• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Syns også en burde vurdere en forlengelse med Ojo allerede nå. Vi forlengte jo med Skarsfjord. Ojo har bevist mer.

Jose Arrogantio

Vi burde absolutt forlenge nå ja.

Huff

Har søkt litt ang HBs andeler i spillere, den første vet vi alle, men så var det Gustav og Austin da.

Kim Ojo: 50 prosent til HB
Austin: ? Her mener jeg det var Mohn som hjalp oss, trolig betyr at brorparten av gevinsten blir reinvestert. Andre har ment at det var HB, men fant en artikkel fra i år som nevnte at Mohn hadde vært involvert, så selv om det står HB mener jeg pengene HB investerte kom fra Mohn, som jo er med i HB, men som har vist seg langt mer gavmild enn resten i senere år.
Gustav: ? Kostet visstnok 3.mill og Brann var i forkant i møter med Hardball, aner ikke noe om evt fordeling av penger, men antar HB har en betydelig andel.

Hva gjelder forlenging med Ojo er dette en no-brainer. Tilby han 2,5 mill i lønn og 2-års forlengelse. Han har godt av en sesong til i Brann så uferdig som han er. Kommer han seg på det taktiske er det ingen grenser for hvor langt han kan nå, men per nu kan det fremdeles gå til helvete om han havner i en klubb der han overlates mer til seg selv.  

Hatleking

Eit veldig rart og dumt spørjemål, men eg stiller problemstillinga likevel. Viss Austin og Ojo var nære å bli solgt, og du kunne velje å selgje den eine for 20 millionar og forlenge kontrakten til den andre - kven ville du solgt då? (Det er til alle)

kabelmann

Solgt Austin og forlenget med Ojo. Spisser med målgaranti vokser ikke på trær.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Bari er sikkert interessert i både Ojo og Austin. Kunne ikke det vært aktuelt?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: Huff on December 01, 2011, 23:13:39 PM
Austin: ? Her mener jeg det var Mohn som hjalp oss, trolig betyr at brorparten av gevinsten blir reinvestert. Andre har ment at det var HB, men fant en artikkel fra i år som nevnte at Mohn hadde vært involvert, så selv om det står HB mener jeg pengene HB investerte kom fra Mohn, som jo er med i HB, men som har vist seg langt mer gavmild enn resten i senere år.


Ja, det er sånn jeg husker det. Det gikk gjennom HB men det var Mohn som stod for pengene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Joggi Bogga

Det skal bli spennende å se hva et eventuellt salg får for følger.

Ojo er i minø øyne et soleklart salg til 19 mill. Ikke noe å tvile på. Om han scorer 35 mål til neste år, så får vi sikkert ikke mer enn 25 mill uansett. Større sjanse for at vi får langt mindre.

Hvis vi selger Ojo for 19 så får vi et av de klareste eksemplene på hvor ekstremt viktig det er å gjøre en god jobb når en inntar spillermarkedet. Det er forskjellen på en solid sportslig og økonomisk opptur og det motsatte. Akkurat denne overgangen fikk jo også rosende omtale av både meg og flere inneklemt mellom en rekke skeptikere i Ojo-tråden:
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,10531.msg321182.html#msg321182

Hvis overgangen går gjennom, blir jeg lynende forbannet om ikke en solid andel av potten benyttes til å opprette et skikkelig apperat for å ta seg av framtidige spiller, trener og lagleder -funksjoner.

Har må bataljonen og alle som er glad i Brann øve alt det press vi makter.

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Jose Arrogantio

Om han scorer 35 mål neste år, vinner han oss serien, og vi vil tjene langt mer enn 25 millioner på ham ;)

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on December 02, 2011, 00:00:17 AM
Solgt Austin og forlenget med Ojo. Spisser med målgaranti vokser ikke på trær.


Støtter den, selv om det vil gå noen år før vi får en ny Ojo eller Austin igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brannl

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/her-er-alsakers-bosmanellever-fra-tippeligaen-3648325.html

noen interessante? Husker at Nordlie snakket stort om Pål Steffen Andressen, men må være ærlig å innrømme at jeg har sett han lite!

Huff

Quote from: brannl on December 02, 2011, 09:01:15 AM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/her-er-alsakers-bosmanellever-fra-tippeligaen-3648325.html

noen interessante? Husker at Nordlie snakket stort om Pål Steffen Andressen, men må være ærlig å innrømme at jeg har sett han lite!


Er han ikke ganske treig og helt uten teknikk?

Falkman

Quote from: Huff on December 02, 2011, 09:23:24 AM
Quote from: brannl on December 02, 2011, 09:01:15 AM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/her-er-alsakers-bosmanellever-fra-tippeligaen-3648325.html

noen interessante? Husker at Nordlie snakket stort om Pål Steffen Andressen, men må være ærlig å innrømme at jeg ha sett han lite!


Er han ikke ganske treig og helt uten teknikk?


For noen år siden vare vel han kjent for å være en rask stopper, men han har jo vært en del skadet, så det kan jo ha forandret seg. Lillestrøm har vell ikke akkurat hatt fokus på spillende stoppere, så det med teknikken kan  nok stemme.

Churchill

Strand bør vi vel ligge unna, men hva med denne Haidar?
http://fotball.bt.no/eliteserien/article216219.ece
...we shall never surrender.

Nixon

Lars Iver Strand var en het potet her på forumet før han gikk til VIF. Hvordan VIF klarte å ødelegge han må gudene vite, men tror han skal få problemer med å få kontrakt i en toppklubb.

Haidar vet jeg lite om. Men han fikk tross alt tilbud om ny kontrakt og må vel ha noe for seg.
Rød makt på Hansa

Churchill

Han er i grunnen en av flere som har blitt ødelagt i VIF. Det er vel bare Viking som er i stand til å ødelegge mer tallent enn østkantgutta.
...we shall never surrender.

Huff

http://www.fulhamchronicle.co.uk/london-sport/london-qpr/2011/12/02/qpr-midfielder-set-for-exit-82029-29883630/

Stjelt fra Spelaren på VGD

Tar heller han her som Torperstatter, enn Soko. Sistnevnte kan heller være backup. HB har jo gått ut og villet hente han tilbake og etter tilnærmet null spilletid for QPR er jeg litt usikker på hvor aktuell han er for andre klubber. Antar han går tilnærmet gratis og da han vel kun er en utgift for klubben. Liten sjans for det, men ikke umulig med en retur slik jeg ser det.

Forutsetningen er at han ikke vurderes som OM. Hadde og vært et bra alternativ på venstrebacken, men han vil neppe ''hjem'' for å spille der. Forøvrig en massiv klovn denne PVM, les artikkelen og managerens uttalelser så skjønner dere. Brann bør bruke denne saken for å overbevise egne spillere om at det å gå som bosman er risikosport.

Churchill

Inn med PVM og ut med Mjelde. Da greier det seg på midten. Da mangler vi en klassestopper en venstre back samt en utfordrer og en makker til Ojo. Våge-Nilsen, Hovland, Borges og Lehne-Olsen og vips er vi en gullkandidat.
...we shall never surrender.

Nixon

Quote from: Huff on December 02, 2011, 15:10:19 PMForøvrig en massiv klovn denne PVM, les artikkelen og managerens uttalelser så skjønner dere.


Nei, jeg skjønner ikke. Tenker du på at han skulle være backup for en annen spiller? Hva så? Mange spillere kommer til en klubb med det utgangspunktet.
Rød makt på Hansa

fanthole

Reginiussen finner seg ikke til rette i OB? Han ville jo vært en ypperlig mann både som stopper og på midten?

Med pengene av et eventuelt Ojo salg bør det være mulig å hente Reginiussen, Fall som direkte erstatter for Ojo, og fått penger til kjøp av Våge Nilsen eller Flo på venstre back. I tillegg bør det være mulig å hente hjem Vaagan Moen og inn med en høyre kant. Da lukter det edelt metall og europacupspill!

Huff

Quote from: Nixon on December 02, 2011, 16:13:53 PM
Quote from: Huff on December 02, 2011, 15:10:19 PMForøvrig en massiv klovn denne PVM, les artikkelen og managerens uttalelser så skjønner dere.


Nei, jeg skjønner ikke. Tenker du på at han skulle være backup for en annen spiller? Hva så? Mange spillere kommer til en klubb med det utgangspunktet.


Mange spillere kommer til en klubb med det utgangspunktet ja, men akkurat formuleringen ''du får spille hvis han blir skadet'' syntes jeg pekte på en ekstremt lite verdsatt spiller hos en manager. Dette er mer ''du får spilletid hvis det blir krise'' heller enn en ''du er i utgangspunktet tiltenkt en backuprolle, men ryker rett inn i ellveren hvis du overbeviser på trening'' -slik jeg tolker det. Manageren sier jo og senere at PVM aldri har fått noen skikkelig sjanse.

Hva gjelder Reginiussen er jeg og positiv, har fart, en viss rutine og er samtidig ikke for gammel, men så var det dette med skadehistorikken da? Hvordan er den for tiden? Fall for Ojo er nok urealistisk, riktig spillertype, men blir nok alt for dyr rent lønnsmessig. Vi skal ikke ha inn spillere på kontrakter som ligger rundt 3-4.mill i året. Hva gjelder VB vil jeg ikke ha Våge Nilsen hvis prisnivået på han ligger over maks 4.mill (noe jeg vil anta for en rival). Han er overpriset for rivalene og ikke verd det FKH krever.

Nixon

Quote from: Huff on December 02, 2011, 16:22:32 PMMange spillere kommer til en klubb med det utgangspunktet ja, men akkurat formuleringen ''du får spille hvis han blir skadet'' syntes jeg pekte på en ekstremt lite verdsatt spiller hos en manager. Dette er mer ''du får spilletid hvis det blir krise'' heller enn en ''du er i utgangspunktet tiltenkt en backuprolle, men ryker rett inn i ellveren hvis du overbeviser på trening'' -slik jeg tolker det. Manageren sier jo og senere at PVM aldri har fått noen skikkelig sjanse.


Jeg har ingen tro på at det var ordlyden og at det var ment så bokstavlig. PVM visste nok realitetene om at han ikke ble førstevalget, men jeg regner med at han ble forespeilet at han skulle få en fair sjanse. At han kanskje ikke har fått det gjør han ikke til en massiv (?) klovn etter min mening.

Når det gjelder Reginiussen ergrer det meg fortsatt at han valgte Brann vekk til fordel for Tromsø i 2006. Begrunnelsen var blant annet den sterke konkurransen han hadde fått i Brann. Og så gikk Soma like etter... Nå er situasjonen en helt annen, og han kan nok spasere seg til en plass på laget. Hvis han vil. Noe jeg ikke tror at han gjør.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Veldig få som kan spasere rett fra Tippeligaen til en førstelagsplass i en premier league eller øvre chamionshipsklubb. At han ville ta sjansen på å spille seg inn viser meg bare en spiller med ambisjoner og tro på egne ferdigheter, ikke en klovn.

Gepard


dudo

Det er lov å håpe. Stjerne i Norge eller midt på treet i Belgia? Svaret er enkelt, Petter!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on December 02, 2011, 16:58:37 PM


Lett og lett. Hans prestasjoner i England har nok vanskeligjort jakten.


dudo

Om vi ikke får tak i PVM, så bør kanskje Haidar vurderes? Nå skal det sies at jeg ikke vet noe om hvordan han er utenfor banen, noe som virker å være veldig viktig for Skarsfjord. Ellers virker Walstad som en veldig kompetent og hands on fyr. Det tror jeg vi har truffet gull.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

juninho

Quote from: Klaus_Brann on December 02, 2011, 01:43:46 AM
Quote from: kabelmann on December 02, 2011, 00:00:17 AM
Solgt Austin og forlenget med Ojo. Spisser med målgaranti vokser ikke på trær.


Støtter den, selv om det vil gå noen år før vi får en ny Ojo eller Austin igjen.


Scharner, Olofinjana, Austin... De vokser på trær:)

kabelmann

Quote from: juninho on December 02, 2011, 18:43:17 PM
Scharner, Olofinjana, Austin... De vokser på trær:)


Pluss Andresen. Da har du fire. Versus Helstad og Ojo. To stk. Fire mot to :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Eg har òg lyst på Vaagan Moen. Kan fylle så å seie alle plassar på midtbana forutan den mest defensive DM'en.

Klaus_Brann

Andresen var ikke i deres kaliber.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 02, 2011, 19:33:04 PM
Andresen var ikke i deres kaliber.


Ikke som spiller, men helheten var vel så bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg tror Petter Vaagan Moen kan bli en særdeles bra venstreback. Han vil faktisk fort utfordre Riise på landslaget. Er det bedre å være en stjerneback enn å være en ganske god midtbanespiller?
Tren på langskudd

krakra

http://fotball.bt.no/eliteserien/article216225.ece

Brann vil signere 4-5 nye spillere. Dette inkluderer nok en eventuell forlengelse med Kalvenes og forfremmelse av juniorer.

Regner med at vi med utgangspunkt i dagens stall for 2012 har en back, stopper og spiss øverst på ønskelisten. Mens vi også ønsker en høyrekant og spiss. Får vi inn alt det vil vi ha 19 utespillere, pluss fire amatører fra femmerlisten. Det gir bra dekning i alle posisjoner.

fanthole

Noen som vet noe om Jose Motas status, annet enn han er frigitt av Molde? Er forsatt spill i Norge aktuelt for han så syns jeg han kan være en god backup for Ojo! Har jo vist at han duger i TL og er bra fysisk. Tror ikke han vil kreve ei høy lønn heller..

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

Våge Nilsen kan vi slutte å drømme om. Han vil ikke til Brann. 

Nixon

Quote from: steinbygger on December 02, 2011, 20:41:05 PM
Våge Nilsen kan vi slutte å drømme om. Han vil ikke til Brann. 


Vet du om Brann har forhørt seg nå i høst?
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: fanthole on December 02, 2011, 20:23:55 PM
Noen som vet noe om Jose Motas status, annet enn han er frigitt av Molde? Er forsatt spill i Norge aktuelt for han så syns jeg han kan være en god backup for Ojo! Har jo vist at han duger i TL og er bra fysisk. Tror ikke han vil kreve ei høy lønn heller..


Mener å ha sett et TV-innslag der det kom frem at han hadde lagt opp. Ellers ville jeg uansett sagt nei takk pga min frykt for kraftspisser og spillestil- Mota har jeg ellers sansen for.

steinbygger

Quote from: Nixon on December 02, 2011, 20:42:39 PM
Quote from: steinbygger on December 02, 2011, 20:41:05 PM
Våge Nilsen kan vi slutte å drømme om. Han vil ikke til Brann. 


Vet du om Brann har forhørt seg nå i høst?


Ikke i høst tror jeg. Han og agenten skal ha gitt klare signaler om at han vil til utlandet.

krakra

Ser heller ikke hvorfor han skulle ønske seg til Brann. Haugesund er en tilnærmet like god klubb som oss, med en bedre spillestil. Våge Nilsen slet stort sett også benken under Skarsfjord, mens han startet de fleste kampene sesongen etterpå under Grindhaug og ble årets v.back i Adeccoligaen. Selv om han kommer med godord tviler jeg på at han heller vil spille under Skarsfjord igjen enn å bli hos Haugesund.

Vi er ikke så fordømt attraktive lenger. Det må vi bare innse. Det er ikke overraskende at vi ikke får Våge Nilsen. Tror spillere som Per Egil Flo, Paul Addo, Vikstøl osv. er rundt den hyllen vår eventuelle nye venstreback vil ligge. Talentfulle, men fortsatt ikke helt i TL-toppen slik som Vilsvik, Våge Nilsen og Hedenstad.

Nixon

Quote from: steinbygger on December 02, 2011, 21:32:02 PM
Quote from: Nixon on December 02, 2011, 20:42:39 PM
Quote from: steinbygger on December 02, 2011, 20:41:05 PM
Våge Nilsen kan vi slutte å drømme om. Han vil ikke til Brann. 


Vet du om Brann har forhørt seg nå i høst?


Ikke i høst tror jeg. Han og agenten skal ha gitt klare signaler om at han vil til utlandet.


Ja, det er greit. Men det er likevel noe annet enn at han ikke vil til Brann. Mye kan jo skje dersom han ikke finner en utenlandsk klubb. For er det opplest og vedtatt at han har et problematisk forhold til Skarsfjord som kraka skriver over? Skarsfjord må ha gjort noe rett med 16-åringen som han trente i to år.
Rød makt på Hansa

steinbygger

Vet ikke om det er noe i det, men tror ikke at han har problemer med Skars, men litt "irritert" på at Brann ikke hentet han når han gikk til Haugesund.

krakra

Jeg skriver ikke at han har et problem med Skarsfjord, men jeg tipper at han foretrekker Grindhaug.

Ellers burde han vel strengt tatt være glad for at Brann ikke hentet ham før Haugesund. Nå er han uansett på et nivå der han garantert vil spille fast, selv om han bare er 20.

Jose Arrogantio

Men hvis han er irritert over at han ikke ble hentet hit, viser jo det at klubben er attraktiv for ham. Ellers hadde han ikke brydd seg.

fanthole

er det ikke for 3/4 sesonger siden Skarsfjord trente Våge Nilsen i Haugesund? Det er vel ikke gitt at en 16-17 åring (som han da var) skal spille fast. Ser ut som at han fikk en forsiktig og riktig tilpasning på den venstreback plassen, så ble han mer moden som 18 åring og ble deretter fast.

Hvor mange 17 åringer spiller fast rundt om i landet? Ytterst få! og spesielt i forsvar!! Så her har Skarsfjord gjort en god jobb før Grindhaug tok over. Det samme kan jo se ut som at han gjør nå med talentene i vi har. Selv om jeg selv skulle sett enda mer til de så er de enda unge, utenom Larsen som begynner å nærme seg en alder der han bør/må spille regelmessig for maks utvikling. Men det kommer neste sesong! Bygger han litt muskler i vinter så får vi en kjempespiller neste år! :)

Vikstøl fra Start er en mann jeg IKKE vil se i Brann! Han er ikke god nok, enkelt og greit!

Addo er jo en spennde offensiv backtype, men sliter vel defensivt.

Hva med unggutten som er i Løv Ham? Kommer ikke på navnet i farten, men har vært og trent med Brann den seneste tiden. Han bør jo være av interresse ettersom han vel er ulandslagspiller og lokal.

krakra

December 03, 2011, 00:11:30 AM #1397 Last Edit: December 03, 2011, 00:13:29 AM by krakra
Han fikk 5 kamper start og to innhopp i 2008 under Skarsfjord. I 2009 startet han 28 kamper og fikk innhopp i en. Ble kåret til Adeccoligaens beste venstreback. Så det må ha vært en voldsom utvikling fra å ikke være god nok for mer enn 7 kamper det ene året, til ligaens beste det andre isåfall.

Neppe all verdens 17-åringer som spiller fast, Haugen gjorde det etterhvert i 2009, men nå er jo Joakim Våge Nilsen et av Norge 2-3 største backtalenter, kanskje de aller største på venstrebacken. Det var han også i 2009. Så han er og var vel ikke som alle andre unggutter. Hadde tross alt to mål og seks målgivende fra backen i TL som 19-åring i fjor.

Gulløl

December 03, 2011, 00:30:59 AM #1398 Last Edit: December 03, 2011, 00:33:47 AM by Gulløl
Håper at Brann stiller med en representant/speider på bosman turneringen. Kan kanskje være noe å plukke om ikke blant de norske som de kjenner godt, så blant de svenske, irske og finske:
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/vidar-riseth-kan-bli-redningen-for-norske-bosmanspillere-3651213.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

BA: Brann ønsker ikke PVM. Før noen andre på midtbanen er solgt.

Følgende Brannfakkel: Selg Mjelde til Tromsø så det er plass til PVM!

Go Up