• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Var ikke signalene for noen uker siden at vi ville satse på å forsterke forsvaret for å senke antall baklengsmål? I så fall merkelig om eneste nysigneringen blir en offensivt innstilt venstreback.

Hatleking

Kan ikkje Aabrekk vera ein eventuell ressursperson for Brann? Han er som sagt på leit etter ny jobb, og han har vel sagt at han liker Bergen ;)

haak

December 19, 2011, 21:05:48 PM #1752 Last Edit: December 19, 2011, 21:11:32 PM by haak
Kalvenes hinter om at Brann ikke er ferdig med jakten på forsterkninger i forsvarer.

Patton

Quote from: Hatleking on December 19, 2011, 20:43:25 PM
Kan ikkje Aabrekk vera ein eventuell ressursperson for Brann? Han er som sagt på leit etter ny jobb, og han har vel sagt at han liker Bergen ;)


Ville nesten være en dødssynd å ha Aabrekk boende i Bergen å ikke benytte seg av kompetansen hans innen defensiv organisering og individuell utvikling. Mulig mange ler av dette, men seriøst, han besitter voldsom kunnskap etterhvert spesielt innen de to feltene.

Liker Bergen? Han har vel både hus, kone og barn her. Er jo her han egentlig bor.

Markmus

Ifølge en LSK-supporter lukter LSK på Vaagan Moen. Om han drar til Lillestrøm uten at Brann viser interesse, så bør noen dra lukt til helvete.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on December 19, 2011, 20:27:03 PM
Var ikke signalene for noen uker siden at vi ville satse på å forsterke forsvaret for å senke antall baklengsmål? I så fall merkelig om eneste nysigneringen blir en offensivt innstilt venstreback.


Angrep er det beste forsvar!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: Markmus on December 19, 2011, 21:38:23 PM
... lukter LSK på Vaagan Moen


Urk. Litt spesielt, men det er sikkert også en måte å finne spillere på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Quote from: Patton on December 19, 2011, 21:12:30 PM
Quote from: Hatleking on December 19, 2011, 20:43:25 PM
Kan ikkje Aabrekk vera ein eventuell ressursperson for Brann? Han er som sagt på leit etter ny jobb, og han har vel sagt at han liker Bergen ;)


Ville nesten være en dødssynd å ha Aabrekk boende i Bergen å ikke benytte seg av kompetansen hans innen defensiv organisering og individuell utvikling. Mulig mange ler av dette, men seriøst, han besitter voldsom kunnskap etterhvert spesielt innen de to feltene.

Liker Bergen? Han har vel både hus, kone og barn her. Er jo her han egentlig bor.


Du har sjølvsagt heilt rett, og eg håpar at Brann kan få han inn. Då byrjar me etterkvart å få mykje kompetanse.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Har folk helt glemt hvordan Aabrekk pleier å føre seg når han kommer til en klubb? Jeg vil IKKE ha han til Brann igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Vi trenger ikke en ny periode med Aabrekk som krisetrener nei. Det blir alltid noe såpeoperagreier når han er i en klubb. Vi klarer oss uten.

Litt skuffet over at man ikke henter en midtstopper som kan utfordre de to vi avsluttet sesongen med. Det store håpet blir nå at Zsolt tar steget og viser det potensialet han viste i treningskampene før vi hentet ham, og at Grorud faktisk legger seg stabilt på det nivået han har vist i enkeltkamper. Begge har uten tvil mye å gå på i forhold til årets sesong, så det er lov å håpe.

Chrisstah

Quote from: dudo on December 20, 2011, 05:06:28 AM
Har folk helt glemt hvordan Aabrekk pleier å føre seg når han kommer til en klubb? Jeg vil IKKE ha han til Brann igjen.


http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3296319.ece

Ser ut som det er noen andre som får slite med Aabrekk

Lurer på om midtstopper jakten er helt gitt opp, naiv som jeg er så håper jeg fortsatt på Hovland, men er forberedt på at gleden kommer til å bli knust.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

monzilla

Aabrekk er litt som Tom Nordlie, kommer inn i en klubb og setter igang i og for seg mange gode ideer og tiltak, men han tar for mye plass. Men han har gjort veldig mye bra for enkeltspillere, så jeg kunne fint ha sett for meg en rolle i talenprogrammet til Brann.

Hatleking

Eg meinte ikkje som hovudtrenar. Aabrekk er uansett ein ressurs.

Kjell249

Kalvenes hinter i BA frempå om at Brann ikke er ferdig med spillerjakten i forsvar...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

dudo

Quote from: Hatleking on December 20, 2011, 10:10:43 AM
Eg meinte ikkje som hovudtrenar. Aabrekk er uansett ein ressurs.


Han begynner sjeldent som hovedtrener ... Han er flink faglig, men resten av pakken kan jeg styre min begeistring for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

December 20, 2011, 16:57:39 PM #1767 Last Edit: December 20, 2011, 17:00:41 PM by Gulløl
Den hodesterke spissen Brann trenger. En spiller som er mye bedre en Azar Karadas.
Det er bedre med en dram i timen en 1 time i Drammen  :P. Så få han til Bergen og Brann !
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article217378.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ikke faen. Den kødden skal aldri spille for Brann.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Nei, han kan holde seg godt unna Bergen! Et pluss dog er at vi kanskje endelig får hetset han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Quote from: Klaus_Brann on December 20, 2011, 21:13:02 PM
Nei, han kan holde seg godt unna Bergen! Et pluss dog er at vi kanskje endelig får hetset han.

Hadde vært fint om han endelig kunne sette skoene sine i gresset på stadion(da som bortespiller). For en massiv pipekonsert det ville blitt!

krakra

Brann ønsker å hente Fredrik Heggeland og Jacob Glesnes fra Fyllingen FK, men avventer på grunn av usikkerhet rundt kontraktssituasjonen. Det står ingenting om man ønsker å hente dem til a-stallen eller juniorlaget.

Heggeland bør iallefall hentes til a-laget. Så kan han og Demir konkurrere om v.backen mens Fakiri gir mer dekning til midtbanen og høyrebacken hvor han er bedre. Glesnes får konkurrere om Grønner om den 4. midtstopperplassen i stallen. Han har allerede en hel høst i Adeccoligaen bak seg og klarte seg greit der, så han bør ihvertfall bli en solid forsterkning for junior-/andrelaget og sammen med Grønner vil han utgjøre en veldig talentfull stopperduo. De spiller vel sammen på G17-landslaget.

Syns også vi bør hente Kallevik, som var den som spilte best av juniorene for Løv-Ham i år. Er det ikke plass til ham på laget så kan vi da leie ham ut.

Lister

Quote from: haak on December 19, 2011, 21:05:48 PM
Kalvenes hinter om at Brann ikke er ferdig med jakten på forsterkninger i forsvarer.


Tror nok Kalvenes er, om ikke helfinansiert, rimelig kraftig finansiert av Chess og at det er dette som fører til at han får ny kontrakt.
Guinness - Makes you drunk

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, det står i BA i dag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

bb9

Quote from: olebrann3 on December 20, 2011, 22:58:14 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 20, 2011, 21:13:02 PM
Nei, han kan holde seg godt unna Bergen! Et pluss dog er at vi kanskje endelig får hetset han.

Hadde vært fint om han endelig kunne sette skoene sine i gresset på stadion(da som bortespiller). For en massiv pipekonsert det ville blitt!


Ja det er det som skal til kovac som spiller og fagermo som trener det KUN det som hadde fått meg til å AlDRi mer se en bram kamp på den andre siden kovac må gjerne stå på andre halvdelen,det kunne vært gøy:-))

Morkel

http://fotball.bt.no/eliteserien/article216225.ece

Ser på BT.no at Rolf Magne Walstad sier at 4-5 spillere skal inn etter signeringen av Sokolowski. Dette er vel strengt tatt et gammelt intervju som er oppdatert? Uansett, hvis Kalvenes regnes som en "signering" noe jeg vil tro han gjør, så har vi medberegnet Demir da planer om å hente inn 2-3 spillere til. Jeg ser han nevner forsvar og midtbane, og selvom jeg ser at vi virkelig trenger en god stopper, en defansiv midtbane og en god høyrekant, så kan vi ikke gå inn i enda en sesong med bare 1 reelt alternativ på spissplass. Jeg vet ikke hvordan man tenker å bruke Sokolowski og Nordkvelle, jeg har ikke sett hvordan Sokolowski har blitt brukt i Viking, men både han og Nordkvelle er vel egentlig sentrale offansive spillere? En av de må være tiltenkt enten en kantrolle eller en defansiv posisjon, hvis ikke har vi 4 alternativer på sentral off.midtbane. Jeg sier ikke at vi er bedekt på midtbanen utifra rollefordelingen, men spiss må jo være en prioritering fremfor det. En skade eller en dårlig periode for Ojo og vi ligger tynt an, for ikke å snakke om bytter sent i kampen, med et litt bedre alternativ en Labukas kunne vi nok tatt medalje i år. 

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

December 21, 2011, 14:34:17 PM #1778 Last Edit: December 21, 2011, 14:35:48 PM by Gulløl
Tror med en del sannsynlighet at Brann leier inn en ny spiss fra Uruguay eller fra et annet søramerikansk land på en ½ års kontrakt eller en helårskontrakt som backup for Kim Ojo. Terje Liverøds sitt store og gode gode kontaktnett i Sør-Amerika kan få dette til. Selv om Brann ikke lykkes så bra med Mezquida og Juninho er dette en rimelig og god løsning med lav risiko siden en slipper å tegne langtidskontrakt med spilleren med en gang. Også gunstige skatteregler for spilleren på en slik korssiktig kontrakt gjør at en kan få en ganske god spiller. Men Brann gjør nok denne gangen lurt i å hente en spiller som en noe eldre en det Mezquida og Juninho var slik at de får en spiller med mer erfaring som lettere kan erstatte Kim Ojo. Luftstyrken bør også holde et godt nivå.
http://www.brann.no/nyheter/spiss-fra-uruguay-pa-lan/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

LSK kan fort bli sterke i år hvis de fortsetter i samme spor med forsterkningene sine. Ramovic blir fort en veldig viktig forsterkning, kanskje den viktigste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on December 21, 2011, 14:34:17 PM
Tror med en del sannsynlighet at Brann leier inn en ny spiss fra Uruguay på en ½ års kontrakt eller en helårskontrakt som backup for Kim Ojo. Terje Liverøds sitt store og gode gode kontaktnett i Sør-Amerika kan få dette til. Selv om Brann ikke lykkes så bra med Mezquida og Juninho er dette en rimelig og god løsning med lav risiko siden en slipper å tegne langtidskontrakt med spilleren med en gang. Også gunstige skatteregler for spilleren på en slik korssiktig kontrakt gjør at en kan få en ganske god spiller. Men Brann gjør nok denne gangen lurt i å hente en spiller som en noe eldre en det Mezquida og Juninho var slik at de får en spiller med mer erfaring som lettere kan erstatte Kim Ojo. Luftstyrken bør også holde et godt nivå.
http://www.brann.no/nyheter/spiss-fra-uruguay-pa-lan/



Ja, det samarbeidet kan lønne seg, selv om jeg i hovedsak er for litt lengre kontrakter er det ofte greit med lån, da vi får testa spilleren over litt lenger tid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Morkel on December 21, 2011, 13:57:36 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article216225.ece

Ser på BT.no at Rolf Magne Walstad sier at 4-5 spillere skal inn etter signeringen av Sokolowski. Dette er vel strengt tatt et gammelt intervju som er oppdatert? Uansett, hvis Kalvenes regnes som en "signering" noe jeg vil tro han gjør, så har vi medberegnet Demir da planer om å hente inn 2-3 spillere til. Jeg ser han nevner forsvar og midtbane, og selvom jeg ser at vi virkelig trenger en god stopper, en defansiv midtbane og en god høyrekant, så kan vi ikke gå inn i enda en sesong med bare 1 reelt alternativ på spissplass. Jeg vet ikke hvordan man tenker å bruke Sokolowski og Nordkvelle, jeg har ikke sett hvordan Sokolowski har blitt brukt i Viking, men både han og Nordkvelle er vel egentlig sentrale offansive spillere? En av de må være tiltenkt enten en kantrolle eller en defansiv posisjon, hvis ikke har vi 4 alternativer på sentral off.midtbane. Jeg sier ikke at vi er bedekt på midtbanen utifra rollefordelingen, men spiss må jo være en prioritering fremfor det. En skade eller en dårlig periode for Ojo og vi ligger tynt an, for ikke å snakke om bytter sent i kampen, med et litt bedre alternativ en Labukas kunne vi nok tatt medalje i år.  


Ja, dette sa han for en stund tilbake siden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

For å spikke litt fliser så er det ikke selve intervjuet som har blitt oppdatert, kun tilleggsinformasjon om overganger.

Men er det en ting media har vist oss er det at rehashet "ny"heter er også nyheter.
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Morkel on December 21, 2011, 13:57:36 PM
Jeg vet ikke hvordan man tenker å bruke Sokolowski og Nordkvelle, jeg har ikke sett hvordan Sokolowski har blitt brukt i Viking, men både han og Nordkvelle er vel egentlig sentrale offansive spillere? En av de må være tiltenkt enten en kantrolle eller en defansiv posisjon, hvis ikke har vi 4 alternativer på sentral off.midtbane


Soko er helt klart DM, og har vel blitt brukt som ankeret i en 4-3-3 før han ble avskiltet av Hareide. Jeg tror Nordkvelle tar en trang høyrekantplass til neste år, alternativt en innover-venstrekantplass.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard


Gulløl

December 21, 2011, 20:36:16 PM #1786 Last Edit: December 21, 2011, 20:37:53 PM by Gulløl
Er Molde blitt "en av dei store klubbene i Norge" etter 1 stk. seriemesterskap på 100 år ?? Eller er det også fordi de har den STORE Ole Gunnar som trener ?  Jada vi får se hvordan det går når han forsvinner fra Molde, blir vel neppe mer en maks en sesong til før han reiser tilbake til England.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gepard on December 21, 2011, 20:00:40 PM


Ja jeg lurer på hva Molde er store i... De er strengt tatt ikke store i noe som helst.
Legg ned hele klubben!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio


Gulløl

December 21, 2011, 21:14:49 PM #1790 Last Edit: December 21, 2011, 21:18:11 PM by Gulløl
Molde er stor i produksjon av den grusomme drikken ananasbrus, det er det vel ikke noe tvil om. Fandens favoritt drikke. Ryktene sier at de bruker 15% av jordens ananaser på den fabrikken. En vakker dag kommer Molde by til å falle når byens befolkning blir ananasforgiftet.

Molde er også litt stor innenfor pizza og snus. En maks helaften i denne byen består av en grandiosa, en boks snus og en kasse ananasbrus.

Det er også veldig stort for byens befolkning at alle kjendiser i byen har Kjell som fornavn, populært kalt Kjellisme. Kjøper Molde Even Hovland må han nok skifte navn til Kjell Hovland, ikke uten grunn at han er i tvil om han skal melde overgang til denne klubben.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Hvor tror du 'Tropisk Fruktjuice med ananassmak' kommer fra? Det er resirkulert kloakkvann fra Molde.
Ka du ve?

Morkel

Quote from: dudo on December 21, 2011, 18:32:48 PM
Quote from: Morkel on December 21, 2011, 13:57:36 PM
Jeg vet ikke hvordan man tenker å bruke Sokolowski og Nordkvelle, jeg har ikke sett hvordan Sokolowski har blitt brukt i Viking, men både han og Nordkvelle er vel egentlig sentrale offansive spillere? En av de må være tiltenkt enten en kantrolle eller en defansiv posisjon, hvis ikke har vi 4 alternativer på sentral off.midtbane


Soko er helt klart DM, og har vel blitt brukt som ankeret i en 4-3-3 før han ble avskiltet av Hareide. Jeg tror Nordkvelle tar en trang høyrekantplass til neste år, alternativt en innover-venstrekantplass.


Jeg blir beroliget av det du sier her og såklart er jo ikke disse spillerne innhentet for å fylle en posisjon vi allerede har dekning på, Nordkvelle kjenner jeg ikke så godt, men det er jo sant Soko ble brukt defansivt i Lyn.
Det er ikke flust med spillere i Norge som mestrer ankerrollen, så får håpe han klarer å finne tilbake til Lyn-formen, er vel en type spiller som hvis han hadde fått/får normal utvikling virkelig blir god når han nærmer seg slutten av 20-årene. Det er en rolle man trenger litt erfaring for å mestre og derfor er det ikke så mange alternativer i den posisjonen i Norge. Får bare håpe at skader og Hareide ikke har ødelagt utviklingen hans helt.
Blir jo avgjørende her at Soko finner formen, mener å huske at han har en ganske god skudd/passningsfot. Noe som virkelig kan bli intressant i kombinasjon med Austin, det geniale med Torp var hans egenskaper på små flater og å klare å avlevere ballen feilvendt. Soko er vel kansje bedre rettvendt hvis jeg ikke husker feil, men det kan vel isåfall gjøre han til en joker i overgangssituasjoner.

esp123

OGS har vel hele sesongen brukt poenget at Molde er en liten by og liten klubb for å hause opp prestasjonen å vinne seriegull.

Quote from: Gulløl on December 21, 2011, 21:14:49 PM
Molde er stor i produksjon av den grusomme drikken ananasbrus, det er det vel ikke noe tvil om. Fandens favoritt drikke. Ryktene sier at de bruker 15% av jordens ananaser på den fabrikken. En vakker dag kommer Molde by til å falle når byens befolkning blir ananasforgiftet.

Var er det du sier?! Ananasbrus er jo en klassebrus!

Spelaren

Molde lager gode kraner. Og har eitt seriemesterskap i fotball.
Gå av.

krakra

BT: Guastavinos kone mistrives i Bergen. Derfor kan han forsvinne. BT spekulerer i en pris på under 2 millioner.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 23, 2011, 03:12:09 AM
BT: Guastavinos kone mistrives i Bergen. Derfor kan han forsvinne. BT spekulerer i en pris på under 2 millioner.


Den klassiske "konen mistrives"-taktikken for å bli solgt billig.
Legg ned hele klubben!

Lidenskapen

Tror selv med et år igjen av kontrakt så er gustav verdt mer enn rundt 1.8 2.0 mill... han har utviklet seg bra siden overgangen og har mange år igjen på banen.

spillere kommer og går, men ekstra surt med en som forlater oss pga konen skal sutre..... grow some balls!

men da bør jo vi begynne og vurdere Celso igjen
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Xminator

Ser ikke noen grunn til å ikke tro på ham når han sier dette. Om det var pengene som var motivasjonen så hadde han holdt godt kjeft det neste året og satt ett par millioner i sign-on-fee på kontoen.

Brann trenger ikke erstatte ham, til det har han vert for "unik" i spillestilen, men man bør benytte anledningen til å hente en høyrekant fra litt høyere hylle.

Det er 4 offensive spillere til 3 posisjoner. Bentley og Mjelde som de venstrebente. Haugen og Nordkvelle som de sentrale. Og så mangler vi de utpregede høyrekantene. Larsen kunne vert en av dem, men jeg har overhode ikke sett noe som tilsier at han får noen annen Brann-kurve enn Haugsdal.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2011, 06:42:49 AM
Quote from: krakra on December 23, 2011, 03:12:09 AM
BT: Guastavinos kone mistrives i Bergen. Derfor kan han forsvinne. BT spekulerer i en pris på under 2 millioner.


Den klassiske "konen mistrives"-taktikken for å bli solgt billig.


Ja, denne har vi hørt før. Og også klassisk at det skjer i juleferien.

Her er forøvrig saken i BT.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article217550.ece
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up