• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Nordkvelle

Started by Churchill, August 28, 2011, 15:59:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

At folk er redd for at Nordkvelle skal skubbe Haugen lenger bak er jo latterlig. Er Haugen bedre bør han spille, er Nordkvelle bedre bør han spille. Dersom Nordlkvelle klarer å skubbe han bak vil det jo si at vi har fått oss en bedre spiller!

Nå må folk skjerpe forelskelsen i enkeltspillere. Vi heier på laget vårt!
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: vebo on August 28, 2011, 19:42:15 PM
At folk er redd for at Nordkvelle skal skubbe Haugen lenger bak er jo latterlig. Er Haugen bedre bør han spille, er Nordkvelle bedre bør han spille. Dersom Nordlkvelle klarer å skubbe han bak vil det jo si at vi har fått oss en bedre spiller!

Nå må folk skjerpe forelskelsen i enkeltspillere. Vi heier på laget vårt!
Forskjell på bør og vil. Det har vi jo sett i år. Haugen er bedre enn Mjelde og Bentley, men får ikke spille til fordel for dem. Ellers har det jo med potensialet å gjøre. Haugen har potensialet til å bli en dominerende TL-spiller, men det skjer ikke hvis han ikke satses skikkelig på. Vi kan ikke forvente at Haugen først skal bli en klassespiller og deretter få spille fast.


Lister

Nå er Bentley et særtilfelle siden han kom skadet og taktikken var å få han til å spille seg god.
Denne ser nå ut til å avta til fordel for å utsette han for konkurranse.

Har ingen tro på at Haugen er et fotballgeni som kun sitter på benken fordi skarsfjord ikke liker sveisen hans, eller tåfisen hans.

Haugen kommer til å få spille og han kommer til å vise hva han kan.

Nordkvelle er en spiller som kommer enten gratis eller ganske rimelig, som bør passe inn i en spilleplan (denne påstanden er på bakgrunn av at skarsfjord har fulgt spilleren lenge og bør ha god kontroll på hva han kan brukes til)

Hvis noen klarer å holde Haugen ute av laget over lengre tid så er det Haugens egen feil.
Guinness - Makes you drunk

krakra

August 28, 2011, 20:17:36 PM #54 Last Edit: August 28, 2011, 20:20:07 PM by krakra
Quote from: Lister on August 28, 2011, 20:14:24 PM
Nå er Bentley et særtilfelle siden han kom skadet og taktikken var å få han til å spille seg god.
Denne ser nå ut til å avta til fordel for å utsette han for konkurranse.

Har ingen tro på at Haugen er et fotballgeni som kun sitter på benken fordi skarsfjord ikke liker sveisen hans, eller tåfisen hans.

Haugen kommer til å få spille og han kommer til å vise hva han kan.

Nordkvelle er en spiller som kommer enten gratis eller ganske rimelig, som bør passe inn i en spilleplan (denne påstanden er på bakgrunn av at skarsfjord har fulgt spilleren lenge og bør ha god kontroll på hva han kan brukes til)

Hvis noen klarer å holde Haugen ute av laget over lengre tid så er det Haugens egen feil.

Lasaron

Nå er det jo sant som krakra sier. Haugen er vitterlig bedre enn Mjelde og Bentley. Og Holmvik. Det kunne nesten stått i et leksikon, så sant er det. Likevel spiller han desidert minst av de fire.
Med andre ord: det er ikke selvsagt at han får spille hvis han er god nok.

Forøvrig sier Nordkvelle selv at Skarsfjord har en plan med ham.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on August 28, 2011, 20:19:59 PMForøvrig sier Nordkvelle selv at Skarsfjord har en plan med ham.


Ja, vi må gå ut fra at noen har snakket sammen, og at det finnes en plan om hvor han passer inn. Så at Brann har kjøpt han nærmest i blinde, som noen ser ut til å mene, har jeg ingen tro på.

Når det gjelder Haugen så er han selvsagt overmoden for flere minutter.
Rød makt på Hansa

krakra

Skrev på VGD at jeg håpet at Nordkvelle ville konkurrere om en plass på kant eller DM og fikk dette svaret fra en Godset-supporter:

"Hvis dette er det du håper han skal spille, kan jeg si at du bommer totalt. Han er ikke god defensiv, men på sitt beste er han veldig god offensivt. Da helst som hengende spiss eller offensiv midtbane. Kant er han heller ikke, da han ikke har noe finteregister slik vingene burde ha. Han er dyktig til å sette fart fra midtbanen og sette press på forsvarsleddet, har bra toppfart og er kvikk i beina. Har noen knallskudd innimellom og scorer noen fine mål. Som sagt absolutt best inne i banen, offensivt, ikke på kant/ving."


Jeg tviler ikke at Skarsfjord har en plan, men jeg frykter at planen er at Nordkvelle skal være OM og dermed foran Haugen i køen. Og hvis Skarsfjord har bestemt seg for at Nordkvelle skal være foran Haugen i køen så tviler jeg på at det er noe Haugen kan gjøre med det. Skarsfjord beviste både i fjor og i år at når han har tatt et valg om hvem som satses på så står han ved det nærmest uavhengig av hvordan spillerne presterer. Det eneste snevet av tvil til valget han gjorde allerede ved starten av sesongen han har vist er at han vraker Bentley til fordel for Holmvik i defensive kamper. Ellers er det de samme elleve spillerne som spiller hver eneste kamp de er tilgjengelige i og stort sett de samme spillerne som kommer innpå fra benken, på stort sett samme tidspunkt.

Belfort

August 28, 2011, 20:33:22 PM #58 Last Edit: August 28, 2011, 20:36:30 PM by Belfort
Må også si meg enig med Krakra når det gjelder spilletid for Haugen. Det er merkelig at han ikke spiller mer all den tid han er bedre enn dem som spiller. Som nevnt er dette en merkelig overgang så lenge Kvelle er tradisjonell indreløper eller OM. Hva med og få inn en spiller med innleggsfot Skarsfjord? Eller er det sånn at Brann tar det de får på Bosman markedet uten at de nødvendigvis er i henhold til kravspesifikkasjonen på hva de EGENTLIG trenger?

psv-hasund

Den perioden vi kjørte over Tromsø var Haugen på benken og middelmådigetene Mjelde og Bentley på banen. Det er på tide å revurdere konspirasjonsteoriene noen her inne har og innse at de har ulike styrker. Haugen har ævrt bra i endel innhopp, men har tilgode å styre spillet. Han er heller ikke mye bedre eller dårligere enn konkurrenten sine.  Jeg tror på en sunn konkurranse som vil heve spillerne, og er sikker på at Haugen vil spille fast innen relativt kort tid.


Lasaron

Jeg tror du, krakra, kanskje er litt for låst i rolletenkning. Særlig med Haugen som er så ung kan bli god mange steder. Jeg nevner i fleng:
Hengende spiss i 4-4-1-1. OM. Ving i 4-3-3, 4-2-3-1 og 4-4-2. Sentral midt i 4-4-2.
Tren på langskudd

olebrann3

Selv om eg også er redd for at han skal stjele plassen til haugen, er det kjekt med spillere som velger oss forran andre.

Tilbake til haugen diskusjonen. Grunnen for at eg ikke vil hente en spiller som kommer forran haugen i køen er mange, hvor mye bedre er han nå? ødelegger det utviklingen til haugen?(JA) Hvem har størst potensial?

Forøvrig hadde eg håpet å kunne hente spillere på andre plasser som eg anser som mer viktig. Venstreback kunne vært addo/våge nilsen, midten må vi ha en som har litt av det samme som austin. Og en liten rask spiss, en robbie winters type. Med en slik spiss kan vi legge om f.eks 4-4-2 når vi ikke kommer igjennom med 4-2-3-1

Odd har en avtale med løv ham om 300 000 for addo, vi får nok samme avtale. Da er det opp til addo, og vi burde kunne tilby han noe mer spennende en odd.

bernu

August 28, 2011, 20:57:49 PM #62 Last Edit: August 28, 2011, 21:05:26 PM by bernu
HANSA - Z

krakra

Quote from: psv-hasund on August 28, 2011, 20:36:13 PM
Den perioden vi kjørte over Tromsø var Haugen på benken og middelmådigetene Mjelde og Bentley på banen. Det er på tide å revurdere konspirasjonsteoriene noen her inne har og innse at de har ulike styrker. Haugen har ævrt bra i endel innhopp, men har tilgode å styre spillet. Han er heller ikke mye bedre eller dårligere enn konkurrenten sine.  Jeg tror på en sunn konkurranse som vil heve spillerne, og er sikker på at Haugen vil spille fast innen relativt kort tid.


Sunn konkurranse? Det er da ingen konkurranse what so ever, så lenge Piotr, Sæv, Zsolt, Kalvenes, Fakiri, Torp, Austin, Mjelde, Guastavino og Ojo er skadefrie så spiller de, uansett hvordan de eller konkurrentene har prestert. Det eneste vi bytter på er Bentley og Holmvik utifra om vi skal være offensive eller defensive. At vi falt nedpå mot slutten av kampen er noe som skjer i alle kampene våre, ikke unaturlig siden vil spille med de samme spillerne i hver eneste kamp og de trolig merker kjøret. Haugen var en av de beste da han kom innpå, men vi mistet selvfølgelig mye da Guastavino måtte ut..

Haugen er totalt sett en bedre spiller enn Mjelde og Bentley. Det betyr ikke at jeg ikke ser at Mjelde har kvalliteter som Haugen ikke har, men at Mjelde har startet alle kampene og Haugen bare én? Det har ingenting med sunn konkurranse å gjøre.

krakra

August 28, 2011, 21:15:14 PM #64 Last Edit: August 28, 2011, 21:17:40 PM by krakra
Quote from: bernu on August 28, 2011, 20:57:49 PM
Det handler ikke om at Haugen er lokal, men at han er et voldsomt talent som kan bli en dominerende TL-spiller, men det kommer han aldri til å bli hvis vi fortsetter å sperre veien for ham. Det holder ikke for Haugen å være bedre enn konkurrentene, det er ingen reell konkurranse om plassene på Brann. Skarsfjord bestemmer seg for hvem som skal spille hvor før sesongen og sånn blir det.

Og dette latterlige argumentet om at Haugen kommer inn mot uthvilte spillere og derfor avgjorde tre kamper på rad. Hva i all verden er det? Nei, det er ikke sikkert at han hadde gjort det samme hvis han hadde spilt fra start, men når man krever at de skal kjempe seg inn på laget og han vinner tre kamper på rad for oss så ser jeg ikke hva mer han kan gjøre. Hvis han skal vise at han kan dominere mot uthvilte spillere så la ham spille fra start. Det er også fordeler med å være endel av førsteelveren. Du får spilt deg inn i kampen og blir bedre kjent med spillerne rundt deg.

osoerli

Velkomen skal du vera Fredrik Nordkvelle.
Alltid plass til fleire gode fotballspelarar i SK Brann.
Og dessutan veldig positivt at du valgte Brann framfor andre klubbar.
Det viser at Brann er ein attraktiv klubb å spela for, og det er veldig bra.
Måtte fleire andre, både raske venstrebackar og raske midtstopparar også skjøna det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hansakongen

Brann har ikke så mange dagene på seg på å få han klar for resten av sesongen, så spørs det hva brann vil betale og hva godset vil ha for spilleren. Godset vil ha 600 for å slippe han før kontrakten går ut brann vil betale max 300 for han. blir spenndes og se hva det ender opp med

http://dt.no/godset/selger-ikke-nordkvelle-1.6448788

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on August 28, 2011, 17:01:35 PM


Akkurat. At folk tror at Skarsfjord og Brann kjoeper han uten en plan er smaatt utrolig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 28, 2011, 18:20:47 PM
Quote from: Belfort on August 28, 2011, 18:19:31 PMMan ringer ikke etter en rørlegger når man trenger en elektriker.

Er dette et Ivar Hoff-sitat?


Hahaha, det ser slik ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Med mindre en viss latinamerikaner forsvinner i løpet av de neste dagene forstår jeg lite av denne overgangen. Vi får en god spiller, men trenger vi virkelig en OM nå? To dager etter at Haugen har bevist at han ikke bare kan skyte, men strø rundt seg med lissepasninger  henter vi en direkte rival som kanskje er bedre, men er skarsfjords favoritt. Og Haugen har allerede bevist at han med all sannsynlighet er bedre enn Mjelde, ikke at han er et større talent- det er et faktum- men at han er bedre også per nu.

Nordkvelle er en god spiller i sin beste alder, men vi har norges største talent i denne posisjonen i stallen og han har bevist at han allerede er god nok. Skal forøvrig bli spennende å se hvor Nordkvelle skal spille mtp Mjeldes klippekort, er dette indratt, hva med dyrekjøpte Bentley? Vil sutrete Mjelde takle benken... her er det mange spørsmål, og jeg tror dette vil påvirke stemningen i troppen negativt.

Når det gjelder dette med planen vil jeg anta at Nordkvelle hentes inn  som OM, der han er desidert best. Dette er dog litt merkelig mtp at vi allerede har en av TLs tre beste i posisjonen i Gustav, Skarsfjordfavoritten Mjelde, samt norges største talent i posisjonen i Haugen. Skarsfjord har sålangt ikke kjøpt spillere på ferdigheter alene, men ferdigheter i system, komplimentære ferdigheter og mtp posisjon. Kanskje han er hentet som rival til Torp, men det er ikke her Nordkvelle er best slik jeg forstår det.

Når alt dette er sagt vil trolig dette være det beste laget Brann (offensivt) kan stille dersom vi henter Nordkvelle nå:

------------Ojo
Gustav-Haugen-Nordkvelle

Ingen av disse er dog kanter, så da trenger vi desperat en vingback på venstre i tillegg. Forøvrig en utopisk lagoppstilling.

OmOssSjølOgHansaøl

Velkommen, Nordkvelle!
Bra å få inn en lovende, ny spiller til 2012 og årene fremover. Jeg tror Nordkvelle kan være en god signering, i alle fall på litt sikt.

At Stråmyhr-kråken fortsetter å sette enkeltspillere foran laget og ikke vil ha inn nye spillere som kan øke konkurransen for Haugen, er egentlig ikke overraskende - selv om det faller på sin egen urimelighet. Bare synd at alt Haugen-maset gjennomsyrer så pass mange tråder som egentlig burde ha handlet om andre ting ... Som Nordkvelle. Vel, jeg er Brann-supporter, ikke spiller-groupie og synes som sagt signeringen er positiv og spennende.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Yngve

Det er viktig med gode spelarar til klubben, og gjerne betre enn dei me alt har her.

Men eg må seia at eg skjønar lite av denne overgangen her.

Men eg skal førebels la Skars få moglegheiten til å bevisa kva han skal med han.

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 28, 2011, 22:29:48 PM
Velkommen, Nordkvelle!
Bra å få inn en lovende, ny spiller til 2012 og årene fremover. Jeg tror Nordkvelle kan være en god signering, i alle fall på litt sikt.

At Stråmyhr-kråken fortsetter å sette enkeltspillere foran laget og ikke vil ha inn nye spillere som kan øke konkurransen for Haugen, er egentlig ikke overraskende - selv om det faller på sin egen urimelighet. Bare synd at alt Haugen-maset gjennomsyrer så pass mange tråder som egentlig burde ha handlet om andre ting ... Som Nordkvelle. Vel, jeg er Brann-supporter, ikke spiller-groupie og synes som sagt signeringen er positiv og spennende.


Du kan spare deg for hersketeknikker og useriøsheter. Jeg mener at Haugen har potensialet til å dominere i TL. Enkelte har tydeligvis en fantasi om at slikt bare kommer av seg selv, at Haugen kan sitte på benken og plutselig holde Austin-nivå og da kan vi la ham starte, så er det ikke. Skal han få utløp for det vanvittige potensialet bør han satses på. Når vi har et så ekstraordinært talent på OM, samt en av våre tre beste spillere der så er det meningsløst å hente enda en spiller i den posisjonen. Ja, Guastavino kan forsvinne. Da er det tid for å satse på Haugen. Hadde vi hentet en klassespiller alà Borges så hadde det vært en annen sak, da hadde vi hatt en forsterkning av førsteelveren på høyt nivå, men Nordkvelle forsterker ikke engang førsteelveren.

Vi har en rekke andre svake punkter i laget. Begge backene er svake, midtstopperplassen ved siden Zsolt er svak og dekningen bak Austin og Torp er fraværende. Kvelle kan i følge Godset-supporterne ikke fylle noen av disse rollene.

Det handler ikke om å sette enkeltspillere foran laget, men å dyrke en spiller som kan vokse seg til å dominere i TL og bli en nøkkelspiller for et medaljejagende Brannlag innen kort tid. Så lenge vi har mange andre posisjoner hvor behovet for forsterkninger er langt større er det meningsløst å prioritere en spiller som setter stortalentet enda lengre tilbake.

Huff

Quote from: krakra on August 28, 2011, 22:38:36 PM
Jeg mener at Haugen har potensialet til å dominere i TL. Enkelte har tydeligvis en fantasi om at slikt bare kommer av seg selv, at Haugen kan sitte på benken og plutselig holde Austin-nivå og da kan vi la ham starte, så er det ikke.


Joda, dette var jo -nesten- tilfellet med Huseklepp. Når han fikk spille fast var han jo dritgod, noe han tydeligvis hadde blitt på trening i løpet av de par siste ukene før han ble fast på laget. I løpet av disse ukene gikk han fra en puslete tulling til en klassespiller. At en tidligere hadde tatt feil av Huseklepp var det definitivt ikke. Det var tvert imot klubber som Stabæk, Brügge og VIF -som alle lå langflate etter han som tok feil. Uheldigvis hadde vi ikke råd til å hente inn enda en Helstaderstatter etter suksessen Cato Hansen for Huseklepp viste jo seg å ikke være noe å satse på...Samme med Yaw som i jfor viste det at han var en helt grei stopper i forsesongen, når serien startet ble han benket til fordel for den svakeste stopperen i norges to øverste divisjoner -igjen fordi Yaw holdt svakt fjerdedivisjonsnivå- frem til dagen etter Austin ble suspendert og vi ikke hadde flere stoppere igjen, da ble Yaw plutselig en helt grei TLstopper.


StuckedPaaOstlandet

Nordkvelle er en bra signering, han kan spille i mange roller på midten, selv om han er best i en offansiv midtbanerolle, med utgående kontrakter på austin og guastavino neste år trenger vi spillere som kan komme inn om en av disse blir solgt. Nordkvelle har ikke dominert noe voldsomt i år, men tror ikke hodet hans har vært på helt rett plass med tanke på overganger, så får håpe han kommer opp på nivået han har hatt inne til neste år.

Angående Nordkvelle vs. Haugen greiene så er det vel bare bra at Haugen får en spiller til han trolig kan lære litt fra. Jeg har tro på at Haugen får fast plass på laget neste år om han fortsetter slik han har gjort i de siste kampene han har spillt, så får vi se om det er Mjelde eller Nordkvelle som må slite benken når det skjer..

C@Bøe_79

Quote from: krakra on August 28, 2011, 21:13:52 PM
Quote from: psv-hasund on August 28, 2011, 20:36:13 PM
Den perioden vi kjørte over Tromsø var Haugen på benken og middelmådigetene Mjelde og Bentley på banen. Det er på tide å revurdere konspirasjonsteoriene noen her inne har og innse at de har ulike styrker. Haugen har ævrt bra i endel innhopp, men har tilgode å styre spillet. Han er heller ikke mye bedre eller dårligere enn konkurrenten sine.  Jeg tror på en sunn konkurranse som vil heve spillerne, og er sikker på at Haugen vil spille fast innen relativt kort tid.


Sunn konkurranse? Det er da ingen konkurranse what so ever, så lenge Piotr, Sæv, Zsolt, Kalvenes, Fakiri, Torp, Austin, Mjelde, Guastavino og Ojo er skadefrie så spiller de, uansett hvordan de eller konkurrentene har prestert. Det eneste vi bytter på er Bentley og Holmvik utifra om vi skal være offensive eller defensive. At vi falt nedpå mot slutten av kampen er noe som skjer i alle kampene våre, ikke unaturlig siden vil spille med de samme spillerne i hver eneste kamp og de trolig merker kjøret. Haugen var en av de beste da han kom innpå, men vi mistet selvfølgelig mye da Guastavino måtte ut..

Haugen er totalt sett en bedre spiller enn Mjelde og Bentley. Det betyr ikke at jeg ikke ser at Mjelde har kvalliteter som Haugen ikke har, men at Mjelde har startet alle kampene og Haugen bare én? Det har ingenting med sunn konkurranse å gjøre.


Du snakker ustanselig om roller og Haugen, men Haugen kan ikke kle rollen til Mjelde eller Bentley pr.dags dato.. Han er en klok og kreativ spiller sentralt, men mangler fart til å kle kanten(Mjelde også).. Bentley og Mjelde er sterkere på dødballer en Haugen, og er nok derfor de starter foran ham uansett.. Nordkvelle er en FANTASTISK spiller i overgangspillet, og er nok derfor han kommer. Han er også nokså ung enda og vel utvikle seg under Skrsfjord og Hanssson..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krakra

August 29, 2011, 02:43:08 AM #76 Last Edit: August 29, 2011, 02:49:11 AM by krakra
Nei du har rett. Haugen er for treig for å spille istedenfor Mjelde, Bentley og Holmvik.

Det ville vært en forsterkning av dødballene våre om Mjelde gikk ut av laget. Han skal ta alle dødballer på skuddhold og brenner dem alltid.

Klaus_Brann

Skal han virkelig det, eller er det jeg som drømmer når jeg ser Austin og Gustav fyre av de fleste dødballer på skuddhold?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


HenningSB

Velkommen skal du være!
Har fulgt med på Nordkvelle en stund (da min bestekompis er Godset fan og alltid snakker om Nordkvelle)
Synes han er en god spiller som kan styrke oss, har sett han bekle både DM, OM, kantroller og spiss i Godset.

Jeg er sikker på at Skarsfjord tenker langsiktig og har en plan for Nordkvelle, enten om vi skulle miste noen spillere, og så må folk også ha i tankene at det er mange kamper på en sesong, det blir skader og karantener- Da er det ikke dumt å ha ekstra backup på flere roller..

Synes det er dumt å legge seg opp i at Haugen blir presset ut uten at vi vet hvor Nordkvelle skal brukes- man ser jo hvordan spillerne har blomstret under Skarsfjord, tviler aldri på at Nordkvelle kommer til å gjøre det dårlig

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on August 29, 2011, 05:40:55 AM
Skal han virkelig det, eller er det jeg som drømmer når jeg ser Austin og Gustav fyre av de fleste dødballer på skuddhold?


I det siste, kanskje, men hele sesongen har vært preget av en Mjelde som kaster bort dødballene våre.
Ka du ve?

catometeret

Spennende hvis Skarsfjord tør å vurdere Nordkveile i Mjelde-rollen, altså som løpsmotor og grovarbeider offensivt. Da har vi dobbel dekning for både Mjelde og Gustavino rollene. Haugen kan fokusere på å danke ut Bentley, det er han mer enn kapabel til.

Syns vi mangler en skikkelig dødballspiller som kan dunke inn frispark etter at PVM dro. Austin begynner å nærme seg men det blir for mye kraft og for lite presisjon slik det er nå.

Xminator

Kanskje Krakra skal lage sitt eget forum så han kan diskutere litt med seg selv. Forumet for FK Haugen og andre unge gutter.

Slik jeg har sett Nordkvelle er det en spiller med godt tempo i kroppen, og burde ha forutsetningene for å jobbe defensivt også. En potensiell tilvekst til stallen, og tiden får vise om det også blir en tilvekst til A-laget. Om Brann kjemper om medaljer i 2012 med Nordkvelle fast på laget så gir jeg egentlig en virkelig lang bæsj i om Haugen sitter på benken. Eller omvent.

Det hadde ikke gjort noe om det kom inn en venstreback med litt mer fart og offensive fibre - og ett venstreben - som konkurranse til Fakiri.

Gulløl

En allsidig spiller med god ballkontroll. Velkommen Fredrik Nordkvelle. Fine mål, ta gjerne en "Messi" på Brann Stadion også  :)
http://www.youtube.com/watch?v=ARrt4kZss4Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Wingfoot

Jeg skjønner ikke helt hva folk griner etter.

Vi henter i utgangspunktet en ny spiller f.o.m. 2012 sesongen, som sagt og skrevet har Skars hatt Nordkvelle i kikkerten lenge, og har nok en god plan på hvordan han ønsker å bruke denne spilleren.

Alt maset om absolutt alle andre spillere syns jeg kan tas i andre tråder, greit nok at man kan sammenligne spillere i diverse tråder, men det får da være måte på.
Det er nå nesten 2 fulle sider her med kommentarer om hvem som er bedre enn Nordkvelle og hvem som kan bli dyttet bakover i køen når han kommer ( i 2012, kommer han før så må han uansett bli kjent med medspillere og "systemet")

Syns det er blitt litt vel mye snakk om andre spillere enn hva trådene skal inneholde, da spesielt dem som kjemper mot Haugen om en plass i første-elleveren.

Håper at Nordkvelle kommer inn og kan gjøre en god jobb i Branndrakten og hjelpe oss til gode resultater  ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

ostraume

Quote from: Markmus on August 29, 2011, 08:14:53 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 29, 2011, 05:40:55 AM
Skal han virkelig det, eller er det jeg som drømmer når jeg ser Austin og Gustav fyre av de fleste dødballer på skuddhold?


I det siste, kanskje, men hele sesongen har vært preget av en Mjelde som kaster bort dødballene våre.


Hele sesongen har vært preget av det faktisk? Tydelig at Mjeldehat-brillene er godt plassert. Jeg har nemlig sett, Holmvik, Austin og Guastav ta så godt som samtlige dødballer for oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Quote from: Belfort on August 28, 2011, 20:33:22 PM
Som nevnt er dette en merkelig overgang så lenge Kvelle er tradisjonell indreløper eller OM. Hva med og få inn en spiller med innleggsfot Skarsfjord? Eller er det sånn at Brann tar det de får på Bosman markedet uten at de nødvendigvis er i henhold til kravspesifikkasjonen på hva de EGENTLIG trenger?

Kjell249

Quote from: Ricky on August 29, 2011, 10:31:03 AM
Quote from: Belfort on August 28, 2011, 20:33:22 PM
Som nevnt er dette en merkelig overgang så lenge Kvelle er tradisjonell indreløper eller OM. Hva med og få inn en spiller med innleggsfot Skarsfjord? Eller er det sånn at Brann tar det de får på Bosman markedet uten at de nødvendigvis er i henhold til kravspesifikkasjonen på hva de EGENTLIG trenger?


Kan jo nesten begynne å tro det når man leser Skarsfjords kommentar til kjøpet på brann.no
"– Vi har relativt få utespillere på kontrakt fra 2012 og vi vil fortsette å komplettere stallen utover høsten og vinteren."

For ordens skyld - spillerne vi ikke har kontrakt med i 2012: Opdal, Haugsdal, Kalvenes, Mohus, Holmvik, Labukas, Bajter.. Litt usikker på hvem av disse Nordkvelle er ment å erstatte :)

Hvis du i tillegg tar med alle spillere som har 1 år igjen av kontrakten (og som vi ikke er interessert i å slippe gratis), så kan det være at du nærmer deg.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Hva er det folk ikke forstår med det som gjør en skeptisk med denne overgangen.

Drammenserne hevder Nordkvelle kan bekle to posisjoner; indreløper (som vi ikke har) og sentral OM. Godset har og prøvd Nordkvelle i en rekke andre posisjoner som kant, DM og vider, men her han han vært direkte dårlig.

Vi har allerede tre spillere i denne rollen: Klippekortet Mjelde, Guastavinho som er en av TLs suverent beste i posisjonen, og det største talentet i TL i denne posisjonen i Haugen, som senest mot TIL motbeviste den siste kritiske påstanden mot han da han styrte midtbanen offensivt. Dersom hentingen av Nordkvelle hadde betydd at Mjelde forsvant ut av laget hadde det hatt en viss logikk, men Skars har allerede vist at han prioriterer de spillerne han liker tross at de ikke presterer. Det er lenge siden Mjelde, Holmvik og Bentley spilte gode kamper, Mjelde var ikke god mot TIL og elendig mot Stabæk, Bentley spilte vel sist en ok kamp i juni engang var ok i første mot TIL og banens desidert svakestei andre. Holmvik var bra på våren, men har ikke spilt bra siden mai. Haugsdal har knapt fått et kvarter siden han gjorde det bra i sin ene kamp fra start. Haugen har gjort det bra i innhopp etter innhopp etter innhopp.

Situasjonen er sammenlignbar med om vi hadde hentet inn backuper til både PVM og Solli våren 2008 (da Mjelde ikke engang vurderte Klepp som spiss). Klepp var riktignok bedre enn Haugen er nå, men både Solli og PVM var og bedre enn Mjelde og Bentley. Da som nå var det heller ikke i disse posisjonene vi trengte spillere.

Ricky

Quote from: Kjell249 on August 29, 2011, 10:33:56 AM
Hvis du i tillegg tar med alle spillere som har 1 år igjen av kontrakten (og som vi ikke er interessert i å slippe gratis), så kan det være at du nærmer deg.


Slike spillere blir omtrent uten unntak værende i Brann ut kontraktsperioden før de forsvinner gratis. Derfor gidder jeg ikke ta dem med i betraktningen.

Belfort

Quote from: Huff on August 29, 2011, 11:21:54 AM
Hva er det folk ikke forstår med det som gjør en skeptisk med denne overgangen.

Drammenserne hevder Nordkvelle kan bekle to posisjoner; indreløper (som vi ikke har) og sentral OM. Godset har og prøvd Nordkvelle i en rekke andre posisjoner som kant, DM og vider, men her han han vært direkte dårlig.

Vi har allerede tre spillere i denne rollen: Klippekortet Mjelde, Guastavinho som er en av TLs suverent beste i posisjonen, og det største talentet i TL i denne posisjonen i Haugen, som senest mot TIL motbeviste den siste kritiske påstanden mot han da han styrte midtbanen offensivt. Dersom hentingen av Nordkvelle hadde betydd at Mjelde forsvant ut av laget hadde det hatt en viss logikk, men Skars har allerede vist at han prioriterer de spillerne han liker tross at de ikke presterer. Det er lenge siden Mjelde, Holmvik og Bentley spilte gode kamper, Mjelde var ikke god mot TIL og elendig mot Stabæk, Bentley spilte vel sist en ok kamp i juni engang var ok i første mot TIL og banens desidert svakestei andre. Holmvik var bra på våren, men har ikke spilt bra siden mai. Haugsdal har knapt fått et kvarter siden han gjorde det bra i sin ene kamp fra start. Haugen har gjort det bra i innhopp etter innhopp etter innhopp.

Situasjonen er sammenlignbar med om vi hadde hentet inn backuper til både PVM og Solli våren 2008 (da Mjelde ikke engang vurderte Klepp som spiss). Klepp var riktignok bedre enn Haugen er nå, men både Solli og PVM var og bedre enn Mjelde og Bentley. Da som nå var det heller ikke i disse posisjonene vi trengte spillere.


Kunne ikke vært mer enig!

Falkman

å ha så  grenseløst flaks med skader som  vi har hatt denne sesongen ( frem til  nå iallefall), er ikke mulig å ha to år på rad. Når det er overveienede sannsynlig  at Gustav forsvinner  i løpet av neste sesong, har jeg vondt for å se det problematiske i å få inn en spiller som Nordkvelle i en ellers tynn stall. minner jo litt om skepsisen Sollli ble møtt med, før  gull-sesongen.  da han kom, var det v jo nærmest opplest og vedtatt at han ikke kunne spille høyrekant.. hvilket han motbeviste rimelig greit, iallefall det første året. at det er er andre posisjoner vi heller burde prioiritere å forsterke er en annen sak, men å ha solid dekning fremover på banen, kan uansett ikke være negativt, slik jeg ser det.

Lasaron

Hypotetisk spørsmål:

La oss si at Enar Jääger (Aalesund) eller Håkon Skogseid (Viking), begge høyrebacker, var bosmanspillere og uansett skulle flytte til bergen pga konen. Burde vi signert ham da? Eller Bjarni Eiriksson fra Stabæk?
Tren på langskudd

catometeret

Det er heller ikke sikkert at det er meislet i stein at Nordkveile ikke kan spille andre posisjoner fordi han ikke gjorde det godt på Godset i én sesong. Både Gustavino, Haugen og Mjelde kan spille andre posisjoner, i tillegg til at det neppe er gunstig for Brann å spille tre spillere som er så like som Haugen, Bentley og Gustavino på banen samtidig.

At Skarsfjord deler ut klippekort og ikke bytter spillere, blir verken bedre eller værre med Nordkveile i stallen. Det er først og fremst et problem for spillerne som ikke er favoritter, og for spillere som Bentley, som får selvtillitten ødelagt av å få publikum mot seg pga ufortjent spilletid.

Markmus

Quote from: ostraume on August 29, 2011, 09:54:36 AM
Quote from: Markmus on August 29, 2011, 08:14:53 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 29, 2011, 05:40:55 AM
Skal han virkelig det, eller er det jeg som drømmer når jeg ser Austin og Gustav fyre av de fleste dødballer på skuddhold?


I det siste, kanskje, men hele sesongen har vært preget av en Mjelde som kaster bort dødballene våre.


Hele sesongen har vært preget av det faktisk? Tydelig at Mjeldehat-brillene er godt plassert. Jeg har nemlig sett, Holmvik, Austin og Guastav ta så godt som samtlige dødballer for oss.


Det er vel først i det siste Austin har begynt å ta flere dødballer. Guastavino har tatt en del. Holmvik har tatt noen når han spiller. Mjelde har tatt mange som nærmest uten unntak er dårlig plassert (enten det er skudd eller innlegg). Bortkastet.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 29, 2011, 08:14:53 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 29, 2011, 05:40:55 AM
Skal han virkelig det, eller er det jeg som drømmer når jeg ser Austin og Gustav fyre av de fleste dødballer på skuddhold?


I det siste, kanskje, men hele sesongen har vært preget av en Mjelde som kaster bort dødballene våre.


Kanskje med Austin, men Gustav har da tatt en del, også Holmvik.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

mbersve

Her diskuterer vi Nordkvelle!

krakra

August 30, 2011, 03:20:05 AM #97 Last Edit: August 30, 2011, 03:22:31 AM by krakra
Intervju med Nordkvelle i dagens BA. Han sier tre interessante ting.
1. Han vil spille offensivt
2. Han vil ikke rullere mellom flere posisjoner
3. Han er IKKE god som kant.

Så, overraskende nok blir det nok OM han skal spille. Da har vi fire spillere som konkurrerer om en plass. Blant disse et av Norges største talenter, som trolig havner et godt stykke bak i køen. Vi er jo tross alt Brann.

Klaus_Brann

Så gjenstår det å se hva sjefen sier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.

Go Up