• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Hvor ofte er det Brann henter folk forumet ønsker seg uansett? :P

Onside !!!

Guastavino? Ojo? Haugen (teller vel ikke pga softball)?

krakra


roaldinho

Quote from: krakra on October 08, 2011, 00:57:00 AM
Mjelde..


Var det virkelig noen her inne som ønsket seg han? Erik Mjelde altså? Han var ikke bra for Brann under MIM og han er ikke bra nok nå. MIM så det, men  det gjør de tydeligvis ikke nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

October 08, 2011, 16:28:31 PM #404 Last Edit: October 08, 2011, 16:31:48 PM by Huff
Quote from: roaldinho on October 08, 2011, 15:10:56 PM
Quote from: krakra on October 08, 2011, 00:57:00 AM
Mjelde..


Var det virkelig noen her inne som ønsket seg han? Erik Mjelde altså? Han var ikke bra for Brann under MIM og han er ikke bra nok nå. MIM så det, men  det gjør de tydeligvis ikke nå.


Han hadde skoret 11 mål for et svært dårlig TL-lag, var ønsket av flere klubber samtidig som vi ikke hadde en eneste midtbanespiller som skorte mål på den tiden (PVM og Solli lå vel på 3-4 mål per sesong). Jeg mener å huske jeg var positiv da han ble hentet, og mange var det med meg. Noen voldsom entusiasme var det vel ikke, men var vel ikke akkurat negativ. Det eneste var vel at vi var en del som fryktet at Mjelde inn betød null forsterkninger på stopperplass der vi virkelig skrek etter folk. Dette viste jo seg å være riktig, samtidig som Mjelde var noe svakere enn en fryktet på forhånd, mens PVM virkelig slo til i fjor.

Når jeg tenker tilbake på fjorårets høst var vi faktisk og spillemessig langt bedre offensivt som kollektiv enn vi er per nå. Hadd vi hatt Ojo på topp da hadde det virkelig blitt bra, utrolig bra med Torp i tillegg -for både PVM og Klepp var pasningsspillere, mens vi led litt under den elendige pasningskvaliteten bakfra med duoen Solli/Austin på DM. Tenk om vi hadde beholdt Solli, Klepp og PVM:

------------Piotr
Fakiri-Kalven-Zsolt-Solli

-------Torp-Austin

Gustav-PVM-Klepp
----------Ojo

Svakheter i forsvaret, men likevel en soleklar gullkandidat.

Markmus

Hvorfor ikke Fakiri på høyre og Solli på venstre? ;)
Ka du ve?

tsrqpo


Lister

Hadde vært årets signering helt klart, men er nok redd han forsvinner til molde.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Det kan jo tenkes at han ser det slik:
Molde eller Brann? Hm. Molde er jo en kjip klubb, mens Brann er den tøffeste, kuleste og beste klubben i Norge ..... Vinne serien med Molde? Eller vinne serien med Brann? Jo, det bare må bli Brann!

Rent objektivt: At Brann er den beste klubben i Norge å vinne noe i, er et faktum.
Tren på langskudd

Markmus

Quote from: Lasaron on October 08, 2011, 22:48:34 PM
Rent objektivt: At Brann er den beste klubben i Norge å vinne noe i, er et faktum.


Riktig, men bare synd det skjer så jævlig sjeldent ;)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Så sjeldent er det da ikke, hvert fjerde år ca:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Rosenborg kommer sikkert på banen når Brann og Molde skal prøve å vise hvem som får stortalentet. Og siden Rosenborg mest sansynlig ikke kan vinne noe som helst denne sesongen så får de førsteretten av NFF. Går til Rosenborg og blir solgt for 25 millioner til en storklubb om 2 sesonger.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

eivhelle

October 09, 2011, 13:10:21 PM #412 Last Edit: October 09, 2011, 13:12:52 PM by eivhelle
Når jeg ser oppslag om at Våge Nilsen ønsker seg videre til utlandet i stedet for en overgang til en annen norsk klubb begynner jeg å lure. Gutten er ung og lovende, men har hittil ikke vist noe spesielt utover det. Han hadde en fin sesong i fjor og har vært skadet det meste av denne. Branns interesse for Våge Nilsen har mest med at han er en lokal gutt med brukbart potensiale. Men hvorfor i alle verden skal han være interessant for en utenlandsk klubb? Og ikke minst, hva slags nivå vil denne utenlandske klubben ligge på sammenlignet med Brann? Hvilke håp kan han ha om å få spille i en klubb i en liga som er bedre enn den norske?

Det virker av og til som at en spiller blir klar for å forlate Norge straks noen omtaler ham som et talent. For talenter er tydeligvis alt for gode for den norske ligaen. Det er kanskje en ide å først bli bra i Norge føre en vurdere å flytte på seg. Og Våge Nilsen har helt sikkert godt av minst et par år til i Norge slik at han faktisk kan bevise at han er god nok til spille i en bedre liga.

krakra

October 09, 2011, 15:50:18 PM #413 Last Edit: October 09, 2011, 16:48:30 PM by krakra
Poenget er at han ikke ser noe poenget i å forlate Haugesund med mindre det er for en utenlandsk klubb.

Ser forresten at Våge Nilsen kun fikk 7 kamper i Adeccoligaen, 5 fra start, under Skarsfjord i 2008. Neste sesong, da Skarsfjord var borte, spilte han 29. 28 av dem fra start.

Ser ikke ut som at Skarsfjord var stort bedre til å satse på ungguttene i Haugesund heller og det er jo ikke gitt at han forlater klubben han slo igjennom i og treneren som satset på ham til fordel for treneren som lot ham slite benken. Selv om han har lirt av seg noen høflighetsfraser.

eivhelle

October 09, 2011, 17:04:58 PM #414 Last Edit: October 09, 2011, 17:07:10 PM by eivhelle
Quote from: krakra on October 09, 2011, 15:50:18 PM
Ser forresten at Våge Nilsen kun fikk 7 kamper i Adeccoligaen, 5 fra start, under Skarsfjord i 2008. Neste sesong, da Skarsfjord var borte, spilte han 29. 28 av dem fra start.

Du tror ikke at det kan ha noe med at han i 2008 nettopp var fylt 17 og at det kanskje var naturlig at han først etablerte seg på laget den sesongen. Hvor mange kamper synes du det ville vært naturlig at Kalve og Barmen fikk starte denne sesongen?

dudo

Hva med Stokkelien, er han interessant som backup for Ojo?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Alt dette tullpratet om at man må matche talentene forsiktig (man hører det fra tid til annen, ja oftere enn det), er det bare oksebæsj, eller er det noe i det?
Ble Mads Stokkelien matchet uforsiktig, og nå ser vi hva det førte til?
Tren på langskudd

skuteviken

Hovland hadde vært et kupp. Viss det blir Norge på gutten, så er det ikke så urealistisk med Bergen viss vi hoster opp pengene.

Hovland har 139 km til hjembygden sin fra Bergen og 114 fra Sogndal.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

steinbygger

Selv om Brann sin økonomi er friskmeldt blandt oss her inne så er sannheten ett godt stykke unna. De skal blandt annet ha hatt problemer med å innfri forpliktelsene de har rundt reisene til cupfinalen.

Jeg blir veldig overrasket hvis vi henter noe annet enn bosmen, men det sa jeg i fjor før de kjøpte Bentley, så jeg har tatt feil tidligere.

Utmedsnolken

Quote from: steinbygger on October 09, 2011, 20:12:47 PM
Selv om Brann sin økonomi er friskmeldt blandt oss her inne så er sannheten ett godt stykke unna. De skal blandt annet ha hatt problemer med å innfri forpliktelsene de har rundt reisene til cupfinalen.

Jeg blir veldig overrasket hvis vi henter noe annet enn bosmen, men det sa jeg i fjor før de kjøpte Bentley, så jeg har tatt feil tidligere.


har vanskelig for å tro dette. med tanke på ekstrainntekter fra nff og salg av effekter, så er det vel ikke en bank i verden som ikke vil gi kreditt mot det som pant.
"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Quote from: Utmedsnolken on October 09, 2011, 20:15:14 PM
Quote from: steinbygger on October 09, 2011, 20:12:47 PM
Selv om Brann sin økonomi er friskmeldt blandt oss her inne så er sannheten ett godt stykke unna. De skal blandt annet ha hatt problemer med å innfri forpliktelsene de har rundt reisene til cupfinalen.

Jeg blir veldig overrasket hvis vi henter noe annet enn bosmen, men det sa jeg i fjor før de kjøpte Bentley, så jeg har tatt feil tidligere.


har vanskelig for å tro dette. med tanke på ekstrainntekter fra nff og salg av effekter, så er det vel ikke en bank i verden som ikke vil gi kreditt mot det som pant.


Synes jeg ser Brann stå med luen i hånden hos SPV som de skylder gud vet hvor mange millioner og som har gitt de både forskudd på sponsormidler og rentefritak og informere om at de trenger mer cash. Nå er ikke det en kjempesak for det er for å betale leverandører som leverer utstyr, fly og hotell til finalen som skal ha penger, så de får alltid inn igjen det de legger ut, men poenget mitt var at når de ikke har en mill eller to å legge ut så ser jeg ikke hvor pengene til spillerkjøp skal komme fra.

Lister

Quote from: Lasaron on October 09, 2011, 17:23:56 PM
Alt dette tullpratet om at man må matche talentene forsiktig (man hører det fra tid til annen, ja oftere enn det), er det bare oksebæsj, eller er det noe i det?
Ble Mads Stokkelien matchet uforsiktig, og nå ser vi hva det førte til?


Talentuvikling er en vanskelig balansegang. Noen vokser kraftig på å spille på høyest mulig nivå mens andre trenger en gradvis matching. Ikke alle svømmer første gangen de blir kastet ut på dypet, enkelte møter veggen og stopper fullstendig opp og det kan ta år før de får ut sitt potensialet hvis de i det hele tatt får det ut, mens andre råtner på rot eller mister motivasjon fordi de mangler utfordringer.

Matching er som trening, noe er likt for alle, mens noe er veldig individuellt, både fysisk og mentalt.
Guinness - Makes you drunk

skuteviken

Quote from: steinbygger on October 09, 2011, 20:21:20 PM
så ser jeg ikke hvor pengene til spillerkjøp skal komme fra.


Hardball, uten at jeg sier det er selvsagt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on October 10, 2011, 10:29:28 AM
Bjarte Haugsdal i ferd med å gjera danske av seg?
http://fotball.bt.no/eliteserien/article211957.ece


Bra for han om det skjer, heller det enn at han senker oss i TL som haugesundspiller eller liknende. Dersom han veies og ikke finnes for lett er det dog et tankekors. AGF ligger på tredjeplass, riktignok milevis bak FCK, men tredjeplass i Danmark er neppe svakere enn oss.

tintin

Ser johan andersson er aktuell for TIL som bosmann spiller etter sesongen, kunne han erstattet torp eller blir han for offensiv?

Lasaron

Er han bosman? Han er god. Men ikke erstatter for Torp. Han er vel en slags OM-type han også. Men kanskje indreløper vil fungere.
Tren på langskudd

dudo

Har vel spilt mye kant i 4-4-2 i Stabæk, men personlig ser jeg han mer som en indreløpertype. En god indreløpertype.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on October 11, 2011, 18:01:17 PM
Har vel spilt mye kant i 4-4-2 i Stabæk, men personlig ser jeg han mer som en indreløpertype. En god indreløpertype.


Kunne vi ikke brukt han på kanten i 4-2-3-1?

dudo

Jo, men han er ikke kjapp dribleving, for å si det sånn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Bare å invitere Huseklepp hjem igjen, han er helt ute av det både på landslag og i portsmouth. Er ikke å kjenne igjen fra sine glansperioder i den røde. Tror rett og slett ikke han klarer å prestere max andre steder enn i Bergen :)

dudo

Han er en typisk trivselsgutt. Bare å komme hjem igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Han har da gjort det helt greit i Portsmouth fra det jeg har lest om ham? Godt likt av fansen og.

krakra

ett mål på snart 10 kamper er ikke spesielt godt nei. Det er faktisk ganske dårlig. I tillegg har han jo et selvmål.

Klaus_Brann

Ja, det hadde ikke gjort noe. Hva skal han rote bort i andre div for når han kan spiller i første her?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on October 12, 2011, 13:06:47 PM
ett mål på snart 10 kamper er ikke spesielt godt nei. Det er faktisk ganske dårlig. I tillegg har han jo et selvmål.


Har ikke sett på statistikken eller ham spille, bare lest reportasjer. Forresten er det 7 kamper fra start og et 3 minutters innhopp han har hatt, ikke 10 kamper.

Uansett, ny liga med annerledes tempo, ikke alle spillere som slår til med en gang, trenger å venne seg til ny liga. Synes man skal gi ham litt mer enn en brøkdel av sesongen å dømme ham på.

olebrann3

http://www.ba.no/sport/fotball/article5768003.ece
Manageren til Huseklepp stikker gjerne. Synd for Huseklepp for denne manageren har stått fram flere ganger og sagt at Huseklepp bare trenger tid. Spørs om en eventuell ny trener har tid til det.
Men eg tror det blir lenge til vi ser Huseklepp som Brann spiller igjen

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 13:53:47 PM
Quote from: krakra on October 12, 2011, 13:06:47 PM
ett mål på snart 10 kamper er ikke spesielt godt nei. Det er faktisk ganske dårlig. I tillegg har han jo et selvmål.


Har ikke sett på statistikken eller ham spille, bare lest reportasjer. Forresten er det 7 kamper fra start og et 3 minutters innhopp han har hatt, ikke 10 kamper.

Uansett, ny liga med annerledes tempo, ikke alle spillere som slår til med en gang, trenger å venne seg til ny liga. Synes man skal gi ham litt mer enn en brøkdel av sesongen å dømme ham på.
Snart 10 kamper.

Uansett. Det er svake tall.

Jose Arrogantio

October 12, 2011, 15:08:55 PM #438 Last Edit: October 12, 2011, 15:11:18 PM by Jose Arrogantio
Quote from: krakra on October 12, 2011, 14:33:09 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 13:53:47 PM
Quote from: krakra on October 12, 2011, 13:06:47 PM
ett mål på snart 10 kamper er ikke spesielt godt nei. Det er faktisk ganske dårlig. I tillegg har han jo et selvmål.


Har ikke sett på statistikken eller ham spille, bare lest reportasjer. Forresten er det 7 kamper fra start og et 3 minutters innhopp han har hatt, ikke 10 kamper.

Uansett, ny liga med annerledes tempo, ikke alle spillere som slår til med en gang, trenger å venne seg til ny liga. Synes man skal gi ham litt mer enn en brøkdel av sesongen å dømme ham på.
Snart 10 kamper.

Uansett. Det er svake tall.


Edin Dzeko scoret bare 2 mål i 15 ligakamper sin første sesong i Manchester City. Denne sesongen har han så langt scoret 6 mål på 6 kamper. John Carew scorte 3 mål på 11 kamper sin første sesong i Aston Villa, og 6 mål på 20 kamper i Roma. Tore Andre Flo scorte 4 på 29 kamper sin første sesong i Premier League. Noen trenger mer tid enn andre til å venne seg til en ny liga, for tidlig å dømme Huseklepp allerede nå.

dudo

Neida. Det er bare å pakke sekken og komme hem.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 15:08:55 PM
Quote from: krakra on October 12, 2011, 14:33:09 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 13:53:47 PM
Quote from: krakra on October 12, 2011, 13:06:47 PM
ett mål på snart 10 kamper er ikke spesielt godt nei. Det er faktisk ganske dårlig. I tillegg har han jo et selvmål.


Har ikke sett på statistikken eller ham spille, bare lest reportasjer. Forresten er det 7 kamper fra start og et 3 minutters innhopp han har hatt, ikke 10 kamper.

Uansett, ny liga med annerledes tempo, ikke alle spillere som slår til med en gang, trenger å venne seg til ny liga. Synes man skal gi ham litt mer enn en brøkdel av sesongen å dømme ham på.
Snart 10 kamper.

Uansett. Det er svake tall.


Edin Dzeko scoret bare 2 mål i 15 ligakamper sin første sesong i Manchester City. Denne sesongen har han så langt scoret 6 mål på 6 kamper. John Carew scorte 3 mål på 11 kamper sin første sesong i Aston Villa, og 6 mål på 20 kamper i Roma. Tore Andre Flo scorte 4 på 29 kamper sin første sesong i Premier League. Noen trenger mer tid enn andre til å venne seg til en ny liga, for tidlig å dømme Huseklepp allerede nå.
Jeg har da ikke dømt Huseklepp. Bare sagt at han ikke har hatt en spesielt god start. En fast landslagsspiller bør score mer enn 1 mål på 7 kamper fra start i Wankership. Da hjelper det ikke om han glimter til spillemessig nå og da. Championship holder knapt høyere nivå enn TL.

Markmus

Quote from: krakra on October 12, 2011, 13:06:47 PM
ett mål på snart 10 kamper er ikke spesielt godt nei. Det er faktisk ganske dårlig. I tillegg har han jo et selvmål.


7 kamper. 1 mål på 474 minutter. Kjenner en engelsk Portsmouth-supporter og han er i alle fall meget fornøyd med Huseklepp, og det virker det som andre er også (trener blant annet).

Husk at han kom til klubben helt ute av form/lage. Oppholdet i Bari har ødelagt mye for ham.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Championship er en del bedre enn Tippeligaen. PVM og Iversen er to eksempler på spillere som har gått direkte fra å være gode Tippeligaspillere til ingen spilletid i Championship. Birmingham ligger på 17. plass i Championship nå etter 10 kamper men har vunnet mot Maribor i Europa League så langt, laget som slo ut Rangers i kvalifiseringen. Selv om de ikke skulle vinne flere kamper har de ennå kommet lengre enn noe Tippeliga-lag. Birmingham har solgt unna mange Premier League spillere og er ikke noe Premier League lag lenger, så ingen unnskyldning der.

Ikke umulig for en norsk spiller å slå gjennom der, men man kan ikke forvente at en som dominerer i norsk fotball skal gå rett inn og dominere i Championship.


Gepard

Uansett, det er da bare å se på Husklepp i gårsdagens kamp, han er helt uttafor. Ingenting stemmer som det gjorde i glansdagene i bergen. Tror også han er helt avhengig av å trives optimalt for å sprudle som han gjorde på Staddaen. Sånt spill, feks som mot Deportivo, der han herjer fullstendig med motstanderne tror jeg kun det er her i byen han har rammene til å få til.

roaldinho

Han hadde da vitterlig flere dårlige kamper for Brann også. Jeg tror alt det med Bari, Brann og denne overgangen og alt det med pengene gjorde at han ikke presterte som han kunne. Som det ble nevnt lenger oppe så trenger han å trivdes for å kunne spille sitt beste, og tiden i Bari var turbulent. Nå har han kommet til Pompey og jeg mener han trenger tid til å finne godformen tilbake. 1 mål på 7 kamper er ikke noe sånn veldig, men han har da vitterlig hatt målgivende også, samt at folk der borte har vært fornøyd med han så langt.
Hvorfor skal han gidde å komme tilbake til Brann nå? Det var utlandet han ville til, og der blir han lenge. Championship er jo også kjent for å være mer fysisk enn Premier League, noe som svekker Huseklepp sitt spill.
Det å omstille seg først fra Tippeligaen til Serie A og videre til Championship tar tid, alle 3 er forskjellige ligaer.

Huseklepp kan man bare glemme, han kommer ikke tilbake til Brann om/før han føler for det, og det kan bli lenge til.


Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Sier absolutt ikke at det er aktuellt eller realistisk. Men dersom han øsnker å spille sitt beste spill, tror jeg han måtte ha kommet hjem. I tl er han så teknisk bra og sammen med farten ser vi da Eriks fantastiske spill. I utlandet tror jeg det blir vanskelig for han å få brukt sine kvaliteter. Tipper de har et enormt fokus på å feks å forbedre han defensivt,  noe som er bortkastet tid, han bør ha ganske frie tøyler offensivt, men de gir han ikke denne bonusen i utlandet.

roaldinho

Jeg tror Huseklepp hadde passet bedre i Spania, Nederland eller Tyskland.

Spania er en liga der Barca og Real Madrid er klart best, mens andre lag kommer hakkende etter. Om Huseklepp hadde fått plass på ett av lagene fra 5-8 plass tror jeg han kunne briljert. Spania er jo en teknisk og rask liga, noe som passer Huseklepp bedre enn Championship.

Nederland er også en teknisk, kjapp, men selvsagt en liga som ligger ett stykke nede. Det jeg tenker er at Huseklepp kan bygge seg opp i Nederland og få tilbud fra en god klubb i Europa. Når selvtilliten er der og han spiller bra så vil det automatisk fortsette i den nye klubben.

Tyskland er en fin liga, men jeg er mer usikker på den. Ville gått for en av de to andre, der Nederland som nummer 1. Hadde dog vært spennende å se han i Tyskland, for jeg tipper han kunne gjort det ganske bra der. Men med tanke på at den ikke helt passer spilltypen til Huseklepp så er jeg usikker, men bedre enn Championship.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Helt enig, Huseklepp hadde passet bedre et annet sted enn England.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Akkurat det er litt rart, at med tanke på spillestilen hans, at bare lag fra fysiske ligaer som den italienske, skotske eller engelske har vært interessert i ham. Eller, har vært den franske, den er vel litt mer teknisk, men har vært klart mer interesse fra fysiske ligaer.

Go Up