• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

Quote from: Jose Arrogantio on November 05, 2011, 12:32:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2011, 11:16:50 AM
Like nødvendig det var som for å spiller TL 2012? Pokker så optimister folk skal være.



Sånn det skal være. Himmel eller helvete, gull eller nedrykk :)


I Bergen hjelper det ikke å spille bra å tape , heller ikkeå spille dårlig å vinne. Det er en klubb der fansen har mange meninger og det er akkurat sånn det skal være. ( når det gjelder finalen, så driter jeg i hvordan vi spiller bare vi vinner og sikrer e-cup til neste år)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ZsoltKorcsmar

Olofinjana. 31 år. Legende i klubben. Perfekt makker ved siden av Austin i et par år. Ingen langsiktig løsning, men toppklasse eliteseriespiller i noen få år. Må være lei av å være nomade i England, kastes jo rundt mellom middelmodige klubber på nivå to der borte (ikke akuratt et godt tegn), men vi vet hva som bor i han. Han trivdes jo også utrolig godt i Bergen og har vel kone fra Bergen. Tror ikke det er negativt at vi har to av hans landsmenn, Bentley og Ojo her nå også. Tror det kan være faktorerer som gjør at han finner tilbake til den eleganten han var. Midtbandeduoen Austin - Olofinjana bør overkjøre/styre/eie det meste på dette nivået.

http://www.brann.no/nyheter/kim-fikk-mote-forbildet/

Falkman

Quote from: ZsoltKorcsmar on November 06, 2011, 21:38:44 PM
Olofinjana. 31 år. Legende i klubben. Perfekt makker ved siden av Austin i et par år. Ingen langsiktig løsning, men toppklasse eliteseriespiller i noen få år. Må være lei av å være nomade i England, kastes jo rundt mellom middelmodige klubber på nivå to der borte (ikke akuratt et godt tegn), men vi vet hva som bor i han. Han trivdes jo også utrolig godt i Bergen og har vel kone fra Bergen. Tror ikke det er negativt at vi har to av hans landsmenn, Bentley og Ojo her nå også. Tror det kan være faktorerer som gjør at han finner tilbake til den eleganten han var. Midtbandeduoen Austin - Olofinjana bør overkjøre/styre/eie det meste på dette nivået.

http://www.brann.no/nyheter/kim-fikk-mote-forbildet/


han var sammen med en jente som bor her, men det  forholdet er over lengst. snakket med kamerat som kjenner olof godt fra tiden i wolverhampton i gÃ¥r, og han sa at at sjansene for at han kommer tilbake til brann er sÃ¥ godt som ikke eksisterende. synd men sant.

Huff

Quote from: Falkman on November 06, 2011, 23:31:58 PM
han var sammen med en jente som bor her, men det  forholdet er over lengst. snakket med kamerat som kjenner olof godt fra tiden i wolverhampton i gÃ¥r, og han sa at at sjansene for at han kommer tilbake til brann er sÃ¥ godt som ikke eksisterende. synd men sant.


I løpet av mine tre og et halvt år på bataljonen har jeg kun lagt ut ett rykte, rett og slett fordi jeg ikke har kilder i Brann og således ikke tilgang til noe intern informasjon. Har heller ingen gode kilder i media eller liknende. Det ene ryktet jeg la ut var at Seyi planla å flytte tilbake til Bergen, dette før det var naaturlig for han å legge fotballskoene på hyllen. Jeg hadde ryktet fra en annenhåndskilde som jeg vet med sikkerhet er 100 prosent pålitelig, og primærkilden skulle og være svært pålitelig (ut fra nærhet til Seyi). Hvis det du sier er riktig har i alle fall min kildes kilde løyet han rett opp i trynet, kan ikke se motivasjonen for dette, men ingenting har i ettertid tydet på at kilden min hadde rett.

Hatleking

November 07, 2011, 08:38:42 AM #604 Last Edit: November 07, 2011, 08:41:41 AM by Hatleking
No kjem mykje an på om me klarar EL-plass eller ikkje, men det er utan tvil lurt å satse no.

Ut:

Holmvik, Haugsdal, Kalvenes, Yaw, Labukas, Bajter, Torp, Opdal

NÃ¥r me mistar minst sÃ¥ mange, seier det seg  sjølv at me mÃ¥ forsterke. Her er mine konkrete forslag:

Mitt forslag til dei inn:

Nordkvelle, Våge Nilsen, Hagen, Jørgensen, Hopen, Halvorsen, Lehne Olsen

Joakim Våge NilsenSteffen HagenJoakim Jørgensen�rjan HopenOle Jørgen HalvorsenVegar GjermundstadThomas Lehne OlsenSævarsson, Zsolt, Hagen, Våge NilsenAustin, JørgensenHalvorsen, Guastavino, Bentley
                      Ojo

Markmus

Hvis ikke Hovland drar til utlandet, så skal han til Bergen. Noe annet er nekt. Ikke pokker om vi hadde sluppet inn de to målene i går med Hovland i midtforsvaret.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on November 07, 2011, 10:02:19 AM
Hvis ikke Hovland drar til utlandet, så skal han til Bergen. Noe annet er nekt. Ikke pokker om vi hadde sluppet inn de to målene i går med Hovland i midtforsvaret.


Det andre målet er vel ikke midstopperne sin feil. Zsolt må jo inn og være sikringen til Sævarson, så da blir det et stort tomrom foran forsvarerne når Austin også har falt av til lagt inne i 16-meteren.

På det første målet, så står Barrantes helt alene, uten noe press. Men der klovner jo Grorud det til også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Quote from: Markmus on November 07, 2011, 10:02:19 AM
Hvis ikke Hovland drar til utlandet, så skal han til Bergen. Noe annet er nekt. Ikke pokker om vi hadde sluppet inn de to målene i går med Hovland i midtforsvaret.


Molde er mykje meir attraktiv for han, er eg redd. Solskjær, CL-kvallik og reelle gullsjansar ....

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on November 07, 2011, 10:08:15 AM
Quote from: Markmus on November 07, 2011, 10:02:19 AM
Hvis ikke Hovland drar til utlandet, så skal han til Bergen. Noe annet er nekt. Ikke pokker om vi hadde sluppet inn de to målene i går med Hovland i midtforsvaret.


Det andre målet er vel ikke midstopperne sin feil. Zsolt må jo inn og være sikringen til Sævarson, så da blir det et stort tomrom foran forsvarerne når Austin også har falt av til lagt inne i 16-meteren.

På det første målet, så står Barrantes helt alene, uten noe press. Men der klovner jo Grorud det til også.


Austin er jo der allerede når Korken løper inn.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on November 07, 2011, 10:18:39 AM
Quote from: Utmedsnolken on November 07, 2011, 10:08:15 AM
Quote from: Markmus on November 07, 2011, 10:02:19 AM
Hvis ikke Hovland drar til utlandet, så skal han til Bergen. Noe annet er nekt. Ikke pokker om vi hadde sluppet inn de to målene i går med Hovland i midtforsvaret.


Det andre målet er vel ikke midstopperne sin feil. Zsolt må jo inn og være sikringen til Sævarson, så da blir det et stort tomrom foran forsvarerne når Austin også har falt av til lagt inne i 16-meteren.

På det første målet, så står Barrantes helt alene, uten noe press. Men der klovner jo Grorud det til også.


Austin er jo der allerede når Korken løper inn.


http://www.youtube.com/watch?v=CkMe5uci8gk&t=2m38s. synes det er austin som bør holde igjen der. han laffer jo bare bak korken uten å gjøre noe
"og der snubler Sæternes igjen"

Ricky

God, gammel kommunikasjonssvikt.. Korcsmar gikk frem for å støte på Barrantes, og da trakk Austin seg ned for å dekke det rommet som Korcsmar åpnet i forsvaret. Men så løper jo Korcsmar selv tilbake, og vips, så står Barrantes der helt alene.

Utmedsnolken

men austin ser jo at korken er på vei innover, så han kan fint snu og gå ut i mellomrommet igjen der han hører hjemme. istedenfor fortsetter han bare å lunte tilbake. men ikke sikkert han ville kunne nådd bort allikevel.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on November 07, 2011, 10:25:27 AM
Quote from: Markmus on November 07, 2011, 10:18:39 AM
Quote from: Utmedsnolken on November 07, 2011, 10:08:15 AM
Quote from: Markmus on November 07, 2011, 10:02:19 AM
Hvis ikke Hovland drar til utlandet, så skal han til Bergen. Noe annet er nekt. Ikke pokker om vi hadde sluppet inn de to målene i går med Hovland i midtforsvaret.


Det andre målet er vel ikke midstopperne sin feil. Zsolt må jo inn og være sikringen til Sævarson, så da blir det et stort tomrom foran forsvarerne når Austin også har falt av til lagt inne i 16-meteren.

På det første målet, så står Barrantes helt alene, uten noe press. Men der klovner jo Grorud det til også.


Austin er jo der allerede når Korken løper inn.


http://www.youtube.com/watch?v=CkMe5uci8gk&t=2m38s. synes det er austin som bør holde igjen der. han laffer jo bare bak korken uten å gjøre noe
Ka du ve?

Utmedsnolken

synes fortsatt det er austin sin plass. spesielt siden han kan se hva korken gjør, mens han ikke vet hvor austin befinner seg. men kan godt gå med på en skyldfordeling. er vel strengt tatt i feil tråd også..
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra


Markmus

Quote from: Utmedsnolken on November 07, 2011, 10:59:50 AM
synes fortsatt det er austin sin plass. spesielt siden han kan se hva korken gjør, mens han ikke vet hvor austin befinner seg. men kan godt gå med på en skyldfordeling. er vel strengt tatt i feil tråd også..


Han skal aldri slippe den markeringen, så det er da vitterlig Korkens feil. Elendig orientering hvor bare en kjapp titt over skulderen ville hindret målet.
Ka du ve?

ostraume

Hovland - 15 mill
VÃ¥ge Nilsen - 10 mill
Jørgensen - ?
Lehne Olsen - forumhype?
Dure - bitter

Det hadde jaggu smakt godt, men desvere helt urealistisk. Egentlig tragisk at en god stopper fra Sogndal er urealistisk å hente for Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Drøy pris for Hovland, men samtidig solgte Rosenborg Stadsgaard for 16 mill og Hovland er slik jeg ser en god del bedre. Spørst om det er Rosenborg-pris, da.

Hadde vi fått Hovland for 10 mill. burde vi definitivt kjøpt. En spiller som lett blir solgt for mer i fremtiden. Så lenge han ikke går som bosman ::)
Ka du ve?

krakra

November 07, 2011, 11:33:18 AM #618 Last Edit: November 07, 2011, 11:45:46 AM by krakra
Har ingen tro på at Hovland koster 15 millioner. Maks 10 mill. Sogndal har sagt at de vil selge i 2012. De kan jo få Mjelde og Yaw motsatt vei. Tror nok også Våge Nilsen kunne gått for under 10 mill. Det er like urimelig som at Brann tror vi skal få ham for 3-4 millioner. Dure er neppe bitter, men det skal nok litt til å få ham til å gå fra en klubb som satser på ham til vel, Brann og Skarsfjord, samtidig som FFK sikkert vil kreve litt for TLs største stoppertalent. Lehne Olsen er også et veldig stort stoppertalent som heller ikke trenger å spille fast, men kan være backup for Ojo og få bra med spilletid der. Ojo spilte for mye i år.

Det er dog problemet med Ã¥ ikke satse pÃ¥ talentene selv. Da  mÃ¥ vi, som i tilfellet Hovland og VÃ¥ge Nilsen, mÃ¥tte betale veldig mye penger for hver klassespiller. Eventuelt ha litt flaks, som med Ojo.

ostraume

Om Brann faxer (hoho) et bud på Hovland i morgen på 10 mill så vedder jeg sokkene mine på at Sogndal ville sagt nei.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

For Hovland gjelder nok følgende: Utlandet - Molde - RBK - Sogndal. Den ene lille muligheten vår ligger i en kanonavslutning til sølvmedaljer og medfølgende Ecupspill. Om ikke er vi knapt mer sportslig intressant enn Odd. Og selv da får nok hele norges ole gunnar velge først mens han namedropper ferguson og vifter med CL-plassen sin.

Nixon

Ja, jeg tror heller at Hovland sier nei enn at Sogndal gjør det.
SÃ¥ det er en forumfantasi.
Rød makt på Hansa

Huff


Xminator

Naiv som jeg er håper jeg man forlenger med både Austin og Gustav.

Ut fra årets sesong, og ut fra at jeg ønsker Brann skal spille 4-4-2 med offensive backer, så ser jeg for meg følgende:

(ke)(hb)Sævarsson/Fakiri
(ms)Zsolt/Yaw
(ms)Ny spiller/Grorud
(vb)Ny spiller/Ny spiller
(hm)Ny spiller/Larsen
(md)Austin/Ny spiller
(mo)Ny spiller/Haugen
(vm)Bentley/Mjelde
(sp)Guastavino/Nordkvelle
(sp)Ojo/Ny spiller

Om ikke Bentley hever seg frem mot 2012 må man i praksis se etter en venstrekant. Mjelde har etterhvert fått mange nok sjanser til å vise at ulempene som kommer i "totalpakken" blir for store til at han skal ha noe klippekort.
På samme måte har ikke Haugen eller Larsen vist nok til å være soleklare førstevalg i sine posisjoner.

I praksis er jo dette noenlunde samme formasjon som nå. Guastavino eller Nordkvelle legger seg dypere, kantene er mer eller mindre mer offensive og det blir smak og behag om det heter 4-2-3-1 eller 4-1-4-1 eller 4-4-2.

Stiller vi til seriestart uten Austin og/eller Guastavino, så er vi i utgangspunktet ett nedrykkslag. Så får man bruke det til å slå nedenfra og forhåpentligvis overraske enda en gang. Fakiri kan gå som potet så vi slipper å hente to venstrebacker. I 2012 håper jeg imidlertid vi har en venstreback som sørger for at Fakiri får sitte mye på benken.

Kort oppsummert:
Nye kontrakter til Bajter (dm), Austin og Guastavino. Venstreback, høyrekant, Austins makker på midten, Zolts makker i forsvaret, en bedre/mer ekstrem spiss enn Labukas.

Vi kan ha høyrekanten i Larsen, Zsolts makker i Grorud og Austins makker i Haugen eller Bajter. Det kan fort bli det Skarsfjord blir nødt til å gjøre og vi er da 100% avhengige av at mange spillere hever seg mye om vi ikke skal bli en kasteball i 2012. Jeg vil helst se nye og potensielt gode spillere i alle de posisjonene jeg nevnte. Om Larsen og Haugen har det nivået og potensialet enkelte mener de har, så vil de ikke ha vondt av konkurransen og høyere nivå på treningshverdagen.

Om vi skulle startet sesongen 2012 med nye spillere som Hovland, JVN og Olofinjana uten å ha solgt noen, så skal Brann har ett soleklart medaljestempel. Det er heller ikke flere nye spillere enn at de andre gullkandidatene skal ha kamp fra seriestart til november. Det er fortsatt spillere som må heve seg ut fra høstsesongen i år, både Zsolt, Guastavino og Ojo har slitt litt med å holde toppnivået, og Piotr må begynne å vise matchvinneregenskaper i 90 minutter i alle kamper.

Nå er de tre spillerene en ren forumfantasi slik de er prissatt, så det blir nok ett par hyller ned når fasiten er klar i 2012.

storB

Litt mer realistisk scenario. Austin selges, Kolbein kommer inn på venstre backen og kanskje vi får opp noen flere talenter. Håp om at det også kommer en kanin opp av hatten som overrasker rett fra adecco.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

tem

For meg synes det klart at Brann har behov å få inn en kreativ sjel på midten
uten kreativitet på midten frykter jeg at 2012 blir ett år i langballens rike
man har selvsagt og andre behov , men likefult mener jeg at krativitet i midtbanen er ett must før 2012

Utmedsnolken

en charlie miller/kvisvik type som kan holde litt bredde hadde vært digg.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: tem on November 08, 2011, 12:13:39 PM
For meg synes det klart at Brann har behov å få inn en kreativ sjel på midten
uten kreativitet på midten frykter jeg at 2012 blir ett år i langballens rike
man har selvsagt og andre behov , men likefult mener jeg at krativitet i midtbanen er ett must før 2012

Enig i at Austin godt kunne hatt en kreativ makker, men syns ikke problemet først og fremst ligger i kreativiteten hos ankerne. Det hjelper lite med kreative midtbanespillere når det er så dårlig og forutsigbare bevegelser foran dem. Hvem skal de slå disse kreative pasningene til når ingen går på gode løp?

Lister

En indreløper kunne vel kanskje ikke vært en så dårlig ide når vi trenger bevegelse på indre bane :P
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Scharner er snart bosman, dog blir nok ikke Brann neste stoppested ;) Men herlighet, en duo bestående av Austin og Scharner hadde holdt latterlig høy klasse.
Ka du ve?

Xminator

Nei, skal vi først drømme skal Scharner inn som makker for Zsolt og Olofinjana inn som makker til Austin. Så får vi hjem PVM som hengende spiss, Guastavino med ny kontrakt til høyre og en Bentley i 2010-form til venstre. På toppen blir denne islendingen vi henter som venstreback kåret til årets spiller i 2012 og vi kan snakke om CL i 2013 :p

Xminator

Quote from: krakra on November 08, 2011, 13:39:55 PM
Quote from: tem on November 08, 2011, 12:13:39 PM
For meg synes det klart at Brann har behov å få inn en kreativ sjel på midten
uten kreativitet på midten frykter jeg at 2012 blir ett år i langballens rike
man har selvsagt og andre behov , men likefult mener jeg at krativitet i midtbanen er ett must før 2012

Enig i at Austin godt kunne hatt en kreativ makker, men syns ikke problemet først og fremst ligger i kreativiteten hos ankerne. Det hjelper lite med kreative midtbanespillere når det er så dårlig og forutsigbare bevegelser foran dem. Hvem skal de slå disse kreative pasningene til når ingen går på gode løp?


Problemet har vert at de 4 på topp ikke alle klarer å holde på ballen eller gjøre seg spillbare. Det er viktigste grunn til at Brann har slitt mot lag der vi må styre spillet selv.

Huff

Quote from: Xminator on November 09, 2011, 13:23:15 PM
På toppen blir denne islendingen vi henter som venstreback kåret til årets spiller i 2012 og vi kan snakke om CL i 2013 :p


Har vi hentet denne islendingen?

Hatleking

Nytt om Borges:

- Jeg har aldri utelukket at jeg kommer til å fortsette i Tippeligaen. Det viktigste for meg er hva en ny klubb ønsker å oppnå. Det handler om hva slags plan de forskjellige klubbene har, både for meg og for klubben. Det beste hadde vært en klubb som både kjemper for gull og spiller i Europa, men det handler mer om totalbildet, sier Borges.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3268316.ece

Er Brann ein klubb som har slike mål?

krakra

Det burde vi være, men OM-kvoten er vel fylt til randen allerede. Fem offensive midtbanespillere blir alt for mye. Da må noen ut. Hadde vært greit hvis vi fikk Borges inn og solgte Guastavino og Mjelde. Mjelde fordi han ikke er god nok, Guastavino fordi han forsvinner snart uansett og det hadde vært greit å få noen penger for ham. Får vi inn Borges har vi uansett en klassespiller på OM.

Hatleking

Quote from: krakra on November 09, 2011, 14:53:53 PM
Det burde vi være, men OM-kvoten er vel fylt til randen allerede. Fem offensive midtbanespillere blir alt for mye. Da må noen ut. Hadde vært greit hvis vi fikk Borges inn og solgte Guastavino og Mjelde. Mjelde fordi han ikke er god nok, Guastavino fordi han forsvinner snart uansett og det hadde vært greit å få noen penger for ham. Får vi inn Borges har vi uansett en klassespiller på OM.


Guastavino sin kontrakt går vel ut neste år? I så fall bør me avklare framtida hans. Guastavino ut og Borges inn er eg positiv til.

Joggi Bogga

Ja går ut neste år.
Fornyelse er for dyrt og penger ut vinduet. Begynner å bli eldre og siste sjanse for å selge ham er nå. Tviler på noen vil ha ham for summer utover 700-800 k, men uansett er dette sesongen for å slippe ham.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Spiller ikke Borges DM på landslaget? Ville han ikke vært den ultimate Torp-erstatteren?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg er for å selge Guastavino og hente Borges.
Tren på langskudd

ZsoltKorcsmar

Quote from: dudo on November 09, 2011, 15:25:39 PM
Spiller ikke Borges DM på landslaget? Ville han ikke vært den ultimate Torp-erstatteren?


Jo. Borges er helt klart best som DM.  Alle tror han er god som OM bare fordi Fredrikstad har brukt han der fordi de har trengt kreativiteten hans der. Da han ble hentet til Fredrikstad ble han betgnet som en Ballack type. Den nye Ballack mente mange. Ikke den raskeste, men flink til Ã¥ holde pÃ¥ ball, god til Ã¥ lese spillet og bunnsolid i pasningsspillet. I tilegg god i begge bokser, god hodespiller. Alt i alt en komplett deffensiv playmaker, mangler bare de susende taklingene.

På landslaget er han kaptein og DM. Storspiller nesten alle kamper. I fredrikstad misbrukes han og imponerer derfor ikke så mye som han hadde gjort i sin retmessige posision. "Mest oppskrytte spilleren i tippeligaen" har blitt sagt om han. "Scorte bare 14 mål i adecco i fjor, om han er så fantastisk som alle sier burde han scoret 30". Jeg synes det er ganske greit for en DM som blir brukt som spiss å score 14 jeg.

Konkulsjon: På DM er Borges klart best, dominerer på landslaget. Som spiss er han fullt brukbar, men begrenset.

Hatleking

Quote from: ZsoltKorcsmar on November 09, 2011, 16:44:19 PM
Quote from: dudo on November 09, 2011, 15:25:39 PM
Spiller ikke Borges DM på landslaget? Ville han ikke vært den ultimate Torp-erstatteren?


Jo. Borges er helt klart best som DM.  Alle tror han er god som OM bare fordi Fredrikstad har brukt han der fordi de har trengt kreativiteten hans der. Da han ble hentet til Fredrikstad ble han betgnet som en Ballack type. Den nye Ballack mente mange. Ikke den raskeste, men flink til Ã¥ holde pÃ¥ ball, god til Ã¥ lese spillet og bunnsolid i pasningsspillet. I tilegg god i begge bokser, god hodespiller. Alt i alt en komplett deffensiv playmaker, mangler bare de susende taklingene.

På landslaget er han kaptein og DM. Storspiller nesten alle kamper. I fredrikstad misbrukes han og imponerer derfor ikke så mye som han hadde gjort i sin retmessige posision. "Mest oppskrytte spilleren i tippeligaen" har blitt sagt om han. "Scorte bare 14 mål i adecco i fjor, om han er så fantastisk som alle sier burde han scoret 30". Jeg synes det er ganske greit for en DM som blir brukt som spiss å score 14 jeg.

Konkulsjon: På DM er Borges klart best, dominerer på landslaget. Som spiss er han fullt brukbar, men begrenset.


I så fall er han som hand i hanske for oss. Austin treng ein kreativ makker - og viss Borges verkeleg er best der, får me gull dersom me kan hente han!

ZsoltKorcsmar

Hadde vi fått inn Borges ved siden av Ausin hadde alt sett så meget lyst ut. En annen spiller jeg ikke tror det hadde vært helt umulig å få tak i er Thuoune. Det han viste i 2009 var noe av det råeste jeg har sett. Det var lekestue. Noe av det beste jeg har sett i tippeligaen. Har visnet litt de siste to sesongene, og atpåtil ikke vært fast under Solskjær. Ekirem har vært foretrukket. Vi har alle sett hva som bor i Thioune. Aner ikke hvortid kontrakten går ut, men jeg tror et miljøskifte er det som trengs fot at han skal blomstre. I 2009 bablet molde om 50 millioner, men interessen rundt han har stilnet veldig og siden han ikke er fast på laget tror jeg umulig de kan kreve skyhøy pris for han.

                   Ojo
Bentley      Thioune    Guastavino

            Ausin   Borges

Spennende dette her syntes jeg. Så har man jo i tillegg Haugen som banker på døra.

Herlig spiller: http://www.youtube.com/watch?v=bCiDqcjy6Ks

ZsoltKorcsmar

Erger med noe voldsomt at vi ikke prøvde oss mer på Kayke etter at han var ferdig i Tromsø heller. De slet visst med økonomien det var visst grunnet til at han ikke ble signet. Var vel bosman spiller, men krevde en million i lønn eller noe sånt. Hadde vært en meget grei spiller å ha i stallen. Spiller som kan endre kampbildet.

Skal nevnes at på sitt svakeste var han meget svak. Litt alà Guastavino. Av/på spiller. Men noen spillere trenger bare en del tid på å tilpasse seg nytt land, spillestil, osv. Refererer til Barrantes som knapt starta en kamp i fjor på grunn av at han ikke var vant til å løpe når man spilte fotball. Der nede gjør ballen arbeidet, ikke spillerene. Her er det jo løping for alle penga. Kunne fått han gratis, men havnet altså i Danmark. Noen som vet hvordan han gjør det det? Og hvor lang kontakt han har?

http://www.youtube.com/watch?v=QZTpEUW2Sa4 Det han gjør i forkant av det andre målet er det høy internasjonal klasse over. Messi klasse på de tyngdeoverføringene. Finter vekk 2-3 mann med et par ørsmå lynraske berøringer.

http://www.youtube.com/watch?v=Pvy-5TueUVU&feature=related Viser også her at det bor en god del fotball i han. Herlige detalje, men sliter litt med å velge riktig i enkelte situasjoner.



Atlin



-VÃ¥ge Nilsen/Hedenstad
-Mervan Celik
-Halvorsen


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Absolutt.
Han har en del av det vi trenger.

           Austin-Singh
Djurdjic - Haugen - Keita
               
               Ojo

=GULL
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Han kan vel fint være det, med offensivt ansvar også selvsagt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bernu

HANSA - Z

Klaus_Brann

Uansett om Austin forsvinner eller ei, er Singh meget interessant.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up