• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Tror ikke vi får i nærheten av 25 mill. Tar gjerne feil, men 15 er nok svært bra.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:51:43 PM
Quote from: Huff on October 20, 2011, 14:26:01 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.


Seks-syv miller er for lite selv med en videresalgsklausul. Skal noe slikt være aktuellt må en i tillegg har med noe om tilleggsbetalinger etter spilletid og mål. En bør nok doble ift Ojo, og begynne på 12-15 mill. Brann har overhgodet ikke oversikt over noe som helst spillermarked utover TL og Adecco noe prøvespillerne våre viser til gangs. Og spillere av Ojos format vokser ikke på trær. Sammen med Gustav er jo Ojo Branns offensive spill.

Ojo er og en nær komplett spiss med enorme svakheter det ikke skal være umulig å få orden på. Fyren er  ingen bakromsspiss, men tilbringer likevel 50 prosent av kampene i offside... Han er likevel meget god. Rask, sterk har grei teknikk, bra skudd, er bra i luften og pasningene er helt greie. For sin egen del trenger han nok et år til i TL for å komme seg rent taktisk, og jeg er meget usikker på hvordan det vil gå med fyren per nå i et tøffere fotballklima der analfabeten i større grad overlates til seg selv. For Branns del er dog det første det viktigste; stor, sterk og rask målskorer som i tillegg bidrar med målgivende. Forrige spiss Brann hadde som -muligens- oppfyllte disse kriteriene var den forhatte Tore Andre Flo, og før den tid husker jeg ingen, det er med andre ord ca.15 år eller mer mellom hver gang vi får tak i en slik spisstype... I TL er det ingen andre slike spisser som jeg kommer på og jeg vil anta en ikke finner spisser av denne typen med noe som likner tilsvarende kvalitet i Adecco.

Det eneste positive resultatet jeg kan tenke med av en Ojoavgang er at vi blir tvunget til å spille bedre fotball -ala Aafk uten Aarøy- men samtidig tror jeg ikke Skarser like fleksibel som Rekdal.


Er han analfabet? Hvis ikke, er det en rimelig råtten måte å beskrive han på.
Hvis han ikke lenger er det så var han iallefall det til inntil nylig. I den største Ojo-hypetiden var han i media og snakket om hvordan han lurte moren og skulken skolen for å spille fotball og dermed aldri lærte seg å lese eller skrive. Mulig han har lært seg det etter at han kom til Norge.

Lasaron

Ojo taler i store ord. Jeg har vondt for å tro at han ikke kan lese. Så vidt jeg vet har han ikke gått i noen menighet i Norge, og med en så levende kristentro har jeg vondt for å tro at han ikke leser i Bibelen. Men det er meget godt mulig at han ikke er noen god leser.

Nok synsing.

Jeg mener han  absolutt bør ha et år til i eliteserien, og da selvsagt i Brann.
Tren på langskudd

krakra

Taler han i store ord? Jeg syns han virker som en veldig enkel og naiv fyr. Og han ville neppe vært den første fattige, kristne analfabeten i Afrika.

Joggi Bogga

Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 12:22:44 PM
Klart flott om man kan følge med spilleren i flere kamper, men man må se på ressursene man har. Brann har ikke råd til å sende en speider til Jamaica i flere uker for en spiller. Da er prøvespill nødvendig i forhold til ressursene vi har.


Enig at man må se på de ressursene man har. I vårt tilfelle kjøpes det for mange som er marginalt bedre enn det man kan få gratis fra yngre og lokale avdelinger. Disse pengene kan brukes på å styre ressursene som kartlegger spillere.

Når man så ender opp i en situasjon hvor man ikke har ressurser/vilje til å få sett en spiller på Jamaica, da bør samme mann sporenstreks strykes fra listen over mulige forsterkninger. Istedetfor bør fokus rettes mot en man har ressureser/vilje til å kartlegge skikkelig. Feks lokale spillere eller andre som spiller i Norge eller hvor nå Brann er villig til å gjøre en ekstra innsats.

Forskjellen på å gjøre en god vs. dårlig jobb er enorm. Tenk Ojo vs. Labukas. Prismessig er de sikkert i noenlunde samme gate.

Det er svindyrt å slurve, mens det er kjempelurt og enorme summer å spare på å gjøre en skikkelig kartleggingsjobb.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Helt enig. Mine kjepphester er et skikkelig talentarbeid(og en skikkelig satsning på talentene) samt et skikkelig apperat og en skikkelig struktur på spillerkartlegging. Det er i mine øyne et fundament som i dagens fotball er avgjørende for at en klubb som Brann skal kunne klare å hevde seg i toppen over tid uten å være avhengige av stadige innsprøytinger fra rike onkler. Det er bare avhengig av at man prioriterer riktig og har en sportslig leder(som ikke er treneren) som tørr å gjøre tøffe avgjørelser. Som f.eks. å nekte treneren å hente inn en middelmådig spiller nær 30-årene fordi man ikke finner noe bedre. Da er det bedre å spare pengene og heller satse på et ungt talent, selv om han ikke nødvendigvis er den helt rette typen, mens man leter etter en kvalitetssignering.

Men det kreves mot, fordi det kan koste sportslige resultater på kort sikt. På lengre sikt tror jeg derimot det vil tjene oss godt.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


storB

Overaskende at det ikke er en spiss på den listen, får da labbetuss forlenget? Men som du skriver, listen kan være lengre. Mye gråstein på den listen foruten PVM og JVN, håper desperat på at Liverød skal dra noe uruguaysk gull opp av hatten i vinter. Også spennende å se om det blir flere juniorer som får A-kontrakt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

osoerli

Håpar lista er lenger enn dette.  Vi treng 2 nye spissar.  Labukas er ikkje mannen.
Så lenge Brann spelar 4231 er det ingen spissar som vil til Brann.  Kven vil varma benken for Ojo?  Skal det bli interessant for spissar å koma til Brann, må enten Skarsfjord klart og tydleg utbasunera at Brann skal spela 442 i 2012, eller Ojo selges.  Håpar det er det første som skjer.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Listen er selvsagt lenger. Brann går ikke til seriestart uten at rollen til Labukas er dekket. Ihvertfall ikke om de har noe valg...

krakra

Halvorsen, PVM og JVN: Ja takk. Hvis PVM hentes som DM og ikke som en 5. OM. Men av disse er nok JVN og PVM relativt urealistiske.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

JVN og Djurdjic haddde vært tidenes raid fra HFK. Selvsagt totalt urealistisk, men for et oppsving det hadde gitt oss. To fenomenale LAGspillere.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra


Nixon

Det er typisk agentsnakk. Jeg ville trodd mye mer på det dersom det var direkte sitat fra spilleren.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on October 21, 2011, 07:52:10 AM
Håpar lista er lenger enn dette.  Vi treng 2 nye spissar.  Labukas er ikkje mannen.
Så lenge Brann spelar 4231 er det ingen spissar som vil til Brann.  Kven vil varma benken for Ojo?  Skal det bli interessant for spissar å koma til Brann, må enten Skarsfjord klart og tydleg utbasunera at Brann skal spela 442 i 2012, eller Ojo selges.  Håpar det er det første som skjer.

Chrisstah

Quote from: Huff on October 20, 2011, 14:26:01 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.


Seks-syv miller er for lite selv med en videresalgsklausul. Skal noe slikt være aktuellt må en i tillegg har med noe om tilleggsbetalinger etter spilletid og mål. En bør nok doble ift Ojo, og begynne på 12-15 mill. Brann har overhgodet ikke oversikt over noe som helst spillermarked utover TL og Adecco noe prøvespillerne våre viser til gangs. Og spillere av Ojos format vokser ikke på trær. Sammen med Gustav er jo Ojo Branns offensive spill.

Ojo er og en nær komplett spiss med enorme svakheter det ikke skal være umulig å få orden på. Fyren er  ingen bakromsspiss, men tilbringer likevel 50 prosent av kampene i offside... Han er likevel meget god. Rask, sterk har grei teknikk, bra skudd, er bra i luften og pasningene er helt greie. For sin egen del trenger han nok et år til i TL for å komme seg rent taktisk, og jeg er meget usikker på hvordan det vil gå med fyren per nå i et tøffere fotballklima der analfabeten i større grad overlates til seg selv. For Branns del er dog det første det viktigste; stor, sterk og rask målskorer som i tillegg bidrar med målgivende. Forrige spiss Brann hadde som -muligens- oppfyllte disse kriteriene var den forhatte Tore Andre Flo, og før den tid husker jeg ingen, det er med andre ord ca.15 år eller mer mellom hver gang vi får tak i en slik spisstype... I TL er det ingen andre slike spisser som jeg kommer på og jeg vil anta en ikke finner spisser av denne typen med noe som likner tilsvarende kvalitet i Adecco.

Det eneste positive resultatet jeg kan tenke med av en Ojoavgang er at vi blir tvunget til å spille bedre fotball -ala Aafk uten Aarøy- men samtidig tror jeg ikke Skarser like fleksibel som Rekdal.


Husk det er andre tider nå enn bare for 2-3 år siden jeg tror vi skal være rimelig fornøyd med å få rundt 10 miller for ojo i dagens marked selvom jeg skulle ønske vi fikk mer. Jeg sier 6-7 miller for det er det jeg tror andre klubber i dagens marked er villig til å betale for Ojo. Det ville overraske meg mye om vi hadde fått et bud som lød på mye mer enn det.

Jeg er enig i analysen din og mener Ojo har potensiale til å bli en komplett spiller, men som sagt så tror jeg dagens marked ikke vil gi mer enn maks 10 miller for han.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krakra on October 20, 2011, 14:29:08 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.
Og Brann ville neppe funnet noen av dem. Hadde vi solgt Ojo for 6 millioner hadde vi blitt svekket. Ganske vesentlig.


Klarer de å hente Ojo gratis, klarer de å hente en spiller som med noenlunde samme egenskaper når de har litt å rutte med. Jeg er sikker på at Brann har spillere på blokken, men at det er pengene som setter en stopper for det.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krakra on October 21, 2011, 09:07:56 AM
Halvorsen, PVM og JVN: Ja takk. Hvis PVM hentes som DM og ikke som en 5. OM. Men av disse er nok JVN og PVM relativt urealistiske.


Gustav ut og PVM inn da er vi styrket og vi er nok også i balanse på kontoen +-.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

olebrann3

Quote from: Chrisstah on October 21, 2011, 11:54:53 AM
Husk det er andre tider nå enn bare for 2-3 år siden jeg tror vi skal være rimelig fornøyd med å få rundt 10 miller for ojo i dagens marked selvom jeg skulle ønske vi fikk mer. Jeg sier 6-7 miller for det er det jeg tror andre klubber i dagens marked er villig til å betale for Ojo. Det ville overraske meg mye om vi hadde fått et bud som lød på mye mer enn det.

Jeg er enig i analysen din og mener Ojo har potensiale til å bli en komplett spiller, men som sagt så tror jeg dagens marked ikke vil gi mer enn maks 10 miller for han.


10 millioner er alt for lite. Må huske at vi gav vekk halve ojo til Harball. Så om vi selger for 10 millioner sitter Brann igjen med 5.

Men ka e dette å diskutere? Han har jo lovet å bli her neste år også!
Han har også lovet oss 20 mål i år. (2 mål i alle de resterende kampene?)

krakra

Quote from: Chrisstah on October 21, 2011, 11:57:52 AM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 14:29:08 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.
Og Brann ville neppe funnet noen av dem. Hadde vi solgt Ojo for 6 millioner hadde vi blitt svekket. Ganske vesentlig.


Klarer de å hente Ojo gratis, klarer de å hente en spiller som med noenlunde samme egenskaper når de har litt å rutte med. Jeg er sikker på at Brann har spillere på blokken, men at det er pengene som setter en stopper for det.
Ojo var nok et lykketreff. Han var en velkjent og ettertraktet bosmanspiller. Det er ingen godt kjente gode spisser på bosman-markedet nå. Da må Brann stole på speiderevnene sine. De som hentet Tadas og Bajter i sommer.

Chrisstah

Quote from: olebrann3 on October 21, 2011, 13:25:19 PM
Quote from: Chrisstah on October 21, 2011, 11:54:53 AM
Husk det er andre tider nå enn bare for 2-3 år siden jeg tror vi skal være rimelig fornøyd med å få rundt 10 miller for ojo i dagens marked selvom jeg skulle ønske vi fikk mer. Jeg sier 6-7 miller for det er det jeg tror andre klubber i dagens marked er villig til å betale for Ojo. Det ville overraske meg mye om vi hadde fått et bud som lød på mye mer enn det.

Jeg er enig i analysen din og mener Ojo har potensiale til å bli en komplett spiller, men som sagt så tror jeg dagens marked ikke vil gi mer enn maks 10 miller for han.


10 millioner er alt for lite. Må huske at vi gav vekk halve ojo til Harball. Så om vi selger for 10 millioner sitter Brann igjen med 5.

Men ka e dette å diskutere? Han har jo lovet å bli her neste år også!
Han har også lovet oss 20 mål i år. (2 mål i alle de resterende kampene?)


For Brann er nok 10 millioner for lite. Jeg også syns at 10 mill er for lite. På en annen side så er det desverre markedet som styrer prisen og jeg tror nok prisen ligger litt under 10 mill der.
Har Brann egentlig noe valg? tja
Nå har Brann drete seg litt ut på hardball ganske lenge, de har investert i spillere som har føket ut døren som Bosman spillere. Huseklepp er vel eneste de har fått tilbake pengene sine på. Spillere som Jaiteh, Opdal , JGS og PVM? har vel vært delvis Hardball finansiert om jeg husker riktig.

Jeg mener at Brann ikke skal være avhengig av investorer men sånn som det ser ut med økonomien nå, så hadde vel kanskje vært litt lurt å vinne tillit til de. Selv om de er Brann fans, så ønsker nok å få litt igjen for investeringene sine.
Ojo har masse potensiale, men han er ikke uerstattelig.

Uansett så blir hele greien hypotetisk da det ikke har kommet inn et konkret bud. Kommer det et bud på han så tror jeg ikke det ligger på høyere enn 8 mill hvertfall.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krakra on October 21, 2011, 13:38:08 PM
Quote from: Chrisstah on October 21, 2011, 11:57:52 AM
Quote from: krakra on October 20, 2011, 14:29:08 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.
Og Brann ville neppe funnet noen av dem. Hadde vi solgt Ojo for 6 millioner hadde vi blitt svekket. Ganske vesentlig.


Klarer de å hente Ojo gratis, klarer de å hente en spiller som med noenlunde samme egenskaper når de har litt å rutte med. Jeg er sikker på at Brann har spillere på blokken, men at det er pengene som setter en stopper for det.
Ojo var nok et lykketreff. Han var en velkjent og ettertraktet bosmanspiller. Det er ingen godt kjente gode spisser på bosman-markedet nå. Da må Brann stole på speiderevnene sine. De som hentet Tadas og Bajter i sommer.


Ojo var et lykketreff ja. Det er nok kanksje årets signering i TL. Velkjent og velkjent, han hadde også et frynsete rykte på seg. Sånn som han har prestert i Brann tror jeg ikke noen hadde trodd.
Tadas og bajter er urimelig å ta med i diskusjonen her, jeg ser heller på de som backup spillere, som Brann faktisk har hentet inn som backup spillere også. Det har nok ikke vært en hemmelighet for Tadas at han kom til å bli andre valget i Brann. Bajter er vel mer en signering uten risiko på lån for å kartlegge seg litt Uruguay.

jeg er sikker på at med litt penger å handle for så klarer vi å hente spillere som er både en og 2 hyller over både Bajter og Tadas.
Som sagt så har nok Brann spillere på blokken, men at pengene mangler.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Ojo var et lykketreff, og det er naivt å tro at vi skal finne en tilsvarende spiller selv for 6-7 mill.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

October 21, 2011, 15:03:03 PM #526 Last Edit: October 21, 2011, 15:49:13 PM by Huff
Quote from: Chrisstah on October 21, 2011, 14:20:25 PM

jeg er sikker på at med litt penger å handle for så klarer vi å hente spillere som er både en og 2 hyller over både Bajter og Tadas.
Som sagt så har nok Brann spillere på blokken, men at pengene mangler.


Forrige spiller vi betalte mye penger for var Bentley, god i Odd, men basert på hva han har prestert hos oss en flopp av dimensjoner. Før der betalte vi 9,5 mill for en viss nyre...

RED: Glemte nesten selveste Cato Hansen han betalte vi og mye penger for (trolig Norsk toppfotballs* histories minst målfarlige spiss). Anyhoo, basert på prestasjonene per nu har de tre siste spilerne vi har betalt mye penger for floppet totalt (har ikke gitt opp Bentley, men fer nå er han en flopp).

*Skrev norsk toppfotball og ikke TL fordi jeg antar dette gjelder for lenge før vi fikk navnet tippeligaen.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 21, 2011, 09:54:42 AM
Det er typisk agentsnakk. Jeg ville trodd mye mer på det dersom det var direkte sitat fra spilleren.


Akkurat, og han har vel sagt han ikke har noe i mot Brann. Naturlig at han heller vil selge han til utlandet og få mer penger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Tviler sterkt på at PVM kommer tilbake til Brann, iallefall ikke nå. Om det ikke skulle ordne seg i QPR (Noe jeg tviler på vil ordne seg) så kommer sikkert andre klubber i Europa inn. Agenten hans vil nok gjøre alt for å finne en klubb i utlandet, muligens til Nederland, Belgia eller Danmark. Det er bare eksempler, og jo, Dansk liga er flere hakk bedre enn Norsk, og det er lettere å få til salg i f.eks FCK om han skulle havne der.
Selvsagt kan man drømme, men jeg tror PVM sin tid i Brann er over.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

October 22, 2011, 13:34:30 PM #529 Last Edit: October 22, 2011, 15:05:13 PM by Huff
http://fotball.bt.no/eliteserien/article212924.ece

Vi er visst på jakt etter Børulfsen. Rask, teknisk, og ung ser ikke bort fra at dette vil være en gunstig signering. Forøvrig glemte jeg å skrive at btog hevder at vi vurderer PVM.

Chrisstah

Quote from: Huff on October 21, 2011, 15:03:03 PM
Quote from: Chrisstah on October 21, 2011, 14:20:25 PM

jeg er sikker på at med litt penger å handle for så klarer vi å hente spillere som er både en og 2 hyller over både Bajter og Tadas.
Som sagt så har nok Brann spillere på blokken, men at pengene mangler.


Forrige spiller vi betalte mye penger for var Bentley, god i Odd, men basert på hva han har prestert hos oss en flopp av dimensjoner. Før der betalte vi 9,5 mill for en viss nyre...

RED: Glemte nesten selveste Cato Hansen han betalte vi og mye penger for (trolig Norsk toppfotballs* histories minst målfarlige spiss). Anyhoo, basert på prestasjonene per nu har de tre siste spilerne vi har betalt mye penger for floppet totalt (har ikke gitt opp Bentley, men fer nå er han en flopp).

*Skrev norsk toppfotball og ikke TL fordi jeg antar dette gjelder for lenge før vi fikk navnet tippeligaen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

Quote from: Chrisstah on October 23, 2011, 11:43:32 AM
Quote from: Huff on October 21, 2011, 15:03:03 PM
Quote from: Chrisstah on October 21, 2011, 14:20:25 PM

jeg er sikker på at med litt penger å handle for så klarer vi å hente spillere som er både en og 2 hyller over både Bajter og Tadas.
Som sagt så har nok Brann spillere på blokken, men at pengene mangler.


Forrige spiller vi betalte mye penger for var Bentley, god i Odd, men basert på hva han har prestert hos oss en flopp av dimensjoner. Før der betalte vi 9,5 mill for en viss nyre...

RED: Glemte nesten selveste Cato Hansen han betalte vi og mye penger for (trolig Norsk toppfotballs* histories minst målfarlige spiss). Anyhoo, basert på prestasjonene per nu har de tre siste spilerne vi har betalt mye penger for floppet totalt (har ikke gitt opp Bentley, men fer nå er han en flopp).

*Skrev norsk toppfotball og ikke TL fordi jeg antar dette gjelder for lenge før vi fikk navnet tippeligaen.


Det er de tre siste spillerne vi har betalt store penger for såvidt jeg vet jfr ''forrige spiller vi betalte mye penger for''. Det kan selvsagt diskuteres om Gustav og Mjelde faller inn i disse kategoriene, men jeg husker rett og slett ikke hva de kostet. Det som er relevant her er uansett Bentley, som er kjøpt av dagens regime. Han er og i høyeste grad en flopp basert på det han har vist sålangt. Minst en like stor flopp som Demba Nyren (større dersom vi ikke får igjen 80 prosent av kjøpesummen dersom han ikke slår til). Han kostet fem millioner midt i finanskrisen, en kjempesum i dagens marked, og har overhodet ikke prestert sålangt. Derav ''basert på hva han har prestert hos oss er han en flopp av dimensjoner''. Jeg er enig i at det er altfor tidlig å avskrive han, han er en ung spiller i en ny klubb med en ødelagt oppkjøring, men skal en vurdere han på det han har gjort sålangt (som per nå er det eneste vi kan vurdere han på) er han en flopp av katastrofale dimensjoner.

vebo

Byttehandel med odd: børven mot bentley..
Tiocfaidh ár lá

monzilla

Hva med å bytte Mjelde mot en pakke kjeks?

roaldinho

Quote from: monzilla on October 23, 2011, 19:28:27 PM
Hva med å bytte Mjelde mot en pakke kjeks?


Må bli first price kjeks isåfall.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

monzilla

Huff, Torp skulle aldri ha kommet med First-Price-analogien sin, i ettertid av det som skjedde var det ikke en god analogi.

Ricky

Nåja, First Price-analogien ble jo for så vidt enda bedre med tanke på den dårlige holdbarhetsdatoen ;)

Onside !!!

Quote from: vebo on October 23, 2011, 19:22:30 PM
Byttehandel med odd: børven mot bentley..


Drømme handel.

tolind

Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Hoås har sagt flere ganger at han uansett ikke vil forlate Sarpsborg også. Husker ikke om det var studier eller hva det var men han ville ikke forlate byen.

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

October 24, 2011, 12:04:20 PM #542 Last Edit: October 24, 2011, 12:12:51 PM by Gulløl
Skal Brann se etter en spiss i adeccoligaen peker 21 år gamle Michael Karlsen seg ut som et godt valg. Tegnet 2 års kontrakt med Hødd i nov i fjor etter at han ble vraket av RBK. I år har har scoret 16 mål
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


dudo

Hva med Farnerud som Torp-erstatter? Kunne vi lokket han til Bergen, eller vil det koste for mye? Mannen er pur klasse, og en enda bedre saksbehandler enn Calle. Med en treårskontrakt har Barmen og Birkelund fått tid på seg til å ta preget. Bosman er han òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on October 30, 2011, 14:36:02 PM
Hva med Farnerud som Torp-erstatter? Kunne vi lokket han til Bergen, eller vil det koste for mye? Mannen er pur klasse, og en enda bedre saksbehandler enn Calle. Med en treårskontrakt har Barmen og Birkelund fått tid på seg til å ta preget. Bosman er han òg.


Ja takk, men han vil helst spille utenfor Skandinavia. Men Brann bør gjøre et forsøk likevel.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: dudo on October 30, 2011, 14:36:02 PM
Hva med Farnerud som Torp-erstatter? Kunne vi lokket han til Bergen, eller vil det koste for mye? Mannen er pur klasse, og en enda bedre saksbehandler enn Calle. Med en treårskontrakt har Barmen og Birkelund fått tid på seg til å ta preget. Bosman er han òg.


Saksbehandler? Har vi ikke nok papirflyttere i Brann?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Hahahaha. Jævla auto-correct. Ballbehandler!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Farnerud er en klassespiller. Ingen tvil. Det er jo et spørsmålstegn hvordan en slik spiller vil finne seg til rette i Branns "spillestil". Hadde han holdt seg skadefri og vi hadde bygget et angrepsspill rundt hans pasningsferdigheter fremfor Ojos hodestyrke kunne det blitt underholdende neste sesong.

Men tror lønnskravet hans er langt over det Brann er i stand til å betale.

Go Up