• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

bernu

http://fotball.bt.no/eliteserien/article215625.ece

Hmm.... kanskje vi skal hente Cato Hansen tilbake?
Han fikk jo ALTFOR lite spilletid forrige gang. Han er myyyye bedre enn han fikk vist her.
Det gjør da ingenting at han aldri har scoret i eliteserien. Det løsner snart.

PS - Ironivarsel
HANSA - Z

Hatleking

Hehe, ja. Han kan til viss grad samanliknast med Haugen.

Utmedsnolken

Quote from: Hatleking on November 24, 2011, 13:32:15 PM
Hehe, ja. Han kan til viss grad samanliknast med Haugen.


Tror du stavet Mimelli feil.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Hatleking on November 24, 2011, 13:32:15 PM
Hehe, ja. Han kan til viss grad samanliknast med Haugen.
Forutenom at Haugen er fire år yngre og beviste mer i sin aller første Brannkamp enn Hansen gjorde i løpet av hele sin karriere. Haugen har vist store ferdigheter. Hansen viste ingen verdens ting og han har ikke vist noen verdens ting etter at han stakk til sogndal heller. Han var rett og slett en dårlig fotballspiller.

krakra

Quote from: Utmedsnolken on November 24, 2011, 13:38:02 PM
Quote from: Hatleking on November 24, 2011, 13:32:15 PM
Hehe, ja. Han kan til viss grad samanliknast med Haugen.


Tror du stavet Mimelli feil.
Også Mimelli var bedre. Det er lenge siden vi har hatt en dårligere spiss enn Cato Hansen. I mine øyne RBHs største bomkjøp.

steinbygger

Quote from: krakra on November 24, 2011, 13:39:09 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 24, 2011, 13:38:02 PM
Quote from: Hatleking on November 24, 2011, 13:32:15 PM
Hehe, ja. Han kan til viss grad samanliknast med Haugen.


Tror du stavet Mimelli feil.
Også Mimelli var bedre. Det er lenge siden vi har hatt en dårligere spiss enn Cato Hansen. I mine øyne RBHs største bomkjøp.


Tja, tror jeg setter Sjøhage foran Hansen på den listen.

krakra

Tja, ser vi på 2007-sesongen hører vel Walde også høyt opp på listen, men Sjøhage kostet vel ikke stort mer enn Hansen, i en bedre økonomisk tid. Jeg tror også at han er en bedre spiller enn Hansen. Han har iallefall scoret endel mål i allsvenskan.

ostraume

Quote from: Utmedsnolken on November 24, 2011, 13:38:02 PM
Quote from: Hatleking on November 24, 2011, 13:32:15 PM
Hehe, ja. Han kan til viss grad samanliknast med Haugen.


Tror du stavet Mimelli feil.


Pun intended, eller? Gode gamle Migen Memelli.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

steinbygger

Quote from: krakra on November 24, 2011, 13:44:49 PM
Tja, ser vi på 2007-sesongen hører vel Walde også høyt opp på listen, men Sjøhage kostet vel ikke stort mer enn Hansen, i en bedre økonomisk tid. Jeg tror også at han er en bedre spiller enn Hansen. Han har iallefall scoret endel mål i allsvenskan.


Baserte meg kun på hva de kostet i forhold til hva de preserte i Branndrakten.

Yngve

Quote from: krakra on November 24, 2011, 13:39:09 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 24, 2011, 13:38:02 PM
Quote from: Hatleking on November 24, 2011, 13:32:15 PM
Hehe, ja. Han kan til viss grad samanliknast med Haugen.


Tror du stavet Mimelli feil.
Også Mimelli var bedre. Det er lenge siden vi har hatt en dårligere spiss enn Cato Hansen. I mine øyne RBHs største bomkjøp.


Labuskas er dårlegare enn alle til saman!

osoerli

Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.
Tidenes bomkjøp-listen toppes av Hansen foran Sjøhage.
Cato Hansen har rett og slett spelt 2 divisjonar for høgt i forhold til nivået.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Han har da fått spille mye i år av Aabrekk. Det tyder på at han har tilført laget noe.
Sjøhage hadde ikke fått så mye spilletid slik jeg ser det.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 24, 2011, 14:35:10 PM
Han har da fått spille mye i år av Aabrekk. Det tyder på at han har tilført laget noe.
Sjøhage hadde ikke fått så mye spilletid slik jeg ser det.
Eventuelt tyder det på at de har få alternativer. Nå kvitter de seg jo med ham.
Tror nok ikke Sjøhage hadde slitt med å få spilletid i Sogndal. Han har spilt fast for Trelleborg siden han forlot oss og scoret 8 mål på 48 kamper der.

ostraume

Det blir kun spekulasjoner. Faktum er at begge fikk få muligheter, presterte svakt og har ikke imponerte i sine neste klubber. Godt sammenlignbare, med andre ord.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Sjohage har da gjort en grei nok innsats etter at han forlot Brann. Iallefall når man sammenligner med Hansen.

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on November 24, 2011, 14:25:30 PM
Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.
Tidenes bomkjøp-listen toppes av Hansen foran Sjøhage.
Cato Hansen har rett og slett spelt 2 divisjonar for høgt i forhold til nivået.


han klarte seg nå tross alt ganske bra i adecco
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Jeg roter litt selv her. Vi må vel bare se på hva de gjorde da de var i Brann, og ikke i ettertid? Og da falt Sjøhage mye mer gjennom i trening (spesielt) og kamp enn det Hansen gjorde, og er dermed en større flopp.
Rød makt på Hansa

krakra

Kan ikke si at Sjøhage falt igjennom i kamp. Han spilte jo knapt kamper. Startet en og fikk to bittesmå innhopp.

Det må også tas med i vurderingen at Sjøhage konkurrerte om en plass på et vesentlig bedre lag enn Cato Hansen.

Nixon

Quote from: krakra on November 24, 2011, 14:49:31 PMDet må også tas med i vurderingen at Sjøhage konkurrerte om en plass på et vesentlig bedre lag enn Cato Hansen.
Rød makt på Hansa

Gepard

å være spiss på sogndal må vel være tidenes mest utakknemlige jobb, skarsfjord offensivitet blir jo rene brasilansk fyrverkeri sammelignet med aabrekk. Herregud for en antifotball de har spilt i saftbygden i år, knapt skapt en sjanse.

Så synes man skal gi Cato Hansen litt slækk. Vil huske han som en som hvertfall jobbet steinhardt i hverkamp, en ikke ueffen egenskap det. Men målteften må han jobbe med. Men her er det flere enn han som har slitt i sine første sesonger. Ref Huseklepp og Tarik (uten sammenliknning forøvrig) Tror Cato Hansen kan gjøre en god jobb i Sandnes Ulf neste år, dersom han drar dit. Får jo til å med en spissmakker (noe han verken har hatt i bergen eller sogndal), det blir vel han eller Eriksen sammen med Saliti. Tror det vil hjelpe han mye.

Gulløl

Ikke kødd med Migen Memelli ! En mann som vet hvor målet står. Jeg elsker den mannen. Løp og kjøp !
This is the Super-Migen
http://www.youtube.com/watch?v=oqe_L2t3Qg8

Yeees !  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

DangerousDan

Quote from: Churchill on November 24, 2011, 12:35:52 PM
Jeg kunne tenke meg at vi plukket opp Haris Skenderovic fra Stabæk. Jeg tror han kunne utgjort et svært solid stopperpar sammen med Zolt. Og siden kontrakten hans skal sies opp kommer han vel gratis.

Synspunkter?


Synspunkt: Han er helt jævlig dårlig!
Kun god til å lage frispark/sanke kort.
Aase er heller ikke noe for oss.

roaldinho

Cato Hansen har knapt spilt spiss i Sogndal, han har tidvis vært god som kant/vingback.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on November 24, 2011, 14:25:30 PM
Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.


Hva i alle dager har Labukas gjort for å fortjene det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on November 24, 2011, 14:57:59 PM
Ikke kødd med Migen Memelli ! En mann som vet hvor målet står. Jeg elsker den mannen. Løp og kjøp !
This is the Super-Migen
http://www.youtube.com/watch?v=oqe_L2t3Qg8

Yeees !  ;D


Fett. Du kødder ikke med han når han har spilt kamp mot Milan, det klarte han ikke i Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henrik8

Morsom diskusjon om hvilken av spissene vi har hentet de siste årene som er dårligst. Sier kanskje litt om hva som har kommet inn. Diskusjonen om hvem som har vært best blir vel ikke så lang...
Kjør over pakket 09`

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 24, 2011, 16:35:49 PM
Quote from: osoerli on November 24, 2011, 14:25:30 PM
Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.


Hva i alle dager har Labukas gjort for å fortjene det?



Det lurer jeg også på. Det sier vel sitt om landslaget til Litauen når han blir tatt med.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: roaldinho on November 24, 2011, 16:27:23 PM
Cato Hansen har knapt spilt spiss i Sogndal, han har tidvis vært god som kant/vingback.
Vel, han er VG-børsen nest dårligste spiller. På Tv2s børs er han den aller dårligste.

Så enten har børsene bommet totalt. Eller så har han vært rimelig dårlig.

Lasaron

Quote from: roaldinho on November 24, 2011, 16:52:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 24, 2011, 16:35:49 PM
Quote from: osoerli on November 24, 2011, 14:25:30 PM
Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.


Hva i alle dager har Labukas gjort for å fortjene det?



Det lurer jeg også på. Det sier vel sitt om landslaget til Litauen når han blir tatt med.


Labukas har da entusiasme og initiativ.
Tren på langskudd

Huff

November 24, 2011, 19:00:21 PM #1029 Last Edit: November 24, 2011, 19:02:42 PM by Huff
Quote from: Lasaron on November 24, 2011, 18:51:10 PM
Labukas har da entusiasme og initiativ.


Cato hansen hadde da en voldsom entusiasme. Fart, spenst og arbeidskapasitet, her var han god, på alt annet -totalbås.

Labbetuss er værre slik jeg ser det. Han er muligens sterk, bås på alt det andre ut fra det jeg har sett, men så betalte vi heller ikke 3,6 mill for Labbetuss.  

Quote from: krakra on November 24, 2011, 17:42:38 PM
Quote from: roaldinho on November 24, 2011, 16:27:23 PM
Cato Hansen har knapt spilt spiss i Sogndal, han har tidvis vært god som kant/vingback.
Vel, han er VG-børsen nest dårligste spiller. På Tv2s børs er han den aller dårligste.

Så enten har børsene bommet totalt. Eller så har han vært rimelig dårlig.


En stund siden jeg har besøkt Sogndals forum, men allerede da treningskampene startet ante vel og de fleste supporterne at de hadde kjøpt katta i sekken, mens en senere fortvilte over hvor ubrukelig CH var.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 24, 2011, 18:51:10 PM
Quote from: roaldinho on November 24, 2011, 16:52:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 24, 2011, 16:35:49 PM
Quote from: osoerli on November 24, 2011, 14:25:30 PM
Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.


Hva i alle dager har Labukas gjort for å fortjene det?



Det lurer jeg også på. Det sier vel sitt om landslaget til Litauen når han blir tatt med.


Labukas har da entusiasme og initiativ.


Og det hadde ikke Hansen? Han sprang jo rundt som en gal og jaget det meste på topp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3274186.ece

Endelig har jeg funnet en oppdatert liste over bosmannspillere.

Interessante spillere:

Celso Borges
Vegar Gjermundstad, midtstopper, 90-modell, Sogndal
Avni Pepa, forsvar, 88-modell, Start
Christer Kleiven
Birkir Bjarnason
Enar Jääger

Ja, i tillegg har vi disse Stabækspillerne som er nevnt. Tja, de beste av disse spiller i posisjoner vi er relativt godt bedekt på. Dermed ble dette en stusselig liste. Kan vel så godt satse på egne spillere som dette.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on November 24, 2011, 19:17:50 PM
Quote from: Lasaron on November 24, 2011, 18:51:10 PM
Quote from: roaldinho on November 24, 2011, 16:52:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 24, 2011, 16:35:49 PM
Quote from: osoerli on November 24, 2011, 14:25:30 PM
Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.


Hva i alle dager har Labukas gjort for å fortjene det?



Det lurer jeg også på. Det sier vel sitt om landslaget til Litauen når han blir tatt med.


Labukas har da entusiasme og initiativ.


Og det hadde ikke Hansen? Han sprang jo rundt som en gal og jaget det meste på topp.


Jeg bare følte det var på sin plass å si noe positivt om ham.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on November 24, 2011, 19:30:30 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3274186.ece

Endelig har jeg funnet en oppdatert liste over bosmannspillere.

Interessante spillere:

Celso Borges
Vegar Gjermundstad, midtstopper, 90-modell, Sogndal
Avni Pepa, forsvar, 88-modell, Start
Christer Kleiven
Birkir Bjarnason
Enar Jääger

Ja, i tillegg har vi disse Stabækspillerne som er nevnt. Tja, de beste av disse spiller i posisjoner vi er relativt godt bedekt på. Dermed ble dette en stusselig liste. Kan vel så godt satse på egne spillere som dette.

krakra

Farnerud og Andersson er da interessante

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on November 24, 2011, 19:17:50 PM
Quote from: Lasaron on November 24, 2011, 18:51:10 PM
Quote from: roaldinho on November 24, 2011, 16:52:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 24, 2011, 16:35:49 PM
Quote from: osoerli on November 24, 2011, 14:25:30 PM
Labukas er klassespiss i forhold til Cato Hansen.


Hva i alle dager har Labukas gjort for å fortjene det?



Det lurer jeg også på. Det sier vel sitt om landslaget til Litauen når han blir tatt med.


Labukas har da entusiasme og initiativ.


Og det hadde ikke Hansen? Han sprang jo rundt som en gal og jaget det meste på topp.


Nå har jeg sett det også. En diskusjon om hvem som er best av Hansen og Labukas.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Quote from: krakra on November 24, 2011, 20:06:32 PM
Farnerud og Andersson er da interessante


Joda, Andersson er interessant, Farnerud hyperinteressant. Tviler bare på at vi har sjans på dem.

Gulløl

November 25, 2011, 12:24:52 PM #1037 Last Edit: November 25, 2011, 12:26:23 PM by Gulløl
Og da var Soko så og sei klar for Brann, kun små detaljer gjenstår  :)
http://fotball.bt.no/eliteserien/article215685.ece

(eg var først med nyheten ;))
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Da får vi håpe lønnen er grei og at medisinske apparatet har hatt rett i sine vurderinger. I så fall en bra signering.

dudo

Hm. Tipper det er Walstad-connectionen som er gjeldende her. Jeg er i utgangspunktet skeptisk mtp skadesituasjonen, men om vi får han på beina er det et scoop om han kommer gratis.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

3 års kontrakt sa de nettopp på tv2.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Jeg er positiv. Vi har et godt medisinsk apparat.
Blir han skadefri er han en klassespiller  :)

ostraume

Risikosignering. Kan dog bli veldig bra om han blir kvitt skadeproblemene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Dette liker jeg. Også godt at vi er tidligst mulig ute med signeringene for neste sesong, når vi trenger såpass mange nye spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Jeg har stor tro på at det medisinske apparatet i Brann kan få denne spilleren helt skadefri. De vil nok jobbe langsiktig og kjøre på med mye øvelser og rett styrketrening for å få han 100 % frisk igjen. Nå er det 4 måneder til seriestart så de har god tid på seg til å bygge han opp. Går ut fra at de er veldig forsiktig med spilletid i vinter og ikke forhaster seg. Om han ikke er spillerklar for 90 minutter før i mai bør det være greit om en resten av sesongen har han skadefri og i toppslag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Romarius

Potensiell god signering, potensiell fiasko...
Har langt større forventninger til Nordkvelle, men håper selvsagt Sokolo... overrasker. Flere av våre beste signeringer har jo blitt møtt med en solid dose skepsis, som f.eks Solli og Torp.  

Huff

Quote from: Gulløl on November 25, 2011, 12:24:52 PM
Og da var Soko så og sei klar for Brann, kun små detaljer gjenstår  :)
http://fotball.bt.no/eliteserien/article215685.ece

(eg var først med nyheten ;))



Hm, vet eslv hvor kjedelig det er å sitte på jobb uten noenting å gjøre, er det derfor vårt medisinske apparat har gitt grønt lys til denne overgangen?

Men fra spøk til side, skeptisk, men blir han skadefri og finner han tilbake til sitt gamle jeg blir han god, og før skadene ødela en del hadde han fremdeles potensiale til å bli bedre. Han er vel og en riktig spillertype ift både Austin og Bajter såvidt jeg husker, men begynner å bli en stund siden jeg så han spille.

ostraume

Nordkvelle og Soko er i alle fall to gode signeringer. Relativt unge, ballsikre pasningsspillere med god arbeidskapasitet. Noe annet enn dagene vi hentet typer som Bakke og Gylfi.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Med Fredrik Nordkvelle og Tomasz Sokolowski foreløpig klar for 2012 stallen kjenner jeg at jeg begynner å glede meg allerede til sesongstart. Begge spillerne ligger helt oppunder landslagsklasse når de er skadefri og har flyten. Gode signeringer dette her og flere kommer nok. Den neste signeringen satser jeg på at blir Joakim Våge Nilsen eller Per Egil Flo til venstrebacken. Når de ser det kommer andre gode spillere til Brann øker det nok motivasjonen for en Brann overgang. Nå skal et topplag bygges  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

JVN er det vel bare å glemme? PEF, derimot, burde være mulig, men Sogndal vet sikkert å overprise de også.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up