji/19588235/


Det er vel endel som har vegret seg spill i Dagestan, og blir ikke overrasket om Hovland gjør det samme. Det kan likevel bli vanskelig å matche overgangssum.

Jeg tror Thomas Rogne ble uaktuell (hvis han noengang var aktuell) etter spillet han viste i old firm i går.

Dårlig med rykter for tiden.

Markmus

Om han går dit, så er det kun for pengene. Må være et nitrist sted å spille. Hjemmebanen ligger jo lenger unna enn de fleste bortebaner.
Ka du ve?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Vizitery

Både Anzhi Makhachkala og Terek Grozny bor og trener i Moskva. Anzhi kjøpte veldig gode baner og treningsfasiliteter fra klubben Saturn som kom fra et tettsted (Ramenskoye)et lite stykke utenfor Moskva. (Saturn gikk konkurs foran 2011/12 sesongen)
Utenlandske spillere trives egentlig ganske godt.  Selv om det er store problemer rundt en del kamper i Makhachkala, spilles de der slik at det ikkje skal vise folk at det er problemer i regionene i området.
Så de flyr ned til hjemmekamp og ganske så fort tilbake til Moskva.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on December 29, 2011, 08:33:16 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 29, 2011, 08:07:40 AM
Da kan vi droppe Hovland;)

http://www.dagbladet.no/2011/12/28/sport/fotball/even_hovland/anzji/19588235/


Det er vel endel som har vegret seg spill i Dagestan, og blir ikke overrasket om Hovland gjør det samme. Det kan likevel bli vanskelig å matche overgangssum.

Jeg tror Thomas Rogne ble uaktuell (hvis han noengang var aktuell) etter spillet han viste i old firm i går.

Dårlig med rykter for tiden.


Han sier jo i artikkelen at han selvsagt vil vurdere det hvis det er noe i det, det betyr vel at han er fristet av fete loenninger.
Tar han et par aar der, kan han legge opp og sette seg og sine neste generasjoner paa sofaen om han vil:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on December 29, 2011, 14:07:38 PM


I tillegg til aa kunne faa spille med Eto'o og flere stoerre stjerener etterhvert. Det er ikke feil, selv om det er Ruska.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Så lenge han får bo og trene i Moskva virker det langt mer interessant.

Even vil uansett ikke brenne alle broer, så hva han sier i ett avis intervju tror jeg ikke vi skal legge altfor mye vekt på.

Nixon

Hvorfor får Hovland så mye oppmerksomhet her? Ingenting tyder vel på at Brann er i nærheten av å kunne signere han.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on December 29, 2011, 20:46:06 PM
Så lenge han får bo og trene i Moskva virker det langt mer interessant.

Even vil uansett ikke brenne alle broer, så hva han sier i ett avis intervju tror jeg ikke vi skal legge altfor mye vekt på.


Det er klart, men han har nok nok av andre alternativer, så jeg tror han fort jan være lysten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 29, 2011, 22:08:15 PM
Hvorfor får Hovland så mye oppmerksomhet her? Ingenting tyder vel på at Brann er i nærheten av å kunne signere han.


Fordi det skjer null og niks rundt Brann i disse dager, og det er begrensa hvor morsomt det er med langrenn vs. Andre idretter. Trodde du hadde vært med i gamet lenge nok til å vite det:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Quote from: Nixon on December 29, 2011, 22:08:15 PM
Hvorfor får Hovland så mye oppmerksomhet her? Ingenting tyder vel på at Brann er i nærheten av å kunne signere han.


Langrenn, hopp og håndball er utrolig kjedelig. Det eneste som gleder er tett med kamper rett over nordsjøen. Skal prøve å holde fokus når treningskampene starter opp igjen på nyåret  ;)

Gulløl

December 30, 2011, 14:17:45 PM #1884 Last Edit: December 30, 2011, 14:25:26 PM by Gulløl
Veldig stille på overgangssaker rundt Brann både inn og ut. Googler en på Kim Ojo får en opp en haug med treff på Kim Jong-il og han spiller neppe fotball lenger (om han noen gang har gjort det)  ;)

Vi får gnu litt til på Even Hovland og den 0,1 % sjansen for at "nye Hardball" med Trond Mohn som ny hovedaksjonær vil ta et lite løft og utkonkurrere Molde på pris slik at Brann får eliteseriens beste forsvar.
Få dager før en vet hvor han spiller så overgangen er på oppløpssiden. Havner han i den triste bygdebyen Molde uten at Brann og Hardball har løftet en finger er det ihvertfall utrolig surt. Havner han i Anzji på en to-sifferet lønn og en to-sifferet overgangssum er det selvfølgelig akseptabelt at Brann ikke har rørt på seg.

Klipp:
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/-even-hovland-blir-solgt-foer-landslagssamling-i-januar-3671061.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Google "Kim Ojo" i stedet for Kim Ojo, da ;) Og sleng på en -Jung -Jong for å utelukke den lille fyren.
Ka du ve?

Gulløl

Quote from: Markmus on December 30, 2011, 14:24:36 PM
Google "Kim Ojo" i stedet for Kim Ojo, da ;) Og sleng på en -Jung -Jong for å utelukke den lille fyren.


Hjelper neppe, nordkoreanerene er eksperter på manipulering så å trikse til søkemotoren til Google er en small sak ;). Personlig er jeg imponert over dyktigheten de har ved bruk av photoshop, de kunne sikkert på få sekunder fylt opp Brann Stadion til randen i hver eneste kamp  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on December 30, 2011, 14:17:45 PM
Veldig stille på overgangssaker rundt Brann både inn og ut. Googler en på Kim Ojo får en opp en haug med treff på Kim Jong-il og han spiller neppe fotball lenger (om han noen gang har gjort det)  ;)

Vi får gnu litt til på Even Hovland og den 0,1 % sjansen for at "nye Hardball" med Trond Mohn som ny hovedaksjonær vil ta et lite løft og utkonkurrere Molde på pris slik at Brann får eliteseriens beste forsvar.
Få dager før en vet hvor han spiller så overgangen er på oppløpssiden. Havner han i den triste bygdebyen Molde uten at Brann og Hardball har løftet en finger er det ihvertfall utrolig surt. Havner han i Anzji på en to-sifferet lønn og en to-sifferet overgangssum er det selvfølgelig akseptabelt at Brann ikke har rørt på seg.

Klipp:
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/-even-hovland-blir-solgt-foer-landslagssamling-i-januar-3671061.html


Får inntrykk av at den russiske interessen er reell og at det er snakk om et meget stort beløp. Spennende, Sogndal havner fort i samme situasjon her som da St.Etienne bydde på Helstad, et enormt bud for klubben, men uinteressant for spilleren. Russisk fotball er bedre enn norsk og Hovland kommer til en klubb med enorme ressurser, men likevel tviler jeg på at han velger å dra dit, for mye gambling.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on December 30, 2011, 14:17:45 PM
Veldig stille på overgangssaker rundt Brann både inn og ut. Googler en på Kim Ojo får en opp en haug med treff på Kim Jong-il og han spiller neppe fotball lenger (om han noen gang har gjort det)  ;)


Han var jo verdens beste golfspiller noensinne, så da er det vel ikke utenkelig at han var i verdenstoppen i fotball også.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on December 30, 2011, 15:57:48 PM
Quote from: Gulløl on December 30, 2011, 14:17:45 PM
Veldig stille på overgangssaker rundt Brann både inn og ut. Googler en på Kim Ojo får en opp en haug med treff på Kim Jong-il og han spiller neppe fotball lenger (om han noen gang har gjort det)  ;)


Han var jo verdens beste golfspiller noensinne, så da er det vel ikke utenkelig at han var i verdenstoppen i fotball også.


Sannsynligvis. Legenden sier jo at han trikset 10.000 ganger første gang han tok i en ball. Eller noe sånt...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Dere er inne på noe, men glemmer jo det viktigste: At han fant opp hele sporten, og ikke minst at han er geniet bak offsideregelen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Etter NKs imponerende kamp mot Brasil var det ustyrtelig komisk at den første direktesendte kampen på evigheter gjekk mot Portugal. Var det 0-7 det stoppet på?
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on December 30, 2011, 21:05:17 PM
Etter NKs imponerende kamp mot Brasil var det ustyrtelig komisk at den første direktesendte kampen på evigheter gjekk mot Portugal. Var det 0-7 det stoppet på?


Joda, men det var på grunn av sabotasje fra Sør-Korea og USA. Jeg foreslår Kim Jung-Il som Den Evige Leder av Rosenborg, mens Nord-Korea får Hrohahr Sthjehrnehn som Den Store Skihopper og Etterfølgers Etterfølger. Det er vinn-vinn for alle parter.
Legg ned hele klubben!

Lister

Når du nevner det så er det visse likheter mellom Rosenborgs og NKs evige ledere.
Guinness - Makes you drunk

viks

http://fotball.bt.no/internasjonal/article217855.ece

Noe for Brann? Skarsfjord kjenner nok til ham. Harstad og Narvik er jo ikke så langt unna hverandre. Kan han bekle en kantrolle?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gulløl

January 01, 2012, 02:08:20 AM #1896 Last Edit: January 01, 2012, 02:27:07 AM by Gulløl
Quote from: viks on January 01, 2012, 00:39:35 AM
http://fotball.bt.no/internasjonal/article217855.ece
Noe for Brann? Skarsfjord kjenner nok til ham. Harstad og Narvik er jo ikke så langt unna hverandre. Kan han bekle en kantrolle?


Sannsynligvis TIL, kanskje Brann. Han var vel ute med kneproblemer i 09 og 10 og hadde flere operasjoner. Men har vært med for fullt i år og fått noe spilletid for Rangers i det siste. Ble beskrevet som  en av Norges absolutt beste 18 åringer i 2007 når han gikk til Rangers. En offensiv sentral midtbanespiller med meget god ballkontroll og et intelligent fotballhode. Om han bekle en høyre kantrolle vet jeg ikke.

Ser han er elsket av fansen til Rangers.
http://nrk.no/sport/fotball/resultat/1.7914004

Det som tyder mot at det er Brann som er ute etter han er at spilleren er sentral midtbanespiller og det er vel ikke der Brann ønsker å signere flere spillere for tiden. Og så vil han kanskje tilbake til sin egen landsdel og spille for TIL som også var interessert i han i 2007.

Noen momenter som taler for at det kan være Brann. Det gode medisinske apparatet som kan bety mye for en spiller med hans skadehistorikk. Det at hjemmekampene går på naturgress er sikkert også en fordel (i motsetning til Tromsø steinharde matte). At han og Skarsfjord snakker samme dialekt og kommer fra samme område er vel heller ikke noe ulempe. Liker han Rangers supportere vil han også like Brann sine supportere, stor entusiasme begge plasser og kort vei mellom himmel og helvete. Går han til TIL må han være innstilt på mer tam tribunestemning. Brann er nok mer konkurransedyktig på lønn en det TIL er også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Siste:

http://whichbrowser.org/browserupdates/saturdays-scottish-gossip/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up