• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 11.09 kl 20

Started by Torvanger, August 30, 2011, 08:22:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:23:50 PM
Gode nyheter i følge NFFs kampreglement:

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Fremmote-Uteblivelse-Feil-fra-arrangor/Forsommelser-fra-arrangorens-side/

Edit: krakra var først.

Da får vi nesten håpe de ikke rekker det, så får vi tre poeng. Men jeg er veldig klar for kamp!


Er jo fint for oss om vi får tre gratispoeng, men jeg heller mot at man skal avgjøre kampen om poengene på banen, ikke på taket.
Ka du ve?

Hansakongen

Quote from: krakra on September 11, 2011, 19:21:17 PM
13-6 Forsømmelser fra arrangørens side

(1) Klubb som arrangerer en kamp plikter å stille reglementert bane og spillemateriell til fastsatt tid. Dersom kampen ikke kan startes senest 45 minutter etter fastsatt tidspunkt fordi arrangørklubben har overtrådt sine forpliktelser etter første setning, taper arrangørens lag kampen og kampresultatet settes til 0-3. Det samme gjelder i de tilfeller der det er klubbens ansvar å stille dommer og dette ikke gjøres, jf § 4-7(3).


Enten blir det kamp, ellers vinner vi.

EDIT: Og Molde må betale flybillettene våre.


Ingen ting hadde smakt bedre enn 3 enkle poeng :D...

Nixon

Quote from: krakra on September 11, 2011, 19:27:43 PMRegelen er så enkelt.


Regler og lover er aldri enkle. Det er derfor det er så mange advokater her i verden.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 19:28:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:23:50 PM
Gode nyheter i følge NFFs kampreglement:

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Fremmote-Uteblivelse-Feil-fra-arrangor/Forsommelser-fra-arrangorens-side/

Edit: krakra var først.

Da får vi nesten håpe de ikke rekker det, så får vi tre poeng. Men jeg er veldig klar for kamp!


Er jo fint for oss om vi får tre gratispoeng, men jeg heller mot at man skal avgjøre kampen om poengene på banen, ikke på taket.
Da får Molde til pokker å ordne en bane som er mulig å spille på da.

osoerli

Den regelen gjelder neppe i kveld.  Solskjær har jo spelt på Unaited.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Lasaron on September 11, 2011, 19:15:28 PM
Litt slitsomt at Wathne prøver å være morsom i hver setning omtrent.
Syns det er underholdende jeg. Bedre enn mange av kampene vi har spilt i år.

Klaus_Brann

Dette bør Brann sette advokater på, hvis NFF sier at det blir omkamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:35:13 PM
Dette bør Brann sette advokater på, hvis NFF sier at det blir omkamp.


Omkamp bør ikke bli aktuelt. Overhodet ikke. Få heller på noen lys til og start kampen.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 19:32:15 PM
Quote from: Markmus on September 11, 2011, 19:28:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:23:50 PM
Gode nyheter i følge NFFs kampreglement:

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Reglementene-listeform/Kampreglement/Fremmote-Uteblivelse-Feil-fra-arrangor/Forsommelser-fra-arrangorens-side/

Edit: krakra var først.

Da får vi nesten håpe de ikke rekker det, så får vi tre poeng. Men jeg er veldig klar for kamp!


Er jo fint for oss om vi får tre gratispoeng, men jeg heller mot at man skal avgjøre kampen om poengene på banen, ikke på taket.
Da får Molde til pokker å ordne en bane som er mulig å spille på da.


Endelig er vi enige, krakra. Dette bør straffes hardt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Davy er stor underholdning. Ikke lett å småsnakke om lyspærer gjennom 40min med utsettelser, men han klarer det udmeeket
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 19:36:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:35:13 PM
Dette bør Brann sette advokater på, hvis NFF sier at det blir omkamp.


Omkamp bør ikke bli aktuelt. Overhodet ikke. Få heller på noen lys til og start kampen.


Jeg er keen på kamp, men hvis det ikke blir kamp, bør vi få tre poeng.
Molde bør også betale Brann-supporternes reiseutgifter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det avhenger nok litt av hva Molde har gjort for å unngå det og hva som har skjedd med lysene. Hvis det er sånn at Molde sjekket lysene f.eks. tre timer før kamp og det ikke var problem og noe som de ikke kunne forutse har gjort at lysene røk like før kampstart så syns jeg det blir drøyt å gi oss seieren siden Molde ikke kan klandres. Da blir det nok omkamp også, hvis det ikke blir kamp i kveld.

Hvis det er sånn at flomlysene røk i går, eller på grunn av dårlig vedlikehold bør vi få tre poeng.

Men nå tror jeg det blir kamp i kveld.

Men da jeg mistet strømmen på hybelen min i en dag, fordi en boks eller noe var røket nektet jeg å betale leie den månden og verten sa det var greit. Skal være litt nådeløs når folk ikke klarer å holde styr på det elektriske.

Lasaron

Kjenner jeg blir provosert over tanken på at Brann ikke får tildelt seieren. Nå er det jo ikke slik jeg ønsker vi skal vinne, men at NFF velger å se bort fra reglene sine slik at det går i disfavør Brann..........  nei, da blir jeg godt provosert.
Tren på langskudd

vebo

(...)
(3) Dersom kampen ikke kan spilles fordi arrangørklubben overtrer sine forpliktelser etter (1), er arrangørklubben ansvarlig for reise- og diettutgiftene både til bortelaget og dommer/assistentdommer.
Tiocfaidh ár lá

Torvanger

Jeg nekter å tro at NFF gir Brann tre poeng og 3-0. Det vil få store konsekvenser for Branns konkurrenter, ikke minst TIL.

Nixon

45-minutters regelen ser ut til å være på vikende front nå. Dersom de kan garantere kamp innen relativt kort tid er vel det greit, men ikke lenger enn til 21.00 etter min mening.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Men hva skjer med Birikirs karantene om det blir omkamp? Må han sone mot Molde eller neste kamp? Og om det bare blir avlyst, har han da sonet karantene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ser ikke ut som det blir kamp. Da bør vi få seieren.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: krakra on September 11, 2011, 19:44:28 PM
Ser ikke ut som det blir kamp. Da bør vi få seieren.


Men det skjer neppe. Det er sikkert mange unntak fra regelen slik det er ellers i lovverket.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

September 11, 2011, 19:45:50 PM #120 Last Edit: September 11, 2011, 19:48:01 PM by vebo
NFF er ei fitte!

Edit: "Force Majeur" for faen? De må jo teste lysene? Hendelig uhell? Det er amatørskap!!!
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Høres ikkje ut som NFF-delegaten har lest regelverket iallefall
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Nå skal de gå over tiden plutselig. Hva pokker er reglene for da? Forbanna løk!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Eller ikke...nff-Hansen ser flere regler i boken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Davy kan også ta seg en bolle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Hva er poenget med denne regelen om den ikke brukes? Kan vi stole på en protest fra samene?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Mini (av alle) har et godt poeng nå. Når skal man bruke sunn fornuft, og når skal man følge reglene for å få i gang kampen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Hvorfor sjekket de ikke lysene tidligere i dag? Sist var på onsdag?
"og der snubler Sæternes igjen"

vebo

Frode Olsen: Snø og tekniske problem på lys er ikke det samme. Vær er faktisk force majeur.
Tiocfaidh ár lá

Lasaron

Quote from: Lasaron on September 11, 2011, 19:38:56 PM
Kjenner jeg blir provosert over tanken på at Brann ikke får tildelt seieren. Nå er det jo ikke slik jeg ønsker vi skal vinne, men at NFF velger å se bort fra reglene sine slik at det går i disfavør Brann..........  nei, da blir jeg godt provosert.


Jeg trekker utsagnet 50 % tilbake.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: vebo on September 11, 2011, 19:45:50 PM
NFF er ei fitte!

Edit: "Force Majeur" for faen? De må jo teste lysene? Hendelig uhell? Det er amatørskap!!!


Tiltredes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Det pinlige for Molde er at de ikke har sjekket lysene på kampdagen, før publikum var på plass.

Ricky

Kjedelig for dem som skal hjem til Bergen med ferger og greier.

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:37:32 PM
Quote from: Markmus on September 11, 2011, 19:36:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 19:35:13 PM
Dette bør Brann sette advokater på, hvis NFF sier at det blir omkamp.


Omkamp bør ikke bli aktuelt. Overhodet ikke. Få heller på noen lys til og start kampen.


Jeg er keen på kamp, men hvis det ikke blir kamp, bør vi få tre poeng.
Molde bør også betale Brann-supporternes reiseutgifter.



Ja, det er jeg enig i. Hvis vi ikke får spilt kampen i kveld/natt, så bør vi få tre poeng. Omkamp skal ikke være aktuelt.
Ka du ve?

Christian

Quote from: Utmedsnolken on September 11, 2011, 19:48:42 PM
Hvorfor sjekket de ikke lysene tidligere i dag? Sist var på onsdag?

Tenkte det samme sjøl. Onsdag er en halv uke siden. Slo de først på lysene til kampstart i dag? Ingen test før i dag? I så fall begynner det å se dårlig ut, spør du meg.

Men Brann-seier uten kamp? Liten tro på det.

Xminator

Kan ikke tenke meg det blir noe annet enn omkamp.

Yngve

Regelen er jo noko streng, ingen tvil om det.

Men NFF må jo ha eit problem.

Slik eg har lært meg korleis lover fungerar, så er dei absolutte, med mindre noko anna er spesifisert. Altså med underpunkt o.l.

Så langt eg veit, er det ikkje underpunkt eller henvisingar til andre reglar som overstyrer.

Så ein regel er vel ein regel?

Dei er jo nazi på garderobestorleikar, talet på ståplassar kontra sitteplassar, avstand frå bane til tribune og andre viktige ting.

Då er dei vel det her og?

SJølv om eg heller skulle ha sett at kampen vart spela.

På den andre sida, er det greitt å sleppa å sjå Brann verta audmjuka i kveld..

Brann_ruler

Er vel helt utenkelig at NFF skulle finne på å gi brann en fordel samtidig som Sankt Solskjær skulle bli skadelidende part.

Dersom brann skulle tape, finnes det helt sikkert en regel som gir grunnlag for omkamp :) Når det ble omkamp med bakgrunn i et feil innkast i Molde for noe år siden, så bør det være enkelt å finne noe som kan støtte brann her....

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on September 11, 2011, 19:48:42 PM
Hvorfor sjekket de ikke lysene tidligere i dag? Sist var på onsdag?


Hvis de ikke har sjekket lysene siden onsdag stiller jeg meg helt annerledes til dette. Trodde de sjekket dette tidligere i dag!
Ka du ve?

Yngve

Quote from: Nixon on September 11, 2011, 19:41:34 PM
45-minutters regelen ser ut til å være på vikende front nå. Dersom de kan garantere kamp innen relativt kort tid er vel det greit, men ikke lenger enn til 21.00 etter min mening.


Eg gjer dei ein time lenger.

Kampen kan, mtp dagens situasjon, starta 22.00, slik som i Spania.

Men etter det gjer det ingen meining å starta.

Då er me tre poeng rikare, i følge lovverket.

vebo

Quote from: krakra on September 11, 2011, 19:34:03 PM
Quote from: Lasaron on September 11, 2011, 19:15:28 PM
Litt slitsomt at Wathne prøver å være morsom i hver setning omtrent.
Syns det er underholdende jeg. Bedre enn mange av kampene vi har spilt i år.


e9 - han rocker.  Det han sier er bare piss, men underholdene er det likefullt.
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Av hensyn til dem som skal hjemover i kveld bør de snart ta en avgjørelse. Og sympati med dem som eventuelt må hjemover etter midnatt i kveld. Ofte lang ventetid på fergene så sent.

Yngve

Melding på Twitter:

Quote"Vi har lys på stadion" runger blant Bataljonen.

olebrann3

Ser ikke ut som det blir 3 gratis poeng

Belfort

Kan være sikker på at Brann ikke kommer til og forlange de tre poengene

Xminator

Bruun er så glad for å få vise seg frem at hardt mot hardt neppe er tema.

Nixon

Da blir det sikkert kamp. Lurer på hvem som har blitt mest satt ut av forsinkelsen. Og om f.eks. praktiske ting som næring vil få noe å si. Det begynner jo å bli en stund siden lagene spiste kampmaten sin.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

olebrann3

Hadde dette hendt på staddaen så skal eg love deg at bortelaget hadde fått 3 poeng

Spelaren

Quote from: Yngve on September 11, 2011, 19:59:01 PM

Kampen kan, mtp dagens situasjon, starta 22.00, slik som i Spania.



Bah, siestafolket er ingen målestokk. 3 poeng frå NFF no for svarte, hadde det vore bartene som kom som bortelaget hadde dommeren dratt heim 20:45.
Gå av.

krakra

Quote from: Xminator on September 11, 2011, 20:03:17 PM
Bruun er så glad for å få vise seg frem at hardt mot hardt neppe er tema.
Nåja. Nå er det NFF og NFF-yndlingen Solskjær han eventuelt må ut imot. Spørs om han vil gjøre seg upopulær der.

Go Up