• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 11.09 kl 20

Started by Torvanger, August 30, 2011, 08:22:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: stig on September 11, 2011, 10:24:43 AM
Før kampen reportasje. Samlingsted blir kompagniet i Hamnegaten 47.


QuoteI fjor, i tilsvarende kamp, var det vi som ledet 2-0 før en halvtime var gått. Moen scorte det første før Huseklepp vartet opp med et kunststykke, hvor han kopierte sitt eget mål mot Stabæk og lobbet ballen over Molde-keeperen fra skrå vinkel.


Dette stemmer ikkje heilt. Begge lobb-målene kom i 2009, men det var i 5-2-tapet mot Molde den kom. I fjor var det en avslutning i keeperhjørnet.
Gå av.

dudo

Davy twitrer at Haugen skal spille høyrekant. Jeg er sjokkskadet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

Quote from: dudo on September 11, 2011, 13:48:00 PM
Davy twitrer at Haugen skal spille høyrekant. Jeg er sjokkskadet.


Er ikke verre enn at Haugen og Diego bytter hvis det ikke funker.

krakra

Jeg tror Dudo tenker mer på at Skarsfjors starter med Haugen. Det er sjokkerene med mindre noen andre er skadet.

Så er spørsmålet. Er Bentley eller Mjelde vraket?

dudo

krakra er spot on. Tipper og håper Bentley er vraket. Frykter Austin i midtforsvaret.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stig

Quote from: Spelaren on September 11, 2011, 10:36:41 AM
Quote from: stig on September 11, 2011, 10:24:43 AM
Før kampen reportasje. Samlingsted blir kompagniet i Hamnegaten 47.


QuoteI fjor, i tilsvarende kamp, var det vi som ledet 2-0 før en halvtime var gått. Moen scorte det første før Huseklepp vartet opp med et kunststykke, hvor han kopierte sitt eget mål mot Stabæk og lobbet ballen over Molde-keeperen fra skrå vinkel.


Dette stemmer ikkje heilt. Begge lobb-målene kom i 2009, men det var i 5-2-tapet mot Molde den kom. I fjor var det en avslutning i keeperhjørnet.


Selvsagt. Hukommelsen som spillte meg et puss.
Nettsideansvarlig

eivhelle

Ingen grunn til å sette Austin i midtforsvaret. Yaw spillte kampen i vår mot Molde og gjorde seg på ingen måte bort der. Jeg er ikke bekymret for stopperene i denne kampen, men derimot frykter jeg at begge sidebackene fort kan bli rundingsbøyer hvis de ikke får litt støtte av kantspillerene. Sånn sett hadde jeg gjerne sett at Fakiri og Holmvik tok venstresiden som vanlig og at Sæv heller ble erstattet av Haugsdal som tross alt er veldig rask.

Det er vanskelig å si hvem som en helst skulle ha på høyre kant. Haugen vil nok helt sikkert være best å bruke sentralt og ikke på kanten så jeg heller litt mot å bruke Mjelde på høyre kant. Som hengende spiss kunne jeg godt ha tenkt meg å startet med Haugen og spart Gustav til de siste 30 minuttene når Molde forsvarerene begynner å bli slitne. I kampen på stadion i vår fikk Gustav lite til de første 30 minuttene, gikk ut med skade etter 40 minutter og ble erstattet av Haugen.

krakra

Jeg tror ikke Haugen vil ha noe problem offensivt på høyrekanten. Vi har stort sett bare brukt høyrekanter som trekker innover uansett(fordi vi ikke har en eneste naturlig høyrekant) og Haugen vil nok kunne skape sjanser både gjennom innlegg og gjennombruddspasninger.


Det aller viktigste er hvor Austin spiller. Jeg føler meg mer trygg på Yaw som midtstopper enn Mjelde som DM. Vi må ha Austin på midtbanen så han kan hindre Molde i å få satt igang pasningsspillet sitt. Gjør de det taper vi om vi så henter inn John Terry for å spille sammen med Austin i forsvaret.

eivhelle

Jeg er heller ikke redd for Haugen sine offansive bidrag på kanten, men han er fortsatt for veik i duellspillet defansivt. Der er Mjelde bedre selv om han alt for treig ellers.

Jeg har nettopp sett igjennom hjemmekampen fra i vår. Og konklusjonen er at Austin og Torp stort sett hadde god kontroll sentralt. Fakiri sleit veldig på venstrekanten fordi han stort sett måtte gjøre jobben alene. I første omgang var det mye dårlig spill og da spesielt fra Bently som bare surret rundt seg selv og Mjelde som alltid var et sekund for sent ute i alle dueller. Begge spillte seg opp i andre omgang da Brann var det klart beste laget. Branns beste spiller var som alltid Austin som sentral midtbane spiller. Zolt og Yaw var stort sett bra sammen i midtforsvaret. Sæv fikk som vanlig gult kort på en helt grei takling noe som bidrar til at han har karantene i dag.

krakra

Ja, men hvis Austin spiller sentralt er det ikke Haugen eller Mjelde, men Haugen eller Bentley. For Mjelde spiller nok uansett og Holmvik er opptatt på v.backen.

Austin har alltid god kontroll på midtbanen. Er bare mot FFK på bortebane at jeg syns vi har blitt noe særlig utspilt sentralt. Men nå møter vi TLs beste midtbane, på bortebane. Eikrem har fått tillitt og er mye bedre enn han var da vi møtte dem i Bergen og samspillet sitter naturligvis bedre. Så dette blir definitivt den suverent tøffeste oppgaven vår defensive midtbane har hatt i år. Da syns det jeg det blir feil hvis vi fjerner lagets suverent beste spiller der ifra. Selv om han vil heve backrekken betraktelig.

krakra

http://www.brann.no/nyheter/haugen-starter-mot-molde/

           Piotr
Fakiri - Grorud - Yaw - Holmvik
         Austin - Torp
Haugen - Guastavio - Mjelde


Regner med at Brann bare har satt opp feil og at Holmvik ikke starter på høyre. Ville vært merkelig om både Fakiri og Holmvik skulle spille på "feil" back. Heldigvis starter også Austin sentralt. Haugen fra start, tipper han blir en av våre bedre.

dudo

Quote from: krakra on September 11, 2011, 17:47:44 PM
Regner med at Brann bare har satt opp feil og at Holmvik ikke starter på høyre. Ville vært merkelig om både Fakiri og Holmvik skulle spille på "feil" back.


Jeg tror du tar feil. Det er klassisk Skarsfjord å endre minst mulig, og nå slipper han endringen med å bytte Hassans posisjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Isåfall vil vi ha to offensive midtbanespillere på hver sin kant og to backer som er på "feil" side av banen. Tipper vi ikke kommer til å herje langs kantene akkurat.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 17:47:44 PM
http://www.brann.no/nyheter/haugen-starter-mot-molde/

          Piotr
Fakiri - Grorud - Yaw - Holmvik
        Austin - Torp
Haugen - Guastavio - Mjelde


Kjipt at vi velger å starte med 10 spillere. Jeg ville valgt Ojo på topp i denne kampen, tror han kan bli viktig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 11, 2011, 17:49:56 PM
Quote from: krakra on September 11, 2011, 17:47:44 PM
Regner med at Brann bare har satt opp feil og at Holmvik ikke starter på høyre. Ville vært merkelig om både Fakiri og Holmvik skulle spille på "feil" back.


Jeg tror du tar feil. Det er klassisk Skarsfjord å endre minst mulig, og nå slipper han endringen med å bytte Hassans posisjon.


Akkurat.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on September 11, 2011, 17:49:56 PM
Quote from: krakra on September 11, 2011, 17:47:44 PM
Regner med at Brann bare har satt opp feil og at Holmvik ikke starter på høyre. Ville vært merkelig om både Fakiri og Holmvik skulle spille på "feil" back.


Jeg tror du tar feil. Det er klassisk Skarsfjord å endre minst mulig, og nå slipper han endringen med å bytte Hassans posisjon.


Jaja, Holmvik har ikke imponert på riktig plass uansett tidligere, er vel like godt å sette ham på feil plass.

Lasaron

Ganske fornøyd med Skarsfjord sin lagoppstilling denne gangen. Bra med Haugen i stedet for Bentley. Bra med Austin på midten i stedet for midtforsvaret.
Siden det er lenge siden forrige kamp har jeg et åpent sinn med tanke på de slitne spillerne. Viss Mjelde fortsatt spiller med smerte ville jeg heller hatt Haugsdal på banen og Fakiri som kaptein.
Tren på langskudd

Yngve

Bra med Haugen frå start, men dette med backane er noko av det sløvaste eg har sett, om det stemmer at ein høgrefota skal spela venstreback og ein venstrefota høgreback.

Me kunne lika greitt berre gjedd tre poeng til Molde og droppa å møta opp.

Me stiller med eit svekka lag i utgangspunktet, dette gjer lite for å kompensera for det.

Latterlig.

krakra

Quote from: Lasaron on September 11, 2011, 18:23:30 PM
Ganske fornøyd med Skarsfjord sin lagoppstilling denne gangen. Bra med Haugen i stedet for Bentley. Bra med Austin på midten i stedet for midtforsvaret.
Siden det er lenge siden forrige kamp har jeg et åpent sinn med tanke på de slitne spillerne. Viss Mjelde fortsatt spiller med smerte ville jeg heller hatt Haugsdal på banen og Fakiri som kaptein.
Fakiri? Han slår meg som den mest lavmelte og forsiktige fyren utpå der. Austin som kaptein.

Klaus_Brann

De sliter med flomlyset i Molde. Får håpe de får ræva i gir, jeg er klar for kamp nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Nja, jeg vurderte Austin, men landet på Fakiri pga modenhet og så er han vel med i spillerutvalget. Men dette legger jeg ikke noe prestisje i.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 18:37:37 PM
Quote from: Lasaron on September 11, 2011, 18:23:30 PM
Ganske fornøyd med Skarsfjord sin lagoppstilling denne gangen. Bra med Haugen i stedet for Bentley. Bra med Austin på midten i stedet for midtforsvaret.
Siden det er lenge siden forrige kamp har jeg et åpent sinn med tanke på de slitne spillerne. Viss Mjelde fortsatt spiller med smerte ville jeg heller hatt Haugsdal på banen og Fakiri som kaptein.
Fakiri? Han slår meg som den mest lavmelte og forsiktige fyren utpå der. Austin som kaptein.


På spillestil kanskje, men liten tvil om at han er en ledertype og har bra rutine.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Rutine har han, men jeg tror han ville vært en ganske tafatt kaptein.

aleksanderhjelleseth

er de hjerneskadet oppi molde? flomlys?

Nixon

He he, de får ikke flomlyset på der oppe, og kampen blir avlyst dersom de ikke ordner opp.

Spørsmålet må jo bli om Krøvel da setter den opp på listen sin?:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Hva er det med Molde-Brann og omkamper? Nå blir det vel ikke omkamp i ordets rette forstand. Brann har mest å tjene på avlysning, tror jeg. Men det vil nå vise seg.
Tren på langskudd

Nixon

Kan bli kampstart helt til 20.45, så de har litt tid på seg.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Løker. De må få en heftig bot hvis dette blir avlyst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Dette blir jo artig. Fotball i tussmørke ;D
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:01:37 PM
Løker. De må få en heftig bot hvis dette blir avlyst.


Snu kampen og spill på Stadion i stedet ;D
Ka du ve?

brann89

Vil ikkje Brann få 3 poeng vist Molde ikkje greier å fikse problemet. Eller går dem for utsetting?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 18:51:18 PM
Rutine har han, men jeg tror han ville vært en ganske tafatt kaptein.


Som trenerspiren han er har jeg troen på at han hadde vært en bra kaptein.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 19:02:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:01:37 PM
Løker. De må få en heftig bot hvis dette blir avlyst.


Snu kampen og spill på Stadion i stedet ;D


Det hadde vært en knæll løsning ja:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on September 11, 2011, 19:02:04 PM
Vil ikkje Brann få 3 poeng vist Molde ikkje greier å fikse problemet. Eller går dem for utsetting?


Den blir nok bare utsatt. Krøvel vier nok tid til en forklaring om hvilke datoer som evt. blir aktuelle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Hadde ikkje vært negativ til å få kampen utsatt. Kunne gjenrne fått tilbake Korscmar og Kalvenes
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Nei, pokker heller. Nå er jeg sulten på å se kamp med Brann igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Jah, det er eg enig i. Men hadde vært supert å hatt dem tilbake til en slik kamp
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krakra

Kamp om 25 minutter.

Davy Wathne er i form iallefall.

Torvanger


Lasaron

Litt slitsomt at Wathne prøver å være morsom i hver setning omtrent.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Torvanger on September 11, 2011, 19:13:31 PM
Ekstremt pinlig for Molde.


Ja, så pinlig at man nesten ønsker at kampen blir utsatt...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

Ser ikke hvorfor det er pinlig. Shit happens.

Men nå har de fått på tre lys. Da mangler bare 100 eller hva det nå er :p
Ka du ve?

Klaus_Brann

De bør uansett få refs av NFF.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 19:16:48 PM
Ser ikke hvorfor det er pinlig. Shit happens.

Men nå har de fått på tre lys. Da mangler bare 100 eller hva det nå er :p


Shit som dette bør ikke skje, men når det først skjer bør de i alle fall klare å fikse det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

September 11, 2011, 19:21:17 PM #94 Last Edit: September 11, 2011, 19:23:30 PM by krakra
13-6 Forsømmelser fra arrangørens side

(1) Klubb som arrangerer en kamp plikter å stille reglementert bane og spillemateriell til fastsatt tid. Dersom kampen ikke kan startes senest 45 minutter etter fastsatt tidspunkt fordi arrangørklubben har overtrådt sine forpliktelser etter første setning, taper arrangørens lag kampen og kampresultatet settes til 0-3. Det samme gjelder i de tilfeller der det er klubbens ansvar å stille dommer og dette ikke gjøres, jf § 4-7(3).


Enten blir det kamp, ellers vinner vi.

EDIT: Og Molde må betale flybillettene våre.

krakra

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 19:16:48 PM
Ser ikke hvorfor det er pinlig. Shit happens.

Men nå har de fått på tre lys. Da mangler bare 100 eller hva det nå er :p
Litt som RBHs Ighalo-fadese. "Shit happends".

Klaus_Brann

Gode nyheter i følge NFFs kampreglement:

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Fremmote-Uteblivelse-Feil-fra-arrangor/Forsommelser-fra-arrangorens-side/

Edit: krakra var først.

Da får vi nesten håpe de ikke rekker det, så får vi tre poeng. Men jeg er veldig klar for kamp!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Quote from: krakra on September 11, 2011, 19:21:17 PM
13-6 Forsømmelser fra arrangørens side

(1) Klubb som arrangerer en kamp plikter å stille reglementert bane og spillemateriell til fastsatt tid. Dersom kampen ikke kan startes senest 45 minutter etter fastsatt tidspunkt fordi arrangørklubben har overtrådt sine forpliktelser etter første setning, taper arrangørens lag kampen og kampresultatet settes til 0-3. Det samme gjelder i de tilfeller der det er klubbens ansvar å stille dommer og dette ikke gjøres, jf § 4-7(3).


Enten blir det kamp, ellers vinner vi.

EDIT: Og Molde må betale flybillettene våre.


Regelen ser klar ut, men han Nff delegaten var litt mer forsiktig. 3-0 mot Molde hadde vært et bra resultat.

Nixon

Er det så enkelt? Jeg synes å huske at det flere ganger har vært omkamp etter at flomlys har sviktet. Både i Norge og Europa.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Regelen er så enkelt. Men NFF er jo pissefeige og tørr selvfølgelig ikke gi oss tre poeng. Molde bør dog i det minste dekke reiseutgiftene våre.

Go Up