• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 11.09 kl 20

Started by Torvanger, August 30, 2011, 08:22:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on September 12, 2011, 09:19:26 AM
Quote from: Nixon on September 12, 2011, 08:45:40 AM
Quote from: Seeteufel on September 12, 2011, 08:40:59 AMDette er riktig Fail Play (i motsetning til svært mange andre) - og gjør meg STOLT over klubben vår!


Ja, noe annet ville vært meget pinlig for klubben. Og det ville gitt mye negativ oppmerksomhet inn mot kampen på fredag.


Alt dette er greit, men for meg er det ikke slik at det er klubbene som skal håndheve reglene til NFF, det er det forbundet som skal gjøre. Hva er vitsen med regler hvis forbundet ikke følger de?
Selv om Molde hadde sagt at G skulle hatt straffe når han ble felt så hadde ikke Brann fått straffe, da det var en dommer som var satt opp av NFF som skulle følge reglene som er knyttet opp mot fotballen.


Ja, det blir feil for min del..
Hva hvis dette hadde skjedd med et annet lag, som hadde valgt å faktisk følge reglene og ikke være like faire.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Lasaron on September 12, 2011, 08:35:32 AM
Jeg såg Sogndal-Aalesund tidligere på kvelden, og kvaliteten på vår kamp var klart bedre. Jevnt over bedre prestasjoner.


Jada, men så var spilleforholdene også elendig. Hadde ikke annet valg enn å spille lange baller i en periode. Men det var også litt av en kamp du sammenligner med. Luktet ikke akkurat fyrverkeri av den.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Kritikk etter Molde-Brann, men dømmer Zagreb mot Real Madrid i CL. Enkelte dommere har det for godt.

http://www.tv2.no/sport/fotball/moen-skal-doemme-cristiano-ronaldo-og-real-madrid-3582545.html
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

SLUTT MED DET!  Austin førte også ball unødvendig eit par gonger som kosta krefter, sjøl om det ikkje førte til balltap (så vidt eg hugsar).
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Ja, Torp ser av og til ut til å være vaksinert mot enkle løsninger. Guastavino også til tider, men til hans forsvar må det sies at det veldig ofte ikke er så mange andre løsninger når han kjemper alene mot overmakten på topp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


krøvel vellevold

Det hadde vært pinlig om Brann insisterte på at kampen skulle avlyses pga noen finurligheter i regelverket. Da hadde vi i hvert fall ikke kunnet klage på regelryttere i f.eks. NFF lenger... Tusenvis av tilskuere på plass, bortesupportere som har brukt tusenvis av kroner på å reise til kampen, lagene står ferdig oppvarmet, osv, og så skulle Brann insistere på tre poeng over skrivebordet? Det er like håpløst som hvis Brann hadde tapt 0-7, men lagt inn protest - og fått tre poeng - fordi motstanderen satte innpå en ikke-berettiget spiller på overtid. En annen ting er at det slett ikke er sikkert at vi hadde fått 3-0 og tre poeng om kampen hadde blitt avlyst. Derom strides de lærde. Hva som er årsaken til at lyset ikke funket, er jo ikke avklart. Derfor er det ennå usikkert hvor mye skyld MFK kan tillegges i saken. Det hele kunne endt med at Brann hadde måttet reise opp igjen til Molde en midtuke i slutten av oktober for å spille kampen likevel.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Artig å lese Hoseths kommentar i denne artikkelen http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10098796 :

Da VG Nett opplyste Molde-kaptein Magne Hoseth om regelen etter kampslutt ble han regelrett paff.

- Hæ? Den regelen har jeg aldri hørt om. Men jeg kan ikke si at jeg er overrasket. Det er vel typisk NFF å ha en slik regel. Dersom dette stemmer må fotballforbundet umiddelbart sette seg ned og lage en ny regel. Det kan ikke være slik, sier Hoseth.
Han tror uansett at det aldri var i Brann sine tanker å benytte seg av regelen.


Og så se dette gamle youtubeklippet (som noen postet nede i kommentar på artikkelen): http://www.youtube.com/watch?v=GCe4mMVRLwI

Utmedsnolken

Quote from: nummer9 on September 13, 2011, 10:33:49 AM
Artig å lese Hoseths kommentar i denne artikkelen http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10098796 :

Da VG Nett opplyste Molde-kaptein Magne Hoseth om regelen etter kampslutt ble han regelrett paff.

- Hæ? Den regelen har jeg aldri hørt om. Men jeg kan ikke si at jeg er overrasket. Det er vel typisk NFF å ha en slik regel. Dersom dette stemmer må fotballforbundet umiddelbart sette seg ned og lage en ny regel. Det kan ikke være slik, sier Hoseth.
Han tror uansett at det aldri var i Brann sine tanker å benytte seg av regelen.


Og så se dette gamle youtubeklippet (som noen postet nede i kommentar på artikkelen): http://www.youtube.com/watch?v=GCe4mMVRLwI


helt enig. Utrolig spesielt å ha en regel klar i tilfelle arrangørklubben ikke har gjort jobben sin. Er han svakt tilbakestående?
"og der snubler Sæternes igjen"

Christian

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2011, 06:39:54 AM
Det hele kunne endt med at Brann hadde måttet reise opp igjen til Molde en midtuke i slutten av oktober for å spille kampen likevel.

Antar at det ikkje finnes hjemmel for dette per i dag, men kanskje noe for NFF å vurdere: En mellomting mellom skrivebordsseier og ordinær omkamp kunne jo vært omkamp på gjestende lags hjemmearena. En tanke i alle fall.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dudo

Enig med krøvel, men den nederste delen av innlegget viser jo hvor utrolig latterlig det er om lagene selv skal avgjøre. Det er selvsagt NFF som må ta styringen. Denne gangen endte det riktignok med det soleklart mest fornuftige utfallet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Men hva hvis NFF gir poeng til en klubb som helst ville spille? Det kunne jo skjedd i dette tilfelle. Og hva slag ære hadde det blitt da ved et eventuelt seriegull? Jeg synes det er helt greit at klubbene kan være med å avgjøre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

Regelen er vel heilt grei.  Det bør vera eit ris bak speilet om ein ikkje har klar arenaen i tide.  Men 45 minutt er kanskje noko knapt.  Men når NFF har satt kampstart så seint som 20.00 så har ein jo ikkje allverdens slingringsmonn heller.  Heilt OK at det er gjestande klubb som tar den endelege avgjerdsla om kampen skal spelast eller ikkje, om ein går ut over fristen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on September 13, 2011, 14:31:49 PM
Regelen er vel heilt grei.  Det bør vera eit ris bak speilet om ein ikkje har klar arenaen i tide.  Men 45 minutt er kanskje noko knapt.  Men når NFF har satt kampstart så seint som 20.00 så har ein jo ikkje allverdens slingringsmonn heller.  Heilt OK at det er gjestande klubb som tar den endelege avgjerdsla om kampen skal spelast eller ikkje, om ein går ut over fristen.


så spørs det om ikke presset på klubben som skal ta avgjørelsen er så stor at det egentlig ikke blir noe reelt valg. Da kan det være bedre at et "uhildet" NFF bestemmer.
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3230433.ece

Ronaldo om Moen:

"Jeg håper vi slipper å oppleve slik dømming flere ganger. Det er en skam, tordner superstjernen."
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Jeg bet meg mer merke i dette;

"TV-bildene viser at Leko hvert fall burde hatt rødt kort, og det er den eneste ripen i lakken til den norske dommeren onsdag kveld."

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Og det var en grusom stygg ripe også. Hvilken som helst annen dommer hadde dømt rødt kort der, men ikke denne klovnen!
Skulle sett benet etter kampen, det kunne blitt veldig alvorlig. Forstår godt Ronaldos frustrasjon, det der så ikke godt ut.

Hvorfor er det sånn at norske dommere ofte kommer i fokus i Europa?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Poenget er at det kan vel vanskelig dømmes mer enn rødt i en kamp, senere ja.

Det er ikke nødvendigvis sånn, det har jo mye med at vi er norske at vi merker det mer da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2011, 03:41:25 AM
Poenget er at det kan vel vanskelig dømmes mer enn rødt i en kamp, senere ja.

Det er ikke nødvendigvis sånn, det har jo mye med at vi er norske at vi merker det mer da.



Ja, tror ikke f.eks. sveitserne lager sak om dommerens bidrag i kampen for å si det slik :P Kun om sine egne.
Ka du ve?

Seeteufel

September 15, 2011, 08:37:39 AM #420 Last Edit: September 15, 2011, 10:28:58 AM by Seeteufel
Svein Oddvar Moen blir forøvrig belønnet etter sin sterke dømming i Molde - Brann med å bli satt opp som dommer i mandagens kamp mellom Rosenborg og Start.

Ja det skulle vel bare mangle om ikke NFF setter opp sin mann i den kampen.
Le jeu avant tout

ostraume

Rosenborg - Start altså? Får vi tosifret?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

September 15, 2011, 09:43:11 AM #422 Last Edit: September 15, 2011, 10:13:04 AM by Utmedsnolken
Quote from: roaldinho on September 15, 2011, 03:31:05 AM
Og det var en grusom stygg ripe også. Hvilken som helst annen dommer hadde dømt rødt kort der, men ikke denne klovnen!
Skulle sett benet etter kampen, det kunne blitt veldig alvorlig. Forstår godt Ronaldos frustrasjon, det der så ikke godt ut.

Hvorfor er det sånn at norske dommere ofte kommer i fokus i Europa?


Det var ikke i nærheten av et rødt kort. Gult hadde vært ok. (edit: så at han kanskje hadde gult fra før?)
Dommere er i fokus hele tiden, men vi i Norge legger mer merke til det om det er en nordmann som dømmer. Hvis kampen i går var dømt av en tysker, tror du den hadde vært på forsiden av VG(db) da?
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3

Quote from: roaldinho on September 15, 2011, 03:31:05 AM
Og det var en grusom stygg ripe også. Hvilken som helst annen dommer hadde dømt rødt kort der, men ikke denne klovnen!
Skulle sett benet etter kampen, det kunne blitt veldig alvorlig. Forstår godt Ronaldos frustrasjon, det der så ikke godt ut.

Hvorfor er det sånn at norske dommere ofte kommer i fokus i Europa?

Quote from: Utmedsnolken on September 15, 2011, 09:43:11 AM
Det var ikke i nærheten av et rødt kort. Gult hadde vært ok. (edit: så at han kanskje hadde gult fra før?)
Dommere er i fokus hele tiden, men vi i Norge legger mer merke til det om det er en nordmann som dømmer. Hvis kampen i går var dømt av en tysker, tror du den hadde vært på forsiden av VG(db) da?


Den hadde aldri kommet på forsiden av vg eller db med mindre det hadde vært gjort store feil. Eller at Christiano Ronaldo var norsk.(siden det er han som klager)

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on September 15, 2011, 06:54:15 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2011, 03:41:25 AM
Poenget er at det kan vel vanskelig dømmes mer enn rødt i en kamp, senere ja.

Det er ikke nødvendigvis sånn, det har jo mye med at vi er norske at vi merker det mer da.



Ja, tror ikke f.eks. sveitserne lager sak om dommerens bidrag i kampen for å si det slik :P Kun om sine egne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2011, 15:45:09 PM
Quote from: Markmus on September 15, 2011, 06:54:15 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2011, 03:41:25 AM
Poenget er at det kan vel vanskelig dømmes mer enn rødt i en kamp, senere ja.

Det er ikke nødvendigvis sånn, det har jo mye med at vi er norske at vi merker det mer da.



Ja, tror ikke f.eks. sveitserne lager sak om dommerens bidrag i kampen for å si det slik :P Kun om sine egne.
.

Siste setningen hans får meg til å tro han mente at sveitserne ikke gidder lage sak om når norske dommere driter seg ut

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:48:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2011, 15:45:09 PM
Quote from: Markmus on September 15, 2011, 06:54:15 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2011, 03:41:25 AM
Poenget er at det kan vel vanskelig dømmes mer enn rødt i en kamp, senere ja.

Det er ikke nødvendigvis sånn, det har jo mye med at vi er norske at vi merker det mer da.



Ja, tror ikke f.eks. sveitserne lager sak om dommerens bidrag i kampen for å si det slik :P Kun om sine egne.
.

Siste setningen hans får meg til å tro han mente at sveitserne ikke gidder lage sak om når norske dommere driter seg ut
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Henrik8

Jeg har ikke tatt standpunkt til om vi skulle tatt med oss tre poeng fra Molde eller ikke, men for å sette prinsippfastheten på en skikkelig prøve: Dersom vi er ett poeng bak seriegull når sesongen er ferdig, vil de som støtter avgjørelsen fortsatt ikke synes at vi skulle tatt med oss tre poeng?

For å legge inn en forutsetning til - sett at det avklares at Molde skulle sjekket flomlyset tidligere, slik at det er klart at de kan lastes for at kampen ikke kom i gang?

For meg blir vurderingen veldig vanskelig, det er klart at et seriegull vunnet på den måten ville være noe "tainted". Samtidig rykket vel VIF ned på KILs klage over at de brukte en ikke spilleberettiget spiller, og Molde klaget jo slik at vi måtte spille kampen der oppe en gang til fordi dommeren hadde gjort en formell feil.

Fotball er jo en konkurranseidrettt, og jeg tror jeg hadde tatt Branns fjerde seriegull uten særlig bismak selv om tre poeng i Molde hadde vært avgjørende. Nå er jo situasjonen ikke særlig realistisk uansett, men problemstillingen er interessant. Dersom flertallet synes vi skulle "gitt vekk" et seriegull på fair play når vi har rettslig grunnlag for å hente det må Brannsupportere i hvert fall være verdens mest prinsippfaste supportere.
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

September 18, 2011, 13:19:43 PM #428 Last Edit: September 18, 2011, 13:28:59 PM by krøvel vellevold
Quote from: Henrik8 on September 18, 2011, 08:51:52 AM
Jeg har ikke tatt standpunkt til om vi skulle tatt med oss tre poeng fra Molde eller ikke, men for å sette prinsippfastheten på en skikkelig prøve: Dersom vi er ett poeng bak seriegull når sesongen er ferdig, vil de som støtter avgjørelsen fortsatt ikke synes at vi skulle tatt med oss tre poeng?

For å legge inn en forutsetning til - sett at det avklares at Molde skulle sjekket flomlyset tidligere, slik at det er klart at de kan lastes for at kampen ikke kom i gang?

For meg blir vurderingen veldig vanskelig, det er klart at et seriegull vunnet på den måten ville være noe "tainted". Samtidig rykket vel VIF ned på KILs klage over at de brukte en ikke spilleberettiget spiller, og Molde klaget jo slik at vi måtte spille kampen der oppe en gang til fordi dommeren hadde gjort en formell feil.

Fotball er jo en konkurranseidrettt, og jeg tror jeg hadde tatt Branns fjerde seriegull uten særlig bismak selv om tre poeng i Molde hadde vært avgjørende. Nå er jo situasjonen ikke særlig realistisk uansett, men problemstillingen er interessant. Dersom flertallet synes vi skulle "gitt vekk" et seriegull på fair play når vi har rettslig grunnlag for å hente det må Brannsupportere i hvert fall være verdens mest prinsippfaste supportere.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Før man flyr har jo piloter en checklist de må gjennom for å blandt annet sjekke flight controls.. Kommer virkelig folk på jobb på en fotballstadion et kvarter før kampstart og skrur på bryterne og forventer at alt funker? Alt vesentlige for å få en kamp i gang bør jo testes. Det være seg om det er overvann eller om flomlys fungerer....

Det JEG mener er at Molde burde oppdaget dette lenge før jeg har fått inntrykk av at de gjorde det.. Avspark er 20:00, og om MOLDE da ikke klarer å få kampen igang på oppsatt tidspunkt går da ikke ut over vår "ære" ved å f.eks stjele en e-cupplass fra Rosenborg. Det hadde i mine øyne bare vært kjekt....  NFF gir de en frist på tre ekstra kvarter, noe som er i drøyeste laget i mine øyne med tanke på klimaet vi har både på våren og høsten..

Jeg er ikke uenig i at det ble som det ble, men det er mange faktorer som spiller inn her. Hensynet til de som er tilstede skal også ivaretas. Ikke nødvendigvis med at det blir spilt kamp UANSETT, men også ved at publikum skal komme seg hjem selv med siste ferge, flyet de eventuelt har bestilt, toget eller bussen de skal ta. Faktorer som hjemmelaget på ingen måte kan forutse eller påvirke på annet vis enn at de har alt på stell til oppsatt tidspunkt.

Jeg konkluderer ved at jeg for min del ikke ville følt en demper på et seriegull etter walkover. Så lenge det er utenfor vår kontroll har vi i så fall vunnet det på ærlig vis. Det samme gjelder andre veien også; Vi må ta konsekvensen hvis noe slikt skjer på Brann Stadion. Molde har vel foreløpig ikke fått noen bot, kampen ble spilt og Molde har derfor enda ikke tatt konsekvensen av en så seriøs glipp.

Jeg synes det er sammenlignbart med at et lag får noen spillere utvist og vi vinner med store sifre. Man kan godt analysere seg frem til at utvisningene kanskje hadde en påvirkning, men det er fortsatt et godt stykke lagarbeid som fremskaffer en stor seier... Hadde vi vunnet serien med to poeng etter én walkover så har vi jo stort sett spilt jævlig bra i 29 andre kamper, og i en kamp var vi klar for å spille jævlig bra da også, men hjemmelaget klarte ikke engang få i stand skikkelige spilleforhold innen rimelig tid...

krøvel vellevold

Hva med å vinne mot FFK i semien på w.o. fordi også de får arrangementsproblemer? For så å tape 0-4 for AaFK i finalen, men likevel vinne den fordi AaFK på overtid hev innpå en spiller som ikke var berettiget? Ser for meg 20000 møte opp på Festplassen for å feire at vi hadde vunnet cupen på skrivebordet!
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Hadde uten tvil vært spesielt, men tviler på at noen hadde feiret det på festplassen med unntak av noen i orange klær, med tanke på at slike "ikke-berettiget-spillere"-avgjørelser gjerne kommer et par uker eller måneder senere.. Inter eller AC vant vel serien i Italia etter kampjuks-skandalen med Juventus og et par andre lag? Tror ikke de er så stolt av det gullet med tanke på at det ble gitt en god stund i ettertid, men jeg tipper likevel at det står oppført på diverse supportereffekter over seriegull...

Nightfox

Men sett at Brann og Molde vinner alle kampene gjennom hele sesongen og spiller 0-0 begge kamper i innbyrdes oppgjør, og Molde blir trekt et poeng pga økonomisk rot (kanskje mer sannsynlig at det er vi som blir trukket menmen) helt i begynnelsen av sesongen... Jeg hadde i så tilfelle vært stolt over lagets fenomenale sesong synes at det var til pass for molde som ikke klarer å holde orden på økonomien....... Faktorer som andre lag bringer med seg kan ikke vi påvirke, og ville dermed ikke spilt inn på "æren" for MIN del i alle fall...

krøvel vellevold

Fotball handler om å være best sportslig. Poengene skal ikke fordeles på skrivebordet, eller på grunnlag av hvem som har problemer med flomlyset. Hadde Brann vunnet serien pga skrivebordsutdeling av poeng, så hadde vi jo visst at vi ikke vant fordi vi var det beste laget - men fordi vi hadde griseflaks nok til å tilfeldigvis spille på Molde Stadion den dagen de hadde problemer med flomlyset. At vi skulle utnyttet et arrangementsregelverk og nektet å spille selv om begge lags spillere var klare for kamp, 9000 hadde betalt billett for kampen, og flomlyset lå an til å være tilbake 25 min senere enn "fristen", hadde ikke vært annet enn feigt.
Legg ned hele klubben!

psv-hasund

Så lenge Molde klarte å arrangere kampen i fornuftig tid var det riktig å vente på kampstart selvom vi gjerne kunne reist hjem etter 45 minutter. Hvis Molde ikke hadde klart å få på lysene den kvelden ville ikke ett seriegull vært noe mindre verdt selvom Brann hadde fått tre skrivebords poeng etter kampen i Molde. Jeg synes Brann burde nektet omkamp, men fant riktig løsning når kampen kunne spilles samme kvelden.

krøvel vellevold

Quote from: psv-hasund on September 18, 2011, 20:49:06 PM
Så lenge Molde klarte å arrangere kampen i fornuftig tid var det riktig å vente på kampstart selvom vi gjerne kunne reist hjem etter 45 minutter. Hvis Molde ikke hadde klart å få på lysene den kvelden ville ikke ett seriegull vært noe mindre verdt selvom Brann hadde fått tre skrivebords poeng etter kampen i Molde.


Ok, men da mener du vel det ikke hadde vært mindre moro om vi vant hele serien på loddtrekning heller da?

Vinner man serien som følge av skrivebordspoeng man har fått tildelt, så er man ikke det beste laget. Og det er tross alt det serien handler om; å kåre det beste laget. Ikke dele ut poeng i hytt og pine på bakgrunn av regler for arrangement.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on September 18, 2011, 20:54:37 PM
Quote from: psv-hasund on September 18, 2011, 20:49:06 PM
Så lenge Molde klarte å arrangere kampen i fornuftig tid var det riktig å vente på kampstart selvom vi gjerne kunne reist hjem etter 45 minutter. Hvis Molde ikke hadde klart å få på lysene den kvelden ville ikke ett seriegull vært noe mindre verdt selvom Brann hadde fått tre skrivebords poeng etter kampen i Molde.


Ok, men da mener du vel det ikke hadde vært mindre moro om vi vant hele serien på loddtrekning heller da?

Vinner man serien som følge av skrivebordspoeng man har fått tildelt, så er man ikke det beste laget. Og det er tross alt det serien handler om; å kåre det beste laget. Ikke dele ut poeng i hytt og pine på bakgrunn av regler for arrangement.


Regelverket er der for å følgjast. Viss ein kan velje å ikkje følge det nokon gongar, blir det fullt og heilt feil. Eg er einig i at regelen er gal, men reglar bør følgjast så lenge dei står der. I tillegg burde det ikkje ha vore opp til Brann om reglar skal følgast eller ikkje.

krøvel vellevold

"Gleder meg" til den dagen RBK vinner serien foran oss på noe slikt. Gjerne i en kamp som ikke har noe med oss å gjøre. Tipper stemningen hadde vært en annen da...
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on September 18, 2011, 21:03:51 PM
"Gleder meg" til den dagen RBK vinner serien foran oss på noe slikt. Gjerne i en kamp som ikke har noe med oss å gjøre. Tipper stemningen hadde vært en annen da...


Innertier.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

psv-hasund

Quote from: krøvel vellevold on September 18, 2011, 20:54:37 PM
Quote from: psv-hasund on September 18, 2011, 20:49:06 PM
Så lenge Molde klarte å arrangere kampen i fornuftig tid var det riktig å vente på kampstart selvom vi gjerne kunne reist hjem etter 45 minutter. Hvis Molde ikke hadde klart å få på lysene den kvelden ville ikke ett seriegull vært noe mindre verdt selvom Brann hadde fått tre skrivebords poeng etter kampen i Molde.


Ok, men da mener du vel det ikke hadde vært mindre moro om vi vant hele serien på loddtrekning heller da?

Vinner man serien som følge av skrivebordspoeng man har fått tildelt, så er man ikke det beste laget. Og det er tross alt det serien handler om; å kåre det beste laget. Ikke dele ut poeng i hytt og pine på bakgrunn av regler for arrangement.


Loddtrekning er noe helt annet enn at Molde ikke klarer å komme opp med en skikkelig bane, eller at Molde bruker spillere som ikke er ansatt i/spilleberettiget for klubben.

Hvis det hadde vært flom på Lerkendal ville det da vært greit at Rosenborg spilte sine fem siste kamper neste år sånn at banen ble bra igjen? Hvor lang tid skal et lag få før kampen blir avgjort? Hva med poengtrekk for økonomiske problemer eller supporter bråk. Ville seriemesterskapet blitt mindre fortjent om Molde ble trukket ett poeng som følge av dette.

En plass må grensen gå. Det var vel ingen som snakket om urtettferdige tabell plasseringer da Lyn gikk konkurs og fikk strøket sine kamper. Det er vel noen lag som ble rammet uheldig av dette. Skrivebordspoeng er kjip, men noen ganger er det rettferdig. Loddtrekning har ingenting i fotballen å gjøre. Arrangørtabber er forårsaket av klubben, mens loddtrekning er sjansespill.


Markmus

De får ikke poengtrekk for forhold de ikke kan noe for (ødelagt bane pga. naturforhold).
Ka du ve?

Lasaron

Krøvel: er det alltid galt med poengtrekk?

Noen: er det avgjort om Molde får en bot eller lignende?
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Tror ikke bunnlagene i adecco har dårlig samvittighet ovenfor løv hams poengtrekk. Tror ikke de ville tilbytt seg å rykke ned istedenfor de om de havnet et poeng foran løvham og dermed over streken,
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: psv-hasund on September 19, 2011, 07:39:55 AMEn plass må grensen gå.


Det er klart, men i forhold til Molde-kampen gikk vel den utsettelsen innenfor grensene til de fleste har jeg inntrykk av.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

September 19, 2011, 09:32:02 AM #444 Last Edit: September 19, 2011, 09:34:48 AM by krøvel vellevold
Quote from: psv-hasund on September 19, 2011, 07:39:55 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 18, 2011, 20:54:37 PM
Quote from: psv-hasund on September 18, 2011, 20:49:06 PM
Så lenge Molde klarte å arrangere kampen i fornuftig tid var det riktig å vente på kampstart selvom vi gjerne kunne reist hjem etter 45 minutter. Hvis Molde ikke hadde klart å få på lysene den kvelden ville ikke ett seriegull vært noe mindre verdt selvom Brann hadde fått tre skrivebords poeng etter kampen i Molde.


Ok, men da mener du vel det ikke hadde vært mindre moro om vi vant hele serien på loddtrekning heller da?

Vinner man serien som følge av skrivebordspoeng man har fått tildelt, så er man ikke det beste laget. Og det er tross alt det serien handler om; å kåre det beste laget. Ikke dele ut poeng i hytt og pine på bakgrunn av regler for arrangement.


Loddtrekning er noe helt annet enn at Molde ikke klarer å komme opp med en skikkelig bane, eller at Molde bruker spillere som ikke er ansatt i/spilleberettiget for klubben.

Hvis det hadde vært flom på Lerkendal ville det da vært greit at Rosenborg spilte sine fem siste kamper neste år sånn at banen ble bra igjen? Hvor lang tid skal et lag få før kampen blir avgjort? Hva med poengtrekk for økonomiske problemer eller supporter bråk. Ville seriemesterskapet blitt mindre fortjent om Molde ble trukket ett poeng som følge av dette.

En plass må grensen gå. Det var vel ingen som snakket om urtettferdige tabell plasseringer da Lyn gikk konkurs og fikk strøket sine kamper. Det er vel noen lag som ble rammet uheldig av dette. Skrivebordspoeng er kjip, men noen ganger er det rettferdig. Loddtrekning har ingenting i fotballen å gjøre. Arrangørtabber er forårsaket av klubben, mens loddtrekning er sjansespill.




At lag skal flakse seg til poeng på at motstanderen ikke har flomlyset i orden, er definitivt ikke rettferdig. Still deg selv spørsmålet: Hvor rettferdig hadde du syntes det var om RBK hadde fått tre gratispoeng som følge av at Molde ikke klarte å arrangere kamp tilfeldigvis da nettopp RBK kom på besøk? Hva hvis dette hadde gjort at RBK hadde tatt gull i stedet for Brann?

Når det gjelder Lyns konkurs, så var dette på EN måte noe som rammet alle likt; nemlig at ingen fikk sine kamper mot Lyn tellende. Det var likt for alle at det var de 28 kampene mot de 14 andre lagene som ble tellende. I ettertid gjorde dette selvsagt ulikt utslag, men det var likevel mer rettferdig enn at et lag flakser seg til tre poeng på at motstanderen tilfeldigvis har arrangementsproblemer akkurat da nettopp det laget kom på besøk.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on September 19, 2011, 08:00:43 AM
Krøvel: er det alltid galt med poengtrekk?

Man skal vinne serien fordi man er best på gresset. Ikke fordi man har flaks med at arrangørene har problemer med flomlyset tilfeldigvis da nettopp ditt lag kom på besøk.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on September 19, 2011, 09:36:48 AM
Quote from: Lasaron on September 19, 2011, 08:00:43 AM
Krøvel: er det alltid galt med poengtrekk?

Man skal vinne serien fordi man er best på gresset. Ikke fordi man har flaks med at arrangørene har problemer med flomlyset tilfeldigvis da nettopp ditt lag kom på besøk.


hvor rettferdig er det med poengtrekk pga økonomi da? det skjer jo også. Bør man rykke ned fordi man ikke har gode nok sponsorer selv om man er god nok på "gresset"

(ps. jeg synes det var greit det ble spilt kamp i molde, men hvis de ikke hadde fått kampen i gang, skulle vi fått poengene)
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on September 19, 2011, 09:58:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 19, 2011, 09:36:48 AM
Quote from: Lasaron on September 19, 2011, 08:00:43 AM
Krøvel: er det alltid galt med poengtrekk?

Man skal vinne serien fordi man er best på gresset. Ikke fordi man har flaks med at arrangørene har problemer med flomlyset tilfeldigvis da nettopp ditt lag kom på besøk.


hvor rettferdig er det med poengtrekk pga økonomi da? det skjer jo også. Bør man rykke ned fordi man ikke har gode nok sponsorer selv om man er god nok på "gresset"

(ps. jeg synes det var greit det ble spilt kamp i molde, men hvis de ikke hadde fått kampen i gang, skulle vi fått poengene)


Det er noe annet. Det er jo for å hindre at klubbene bruker en masse penger de ikke har. F.eks. til spillerkjøp. Hva om Brann hadde brukt 1 mrd de ikke har - og ei heller vil kunne tjene inn igjen - på å kjøpe en masse stjernespillere? Det er jo egentlig juks, og et poengtrekk går kun ut over den klubben som har brutt reglene. Andre klubber får ikke ekstrapoeng fordi de var griseheldige med at det skjedde en arrangørtabbe akkurat da de var der.  

Når det er sagt, så er jeg heller ikke positiv til poengtrekk pga økonomi. Andre sanksjonsmilder bør brukes.
Legg ned hele klubben!

psv-hasund

Quote from: Nixon on September 19, 2011, 08:55:43 AM
Quote from: psv-hasund on September 19, 2011, 07:39:55 AMEn plass må grensen gå.


Det er klart, men i forhold til Molde-kampen gikk vel den utsettelsen innenfor grensene til de fleste har jeg inntrykk av.


Det er jeg helt enig i. Er ikke uenig med Brann sin beslutning om å spille kampen.

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on September 19, 2011, 12:29:00 PM
Quote from: Utmedsnolken on September 19, 2011, 09:58:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 19, 2011, 09:36:48 AM
Quote from: Lasaron on September 19, 2011, 08:00:43 AM
Krøvel: er det alltid galt med poengtrekk?

Man skal vinne serien fordi man er best på gresset. Ikke fordi man har flaks med at arrangørene har problemer med flomlyset tilfeldigvis da nettopp ditt lag kom på besøk.


hvor rettferdig er det med poengtrekk pga økonomi da? det skjer jo også. Bør man rykke ned fordi man ikke har gode nok sponsorer selv om man er god nok på "gresset"

(ps. jeg synes det var greit det ble spilt kamp i molde, men hvis de ikke hadde fått kampen i gang, skulle vi fått poengene)


Det er noe annet. Det er jo for å hindre at klubbene bruker en masse penger de ikke har. F.eks. til spillerkjøp. Hva om Brann hadde brukt 1 mrd de ikke har - og ei heller vil kunne tjene inn igjen - på å kjøpe en masse stjernespillere? Det er jo egentlig juks, og et poengtrekk går kun ut over den klubben som har brutt reglene. Andre klubber får ikke ekstrapoeng fordi de var griseheldige med at det skjedde en arrangørtabbe akkurat da de var der.   

Når det er sagt, så er jeg heller ikke positiv til poengtrekk pga økonomi. Andre sanksjonsmilder bør brukes.


De som går i underskudd, de får enten skaffe seg penger eller slå seg konkurs, akkurat som i andre bransjer.
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up