• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Og ifløge Walstad ser det ikke ut som det kommer noen ytterligere midtbanespillere. Nå kan det tenkes at en tenker på kanter som angrepsspillere, Bentley og co er jo listet opp som dette på Brann.no, så jeg skal ikke være for bastant. Spørsmålet er jo også hvor gode kanspillere som er tilgjengelige med vår økonomi, kontra hvor god utvikling eksempelvis Larsen har med en hel oppkjøring med a-laget. Dette gjelder også forsåvidt Kalve. En eller annen gang må en bestemme seg for faktisk å satse på talentene, og sålenge de ikke skal rett inn i ellveren -noe som ikke er tilfellet- er det ikke overoptimistisk å tro at de kan bidra som en del av troppen.

Med to skikkelige wingbacker er det i alle fall fullt mulig å skape den etterlengtede bredden mange har etterlyst i kantspillet, det kommer an på hvor offensivt en bruker kantene og hvordan en benytter seg av de defensive midtbanespillerne. I siste hjemmekamp mot LSK var der masser av bredde på høyrekanten nettopp fordi Birkir gjorde jobben fremover, dette resulterte og i et mål, og selv om ikke høyre eller venstre OM er kanter er de jo heller ikke vaksinert mot å tidvis trekke utover og komme til innlegg heller- selv om dette blir backenes primæroppgave. Sender en backene mye fremover må kanskje i alle fall en av DMene bli liggende dypt å dekke rom; Austin er mer enn god nok her, og kan sikkert og biståes av Soko. I en 4-1-2-1-2 blir kantprinsippet mer eller mindre det samme, men her vil og Gustav som andrespissen forhåpentligvis vandre mye fritt rundt og tidvis lage bredde.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 07, 2011, 15:58:09 PM
Formasjonen slik jeg ser den for meg blir da noe som dette i forsvar.

                      Piotr

Sævarsson - Grorud - Korcsmar - Demir

             Soko    -        Austin
Kvelle             Diego              Haugen

                       Ojo

... og mer som dette i angrep

                               Piotr

                   Korcsmar - Grorud

                     Austin   -  Soko

Sævarson - Nordkvelle - Haugen - Demir

                        Diego - Ojo


Jeg er helt enig, og en slik formasjon ser med ett bedre ut, og vi kan nå variere enda mer, siden vi har en bedre Birkir på den andre backen. Austin kan strø pasninger til hver side;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg vil tro det slår positivt ut for Branns muligheter på overgangsmarkedet at både RBK og VIF må kutte 10 mill. kr i neste års budsjett.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article216619.ece
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lister

Virker litt som vi fikk finanskrisen en sesong før alle andre og strammet inn tidligere og mer kostnadseffektivt.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Quote from: Lister on December 08, 2011, 21:19:37 PM
Virker litt som vi fikk finanskrisen en sesong før alle andre og strammet inn tidligere og mer kostnadseffektivt.


Av de klubbene som ikke hadde økonomi til å la være å ta hensyn til finanskrisen var vel vi den treigeste klubben til å tilpasse oss den nye situasjonen, derav det massive underskuddet i 2009. Situasjonen er vel snarere at mens andre klubber har tenkt at ''nå stopper det'' eller, nå vil det snu har Brann -når de først hadde innsett alvoret- innsett at vi snakker en langvarig nedadgående trend. Vi øker vel ikke neste års budsjett med en krone tross overskudd i år og i alle fall ikke minkende interesse fra start av neste år. Klokt spør du meg, men så har vi jo ikke akkurat underholdt heller, noe som er viktig i Bergen. Publikum vender ikke tilbake før svi spiller god fotball på hjemmebane, skal de vende tilbake før dette må vi være involvert i gullkampen.

osoerli

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 08, 2011, 21:11:30 PM
Jeg vil tro det slår positivt ut for Branns muligheter på overgangsmarkedet at både RBK og VIF må kutte 10 mill. kr i neste års budsjett.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article216619.ece

Ja, kanskje me kan kjøpa Mos av Vif?  Romsa bød 2 mill, og Odense bød 4 mill, begge avslått.  Rett pris ligg kanskje litt over det.  Burde ikkje vera uoverkommeleg for sjølvaste Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on December 09, 2011, 11:37:01 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 08, 2011, 21:11:30 PM
Jeg vil tro det slår positivt ut for Branns muligheter på overgangsmarkedet at både RBK og VIF må kutte 10 mill. kr i neste års budsjett.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article216619.ece

Ja, kanskje me kan kjøpa Mos av Vif?  Romsa bød 2 mill, og Odense bød 4 mill, begge avslått.  Rett pris ligg kanskje litt over det.  Burde ikkje vera uoverkommeleg for sjølvaste Brann.


Mener å ha hørt at VIF krever 7 millioner for ham.

osoerli

Quote from: Jose Arrogantio on December 09, 2011, 12:51:30 PM
Quote from: osoerli on December 09, 2011, 11:37:01 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 08, 2011, 21:11:30 PM
Jeg vil tro det slår positivt ut for Branns muligheter på overgangsmarkedet at både RBK og VIF må kutte 10 mill. kr i neste års budsjett.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article216619.ece

Ja, kanskje me kan kjøpa Mos av Vif?  Romsa bød 2 mill, og Odense bød 4 mill, begge avslått.  Rett pris ligg kanskje litt over det.  Burde ikkje vera uoverkommeleg for sjølvaste Brann.


Mener å ha hørt at VIF krever 7 millioner for ham.

Då går det nok an å prute prisen ned i 5-6.  Løpåkjøp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Mos har jeg absolutt ingen tro på, spesielt ikke til den prisen. Da vil jeg mye heller at vi legger pengene på Hovland, selv om begge nok er veldig uaktuelle og overpriset.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

haak


Jose Arrogantio

Quote from: haak on December 09, 2011, 13:32:19 PM
Heller Borges enn Mos.



Ja, Borges ville gått rett inn i systemet vårt som førstelagsspiller, vile vært mer anvendelig som backup forskjellige steder på banen i tilfelle skader og også billigere.

osoerli

Quote from: haak on December 09, 2011, 13:32:19 PM
Heller Borges enn Mos.


Javel, eg førerdrar spissar som scorar masse mål.  Mos og Ojo i 4-4-2 hadde vor eit kanonpar.  Mos er lur, veldig bevegeleg, flink å plassera seg, vanskeleg å få tak på, og blitt ein god og direkte avslutter.  har nok lært eindel av ein lur gamal same oppe i nord.  Borges er meir tilretteleggar enn avsluttar.  Slike spelarar har me vel kanskje nok av.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alzheimer/Silverspurs

December 09, 2011, 13:53:19 PM #1612 Last Edit: December 09, 2011, 14:07:51 PM by Alzheimer/Silverspurs
Svensk journalist i Expressen uttalte på Twitter nettopp at han hadde høyrt at Borges (som var aktuell for AIK og IFK) går til Rosenborg.

Edit: Og der oppdaterte Tor Kristian Karlsen med at Borges ikkje skal til RBK, så då kan eg egentleg slette denne posten :)

dudo

Quote from: osoerli on December 09, 2011, 13:45:46 PM
Quote from: haak on December 09, 2011, 13:32:19 PM
Heller Borges enn Mos.


Javel, eg førerdrar spissar som scorar masse mål.  Mos og Ojo i 4-4-2 hadde vor eit kanonpar.  Mos er lur, veldig bevegeleg, flink å plassera seg, vanskeleg å få tak på, og blitt ein god og direkte avslutter.  har nok lært eindel av ein lur gamal same oppe i nord.  Borges er meir tilretteleggar enn avsluttar.  Slike spelarar har me vel kanskje nok av.


Vel, som spisspar i 442 hadde han i aller høyeste grad vært interessant. Men du har kanskje lagt merke til at Skarsfjord ikke spiller 442? Han spiller derimot 4-2-3-1, med to sittende DMer. Der er Borges voldsomt bra, og vi har heller ikke mange å velge mellom.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Quote from: osoerli on December 09, 2011, 13:45:46 PM
Quote from: haak on December 09, 2011, 13:32:19 PM
Heller Borges enn Mos.


Javel, eg førerdrar spissar som scorar masse mål.  Mos og Ojo i 4-4-2 hadde vor eit kanonpar.  Mos er lur, veldig bevegeleg, flink å plassera seg, vanskeleg å få tak på, og blitt ein god og direkte avslutter.  har nok lært eindel av ein lur gamal same oppe i nord.  Borges er meir tilretteleggar enn avsluttar.  Slike spelarar har me vel kanskje nok av.


Jeg støtter denne.

Jeg tror dette ville vært et veldig bra spisspar. Ikke så positiv i 4-2-3-1 formasjon, men håper på to spisser neste sesong.

fortune

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 09, 2011, 13:53:19 PM
Svensk journalist i Expressen uttalte på Twitter nettopp at han hadde høyrt at Borges (som var aktuell for AIK og IFK) går til Rosenborg.

Edit: Og der oppdaterte Tor Kristian Karlsen med at Borges ikkje skal til RBK, så då kan eg egentleg slette denne posten :)


Noe som indikerer at TKK vet hvor Borges går. Kan ikke noen re-tweete med at Borges skal til Brann, så får vi fastsatt at han ikke skal her heller?:)
First is first, second is nothing

Huff

Quote from: dudo on December 09, 2011, 14:35:42 PM
Quote from: osoerli on December 09, 2011, 13:45:46 PM
Quote from: haak on December 09, 2011, 13:32:19 PM
Heller Borges enn Mos.


Javel, eg førerdrar spissar som scorar masse mål.  Mos og Ojo i 4-4-2 hadde vor eit kanonpar.  Mos er lur, veldig bevegeleg, flink å plassera seg, vanskeleg å få tak på, og blitt ein god og direkte avslutter.  har nok lært eindel av ein lur gamal same oppe i nord.  Borges er meir tilretteleggar enn avsluttar.  Slike spelarar har me vel kanskje nok av.


Vel, som spisspar i 442 hadde han i aller høyeste grad vært interessant. Men du har kanskje lagt merke til at Skarsfjord ikke spiller 442? Han spiller derimot 4-2-3-1, med to sittende DMer. Der er Borges voldsomt bra, og vi har heller ikke mange å velge mellom.


Borges versus Mos er egentlig en totalt uinteressant diskusjon, den ene koster minst 7.mill og den andre er gratis. Når dette er sagt er det vel TIL som mener de trenger syv mill for å kjøpe Mos fri, VIF har vel kun sagt at han ikke er til salgs, noe som kan bety at han vil bli enda dyrere, når de har avslått et bud på 5.mill er det i alle fall lite sannsynlig at han blir billigere.

Per nå mener jeg uansett at troppen vår er best egnet til 4-1-2-1-2, der hadde Mos passet fint, og vi trenger uansett enda en spiss skal vi bruke denne formasjonen, for når jeg sier troppen er det mest at dette er den formasjonen der vi best får utnyttet midtbanen vår, mens backene og passer fint inn  her, vi har dog allerede to spisser som jeg tror ville passet fint i førsteellveren, nemlig Gustav og Ojo, men vi trenger som nevnt en backupspiss eller to. Uansett ser jeg gjerne Borges inn, men per nå (ift Skars foretrukne 4-2-3-1) er stopper det viktigste, så må vi ha en backupspiss i tillegg. Borges er ikke en urealistiske forsterkning, men jeg tror ikke vi er interessert ut fra det Walstad har sagt. Tror Brann sier seg fornøyd med Austin/Soko der bak og Mjelde/Haugen/Nordkvelle/Barmen som backuper (vet ikke hvem de tenker seg her, men en eller flere av disse). Det vi jakter er trolig stopper og spiss, og muligens en wing. Borges passer ikke inn i noen av disse kategoriene selv om han kunne funket som en Ojobackup (tenk Bakke i fjor), og Mos blir langt utenfor Branns rekkevidde prismessig, skulle HB bidra tror jeg likevel han ville foretrukket å bli i VIF, tror hans norske alternativer er VIF eller TIL.

På stopperplass er drømmen Hovland, men tviler på at han er aktuell både fordi jeg tviler på at han vil til Brann pluss prisen. Når det gjelder det siste er det dog en liten mulighet. HB henten Mjelde i stor grad fordi han var lokal, og dersom en utvider ''lokalbegrepet'' er Hovland fra det sentrale Vestland. Jeg ser på han som en lokal spiller og sånn sett burde han være et HB-prosjekt så godt som noen, dyr ja, men ung, lokal, videresalgspotensiale og god nok til å gå rett inn i ellveren. Men, igjen det blir med drømmen, og kjenner jeg Sogndal rett vil de ikke akseptere et Brannbud i kamp med eksempelvis Molde med mindre Brann byr mer. De liker oss virkelig ikke inne i saftbygden.

Jose Arrogantio

Apropos lokalt, vi har vel softballpenger å bruke dette vinduet også? På hvem i så fall?

osoerli

Quote from: dudo on December 09, 2011, 14:35:42 PM
Quote from: osoerli on December 09, 2011, 13:45:46 PM
Quote from: haak on December 09, 2011, 13:32:19 PM
Heller Borges enn Mos.


Javel, eg førerdrar spissar som scorar masse mål.  Mos og Ojo i 4-4-2 hadde vor eit kanonpar.  Mos er lur, veldig bevegeleg, flink å plassera seg, vanskeleg å få tak på, og blitt ein god og direkte avslutter.  har nok lært eindel av ein lur gamal same oppe i nord.  Borges er meir tilretteleggar enn avsluttar.  Slike spelarar har me vel kanskje nok av.


Vel, som spisspar i 442 hadde han i aller høyeste grad vært interessant. Men du har kanskje lagt merke til at Skarsfjord ikke spiller 442? Han spiller derimot 4-2-3-1, med to sittende DMer. Der er Borges voldsomt bra, og vi har heller ikke mange å velge mellom.


Joda, eg har lagt merke til det.  Men eg tippar eindel av grunnen er at me bare har ein spiss i troppen.  Eg har også lagt merke til at vår nye sportslige administrative leiar har uttalt til lesarane i BT om Borges og PVM: Hei Celso var en profil i fjor, mer ujevn i år. Petter meget god før han dro, men spilt lite det siste året. . . Begge er gode spillere, men vi har også mange gode spiller allerede i "samme posisjoner".
Der er meg og Walstad heilt på linje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Nå er hukommelsen min legendarisk dårlig, men hadde ikke Skars et foredrag i fjor om hvordan han vil spille hvor det ganske klart kom frem at han ville spille som vi gjør nå formasjonsmessig?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: dudo on December 09, 2011, 15:56:39 PM
Nå er hukommelsen min legendarisk dårlig, men hadde ikke Skars et foredrag i fjor om hvordan han vil spille hvor det ganske klart kom frem at han ville spille som vi gjør nå formasjonsmessig?

Min hukommelse er sikkert hakket dårlegare.  Eg har ikkje fått med meg at han er så bombastisk når det gjeld denne formasjonen.  Trudde det var meir pga tilgjengeleg spelarmateriell.  Såvidt eg hugsar, så drog han vel igong med 4-4-2 i sin første kamp som hovudtrenar mot Hønefoss.  Så vart det tap, og han gjekk over til 4-2-3-1, meir som ei nødløysing for å berga plassen.

problemet med Ojo er at han kanskje er litt stilleståande utan ball, og slit litt når han blir pakka inn av 2 gode midtstopperar.  Med ein bevegeleg og smart rekkekamerat ville det opna seg fleire rom rundt spissane, i tillegg til at motstandarden hadde blitt tvungen til å stå litt lågare.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Vi mangler langt mer enn en spiss for å spille 4-4-2. to kantrr f.eks.

dudo

4-2-3-1 betyr ikke at Ojo skal ligge alene på topp, selv om det har sett slik ut i år. Og som kråken sier manglet vi mer enn en spiss til 442.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Ikke bare mangler vi spillere til 4-4-2. Vi ville også fått en veldig ubalansert stall. Austin, Sokolowski, Nordkvelle, Haugen, Mjelde og Barmen ville alle slåss om 2 plasser, mens vi nesten ikke har spisser eller kanter.

Gulløl

December 09, 2011, 18:12:48 PM #1624 Last Edit: December 09, 2011, 18:17:32 PM by Gulløl
Byr Brann opp til kamp om spilleren ?? Siste siste nytt som kom for et par timer siden !

AIK tilbyr Celso Borges kontrakt
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2647314/aik-erbjuder-celso-borges-kontrakt

Noen som vet lønnsnivået i AIK som kom på 2 plass i Allsvenskan i år ? Et nivå som Brann kan konkurrere med ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Gulløl on December 09, 2011, 18:12:48 PM
Byr Brann opp til kamp om spilleren ??


Det er da ingenting som tyder på det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

En vanlig 4-4-2 er helt håpløst med dagens tropp, 4-1-2-1-2 derimot...

dudo

Er det egentlig noen som har suksess med en så smal formasjon? For meg blir den både smal og fremtung. Selv om tallkombinasjoner selvsagt sier minimalt. Hvordan ville du sett den for deg i praksis i dagens lag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Det er vel det samme som 4-4-2 med diamant.

Tren på langskudd

Huff

Quote from: dudo on December 09, 2011, 19:12:52 PM
Er det egentlig noen som har suksess med en så smal formasjon? For meg blir den både smal og fremtung. Selv om tallkombinasjoner selvsagt sier minimalt. Hvordan ville du sett den for deg i praksis i dagens lag?


Backene holder bredden og fungere som wingbacker, foran stopperne får Austin en defensiv rolle. Foran Austin ligger Nordkvelle og Soko, førstnevnte er mer offensiv en norskpolakken som blir liggende litt dypere i banen, mens Nordkvelle bidrar i boksen. Foran disse ligger Haugen, klar til å spre baller rundt på fortrinnsvis backene,m spissene og Nordkvelle, som stadig stormer inn i boksen, han må også bvira til å tidvis holde bredden. På samme måte sprer og Austin pasninger til sidenn til backer på løp, og de to rett foran, nesten som en Skammelsrud på RBK. Fremst finner vi en gustav i en fri rolle, han løper litt rundt der han føler for det, og opprettholder samtidig den strplende relasjonen med Ojo som blir spydspissen. Gustav blir den som sammen med en Nordkvelle gjør oss mest mulig uforutsigbare, innlegg tar backene seg av, primært hjulpet av Kvelle og Gustav. Rommet bak som backene etterlater seg dekkes primært av Ausin som selvsagt er overalt defensivt, men han assisteres og av en ''relativt'' dyptliggende Soko som følger litt ekstra med.

-------------Piotr
-------Zsolt-Ny stopper
Sæv----------------------Demir
------------Austin
--------Kvelle-Soko
-----------Haugen
--------Ojo--Gustav

Satte backene foran stopperne for å markere deres rolle som offensive breddeholdere. Ny stopper og backupspiss for Ojo trengs, men ikke nødvendigvis en kraftspiss, finnen? Bentley kan til nød være reserve for Gustav, evt for Kvelle? Mjelde blir backup for både Kvelle og Soko, samme med Barmen, er Austin ute tar Soko plassen hans,  og en av de overnevnte kommer inn. Kvelle blir backup for Haugen. Blir en av backene skadet kan vi vurdere å flytte Gustav bak i Haugenrollen (sette Haugen ut) å sette innpå Bentley som breddeholder offensivt på den kanten der vi mangler en wingback, blir for liten bredde med trege Hassan. Dette er forøvrig en mer offensiv formasjon som trenger en bedre stopper enn Grorud.

Lasaron

Haha! Jeg skrev et temmelig likt innlegg på en annen tråd nettopp.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: dudo on December 09, 2011, 14:35:42 PM
Quote from: osoerli on December 09, 2011, 13:45:46 PM
Quote from: haak on December 09, 2011, 13:32:19 PM
Heller Borges enn Mos.


Javel, eg førerdrar spissar som scorar masse mål.  Mos og Ojo i 4-4-2 hadde vor eit kanonpar.  Mos er lur, veldig bevegeleg, flink å plassera seg, vanskeleg å få tak på, og blitt ein god og direkte avslutter.  har nok lært eindel av ein lur gamal same oppe i nord.  Borges er meir tilretteleggar enn avsluttar.  Slike spelarar har me vel kanskje nok av.


Vel, som spisspar i 442 hadde han i aller høyeste grad vært interessant. Men du har kanskje lagt merke til at Skarsfjord ikke spiller 442? Han spiller derimot 4-2-3-1, med to sittende DMer. Der er Borges voldsomt bra, og vi har heller ikke mange å velge mellom.


Skader ikke å ha spisser til 4-4-2 når Skarsfjord får sparken etter 16. mai...

dudo

Som sagt, det er mer som mangler til 442 enn en spiss - som vi til en viss grad har i Diego.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg håper virkelig at vi til neste sesong bruker spillerne i de rollene de er best i. Da er 4-4-2 ganske uaktuelt. Bentley er ingen 4-4-2-kant, vi har ingen høyrekant, vi mangler en spiss(det vil vi riktignok trolig hente) og det vil føre til at vi har tre sentrale midtbanespillere sittende på benken, eller i posisjoner de ikke passer i(på kanten). Det funker ikke. Dagens stall passer best med en ganske smal midtbane, hvor backene holder bredden. Jeg håper vi går for det fremfor å bruke spillere som passer bedre sentralt ute på kanten.

Når spillerne får spille der de trives best blir det nok også enklere å få satt en skikkelig spillestil fordi hver enkelt spiller får spille i roller de er komfortable i og dermed kan bidra mer. Fjorårets angrepsspill ble ganske ødelagt av at vi hadde to "kantspillere" som var veldig utilpasse og bidro svært lite offensivt. Selv om Bentley ikke kan skylde på feil posisjon.

Jeg mener at vi allerede nå stort sett har de spillerne som trengs til en god 4-1-2-1-2-førsteelver, som satt opp tidligere. Det vi mangler er en kvalitetsstopper til, og backup på topp. Eventuelt en bedre spiss enn Guastavino så han kan gi konkurranse både på OM og spiss.

Kjell249

December 09, 2011, 23:58:01 PM #1634 Last Edit: December 10, 2011, 00:00:30 AM by Kjell249
4-1-2-1-2 blir alt for smalt og fremtung. Det greit å finne opp en egen formasjon så Haugen skal få spille, men det får være måte på. Haugen spiller ikke fast på et Brannlag i 2012 som kjemper om medalje. Han må matches forsiktig og trenger positive opplevelser gjennom innhopp mot slitne spillerne. Det var tydelige tegn i år at han slet med å spille fra start, og mistet litt selvtillit i perioden han startet tre kamper på rad uten å helt finne seg til rette.

4-3-3 kan funke neste år og ville blitt veldig bra med drømmesigneringene Hovland og Braaten. Nordkvelle og Soko som indreløpere, og Braaten og Bentley som vinger. Braaten kan også være Ojo back-up. Håpet er at Bentley slår til og blir den breddeholderen vi vet han kan være. Demir kan være det som skal til for å få en bra venstreside.

Hovland og Braaten ville skapt veldig mye positivitet rundt sportsklubben.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

December 10, 2011, 00:02:56 AM #1635 Last Edit: December 10, 2011, 00:07:53 AM by krakra
Hvis vi ikke får Braathen kan vi jo hente Messi. Da er jeg enig i at 4-3-3 kan funke, men utifra dagens stall og singalene om hvor man ønsker å forstreke så har vi overhodet ikke spillertypene til 4-3-3. 4-1-2-1-2 er den beste formasjonen med dagens stall. Så får du bare tåle at Haugen kanskje får starte, selv om du ikke liker fyren. Alle spillere vil nok føle seg utilpass når de starter tre kamper på rad i tre forskjellige posisjoner hvor de ikke hører naturlig hjemme.

4-1-2-1 trenger ikke være smalt eller noe mer topptungt enn 4-3-3 med Bentley og Braathen på kant(forøvrig en totalt urealistisk signering). De avhenger av at backene er offensive, Sævarsson er ekstremt offensivt og den nye svensken beskrives som en relativt lik spillertype, men bedre innleggsfot. Det blir uansett ikke noe mer bredde av å spille med to inneffektive kanter, som vi gjorde i år. En 4-3-3 avhenger av at vi henter en god høyrekant og at Bentley tar solide steg fra i fjor.

Når det gjelder topptungt er det ingenting i veien for at Soko, Austin og Kvelle kan holde igjen hvis det blir nødvendig. I den eneste kampen Haugen startet som OM i år viste han også gode tendenser defensivt, mens Ojo er en solid førsteforsvarer. Det er heller igenting i veien for å gå over til en mer defensiv formasjon i de vanskeligste kampene

Kjell249

Messi tror jeg ikke helt hadde passet inn. Litt for slapp i presset hjemover:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Det er ganske fiffige mekanikker som råder her på forumet. Hvis en eller annen absolutt helt tilfeldig spiller nevnes i forbindelse med en overgang til en helt tilfeldig norsk klubb, så er han plutselig Brann-aktuell og brukt i lagoppstillinger og formasjoner og det ene med det andre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

December 10, 2011, 00:52:28 AM #1638 Last Edit: December 10, 2011, 00:58:07 AM by krakra
Jeg tror nok Braathen er ganske urealistisk for Molde også, men vi er iallefall sjanseløse i konkurranse mot CL og Solskjær. Han jaktes jo visstnok også av de franske seriemesterne og har et bra navn i Frankrike, så jeg ser ikke helt realismen i at han skulle komme hjem til Norge.

Uansett så vet jeg ikke om Brann vil ha ham engang. Han er definitivt mer enn god nok, men har holdninger som på ingen måte passer inn i Brann. En real luksusspiller som i enkelte kamper rett og slett ikke gidder å være god, kan det virke som.

roaldinho

Quote from: kabelmann on December 10, 2011, 00:49:58 AM
Det er ganske fiffige mekanikker som råder her på forumet. Hvis en eller annen absolutt helt tilfeldig spiller nevnes i forbindelse med en overgang til en helt tilfeldig norsk klubb, så er han plutselig Brann-aktuell og brukt i lagoppstillinger og formasjoner og det ene med det andre.


Hahahahaha, det er ikke tull engang :p
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Morkel

Quote from: roaldinho on December 10, 2011, 05:21:47 AM
Quote from: kabelmann on December 10, 2011, 00:49:58 AM
Det er ganske fiffige mekanikker som råder her på forumet. Hvis en eller annen absolutt helt tilfeldig spiller nevnes i forbindelse med en overgang til en helt tilfeldig norsk klubb, så er han plutselig Brann-aktuell og brukt i lagoppstillinger og formasjoner og det ene med det andre.


Hahahahaha, det er ikke tull engang :p


Jeg tror det er FM-genet som blir mer aktivt hos noen når vi går inn i silly season.

Kjell249

Quote from: kabelmann on December 10, 2011, 00:49:58 AM
Det er ganske fiffige mekanikker som råder her på forumet. Hvis en eller annen absolutt helt tilfeldig spiller nevnes i forbindelse med en overgang til en helt tilfeldig norsk klubb, så er han plutselig Brann-aktuell og brukt i lagoppstillinger og formasjoner og det ene med det andre.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Om valget står mellom seriegull i 2013 med ny påfølgende nedtur, eller en ny runde "har ikke vunnet noe siden 1983" (det blir sunget 2007 i 2026), så vet jeg hva jeg velger.

Uansett, jeg mener det trengs 4 spillere til for å fylle ut A-stallen for 2011. Og jeg vil at de 4 skal være på samme hylle - eller bedre - enn de som er hentet til nå. For alle de 3 som er kommet til nå er reelle A-lagskandidater og hadde vert det på de fleste tippeligalagene. Noen av dem vil floppe, slik er fotballen, men målet må være å ha en spillerlogistikk der man ikke trenger å hente 7 toppspillere for å være en medaljekandidat...

Huff

4-3-3 funker og bra med få forsterkninger, og er en formasjon/formasjoner jeg har sansen for. Men, det blir feil og benke Gustav  -en spiller med 16 målpoeng i årets sesong, og en glitrende relasjon med Ojo. De andre formasjonene passer rett og slett bedre med det spillermaterialet vi allerede har, synes jeg. Dessuten fordrer formasjonen at vi henter tre nye spillere på høyt nivå, versus to i 4-1-2-1-2 eller 4-2-3-1. I de to sistnevnte formasjonene trenger vi ny stopper og backupspiss, mens vi i 4-3-3 må ha en kantspiller i tillegg. Så kan en igjen tenke seg det samme som i mange av de andre formasjonene presentert her, at Gustav blir en ''smal'' wing i 4-3-3 som trekker innover, mens backen holder bredden på Gustavs side -sier det igjen, med to wingbacker blir vi langt mer fleksible formasjonsmessig- da kan 4-3-3 funke fint, også med de spillerne vi har. RBK spilte vel 4-3-3 med både Rushfelt og Bratbakk i mange år, siden dengang har fotballen utviklet seg voldsomt, men det er ingen naturlov som tilsier at ikke spisser kan jobbe bakover heller. 

-------------------Piotr
--------------Zsolt-Ny stopper
Sævarsson-------------------Demir
-----------Kvelle-Austin-Soko
-----------Gustav-Ojo------Bentley.

Benk backup; Haugen kjemper om begge indreløperplassene, Soko backup for Austin bakerst, Barmen og Mjelde og backuper på midtbanen (indreløperrollene), mens Larsen er et alternativ på kanten til Gustav. Austin blir igjen liggende dypt; sikre, balansere og hindre kontringer mot når vi sender backene frem.

osoerli

December 11, 2011, 15:45:13 PM #1644 Last Edit: December 11, 2011, 15:49:09 PM by osoerli
Quote from: Huff on December 11, 2011, 12:07:51 PM
4-3-3 funker og bra med få forsterkninger, og er en formasjon/formasjoner jeg har sansen for. Men, det blir feil og benke Gustav  -en spiller med 16 målpoeng i årets sesong ......................


Syns ikkje det blir feil å benke Gustav, iallefall ikkje frå start.  Han har hatt eindel målpoeng, men gudbedre kor mange fleire han kunne hatt om han hadde sendt frå seg ballen litt før eindel gonger.  Han har avslutta sesongen svakt, som kan ha noko med Torp-episoden å gjera.  Men generellt synes eg han går altfor mykje med ball, som altfor ofte fører til balltap og kontring i mot.  Særleg på slutten av kampane, når han er sliten, mister han ballen ofte, eller skyter med lauskrutt frå 20-30m.  I starten av kampane er det gjerne ein del løp og initiativ rundt han når han har ballen.  Men når han ikkje sentrar dauar dette ut etter kvart.  Han er den enkeltspelaren etter mi meining som er til størst hinder for ein spelestil der det er stor bevegeleghet utan ball, og ballen går hurtig frå mann til mann.

Men som innbytter når det er rundt 20 minutt igjen må han vera bortimot perfekt.  Når alle er slitne i bein og hovud, kan han koma inn med sine kjappe friske bein, ta nokre dragningar og dra avgarde nokre skot.  Superinnbytter blir altså hans oppgåve i 2012 om Skarsfjord spør meg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Guastavino og Ojo er de eneste som har noen form for relasjon offensivt og de to setter ofte opp flotte kombinasjoner med hurtig pasningsspill, så jeg er overhodet ikke enig i at Guastavino ødelegger spillet. Det som ødelegger spillet et at medspillerne hans sjeldent gir ham bedre alternativer enn å føre eller skyte. Med unntak av Ojo, som han har flust av målgivende til.

Han skal ikke være noen offensiv ballfordeler og playmaker, men han er vår nest beste offensive spiller med god margin ned til neste mann og med mindre vi henter inn to offensive klassespillere(eventuelt at Haugen går forbi ham eller Nordkvelle etablerer seg på et høyere nivå samtidig som vi henter en klassespiller som enten spiss eller h.kant) så skal han ikke benkes.

Ihvertfall ikke til fordel for Bentley, som i år har vist alle Guastavinos svakheter og ingen av hans styrker.(eller sine egne)

Lister

Tror nordkvelle kan fungere veldig bra med gustav. Han er smart i løpene, har god motor og er flink til å finne rom.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Synes og det er altfor mye klaging på ballføringen til Gustav. Det en kan kritisere han for er de få gangene han skyter fra 40 meter, noe som er totalt meningsløst, ellers har vi i år til gode å se andre spillere som sender presise pasninger i hytt og pine der fremme, Gustav fører i utgangspunktet for mye, men de andre takles jo før de får sjansen til det samme. Når ingen klarer å ta ansvar for å etablere et pasningsspill der fremme (med unntak av relasjonen Gustav-Ojo) kan en og begynne å spørre seg om det er spillerne som overhodet ikke kan slå pasninger, eller systemet. Jeg faller ned på mest av det siste, selv om Gustav selvsagt gjør feilvalg han og, samtidig som Skars har prioritert fysikk og defensive egenskaper fremfor pasningsfot når det kommer til laguttakene. At Gustav likevel fører ballen langt mer enn de fleste andre offensive midtbanespillere i TL er likevel helt naturlig, som Krakra skriver er det knappest flust med pasningsalternativer, han (pasningsaltrernativet) heter som regel Kim. En skjelden gang får Gustav og Kim besøk av en Birkir, enda skjeldnere av en Chukuma, Bjørnar og Eirik, dette skjer c. en gang per kamp. Den eneste gangen det virkelig har vært et spillbart alternativ til Ojo (foruten noen hederlige kamper fra Sæv) var faktisk i første omgang mot Vålerengen, da Barmen viste flotte takter uten ball (uten at noen gadd å bruke han noe særlig). Gustav skal heller ikke være ballfordeleren, men tror det likevel blir flere alternativer enn Ojo med løpsvillige Nordkvelle i ellveren, så slipper forhåpentligvis ikke motstanderne unna dersom de klarer å ta Gustav ut av kampen, noe som har vært ensbetydende med tap for oss i de fleste tilfeller denne sesongen.

Xminator

Guastavino har mange ballberøringer. Og dribler mye. Men han har også en haug pasninger. Feilvalgene er en del av totalpakken med kreative spillere. Tror Guastavino kommer relativt høyt på statistikken over antall pasninger slått. Har ikke kjøpt papir-VG på flere år, men de har vel kanskje kjørt statistikk på slikt?

Markmus

Nei, de har ikke statistikk på slikt.
Ka du ve?

Go Up