• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Så Haugen er egentlig like god som Eikrem? Det er bare tillit og spilletid som skiller? Hjelpes...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: ostraume on November 17, 2011, 11:18:59 AM
Så Haugen er egentlig like god som Eikrem? Det er bare tillit og spilletid som skiller? Hjelpes...


Tror ikke det var dette som var meningen. Det som sikkert var meningen med innlegget er at om Haugen hadde fått tillit og dermed mer spilletid ville han utviklet seg, akkurat som Eikrem blir satset på i Molde. Var neppe for å sammenligne kvalitetene dems, men selve utviklingen om begge hadde fått like mye tillit.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

"Overganger 2012"...
Veldig masse Haugen her.
Gå av.

dudo

Quote from: ostraume on November 17, 2011, 11:18:59 AM
Så Haugen er egentlig like god som Eikrem? Det er bare tillit og spilletid som skiller? Hjelpes...


Hvor leser du dette?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Vi har såvidt jeg kan se det bare 5 spillere som ikke går på forbundskvoten som har kontrakt neste sesong: Piotr, Zsolt, Birkir, Austin og Diego. Ojo og Bentley kom begge så tidlig at de ansees som NFF-utviklet. Da er det altså rom for 4 utlendinger i stallen, og her tror jeg vi må være av de klubbene med flest ledige plasser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Spelaren on November 17, 2011, 11:29:56 AM
"Overganger 2012"...
Veldig masse Haugen her.


Ja, når jeg leser navnet hans her håper jeg hele tiden at en storklubb har sett hans enormt store, men dog så neglisjerte potensiale og har lagt inn bud på en haug med millioner. Men det viser seg hver gang at det bare er den samme gamle drøvtygde diskusjonen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Quote from: dudo on November 17, 2011, 11:30:15 AM
Quote from: ostraume on November 17, 2011, 11:18:59 AM
Så Haugen er egentlig like god som Eikrem? Det er bare tillit og spilletid som skiller? Hjelpes...


Hvor leser du dette?


Primært her:
Quote from: krakra
Se forresten på Eikrem i Molde. En av TLs beste midtbanespillere. De ti første kampene var han høyst ordinær og slet med å prege kampene. Ikke noe bedre enn Haugen. Solskjær visste at Eikrem hadde ekstreme ferdigheter og et enormt potensiale og valgte å satse på ham, fremfor å fokusere på alle manglene han hadde og sette ham på benken. Resultatet er åpenbart.


Og din oppfølgende kommentar:
Quote from: dudoEikrem-eksempelet er bra, han overbeviste ingen i starten, men fikk tillit. Jeg tror Haugen fint kunne fulgt Eikrems utviklingskurve.


Korriger meg gjerne. Tillot meg å fete ut litt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: dudo on November 17, 2011, 11:30:15 AM
Quote from: ostraume on November 17, 2011, 11:18:59 AM
Så Haugen er egentlig like god som Eikrem? Det er bare tillit og spilletid som skiller? Hjelpes...


Hvor leser du dette?


Tja, her er innlegget:

Se forresten på Eikrem i Molde. En av TLs beste midtbanespillere. De ti første kampene var han høyst ordinær og slet med å prege kampene. Ikke noe bedre enn Haugen. Solskjær visste at Eikrem hadde ekstreme ferdigheter og et enormt potensiale og valgte å satse på ham, fremfor å fokusere på alle manglene han hadde og sette ham på benken. Resultatet er åpenbart.

Hadde Solskjær vært Branntrener er jeg rimelig sikker på at Haugen hadde spilt fast.


Eikrem var i utganspunktet ikke noe bedre enn Haugen skal vi tro skribent, men fikk ut potensialet sitt når han fikk spille fast. Det er da ikke unaturlig å lese det slik at Haugen også hadde hatt samme utvikling med fast plass på laget.

Edit. Ser at ostraume er inne på det samme.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

I min bok er dette ikke det samme. Denne sesongen er over, og ikke noe Haugen får tilbake. Nå er det soleklar forskjell på dem, noe jeg selv ikke syntes det var i starten av sesongen. Ei heller synes jeg det er oppsiktsvekkende å si at tillit og oppfølging har stor innvirkning på unge spillere. Man kan bruke Tijan som eksempel. Hadde han vært i samme klubb som Mons, så er jeg rimelig overbevist om at han hadde vært en vesentlig bedre spiller (og person) enn i dag.

Det skal sies at Eirkem selvsagt har dratt nytte av en trener som er overlegen også i det taktiske arbeidet, samtidig som han også er på et bedre lag. Det er lettere å utvikle seg da.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Så for å klargjøre: Eikrem er bedre enn Haugen nå, pga bedre trener og mer tillitt, men var ikke bedre før sesongen?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: dudo on November 17, 2011, 11:58:28 AMEi heller synes jeg det er oppsiktsvekkende å si at tillit og oppfølging har stor innvirkning på unge spillere.


Det er klart. Og for en trener vil jo det være en balansegang mellom hva som er best for spilleren og hva som er best for laget. Det blir noen vanskelige valg som han må ta.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

brannl

Quote from: krakra on November 17, 2011, 04:12:52 AM
Om veien for talentene "sperres" av klassespillere så er det helt greit. Problemet er når veien sperres av middelmådigheter som Grorud, Fakiri, Mjelde, Kalvenes osv. Vi skal ikke  fremme talentarbeidet ved å bygge ned stallen til den er så tynn og dårlig at Skarsfjord ikke har annet valg enn å bruke dem. Vi skal ha en stall som er god nok til å kjempe om medalje, samtidig som lokale talenter tar steget inn i førsteelveren.

Jeg er ikke enig i at det er urealistisk å bli kvitt spillere som Mjelde, Grorud og Yaw hvis vi faktisk ønsker det. Mange klubber viste allerede i sommer interesse i sommer interesse for Yaw og det er nok flere TL-klubber under midtsjiktet som ville vært svært interessert i både Grorud og Mjelde vederlagsfritt.

Det er kanskje ikke realistisk å hente inn 5-6 nye spillere. Selv om jeg vil påpeke at vi foran årets sesong signerte Haugen, Torp, Grorud, Piotr, Ojo og Bentley i tillegg til at vi forlenget med Kalvenes, leide inn Juninho og Niclolas og benyttet opsjonen og kjøpte Zsolt. Seks nye spillere ble altså hentet inn, to ble leid inn og en som var på lån ble kjøpt. Og jeg antar vi vil ha litt mer å rutte med i dette vinduet i og med at vi etter rapportene styrer mot et ganske solid overskudd.

Det bør uansett være målet, så kan vi fylle de plassene vi ikke klarer å hente spillere i med egne talenter. Har vi ikke egne talenter som holder mål overhodet så trenger vi ikke kvitte oss med middelmådighetene før vi finner en erstatter. Målet bør likefult være å erstatte de jeg nevnte med spillere som enten er gode nok eller har potensialet til å bli gode nok til å spille for et medaljelag.

Det er ikke merkelig at vi fortsatt kjemper om medalje. Vi har Rodolph Austin, i tillegg til Ojo og Guastavino. Denne trioen kunne ført nesten ethvert lag i TL opp i medaljestriden. Disse får resten av laget til å virke bedre enn det er, noe også vår nye sportslig administrative ansvarlige har påpekt. Vi er totalt avhengige av denne trioen og uten dem hadde vi vært milevis unna medaljestriden. En førsteelver hvor hovedtyngden består av spillere som holder medaljenivå takler at et par nøkkelspillere er ute. Hvis Forren og Eikrem er ute vil ikke Molde falle totalt sammen. Brann uten Ojo og Guastavino er en sørgelig stue.


Hadde du satt Messi, Xavi og Terry inn i Sarpsborg kunne de fort vunnet gull. De ville i det minste tatt medalje. Det betyr ikke at noen andre på laget enn Messi, Xavi og Terry hadde holdt gull-/medaljenivå


Det er kanskje mulighet for å kvitte seg med dem, men tror ikke det er veldig realistisk eller sannsynlig.

Men brorparten av spillerne vi hentet før sesongen var bosmenn, og var ikke under kategorien "klassespillere". Det er sikkert en mulighet for å hente noen der i år også, men kan ikke være like heldig hver gang. Muligheten for å hente 5-6 spillere er nok der, men tror ikke det er noe vi får se. Får vi inn 4, tror jeg vi skal være fornøyd!

De fleste lag har nøkkelspillere som de er forholdsvis avhengige av. United er for eksempel ganske avhengige av Rooney og Vidic.
Ellers er det ganske drøyt å sammenligne Messi, Xavi og Terry med Ojo, Gustav og Austin!

Chrisstah

Quote from: dudo on November 17, 2011, 11:00:49 AM
Quote from: tom24 on November 17, 2011, 09:01:09 AM
Quote from: dudo on November 17, 2011, 01:00:23 AM
Eikrem-eksempelet er bra, han overbeviste ingen i starten, men fikk tillit. Jeg tror Haugen fint kunne fulgt Eikrems utviklingskurve.


Eikrem spilte under OGS i united i lang tid, og basert på prestasjoner der fikk han fornyet tillit selv om det ikke gikk som forventet i starten av sesongen.


Hva er argumentet her, egentlig?


Det går ikke an å sammenligne Eikrem og Haugen , da det er klasseforskjell på disse 2 spillerne. Det har aldri vært noe som helst tvil om at Eikrem har vært mer enn god nok for TL. Sånn som Eikrem har spilt i år, kommer ikke som noen overaskelse på de som har fulgt ham før karrieren startet i Molde.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Quote from: ostraume on November 17, 2011, 12:06:52 PM
Så for å klargjøre: Eikrem er bedre enn Haugen nå, pga bedre trener og mer tillitt, men var ikke bedre før sesongen?


Jeg synes de presterte på omtrent samme nivå i starten, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 12:50:40 PM
Quote from: dudo on November 17, 2011, 11:00:49 AM
Quote from: tom24 on November 17, 2011, 09:01:09 AM
Quote from: dudo on November 17, 2011, 01:00:23 AM
Eikrem-eksempelet er bra, han overbeviste ingen i starten, men fikk tillit. Jeg tror Haugen fint kunne fulgt Eikrems utviklingskurve.


Eikrem spilte under OGS i united i lang tid, og basert på prestasjoner der fikk han fornyet tillit selv om det ikke gikk som forventet i starten av sesongen.


Hva er argumentet her, egentlig?


Det går ikke an å sammenligne Eikrem og Haugen , da det er klasseforskjell på disse 2 spillerne. Det har aldri vært noe som helst tvil om at Eikrem har vært mer enn god nok for TL. Sånn som Eikrem har spilt i år, kommer ikke som noen overaskelse på de som har fulgt ham før karrieren startet i Molde.


Aldri vært noen tvil? Det var ikke akkurat slik at han tok TL med storm. Han trengte tid for å venne seg til liga og lag. Selv om han har spilt for reservelaget til United.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Eg hadde mykje større forventningar til eks-kapteinen på reservelaget til United enn Haugen. Sistnemnde er talentfull, men har faktisk spelt nok til å kunne slå til. Det har han ikkje for fullt enda. Forhåpentlegvis er neste år akkurat det året.

krakra

November 17, 2011, 15:58:54 PM #816 Last Edit: November 17, 2011, 16:04:27 PM by krakra
Det forandrer ikke det faktum at Eikrem spilte møkk den første tredjedelen av sesongen, men fikk full tillitt og vokste på det, mens Haugen ikke har fått tillitt i det hele tatt og stagnert. Det er neppe tilfeldig og han slår neppe til neste sesong heller hvis SKarsfjord er like motvillig til å satse på ham.

Haugen var forøvrig en av Adeccoligaens aller beste spillere i fjor. Jeg føler meg ganske sikker på at han hadde fått mer goodwill fra Skarsfjord hvis han hadde vært en 25 år gammel østlending.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bernu

OVERGANGER !!!
Gi faen i Haugen!
Jeg er møkkalei hele fyren snart.

Edit. Takk Gulløl
HANSA - Z

Gulløl

November 17, 2011, 17:45:43 PM #819 Last Edit: November 17, 2011, 18:04:41 PM by Gulløl
I følge denne danske artikkelen skal prisen for Våge Nilsen ligge omkring 5 millioner kroner. Går ut fra at dette er danske kroner, omregnet til norske kroner tilsvarer det 5,24 millioner. OB har fått avslått sitt første tilbud som sikkert ligger en god del lavere(kanskje på det halve ?)
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/ob/article1659398.ece

Tipper at endelig overgangssum kommer til å ligge på 3 millioner tallet til slutt, noe mer tror jeg ikke HFK kan håpe på siden spilleren bare har 1 år igjen av kontrakten og har vært mye skadet i år. For å få en høyere pris må det i tilfelle dukke opp en god del større klubb en OB som for tiden ligger på 8 plass i den danske toppserien. Tviler på det kommer noe stort bedre alternativ utenlands der han har gode muligheter til spilletid. Synes Brann kan konkurrere med dette. Overgangsummen blir neppe avskrekkende og OB er vel på nivå med Brann. Spilleren får neppe noe karrieresprang av betydning ved å gå til OB istedenfor Brann. Vet ikke lønnsnivået i OB, mulig at de er mer konkurransedyktige der en Brann (lav skatt ?). Klarer Brann å tilby like gode lønnsbetingelser som OB er jeg overbevist om at han velger sin barndoms favorittklubb.

Her er enda en dansk artikkel:
http://www.sporten.dk/superligaen/ob-jagter-stortalent
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on November 17, 2011, 17:45:43 PM
Klarer Brann å tilby like gode lønnsbetingelser som OB er jeg overbevist om at han velger sin barndoms favorittklubb.

Her er enda en dansk artikkel:
http://www.sporten.dk/superligaen/ob-jagter-stortalent



OB er vel en klubb med omtrent samme potensiale enn oss, men bedre sportslige, ne de har vært over litt tid. Dermed anser jeg dem som mer attraktive. Dansk fotball er og bedre enn norsk og for en norsk spillers utviklings del tror jeg det er bedre å bytte liga enn å bli i Norge, pga både høyere nivå og annet fokus på spillerutvikling (teknikk kontra fysikk, noe norske spillere allerede tenderer til å ha). I tillegg tviler jeg sterkt på at vi kan matche skatteparadiset på lønn. Det skal være frigjorte lønnsmidler i brannkassen, men vi bør heller ikke by for mye for det som tross alt er en ung spiller, med en voldsom begrensni.

Går han for rundt tre mill bør vi dog prøve oss.

krakra

Quote from: Gulløl on November 17, 2011, 17:45:43 PM


Tipper at endelig overgangssum kommer til å ligge på 3 millioner tallet til slutt
Veldig sikker på at du tar feil. Spesielt hvis han går til en norsk klubb. Da tipper jeg han går for rundt det dobbelte.

Hatleking

Det er jo veldig stor forskjell på 3-5 millionar og 10 som det har vore snakk om her tidlegare. Håpar Brann er med.

Gulløl

November 17, 2011, 19:31:39 PM #823 Last Edit: November 17, 2011, 19:36:33 PM by Gulløl
Quote from: krakra on November 17, 2011, 18:36:35 PM
Veldig sikker på at du tar feil. Spesielt hvis han går til en norsk klubb. Da tipper jeg han går for rundt det dobbelte.


Ser ikke helt logikken i at han skal gå for det dobbelte om han går til en norsk klubb. Saken er nok så enkel at HFK vil ha mest mulig penger som klubbene/markedet vil gi. Vist Brann f.eks.byr høyeste bud på 3,5 mill og OB byr 3,0 mill selger de selvfølgelig til Brann. Er ganske sikker på at ingen norske klubber der de fleste er hardt økonomisk presset er interessert i å betale fra 5 mill og oppover for en venstreback som har bak seg en middels sesong og som har vært mye ute med skade. Og HFK trenger absolutt pengene i en slunken kasse, alternativet for dei er null kroner om et år, derfor er de nok innstilt å selge nå før nyttår. Ikke for enhver pris men for ca. 3,0 mill og litt oppover selger de nok til høystbydende om spilleren vil til den klubben.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.

Til overgangene; det blir spennende å se hva Walstad og resten av gjengen kommer opp med i løpet av vinteren, og om de kommer opp med noen fra Adecco som om ikke matcher Ojo, så i alle fall Torp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

November 17, 2011, 19:43:02 PM #825 Last Edit: November 17, 2011, 19:50:57 PM by krakra
Quote from: Gulløl on November 17, 2011, 19:31:39 PM
Quote from: krakra on November 17, 2011, 18:36:35 PM
Veldig sikker på at du tar feil. Spesielt hvis han går til en norsk klubb. Da tipper jeg han går for rundt det dobbelte.


Ser ikke helt logikken i at han skal gå for det dobbelte om han går til en norsk klubb. Saken er nok så enkel at HFK vil ha mest mulig penger som klubbene/markedet vil gi. Vist Brann f.eks.byr høyeste bud på 3,5 mill og OB byr 3,0 mill selger de selvfølgelig til Brann. Er ganske sikker på at ingen norske klubber der de fleste er hardt økonomisk presset er interessert i å betale fra 5 mill og oppover for en venstreback som har bak seg en middels sesong og som har vært mye ute med skade. Og HFK trenger absolutt pengene i en slunken kasse, alternativet for dei er null kroner om et år, derfor er de nok innstilt å selge nå før nyttår. Ikke for enhver pris men for ca. 3,0 mill og litt oppover selger de nok til høystbydende om spilleren vil til den klubben.
Logikken er da veldig enkel: Haugesund krever nok mer fra konkurrentene enn fra lag i andre ligaer. Dessuten vil de nok være med mergjørlige ovenfor Våge Nilsen når det er snakk om en mulighet til utlandet, enn når det bare er snakk om et bytte internt i ligaen.

Hvor får du det fra at Haugesund bare må ta det de får? Mener du at Brann er i samme situasjon og at  vi bare skal godta et bud på 5 millioner på Austin fra RBK hvis ingen andre byr mer? Vi snakker om en av TLs beste venstrebacker her, som fortsatt bare er 20 år.

Haugesund solgte så sent som i sommer en spiller for 8,5 millioner. De er selvfølgelig ikke så deesperate at de selger Våge Nilsen på billigsalg. Da er det strengt tatt mer realistisk at vi selger Austin for 5 millioner til RBK.

Vil minne om at vi for under et år siden betalte 4,5 millioner for Bentley med et år igjen av kontrakten. Jeg tror ikke vi får Våge Nilsen for noe mindre enn det, men du gjerne fantasere om at vi henter Våge Nilsen for 3 millioner, Hovland for 5-6 millioner og selger Austin for 25 millioner for min skyld.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 19:33:29 PM
Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.


Javel? Du kommenterer da så og si hvert eneste innlegg om ham og er blant de som er mest aktiv i å holde debattene om ham i live.

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 19:33:29 PM
Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.

Til overgangene; det blir spennende å se hva Walstad og resten av gjengen kommer opp med i løpet av vinteren, og om de kommer opp med noen fra Adecco som om ikke matcher Ojo, så i alle fall Torp.


Igjen: Torp var ikke 1.divisjonsspiller da vi hentet ham. Han var eliteseriespiller. Henter vi Martin Jørgensen, som mange har snakket om, så henter vi nok en eliteseriespiller. Sånn er det med den saken. En irriterende detalj jeg henger meg opp i.
Tren på langskudd

bernu

Quote from: krakra on November 17, 2011, 19:45:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 19:33:29 PM
Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.


Javel? Du kommenterer da så og si hvert eneste innlegg om ham og er blant de som er mest aktiv i å holde debattene om ham i live.


I "Haugentråden" ja...
Dessuten kommenterer jeg ikke så mye han.... mer din opphausing av han ;)
HANSA - Z

Gulløl

November 17, 2011, 20:56:56 PM #829 Last Edit: November 17, 2011, 21:02:41 PM by Gulløl
Etter dagens presseoppslag skriver en HFK supporter på Maakeberget (klipp):

"Jokke blirkje ett stort savn, eg syns virkelig ikkje han har gjort det stora denna sesongen å har generelt spilt på det jevna.. Toppnivåe hans derimot, det vil eg savna, men eg har kje sett det så ofta asså... 5 mill for ein venstreback e o gode penger å kan fint finna ett bra alternativ!"


Ser ikke noen grunn til at vi skal tro på så mye høyere overgangssum for denne spilleren en de mest realistiske supporterne på Maakeberget. Stemmer det som dansk media skriver at prisen er 5 mill (og HFK vil ha det som forhandlingsutgangspunkt) er det ikke urealistisk at prisen kanskje havner 25-30 % lavere til slutt. Agenten har nok allerede fått denne omtrentlige prisen fra HFK som han kan ha som utgangspunkt ved forhandlinger med klubber for å bygge opp en pakke med overgangssum og lønn. Om HFK til slutt får et beløp de er fornøyd med er jeg sikker på at de gir blaffen om han spiller i Danmark eller Norge. Selv om det sikkert er noen følelser å selge til naboen i nord er det antall kroner som teller til slutt. Men men det lov å være uenig om det  ;)

Synes det ikke er fantasier om vi kan hente Våge Nilsen på «3 millioner tallet» som jeg nevnte. Det kan bety en pris oppunder 4 millioner også, noen hundre tusen under Bentley prisen.

Sammenligningen med Austin er bak mål, en spiller som er kåret til ligaens beste spiller og er i en posisjon på banen der spillerne normalt er priset betraktelig høyere. Om Våge Nilsen hadde hatt nok kamper for å bli rangert på VG børsen hadde det også skilt over hundre plasser mellom de på den listen. Siste års prestasjoner for en spiller betyr mye for hvor attraktive de er, uansett hvor lovende de er.

Realistisk markedspris på de spillerne du nevner vil jeg i pr. i dag etter min mening anslå til 3-4 mill for Våge Nilsen, Hovland 6-8 mill og Austin 15-20 mill. Men prisene vil falle utover vinteren. Vi får se, fasiten får vi kanskje snart. Uansett det med overgangssummer er vanskelig å spå, spriker ofte mye i begge retninger i forhold til det en forventer.
Da er det nok Brann prat for i dag, ut å jogge en time  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

November 17, 2011, 21:02:01 PM #830 Last Edit: November 17, 2011, 21:05:54 PM by krakra
Men hvorfor er denne supporteren den mest realistiske på Maakeberget?

De "realistiske" prisene du nevner viser at du er ganske blendet av klubbrillene. Ja, Austin er naturlig nok mest verdt, men at han skal være verdt opptil sju ganger mer enn Våge Nilsen og opptil tre ganger mer enn Hovland ser jeg ingen gode argumenter for. Jeg ville dog ikke blitt sjokkert hvis Hovland blir solgt for mer enn Austin.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 17, 2011, 19:45:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 19:33:29 PM
Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.


Javel? Du kommenterer da så og si hvert eneste innlegg om ham og er blant de som er mest aktiv i å holde debattene om ham i live.


Hvis det er meg du snakker til, så har jeg i alle fall ikke involvert meg annet enn den kommentaren her i det siste. Alt de overdrevne skrytet ditt kan jo heller ikke få stå ubesvart der det hører hjemme. Eller støtter jeg bernus siste. Nok om det her fra min del.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Prisene han nevner her er vel ganske å realistiske, Austins markedsverdi vil jeg nok tro ligger på mellom 12-17 miller. Kan ikke tenke meg at noen er villig til å gi så veldig mye mer for han.

Mange av klubbene i Norge driver så på grensen at de ikke er i posisjon til å kreve så altfor mye for spillerene sine.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 17, 2011, 19:46:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 19:33:29 PM
Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.

Til overgangene; det blir spennende å se hva Walstad og resten av gjengen kommer opp med i løpet av vinteren, og om de kommer opp med noen fra Adecco som om ikke matcher Ojo, så i alle fall Torp.


Igjen: Torp var ikke 1.divisjonsspiller da vi hentet ham. Han var eliteseriespiller. Henter vi Martin Jørgensen, som mange har snakket om, så henter vi nok en eliteseriespiller. Sånn er det med den saken. En irriterende detalj jeg henger meg opp i.


Hvem er det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 22:01:01 PM
Prisene han nevner her er vel ganske å realistiske, Austins markedsverdi vil jeg nok tro ligger på mellom 12-17 miller. Kan ikke tenke meg at noen er villig til å gi så veldig mye mer for han.

Mange av klubbene i Norge driver så på grensen at de ikke er i posisjon til å kreve så altfor mye for spillerene sine.
Kan ikke si at vi driver så voldsomt mye bedre enn Haugesund og Sogndal. Min vurdering:

Våge Nilsen: 6-8 millioner
Hovland 10-12 millioner
Austin: 15-17 millioner

Dog blir jeg som sagt ikke overrasket hvis Hovland går for mer enn Austin. Vi snakker om en 22-åring som i sin første sesong i TL har dominert som midtstopper og blitt tatt ut på landslaget. En spiller som har vært på flere prøvespill i United og som har absolutt alle forutsetninger til å bli en internasjonal stopper av høyt kaliber. Austin er bedre nå, men er samtidig fire år eldre og ikke så mye bedre.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 22:01:37 PM
Quote from: Lasaron on November 17, 2011, 19:46:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 19:33:29 PM
Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.

Til overgangene; det blir spennende å se hva Walstad og resten av gjengen kommer opp med i løpet av vinteren, og om de kommer opp med noen fra Adecco som om ikke matcher Ojo, så i alle fall Torp.


Igjen: Torp var ikke 1.divisjonsspiller da vi hentet ham. Han var eliteseriespiller. Henter vi Martin Jørgensen, som mange har snakket om, så henter vi nok en eliteseriespiller. Sånn er det med den saken. En irriterende detalj jeg henger meg opp i.


Hvem er det?


Gammel kjempe på det danske landslaget, om jeg ikke husker feil?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Knurr! Tok jeg feil igjen? Han der på Sarpsborg. Joackim Jørgensen.
Tren på langskudd

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 17, 2011, 22:10:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 22:01:37 PM
Quote from: Lasaron on November 17, 2011, 19:46:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2011, 19:33:29 PM
Quote from: bernu on November 17, 2011, 17:25:51 PM
Jeg er møkkalei hele fyren snart.


Kan skrive under på den. I alle fall way beyond møkklei tjatet om han.

Til overgangene; det blir spennende å se hva Walstad og resten av gjengen kommer opp med i løpet av vinteren, og om de kommer opp med noen fra Adecco som om ikke matcher Ojo, så i alle fall Torp.


Igjen: Torp var ikke 1.divisjonsspiller da vi hentet ham. Han var eliteseriespiller. Henter vi Martin Jørgensen, som mange har snakket om, så henter vi nok en eliteseriespiller. Sånn er det med den saken. En irriterende detalj jeg henger meg opp i.


Hvem er det?


Gammel kjempe på det danske landslaget, om jeg ikke husker feil?


Det var derfor jeg ikke skjønte hvorfor vi skulle hente han, selv om han fortsatt er aktiv i Superligaen på sine eldre dager.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: krakra on November 17, 2011, 22:05:52 PM
Quote from: Chrisstah on November 17, 2011, 22:01:01 PM
Prisene han nevner her er vel ganske å realistiske, Austins markedsverdi vil jeg nok tro ligger på mellom 12-17 miller. Kan ikke tenke meg at noen er villig til å gi så veldig mye mer for han.

Mange av klubbene i Norge driver så på grensen at de ikke er i posisjon til å kreve så altfor mye for spillerene sine.
Kan ikke si at vi driver så voldsomt mye bedre enn Haugesund og Sogndal. Min vurdering:

Våge Nilsen: 6-8 millioner
Hovland 10-12 millioner
Austin: 15-17 millioner

Dog blir jeg som sagt ikke overrasket hvis Hovland går for mer enn Austin. Vi snakker om en 22-åring som i sin første sesong i TL har dominert som midtstopper og blitt tatt ut på landslaget. En spiller som har vært på flere prøvespill i United og som har absolutt alle forutsetninger til å bli en internasjonal stopper av høyt kaliber. Austin er bedre nå, men er samtidig fire år eldre og ikke så mye bedre.


Nei har jeg sagt at vi driver noe bedre enn Haugesund eller Sogndal? Jeg mener vi er ganske samme posisjon som de om det evnt skulle dukke opp et bud på en av våre beste spillere.

På en annen side , så er vi en mye større klubb når det gjelder økonomisk enn både Haugesund og Sogndal. Millionene er mye mer verdt i Sogndal og Haugesund enn hva det er verdt i Brann. Ikke at vi har god råd, men vi har bedre råd enn det de 2 overnevnte klubbene har.

Tja,
er det virkelig realistisk at Hovland skal gå for 10 mill?
For all del, jeg sitter ikke på fasiten. Men får de 10 mill for Hovland syns jeg de virkelig fortjener applaus der oppe. Da har de gjort en god jobb.
For jeg kan ikke se for meg at de skal få 10 mill for en spiller som spiller på et av de dårligste lagene i en veldig dårlig liga sett med europeiske øyne , null europacuperfaring, 0? landskamper på et høyst middelmådig landslag i Europa.

En annen ting er som er vesentlig å ta med er hvor mange prosent av utenlandseksportene det siste året har et vellykket opphold? Eneste som jeg kommer på i farten som gir norsk fotball et greit rykte er Moa, resten som har blitt eksportert har mer eller mindre floppet (kan hende jeg har glemt noen)

Sogndal budsjetterer med ifølge vg med ca 24 millioner kroner om de skulle få et bud på feks 5 millioner som etter rask hode regning blir litt over 20 prosent av budsjettet. Spørsmålet blir vel om Sogndal har råd til å si nei til 5 millioner for Hovland.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Nå har Hovland, til tross for at han spiller på et bunnlag, vært en av Tippeligaens aller beste spillere denne sesongen og han er bare 22 år. Landskampene kommer nok veldig snart. Det er klart at han er verdt oppmot 10 millioner. Får ikke Sogndal det ser jeg ikke hvorfor de skulle selge. Med mindre de får noen fete videresalgsklausuler.

Vet ikke hvor mye mer hver million er verdt for Sogndal enn for Brann. Erstatteren skal jo hentes fra samme marked. De vil ikke få noen bedre spillere for 10 millioner enn vi får. Men de har jo lavere ambisjonsnivå. Samtidig så mister de den eneste virkelige kvalitetsspilleren de har, mens en av de to eneste andre som holder TL-nivå trolig forsvinner som bosman.

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

For fem mill er det bare å løpe og kjøpe. Men SIL kommer aldri til å selge han til oss for fem mill, og ikke skjønner jeg hvordan vi skulle få lokket han hit heller. Vi er ikke en spesielt attraktiv klubb for tiden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hovland for fem mill.? ;D Kjøp og løp! ;D
Ka du ve?

Chrisstah

Quote from: Markmus on November 17, 2011, 23:22:20 PM
Hovland for fem mill.? ;D Kjøp og løp! ;D


Spørsmålet er om Sogndal er i en posisjon økonomisk til å si nei til et bud på 5 mill. Etter det jeg har lest har vel ikke økonomien gått helt på skinner der oppe de siste årene, noe som igjen vises på budsjettet deres på HELE 24 millioner kroner.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Markmus

Jeg er rimelig sikker på at om vi byr 5 millioner, så kommer de enten til å si nei eller så byr noen mer.
Ka du ve?

dudo

Jeg tror Markmus har helt rett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

November 17, 2011, 23:48:47 PM #847 Last Edit: November 17, 2011, 23:50:31 PM by krakra
Jeg og. Det er urealistisk å tro at vi skal få en av TLs fem beste spillere for 5 millioner. Hvordan hadde Brann reagert hvis RBK eller VIF bød 5 millioner på Ojo? Nordtveit er vel først og fremst sentral midtbanespiller nå. Det er der han har spilt for Norge og det er der han spiller for klubblaget. Hovland er nok snart tredjevalget bak Demidov og Hangeland. Skulle ikke forundre meg om han gikk forbi Demidov også innen 2012 er omme.

Chrisstah

Tror heller ikke Sogndal sier ja til et bud for 5 mill, men det er fordi jeg tror Sogndal lever i en eventyr verden ala Tromsø, der de tror de skal få 15-20 for han. Ender vel opp med at de tviholder på han så går han som bosman etterhvert og Sogndal sitter igjen med minnene og undrer hvorfor de ikke solgte når de først kunne fått noen kroner for han.

Blir litt som med FFK og Borges, de burde sagt ja når de først kunne fått penger for han i sommer, spesielt med tanke på økonomien der. Nå går han mest sansynlig og Ffk sliter fortsatt med å overleve økonomisk, så lenge ikke onkel Terje hiver inn noen kroner der.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Quote from: ostraume on November 17, 2011, 12:06:52 PM
Så for å klargjøre: Eikrem er bedre enn Haugen nå, pga bedre trener og mer tillitt, men var ikke bedre før sesongen?


Det er vanskelig å si om Haugen hadde fått den samme effekten av tillitt som Eikrem og den samme bratte utviklingskurven, men ja. Foran denne sesongen var de i utgangspunktet jevngode og det er ganske klart for meg at Eikrem har nytt godt av en tillitt, en god trener og en spillestil som passer spillere som er god med ball, mens Haugen har lidd av manglende tillitt og et fraværende offensivt spillemønster.

Go Up