• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 23:53:42 PM
Tror heller ikke Sogndal sier ja til et bud for 5 mill, men det er fordi jeg tror Sogndal lever i en eventyr verden ala Tromsø, der de tror de skal få 15-20 for han. Ender vel opp med at de tviholder på han så går han som bosman etterhvert og Sogndal sitter igjen med minnene og undrer hvorfor de ikke solgte når de først kunne fått noen kroner for han.

Blir litt som med FFK og Borges, de burde sagt ja når de først kunne fått penger for han i sommer, spesielt med tanke på økonomien der. Nå går han mest sansynlig og Ffk sliter fortsatt med å overleve økonomisk, så lenge ikke onkel Terje hiver inn noen kroner der.
Hvis Brann får et bud på Austin på 8 millioner i slutten av vinduet, burde vi godta det da?

kabelmann

Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:48:47 PM
Jeg og. Det er urealistisk å tro at vi skal få en av TLs fem beste spillere for 5 millioner. Hvordan hadde Brann reagert hvis RBK eller VIF bød 5 millioner på Ojo? Nordtveit er vel først og fremst sentral midtbanespiller nå. Det er der han har spilt for Norge og det er der han spiller for klubblaget. Hovland er nok snart tredjevalget bak Demidov og Hangeland. Skulle ikke forundre meg om han gikk forbi Demidov også innen 2012 er omme.


En prissammenligningen mellom Hovland og Ojo blir feil. Angrepsspillere, spesielt de av den typen som scorer mange mål, har da "alltid" gått for langt høyere summer enn forsvarsspillere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Spørst om ikke Haugen hadde vert kommet litt lenger med noen år i Manchester Uniteds treningsregime...

Wingfoot

Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:14 PM
Quote from: ostraume on November 17, 2011, 12:06:52 PM
Så for å klargjøre: Eikrem er bedre enn Haugen nå, pga bedre trener og mer tillitt, men var ikke bedre før sesongen?


Det er vanskelig å si om Haugen hadde fått den samme effekten av tillitt som Eikrem og den samme bratte utviklingskurven, men ja. Foran denne sesongen var de i utgangspunktet jevngode og det er ganske klart for meg at Eikrem har nytt godt av en tillitt, en god trener og en spillestil som passer spillere som er god med ball, mens Haugen har lidd av manglende tillitt og et fraværende offensivt spillemønster.


Kan du vennligst fortsette den diskusjonen i Haugen tråden???
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Huff

Quote from: kabelmann on November 18, 2011, 00:07:35 AM
En prissammenligningen mellom Hovland og Ojo blir feil. Angrepsspillere, spesielt de av den typen som scorer mange mål, har da "alltid" gått for langt høyere summer enn forsvarsspillere.


Nå aner jeg ikke hva Ojo er verd, han er uferdig taktisk, men ellers en tilnærmet komplett spiss, slike er det ikke altfor mange av. Men, selv om jeg er enig i den generelle betraktningen rundt stoppere/spisser og pris, må en huske at Hovland har vært to ganger i Mænju. Slike ting som dette teller faktisk på prisen. I tillegg er det en liten pluss at han har EU-pass og han er vel yngre enn Ojo.

Hva gjelder Våge Nilsen er jeg og enig i at FKH trolig vil kreve mer av Brann en av Odense, i FKH virker det som supporterne faktisk blir hørt, og de vil ikke selge han til Brann som i tillegg er en rival for FKH -ikke bare i navnet, men desverre også i høyeste grad sportslig tross at deres økonomiske ressurser samlet utgjør møtehonorarene til Brannstyret. Når det kommer til prisen synes jeg rundt 4.mill nok må være på smertegrensen for Brann, en god og lovende spiller, men tross alt en back som mangler fart. For meg er fart en essensiell egenskap for neste Brannback, særlig når vi her en så begrenset offensiv struktur som det vi har.

roaldinho

Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:54 PM
Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 23:53:42 PM
Tror heller ikke Sogndal sier ja til et bud for 5 mill, men det er fordi jeg tror Sogndal lever i en eventyr verden ala Tromsø, der de tror de skal få 15-20 for han. Ender vel opp med at de tviholder på han så går han som bosman etterhvert og Sogndal sitter igjen med minnene og undrer hvorfor de ikke solgte når de først kunne fått noen kroner for han.

Blir litt som med FFK og Borges, de burde sagt ja når de først kunne fått penger for han i sommer, spesielt med tanke på økonomien der. Nå går han mest sansynlig og Ffk sliter fortsatt med å overleve økonomisk, så lenge ikke onkel Terje hiver inn noen kroner der.
Hvis Brann får et bud på Austin på 8 millioner i slutten av vinduet, burde vi godta det da?


Det lurer jeg også på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Hvor mye gikk Annan for i fjor vinter? Noe slikt burde det være mulig å håpe på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

GlennK

Quote from: ostraume on November 18, 2011, 11:58:07 AM
Hvor mye gikk Annan for i fjor vinter? Noe slikt burde det være mulig å håpe på.


22 mill..

dudo

Salg fra rbk og Brann er ikke det samme. Det vet vi. Vi kan håpe på halvparten. Da tror jeg vi bør si nei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fortune

Ikke minst siden Annan gjorde det godt i VM...
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: Huff on November 18, 2011, 10:57:48 AM
Quote from: kabelmann on November 18, 2011, 00:07:35 AM
En prissammenligningen mellom Hovland og Ojo blir feil. Angrepsspillere, spesielt de av den typen som scorer mange mål, har da "alltid" gått for langt høyere summer enn forsvarsspillere.


Nå aner jeg ikke hva Ojo er verd, han er uferdig taktisk, men ellers en tilnærmet komplett spiss, slike er det ikke altfor mange av. Men, selv om jeg er enig i den generelle betraktningen rundt stoppere/spisser og pris, må en huske at Hovland har vært to ganger i Mænju. Slike ting som dette teller faktisk på prisen. I tillegg er det en liten pluss at han har EU-pass og han er vel yngre enn Ojo.

Hva gjelder Våge Nilsen er jeg og enig i at FKH trolig vil kreve mer av Brann en av Odense, i FKH virker det som supporterne faktisk blir hørt, og de vil ikke selge han til Brann som i tillegg er en rival for FKH -ikke bare i navnet, men desverre også i høyeste grad sportslig tross at deres økonomiske ressurser samlet utgjør møtehonorarene til Brannstyret. Når det kommer til prisen synes jeg rundt 4.mill nok må være på smertegrensen for Brann, en god og lovende spiller, men tross alt en back som mangler fart. For meg er fart en essensiell egenskap for neste Brannback, særlig når vi her en så begrenset offensiv struktur som det vi har.


Hva er dette snakket om at Ojo er dårlig taktisk? Jeg er ikke noe særlig flink til å se slikt, men han har noen målgivende som forteller meg at han har god forståelse. Er det slik at når han framstår som ikke så veldig smart i media så må han være lite smart på banen også? Kan noen forklare hvorfor Ojo er dårlig taktisk?
Tren på langskudd

roaldinho

Ujah gikk vel for 23, mer enn Annan! Noen som vet hvorfor?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Wingfoot

Quote from: Lasaron on November 18, 2011, 13:05:49 PM
Quote from: Huff on November 18, 2011, 10:57:48 AM
Quote from: kabelmann on November 18, 2011, 00:07:35 AM
En prissammenligningen mellom Hovland og Ojo blir feil. Angrepsspillere, spesielt de av den typen som scorer mange mål, har da "alltid" gått for langt høyere summer enn forsvarsspillere.


Nå aner jeg ikke hva Ojo er verd, han er uferdig taktisk, men ellers en tilnærmet komplett spiss, slike er det ikke altfor mange av. Men, selv om jeg er enig i den generelle betraktningen rundt stoppere/spisser og pris, må en huske at Hovland har vært to ganger i Mænju. Slike ting som dette teller faktisk på prisen. I tillegg er det en liten pluss at han har EU-pass og han er vel yngre enn Ojo.

Hva gjelder Våge Nilsen er jeg og enig i at FKH trolig vil kreve mer av Brann en av Odense, i FKH virker det som supporterne faktisk blir hørt, og de vil ikke selge han til Brann som i tillegg er en rival for FKH -ikke bare i navnet, men desverre også i høyeste grad sportslig tross at deres økonomiske ressurser samlet utgjør møtehonorarene til Brannstyret. Når det kommer til prisen synes jeg rundt 4.mill nok må være på smertegrensen for Brann, en god og lovende spiller, men tross alt en back som mangler fart. For meg er fart en essensiell egenskap for neste Brannback, særlig når vi her en så begrenset offensiv struktur som det vi har.


Hva er dette snakket om at Ojo er dårlig taktisk? Jeg er ikke noe særlig flink til å se slikt, men han har noen målgivende som forteller meg at han har god forståelse. Er det slik at når han framstår som ikke så veldig smart i media så må han være lite smart på banen også? Kan noen forklare hvorfor Ojo er dårlig taktisk?


Lurer på det samme ;o)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

dudo

Han kan jo begynne med å lære seg offsideregelen ... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chrisstah

Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:14 PM
Quote from: ostraume on November 17, 2011, 12:06:52 PM
Så for å klargjøre: Eikrem er bedre enn Haugen nå, pga bedre trener og mer tillitt, men var ikke bedre før sesongen?


Det er vanskelig å si om Haugen hadde fått den samme effekten av tillitt som Eikrem og den samme bratte utviklingskurven, men ja. Foran denne sesongen var de i utgangspunktet jevngode og det er ganske klart for meg at Eikrem har nytt godt av en tillitt, en god trener og en spillestil som passer spillere som er god med ball, mens Haugen har lidd av manglende tillitt og et fraværende offensivt spillemønster.


Eikrem var før denne sesongen både et og 2 hakk bedre enn Haugen. At du hevder at de var på ca samme nivå før sesongen vitner bare at du enten har en sinnsyk Haugen fetisj, eller at du rett og slett ikke har sett Eikrem tidligere.

Eikrem har vært solid og vel så det og i tillegg kaptein, på et lag som mest sannsynlig hadde kjempet om gull i TL..
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:54 PM
Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 23:53:42 PM
Tror heller ikke Sogndal sier ja til et bud for 5 mill, men det er fordi jeg tror Sogndal lever i en eventyr verden ala Tromsø, der de tror de skal få 15-20 for han. Ender vel opp med at de tviholder på han så går han som bosman etterhvert og Sogndal sitter igjen med minnene og undrer hvorfor de ikke solgte når de først kunne fått noen kroner for han.

Blir litt som med FFK og Borges, de burde sagt ja når de først kunne fått penger for han i sommer, spesielt med tanke på økonomien der. Nå går han mest sansynlig og Ffk sliter fortsatt med å overleve økonomisk, så lenge ikke onkel Terje hiver inn noen kroner der.
Hvis Brann får et bud på Austin på 8 millioner i slutten av vinduet, burde vi godta det da?


Hvorfor i all verden skulle vi godtatt et bud på 8 mill for Austin i slutten av vinduet?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Quote from: Chrisstah on November 18, 2011, 15:52:40 PM
Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:54 PM
Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 23:53:42 PM
Tror heller ikke Sogndal sier ja til et bud for 5 mill, men det er fordi jeg tror Sogndal lever i en eventyr verden ala Tromsø, der de tror de skal få 15-20 for han. Ender vel opp med at de tviholder på han så går han som bosman etterhvert og Sogndal sitter igjen med minnene og undrer hvorfor de ikke solgte når de først kunne fått noen kroner for han.

Blir litt som med FFK og Borges, de burde sagt ja når de først kunne fått penger for han i sommer, spesielt med tanke på økonomien der. Nå går han mest sansynlig og Ffk sliter fortsatt med å overleve økonomisk, så lenge ikke onkel Terje hiver inn noen kroner der.
Hvis Brann får et bud på Austin på 8 millioner i slutten av vinduet, burde vi godta det da?


Hvorfor i all verden skulle vi godtatt et bud på 8 mill for Austin i slutten av vinduet?
Av samme grunn som at Sogndal skulle godta et bud på 5 millioner for Hovland.

krakra

November 18, 2011, 16:05:04 PM #867 Last Edit: November 18, 2011, 16:08:57 PM by krakra
Quote from: Chrisstah on November 18, 2011, 15:50:53 PM
Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:14 PM
Quote from: ostraume on November 17, 2011, 12:06:52 PM
Så for å klargjøre: Eikrem er bedre enn Haugen nå, pga bedre trener og mer tillitt, men var ikke bedre før sesongen?


Det er vanskelig å si om Haugen hadde fått den samme effekten av tillitt som Eikrem og den samme bratte utviklingskurven, men ja. Foran denne sesongen var de i utgangspunktet jevngode og det er ganske klart for meg at Eikrem har nytt godt av en tillitt, en god trener og en spillestil som passer spillere som er god med ball, mens Haugen har lidd av manglende tillitt og et fraværende offensivt spillemønster.


Eikrem var før denne sesongen både et og 2 hakk bedre enn Haugen. At du hevder at de var på ca samme nivå før sesongen vitner bare at du enten har en sinnsyk Haugen fetisj, eller at du rett og slett ikke har sett Eikrem tidligere.

Eikrem har vært solid og vel så det og i tillegg kaptein, på et lag som mest sannsynlig hadde kjempet om gull i TL..
At han er kaptein sier veldig lite og skyldes vel at han var en av de eldste som spilte fast. Det er ikke slik at den beste spilleren er kaptein. Vår kaptein er blant de dårligste som spiller fast. Haugen hadde også en bra CV før han kom hit, selv om han ikke har spilt for reservelaget til selveste United. Prestasjonene til Haugen og Eikrem var jevngode den første tredjedel av sesongen.

Og Haugen hadde uansett ikke engang trengt å holde halvparten av nivået til dagens Eikrem for å være bedre enn Mjelde.

Chrisstah

Quote from: krakra on November 18, 2011, 16:02:39 PM
Quote from: Chrisstah on November 18, 2011, 15:52:40 PM
Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:54 PM
Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 23:53:42 PM
Tror heller ikke Sogndal sier ja til et bud for 5 mill, men det er fordi jeg tror Sogndal lever i en eventyr verden ala Tromsø, der de tror de skal få 15-20 for han. Ender vel opp med at de tviholder på han så går han som bosman etterhvert og Sogndal sitter igjen med minnene og undrer hvorfor de ikke solgte når de først kunne fått noen kroner for han.

Blir litt som med FFK og Borges, de burde sagt ja når de først kunne fått penger for han i sommer, spesielt med tanke på økonomien der. Nå går han mest sansynlig og Ffk sliter fortsatt med å overleve økonomisk, så lenge ikke onkel Terje hiver inn noen kroner der.
Hvis Brann får et bud på Austin på 8 millioner i slutten av vinduet, burde vi godta det da?


Hvorfor i all verden skulle vi godtatt et bud på 8 mill for Austin i slutten av vinduet?
Av samme grunn som at Sogndal skulle godta et bud på 5 millioner for Hovland.


Det er helt bak mål å regne det på den måten der. Sogndal har 24 millioner i budsjett (Kilde Vg) Brann har 114 (samme kilde)

5 mill for Sogndal vil si ca 23% prosent av budsjettet etter rask hoderegning.

Hvis Brann hadde fått et bud tilsvart 23% av budsjett på Austin så hadde jeg sagt selg. (Ca 26 mill)



Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Nå handler fotball lite om penger. Det er bare et middel for å oppnå sportslig suksess og når Sogndal skal hente ny erstatter får de like mye for 5 millioner som vi får for 5 millioner, de handler i samme marked.

Chrisstah

Quote from: krakra on November 18, 2011, 16:05:04 PM
Quote from: Chrisstah on November 18, 2011, 15:50:53 PM
Quote from: krakra on November 17, 2011, 23:55:14 PM
Quote from: ostraume on November 17, 2011, 12:06:52 PM
Så for å klargjøre: Eikrem er bedre enn Haugen nå, pga bedre trener og mer tillitt, men var ikke bedre før sesongen?


Det er vanskelig å si om Haugen hadde fått den samme effekten av tillitt som Eikrem og den samme bratte utviklingskurven, men ja. Foran denne sesongen var de i utgangspunktet jevngode og det er ganske klart for meg at Eikrem har nytt godt av en tillitt, en god trener og en spillestil som passer spillere som er god med ball, mens Haugen har lidd av manglende tillitt og et fraværende offensivt spillemønster.


Eikrem var før denne sesongen både et og 2 hakk bedre enn Haugen. At du hevder at de var på ca samme nivå før sesongen vitner bare at du enten har en sinnsyk Haugen fetisj, eller at du rett og slett ikke har sett Eikrem tidligere.

Eikrem har vært solid og vel så det og i tillegg kaptein, på et lag som mest sannsynlig hadde kjempet om gull i TL..
At han er kaptein sier veldig lite og skyldes vel at han var en av de eldste som spilte fast. Det er ikke slik at den beste spilleren er kaptein. Vår kaptein er blant de dårligste som spiller fast. Haugen hadde også en bra CV før han kom hit, selv om han ikke har spilt for reservelaget til selveste United. Prestasjonene til Haugen og Eikrem var jevngode den første tredjedel av sesongen.

Og Haugen hadde uansett ikke engang trengt å holde halvparten av nivået til dagens Eikrem for å være bedre enn Mjelde.


Som litt over gjennomsnittlig United supporter så har jeg sett Eikrem i aksjon kanskje mer enn jeg har sett mange av dagens Brann spillere, det eneste som har overasket meg med Eikrem i år er at han faktisk måtte bruke noen kamper for å vise glimt av seg selv. Det vi har sett av Eikrem i år i TL er bare litt av det Eikrem står for som fotball spiller. Han står for mye mer enn hva han har vist.

At han var kaptein skyldtes ikke at han var best, det er jeg fullt klar over, men at han er både en og 2 klasser over Haugen er det ingen som helst tvil om. Haugen hadde ikke vært i nærheten av å spille på United reservene , det er jeg 99% sikker på.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krakra on November 18, 2011, 16:22:47 PM
Nå handler fotball lite om penger. Det er bare et middel for å oppnå sportslig suksess og når Sogndal skal hente ny erstatter får de like mye for 5 millioner som vi får for 5 millioner, de handler i samme marked.


Hallo , hvor har du vært de siste årene? Fotball handler ikke lenger om fotball, det handler om penger!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Nå er avtalen mellom Hovland og SIL angivelig at de må takke ja om noen byr 10 mill, samtidig som de avslo 5 mill i sommer, så jeg tviler sterkt på at det holder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Chrisstah on November 18, 2011, 16:24:34 PM
Quote from: krakra on November 18, 2011, 16:22:47 PM
Nå handler fotball lite om penger. Det er bare et middel for å oppnå sportslig suksess og når Sogndal skal hente ny erstatter får de like mye for 5 millioner som vi får for 5 millioner, de handler i samme marked.


Hallo , hvor har du vært de siste årene? Fotball handler ikke lenger om fotball, det handler om penger!

Chrisstah

Quote from: dudo on November 18, 2011, 16:30:51 PM
Nå er avtalen mellom Hovland og SIL angivelig at de må takke ja om noen byr 10 mill, samtidig som de avslo 5 mill i sommer, så jeg tviler sterkt på at det holder.


Som jeg skriver litt lenger her oppe, så tror jeg ikke Sogndal selger for 5. Men jeg syns rett og slett ikke Sogndal er i en posisjon der de kan kreve altfor mye for en spiller.
Molde bydde 5 mill, de sitter sikkert med samme tankegang som meg.
Hvordan i alle verden kan Sogndal si nei til et bud som tilsvarer så og så mange % av budsjett.

Joda mange vil argumentere som Krakra her at vi kjemper i samme marked, men er det virkelig realistisk at Sogndal vil bruke Feks 5 millioner på et og samme spillerkjøp??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krakra on November 18, 2011, 16:41:38 PM
Quote from: Chrisstah on November 18, 2011, 16:24:34 PM
Quote from: krakra on November 18, 2011, 16:22:47 PM
Nå handler fotball lite om penger. Det er bare et middel for å oppnå sportslig suksess og når Sogndal skal hente ny erstatter får de like mye for 5 millioner som vi får for 5 millioner, de handler i samme marked.


Hallo , hvor har du vært de siste årene? Fotball handler ikke lenger om fotball, det handler om penger!


Kunne ønske jeg så det samme som deg, men realiteten er at fotballen blir kontrollert av økonomi. Uten økonomi, så vil heller ikke det heller ikke være grunnlag for sportslige vilkår.
At Sogndal med sine 24 millioner i budsjett holder seg fortsatt i TL er faktisk utrolig sterkt gjort og står stor respekt av.

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nettopp. De selger og handler fra samme marked og det er ingen grunn til at et "produkt" skal være mindre verdt der enn her. Eneste unntaket i TL er RBK. Fordi de har mer goodwill fra utenlandske klubber kan de kreve mer.

Huff

Quote from: Lasaron on November 18, 2011, 13:05:49 PM

Hva er dette snakket om at Ojo er dårlig taktisk? Jeg er ikke noe særlig flink til å se slikt, men han har noen målgivende som forteller meg at han har god forståelse. Er det slik at når han framstår som ikke så veldig smart i media så må han være lite smart på banen også? Kan noen forklare hvorfor Ojo er dårlig taktisk?


Fyren har i alle fall i store deler av sesongen -om mindre på høsten- tilbrakt store deler av kampene i offside, og det er ikke som han jakter bakrommet konstant heller, vi poler jo langballer på han. Jeg anser dette som svært dårlig taktisk spill. Utover det er han god på å time pasningene og slikt så bildet er blandet. I offsidefrekvens minner han om Helstad i sine to første Brannsesonger, men Helstad var da en utpreget bakromsspiss, i større grad enn den storskoreren som vendte tilbake under Mjelde. For all del, jeg er en enorm fan av det han presterer på banen, at jeg mener han er uferdig taktisk synes jeg egentlig bare er positivt. For at en spiller med 22 målpoeng har det jeg oppfatter som et voldsomt utviklingspotensiale er jo ikke verst for videresalgspotensialet for å si det slik.

Lasaron

Nja, han kan sikkert time det med offsidegrensa bedre, men ellers er han vel på høyde med den gemene hop.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on November 18, 2011, 13:05:49 PM
Quote from: Huff on November 18, 2011, 10:57:48 AM
Quote from: kabelmann on November 18, 2011, 00:07:35 AM
En prissammenligningen mellom Hovland og Ojo blir feil. Angrepsspillere, spesielt de av den typen som scorer mange mål, har da "alltid" gått for langt høyere summer enn forsvarsspillere.


Nå aner jeg ikke hva Ojo er verd, han er uferdig taktisk, men ellers en tilnærmet komplett spiss, slike er det ikke altfor mange av. Men, selv om jeg er enig i den generelle betraktningen rundt stoppere/spisser og pris, må en huske at Hovland har vært to ganger i Mænju. Slike ting som dette teller faktisk på prisen. I tillegg er det en liten pluss at han har EU-pass og han er vel yngre enn Ojo.

Hva gjelder Våge Nilsen er jeg og enig i at FKH trolig vil kreve mer av Brann en av Odense, i FKH virker det som supporterne faktisk blir hørt, og de vil ikke selge han til Brann som i tillegg er en rival for FKH -ikke bare i navnet, men desverre også i høyeste grad sportslig tross at deres økonomiske ressurser samlet utgjør møtehonorarene til Brannstyret. Når det kommer til prisen synes jeg rundt 4.mill nok må være på smertegrensen for Brann, en god og lovende spiller, men tross alt en back som mangler fart. For meg er fart en essensiell egenskap for neste Brannback, særlig når vi her en så begrenset offensiv struktur som det vi har.


Hva er dette snakket om at Ojo er dårlig taktisk? Jeg er ikke noe særlig flink til å se slikt, men han har noen målgivende som forteller meg at han har god forståelse. Er det slik at når han framstår som ikke så veldig smart i media så må han være lite smart på banen også? Kan noen forklare hvorfor Ojo er dårlig taktisk?
Guastavino har også mange målgivende. Vil likevel påstå at taktikken er en av hans svakheter.

dudo

Ojo er veldig uferdig på mange områder. Det er det som er så digg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Han må være den i TL som går mest i offside.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Han ER den som går mest i offsiden. Med jævlig god margin også.

Denne statistikken får vi i hver VG etter runden (finner ikke statistikken deres for offsides på nett merkelig nok). Mener å huske at Ojo hadde oppunder 60 (eller over) offsides på samvittigheten, mens #2 hadde noen og 40.

Eller var dette per lag? Uansett; Ojo er offsidekongen i eliteserien. EDIT: Poengkonge også ;D
Ka du ve?

krakra

Han feiltimer jo også en drøss av baller når han skal heade. Feilvendt i lufta når han må løpe og time så er han relativt middelmådig. Får han orden på timingen både i luften og på løpene så blir han vanskelig å stoppe.

dudo

Jeg trodde Angan hadde gått nesten like mye i offside, men jeg har aldri sett tallene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Når Ojo ikke klarer å gå riktig i offside engang, så ødelegger det veldig mye for oppbyggingen. Inzaghi er også kjent for å gå mye i offside, men han gjør det på den riktige måten og får forsvaret etterhvert i ubalanse og de blir usikker.  Hadde Ojo klart det ville det sett mye bedre ut. Han bør få orden på dette med offsiden.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dex1974

Forrige offsidekongen vår ble jo toppscorer i Tippeligaen tre ganger...tør påstå han gikk...eehh...stod oftere i offside enn Ojo gjør.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Ja, men det var som oftest offside på gjennomløp fordi han lå på grensen hele tiden. Ojo står jo og henger mye i offside og blir hele tiden blåst av når han løper bakover på banen for å motta ballen. Så det er litt forskjell mellon han og Helstad.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Synes ikke Ojo er spesielt dårlig i timingen i luften, snarere tvert i mot. Joda, han bommer på noe, men det er som oftest under veldig sterkt press fra forsvarer. Og når han vinner luftduellen går ballen veldig ofte rett til medspiller. En annen ting, finnes det noen i Brann som har klarert flere defensive dødballer enn Ojo i år?

Azar Karadas skulle liksom være så god i luften. Han er/var ingenting i forhold til Ojo.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Hodespillet til Ojo er en av grunnene til at han fungerer i rollen slik Bakke gjorde, i motsetning til Nielsen eller Labukas.

Ojo er fortsatt ikke ferdig i utviklingen som fotballspiller, bare så synd vi "aldri" får beholde slike spillere ut over de 3 årene de skriver under...

roaldinho

Quote from: dex1974 on November 19, 2011, 08:42:39 AM
Forrige offsidekongen vår ble jo toppscorer i Tippeligaen tre ganger...tør påstå han gikk...eehh...stod oftere i offside enn Ojo gjør.


Som Nixon sier så var han på gjennomløp, han står ikke og henger i offside. Der ligger forskjellen, og en veldig viktig forskjell. Helstad gjorde forsvaret i ubalanse.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

November 19, 2011, 13:46:06 PM #892 Last Edit: November 19, 2011, 14:27:17 PM by Huff
Quote from: roaldinho on November 19, 2011, 13:27:32 PM
Quote from: dex1974 on November 19, 2011, 08:42:39 AM
Forrige offsidekongen vår ble jo toppscorer i Tippeligaen tre ganger...tør påstå han gikk...eehh...stod oftere i offside enn Ojo gjør.


Som Nixon sier så var han på gjennomløp, han står ikke og henger i offside. Der ligger forskjellen, og en veldig viktig forskjell. Helstad gjorde forsvaret i ubalanse.


Jepp, det var og mitt poeng med sammenlikningen med Helstad. Sistnevnte var en utpreget bakromsspiss, Ojo er det definitivt ikke, han kan nok bli det om han blir bedre å time løpene og vi legger om spillestilen, for i tillegg til å være stor og sterk er han og rask.

På spissplassen er Ojo som poteten, han må gjerne bearbeides bittelitt, men kan brukes til alt, oppspillspunkt, bakromsspiss og spissen som skal lure i boksen og avslutte angrepene våre, ved innlegg fra siden. Styrke, spenst, fart, bra teknikk og gode avslutningsferdigheter både med beina og på hodet, suma sumarum en komplett spiss, som vi bør få noen gryn for.

ED: Ellers overganger:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article215195.ece

Viking har en estisk bakromsspiss på prøvespill, noe jeg i og for seg ikke har noe særlig interesse for annet enn at jeg håper han er elendig dersom de signerer han. Tross alt en rival.

Spillertypen, er derimot noe jeg mener vi i høyeste grad bør jakte. Her snakker vi nemlig angivelig om en bakromsspiss/kant: ''Han kan spille både midtspiss og kant, påpeker Herrem.'' Kombinasjonen bakromsspiss/kant lukter en klassisk wingtype lang vei spør du meg, problemet med disse spiss/wing typene er at de ofte ikke klarer og holde bredden og instinktivt går innover, noe som ikke allerede akkurat er mangelvare i Brann. Spesielt problematisk blir det når vi kun har en wingback i stallen og dermed holder ingen bredden på venstre dersom venstrekanten trekker innover. Uansett vil jeg ha en Ojobackup som er rask, teknisk og kan spille kant. Her slår vi opp mot en bøling fluer i en smekk. Vi får inn en backup på spissplass som umuliggjør poling på høy spiss, vi får -forhåpentligvis- inn en spillertype vi mangler på kanten, og da Ojo er pur klasse og er selvskreven i ellveren får vi inn en type som i langt mindre grad enn en kraftspiss risikerer å råtne helt bort på benken mens Ojo gjør det bra, da han kan få kamptrening og holder formen ved like i andre posisjoner.

Hatleking

Stabæk legg så å seie ned heile toppsatsinga. Kan det vera nokre spelarar derifrå me kan få tak i? Hedenstad er jo ein veldig god mann som me kanskje kan prøve å få tak i?

dudo

Quote from: Hatleking on November 21, 2011, 17:22:12 PM
Stabæk legg så å seie ned heile toppsatsinga. Kan det vera nokre spelarar derifrå me kan få tak i? Hedenstad er jo ein veldig god mann som me kanskje kan prøve å få tak i?


Stengel! (hoho)

Hedenstad, Mix, Andersson, Farnerud er spillere som i aller høyeste grad kunne vært interessante. Aase og Hammer er gode talenter som backup til hhv Ojo og på stopperplass.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on November 21, 2011, 17:36:15 PM
Quote from: Hatleking on November 21, 2011, 17:22:12 PM
Stabæk legg så å seie ned heile toppsatsinga. Kan det vera nokre spelarar derifrå me kan få tak i? Hedenstad er jo ein veldig god mann som me kanskje kan prøve å få tak i?


Stengel! (hoho)

Hedenstad, Mix, Andersson, Farnerud er spillere som i aller høyeste grad kunne vært interessante. Aase og Hammer er gode talenter som backup til hhv Ojo og på stopperplass.


Ja, her bør Brann ta seg føre. Hammer har vel vore god i år, og kan vel kanskje vera den unge stopparen krakra ser etter :p

roaldinho

Hva med Olle Olle? Lillestrøm er visstnok interessert i han.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Farnerud, Palmason, Olle Olle og Andersson er definitivt interessante spillere blant bosmanspilerne. Både Farnerud og Andersson hadde styrket førsteelveren, mens Olle Olle hadde vært en bra backup for Ojo. Men lønnen er jo et stort spørsmålstegn her.

Når det gjelder de som får "sparken" så tviler jeg sterkt på at Aase, Hammer eller spesielt Hedenstad er blant de som Stabæk vil kvitte seg med.

Lasaron

Stabæk mister et helt lag, minst.
I fjor "mistet" vi 10 spillere". I år forsvinner Torp, Opdal, Haugsdal og Holmvik. Sannsynligvis Labukas. Det er fem. I tillegg er disse mer eller mindre usikker: Kalvenes, Bajter, Yaw, Austin og Guastavino. Kanskje tikker det inn et bud på Ojo? Vi er ikke så langt ifra.

Ellers slenger jeg meg på at Farnerud og Andersson er utmerkede spillere. 3-årskontrakt aktuelt. Kanskje Hedenstad går på billigsalg? Ville vært en meget bra signering på venstreback.

Ellers gjør de ting riktig oppe i Tromsø. 92-modellen Thomas Drage har nylig signert en 4-årskontrakt.
Tren på langskudd

gladiporno

Fanaposten meldte fredag at Brann har forespurt Fana om å hente Mathias Dyngeland til klubben, og at det er noe Fana nå vurderer. Hvilke planer har Brann for keepertalentet? Ellers melder samme avis at Fana er i samtaler med Anders Næs.

Go Up